ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 1276
Міський голова Андрій НАЙДА
ПРЕАМБУЛА
Це Положення встановлює порядок ініціювання, підготовки та проведення громадських слухань, а також урахування їх результатів органами місцевого самоврядування Калуської міської територіальної громади (далі – Територіальна громада), їх посадовими особами.
Громадські слухання є однією з форм участі жителів Територіальної громади у здійсненні місцевого самоврядування, яка передбачена статтею 13 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Житель громади – громадянин України, який задекларував або зареєстрував місце проживання на території Територіальної громади або фактичне місце проживання/перебування якого підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (далі - житель, який проживає), крім фізичної особи, яка за вироком суду перебуває у місці позбавлення волі).
Розділ І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Право Територіальної громади проводити громадські слухання
Жителі громади мають право проводити громадські слухання – зустрічатися з депутатами міської ради, службовими особами її виконавчих органів, міським головою, іншими посадовими особами місцевого самоврядування, під час яких члени громади можуть заслуховувати їх, порушувати питання та вносити пропозиції щодо питань місцевого значення, що належать до відання місцевого самоврядування.
Стаття 2. Правове регулювання громадських слухань
Порядок ініціювання, підготовки, проведення громадських слухань та врахування їх результатів регулюється Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про правовий режим воєнного стану» цим Положенням, Статутом Калуської міської територіальної громади.
Стаття 3. Принципи громадських слухань
1. Громадські слухання проводяться на засадах добровільності, відкритості, прозорості, свободи висловлювань, політичної неупередженості та з обов’язковим розглядом пропозицій, поданих під час їх проведення.
2. Ніхто не може бути примушений до участі або неучасті в громадських слуханнях, окрім осіб, визначених у частині 4 статті 10 цього Положення.
3. Громадські слухання мають відкритий характер. Жителі, яким виповнилося 14 років, мають право ініціювати та брати участь у громадських слуханнях.
4. Уся інформація (у тому числі копії документів), пов’язана з ініціюванням, підготовкою, проведенням громадських слухань, розглядом прийнятих на них рішень, а також рішення органів місцевого самоврядування, акти посадових осіб, прийняті за результатами їх розгляду, розміщуються на офіційному вебсайті міської ради в спеціальному розділі, можуть розповсюджуватися в засобах масової інформації та іншими способами відповідно до вимог цього Положення.
5. Кожен має право виступити на громадських слуханнях в порядку, встановленому цим Положенням.
6. Під час ініціювання, підготовки, проведення, а також після проведення громадських слухань, не може чинитися перешкод для діяльності представників засобів масової інформації.
7. Громадські слухання не можуть використовуватися для політичної, у тому числі передвиборчої агітації.
8. Подані на громадських слуханнях пропозиції розглядаються органами місцевого самоврядування та їх посадовими особами у визначені цим Положенням строки, і за результатами такого розгляду обов’язково приймаються рішення про врахування, часткове врахування чи відхилення кожної пропозиції.
Стаття 4. Предмет громадських слухань
1. Предметом обговорення на громадських слуханнях можуть бути будь-які питання, що належать до відання місцевого самоврядування в тому числі, але не обмежуючись цим:
1) проєкти нормативно-правових актів голови, ради, виконавчих органів ради;
2) проєкти та програми, що виконуються чи плануються до виконання в громаді;
3) звіти, доповіді чи інформація про роботу голови, депутатів, органів ради, самої ради, її секретаря, керівників виконавчих органів ради та інших посадових осіб місцевого самоврядування, комунальних підприємств, установ, організацій;
4) звіти посадових осіб підприємств, установ і організацій – надавачів послуг, які відповідно до законодавства мають забезпечуватися органами місцевого самоврядування (далі – надавачів послуг);
5) внесення пропозицій щодо притягнення до відповідальності депутатів ради та посадових осіб місцевого самоврядування;
6) інформація про вирішення окремих питань, які зачіпають інтереси всіх членів громади або її окремих частин (мешканців села, старостинського округу, мікрорайону, кварталу, вулиці, будинку (-ків));
7) інші питання місцевого значення, ініційовані особами, зазначеними в статті 6 цього Положення.
2. Проведення громадських слухань є обов’язковим щодо:
1) прийняття, внесення змін до статуту територіальної громади;
2) проектів програмних документів (концепцій, програм, стратегій, планів), крім стратегічного плану розвитку територіальної громади та змін до нього;
3) проекту бюджету місцевого самоврядування;
4) інших питань, визначених законом або статутом територіальної громади
Стаття 5. Пропозиції, внесені за результатами громадських слухань
1. Пропозиції щодо вирішення питань місцевого значення, внесені за результатами громадських слухань, підлягають обов’язковому розгляду з прийняттям відповідного рішення органами та посадовими особами місцевого самоврядування, до компетенції яких належить порушене питання. Рішення, прийняте за результатами розгляду пропозицій громадських слухань, підлягає оприлюдненню із зазначенням обґрунтування для врахування пропозиції чи вмотивованої відмови.
2. Органи чи посадові особи місцевого самоврядування зобов’язані запросити представників ініціатора громадських слухань до участі в розгляді пропозицій, внесених за результатами громадських слухань, з правом на виступ.
3. Розгляд міською радою пропозицій, внесених за результатами громадських слухань, здійснюється відповідно до закону і прийнятих відповідно до нього положень регламенту ради, що визначають порядок підготовки і розгляду питань порядку денного на сесії ради.
Розділ ІІ. ІНІЦІЮВАННЯ ГРОМАДСЬКИХ СЛУХАНЬ
Стаття 6. Ініціатори громадських слухань
1. Ініціатором громадських слухань може бути:
1) ініціативна група, яка уповноважена представляти інтереси відповідної кількості жителів територіальної громади, мікрорайону, кварталу, вулиці, будинку (-ків) відповідно:
- для загальних – не менше як 150 осіб;
- для локальних – не менше як 50 осіб;
2) Калуська міська рада (проста більшість від загального складу ради);
3) міський голова;
4) виконавчий комітет Калуської міської ради;
5) постійна депутатська комісія;
6) орган самоорганізації населення - у межах території своєї діяльності;
7) староста - у межах відповідного старостинського округу.
Стаття 7. Подання ініціативи щодо проведення громадських слухань
1. Повідомлення про ініціативу щодо проведення громадських слухань вноситься на ім’я міського голови у вигляді письмового звернення, оформленого відповідно до вимог, передбачених Законом України «Про звернення громадян» (якщо ініціатором виступає міський голова – через оприлюднення відповідного розпорядження).
2. У письмовому зверненні зазначаються:
1) предмет громадських слухань (проблема, питання, проєкт рішення та інше), що пропонується до розгляду;
2) прізвища та/або посади осіб, яких варто запросити на громадські слухання (якщо вони відомі);
3) дата, час та місце запланованих громадських слухань;
4) прізвище, ім’я, по батькові та контакти особи, уповноваженої представляти ініціатора;
5) список і контакти осіб, які могли б увійти до складу організаційного комітету з підготовки громадських слухань, якщо є необхідність його створення (не більше п’яти).
3. До письмового звернення обов’язково додаються списки жителів із зазначенням місця проживання та власного підпису відповідно до ч.1) п.1 ст.6 Положення, а у випадку ініціювання органами самоорганізації населення – протоколи відповідних зборів.
4. У процесі підготовки громадських слухань – до дня їх проведення, до звернень можуть додаватися інформаційно-аналітичні матеріали та проєкти документів, що виносяться на слухання.
Стаття 8. Реєстрація ініціативи щодо проведення громадських слухань
1. В день надходження письмового звернення з ініціативою про проведення громадських слухань посадова особа загального відділу виконавчого комітету Калуської міської ради приймає одне з таких рішень:
1) зареєструвати ініціативу щодо проведення громадських слухань і подати на розгляд міському голові;
2) повернути письмове звернення для усунення недоліків відповідно до частини 3 цієї статті.
2. Про прийняте рішення в межах триденного строку повідомляють особу, уповноважену представляти ініціатора громадських слухань, у письмовій формі, зазначаючи або номер реєстрації, або підстави повернення письмового звернення для усунення недоліків.
3. Письмове звернення з ініціативою щодо проведення громадських слухань повертається для усунення недоліків за наявності однієї або двох таких підстав:
1) не дотримано вимог до оформлення звернення, передбачені Законом України «Про звернення громадян» і статтею 7 цього Положення;
2) звернулася недостатня кількість жителів територіальної громади чи суб’єктів, наділених правом ініціювати слухання.
Повертати письмове звернення для усунення недоліків з інших підстав забороняється.
4. Письмове звернення допрацьовується і подається до ради протягом п’яти робочих днів з моменту отримання особою, уповноваженою представляти ініціатора, відповідного письмового повідомлення. У разі якщо недоліки в цей строк не усунуто, звернення залишається без розгляду.
5. Міський голова, розглянувши звернення (у випадку, коли звернення відповідає цьому Порядку) протягом п’яти днів видає розпорядження про підготовку і проведення громадських слухань.
6. Інформація про надходження письмового звернення з ініціативою щодо проведення громадських слухань, а саме звернення та всі подані (відразу чи потім) матеріали, письмове повідомлення про реєстрацію ініціативи щодо проведення громадських слухань, повернення для усунення недоліків чи обґрунтована відмова в реєстрації, розміщується на офіційному вебсайті ради в спеціальному розділі протягом п’яти робочих днів з моменту отримання звернення, матеріалів чи підписання повідомлення, при цьому вилучаються відомості про фізичну особу (персональна інформація).
Розділ ІІІ. ПІДГОТОВКА ГРОМАДСЬКИХ СЛУХАНЬ
Стаття 9. Загальні питання підготовки і проведення громадських слухань
1. Підготовка громадських слухань, у тому числі вирішення організаційно-технічних питань, здійснюється уповноваженою посадовою особою або структурним підрозділом, визначених розпорядженням голови, в співпраці з ініціатором громадських слухань.
2. Уповноважена посадова особа або структурний підрозділ зобов’язана(і) організувати підготовку громадських слухань таким чином, щоб вони відбулися в час, дату і місці, запропоновані ініціаторами громадських слухань, або в іншу дату або час, узгоджені з особою, уповноваженою представляти ініціатора громадських слухань, але не пізніше чотирнадцяти календарних днів від запропонованої дати.
3. Органи й посадові особи місцевого самоврядування, адміністрації комунальних підприємств, установ та організацій сприяють проведенню громадських слухань і надають необхідні матеріали на прохання ініціаторів, організаційного комітету чи уповноваженої посадової особи або структурного підрозділу з питань громадської участі.
Стаття 10. Розпорядження міського голови про громадські слухання.
Розпорядженням врегульовуються такі питання:
1) предмет громадських слухань;
2) дата, час, місце їх проведення;
3) ініціатор громадських слухань;
4) посадові особи органів місцевого самоврядування, відповідальні за своєчасну і якісну підготовку громадських слухань;
5) особи, що запрошуються на слухання;
6) заходи з підготовки слухань та календарний план їх виконання;
7) створення в разі необхідності організаційного комітету з підготовки слухань;
8) створення в разі необхідності експертних груп.
3. Громадські слухання призначаються, як правило, на неробочий день або неробочий час у достатньому за кількістю місць в приміщенні, розташованому на території міста чи села.
4. Участь у громадських слуханнях обов’язкова для їх ініціаторів, авторів проєктів документів (актів), які виносяться на громадські слухання, представників профільних органів ради та її виконавчих органів, керівників комунальних підприємств, установ і організацій, яких стосуються ці громадські слухання, депутатів і посадових осіб, звітування яких є предметом громадських слухань.
Їх відсутність на громадських слуханнях не може бути підставою для перенесення громадських слухань чи визнання їх такими, що не відбулися.
5. Розпорядження голови про заходи з підготовки громадських слухань оприлюднюється в порядку, передбаченому законодавством, а також розміщується на офіційному вебсайті ради в спеціальному розділі протягом п’яти робочих днів з моменту його затвердження та у той самий строк надсилається ініціатору громадських слухань, членам організаційного комітету, експертної групи (у разі їх створення) і посадовим особам, участь яких визнана обов’язковою.
Стаття 11. Інформування громади про проведення громадських слухань
1. Про організацію та проведення громадських слухань членів громади повідомляють невідкладно з моменту прийняття міським головою відповідного розпорядження, але не пізніше семи календарних днів до дня їх проведення.
2. Інформаційні повідомлення про організацію та проведення громадських слухань та відповідні матеріали обов’язково розміщуються на офіційному вебсайті. Також вони можуть поширюватися в будь-яких інших засобах масової інформації, соціальних медіа, соціальних мережах, усіма доступними способами з метою ознайомлення з ними якомога більшої кількості членів громади.
3. В інформаційному повідомленні має бути вичерпна інформація про дату, час і місце проведення громадських слухань, їх ініціатора, предмет, а також про те, де, в які дні та години члени громади можуть ознайомитися з матеріалами громадських слухань у приміщенні ради чи іншому пристосованому для цього приміщенні.
4. Оголошення про дату, час, місце і предмет громадських слухань також розміщується на дошках оголошень міста, села.
Стаття 12. Реєстрація учасників громадських слухань
1. До початку громадських слухань проводиться реєстрація учасників громадських слухань. Незареєстровані особи не можуть брати участі в обговоренні питань і голосуванні з прийняття рішень.
2. Для реєстрації особам необхідно пред’явити паспорт громадянина України або інший паспортний документ (в тому числі з Єдиного вебпорталу електронних послуг «Дія»), який засвідчує місце реєстрації чи декларування проживання на території Територіальної громади (для загальних громадських слухань) чи на території окремої її частини: вулиці, кварталу, села тощо (для локальних громадських слухань). Для внутрішньо переміщеної особи необхідно пред’явити довідку про взяття на облік ВПО, де зазначено фактичне місце проживання/перебування.
У списку учасників громадських слухань зазначаються прізвища, імена, по батькові жителів, місце проживання, ставляться підписи зареєстрованих.
3. Жителям громади, що мають право голосу, під час реєстрації видають мандати для голосування.
Стаття 13. Право голосу на громадських слуханнях
1. Право голосу на громадських слуханнях мають тільки повнолітні члени громади, що зареєстровані в межах територіальної громади чи їх окремої її частини, мікрорайону, кварталу, вулиці, будинку (-ків), на якій проводяться громадські слухання.
2. Решта членів громади, які не проживають у межах відповідних частин міста (села), беруть участь у громадських слуханнях з правом дорадчого голосу.
Стаття 14. Початок громадських слухань
1. Головує на громадських слуханнях голова (або уповноважена особа) організаційного комітету, яка визначена розпорядженням міського голови.
2. Головуючий на громадських слуханнях організовує обрання секретаря та членів лічильної комісії. Ці особи обираються з числа учасників громадських слухань відносною більшістю голосів присутніх членів громади з правом голосу.
3. Головуючий веде слухання, стежить за дотриманням на них порядку, підписує протокол громадських слухань.
4. Секретар громадських слухань веде, підписує та передає для підписання головуючому на громадських слуханнях протокол у порядку, передбаченому цим Положенням.
5. Лічильна комісія встановлює присутність учасників громадських слухань, кількість осіб, що наділені правом голосу, підраховує голоси під час голосування, а також розглядає звернення, пов’язані з порушенням порядку голосування чи іншими перешкодами в голосуванні, здійснює контроль за використанням мандатів для голосування.
Стаття 15. Порядок денний та регламент громадських слухань
1. Громадські слухання проводяться у вигляді зустрічі жителів громади з депутатами ради, посадовими особами місцевого самоврядування, надавачами послуг. Учасники громадських слухань можуть їх заслуховувати, порушувати питання та вносити пропозиції.
2. Кожен учасник громадських слухань має право подати пропозиції, висловити зауваження, поставити запитання усно чи письмово. На вимогу учасника громадських слухань, який подає пропозицію, вона має бути поставлена на голосування. Усі пропозиції, зауваження і запитання заносяться (додаються) до протоколу.
3. На початку громадських слухань шляхом голосування затверджуються порядок денний та регламент проведення громадських слухань.
4. Регламентом визначається час, відведений для звітів, доповідей (співдоповідей), виступів, запитань і відповідей тощо. Регламент слухань має обов’язково передбачати:
1) доповіді представника ініціатора громадських слухань, запрошених для цього депутатів чи посадових осіб органів місцевого самоврядування, комунальних підприємств, установ, організацій, діяльність яких стосується предмета громадських слухань;
2) виступи представників організаційного комітету та експертних груп (якщо вони створені), залучених фахівців;
3) час для запитань, виступів учасників громадських слухань і для прийняття рішення громадських слухань.
5. Загальний час проведення громадських слухань встановлюється їх регламентом у кожному конкретному випадку залежно від значущості предмета громадських слухань.
6. Не допускаються розгляд на громадських слуханнях та прийняття рішень з питань, які не було внесено до порядку денного і про які не було повідомлено учасників громадських слухань за сім днів до їх проведення.
Стаття 16. Порядок проведення громадських слухань
1. Головуючий відповідно до регламенту надає по черзі слово для виступу учасникам слухань. Усі отримують слово тільки з дозволу головуючого. Виступи учасників громадських слухань не можуть перериватися, припинятися чи скасовуватися інакше, ніж у порядку, визначеному цим Положенням та регламентом слухань.
2. Головуючий може перервати виступаючого, якщо його виступ не стосується предмета слухань, перевищує встановлений регламент, використовується для політичної агітації, закликає до дискримінації чи ворожнечі за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками чи інших форм нетерпимості або в інший спосіб порушує вимоги законів України.
3. Учасники громадських слухань повинні дотримуватися вимог цього Положення, затвердженого порядку денного та регламенту громадських слухань, норм етичної поведінки, не допускати вигуків, образ, вчинення правопорушень та інших дій, що заважають обговоренню винесених на розгляд питань.
Стаття 17. Висвітлення перебігу громадських слухань
3. Засоби масової інформації мають право вести пряму відео- чи радіотрансляцію.
Стаття 18. Прийняття рішення
За результатами обговорення предмету громадських слухань простою більшістю голосів зареєстрованих учасників з правом голосу ухвалюється рішення громадських слухань, про що зазначається в протоколі.
Розділ V. ОФОРМЛЕННЯ ТА ВРАХУВАННЯ
РІШЕННЯ ГРОМАДСЬКИХ СЛУХАНЬ
Стаття 19. Протокол громадських слухань
1. У ході громадських слухань складається протокол, який підписується головуючим і секретарем громадських слухань не пізніше трьох днів після їх проведення та негайно передається (надсилається) міському голові разом із супровідним листом.
2. Протокол має містити:
1) дату, час і місце проведення громадських слухань;
2) предмет громадських слухань;
3) кількість їх учасників загалом і кількість тих, що мали право голосу;
4) виклад перебігу слухань;
5) пропозиції, що були висловлені в ході слухань;
6) результати голосування;
7) рішення громадських слухань.
До протоколу додаються списки реєстрації учасників громадських слухань, а також запитання, звернення та пропозиції, подані головуючому під час проведення громадських слухань їх учасниками в письмовій формі.
3. Протокол оформляється у двох примірниках: (один примірник протоколу передається міському голові для скерування до розгляду радою, виконавчим комітетом чи посадовою особою), другий примірник уповноважена посадова особа або структурний підрозділ передає ініціаторові слухань).
Стаття 20. Розгляд рішень громадських слухань
1. Пропозиції, викладені в протоколі громадських слухань, розглядаються посадовими особами, на засіданні ради та/або її виконавчого комітету (залежно від того, до кого вони скеровані).
2. Пропозиції, викладені в протоколі громадських слухань, розглядаються головою, керівниками виконавчих органів ради, надавачами послуг, іншими посадовими особами, до яких вони скеровані, першочергово, але не більше як 30 календарних днів з дня проведення громадських слухань, та за обов’язкової участі ініціаторів громадських слухань, з правом на виступ.
3. Органи місцевого самоврядування, їх посадові особи по кожній поданій пропозиції приймають одне з таких рішень:
1) врахувати пропозицію – в такому випадку зазначаються конкретні заходи для її реалізації, календарний план їх виконання та відповідальні за це посадові особи;
2) відхилити пропозицію – в такому випадку зазначаються причини цього рішення;
3) частково врахувати пропозицію – в такому випадку зазначаються і причини цього рішення, і заходи для реалізації частини врахованої пропозиції, календарний план їх виконання та відповідальні за це посадові особи.
Стаття 21. Прикінцеві положення
1.5. Повідомлення про попередню реєстрацію розміщується на офіційному сайті Калуської міської ради, інформаційних дошках на території міста та старостинських округів, сторінках соціальних мереж Калуської міської ради тощо.
1.6. Попередня реєстрація припиняється з моменту набрання максимальної кількості заявок на участь в громадських слуханнях, яка має відповідати раніше обумовленій максимально допустимій кількості учасників у розпорядженні міського голови.
1.7. Список попередньо зареєстрованих жителів громади в порядку надходження заявок (із зазначенням дати та години) оприлюднюється на офіційному сайті Калуської міської ради невідкладно з моменту припинення реєстрації, але не пізніше ніж за день до визначеної дати проведення громадських слухань.
Одночасно зі списком публікується оголошення про кількість мандатів на участь в громадських слуханнях.
1.8. Мандати виготовляються в кількості, яка відповідає максимально допустимій кількості учасників громадських слухань, зазначеній в розпорядженні міського голови
1.9. Мандати отримують в день проведення громадських слухань насамперед ті жителі громади, які зазначені в списку попередньої реєстрації і мають підтверджуючі документи, як це передбачено п.2 ст.12 цього Положення.
Керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо народовладдя на рівні місцевого самоврядування», Законом України «Про правовий режим воєнного стану», з метою приведення у відповідність до чинного законодавства рішення міської ради щодо організації громадських слухань в Калуській міській територіальній громаді, беручи до уваги висновок постійної комісії з питань гуманітарної роботи, законності та антикорупційної політики, міська рада
ВИРІШИЛА:
- Затвердити Положення про громадські слухання в Калуській міській територіальній громаді в новій редакції, що додається.
- Рішення Калуської міської ради № 329 від 25.03.2021 «Про Статут Калуської міської територіальної громади» вважати таким, що втратило чинність.
Міський голова Андрій НАЙДА
Затверджено
рішення міської ради
__________ № _______
Секретар міської ради
Віктор ГІЛЬТАЙЧУК
рішення міської ради
__________ № _______
Секретар міської ради
Віктор ГІЛЬТАЙЧУК
ПОЛОЖЕННЯ ПРО ГРОМАДСЬКІ СЛУХАННЯ
В КАЛУСЬКІЙ МІСЬКІЙ ТЕРИТОРІАЛЬНІЙ ГРОМАДІ
В КАЛУСЬКІЙ МІСЬКІЙ ТЕРИТОРІАЛЬНІЙ ГРОМАДІ
ПРЕАМБУЛА
Це Положення встановлює порядок ініціювання, підготовки та проведення громадських слухань, а також урахування їх результатів органами місцевого самоврядування Калуської міської територіальної громади (далі – Територіальна громада), їх посадовими особами.
Громадські слухання є однією з форм участі жителів Територіальної громади у здійсненні місцевого самоврядування, яка передбачена статтею 13 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Житель громади – громадянин України, який задекларував або зареєстрував місце проживання на території Територіальної громади або фактичне місце проживання/перебування якого підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (далі - житель, який проживає), крім фізичної особи, яка за вироком суду перебуває у місці позбавлення волі).
Розділ І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Право Територіальної громади проводити громадські слухання
Жителі громади мають право проводити громадські слухання – зустрічатися з депутатами міської ради, службовими особами її виконавчих органів, міським головою, іншими посадовими особами місцевого самоврядування, під час яких члени громади можуть заслуховувати їх, порушувати питання та вносити пропозиції щодо питань місцевого значення, що належать до відання місцевого самоврядування.
Стаття 2. Правове регулювання громадських слухань
Порядок ініціювання, підготовки, проведення громадських слухань та врахування їх результатів регулюється Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про правовий режим воєнного стану» цим Положенням, Статутом Калуської міської територіальної громади.
Стаття 3. Принципи громадських слухань
1. Громадські слухання проводяться на засадах добровільності, відкритості, прозорості, свободи висловлювань, політичної неупередженості та з обов’язковим розглядом пропозицій, поданих під час їх проведення.
2. Ніхто не може бути примушений до участі або неучасті в громадських слуханнях, окрім осіб, визначених у частині 4 статті 10 цього Положення.
3. Громадські слухання мають відкритий характер. Жителі, яким виповнилося 14 років, мають право ініціювати та брати участь у громадських слуханнях.
4. Уся інформація (у тому числі копії документів), пов’язана з ініціюванням, підготовкою, проведенням громадських слухань, розглядом прийнятих на них рішень, а також рішення органів місцевого самоврядування, акти посадових осіб, прийняті за результатами їх розгляду, розміщуються на офіційному вебсайті міської ради в спеціальному розділі, можуть розповсюджуватися в засобах масової інформації та іншими способами відповідно до вимог цього Положення.
5. Кожен має право виступити на громадських слуханнях в порядку, встановленому цим Положенням.
6. Під час ініціювання, підготовки, проведення, а також після проведення громадських слухань, не може чинитися перешкод для діяльності представників засобів масової інформації.
7. Громадські слухання не можуть використовуватися для політичної, у тому числі передвиборчої агітації.
8. Подані на громадських слуханнях пропозиції розглядаються органами місцевого самоврядування та їх посадовими особами у визначені цим Положенням строки, і за результатами такого розгляду обов’язково приймаються рішення про врахування, часткове врахування чи відхилення кожної пропозиції.
Стаття 4. Предмет громадських слухань
1. Предметом обговорення на громадських слуханнях можуть бути будь-які питання, що належать до відання місцевого самоврядування в тому числі, але не обмежуючись цим:
1) проєкти нормативно-правових актів голови, ради, виконавчих органів ради;
2) проєкти та програми, що виконуються чи плануються до виконання в громаді;
3) звіти, доповіді чи інформація про роботу голови, депутатів, органів ради, самої ради, її секретаря, керівників виконавчих органів ради та інших посадових осіб місцевого самоврядування, комунальних підприємств, установ, організацій;
4) звіти посадових осіб підприємств, установ і організацій – надавачів послуг, які відповідно до законодавства мають забезпечуватися органами місцевого самоврядування (далі – надавачів послуг);
5) внесення пропозицій щодо притягнення до відповідальності депутатів ради та посадових осіб місцевого самоврядування;
6) інформація про вирішення окремих питань, які зачіпають інтереси всіх членів громади або її окремих частин (мешканців села, старостинського округу, мікрорайону, кварталу, вулиці, будинку (-ків));
7) інші питання місцевого значення, ініційовані особами, зазначеними в статті 6 цього Положення.
2. Проведення громадських слухань є обов’язковим щодо:
1) прийняття, внесення змін до статуту територіальної громади;
2) проектів програмних документів (концепцій, програм, стратегій, планів), крім стратегічного плану розвитку територіальної громади та змін до нього;
3) проекту бюджету місцевого самоврядування;
4) інших питань, визначених законом або статутом територіальної громади
Стаття 5. Пропозиції, внесені за результатами громадських слухань
1. Пропозиції щодо вирішення питань місцевого значення, внесені за результатами громадських слухань, підлягають обов’язковому розгляду з прийняттям відповідного рішення органами та посадовими особами місцевого самоврядування, до компетенції яких належить порушене питання. Рішення, прийняте за результатами розгляду пропозицій громадських слухань, підлягає оприлюдненню із зазначенням обґрунтування для врахування пропозиції чи вмотивованої відмови.
2. Органи чи посадові особи місцевого самоврядування зобов’язані запросити представників ініціатора громадських слухань до участі в розгляді пропозицій, внесених за результатами громадських слухань, з правом на виступ.
3. Розгляд міською радою пропозицій, внесених за результатами громадських слухань, здійснюється відповідно до закону і прийнятих відповідно до нього положень регламенту ради, що визначають порядок підготовки і розгляду питань порядку денного на сесії ради.
Розділ ІІ. ІНІЦІЮВАННЯ ГРОМАДСЬКИХ СЛУХАНЬ
Стаття 6. Ініціатори громадських слухань
1. Ініціатором громадських слухань може бути:
1) ініціативна група, яка уповноважена представляти інтереси відповідної кількості жителів територіальної громади, мікрорайону, кварталу, вулиці, будинку (-ків) відповідно:
- для загальних – не менше як 150 осіб;
- для локальних – не менше як 50 осіб;
2) Калуська міська рада (проста більшість від загального складу ради);
3) міський голова;
4) виконавчий комітет Калуської міської ради;
5) постійна депутатська комісія;
6) орган самоорганізації населення - у межах території своєї діяльності;
7) староста - у межах відповідного старостинського округу.
Стаття 7. Подання ініціативи щодо проведення громадських слухань
1. Повідомлення про ініціативу щодо проведення громадських слухань вноситься на ім’я міського голови у вигляді письмового звернення, оформленого відповідно до вимог, передбачених Законом України «Про звернення громадян» (якщо ініціатором виступає міський голова – через оприлюднення відповідного розпорядження).
2. У письмовому зверненні зазначаються:
1) предмет громадських слухань (проблема, питання, проєкт рішення та інше), що пропонується до розгляду;
2) прізвища та/або посади осіб, яких варто запросити на громадські слухання (якщо вони відомі);
3) дата, час та місце запланованих громадських слухань;
4) прізвище, ім’я, по батькові та контакти особи, уповноваженої представляти ініціатора;
5) список і контакти осіб, які могли б увійти до складу організаційного комітету з підготовки громадських слухань, якщо є необхідність його створення (не більше п’яти).
3. До письмового звернення обов’язково додаються списки жителів із зазначенням місця проживання та власного підпису відповідно до ч.1) п.1 ст.6 Положення, а у випадку ініціювання органами самоорганізації населення – протоколи відповідних зборів.
4. У процесі підготовки громадських слухань – до дня їх проведення, до звернень можуть додаватися інформаційно-аналітичні матеріали та проєкти документів, що виносяться на слухання.
Стаття 8. Реєстрація ініціативи щодо проведення громадських слухань
1. В день надходження письмового звернення з ініціативою про проведення громадських слухань посадова особа загального відділу виконавчого комітету Калуської міської ради приймає одне з таких рішень:
1) зареєструвати ініціативу щодо проведення громадських слухань і подати на розгляд міському голові;
2) повернути письмове звернення для усунення недоліків відповідно до частини 3 цієї статті.
2. Про прийняте рішення в межах триденного строку повідомляють особу, уповноважену представляти ініціатора громадських слухань, у письмовій формі, зазначаючи або номер реєстрації, або підстави повернення письмового звернення для усунення недоліків.
3. Письмове звернення з ініціативою щодо проведення громадських слухань повертається для усунення недоліків за наявності однієї або двох таких підстав:
1) не дотримано вимог до оформлення звернення, передбачені Законом України «Про звернення громадян» і статтею 7 цього Положення;
2) звернулася недостатня кількість жителів територіальної громади чи суб’єктів, наділених правом ініціювати слухання.
Повертати письмове звернення для усунення недоліків з інших підстав забороняється.
4. Письмове звернення допрацьовується і подається до ради протягом п’яти робочих днів з моменту отримання особою, уповноваженою представляти ініціатора, відповідного письмового повідомлення. У разі якщо недоліки в цей строк не усунуто, звернення залишається без розгляду.
5. Міський голова, розглянувши звернення (у випадку, коли звернення відповідає цьому Порядку) протягом п’яти днів видає розпорядження про підготовку і проведення громадських слухань.
6. Інформація про надходження письмового звернення з ініціативою щодо проведення громадських слухань, а саме звернення та всі подані (відразу чи потім) матеріали, письмове повідомлення про реєстрацію ініціативи щодо проведення громадських слухань, повернення для усунення недоліків чи обґрунтована відмова в реєстрації, розміщується на офіційному вебсайті ради в спеціальному розділі протягом п’яти робочих днів з моменту отримання звернення, матеріалів чи підписання повідомлення, при цьому вилучаються відомості про фізичну особу (персональна інформація).
Розділ ІІІ. ПІДГОТОВКА ГРОМАДСЬКИХ СЛУХАНЬ
Стаття 9. Загальні питання підготовки і проведення громадських слухань
1. Підготовка громадських слухань, у тому числі вирішення організаційно-технічних питань, здійснюється уповноваженою посадовою особою або структурним підрозділом, визначених розпорядженням голови, в співпраці з ініціатором громадських слухань.
2. Уповноважена посадова особа або структурний підрозділ зобов’язана(і) організувати підготовку громадських слухань таким чином, щоб вони відбулися в час, дату і місці, запропоновані ініціаторами громадських слухань, або в іншу дату або час, узгоджені з особою, уповноваженою представляти ініціатора громадських слухань, але не пізніше чотирнадцяти календарних днів від запропонованої дати.
3. Органи й посадові особи місцевого самоврядування, адміністрації комунальних підприємств, установ та організацій сприяють проведенню громадських слухань і надають необхідні матеріали на прохання ініціаторів, організаційного комітету чи уповноваженої посадової особи або структурного підрозділу з питань громадської участі.
Стаття 10. Розпорядження міського голови про громадські слухання.
Розпорядженням врегульовуються такі питання:
1) предмет громадських слухань;
2) дата, час, місце їх проведення;
3) ініціатор громадських слухань;
4) посадові особи органів місцевого самоврядування, відповідальні за своєчасну і якісну підготовку громадських слухань;
5) особи, що запрошуються на слухання;
6) заходи з підготовки слухань та календарний план їх виконання;
7) створення в разі необхідності організаційного комітету з підготовки слухань;
8) створення в разі необхідності експертних груп.
3. Громадські слухання призначаються, як правило, на неробочий день або неробочий час у достатньому за кількістю місць в приміщенні, розташованому на території міста чи села.
4. Участь у громадських слуханнях обов’язкова для їх ініціаторів, авторів проєктів документів (актів), які виносяться на громадські слухання, представників профільних органів ради та її виконавчих органів, керівників комунальних підприємств, установ і організацій, яких стосуються ці громадські слухання, депутатів і посадових осіб, звітування яких є предметом громадських слухань.
Їх відсутність на громадських слуханнях не може бути підставою для перенесення громадських слухань чи визнання їх такими, що не відбулися.
5. Розпорядження голови про заходи з підготовки громадських слухань оприлюднюється в порядку, передбаченому законодавством, а також розміщується на офіційному вебсайті ради в спеціальному розділі протягом п’яти робочих днів з моменту його затвердження та у той самий строк надсилається ініціатору громадських слухань, членам організаційного комітету, експертної групи (у разі їх створення) і посадовим особам, участь яких визнана обов’язковою.
Стаття 11. Інформування громади про проведення громадських слухань
1. Про організацію та проведення громадських слухань членів громади повідомляють невідкладно з моменту прийняття міським головою відповідного розпорядження, але не пізніше семи календарних днів до дня їх проведення.
2. Інформаційні повідомлення про організацію та проведення громадських слухань та відповідні матеріали обов’язково розміщуються на офіційному вебсайті. Також вони можуть поширюватися в будь-яких інших засобах масової інформації, соціальних медіа, соціальних мережах, усіма доступними способами з метою ознайомлення з ними якомога більшої кількості членів громади.
3. В інформаційному повідомленні має бути вичерпна інформація про дату, час і місце проведення громадських слухань, їх ініціатора, предмет, а також про те, де, в які дні та години члени громади можуть ознайомитися з матеріалами громадських слухань у приміщенні ради чи іншому пристосованому для цього приміщенні.
4. Оголошення про дату, час, місце і предмет громадських слухань також розміщується на дошках оголошень міста, села.
Стаття 12. Реєстрація учасників громадських слухань
1. До початку громадських слухань проводиться реєстрація учасників громадських слухань. Незареєстровані особи не можуть брати участі в обговоренні питань і голосуванні з прийняття рішень.
2. Для реєстрації особам необхідно пред’явити паспорт громадянина України або інший паспортний документ (в тому числі з Єдиного вебпорталу електронних послуг «Дія»), який засвідчує місце реєстрації чи декларування проживання на території Територіальної громади (для загальних громадських слухань) чи на території окремої її частини: вулиці, кварталу, села тощо (для локальних громадських слухань). Для внутрішньо переміщеної особи необхідно пред’явити довідку про взяття на облік ВПО, де зазначено фактичне місце проживання/перебування.
У списку учасників громадських слухань зазначаються прізвища, імена, по батькові жителів, місце проживання, ставляться підписи зареєстрованих.
3. Жителям громади, що мають право голосу, під час реєстрації видають мандати для голосування.
Стаття 13. Право голосу на громадських слуханнях
1. Право голосу на громадських слуханнях мають тільки повнолітні члени громади, що зареєстровані в межах територіальної громади чи їх окремої її частини, мікрорайону, кварталу, вулиці, будинку (-ків), на якій проводяться громадські слухання.
2. Решта членів громади, які не проживають у межах відповідних частин міста (села), беруть участь у громадських слуханнях з правом дорадчого голосу.
Стаття 14. Початок громадських слухань
1. Головує на громадських слуханнях голова (або уповноважена особа) організаційного комітету, яка визначена розпорядженням міського голови.
2. Головуючий на громадських слуханнях організовує обрання секретаря та членів лічильної комісії. Ці особи обираються з числа учасників громадських слухань відносною більшістю голосів присутніх членів громади з правом голосу.
3. Головуючий веде слухання, стежить за дотриманням на них порядку, підписує протокол громадських слухань.
4. Секретар громадських слухань веде, підписує та передає для підписання головуючому на громадських слуханнях протокол у порядку, передбаченому цим Положенням.
5. Лічильна комісія встановлює присутність учасників громадських слухань, кількість осіб, що наділені правом голосу, підраховує голоси під час голосування, а також розглядає звернення, пов’язані з порушенням порядку голосування чи іншими перешкодами в голосуванні, здійснює контроль за використанням мандатів для голосування.
Стаття 15. Порядок денний та регламент громадських слухань
1. Громадські слухання проводяться у вигляді зустрічі жителів громади з депутатами ради, посадовими особами місцевого самоврядування, надавачами послуг. Учасники громадських слухань можуть їх заслуховувати, порушувати питання та вносити пропозиції.
2. Кожен учасник громадських слухань має право подати пропозиції, висловити зауваження, поставити запитання усно чи письмово. На вимогу учасника громадських слухань, який подає пропозицію, вона має бути поставлена на голосування. Усі пропозиції, зауваження і запитання заносяться (додаються) до протоколу.
3. На початку громадських слухань шляхом голосування затверджуються порядок денний та регламент проведення громадських слухань.
4. Регламентом визначається час, відведений для звітів, доповідей (співдоповідей), виступів, запитань і відповідей тощо. Регламент слухань має обов’язково передбачати:
1) доповіді представника ініціатора громадських слухань, запрошених для цього депутатів чи посадових осіб органів місцевого самоврядування, комунальних підприємств, установ, організацій, діяльність яких стосується предмета громадських слухань;
2) виступи представників організаційного комітету та експертних груп (якщо вони створені), залучених фахівців;
3) час для запитань, виступів учасників громадських слухань і для прийняття рішення громадських слухань.
5. Загальний час проведення громадських слухань встановлюється їх регламентом у кожному конкретному випадку залежно від значущості предмета громадських слухань.
6. Не допускаються розгляд на громадських слуханнях та прийняття рішень з питань, які не було внесено до порядку денного і про які не було повідомлено учасників громадських слухань за сім днів до їх проведення.
Стаття 16. Порядок проведення громадських слухань
1. Головуючий відповідно до регламенту надає по черзі слово для виступу учасникам слухань. Усі отримують слово тільки з дозволу головуючого. Виступи учасників громадських слухань не можуть перериватися, припинятися чи скасовуватися інакше, ніж у порядку, визначеному цим Положенням та регламентом слухань.
2. Головуючий може перервати виступаючого, якщо його виступ не стосується предмета слухань, перевищує встановлений регламент, використовується для політичної агітації, закликає до дискримінації чи ворожнечі за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками чи інших форм нетерпимості або в інший спосіб порушує вимоги законів України.
3. Учасники громадських слухань повинні дотримуватися вимог цього Положення, затвердженого порядку денного та регламенту громадських слухань, норм етичної поведінки, не допускати вигуків, образ, вчинення правопорушень та інших дій, що заважають обговоренню винесених на розгляд питань.
Стаття 17. Висвітлення перебігу громадських слухань
- Громадські слухання відбуваються у відкритому режимі, проводиться їх пряма відеотрансляція.
- Матеріали проведених громадських слухань (відеозапис, протокол тощо) розміщуються офіційному веб-сайті ради і мають бути доступними для ознайомлення впродовж не менше п’яти років з моменту розміщення.
3. Засоби масової інформації мають право вести пряму відео- чи радіотрансляцію.
Стаття 18. Прийняття рішення
За результатами обговорення предмету громадських слухань простою більшістю голосів зареєстрованих учасників з правом голосу ухвалюється рішення громадських слухань, про що зазначається в протоколі.
Розділ V. ОФОРМЛЕННЯ ТА ВРАХУВАННЯ
РІШЕННЯ ГРОМАДСЬКИХ СЛУХАНЬ
Стаття 19. Протокол громадських слухань
1. У ході громадських слухань складається протокол, який підписується головуючим і секретарем громадських слухань не пізніше трьох днів після їх проведення та негайно передається (надсилається) міському голові разом із супровідним листом.
2. Протокол має містити:
1) дату, час і місце проведення громадських слухань;
2) предмет громадських слухань;
3) кількість їх учасників загалом і кількість тих, що мали право голосу;
4) виклад перебігу слухань;
5) пропозиції, що були висловлені в ході слухань;
6) результати голосування;
7) рішення громадських слухань.
До протоколу додаються списки реєстрації учасників громадських слухань, а також запитання, звернення та пропозиції, подані головуючому під час проведення громадських слухань їх учасниками в письмовій формі.
3. Протокол оформляється у двох примірниках: (один примірник протоколу передається міському голові для скерування до розгляду радою, виконавчим комітетом чи посадовою особою), другий примірник уповноважена посадова особа або структурний підрозділ передає ініціаторові слухань).
Стаття 20. Розгляд рішень громадських слухань
1. Пропозиції, викладені в протоколі громадських слухань, розглядаються посадовими особами, на засіданні ради та/або її виконавчого комітету (залежно від того, до кого вони скеровані).
2. Пропозиції, викладені в протоколі громадських слухань, розглядаються головою, керівниками виконавчих органів ради, надавачами послуг, іншими посадовими особами, до яких вони скеровані, першочергово, але не більше як 30 календарних днів з дня проведення громадських слухань, та за обов’язкової участі ініціаторів громадських слухань, з правом на виступ.
3. Органи місцевого самоврядування, їх посадові особи по кожній поданій пропозиції приймають одне з таких рішень:
1) врахувати пропозицію – в такому випадку зазначаються конкретні заходи для її реалізації, календарний план їх виконання та відповідальні за це посадові особи;
2) відхилити пропозицію – в такому випадку зазначаються причини цього рішення;
3) частково врахувати пропозицію – в такому випадку зазначаються і причини цього рішення, і заходи для реалізації частини врахованої пропозиції, календарний план їх виконання та відповідальні за це посадові особи.
Стаття 21. Прикінцеві положення
- Проведення громадських слухань в період дії воєнного стану в Україні здійснюється із застосуванням норм Закону України «Про правовий режим воєнного стану».
- Ініціатор громадських слухань подає відповідне повідомлення на ім’я міського голови, як це передбачено ст.7 цього Положення.
- Міський голова, отримавши звернення ініціатора про громадські слухання, подає запит місцевій військовій адміністрації та органам поліції на погодження їх проведення.
- В разі погодження місцевою військовою адміністрацією та органам поліції видає розпорядження згідно зі ст. 8 цього Положення про підготовку і проведення громадських слухань.
- Розпорядженням міського голови мають бути врегульовані питання, що передбачені ст.10 цього Положення, а також:
- дата і час початку попередньої реєстрації для участі в громадських слуханнях;
1.5. Повідомлення про попередню реєстрацію розміщується на офіційному сайті Калуської міської ради, інформаційних дошках на території міста та старостинських округів, сторінках соціальних мереж Калуської міської ради тощо.
1.6. Попередня реєстрація припиняється з моменту набрання максимальної кількості заявок на участь в громадських слуханнях, яка має відповідати раніше обумовленій максимально допустимій кількості учасників у розпорядженні міського голови.
1.7. Список попередньо зареєстрованих жителів громади в порядку надходження заявок (із зазначенням дати та години) оприлюднюється на офіційному сайті Калуської міської ради невідкладно з моменту припинення реєстрації, але не пізніше ніж за день до визначеної дати проведення громадських слухань.
Одночасно зі списком публікується оголошення про кількість мандатів на участь в громадських слуханнях.
1.8. Мандати виготовляються в кількості, яка відповідає максимально допустимій кількості учасників громадських слухань, зазначеній в розпорядженні міського голови
1.9. Мандати отримують в день проведення громадських слухань насамперед ті жителі громади, які зазначені в списку попередньої реєстрації і мають підтверджуючі документи, як це передбачено п.2 ст.12 цього Положення.