ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідач:

САВКА Олег Васильович

Статус:

Прийнятий в цілому

Дата:

10.09.2025

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 1856
Про нову редакцію Положення про відділ бухгалтерського обліку і звітності виконавчого комітету Калуської міської ради

 
Керуючись ст. ст. 25, 26, 54 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи рекомендації  постійної комісії міської ради з питань законності, депутатської діяльності та антикорупційної політики,  міська рада
 
ВИРІШИЛА:
 
  1. Затвердити Положення про відділ бухгалтерського обліку і звітності виконавчого комітету Калуської міської ради у новій редакції (додається).
  2. Рішення міської ради від 27.02.2025 №3928 «Про затвердження нової редакції Положення про відділ бухгалтерського обліку і звітності виконавчого комітету Калуської міської ради» визнати таким, що втратило чинність.
  3. Контроль за виконанням рішення покласти на керуючого справами виконкому Олега САВКУ.
 
 
 
 
 
Міський голова                                                                   Андрій НАЙДА
 
 
 
 ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення  міської  ради
____________ 2025 № ____   
Секретар міської ради
 
____________ Віктор ГІЛЬТАЙЧУК
                                                                                 
 
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ бухгалтерського обліку та звітності
виконавчого комітету Калуської міської ради
 
1. Загальні положення
 
          1.1  Положення регулює питання діяльності відділу бухгалтерського обліку і звітності виконавчого комітету Калуської міської ради (надалі відділ).
1.2 Відділ бухгалтерського обліку та звітності виконавчого комітету Калуської міської ради ( надалі відділ ) є структурним підрозділом виконавчого комітету міської  ради, створений у межах, затверджених радою структури та штатів. Відділ  підпорядковується виконавчому комітету та міському голові.
           1.3. У своїй діяльності відділ керується Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про доступ до публічної інформації», «Про запобігання корупції», «Про адміністративну процедуру» та іншими законами, указами  та розпорядженнями Президента України, постановами Кабінету Міністрів України, регламентами та рішеннями міської ради і виконавчого комітету міської ради розпорядженнями  міського голови, а також цим Положенням та іншими нормативними актами.
           1.4. Структура і чисельність працівників відділу затверджується рішенням міської ради.
1.5.  Відділ очолює начальник. У разі його відсутності його обов’язки виконує головний спеціаліст відділу, та має право підпису фінансових документів.
1.6. Начальник відділу та працівники відділу призначаються на посаду та звільняються з посади розпорядженням міського голови за процедурою, передбаченою законодавством України при проходженні служби в органах місцевого самоврядування.
1.7. Організація роботи відділу здійснюється відповідно до Регламенту виконавчого комітету Калуської міської ради, інших нормативно-правових та розпорядчих документів.
1.8. За участь у розробленні проектів нормативно-правових актів та за проведення експертизи проектів таких актів працівники відділу мають право, зокрема, на отримання такої додаткової стимулюючої виплати, як надбавка за виконання особливо важливої роботи, яка встановлюється у порядку, визначеному чинним законодавством.
1.9 . Начальник відділу:
1.9.1. Здійснює керівництво роботою відділу, забезпечує виконання завдань, покладених на відділ.
1.9.2. Несе персональну відповідальність за виконання покладених на відділ завдань.
1.9.3. Очолює відділ і діє у межах наданих повноважень відповідно до законодавства та положення про відділ.
1.9.4. Організовує роботу працівників відділу, дає відповідні доручення щодо виконання покладених на відділ завдань.
1.9.5. Забезпечує контроль і відображення на рахунках бухгалтерського обліку всіх господарських операцій, надання оперативної інформації, складання і подання у встановлені терміни бухгалтерської звітності, здійснює аналіз господарської діяльності.
1.9.6. Координує взаємодію відділу з іншими структурними підрозділами виконавчого комітету міської ради.
1.9.7. Забезпечує в межах своєї компетенції збереження у відділі інформації з обмеженим доступом відповідно до законодавства.
1.9.8. Займається розробленням проектів нормативно-правових актів з питань, що належать до компетенції відділу, проводить експертизу проектів таких актів.
1.9.9. Виконує інші передбачені законодавством функції.
 
 
          2. Основні завдання відділу
 
          2.1. Ведення бухгалтерського обліку фінансово-господарської діяльності виконавчого комітету Калуської міської ради та складення звітності.
          2.2. Відображення у документах достовірної та у повному обсязі інформації про господарські операції і результати діяльності, необхідної для оперативного управління бюджетними призначеннями (асигнуваннями) та фінансовими і матеріальними (нематеріальними) ресурсами.
          2.3. Забезпечення дотримання бюджетного законодавства при взятті бюджетних зобов'язань, своєчасного подання на реєстрацію таких зобов'язань, здійснення платежів відповідно до взятих бюджетних зобов'язань, достовірного та у повному обсязі відображення операцій у бухгалтерському обліку та звітності.
          2.4. Забезпечення контролю за наявністю і рухом майна, використанням фінансових і матеріальних (нематеріальних) ресурсів відповідно до затверджених нормативів і кошторисів.
          2.5. Відділ відповідно до покладених на нього завдань виконує наступні функції:
          2.5.1. Веде бухгалтерський облік відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі, а також інших нормативно-правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку з відображенням господарських операцій на підставі прийнятих до обліку первинних документів шляхом подвійного запису їх на взаємопов'язаних рахунках бухгалтерського обліку відповідно до вимог Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.2013 року № 1203.
     2.5.2. Забезпечує тотожність даних аналітичного обліку оборотам і залишкам за рахунками синтетичного обліку на перше число кожного місяця.
     2.5.3. Своєчасно складає та подає звіти до органів державної статистики, Пенсійного фонду України, Державної податкової інспекції, управління Державного казначейства.
     2.5.4. Проводить аналіз обсягів видатків за попередні роки, опрацьовує та подає до фінансового управління Калуської міської ради попередню розрахункову потребу на наступний бюджетний рік, складає бюджетний запит з відповідними обґрунтуваннями, складає та доводить розпорядникам нижчого рівня та одержувачам лімітні довідки про бюджетні асигнування, складає проекти кошторисів, планів асигнувань загального фонду бюджету та планів спеціального фонду місцевого бюджету, складає та подає на затвердження кошториси, плани асигнувань загального фонду бюджету та плани спеціального фонду місцевого бюджету, в разі необхідності внесення змін протягом бюджетного року складає довідки про зміни до кошторису та плану асигнувань.
     2.5.5. Складає штатний розпис і розрахунки до нього.
     2.5.6. Бере участь у розробці міських бюджетних програм та опрацьовує отримані документи та інформацію, що стосуєтюься питань порушених в конкретній бюджетній програмі, протягом року здійснює аналіз їх виконання, контроль за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів відповідно до напрямів діяльності бюджетних програм.
      2.5.7. Своєчасно та у повному обсязі перераховує податки і збори (обов'язкові платежі) до відповідних бюджетів.
      2.5.8. Забезпечує дотримання вимог нормативно-правових актів щодо:
1) використання фінансових, матеріальних (нематеріальних) та інформаційних ресурсів під час прийняття та оформлення документів щодо проведення господарських операцій;
2) інвентаризації необоротних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів, документів, розрахунків та інших статей балансу. Кількість інвентаризацій у звітному році, дати їх проведення, перелік майна і зобов’язань, що підлягають інвентаризації визначаються розпорядженням міського голови.
2.5.9. Проводить аналіз даних бухгалтерського обліку та звітності, у тому числі зведеної звітності, щодо причин зростання дебіторської та кредиторської заборгованості, розробляє та здійснює заходи щодо стягнення дебіторської та погашення кредиторської заборгованості, організовує та проводить роботу з її списання відповідно до законодавства.
2.5.10. Забезпечує зберігання, оформлення та передачу до архіву оброблених первинних документів та облікових регістрів, які є підставою для відображення у бухгалтерському обліку операцій та складення звітності, а також звітності.
2.5.11. Бере участь у роботі з оформлення матеріалів щодо нестачі, крадіжки грошових коштів та майна, псування активів.
          2.5.12. Здійснює, в межах повноважень, договірну роботу щодо договорів, угод, стороною яких виступає виконавчий комітет Калуської міської ради.
          2.5.13. Розглядає звернення громадян, підприємств, установ, організацій, у тому числі об'єднань громадян, фізичних осіб-підприємців, депутатські звернення та запити у порядку, передбаченому чинним законодавством України, забезпечує виконання вимог законодавства України про доступ до публічної інформації.
                                              

3. Функції відділу

 
          3.1. Представляти виконавчий комітет Калуської міської ради в установленому порядку з питань, що відносяться до компетенції Відділу, в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, установах та організаціях незалежно від форми власності.
3.2. Встановлювати обґрунтовані вимоги до порядку оформлення і подання до Відділу виконавчими органами Калуської міської ради первинних документів для їх відображення у бухгалтерському обліку, а також здійснювати контроль за їх дотриманням.
3.3. Одержувати від посадових осіб міськвиконкому, управлінь, відділів та інших виконавчих органів для яких виконавчий комітет Калуської міської ради є головним розпорядником бюджетних коштів, документи, звіти та інформацію необхідну для виконання покладених на Відділ функцій.
3.4. Вносити міському голові пропозиції щодо удосконалення порядку ведення бухгалтерського обліку, складення звітності, здійснення поточного контролю, провадження фінансово-господарської діяльності.
                                               
 
                               4. Права відділу
 
               4.1.Одержувати в установленому порядку для виконання покладених на відділ завдань необхідні документи, інформацію, довідки, розрахунки, інші матеріали від структурних підрозділів виконавчого комітету та  міської ради.
          4.2.    Залучати за згодою керівників структурних підрозділів Калуської міської ради та виконавчого комітету Калуської міської ради спеціалістів з метою підготовки проектів нормативно-правових актів та інших документів, а також до розроблення і здійснення заходів, які проводяться відділом відповідно до покладених на нього завдань.
4.3.    Інформувати міського голову про покладення на відділ обов'язків, що виходять за межі його компетенції, а також про випадки неподання або несвоєчасного подання на вимогу відділу необхідних матеріалів структурними підрозділами виконавчого комітету та Калуської міської ради.
4.4. Прийняття рішень виконавчого комітету Калуської міської ради, розпоряджень міського голови без попереднього розгляду та візування юридичним відділом не допускається.
 
5. Відповідальність відділу
5.1.Працівники відділу за невиконання або неналежне виконання покладених на них обовязків, передбачених посадовою інструкцією та даним Положенням, несуть відповідальність в межах чинного законодавства.
 
 
        6. Взаємовідносини відділу з іншими підрозділами
6.1 Відділ в процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими структурними підрозділами міської ради, виконавчого комітету, органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності в межах компетенції та повноважень та згідно норм чинного законодавства