ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідач:

ФІЦАК Тарас Іванович

Статус:

Новий проект

Дата:

25.11.2025

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 2130
Про Програму фінансової підтримки та здійснення Калуською міською радою внесків до статутних капіталів комунальних підприємств на 2026-2028 роки

           Відповідно до  статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Бюджетним Кодексом України, враховуючи рішення міської ради №4370 від 31.07.2025 року «Про затвердження Порядку розроблення, фінансування, моніторингу місцевих цільових програм та звітності про їх виконання», з метою стабільної роботи комунальних підприємств міста та якісного надання комунальних послуг, враховуючи рекомендації комісій міської ради з питань соціально-економічного розвитку, бюджету та інвестиційної політики, з питань власності, житлово-комунального господарства та екології, міська рада

 
ВИРІШИЛА:
     1. Затвердити Програму фінансової підтримки та здійснення Калуською міською радою внесків до статутних капіталів комунальних підприємств на  2026-2028 роки (далі –Програма), що додається.
          2. Фінансовому управлінню міської ради (Леся Поташник), виходячи з можливостей дохідної частини бюджету Калуської міської територіальної громади, при формуванні проєкту бюджету передбачати кошти на виконання заходів Програми на відповідний бюджетний період.
3. Порядок виділення та використання коштів бюджету  Калуської міської територіальної громади у вигляді фінансової підтримки та внесків до статутних капіталів комунальних підприємств, що додається.
          4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради Богдана Білецького.
 
 
 Міський голова                                                                                Андрій НАЙДА
 

ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення міської ради
_____ № __________                                          

 

Програма
фінансової підтримки та здійснення Калуською міською радою
внесків до статутних капіталів комунальних підприємств
на 2026 -2028 роки

 
1. ПАСПОРТ Програми

1.

Ініціатор розроблення Програми

Управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради

2.

Дата, номер і назва документа органу виконавчої влади про розроблення програми 

Службова записка від 23.09.2025 року №502

3.

Головний розробник Програми

Управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради

4.

Співрозробники Програми

Управління економічного розвитку міста Калуської міської ради, КП «Калуська енергетична Компанія», КП «Калушавтодор», КП «Міськсвітло», КП «УК«Добродім», КП «Ритуальна служба», КП «Екоресурс», КП «Водотеплосервіс»

5.

Відповідальний виконавець Програми (головний розпорядник коштів)

Управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради, Управління економічного розвитку міста Калуської міської ради

6.

Співвиконавці (учасники) Програми

Управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради, Управління економічного розвитку міста Калуської міської ради, КП «Калуська енергетична Компанія», КП «Калушавтодор», КП «Міськсвітло», КП «УК«Добродім», КП «Ритуальна служба», КП «Екоресурс», КП «Водотеплосервіс»

7.

Строки реалізації Програми

2026-2028 роки

8.

Мета Програми

Забезпечення стабільної роботи комунальних підприємств міста та якісного надання комунальних послуг

9.

Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, всього:     у тому числі(тис.грн):

86 604,50

9.1

- державний бюджет

-

9.2

- обласний бюджет

 

9.3

- бюджет територіальної громади

86 604,50

9.4

- кошти інших джерел

-

10.

Очікувані результати виконання

Стабілізація господарсько-фінансового стану, підвищення якості житлово-комунальних послуг, розширення переліку наданих послуг, поліпшення матеріально-технічної бази, покращення санітарно- технічного стану будівель гуртожитків

 
 
 
Начальник управління житлово-
комунального господарства
Калуської міської ради-
Головний розробник програми                                                                       Тарас ФІЦАК
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2. Проблема, на розв'язання якої спрямована Програма
Програма визначає концептуально головну мету і завдання розвитку житлово-комунального господарства  Калуської міської територіальної громади на період 2026-2028 років, конкретизує шляхи, механізми, терміни та перелік основних заходів з реалізації стратегічних завдань, їх виконавців, прогнозовані обсяги фінансового забезпечення виконання. Програма має відкритий характер і може доповнюватися (змінюватися) в установленому чинним законодавством порядку в разі, коли в період її виконання відбуватимуться зміни в законодавстві України про житлово-комунальні послуги.
Розроблення цієї Програми зумовлено необхідністю удосконалення системи ЖКГ громади, забезпечення безпечного та комфортного надання послуг з перевезення пасажирів міським та приміським пасажирським транспортом, відповідно до Бюджетного кодексу України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про житлово-комунальні послуги», Постановою  Кабінету Міністрів України «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги», Закон України «Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків».
Підставами для розробки Програми також є необхідність реалізації Стратегії розвитку Калуської міської територіальної громади на 2022-2030 роки та продовження програмно-цільового забезпечення подальшого розвитку системи ЖКГ в громаді з урахуванням досягнутого в результаті виконання попередніх програм, а також актуальних сьогоденних і стратегічних завдань житлово-комунальної сфери в соціально-економічному розвитку громади, надання безперебійних та якісних житлово-комунальних послуг населенню громади та послуг з перевезення пасажирів міським та приміським пасажирським транспортом.
У сучасних економічних умовах для забезпечення виконання статутних завдань комунальні підприємства потребують додаткового фінансування, яке сприятиме стабілізації їх фінансово-господарської діяльності, покращенню стану розрахунків, більш ефективному використанню майна комунальної власності, забезпечення повного і своєчасного внесення платежів до бюджету, отримання дозвільних документів, інших видатків, пов’язаних із забезпеченням виробничої діяльності підприємств, відшкодування витрат, які не включені у структуру тарифу.
Так як діючі тарифи на послуги комунальних підприємств не повністю забезпечують відшкодування витрат на їх надання, тому можуть бути скорочені  обсяги наданих послуг в натуральних показниках, що надаються комунальними підприємствам. Зростання тарифів на енергоносії, витрати на оплату праці, придбання необхідних матеріалів, сплата податків призводить до збиткової діяльності та неспроможності своєчасно та в повному розмірі розраховуватись за зобов’язаннями.
Програма спрямована на підвищення якості житлово-комунальних послуг, послуг з перевезення пасажирів міським та приміським пасажирським транспортом та покращення матеріально-технічної бази.
3.Мета Програми
Підтримка  комунальних підприємств для забезпечення,  та покращення матеріально-технічної бази для забезпечення їх надійного та безперебійного функціонування, поліпшення їх фінансово-економічного стану шляхом надання поповнення власником внесків до статутного фонду (у т.ч. на поповнення статутних фондів) підприємств житлово-комунального господарства спрямовується на:
- безперебійне та якісне надання  житлово-комунальних послуг
-         підтримку функціонування комунальних підприємств для забезпечення належного обслуговування населення Калуської міської територіальної громади та виконання відповідних статутних завдань;
          -         зміцнення фінансово-бюджетної дисципліни комунальних підприємств;
          -         раціональне використання та збереження основних засобів та інших активів;
-         оптимізацію витрат коштів щодо утримання матеріально-технічної бази;
          -         створення належних умов для здійснення комунальними підприємствами поточної діяльності з виробництва та надання якісних послуг споживачам;
          -         поліпшення інвестиційної діяльності, направленої на проектування та енергоаудит, переоснащення, відновлення та реконструкцію виробничих потужностей;
          -         оплати поточних рахунків за спожиті енергоносії, комунальні послуги, матеріально-технічні ресурси, сплати податків і зборів;
          -         забезпечення своєчасної підготовки підприємств до роботи в осінньо-зимовий період, проведення в повному обсязі ремонтних та відновлювальних робіт, надання відповідних послуг споживачам;
          -         упровадження заходів з енергозбереження та прогресивних технологій, скорочення витрат підприємства на виробництво послуг;
          -         придбання основних засобів, новітнього технологічного обладнання, інших активів та матеріальних цінностей;
          -         своєчасне проведення капітальних ремонтів об’єктів і споруд, мереж і комунікацій (в тому числі захисних споруд);
          -         залучення додаткових коштів на оновлення виробничих потужностей та зниження рівня аварійності об’єктів;
          -         раціональне використання та збереження майна, розвиток виробничої і соціальної баз комунальних підприємств;
          -         збереження ефективного використання майна, що належить до власності Калуської міської територіальної громади;
          -         погашення кредиторської заборгованості, в тому числі за минулі періоди;
          -         забезпечення інших заходів за рахунок фінансової підтримки та внесків до статутного капіталу комунальних підприємств.
 
4. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, показники напрямів діяльності, строки та етапи виконання Програми
Програма включає в себе перелік завдань і заходів, виконання яких дозволить забезпечити стабільну діяльність комунальних підприємств, збереження комунального майна, покращення якості надання комунальних послуг, послуг з перевезення пасажирів міським та приміським пасажирським транспортом, спрямування видатків на зменшення енерговитрат за рахунок встановлення енергозберігаючого обладнання, здійснення своєчасних розрахунків за спожиті енергоносії та природний газ, придбання матеріалів, запасних частин, оплати послуг для стабільної роботи підприємства та підготовки їх до роботи в осінньо-зимовий період, подолання наслідків стихії, надзвичайних ситуацій та аварій, запобігання банкрутства та відновлення платоспроможності комунальних підприємств та планування і розвиток наступних етапів реформи в житлово-комунальній  галузі громади.
Реалізація заходів Програми забезпечить розв’язання проблем щодо створення оптимальних умов для реалізації статутних завдань, покращення фінансово-бюджетної дисципліни, вжиття заходів для виробництва та надання якісних, безпечних, безперебійних послуг населенню з метою створення сприятливих умов для життєдіяльності населених пунктів Калуської міської територіальної громади.
Реалізація Програми розрахована на період з 2026 по 2028 роки.
 
5. Обсяги та джерела фінансування Програми
Джерелом фінансування Прогами є кошти бюджету Калуської міської територіальної громади. Крім того, фінансування може здійснюватися за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством.
Ресурсне забезпечення на виконання запланованих заходів Програми  наведено  в додатку 1 до Програми.
6. Завдання та заходи Програми та результативні показники Забезпечення стабільної роботи комунальних підприємств відповідно до  їх функціональних призначень щодо надання послуг мешканцям Калуської міської територіальної громади, наявності  економічно обґрунтованих тарифів на житлово-комунальні послуги та послуги ринку; збільшення обсягів  виробництва, робіт та послуг за рахунок зміцнення матеріально-технічної бази комунальних підприємств, придбання нової техніки, необхідного обладнання, механізмів та їх підтримання в належному стані; зменшенню енерговитрат за рахунок встановлення енергозберігаючого обладнання; покращення якості послуг, надійності житлово-комунального обслуговування мешканців.
Для досягнення мети Програми з використанням сучасних підходів до визначення пріоритетності у розв’язанні існуючих проблем передбачено перелік завдань і заходів Програми та результативні показники згідно з додатком 2 до Програми.
7. Очікувані результати виконання Програми.
Виконання запланованих обсягів видатків сприятиме:
-   реалізації політики у сфері житлово-комунального господарства, пасажирських перевезень та підвищенню рівня якості послуг, що надаються населенню;
- ефективному управлінню та організації робіт з благоустрою території громади, утримання об’єктів благоустрою в належному стані;
-   ефективному використанню майна, що належить до комунальної власності Калуської міської територіальної громади;
-   упорядкуванню розрахунків комунальних підприємств з енергопостачальними організаціями за спожиті в процесі виробництва   енергоносії (природний газ, електроенергія) та скороченню, у разі наявності, кредиторської заборгованості (в тому числі за минулі періоди);
- створенню умов стабільної та беззбиткової роботи комунальних підприємств при здійсненні своєї господарської діяльності та  підвищення відповідальності за якість обслуговування споживачів;
-         підвищенню надійної роботи виробничих потужностей комунальних підприємств;
-         дотриманню нормативів, норм, стандартів, порядків і правил під час виробництва та надання послуг;
-         проведенню комплексної модернізації та переоснащення технічної бази підприємств з метою зменшення ресурсоспоживання і дотримання екологічних нормативів;
-         забезпеченню населення високоякісною питною водою;
-         вирішенню інших проблемних питань, що виникають при наданні відповідних послуг комунальним підприємствам;
          -         ліквідуванню критичного рівня зносу основних фондів у житлово - комунальному комплексі;
         
8. Моніторинг, оцінка та контроль за ходом виконання Програми.
Організація виконання Програми, аналіз та контроль за використанням коштів здійснюється головним розпорядником коштів – управлінням житлово-комунального господарства  Калуської міської ради, управлінням економічного розвитку міста Калуської міської ради.
Щоквартально до 15 числа місяця відповідальні виконавці Програми та головний розпорядник коштів, наступного за звітним періодом готує звіт про стан та результати виконання заходів Програми і розміщує на офіційному сайті Калуської міської ради.
Щорічний і підсумковий звіт про результати виконання Програми виносяться на розгляд сесії Калуської міської ради та оприлюднюються на офіційному сайті Калуської міської ради.
 
Обгрунтування витрат розділу І
 Фінансова підтримака комунальних підприємств.
КП «Калуська енерегетична Компанія»:

  1. 1. Компенсація витрат на оплату природнього газу.

Вартість заходу2 043,9 тис. грн.

            Для забезпечення стабільної та безперебійної роботи підприємства необхідно здійснити закупівлю природного газу, який є важливим носієм для виконання виробничих процесів.
            Впровадження заходу з компенсації витрат на оплату природного газу забезпечить підприємству низку економічних переваг та сприятиме стабільності його діяльності. Завдяки відшкодуванню витрат:

  • зменшаться власні фінансові навантаження, що дасть можливість спрямувати вивільнені кошти на підтримання виробничих процесів;

  • підвищиться фінансова стійкість підприємства зменшиться ризик заборгованості за енергоносії;

  • знизиться ризик аварійних ситуацій та втрат;

  • створяться передумови для підвищення ефективності використання ресурсів.

Показники затрат:
Обсяг витрат на оплату природнього газу – 2043,9
Продукт – природній газ (167,2 кг ум п/Гкал);
Ефективність – 693,5 Гкал;
Якість – 100%.

1.2.Компенсація витрат на оплату електричної енергії.

Вартість заходу - 6 259,4 тис. грн.

1а. Споживання електричної енергії при заборі води перевищує планові показники. Це відбувається через понаднормові втрати при заборі води.
Згідно чинних норм втрати води не повинні перевищувати 30%. Наше підприємство, як і інші українські комунальні підприємства, які надають послугу водопостачання не можуть дотриматися цієї норми через зношеність водопровідних мереж.
За останні роки підприємству вдалося зменшити втрати води з 67% до 40%. Цього вдалося досягнути завдяки значній заміні водопровідних мереж, наслідок чого зменшується підйом води.
Так, в 2022 році підйом води становив 3 912 тис. м3, у 2023 році - 3 370 тис. м3, у 2024 році - 3 110 тис. м3, у 2025 плановий підйом води становитиме 3 100 тис. м3.
Оскільки 85% споживання води припадає на населення, збільшення споживання (реалізації послуг з централізованого водопостачання) не прогнозується через виїзд населення за кордон. Тому, основні зусилля направлені на зменшення показника забору води, шляхом заміни аварійних мереж і зменшенні втрат води у мережі.

Понаднормові втрати води приводять до позапланового використання електричної енергії.

Плановий підйом води на 2026 рік становитиме 2 585,01 тис. м3, а фактичний прогнозований підйом за 2025 рік орієнтовно буде становити 3 100,0 тис. м3. Відповідно для підйому 2 585,01 тис. м3 води при питомій витраті електроенергії 0,5419 кВт*год/м3 використання електроенергії на підйом буде становити 1 400,82 тис. кВт/рік. При вартості електроенергії  10,98 грн/кВт*год. з ПДВ планові витрати на електроенергію у 2026 році будуть становити   15 381,0 тис. грн з ПДВ.
Фактично електроенергії буде затрачено більше, на підйом води об’ємом 3 100,00 тис. м3 при питомій витраті електроенергії 0,5419 кВт*год/м3 використання електроенергії на підйом буде становити 1 679,89 тис. кВт/рік. При вартості електроенергії 10,98 грн/кВт*год. з ПДВ планові витрати на електроенергію у 2025 році будуть становити 18 445,2 тис. грн. з ПДВ.
Наднормативні витрати електроенергії на забір води у 2026 році становитимуть 3 064,2 тис. грн з ПДВ.
. Окрім забору води позапланові витрати електроенергії існують також при водовідведенні, оскільки перекачування дощових і атмосферних вод на очисні споруди ТОВ «Карпатнафтохім» не включено в діючий та в прогнозований тариф на водовідведення.
Плановий об’єм передачі стоків на ТОВ «Карпатнафтохім» в 2026 році 4 401,98 тис.м3.
Плановий середньорічний об’єм стічних вод, що утворюється внаслідок випадання атмосферних опадів, сніготанення і неорганізовано потрапляє в мережі централізованої системи водовідведення міста Калуша на 2026 рік і не включений у тариф з централізованого водовідведення 1 078,28 тис.м3.
При питомій витраті електроенергії 0,2702 кВт*год/м3 використання електроенергії на перекачування 1 078,28 тис.м3 колекторно-дренажних вод буде становити 291 тис. кВт/рік. При вартості електроенергії 10,98 грн/кВт*год. з ПДВ планові наднормативні витрати на електроенергію у 2026 році будуть становити 3 195,2 тис. грн з ПДВ.
Разом розрахункове планово наднормативне споживання електроенергії по послугах водопостачання та водовідведення становитиме (при поточних цінах):
3 064,2 тис. грн. + 3 195,2 тис. грн. = 6 259,4 тис. грн. з ПДВ.
 

Обґрунтування заходів КП "Калуська енергетична Компанія" на 2026 рік Електроенергія

Водопостачання

 

 
    Підйом води, тис.м3

Питома витрата електроенергії

Використан-
ня електроенергії тис. кВт*год.

Ціна
ел.ен. за 1 кВт, з ПДВ

Витрати на електроенергію, тис. грн. на
рік

План на 2026 рік

2 585,01

0,5419

1 400,82

10,98

15 381,00

Орієнтовний факт на 2025

3 100,00

0,5419

1 679,89

10,98

18 445,19

Різниця

514,99

 

279,07

 

3 064,19

Водовідведення

 

Стоки передані на очисні КНХ, тис.м3

Питома витрата електроенергії

Використання електроенергії тис.кВт*год.

Ціна електроенергії
за 1 кВт, з ПДВ

Витрати на електроенергію, тис. грн. на рік

План на 2026 рік в т. ч.

4 401,98

0,2702

1 189,41

10,98

13 059,72

Плановий середньорічний об’єм стічних вод, що утворюється внаслідок випадання атмосферних опадів, сніготанення і неорганізовано потрапляє в мережі централізованої системи водовідведення міста Калуша

 
 
 
1 078,28

 
 
 
0,2702

 
 
 
291

 
 
 
10,98

 
 
 
3 195,18

Разом водопостачання та водовідведення

6 259,37

Показники затрат:
Обсяг витрат на оплату електроенергії – 6 259,4
Продукт – електроенергія (0,5419 кВт год/тис куб м);
Ефективність – 2 585,01 тис. м куб;
Якість – 100%.
 

  1. Придбання матеріалів для ремонту теплових мереж та обладнання, будівель на котельнях,  теплопунктах.

Вартість заходу- 500,0 тис.грн.
Метою заходу є забезпечення безперебійного та якісного надання послуг централізованого теплопостачання. Придбання необхідних матеріалів дозволить виконати планову заміну мереж, зменшити втрати теплоносія і забезпечити стабільну роботу системи теплопостачання. Реалізація заходу сприятиме підвищенню надійності мереж, покращенню якості надання послуг з централізованого теплопостачання та продовженню строку експлуатації.
В діючій собівартості послуг передбачено тільки поточне обслуговування мереж та обладнання. У 2024 році згідно Програми фінансової підтримки закуплено сталеві труби різних для заміни теплових мереж від котелень та ТЕЦ на суму 1 250,0 тис. грн., а у 2025 році - придбано сталеві труби різних діаметрів на суму 357,0 тис. грн.
Тому, підприємству необхідні додаткові кошти для закупівлі матеріалів для ремонту теплових мереж (труб, фасонних частин до них та інших матеріалів) та котелень.
Дані кошти буде спрямовано тільки на придбання матеріалів, оскільки підприємство виконує роботи з заміни мереж власними силами.
Показники затрат:
Обсяг витрат– 500,0
Продукт – 48,7 км теплових мереж;
Ефективність – 100%;
Якість – 100%.

2.1. Придбання матеріалів для ремонту водопровідних і каналізаційних мереж та ремонту обладнання, будівель насосних станцій (водопровідних, каналізаційних та підкачуючих)

Вартість заходу -  5 000,0 тис. грн.

Метою заходу є забезпечення безперебійного та якісного надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення. Придбання необхідних матеріалів дозволить виконати планову заміну мереж, зменшити втрати води і забезпечити стабільну роботу систем водопостачання та водовідведення. Реалізація заходу сприятиме підвищенню надійності мереж, покращенню якості надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення та продовженню строку експлуатації.
В діючій собівартості послуг передбачено тільки поточне обслуговування мереж та обладнання. Для часткової заміни обладнання, які відпрацювали свій ресурс, в інвестиційну програму на 2026 рік закладено кошти у сумі 192,0 тис. грн. (без ПДВ). Але потреба в капітальному ремонті обладнання і мереж набагато більша.
Згідно інвестиційної програми на 2023 рік закуплено близько 8,5 км водопровідних труб на суму 3 100,0 тис. грн. з ПДВ, які були використані у 2024 року. Згідно інвестиційної програми на 2024 року придбано 500 м труби Ду 250 мм. В інвестиційній програмі 2025 року закупівлю труб не заплановано.
Тому, підприємству необхідні додаткові кошти для закупівлі матеріалів для ремонту водопровідних та каналізаційних мереж (труб, фасонних частин до них та інших матеріалів) та будівель насосних станцій.
Дані кошти буде спрямовано тільки на придбання матеріалів, оскільки підприємство виконує роботи з заміни мереж власними силами.
Показники затрат:
Обсяг витрат– 5 000,0
Продукт – 187,78 км водопровідних мережта 133,79 км каналізаційних мереж;
Ефективність – 100%;
Якість – 100%.
 

2.2. Придбання додаткового обсягу розчину гіпохлориту натрію для знезараження води

Вартість заходу - 653,0 тис. грн.

Орієнтовне планове використання гіпохлориту натрію для знезараження питної води

Показники

Одиниця
виміру

Плановий період 2026 рік

Подача води в мережу

тис. м3

2 585,01

Вміст активного хлору під час знезараження води

грам/м3

1,2

Середня масова концентрація активного хлору

грам/дм3

190

Питома вага гіпохлориту натрію

грам/м3

1,27

Загальні витрати гіпохлориту натрію при нормальних умовах роботи

тон

20,73

1. Подача води в мережу  - 2 585,01 тис. м3  згідно Річного плану надання послуг КП «Калуська  енергетична Компанія» на 2026 рік.
2. Вміст активного хлору під час знезараження води - 0,8-1,2 мг/куб. дм згідно ДСанПіН 2.2.4-171-10. «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною».
3. Середня масова концентрація активного хлору – 190 грам/дм3 для гіпохлориту натрію марки А згідно ТУ У 20.1-41265859-002:2020.
4. Питома вага гіпохлориту натрію марки А – 1,27 грам/м3 (при концентрації активного хлору – 190 грам/дм3 ) згідно ГОСТ 11086-76.4 
5. Згідно п.3.14 ДСанПіН «У період ускладнення санітарно-епідеміологічної ситуації дозволяється хлорувати воду підвищеними дозами активного хлору (5-20 мг/куб. дм.) за умови подальшого видалення надлишкового хлору з води перед її подачею в розподільчу мережу).
У 2024 році фактичне використання гіпохлориту натрію - 44,91 т.

      Тому, підприємству необхідні додаткові кошти  для придбання додаткового обсягу розчину гіпохлориту натрію для знезараження води ( 24,18 т).

     Ціна 1 тони гіпохлориту натрію -  22 500,0 грн. без ПДВ.
Показники затрат:
Обсяг витрат– 653,0
Продукт – 24,18 т гіпохлориту натрію;
Ефективність – 100%;
Якість – 100%.

2.3.Обслуговування внутрішньоквартальних каналізаційних мереж.

 Вартість заходу - 1 500,0 тис. грн.

          В зв’язку з значною протяжністю каналізаційних мереж (понад 133 км) та з метою підвищення якості надання послуг з централізованого водовідведення заплановано залучити підрядну організацію для виконання  робіт з обслуговування каналізаційних мереж. Необхідність залучення підрядної організації обумовлена тим, що на підприємстві функціонує лише одна бригада, яка здійснює обслуговування каналізаційних мереж, що ускладнює своєчасне реагування на аварійні ситуації та виконання планових робіт у повному обсязі.

Показники затрат:
Обсяг витрат– 1 500,0
Продукт – 133,79 км каналізаційних мереж;
Ефективність – 100%;
Якість – 100%.

2.4.Компенсація витрат за надання послуг з очищення стічних вод згідно договору з ТОВ «Карпатнафтохім» (атмосферних опадів, які перекачуються каналізаційними насосними станціями на очисні споруди та не враховані у тарифі з централізованого водовідведення)

Вартість заходу - 9 846,9 тис. грн.
Прогнозований плановий розрахунок середньорічного об’єму стічних вод, що утворюється внаслідок випадання атмосферних опадів, сніготанення та потрапляє у мережі централізованої системи водовідведення міста Калуша здійснено відповідно до ДСТУ 3013-95 «Правила контролю за відведенням дощових та снігових стічних вод з території міст і промислових підприємств», згідно даних Івано-Франківського ЦГМ.
У 2024 році випало 522,3 мм опадів, тобто згідно розрахунку прогнозований плановий середньорічний об’єм поверхневих стічних вод, що утворюється внаслідок випадання атмосферних опадів, сніготанення і неорганізовано потрапляє в мережі централізованої системи водовідведення по місту Калуш на плановий 2026 рік буде становити 1 078,28 тис.м3.
У 2024 році ТОВ «Карпатнафтохім» піднято тариф майже у тричі з 2,56 до 7,61 грн/м3 без ПДВ (3,072 та 9,132 грн/м3 з ПДВ відповідно).
     Тому, підприємству необхідні додаткові кошти для компенсації витрат на об’єм стічних вод, що утворюється внаслідок випадання атмосферних опадів, сніготанення і неорганізовано потрапляє в мережі централізованої системи водовідведення, який не буде врахований у тарифі з централізованого водовідведення, для оплати за надання послуг з очищення стічних вод ТОВ «Карпатнафтохім».
Компенсація витрат за надання послуг з очищення стічних вод згідно договору з ТОВ «Карпатнафтохім» (атмосферних опадів, які перекачуються каналізаційними насосними станціями на очисні споруди та не враховані у тарифі з централізованого водовідведення)
 
План стоків на 2026 рік
Плановий середньорічний об’єм стічних вод, що утворюється внаслідок випадання атмосферних опадів, сніготанення і неорганізовано потрапляє в мережі централізованої системи водовідведення міста Калуша Плановий тариф ТОВ
«Карпатнафтохім» грн з ПДВ
Сума необхідної фінансової підтримки грн.
 
4 401,98
 
1 078,28
 
9,132
 
9 846,9
 
 
Показники затрат:
Обсяг витрат– 9 846,9
Продукт – 133,79 км каналізаційних мереж;
Ефективність – 100%;
Якість – 100%.
КП «УК «Добродім»:
Основним джерелом доходу  КП “УК “Добродім” є надання  послуг з управління багатоквартирним  будинком для 10-ти гуртожитків Калуської територіальної громади. Нашими споживачами є населення гуртожитків, бюджетні установи, підприємства, установи та організації. Однак, через те, що тарифи на послуги, які надає підприємство,  не є економічно-обгрунтовані, ми змушені звернутись за додатковим фінансуванням, яке необхідне для уникнення виникнення вимушеної збитковості підприємства, адже це тягне за собою негативні наслідки, а саме:
- виникнення заборгованості по зарплаті і платежах до бюджету;
- загострення кадрових проблем на підприємстві;
- погіршення санітарного стану будівель гуртожитків через нестачу коштів на закупівлю матеріалів і обладнання для ремонту;
- виникнення аварійних ситуацій у внутрішньобудинкових мережах через неможливість вчасно та обєктивно їх ліквідовувати.
 
  1. Придбання матеріалів для поточного ремонту місць загального користування в гуртожитках
Вартість заходу  - 1430,0 тис.грн.
Метою заходу є покращення санітарно-технічного стану приміщень загального користування в гуртожитках і, відповідно, покращення умов і якості проживання мешканців гуртожитків. Так як гуртожитки були введені в експлуатацію в 1961-1974 р.р. та протягом багатьох років тут не проводились роботи з поточного ремонту місць загального користування (коридорів, кухонь, санвузлів, кімнат для умивання, душових кімнат), дані приміщення знаходяться в жахливому стані і потребують якщо не капітального ремонту, то хоча би мінімального поточного ремонту.  Наше підприємство не може власними силами закупити всі необхідні матеріали для проведення робіт з поточного ремонту, адже витрати на закупівлю всіх необхідних матеріалів потягнуть за собою збільшення і без того високих тарифів. Протягом 2021-2025 р.р. нам вдалось власними силами здійснити поточний ремонт на окремих кухнях, коридорах, сходових клітках, туалетах  і у 2026 році маємо на меті продовжити виконання даних робіт.
Тип приміщення Кількість приміщень, од. Кількість відремонто- ваних приміщень протягом 2021-2025 р.р., од. Кількість приміщень, в яких необхідно здійснити поточний ремонт, од. Орієнтовна вартість придбання матеріалів для поточного ремонту одного приміщення, тис.грн. Орієнтовна вартість придбання матеріалів для поточного ремонту усіх приміщень,  тис.грн
Кухні 66 20 46 10,0 460,0
Санвузли 47 9 38 10,0 380,0
Коридори 44 11 33 10,0 330,0
Кімнати для умивання 39 13 26 10,0 260,0
РАЗОМ 196 53 143   1430,0
Показники затрат:
Обсяг витрат - 1430,0 тис.грн.;
Продукт - 143 приміщень;
Ефективність - 100%;
Якість - 100%.
 
  1. Придбання металопластикових вікон і дверей для заміни в приміщеннях загального користування гуртожитків
 Вартість заходу  - 2666,2 тис.грн.
          Метою заходу є покращення технічного стану будівель гуртожитків. Як і зазначалось раніше, будівлі гуртожитків старої забудови, і вікна в них у  місцях загального користування через багаторічну експлуатацію майже повністю зруйновані та не підлягають ніякому ремонту. Через це в холодну пору в гуртожитках втрачається багато тепла. В опалювальний період 2025-2026 р.р. мешканці 3-х гуртожитків прийняли рішення про відмову від централізованого опалення, а через 2 роки, ймовірно, усі гуртожитки не будуть забезпечені централізованим опаленням, то встановлення пластикових вікон і дверей є ефективним способом максимально зберегти тепло в місцях загального користування. Крім того, заміна вікон і дверей в гуртожитках покращить їх естетичний вигляд. У 2025 році за бюджетні кошти нами закуплено 29 вікон і 10 балконних дверей в гуртожитках на загальну суму 279,9 тис.грн. У таблиці нижче наведено перелік гуртожитків і кількість вікон і дверей, які в них необхідно замінити.
 
Адреса гуртожитку Кількість вікон од. Кількість дверей, од. Орієнтовна вартість вікон, тис.грн. Орієнтовна вартість дверей, тис.грн. РАЗОМ, тис.грн.
Молоджна 1 24 12 194,4 110,4 304,8
Молодіжна 3 20 8 162,0 73,6 235,6
Молодіжна 5 31 18 251,1 165,6 416,7
Б.Хмельницького, 8 30 25 243,0 230,0 473,0
Є.Коновальця, 16 24 0 194,4 0 194,4
Є.Коновальця, 24 33 2 267,3 18,4 285,7
О.Тихого, 11 11 0 89,1 0 89,1
Рубчака, 5 21 24 170,1 220,8 390,9
Січ.Стрільців, 34б 0 30 0 276,0 276,0
ВСЬОГО 194 119 1571,4 1094,8 2666,2
Показники затрат:
Обсяг витрат - 2666,2 тис.грн.;
Продукт - 194 металопластикові вікна та 119 металопластикових дверей;
Ефективність - 100%;
Якість - 100%.
 
  1. Придбання матеріалів для поточного ремонту покрівель гуртожитків   Вартість заходу  - 50,1 тис.грн.
Метою заходу є покращення технічного стану м'яких покрівель  гуртожитків. Із 10-ти гуртожитків, які обслуговує компанія, в 9-ти гуртожитках влаштована м'яка покрівля. Так як роботи з капітального ремонту покрівель в гуртожитках не виконувались більше 15-20 ти років, а також через  пошкодження покрівлі інтернет-провайдерами та недобросовісними мешканцями, до нас почастішали звернення від мешканців про протікання покрівлі в їхніх помешканнях, а також в місцях загального користування.  У 2025 році нами вже було відремонтовано 250 м2 покрівель в гуртожитках, а у 2026 році необхідність здійснення поточного ремонту покрівель буде тільки збільшуватись через зношеність і механічні руйнування покрівельного матеріалу. Кошти на придбання матеріалів для поточного ремонту покрівлі, що враховані в тарифі, не покривають усіх фактичних витрат, адже із початком повномасштабного вторгнення ціни на матеріали суттєво зросли, тому пропонується різницю передбачити в Програмі. 
Найменування заходу Відремонтовано у 2025 р., м.кв. План на 2026 рік, м кв. Вартість матеріалів на 1 м кв., грн. Вартість матеріалів на 1 м кв., закладена в тарифі, грн. Різниця, грн. Необхідність додаткового фінансу-вання, грн.
Поточний ремонт покрівлі 250 300 260,00 93,00 167,00 50100,00
Показники затрат:
Обсяг витрат - 50,1 тис.грн.;
Продукт - 300 м.кв. м'якої покрівлі;
Ефективність - 100%;
Якість - 100%.
 
  1. Компенсація витрат на  оплату водопостачання і водовідведення
 Вартість заходу  1000,0 тис.грн.
Метою заходу є отримання мешканцями гуртожитків послуг з централізованого водопостачання та водовідведення. Бюджетне фінансування для оплати послуг з водопостачання і водовідведення необхідне з метою недопущення виникнення заборгованості перед КП “Калуська енергетична Компанія” за отримані мешканцями гуртожитків послуги, нарахування, за які здійснює наше підприємство через укладений договір з постачальником даних послуг. Через те, що не усі споживачі добросовісно і в повному обсязі оплачують нам за отримані житлово-комунальні послуги, наше підприємство немає змоги  повністю здійснювати розрахунки за водопостачання і водовідведення із  КП “Калуська енергетична Компанія”. Даний захід дасть можливість погасити кредиторську заборгованість в сумі 2258,7 тис.грн., яка виникла протягом 2021-2024 р.р. через недостатній  рівень оплати отриманих послуг мешканцями гуртожитків.
Показники затрат:
Обсяг витрат - 1000,0 тис.грн.;
Продукт – 11,7тис. м3 холодної води і водовідведення за 2023 рік та 11,3 тис. м3 холодної води і водовідведення за 2024 рік;
Ефективність - 44%;
Якість - 44%.
 
КП «Екоресурс»:
4.1. КП ”Екоресурс” Калуської міської ради як Перевізник надає послуги по перевезенню пасажирів на маршрутах регулярних спеціальних пасажирських перевезень.  Перевезення здійснюють п’ять  автобусів, чотири з яких придбані в лізинг , один за бюджетні кошти та  кожен із них закріплений за відповідним маршрутом.
             Однак, відповідно до умов договору сублізингу автобусів та для виконання гарантійних зобов’язань пов’язаних з експлуатацією транспортних засобів, а також з метою забезпечення безпечного та комфортного надання послуг з перевезень пасажирів міським пасажирським транспортом, необхідно періодично  проводити технічне обслуговування та технічний огляд автобусів на ліцензованих сервісних станціях технічного обслуговування.
Перебування  автобуса  на техобслуговуванні займає один , або два дні. При виході  автобуса з ладу  та зняття з маршруту з технічних причин,  цей період  значно збільшується, що в свою чергу викликає значне скупчення пасажирів на автобусних зупинках та справедливі нарікання мешканців громади на якість обслуговування.
З 10 жовтня 2025 року заплановано запровадити новий автобусний маршрут №1К ”Карпатська кераміка - Автовокзал” по якому курсуватиме автобус КП ”Екоресурс”.
Одним із пріоритетів  стратегії розвитку Калуської міської територіальної громади  на 2022-2030р.р. є перехід на здійснення міських пасажирських перевезень комунальнм транспортом.  Це важливий крок до підвищення комфортності і ефективності пасажирських перевезень, надійності громадського транспорту та розширення програми безбар’єрності, яка спрямована на усунення перешкод у місті, зокрема шляхом покращення безбар’єрності громадського транспорту. Тому, необхідність придбання додаткових автобусів, пристосованих до потреб всіх людей, незалежно від віку, стану здоров’я, чи інших особливостей, щоб ними могли зручно користуватися всі, враховуючи потреби людей з інвалідністю, літніх людей, батьків з дитячими візочками та ін., є першочерговим завданням.
Підсумовуючи  все вищенаведене, для забезпечення стабільної роботи підприємства з надання мешканцям громади якісних послуг з перевезення пасажирів, просимо передбачити в Програмі здійснення Калуською міською радою внесків до статутного капіталу комунального підприємства ”Екоресурс” на 2026-2028р.р. коштів на придбання транспортних засобів для перевезення пасажирів  на міських та приміських автобусних маршрутах загального користування в  розмірі 13,5 млн.грн., а саме: 2026 р.- 4,5млн.грн.; 2027-2028р.р.- 9,0 млн.грн.
4.2., 4.3. КП “Екоресурс” КМР здійснює діяльність з надання послуг з перевезення пасажирів міським пасажирським транспортом в непростих умовах воєнного стану. На даний час перевезення пасажирів буде здійснюватися п’ятьма автобусами по чотирьох маршрутах: «Карпатська кераміка-Лікарня», «Карпатська кераміка-Височанка», «Рем-Загір’я», «Карпатська кераміка-Автовокзал».
Списання дизельного пального здійснюється згідно затверджених лінійних норм витрат палива на певний тип транспортного засобу (базова лінійна норма 28 літрів на 100 км плюс 5% від норми витрат палива під час руху автобуса у межах міста для МАЗа і 23,5 літрів на 100 км для ISUZU). За 8 місяців фактичне використання дизельного пального становить 30221 літр по трьох маршрутах, відповідно планове використання пального за рік 45332 літри. З введенням нового маршруту «Карпатська кераміка-Вокзал» планове використання пального збільшиться до 61 тис. літрів, що й відображено в розшифровці планових потреб у фінансуванні з бюджету громади на 2026-2028 роки (ціни зростають в залежності від зміни ціни на дизпаливо на ринку).
          Середній пасажиропотік за 2024 рік в місяць становить 51,19 тисяч чоловік,  в порівнянні з першим півріччям 2025 року - 49,06 тисяч чоловік, відповідно прослідковується спад кількості пасажирів на 4,2 %. 
          Для виконання гарантійних зобов’язань пов’язаних з експлуатацією транспортних засобів, а також з метою забезпечення  безпечного  та комфортного надання послуг з перевезень пасажирів міським пасажирським транспортом  періодично потрібно проводити технічне обслуговування та ремонт автобусів на ліцензованих сервісних станціях технічного обслуговування, що є додатковим навантаженням на економіку підприємства, що й відображено в розшифровці планових потреб у фінансуванні з бюджету громади на 2026-2028 роки
          Постійне зростання цін на паливно-мастильні матеріали, розхідних матеріалів, запасних частин та витрат на оплату праці, зумовлених дотриманням соціальних гарантій працівників, передбачених галузевою угодою, а також зменшення пасажиропотоку у зв’язку із запровадженням воєнного стану,   призводить до неспроможності своєчасно та в повному розмірі розраховуватись за зобов’язаннями.
Для передбачення коштів в цільовій програмі по КП «Екоресурс» надаємо вам розшифровку планових потреб у фінансуванні з бюджету громади на 2026 -2028 роки.
 
Показники витрат Рік Плано
ва кількість дизпалива (літрів)
Планована ціна без ПДВ  (грн) Індекс цін виробників промислової продукції Плановий розрахунок
витрат
на
 перевезення    (грн)
Потреба
в дофінансуванні  (грн)
         
Предмети, матеріали, обладнання та інвентар:                                                                           - дизельне пальне (з врахуванням нового рейсу 1АК ) 2026 61000 41,80 1,113 2837927 2838000,00          
2027     1,094 3104693 3105000,00          
2028     1,079 3349963 3350000,00          
Всього:           9293000,00          
                       
Показники витрат Рік Фактична вартість ТО за 6 місяців 2025 (грн) Плановий розрахунок вартості ТО автобусів  (грн) Індекс споживчих цін  Плановий розрахунок вартості ТО автобусів (грн) Потреба в дофінансувані       (грн)          
Оплата послуг крім комунальних:  - поточний ремонт обладнання, інвентарю   (технічне обслуговування автобусів) 2026 360464,04 720928 1,097 790858 790850,00          
2027     1,071 847009 847000,00          
2028     1,056 894442 895000,00          
Всього:           2532850,00          
  
 
КП «Водотеплосервіс»:
 
5.1.
 
 
Обгрунтування витрат розділу ІІ
Внески до статутних капіталів комунальних підприємств
КП «Калушавтодор»:
  1. Капітальний ремонт адмінбудівлі та технічних приміщень
Вартість заходу – 2 200,00 тис.грн.
  1. У зв’язку з моральним та фізичним зносом фасаду та даху адмінбудівлі та технічних приміщень присутні значні втрати тепла. З метою збільшення енергоефективності адмінбудівлі та технічних приміщень необхідне проведення капітального ремонту фасаду та даху з застосування сучасних технологій утеплення та заміни дахової покрівлі, а також утеплення фасаду будівлі.
    1. Придбання міні-навантажувача з навісним обладнанням (дорожня фреза, підмітальна щітка кутова, ківш комбінований (щелепний)
Вартість заходу  – 3 500,00 тис.грн.
    1. Придбання самоскида
Вартість заходу  – 1 550,00 тис.грн.
Обґрунтування. У зв’язку з моральним та фізичним зносом самоскидів (КРАЗ 256Б (1992р.в.), САЗ-350701 (1992р.в), МАЗ-5551 (1993р.в.)) та з метою оптимізації проведення обслуговування та ремонту асфальтобетонного покриття, утримання доріг з щебеневим покриттям, обслуговуванням та влаштуванням водовідвідних мереж, утримання доріг в зимовий період (посипка протиожеледними сумішами та відгортання снігу), благоустроєм на території Калуської об’єднаної територіальної громади  необхідне придбання самоскида для перевезення сипучих матеріалів.
  1. Придбання прибиральної машини - 2од.б/у
Вартість – 2 900,00 тис.грн.
Обґрунтування. У період 2023-2025рр. підприємством орендувалась прибиральна машина JOHNSTON CN200 Sweeper, яка показала значну ефективність прибирання вулиць міста, особливо пішохідних зон.  З метою оптимізації та покращення проведення прибирання вулиць міста необхідне придбання прибиральних машин 2шт. з ефективністю прибирання не менше 30000м2/год
 
  1. Придбання навісного асфальтоукладача
Вартість  заходу – 2 200,00 тис.грн.
Обґрунтування. З метою оптимізації проведення поточного ремонту асфальтобетонного покриття на території Калуської об’єднаної територіальної громади ( вулиці міста та старостинських округів які перебувають на балансі підприємства) необхідне придбання навісного асфальтоуладача з шириною укладання асфальту/щебню до 2,3м
  1. Придбання котка 8-10 тн
Вартість заходу – 1 570,00 тис.грн.
Обґрунтування. В зв’язку з тим що на даний момент на підприємстві експлуатується коток 2,3т та метою оптимізації та більш ефективного проведення поточного ремонту асфальтобетонного покриття на території Калуської об’єднаної територіальної громади ( вулиці міста та старостинських округів які перебувають на балансі підприємства) необхідне придбання навісного котка 8-10т
  1. Придбання спецмашини мулососа
Вартість заходу – 2 500,00 тис.грн.
Обґрунтування. В 2025р. силами працівників підприємства виготовлено установку для гідродинамічного промивання мереж зливової каналізації яка успішно випробувана та показала хороші результати. Для збільшення ефективності промивки та обслуговування мереж зливової каналізації необхідне придбання спецмашини мулососа.
  1. Придбання садової техніки (бензопили, травокосарки, бензотримери, повітродувні пристрої)
Вартість заходу – 1 000,00 тис.грн.
Обґрунтування. На обслуговуванні підприємства 600000 м2 площ спільного та загального користування на яких проводиться викошування, загрібання опалого листя, також підприємство проводить формувальну/санітарну обрізку та аварійне видалення дерев на території  Калуської об’єднаної територіальної громади, враховуючи фізичний знос наявного бензоінструменту необхідно придбати бензопили – 15шт, травокосарки – 3шт, бензотримери – 15шт, повітродувні пристрої – 20шт.
  1. Придбання причепів - 2 од.
Вартість заходу – 1 000,00 тис.грн
Обґрунтування. В зв’язку з моральним та фізичним зносом тракторних причепів (1991-92рр.в.) для обслуговування Калуської об’єднаної територіальної громади в питаннях благоустрою необхідно оновити парк тракторних причепів та придбати 2 тракторні причепи 2ПТС4
 
  1. Придбання напівпричепа з краном -маніпулятором
Вартість заходу – 1 500,00 тис.грн.
Обґрунтування. При обслуговуванні та благоустрою територій Калуської об’єднаної територіальної громади постійно утворюються відходи деревин (гілля, відземки дерев) великогабаритні відходи для навантаження і вивозу яких необхідно придбання напівпричепа з краном-маніпулятором.
 
КП «Міськсвітло»:
Вартість заходу – 1500,00 тис.грн.
2.1. Програмою передбачається придбання спеціалізованої автовишки для покращення обслуговування та для забезпечення стабільної, безперебійної роботи мереж зовнішнього освітлення.
         Протягом останнього часу підприємство значно збільшило обсяг робіт, пов’язаних із технічним обслуговуванням та ремонтом мереж зовнішнього освітлення.
          Зокрема:
  • проводиться аварійне та планове обслуговування світлоточок;
  • здійснюється монтаж додаткових ліній та світильників;
  • виконуються роботи у вечірній час та в період пікових навантажень;
  • збільшилась кількість об’єктів,що потребують обслуговування.
Через збільшення протяжності мереж та кількості світлоточок підвищилися вимоги до оперативності реагування на аварійні ситуації та якісного виконання висотних робіт.
1.Технічний стан наявної автовишки.
Наявна спецтехніка перебуває у зношеному стані,часто виходить з ладу, потребує постійних ремонтів та не забезпечує необхідного рівня безпеки при виконанні висотних робіт. Через технічні несправності збільшується час реагування  на аварії, виникають затримки у виконанні планових завдань.
2. Зростання обсягів робіт.
У 2024 – 2025 роках підприємство виконало значне розширення мереж зовнішньго освітлення :
  • встановлено додаткові світлоточки :
  • змонтовано нові лінії ;
  • збільшено протяжність мереж ;
  • збільшилась кількість об’єктів,що потребують обслуговування.
Це привело до зростання потреби у виконанні висотних робіт .
3.Вимоги оперативного реагування.
Підприємство під час роботи повинне забезпечувати :
-оперативне усунення аварій  на мережах освітлення ;
-ліквідацію небезпечних пошкоджень опор і світильників;
-виконання аварійних робіт під час негоди та пікових навантажень.
Відсутність справної автовишки безпосередньо збільшує  ризики для безпеки дорожнього руху та пішоходів,а також підвищує імовірність тривалих відключень освітлення.
4. Ефективність роботи після придбання нової автовишки.
    Придбання нової спецтехніки дозволить :
-забезпечити безпечні умови праці при висотних умовах;
-скоротити час реагування на аварійні ситуації ;
-виконувати більший обсяг робіт за одиницю часу ;
-уникнути простоїв ,пов’язаних із ломаною технікою ;
-підвищити якість та надійність роботи системи зовнішнього освітлення.
 
 
Додаток 1 до Програми
 
 
РЕСУРСНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОГРАМИ
тис.грн.
Обсяг коштів, що планується залучити на виконання програми Етапи виконання програми  
І ІІ ІІІ Всього витрат на виконання програми
2026 рік 2027рік 2028 рік 20__-20__ роки 20__-20__ роки  
1 2 3 4 5 6 7
Обсяг ресурсів, всього,
у тому числі:
60 407,50 12 952,00 13245,00     86 604,50
державний бюджет - - -     -
обласний бюджет - - -     -
бюджет територіальної громади 60 407,50 12 952,00 13245,00     86 604,50
кошти інших джерел - - -     -
 
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення міської ради
    _____ № __________ 

                                         
Порядок виділення та використання коштів бюджету  Калуської міської територіальної громади у вигляді фінансової підтримки та внесків до статутних капіталів комунальних підприємств
        Фінансова підтримка надається на підставі статті  91 Бюджетного кодексу України, статей 60, 64 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 143 Конституції України.
            Фінансова підтримка надається для забезпечення належної реалізації статутних завдань, покращення фінансово-бюджетної дисципліни, стабілізації фінансового стану підприємства, вжиття заходів для виробництва та надання якісних, безпечних, безперебійних послуг населенню з метою створення сприятливих умов для життєдіяльності населених пунктів Калуської міської територіальної громади і сприяння поліпшенню фінансово-господарської діяльності відповідно до затвердженої програми.
        Фінансова підтримка комунального підприємства здійснюється засновником за рахунок коштів місцевого бюджету в обсягах, передбачених рішенням про бюджет Калуської міської територіальної громади на відповідний рік, та в межах надходжень до місцевого бюджету.
           Зазначена фінансова підтримка надається як поточні трансферти комунальному підприємству, який включений до мережі головного розпорядника коштів місцевого бюджету як одержувач бюджетних коштів, та використовується відповідно до погодженого в установленому порядку плану використання бюджетних коштів.  Реєстрація бюджетних зобов'язань та бюджетних фінансових зобов'язань здійснюється органом Казначейської служби у порядку, встановленому законодавством.
Комунальне підприємство, що потребує отримання фінансової підтримки, оформляє клопотання на головного розпорядника коштів місцевого  бюджету з обґрунтуваннями та відповідними розрахунками.
Головні розпорядники коштів місцевого бюджету перевіряють обґрунтування та розрахунки на відповідність погодженому плану використання бюджетних коштів та готують пропозиції  для перерахування  коштів  фінансовому управлінню Калуської міської ради, попередньо погодивши їх з профільним заступником міського голови.
Закупівля товарів, робіт, послуг та проведення інших платежів комунальним підприємством здійснюється у визначеному законодавством порядку.
Фінансова підтримка за рахунок бюджетних коштів надається на безповоротній основі комунальному підприємству, засновником якого є  Калуська міська  рада. Фінансова підтримка надається виключно в межах затверджених бюджетних призначень місцевого бюджету, та в  залежності  від наявного фінансового ресурсу  місцевого бюджету. 
        Фінансова підтримка виділяється виключно на покриття поточних витрат комунального підприємства, які виникають в процесі господарської діяльності, напрямок якої відповідає меті, завданням і заходам Програми, у випадку якщо такі витрати не покриваються доходами підприємства.
Не підлягають забезпеченню за рахунок коштів місцевого бюджету витрати комунального підприємства:
- на премії та інші стимулюючі виплати, передбачені колективними договорами (окрім винагород за ліквідацію аварій та наслідків стихійного лиха);
- на відрахування профспілковим організаціям для проведення культурно-масової і фізкультурної роботи;
- на надання спонсорської і благодійної допомоги;
- на інші непродуктивні витрати, які безпосередньо не пов’язані із основним напрямком діяльності підприємства, який передбачений Статутом підприємства та відповідає меті і завданням Програми.
Критеріями визначення одержувача для надання фінансової підтримки є наявність:
- обґрунтування доцільності надання та розміру фінансової підтримки, у тому числі із фінансово-економічним розрахунком, поданого отримувачем фінансової підтримки головному розпоряднику коштів місцевого бюджету.
-  проект фінансового плану комунального підприємства на наступний (плановий) рік та затверджений фінансовий план на поточний рік.
- затверджених для відповідного комунального підприємства виконавчим комітетом цін/ тарифів на надання послуг.
Внески до статутних капіталів комунальних підприємств здійснюються за КПКВ 1217670 «Внески до статутного капіталу суб’єктів господарювання» із спеціального фонду бюджету на поповнення фонду власних основних засобів і нематеріальних активів, фонду власних оборотних засобів і засобів обігу та проведення інших витрат комунальних підприємств.
Перерахування цих коштів здійснюється на розрахунковий рахунок комунального підприємства, відкритий в установі банку, відповідно до фінансового плану, затвердженого в установленому порядку рішенням виконавчого комітету селищної ради, на підставі укладених договорів на поповнення статутного капіталу комунального підприємства.
По вищезазначеному рахунку проводяться оплати господарських операцій виключно за коштами, отриманими у вигляді внеску до статутного капіталу комунального підприємства.
На підставі актів примання-виконаних робіт (придбання матеріалів), підписаних комісією з представників певного комунального підприємства та представника управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради на перерахування фінансової підтримки та внесків до статутного капіталу комунальних підприємств, головні розпорядники коштів селищного бюджету надають до фінансового відділу Калуської міської ради пропозиції на фінансування у порядку та за формами, визначеними відповідним розпорядженням селищного голови, згідно з помісячним розписом селищного бюджету.
Контроль за цільовим використанням бюджетних коштів забезпечує головний розпорядник коштів місцевого бюджету.
 
Контроль за фінансуванням комунальних підприємств відповідно до Програми здійснює головний розпорядник коштів селищного бюджету.
Відповідальність за цільове використання коштів, які були отримані відповідно до Порядку, та відповідність проведених видатків фінансовим планам, висновкам та планам використання бюджетних коштів комунальних підприємств несуть керівники комунальних підприємств.
 
Використання коштів з іншою метою, яка не відповідає Програмі, є нецільовим використанням бюджетних коштів, що тягне за собою відповідальність згідно з чинним законодавством України.
Комунальне підприємство, яке отримує фінансову підтримку та внески до статутного капіталу з місцевого бюджету за результатами своєї господарської діяльності, подає щомісяця до 05 числа місяця, що настає за звітним, головному розпоряднику коштів місцевого бюджету інформацію щодо використання бюджетних коштів з пооб'єктною розшифровкою згідно заходів затвердженої Програми, по коду бюджетної програми  (КПКВ), та по коду економічної класифікації видатків (КЕКВ).
Відповідно до ст. 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність України» керівник комунального підприємства несе персональну відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності.
Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання бюджетних коштів здійснюється в установленому законодавством порядку.
 
 
 
Секретар міської ради                                                             Віктор ГІЛЬТАЙЧУК              
 
 
 
 
Порядок
надання та використання коштів селищного бюджету у вигляді фінансової підтримки та внесків до статутних капіталів комунальних підприємств Губиниської селищної ради
Цей Порядок визначає механізм надання та використання коштів селищного бюджету у вигляді фінансової підтримки та внесків до статутних капіталів комунальних підприємств Губиниської селищної ради (далі - комунальні підприємства) у рамках Програми фінансової підтримки та внесків до статутних капіталів комунальних підприємств Губиниської селищної ради на 2023 - 2025 роки (далі - Програма).
Фінансова підтримка та внески до статутних капіталів комунальним підприємствам надаються на безповоротній основі для забезпечення належної реалізації їх статутних завдань, посилення фінансово-бюджетної дисципліни, вжиття заходів для виробництва та надання якісних, безпечних, безперебійних послуг населенню з метою створення сприятливих умов для життєдіяльності громади і сприяння поліпшенню фінансово-господарської діяльності зазначених підприємств відповідно до Програми.
Надання фінансової підтримки та внесків до статутних капіталів комунальним підприємствам здійснюється головним розпорядником бюджетних коштів.
Фінансова підтримка комунальним підприємствам надається за рахунок коштів селищного бюджету в обсягах, передбачених рішенням селищної ради про селищний бюджет на відповідний рік, або інших джерел, не заборонених чинним законодавством України на поповнення фонду власних оборотних засобів та засобів обігу, на проведення капітальних вкладень, придбання основних засобів та проведення інших витрат комунальних підприємств.
Зазначена фінансова підтримка надається як поточні та капітальні трансферти комунальним підприємствам, які включені до мережі головного розпорядника бюджетних коштів, як одержувачі бюджетних коштів, та використовується відповідно до погодженого в установленому порядку плану використання бюджетних коштів та висновку.
Реєстрація бюджетних зобов’язань та бюджетних фінансових зобов’язань здійснюється органами державної казначейської служби України у порядку, встановленому законодавством.
Внески до статутних капіталів комунальних підприємств здійснюються за ТПКВКМБ 7670 «Внески до статутного капіталу суб’єктів господарювання» із спеціального фонду селищного бюджету (бюджету розвитку) на поповнення фонду власних основних засобів і нематеріальних активів, фонду власних оборотних засобів і засобів обігу та проведення інших витрат комунальних підприємств.
Перерахування цих коштів здійснюється на розрахунковий рахунок комунального підприємства, відкритий в установі банку, відповідно до фінансового плану, затвердженого в установленому порядку рішенням виконавчого комітету селищної ради, на підставі укладених договорів на поповнення статутного капіталу комунального підприємства та висновку за формою, затвердженою додатком 1 до Програми.
По вищезазначеному рахунку проводяться оплати господарських операцій виключно за коштами, отриманими у вигляді внеску до статутного капіталу комунального підприємства.
На підставі листів з пропозиціями на перерахування фінансової підтримки та внесків до статутного капіталу комунальних підприємств, головні розпорядники коштів селищного бюджету надають до фінансового відділу Губиниської селищної ради пропозиції на фінансування у порядку та за формами, визначеними відповідним розпорядженням селищного голови, згідно з помісячним розписом селищного бюджету.
Закупівля товарів, робіт, послуг та проведення інших платежів комунальними підприємствами здійснюється у визначеному законодавством порядку.
Контроль за фінансуванням комунальних підприємств відповідно до Програми здійснює головний розпорядник коштів селищного бюджету.
Відповідальність за цільове використання коштів, які були отримані відповідно до Порядку, та відповідність проведених видатків фінансовим планам, висновкам та планам використання бюджетних коштів комунальних підприємств несуть керівники комунальних підприємств.
10.Комунальні підприємства для підтвердження цільового використання бюджетних коштів, які були отримані згідно з цим Порядком, щоквартально надають головному розпоряднику бюджетних коштів копії платіжних документів, звіти про виконання фінансових планів разом із пояснювальною запискою щодо результатів діяльності із зазначенням напрямів використання вищезазначених коштів, причин відхилень фактичних показників від планових.
11. 3 метою виконання Програми, на вимогу головного розпорядника бюджетних коштів комунальним підприємством надаються інші документи.
Відповідно до ст. 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» керівник комунального підприємства несе персональну відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності.
Складання та подання фінансової і бюджетної звітності про використання бюджетних коштів здійснюється в установленому законодавством порядку.
 

ДОДАТКИ

1 додаток до 2130.pdf Переглянути