ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 2180

          Відповідно до  статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи рішення міської ради від 31.07.2025 року №4370 «Про затвердження Порядку розроблення, фінансування, моніторингу місцевих цільових програм та звітності про їх виконання», з метою забезпечення Калуської міської територіальної громади оновленою містобудівною документацією, раціонального використання території територіальної громади, створення повноцінного життєвого середовища, інвестиційної діяльності фізичних та юридичних осіб керуючись законам України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про землеустрій», «Про містобудування», враховуючи рекомендації постійної комісії міської ради з питань соціально-економічного розвитку, бюджету та інвестиційної політики, міська рада
 
ВИРІШИЛА:
 
         1 Внести зміни до Програми діяльності управління архітектури та містобудування Калуської міської ради  на 2025-2028 роки, затвердженої рішенням Калуської міської ради від 26.09.2024 №3536 «Про Програму діяльності управління архітектури та містобудування Калуської міської ради на 2025-2028 роки», із внесеними змінами від 29.01.2025 №3847, від 24.04.2025 №4125  (далі – Програма), що (додається).
          2. Фінансовому управлінню міської ради (Леся Поташник), виходячи з можливостей дохідної частини бюджету Калуської міської територіальної громади, при формуванні проєкту бюджету передбачати кошти на виконання заходів Програми на відповідний бюджетний період.
          3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови згідно з розподілом функціональних обов’язків.
 
 
 
 Міський голова                                                            Андрій НАЙДА
 
 

ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення міської ради
_____ № __________      
Зміни до Програми
діяльності управління архітектури та містобудування Калуської міської ради
 на 2025 -2028 роки
 
1. ПАСПОРТ Програми
1. Ініціатор розроблення Програми Управління архітектури та містобудування Калуської міської ради
2. Дата, номер і назва документа органу виконавчої влади про розроблення програми  Службова записка від 02.12.2025 року №02-06/250
3. Головний розробник Програми Управління архітектури та містобудування Калуської міської ради
4. Співрозробники Програми -
5. Відповідальний виконавець Програми (головний розпорядник коштів) Управління архітектури та містобудування Калуської міської ради
6. Співвиконавці (учасники) Програми -
7. Строки реалізації Програми 2025-2028 роки
8. Мета Програми своєчасне забезпечення міської територіальної громади містобудівною документацією
9. Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, всього:     у тому числі(тис.грн): 28 078,0
9.1 - державний бюджет -
9.2 - обласний бюджет
9.3 - бюджет територіальної громади 28 078,0
9.4 - кошти інших джерел -
10. Очікувані результати виконання Оновлення топогеодезичної основи населених пунктів Калуської міської територіальної громади, затвердження містобудівної документації населених пунктів Калуської міської територіальної громади, інвентаризація земель територіальної громади.
 

 2. Проблема, на розв'язання якої спрямована Програма
Програма діяльності управління архітектури та містобудування Калуської міської ради  на 2025-2028 роки (далі - Програма) передбачає виконання вимог Закону України «Про основи містобудування», Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Програма спрямована на оновлення містобудівної документації населених пунктів Калуської міської територіальної громади. У 2021 році до складу Калуської міської територіальної громади  ввійшло ще 12 сільських рад , частина з яких потребує оновлення містобудівної документації. Ця Програма спрямована на забезпечення їх актуальною містобудівною документацією, яка б відповідала вимогам Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», забезпечувала можливість залучення інвестицій в бюджет міської територіальної громади шляхом створення інвестиційно привабливих зон для будівництва промислових, соціальних та культурних об’єктів, забезпечити сталий містобудівний, економічний та соціальний розвиток населених пунктів та вирішити проблемні питання стимулювання, розвитку, раціонального використання територій, визначення черговості і пріоритетної забудови, створення належних умов для життєзабезпечення, уточнення планувальної структури та просторової композиції забудови територій, пріоритетних та допустимих видів використання і забудови територій, збереження історико-культурного середовища.
           Комплексний план просторового розвитку території територіальної громади (далі - комплексний план) розробляється на всю територію територіальної громади.
         Комплексний план розробляється та затверджується з метою забезпечення сталого розвитку територіальної громади з додержанням принципу збалансованості державних, громадських та приватних інтересів та з урахуванням концепції інтегрованого розвитку території територіальної громади (за наявності).
Комплексний план включає планувальні рішення щодо перспективного використання всієї території територіальної громади, а також:
генеральний план населеного пункту - адміністративного центру територіальної громади;
генеральні плани населених пунктів та детальні плани території у межах території територіальної громади, затверджені до прийняття комплексного плану, які відповідно до цієї статті визнані такими, що відповідають вимогам законодавства, узгоджуються з планувальними рішеннями комплексного плану і підлягають включенню до нього;
генеральні плани населених пунктів у межах території територіальної громади, необхідність розроблення яких встановлена рішенням про затвердження комплексного плану (включаються до складу комплексного плану одночасно з їх затвердженням);
планувальні рішення генеральних планів інших населених пунктів та детальних планів територій у межах території територіальної громади в обсязі, визначеному Кабінетом Міністрів України;
детальні плани території у межах території територіальної громади (включаються до складу комплексного плану одночасно з їх затвердженням);
межі функціональних зон усієї території територіальної громади з вимогами до забудови та ландшафтної організації таких зон (плани зонування територій населених пунктів у межах території територіальної громади розробляються у складі генеральних планів та включаються до складу комплексного плану одночасно із затвердженням відповідних генеральних планів);
Містобудівна документація розробляється на паперових і електронних носіях на оновленій картографічній основі в цифровій формі як набори профільних геопросторових даних у державній геодезичній системі координат УСК-2000 і єдиній системі класифікації та кодування об’єктів будівництва для формування баз даних містобудівного кадастру.
Схема зонування – картографічний матеріал, якій відображає розташування і типи територіальних  зон, що забезпечує надання відповідних умов та обмежень в межах  населеного пункту.
Планування територій на місцевому рівні забезпечується відповідними місцевими радами    та    їх   виконавчими   органами   відповідно   до   повноважень, визначених законом, і полягає у розробленні та затвердженні генеральних планів населених пунктів, схем планування територій на місцевому рівні та іншої містобудівної документації, регулюванні використання їх територій, ухваленні та реалізації відповідних рішень про дотримання містобудівної документації.
3.Мета Програми
Основна мета Програми – своєчасне забезпечення міської територіальної громади містобудівною документацією.
Необхідність розроблення комплексного плану просторового розвитку території Калуської міської територіальної громади виникла у зв’язку з тим, що відповідно до п. 3 ст. 24 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» у разі відсутності плану зонування  або  детального  плану території,   затвердженого   відповідно  до  вимог  цього  Закону, передача (надання)  земельних  ділянок  із  земель  державної  або комунальної  власності  у  власність  чи  користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб забороняється.
  Матеріали генерального плану використовуються як вихiднi дані при розробленні іншої планувальної документації  та  проектів забудови, місцевих правил використання i забудови території  населеного пункту, iнвестицiйних програм i проектів, програм  соціально-економічного розвитку, схем визначення  земель  населених  пунктів для приватизації, планів земельно-господарського устрою населеного пункту, спеціальних проектів, схем i програм охорони навколишнього природного середовища  та  здоров'я  населення,  пам'яток історії  i культури, інженерного захисту і підготовки території, комплексних схем транспорту, проектів та схем органiзацiї  дорожнього руху, систем управління дорожнім рухом, схем розвитку систем інженерного обладнання i галузей  господства міської територіальної громади , виконанні грошової оцінки земель, створенні мiстобудiвного та земельного кадастрів, тощо. Тобто, відсутність містобудівної документації, яка не відповідає вимогам Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», не дозволяє належним чином здійснювати містобудівну діяльність в міській територіальній громаді.
 
4. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, показники напрямів діяльності, строки та етапи виконання Програми
 
Виконання Програми дасть можливість здійснювати містобудівну діяльність на території міської територіальної громади, налагодити дієвий контроль за дотриманням чинних законодавчих і нормативних актів у сфері містобудування, регулюванням забудови та використання територій територіальної громади, врахування державних, громадських та приватних інтересів під час забудови територій, у сфері збереження історико-культурного середовища, наповнювати бюджет міської територіальної громади коштами, які будуть отримані за рахунок оренди та надання у власність земельних ділянок, що становить основу дохідної частини бюджету міської територіальної громади.
 
Реалізація Програми розрахована на період з 2025 по 2028 роки.
 
5. Обсяги та джерела фінансування Програми
Джерелом фінансування Прогами є кошти бюджету Калуської міської територіальної громади. Крім того, фінансування може здійснюватися за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством.
Обсяги фінансування на виконання запланованих заходів Програми  наведено  в додатку1 до Програми.
 
 
6. Завдання та заходи Програми та результативні показники
 Завданнями Програми є:
- обґрунтування майбутніх потреб та визначення переважних напрямів використання територій;
- урахування державних, громадських і приватних інтересів під час планування забудови та іншого використання територій;
- обґрунтування розподілу земель за цільовим призначенням та використання територій для містобудівних потреб;
- забезпечення раціонального розселення і визначення напрямів сталого розвитку міської територіальної громади;
- визначення і раціональне розташування територій житлової та громадської забудови, промислових, рекреаційних, природоохоронних територій і об’єктів;
- обґрунтування та встановлення режиму раціонального використання земель та забудови територій, на яких передбачена перспективна містобудівна діяльність;
- визначення, вилучення (викуп) і надання земельних ділянок для містобудівних потреб  на основі містобудівної документації в межах, визначених законом;
- визначення територій, що мають особливу екологічну, наукову, естетичну, історико-культурну цінність, встановлення передбачених законодавством обмежень на їх планування, забудову та інше використання;
- охорона довкілля та раціональне використання природних ресурсів;
- регулювання забудови та використання території Калуської міської територіальної громади.
Для досягнення мети Програми з використанням сучасних підходів до визначення пріоритетності у розв’язанні існуючих проблем передбачено перелік завдань і заходів Програми та результативні показники  згідно з додатком 2 до Програми.
 
7. Очікувані результати  виконання Програми.
Очікувані результати виконання програми:
- оновлення топогеодезичної основи населених пунктів Калуської міської територіальної громади, затвердження містобудівної документації населених пунктів Калуської міської територіальної громади, інвентаризація земель територіальної громади.
 
8. Моніторинг, оцінка та контроль за ходом виконання Програми.
Організація виконання Програми, аналіз та контроль за використанням коштів здійснюється головним розпорядником коштів – Управлінням архітектури та містобудування Калуської міської ради.
Щоквартально до 15 числа місяця, наступного за звітним періодом готує звіт про стан та результати виконання заходів Програми і розміщує на офіційному сайті Калуської міської ради.
Щорічний і підсумковий звіт про результати виконання Програми виносяться на розгляд  сесії Калуської міської ради та оприлюднюються на офіційному сайті Калуської міської ради.
                                                                                                                                                    Додаток 1 до Програми
 
 
 
РЕСУРСНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОГРАМИ
тис.грн.            
Обсяг коштів, що планується залучити на виконання програми Етапи виконання програми
І ІІ ІІІ Всього витрат на виконання програми
2025 рік 2026 рік 2027рік 2028 рік 20__-20__ роки 20__-20__ роки
1 2 2 3 4 5 6 7
Обсяг ресурсів, всього,
у тому числі:
2070,0 9708,0 9650,00 6650,0 28078,0
державний бюджет - - - - -
обласний бюджет - - - - -
бюджет територіальної громади 2070,0 9708,0 9650,0 6650,0 28078,0
кошти інших джерел - - - - -
 
                                                                                                                                                    Додаток 2 до Програми
                          
 
                                                     
ЗАВДАННЯ  І ЗАХОДИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ
 
№ з/п Завдання програми/
 
 Заходи програми
Строк виконання
 
Виконавці Джерела фінансування Орієнтовний обсяг фінансування по роках,
тис. грн.
Очікуваний результат
(результативні показники)
Назва показника*
2025
рік
2026
рік
2027
рік
2028
рік
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
1. Оновлення топогеодезичної  основи Калуської міської територіальної громади 2025-2026 Управління архітектури та містобудування бюджет територіальної громади Всього:
6 315,0
Витрат,
тис.грн.
750,0
 
5 565,0
 
- -
2025 р. – 750,0 Продукту:
кількість проектів, од.
8
2026 р. –5 565,0 Ефективності:
середні витирати на розробку одного проекту
тис.грн
695,63
Якості:
% розроблення запланованої топогеодезичної основи
100 - -
2. Завершення робіт із розроблення генеральних планів населених пунктів Калуської міської територіальної громади 2025 Управління архітектури та містобудування бюджет територіальної громади Всього:
1 163,0
Витрат,
тис.грн.
670,0 493,0 - -
2025р. – 670,0
 
Продукту:
кількість проектів, од
- 4 - -
2026р.-
493,0
Ефективності: середні витирати на розробку одного проекту
тис.грн
123,25 - -
Якості:
% розроблення запланованої містобудівної документації
     100 - -
3. Сканування містобудівної документації 2025 Управління архітектури та містобудування бюджет територіальної громади Всього:
20,0
Витрат, тис.грн 20,0 - - -
2025р. – 20,0 Продукту:
кількіть документації
- -
Ефективності: середні витрати на сканування містобудівної документації
тис.грн
- - -
якості:
% відсканованої документації
- - -
4. Розміщення оголошень в друкованих засобах масової інформації 2025-2028 Управління архітектури та містобудування бюджет територіальної громади Всього:
600,0
Витрат, тис.грн 150,0 150,0 150,0 150,0
 
2025р. – 150,0
 
 
Продукту:
кількість публікацій, статей, які підлягають опублікуванню в друкованих засобах
65 65 65
2026р. – 150,0
2027р. – 150,0 Ефективності: середні витрати на одну публікацію, статтю в газеті, тис.грн 2,308 2,308 2,308
2028р. – 150,0 Якості:
 % висвітлення інформації щодо містобудівної документацї
100 100 100
5. Комплексний план просторового розвитку території Калуської міської територіальної громади  2026-2028 Управління архітектури та містобудування бюджет територіальної громади Всього:
15 000,0
витрат, тис.грн - 3000,0 9000,0 3000,0
2026р. – 3000,0 продукту:
кількість проектів, од.
- 1 1 1
2027р. – 9000,0 ефктивності: середні витрати на розробку одного проекту, тис.грн. - 3000,0 9000,0 3000,0
2028р. – 3000,0 якості: % розроблення запланованої містобудівної документації - 20 60 20
6. Експертиза комплексного плану просторового розвитку території Калуської міської територіальної громади 2028 Управління архітектури та містобудування бюджет територіальної громади Всього:
3000,0
витрат, тис.грн - - - 3000,0
2028р. – 3000,0 продукту:
 кількіть проектів, од.
- - - 1
ефективності: середні витрати на експертизу одного проекту, тис.грн - - - 3000,0
якості:
 %  експертизи запланованої містобудівної документації
- - - 100
7. Розроблення детальних планів території 2025-2028 Управління архітектури та містобудування бюджет територіальної громади Всього:
1980,0
витрат, тис.грн 480,0 500,0 500,0 500,0
2025р. – 480,0 продукту:
 кількість проектів, од
2 2 2
2026р. – 500,0
2027р. – 500,0 ефективності: середні витрати на розробку одного проекту, тис.грн 250,0 250,0 250,0
2028р. – 500,0 якості: % розроблення запланованої містобудівної документації 100 100 100
РАЗОМ по програмі
 
 
Всього:28 078,0
2025р.– 2 070,0
2026р.- 9 708,0
2027р.- 9 650,0
2028р. – 6 650,0