ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідач:

ФІЦАК Тарас Іванович

Статус:

На розгляді в комісіях

Дата:

12.12.2025

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 3006
Про внесення змін до Програми капітального ремонту та утримання об`єктів благоустрою і дорожньо-мостового господарства Калуської міської територіальної громади на 2025-2027 роки


Відповідно до  статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», та Закону України «Про благоустрій населених пунктів», враховуючи рішення міської ради №4370 від 31.07.2025 року «Про затвердження Порядку розроблення, фінансування, моніторингу місцевих цільових програм та звітності про їх виконання», з метою забезпечення утримання в належному санітарному стані дорожньо-мостового та зеленого господарства, мереж вуличного освітлення та світлофорних об’єктів, утримання кладовищ, проведення поточного та капітального ремонту об’єктів благоустрою, враховуючи рекомендації комісій міської ради з питань соціально-економічного розвитку, бюджету та інвестиційної політики, з питань власності, житлово-комунального господарства та екології, міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Внести зміни до Програми капітального ремонту та утримання об'єктів благоустрою і дорожньо-мостового господарства Калуської міської територіальної  громади на 2025-2027 роки, затвердженої рішенням міської ради від 04.07.2024 № 3307 (далі - Програма), із внесеними змінами від 24.04.2025 № 4122, від 26.06.2025 № 4313, від 31.07.2025 № 4384 та від 28.08.2025 № 4479, виклавши паспорт, програму, завдання і заходи реалізації програми в новій редакції (додаються).
2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови Богдана Білецького та постійну комісію з питань власності, житлово-комунального господарства та екології.
 
 
Міський голова                                                                                  Андрій НАЙДА  
 
 
                                                                                                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення міської ради
_____ № __________                                          
 
Програма
капітального ремонту та утримання об'єктів благоустрою і дорожньо-мостового господарства Калуської міської територіальної 
громади на 2025-2027 роки
 
 1. ПАСПОРТ Програми
1. Ініціатор розроблення Програми Управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради
2. Дата, номер і назва документа органу виконавчої влади про розроблення програми  Службова записка від 24.11.2025 року № 04-08/2382
3. Головний розробник Програми Управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради
4. Співрозробники Програми КП «Калушавтодор», КП «Міськсвітло»,  КП «Ритуальна служба»
5. Відповідальний виконавець Програми (головний розпорядник коштів) Управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради,
6. Співвиконавці (учасники) Програми Управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради, КП «Калушавтодор», КП «Міськсвітло», КП «Ритуальна служба»
7. Строки реалізації Програми 2025-2027 роки
8. Мета Програми Забезпечення належного технічного стану, безпечної експлуатації та подальшого розвитку об’єктів благоустрою територіальної громади шляхом проведення капітальних ремонтів, утримання та модернізації інфраструктурних елементів, з метою підвищення комфортності, безпеки та якості життєвого середовища для мешканців громади.
9. Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, всього:   
 у тому числі(тис.грн):
 
416 077,629
9.1 - державний бюджет -
9.2 - обласний бюджет -
9.3 - бюджет територіальної громади 416 077,629
9.4 - кошти інших джерел -
10. Очікувані результати виконання
  • збереження існуючої мережі об’єктів благоустрою від руйнування, своєчасне виконання ремонтних робіт та виконання заходів з питань безпечної життєдіяльності населення Калуської міської територіальної громади;
  • належну сезонну експлуатацію об’єктів благоустрою;
  • покращення експлуатаційного стану доріг і вулиць, мереж зовнішнього освітлення, споруд системи збирання і вивезення твердих побутових відходів, обладнання дитячих, спортивних майданчиків, благоустрою кладовищ, об’єктів поводження з домашніми тваринами;
  • проведення ремонтних робіт на об’єктах благоустрою;
ефективне використання наявних коштів та підвищення якості робіт, що виконуються, в тому числі шляхом упровадження новітніх матеріалів та технологій.
 
2. Проблема, на розв'язання якої спрямована Програма
Благоустрій – комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращення мікроклімату, санітарного очищення та інше, що здійснюються на території Калуської міської  територіальної громади з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.
Однією з цілей розвитку Калуської міської територіальної громади на 2025-2027 роки визначено створення безпечного та комфортного середовища для проживання, що досягається шляхом забезпечення належного рівня благоустрою. Роботи з благоустрою в основному здійснюються підприємствами житлово-комунального господарства Калуської міської ради та суб’єктами підприємницької діяльності різних форм власності.
До об'єктів благоустрою населених пунктів належать:
1. Території загального користування:
а) парки (гідропарки, лугопарки, лісопарки, парки культури та відпочинку, парки-пам'ятки садово-паркового мистецтва, спортивні, дитячі, історичні, національні, меморіальні та інші), рекреаційні зони, сади, сквери та майданчики;
б) пам'ятки культурної та історичної спадщини;
в) майдани, площі, бульвари, проспекти;
г) вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки, майданчики для паркування транспортних засобів;
ґ) пляжі;
д) місця поховань;
е) інші території загального користування.
2. Прибудинкові території.
3. Території будівель та споруд інженерного захисту територій.
До об'єктів благоустрою можуть належати також інші території в межах населеного пункту.
До елементів благоустрою належать:
а) покриття площ, вулиць, доріг, проїздів, алей, бульварів, тротуарів, пішохідних зон і доріжок відповідно до діючих норм і правил;
б) зелені насадження (у тому числі снігозахисні та протиерозійні) уздовж вулиць і доріг, в парках, скверах, на алеях, бульварах, в садах, інших об'єктах благоустрою загального користування, санітарно-захисних зонах, на прибудинкових територіях;
в) будівлі та споруди системи збирання і вивезення відходів;
г) засоби та обладнання зовнішнього освітлення та зовнішньої реклами;
ґ) технічні засоби регулювання дорожнього руху;
д) будівлі та споруди системи інженерного захисту території;
е) малі архітектурні форми (павільйони і навіси на зупинках громадського транспорту, фонтани, питні фонтани, перголи, альтанки, грибки, гардероби, декоративні скульптури, пам'ятники, кабіни для роздягання, бювети, лави, урни, паркани, огорожі, вази, контейнери для квітів, декоративні басейни);
є) побутове та комунальне обладнання території житлової забудови (сміттєзбірники, майданчики для сушіння білизни, відпочинку населення);
ж) споруди водопостачання на об'єктах благоустрою (насосні станції біля водойм для поливу, пожежні водойми, водойми, в тому числі штучні, гідранти, шахтні та механічні колодязі, пункти заправок водою поливально-мийних машин).
Об’єкти благоустрою використовуються відповідно до їх функціонального призначення для забезпечення сприятливих умов життєдіяльності людини на засадах їх раціонального використання та охорони з урахуванням вимог правил благоустрою території, інших вимог, передбачених законодавством.
Органи місцевого самоврядування в межах повноважень визначили відповідно до закону балансоутримувачів об’єктів благоустрою комунальної форми власності:
- КП «Калушавтодор»
- КП «Міськсвітло»
- КП «Ритуальна служба»
Балансоутримувач забезпечує належне утримання та своєчасний ремонт об’єкта благоустрою власними силами або може на конкурсних засадах залучати для цього інші підприємства, установи, організації.
Власник об’єкта благоустрою (Калуська міська рада) за поданням його балансоутримувача щорічно затверджує заходи з утримання та ремонту цього об’єкта на поточний (наступний) рік та передбачає кошти на виконання цих заходів у міському бюджеті.
Балансоутримувач об’єкта благоустрою несе повну відповідальність за виконання затверджених заходів у повному обсязі.
Впродовж останніх років проведено значну роботу у сфері благоустрою, що включає поточні видатки на утримання дорожньо-мостового та зеленого господарства, утримання об’єктів зовнішнього освітлення та технічних засобів регулювання дорожнього руху, утримання кладовищ, оплату послуг по ремонту та відновленню об’єктів благоустрою, зокрема: ліквідація стихійних сміттєзвалищ, поточний ремонт доріг, тротуарів, дорожніх знаків, пристроїв примусового зниження швидкості, світлофорних об’єктів, пам’ятників та пам’ятних знаків, автобусних павільйонів, пішохідних огороджень, контейнерних майданчиків, скверів, нанесення та відновлення дорожньої розмітки, ремонт, виготовлення та влаштування урн для сміття та декоративних лавок, оплата послуг з поховання осіб без певного місця проживання, ветеринарно-санітарного обслуговування тварин, вивезення біовідходів,  капітальні видатки на ремонт доріг та внутрішньоквартальних проїздів, тротуарів скверів, дитячих майданчиків та лавок, світлофорних об’єктів, мереж зовнішнього освітлення.
Роботи з капітального ремонту та утримання об’єктів благоустрою мають бути спрямовані на забезпечення та збереження їх технічного стану та естетичного виду, підвищення експлуатаційних якостей та продовження їх строків служби.
Програма капітального ремонту та утримання об’єктів благоустрою і дорожньо-мостового господарства Калуської міської територіальної громади на 2025-2027 роки направлена на забезпечення життєдіяльності населення Калуської міської територіальної громади.
3.Мета програми
Організація забезпечення на території чистоти і порядку, організація місць відпочинку для населення, визначення підприємств, установ, організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об’єктів благоустрою, залучення на договірних засадах коштів і матеріально-технічних ресурсів юридичних і фізичних осіб для здійснення заходів з благоустрою територій , визначення графіків роботи кладовищ, зовнішнього освітлення та санітарного очищення території, терміну проведення робіт з ремонту об’єктів благоустрою.
 
4. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, показники напрямів діяльності, строки та етапи виконання Програми
Проблему передбачається розв’язати шляхом фінансування утримання, поточного та капітального ремонтів об’єктів благоустрою за рахунок коштівбюджету Калуської міської територіальної громади, а також застосування новітніх технологій та матеріалів при ремонті та утриманні об’єктів благоустрою, ефективного використання коштів та гарантій балансоутримувачів і підрядних організацій за якість виконаних робіт, дотримання нормативів витрат на експлуатаційне утримання об’єктів благоустрою.
 
5. Обсяги та джерела фінансування Програми
Фінансування Програми здійснюватиметься за рахунок коштів бюджету міської територіальної громади та залишку коштів станом на 01 січня поточного року, інших джерел, не заборонених чинним законодавством.
Ресурсне забезпечення на виконання запланованих заходів Програми  наведено  в додатку 1 до Програми.
6. Завдання та заходи Програми та результативні показники
Основними завданнями Програми є:
- здійснення контролю за станом благоустрою та утримання територій, інженерних споруд і об’єктів, підприємств та організацій, їх озелененням,  охороною зелених насаджень, тощо;
- покращення транспортного, пішохідного зв’язку та безпеки дорожнього руху;
- покращення експлуатаційного стану доріг і вулиць, а також об’єктів благоустрою;
- підвищення рівня безпеки руху, комфортності та екологічності перевезень пасажирів і вантажів автотранспортними засобами.
Для досягнення мети Програми з використанням сучасних підходів до визначення пріоритетності у розв’язанні існуючих проблем передбачено перелік завдань і заходів Програми та результативні показники згідно з додатком 2 до Програми.
 
7. Очікувані результати виконання Програми
Виконання Програми забезпечить:
- збереження існуючої мережі об’єктів благоустрою на території Калуської міської територіальної громади від руйнування, своєчасне виконання ремонтних робіт та виконання заходів з питань безпечної життєдіяльності населення Калуської міської територіальної громади;
- належну сезонну експлуатацію об’єктів благоустрою;
- покращення експлуатаційного стану доріг і вулиць, мереж зовнішнього освітлення, споруд системи збирання і вивезення твердих побутових відходів, обладнання дитячих, спортивних майданчиків, благоустрою кладовищ, об’єктів поводження з домашніми тваринами;
- проведення ремонтних робіт на об’єктах благоустрою;
- ефективне використання наявних коштів та підвищення якості робіт, що виконуються, в тому числі шляхом упровадження новітніх матеріалів та технологій.
 
8. Моніторинг, оцінка та контроль за ходом виконання Програми.
Організація виконання Програми, аналіз та контроль за використанням коштів здійснюється головним розпорядником коштів – управлінням житлово-комунального господарства Калуської міської ради.
Щоквартально до 15 числа місяця, наступного за звітним періодом відповідальні виконавці Програми та головний розпорядник коштів готує звіт про стан та результати виконання заходів Програми і розміщує на офіційному сайті Калуської міської ради.
Щорічний і підсумковий звіт про результати виконання Програми виносяться на розгляд  сесії Калуської міської ради та оприлюднюються на офіційному сайті Калуської міської ради.
 
Додаток 1 до Програми
 
РЕСУРСНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОГРАМИ
тис.грн.            
Обсяг коштів, що планується залучити на виконання програми Етапи виконання програми  
І ІІ ІІІ Всього витрат на виконання програми
2025 рік 2026рік 2027 рік 20__-20__ роки 20__-20__ роки  
1 2 3 4 5 6 7
Обсяг ресурсів, всього,
у тому числі:
114 378,250 151 673,797 150 025,882     416 077,629
державний бюджет            
обласний бюджет            
бюджет територіальної громади 114 378,250 151 673,797 150 025,882     416 077,629
кошти інших джерел - - -     -
 
 
 
Начальник управління житлово-
комунального господарства
Калуської міської ради-
Головний розробник програми                                                             Тарас ФІЦАК
 
Обґрунтування витрат розділу І
 Утримання та поточний ремонт об’єктів благоустрою КПКВ 1216030
 
  1. Утримання дорожньо-мостового та зеленого господарства, КП «Калушавтодор», вартість заходу на 2026 рік - 77 707,192 тис.грн.:
 
1.Дільниця із озеленення та догляду за зеленими насадженнями – 25 000 000 грн.
Метою Програми  є:
забезпечення санітарної очистки території Калуської міської територіальної громади;
  • охорона, збереження та відтворення існуючих зелених насаджень, їх гармонійне поєднання з урбанізованою забудовою Калуської міської територіальної громади, утримання у здоровому впорядкованому стані, створення та формування декоративних, стійких до несприятливих умов навколишнього природного середовища;
  • покращення зовнішньої привабливості вулиць і місць загального громадського користування;
  • покращення рівня благоустрою територій Калуської міської  територіальної громади;
  • поліпшення інженерно-технічного і санітарного стану територій, покращення естетичного вигляду;
  • поліпшення санітарно-екологічного стану територіальної громади та утримання  в належному санітарному стані;
  • збереження зелених насаджень шляхом поліпшення заходів щодо утримання зелених насаджень, зменшення кількості сухостійних та уражених шкідниками дерев, проведення кронування з метою омолодження дерев, продовження їх віку;
№ з/п Перелік заходів Програми Орієнтовна вартість,   грн. Шляхи фінансування Відповідальні виконавці
1. Санітарне утримання та благоустрій територій загального користування Калуської міської територіальної громади за рахунок бюджетних коштів через казначейську мережу 11900000,00 Бюджет Калуської міської  територіальної громади фінансування здійснювати як одержувачам коштів КП «Калушавтодор»
2 Утримання додаткових територій житлових мікрорайонів в належному санітарному стані за рахунок бюджетних коштів через казначейську мережу
КП «Калушавтодор»
3. Забезпечення інженерно-технічним та адміністративно-управлінським персоналом по утриманню вулично-дорожньої мережі та окремих територій загального користування, що проходить через казначейську мережу, догляду за існуючими зеленими зонами парків, прибирання територій парків – скверів, висадки квітів, вивозу сміття, копання клумб, завозу землі, внесення добрив, посадки розсади, догляду за клумбами, прибирання та вивозу залишків рослин з клумб, поливу клумб в засушливі періоди за рахунок бюджетних коштів через казначейську мережу 4600000,00 КП «Калушавтодор»
 
До виконання програмних заходів планується залучення значної кількості осіб – як жінок, так чоловіків різного віку, з різним професійним досвідом та кваліфікацією.
Для утримання в належному санітарному стані територій міста, керуючись Законом України «Про благоустрій населених пунктів», ст. 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет міської ради прийняв рішення № 486 від 24.12.2009 р. «Про закріплення територій міста за комунальним підприємством «Калушавтодор» для утримання їх належному санітарному стані» площею 117529 кв.м.
У 2022 році на баланс підприємства було передано міжквартальні території спільного та загального користування площею 444258 кв.м.
На даний час загальна площа, за якою здійснює догляд КП «Калушавтодор» по викошуванню, загрібанню скошеної трави та опалого листя і утримання зелених насаджень в належному стані становить 561787 кв.м.
 
№ п/п Види робіт Од. виміру Норма часу л/год
1 Очистка газонів та квітників, пристовбурних лунок дерев і кущів живоплоту від опалого листя при середній засміченості 100 кв.м 3,20
2 Прибирання газонів та квітників від випадкового сміття 100 кв.м 0,091
3 Прибирання з газонів скошеної трави після газонокосарки 100 кв.м 0,427
4 Чистка і проріджування деревно-чагарникових насаджень 1 кв.м 0,237
0,060
0,149 (сер)
5 Складування гілля в купи 1 куб м 0,585
6 Викошування трави (понад 10 см)
травокосаркою Husqvarna 345
100 кв.м 1,17
7 Викошування трави (5-10 см)
травокосаркою Husqvarna 345
100 кв.м 0,900
8 Навантаження гілля 1 куб м 2,100
9 Догляд за саджанцями кущів у живій огорожі 10 пог м 0,54
 Очистка газонів та квітників, пристовбурних лунок дерев і кущів живоплоту від опалого листя при середній засміченості: 8 год х 100 кв м /3,20 л/год = 250 кв м (денна норма на 1 людину).
  1. Прибирання газонів та квітників від випадкового сміття: 8 год х 100 кв м / 0,091 л/год = 8791,21 кв м (денна норма на 1 людину) Прибирання 2 рази на тиждень 117529+3303х2 (к-сть-ть прибирання в тиждень) = 241664 кв. м х 8 / 8791,21 кв м / 21 день  = 10,47 людини
  2. Прибирання з газонів скошеної трави після газонокосарки: 8 год х 100 кв м / 0,427 л/год = 1873,54 кв м (денна норма на 1 людину) 561787 / 1873,54/21 (середня кількість робочих днів в місяць) = 14,27 людей
  3. Чистка і проріджування деревно-чагарникових насаджень: 8 год х 1 кв м / 0,149 л/год = 53,69 кв м (денна норма на 2 людини).
  4. Складування гілля в купи:  8 год х 1 куб м / 0,585 л/год = 13,67 куб м (денна норма на 1 людину).
  5. Викошування трави (понад 10 см) травокосаркою Husqvarna 345: 8 год х 100 кв м / 1,17 = 683,76 кв м (денна норма на 1 людину)
      561787/683,76/21 = 39 людей (для викошування 1 раз в місяць)
  1. Викошування трави (5-10 см) травокосаркою Husqvarna 345: 8 год х 100 кв м / 0,900 = 888,89 кв м (денна норма на 1 людину)
 561787/888,89/21 = 30 людей (для викошування 1 раз в місяць)
  1. Навантаження гілля:  8 год  х 1 куб м/ 2,100 л/год  = 3,81 куб м (денна норма на 1 люд/год )
3,81 х 3 людини = 11,43 куб м (3 людини при навантаженні на причіп)
  1. Догляд за саджанцями кущів у живій огорожі  8 год х 10 м/п/ 0,54 л/год = 148,15 м/п (денна норма на 1 людину).
      3321 м/п / 148,15 /21 = 1,07 людини (задіяно 2 людини)
  1. Садіння  квітників (планування та штикування з розрівнюванням граблями. Нанесення малюнку. Садіння квітів. Підв'язування квіткових рослин з установленням кілочків. Поливання. Розміщення необхідних точок, нанесення малюнка на рабатку, клумбу; забиття кілочків і натягнення шнура, піднесення розсади):
8  год х 100 кв м / 2,89 = 276,82 кв м (денна норма на 1 людину)
 
Потреба в матеріалах:
Робочі рукавиці  21266 грн.
Латексні рукавиці 30 грн х 6 чоловік х 6 місяців = 1080 грн
Зимові посилюючі рукавиці 66 грн х 6 чоловік х 6 місяців = 2376 грн
Рукавиці робочі 32 грн х 49 чоловік х 6 місяців = 9408 грн
Рукавиці тонкі 17 грн х 49 чоловік х 6 місяців = 4998 грн
Рукавиці утеплені 37 грн х 23 чоловік х 4 місяців = 3404 грн
 
 
Частини для с/г техніки (16810000-6)99036 грн.
Косильні головки 786 грн х 21 тример х 6 місяців ( в середньому) =99036 грн.
 
Частини для ліс/г техніки (16820000-9)99000 грн
Гілкоріз універсальний телескопічний ланцюговий – 5399 грн х 2 шт = 10798 грн.
Свічки запалення – 116 грн/1 шт х 18 шт = 2088 грн
Фільтр паливний – 235 грн / 1 шт х 30 = 7050 грн. грн.
Фільтр повітряний – 128 грн / 1 шт х 126 = 16128 грн.
Напилок круглий – 48 грн / 1 шт х 126 = 6048 грн.
Диск заточувальний – 174 грн / 1 шт х 10 = 1740 грн.
Шини до бензоінструменту – 32988 грн.
Зірка до бензопили – 236 грн / 1 шт х 10 = 2360 грн.
Поршнева у комплекті Husqvarna 345-545 – 6433 грн / 1 шт х 3 = 19800 грн.
 
 Фурнітура різна (вазони) (39290000-1)95040 грн.
Вазони теракот (термочаша) – 110 шт / 1 шт х 800 = 88000 грн.
Вазони балконні – 20 шт / 1 шт х 150 = 3000 грн.
Гачок підвісний по 200 шт х 4,20 грн = 840 грн.
Горщик підвісний по 200 шт х 16,00 грн = 3200 грн.
 
Металопрофіль (підставки під вазони) 44110000-4 = 20000 грн.
 
Дощовик поліетиленовий (18221300-7)55 шт. х 52 грн. х 4 місяці = 11440 грн.
Ланцюги до бензоінструменту - 26300 грн.
Знаряддя (44510000-8)63818 грн.
Сокира 2 шт х 700 грн = 1400 грн
Драбина (6 м) 1 шт = 6400 грн.
Тачка 2 шт. х 2300 грн. = 4600 грн.
Снігові лопати 55 шт. х 300 грн. = 16500 грн.
Штикові лопати 21 шт. х 175 грн. = 3675 грн.
Совкові лопати 21 шт. х 215 грн = 4515 грн.
Сапи 12 шт. х 125 грн. = 1500 грн.
Сікатор 21 шт х 80 грн. = 1680 грн.
Садові ножиці 5 шт. х 180 грн. = 900 грн.
Сигнальна стрічка 9 шт. х 252 грн. = 2268 грн.
Граблі пластмасові 35 шт. х 75 грн. = 2625 грн.
Відро пластикове 15 шт. х 125 грн = 1875 грн.
Держаки 144 шт. х 30 грн. = 4320 грн.
Окуляри захисні 40 шт по 110 грн = 4400 грн.
Щиток для косіння 32 шт по 200 грн = 6400 грн.
Оприскувач 2 шт по 380 грн = 760 грн.
 
Добрива, субстрат
 Субстрат для сурфіній (Німеччина) 220л/15шт – 1300 грн. = 19500 грн.
Субстрат універсальний 10 шт по 250л (850 грн/л) 8500 грн
Субстрат для хвойних5 шт по 250л (938 грн/л) 4690 грн
Добриво для хвойних та декоративних рослин2 мішки по 1700 грн = 3400 грн
Добриво універсальне2 мішки по 2600 грн = 5200 грн
Добриво “Весна”2 мішки по 2550 грн = 5100 грн
Добриво "Весна-Осінь" 50 кг (110грн/кг) 5500 грн
Добриво для сурфіній 25 кг (260грн/кг) 6500 грн
Ярос 10 л /580 грн за 1 л – 5800 грн.
 
 Вироби з дроту (44310000-6) в'язальний дріт 6 кг по 250 грн = 1500 грн.
Вироби з канату (39540000-9)49350 грн.
Шпагат 5 бабін по 310 грн = 1550 грн.
Стропи 3 шт по 400 грн = 1200 грн.
Шнур 50 м - 1500 грн.
Монтажні пояси 6 шт по 1200 грн = 7200 грн.
Агроволокно 5 рулон (3,20 х 50 м ) - 1800 грн/1 рулон = 9000 грн
Агротканина чорна 5 рулонів 85г/кв.м (3,20х50 м) - 3200 грн/1 рулон = 16000грн.
Плівка прозора теплична 3 рулони (6 х 50 м ) - 4300 грн/1 рулон =12900 грн.
 
Насіння 20000 грн.
 Маргаритка - 10 пач.(80 грн/пач.) – 800 грн
Віола -10 пач. (80 грн./пач) – 800 грн
Сурфінія ампельна -4 пач. (473 грн./пач) – 1892 грн
Бегонія - 4 пач. (110 грн./пач) – 440 грн
Петунія даймонд - 8 пач. (410 грн./пач) - 3280 грн.
Агератум хоустона Алоха - 6 пач. (125 грн./пач) – 750 грн
Катарантус - 4 пач. (201 грн./пач) – 804 грн
Конюшина біла - 4 кг (433,50 грн./кг) – 1734 грн
Колеус блюма - 4 пач. (435 грн./пач) – 1740 грн
Трава газонна – 40 кг (194 грн/кг) – 7760 грн
спірея-30 шт. (128,33 грн./шт.) -3850 грн
вейгела-10 шт. (280 грн./шт.) – 2800 грн
тамарікс -10 шт. (280 грн./шт.) – 2800 грн
 Рослини, цибулини 20000 грн.
Тюльпани -100 циб.(35грн./циб) – 3500 грн
лілейники- 20 циб. ( 180 грн./циб.) -3600 грн
діхондра – 30 шт (55 грн/1 шт) – 1650грн
пеларгонія – 10 шт (180 грн/шт) – 1800 грн.
пенісетум вертіго – 5 пач (320 грн/1 пач) – 1600 грн
будра – 3 пач (180 грн/1 пач) – 540 грн
будра ампельна – 20 пач (365,50 грн/1 пач) – 7310 грн
Агрохімічна продукція:
Суперклін – 20 л ( 310 грн/1 л) = 6200 грн
Діанат – 10 л ( 810 грн/1 л) = 8100 грн
Засіб для слимаків Слімекс – 5 кг - 5700 грн.
 
Синтетичні волокна (19720000-9): 65350 грн.
Корд тримерний Husqvarna  11 бобін (1 бобіна 30 мм х 240 м) – 1250 грн = 13750 грн.
Косильна струна квадратна Stihl 12 бобін (1 бобіна 2,7 мм х 347 м) – 1800 грн = 21600 грн.
Корд (ліска) тримерний Husqvarna 10 бобін (1 бобіна 3,0 мм х528 м) – 3000 грн – 30000 грн
  1. Дільниця по будівництву, поточному ремонту доріг та зливової каналізації – 43 000 000 грн.
Загальна протяжність вулично-дорожньої мережі 229,25 км, обладнані каналізацією 48,65 км при нормі 0,47 л/год на 10 м.пог. Дороги при очистці доріг від нанесеного бруду біля бордюр з погрузкою на механізми вручну 170 м. пог.  за 8 год.
Для одноразової очистки необхідно:
48650 м х 2 сторони дороги = 97300 м. пог : 170 (денна норма) = 572,3 дн ібез урахування міжквартальних проїздів.
Для встановлення бетонних поребриків (бордюр) при нормі 100 м. пог - 132 л/год необхідно 17,2 г/дні.
Для встановлення бордюр при нормі 100 м. пог - 113,4 л/год  необхідно 14,1 людина.
Для ліквідації вибоїн до 10 см щебеневого покриття при нормі 0,58 л/год 1 1 кв м для улаштування 100 т щебня - 740 кв м х 0,58 л/год = 429 л/год / 8 = 53 дні
Виправлення профілю бордюр на 100 м при нормі 0,75 л/год 75/8=9 л/дні.
Для очистки колодязів зливової каналізації при нормі 1 куб м - 4,15 л/год, при очистці 0,5 куб м 1 колодязя - 690 колодязів х 0,5 куб м = 345 куб м х 4,15 л/год / 8 = 178 днів.
Щебінь для підсипання доріг 6000 т х 700 грн = 4 200 000 грн.
Гранітний щебінь для ямкового ремонту 1200 т х 870 грн = 1 044 000 грн
Пісок 1000 т х 550 = 550000 грн
Сіль для посипання доріг 350 т х 5400 грн = 1890000 грн
Бітумна емульсія 100 т х 32000 = 3200000 грн
Цемент 18 т х 5200 = 93600 грн
 Будівельний камінь (44910000-2)        340000 грн.
Поребрик тротуарний 500 шт х 200 грн = 100000 грн
Бордюр дорожний 1000 шт х 240 = 240000 грн
 Асфальтобетонна суміш дрібнозерниста 500 т х 5200 грн = 2600000 грн.
 Дощоприймачі, решітки, люки (44420000-0)      208000 грн.
Люк круглий В-125 40 шт х 1500 грн = 60000 грн
Люк каналізаційний євро 10 шт х 2200 = 22000 грн
Дощоприймач прямокутний 90 шт х 1400 грн = 126000 грн
 Стінові кільця колодязя – 99900 грн.
 Лежачий поліцейський – 35000 грн.
 Газ 700 л х 35 грн. = 24500 грн.
  1. Дільниця з благоустрою та ремонту дитячих майданчиків – 9 707 192 грн.
Придбання елементів дитячих майданчиків:
  •  гойдалка подвійна на ланцюгах (13200 за 1 шт – 25 штук)
  • карусель кругла (20000 за 1 шт. – 15 штук)
  • гірка 3 м (4200 за 1 шт – 15 штук)
  • гірка 2,2 м (2800 грн за 1 шт. – 10 штук)
Прибирання основних площ міста
Загальна площа прибирання - 110028 кв м
4190 кв м - площа прибирання одного робітника
110028 / 4190 = 26,26 робітників = 27 людей
Прибирання дитячих майданчиків, тротуарних доріжок та зеленої зони на території спільного користування - 455231 кв м - 8 чоловік
Кількість робітників по благоустрою І розряду - 35 чоловік
Державна символіка (прапори) - 284 штуки (41 000 грн.):
Прапори 1,0х0,5 м- 200 шт х 80 грн = 16000 грн.
Прапори 3,0х1,5 м- 20 шт х 330 грн = 6600 грн.
Прапори 22,0х0,5 м- 30 шт х 100 грн = 3000 грн.
Прапори 1,14х0,96 м- 20 шт х 200 грн = 4000 грн.
Прапори 5 м (Площа Героїв та бульвар Незалежності) 6 шт х 1500 грн = 9000 грн.
Прапори 5х1,00 м- 8 шт х 300 грн = 2400 грн
Контейнер для зберігання протиожеледної суміші 10 шт х 5000 грн = 50000 грн.
Знаряддя - 149850 грн.
Віники: 35 шт х 80 грн  х 12 місяців = 33600 грн.
Шпателя 35 шт х 30 грн х 3 місяці = 3150 грн
Шуфлі з черенком 35 шт х 230 грн х 2 місяці = 16100 грн
Лопати для снігу з черенком 35 шт х 200 грн = 7000 грн
Урни для сміття 45 шт х 2000 грн = 90000 грн
Порівняльна таблиця використання коштів
Дільниці План Факт Різниця
2024 рік      
Дільниця по будівництву, поточному ремонту доріг та зливової каналізації 38278464 38242952 35512
Дільниця із озеленення та догляду за зеленими насадженнями 19356590 18520900 835690
Дільниця з благоустрою та ремонту дитячих майданчиків 1249446 388270 861176
ВСЬОГО: 58884500 57152122 1732378
2025 рік      
Дільниця по будівництву, поточному ремонту доріг та зливової каналізації 39646493    
Дільниця із озеленення та догляду за зеленими насадженнями 18036929    
Дільниця з благоустрою та ремонту дитячих майданчиків 1000000    
ВСЬОГО: 58683722    
2026 рік      
Дільниця по будівництву, поточному ремонту доріг та зливової каналізації 43000000    
Дільниця із озеленення та догляду за зеленими насадженнями 25000000    
Дільниця з благоустрою та ремонту дитячих майданчиків 9707192    
ВСЬОГО: 77707192    
2027 рік      
Дільниця по будівництву, поточному ремонту доріг та зливової каналізації 47000000    
Дільниця із озеленення та догляду за зеленими насадженнями 30000000    
Дільниця з благоустрою та ремонту дитячих майданчиків 10000000    
ВСЬОГО: 87000000    
 
 
 
  1. Утримання мереж зовнішнього освітлення міста та технічних засобів регулювання дорожнього руху, КП «Міськсвітло», вартість заходу на 2026 рік – 27 105,325 тис.грн.:
Вуличне освітлення та безпека руху дорожнього руху – є одними із найважливіших критеріїв, за якими можна оцінити економічний розвиток міста та соціальний рівень життя його мешканців.
Основні положення Програми розвитку та утримання мережі вуличного освітлення і безпеки руху населених пунктів Комунального підприємства «Міськсвітло»  на 2025–2027 роки направлені на створення безпечних і комфортних умов для учасників дорожнього руху, підвищення ефективності та надійності експлуатації мереж зовнішнього освітлення, покращення естетичного вигляду міста, зменшення травматизму серед жителів у вечірній час, попередження скоєння правопорушень у нічний час доби.
Управління житлово комунального господарства , засновником якого є Калуська міська рада, – є організацією, яка здійснює постійний контроль за безперебійною роботою та належним технічним станом мереж зовнішнього освітлення і забезпеченням безпеки дорожнього руху.
Система освітлення та безпека дорожнього руху Комунального підприємства «Міськсвітло» включає в себе окремі елементи, в т.ч.:
  • світильники різних модифікацій;
  • опори зовнішнього освітлення;
  • шафи керування зовнішнім освітленням, обладнані приборами обліку електроенергії;
  • повітряні лінії;
  • кабельні лінії.
  • світлофорні об’єкти
  • дорожні знаки
-        електроенергія для зовнішнього освітлення та світлофорних об’єктів.
В основу реалізації Програми покладено вирішення питань щодо надання населенню Калуської міської територіальної громади якісних послуг із освітлення вулиць в нічний час та належної безпеки дорожнього  руху.
Основними завданнями Програми є створення безпечних і комфортних умов для учасників дорожнього руху, підвищення ефективності та надійності функціонування мереж зовнішнього освітлення на території Калуської міської територіальної громади.
Основною метою Програми є: збереження та розвиток існуючої мережі вуличного освітлення, підвищення ефективності та надійності функціонування об’єктів вуличного освітлення, зменшення місць концентрації дорожньо-транспортних пригод та травматизму населення, впровадження енергозберігаючих технологій і обладнання, поточний та капітальний ремонти, реконструкція діючих та будівництво нових об’єктів освітлення населених пунктів територіальної громади.
Основними завданнями Програми є:
- приведення об’єктів зовнішнього освітлення та безпеки дорожнього руху вздовж доріг загального користування державного та місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності, парків, скверів, вхідних груп та прибудинкових територій, об’єктів соціальної сфери, закладів освіти, культури та інших територій загального користування у населених пунктах громади до норм і стандартів чинного законодавства України;
- оснащення об'єктів зовнішнього освітлення обладнанням із використанням виключно енерго- та ресурсозберігаючих технологій;
- покращення стану благоустрою населених пунктів;
- забезпечення комфортного проживання населення;
- зменшення травматизму населення в умовах незадовільної видимості у нічний час;
- зменшення споживання електричної енергії об’єктами зовнішнього освітлення.
- виконання заходів по забезпеченню роботи засобів регулювання дорожнього руху.
Оптимальним шляхом розв’язання проблеми є:
- першочергове освітлення вулично-шляхової мережі міста та сіл територіальної громади, аварійно-небезпечних ділянок доріг, пішохідних переходів, доріг із насиченим автомобільним рухом та території об'єктів установ і організацій, які забезпечують життєдіяльність населення;
- об'єднання на договірних умовах коштів підприємств громади, установ та організацій, розташованих на відповідній території, а також коштів бюджетів усіх рівнів, грантів, з метою будівництва, реконструкції, ремонту та утримання об'єктів зовнішнього вуличного освітлення;
- будівництво, реконструкція та ремонт електромереж, що перебувають у комунальній власності.
- забезпечення заходів для покращення роботи регулювання дорожнього руху.
Для виконання зазначених напрямів міська рада та її виконавчі органи забезпечують підприємство обєктами зовнішнього освітлення і засобами регулювання дорожнього руху, що перебувають у комунальній власності, їх належне утримання та ефективну експлуатацію.
Протягом передбаченого періоду реалізації Програми для забезпечення досягнення її мети та основних завдань передбачається проведення комплексних робіт з облаштування мереж зовнішнього освітлення і безпеки дорожнього руху, в тому числі:
1. Встановлення світлоточок:
– встановлення ламп з покращеними показниками світловіддачі;
– використання нового виду або типу світильників для покращення світлового потоку.
2. Будівництво, реконструкція та ремонт мереж зовнішнього освітлення:
– влаштування та заміна опор;
– при необхідності заміна певних ділянок повітряних та кабельних ліній електромережі.
3. Заміна обладнання:
– заміна автоматики та пускорегулюючої апаратури;
– встановлення сучасних приладів обліку електроенергії (застосування системи обліку електричної енергії з функцією дистанційної передачі даних).
4. Встановлення нового обладнання на світлофорних об’єктах.
5. Заміна і встановлення дорожніх знаків.
Програма є необхідною для забезпечення розвитку та утримання мережі вуличного освітлення і безпеки дорожнього руху населених пунктів Калуської міської територіальної громади. Доцільність заходів є обґрунтованими. Програма потребує залучення коштів державного, місцевих бюджетів та інших джерел фінансування, не заборонених чинним законодавством.
 
Динаміка росту виробничих показників в порівнянні до попередніх років наводиться в таблиці:

п/п
 
 
Назва показників
 
2024 рік
 
2025 рік
 
2026 рік
 
2027 рік
прогноз
 
1.
 
 
Утримання мереж вуличного освітлення, світлофорних об’єктів і дорожніх знаків, грн.  
18 476 317
 
20 141 055
 
27 105 325
 
24 603 535
 
2.
Спожито електроенергії: кВт.год. 640094 645000 650000 665000
грн. 5 724 881 7 036 805 8 765 185 8 950 000
3. Світлоточки, од. 8029 8148 8402 8516
4. Опори,од. 1882 1907 1940 1990
5. Повітряні мережі, м 311825 322415 328485 330125
6. Доржні знаки, од 1234 1364 1411 1525
7. Світлофори, од 10 10 10 10
 
  1. Утримання кладовищ КП «Ритуальна служба», вартість заходу на 2026 рік – 1860,980 тис.грн.:
Похоронна справа є однією з найбільш важливих у сфері надання послуг і стосується інтересів усього населення громади.
Головними завданнями сфери ритуального обслуговування та утримання міських кладовищ є:
-благоустрій території кладовищ ;
-дотримання санітарних норм і правил
-виконання вимог Закону України «Про поховання та похорнну справу» від 01  січня 2004 року № 1102-IV, Порядок утримання кладовищ та інших місць поховань, затвердженого наказом Держжитлокомунгоспу України від 19 листопада 2003 року №  193 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 8 вересня 2004 р за №1113/9712, Закону України «Про благоустрій населених пунктів».
Метою Програми є:
-Забезпечення належного виконання робіт по  благоустрою та утриманню кладовищ;
-Утримання доглядачів кладовищ за рахунок бюджетних коштів через казначейську мережу;
-Забезпечення упорядкування місць поховань;
-Забезпечення якісного обслуговування та створення сприятливих умов для відвідування  кладовищ мешканцями міста та догляд за могилами своїх близьких;
-Збереження місць поховань, намогильних споруд і ритуальної атрибутики на місцях поховань;
-Впорядкування могил одиноких та невідомих громадян;
-Запобігання оскверненню місць поховань;
-Підтримання у належному стані пам’ятників, пам’ятних знаків, меморіальних дощок.
Основними завданнями Програми є:
     1. Запобігання випадкам не поховання померлих одиноких громадян, осіб без
певного місця проживання, громадян, від поховання яких відмовилися рідні, знайдених невпізнаних трупів.
- поховання померлих одиноких громадян за рахунок коштів бюджету Калуської
міської територіальної громади.
    2. Поховання в установленому законодавством порядку, з урахуванням
волевиявлення померлого, висловленого особою при житті, а за його відсутності – з урахуванням побажань родичів.
    3. Створення рівних умов для поховання померлих, незалежно від їхньої раси,
кольору шкіри, політичних та інших переконань, статі, етнічного та соціального
походження, місця проживання, мовних або інших ознак.
    4. Утримання об’єктів благоустрою кладовищ:
- поточне прибирання та очищення території кладовищ, проїздів та проходів;
- скошування трави;
- зрізка аварійних дерев;
- утримання в належному порядку місць почесних поховань померлих (загиблих) учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни
- влаштування доріжок між секторами на території кладовищ;
- облаштування огорож на кладовищах;
- підтримання в належному стані огорож кладовищ;
- утримання зовнішнього освітлення;
- влаштування сміттєзбірних майданчиків;
- реєстрація завезення та вивезення елементів надгробних споруд;
- проведення роз’яснювальної роботи з відвідувачами кладовищ щодо належного
утримання територій кладовищ та правил протипожежної безпеки.
На балансі КП «Ритуальна служба» перебуває 3 кладовища, площа яких складає -  20,2277 га а саме:
  - старе кладовище по вул. Височанка  (недіюче) – 2,9757 га;
  - діюче кладовище по вул. Височанка-Залісся – 15,3028 га;
   -кладовище масив Хотінь – 1,9492 га(яке зходиться тільки на балансі підприємства).
Площа кладовищ на яких планується здійснювати заходи програми – 18,2839 га.
Загальна кількість  кладовищ 2 од.
Кількість працівників кладовищ згідно із штатним розписом становить  – 10 осіб.
Середньорічні  витрати на 1 працівника кладовища становлять 12983 грн.
Середньорічні  витрати  на благоустрій 1 кладовища на рік становлять 151478 грн.
        Комунальне підприємство «Ритуальна служба» обслуговує  два кладовища на вул. Височанка площею 18,9 га, з яких: нове кладовище – 15,3028 га, старе кладовище – 2,9757 га (недіюче).
На цей час на новому кладовищі працює чотири прибиральники, два сторожі-прибиральники та два прибиральники, які задіяні на старому кладовищі. На даний час вони  виконують такі роботи, як:
- прибирання території кладовищ;
- збирання сміття з газонів та відносять їх в установлене місце;
- очищають  урни та ящики від сміття, які встановлені уздовж доріг (алей) та доріжок між частинами кладовищ;                     
- здійснюють побілку бордюр;
- проводять роботи з обкошування та обрізки кущів вздовж огорожі та їх прибирання;
- прочищають канавки та лотки для стікання води;
проводять  роботи з утримання в належному стані площі при вході по головній алеї та доріжок між секторами на новому кладовищі, а також території навколо будівлі;
- в зимовий період очищають від снігу та льоду тротуари, доріжки, ритуальні майданчики та посипають їх інертними матеріалами.
 
№п/п Назва заходу Виконання заходів в порівнянні з минулими роками (тис. грн.)      Джерело фінансування Очікувальний результат від виконання заходу
    2024р 2025р 2026р 2027р    
1. Витрати на оплату праці та нарахування на з/плату 1238,0 1272,8 1558,023 1713,078 Бюджет Калуської міської територіальної громади Підвищення якості наданих ритуальних послуг, забезпечення належного утримання місць поховань, дотримання санітарних норм.
2. Витрати на придбання інвентарю та інструментів для благоустрою території кладовищш 100,0 93,4 103,0 114,0
3. Витрати на поводження з побутовими відходами, охорону об’єкту, доступ до мережі інтернет 200,0 184,1 200,0 220,0
  Всього: 1538,0 1550,3 1860,98 2047,078    
 
Очікувані результати виконання програми:
  • підвищення якості наданих ритуальних послуг;
  • забезпечення належного утримання місць поховань; 
  • здійснення  благоустрою території кладовища – влаштування доріжок та огорож, освітлення території;
  • утримання в належному порядку місць почесних поховань померлих (загиблих) учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни;
  • розширення меж кладовища;
  • дотримання санітарних умов;
  • створення рівних умов для поховання померлих, незалежно від їхньої раси;
  • кольору шкіри, політичних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, місця проживання, мовних або інших ознак.
 
 
2.1., 3.1. Послуги по ремонту та відновленню об"єктів благоустрою відповідно до договірних зобов"язань та капітальний ремонт міжквартальних проїздів та тротуарів:
          Надання послуг з утримання, проведення поточного та капітального ремонту об’єктів благоустрою здійснюється відповідно до наказу Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства № 154 від 23.09.2003р. «Про затвердження Порядку проведення ремонту та утримання об'єктів благоустрою населених пунктів».
Фінансування поточного та капітального ремонту об’єктів благоустрою є ключовою умовою забезпечення належного технічного стану інфраструктури територіальної громади, її безпечної експлуатації та сталого розвитку. Об’єкти благоустрою — дороги, тротуари, мережі зовнішнього освітлення, зелені зони, території загального користування та інші елементи міського середовища — перебувають в активному щоденному використанні та постійно зазнають впливу природних і експлуатаційних факторів, що зумовлює їх поступове зношення.
Поточний ремонт дозволяє оперативно усувати дрібні пошкодження, підтримувати елементи благоустрою у працездатному стані та запобігати подальшому руйнуванню інфраструктури. Регулярне виконання таких робіт мінімізує ризики виникнення аварійних ситуацій і зменшує потребу в значних бюджетних витратах у майбутньому.
Капітальний ремонт є необхідним у випадках, коли об’єкти досягли критичного рівня зношення або потребують відновлення функціональних характеристик. Проведення капітальних ремонтів забезпечує продовження терміну експлуатації інфраструктури, підвищення рівня безпеки, покращення комфорту та доступності для мешканців і гостей громади. Інвестиції у такі роботи сприяють комплексному оновленню територій, розвитку міського середовища та створенню умов для економічного зростання.
Системне фінансування як поточного, так і капітального ремонту дозволяє ефективно управляти майном громади, забезпечувати належний рівень благоустрою, раціонально використовувати бюджетні кошти та підвищувати якість життя населення. Вчасне проведення ремонтних заходів є запорукою безпечного та комфортного середовища, що відповідає сучасним стандартам і потребам громади.
Порівняльна таблиця використання коштів з поточного та капітального ремонту КПКВ 1216030:
 
(передбачено бюджетом)
 
Послуги по ремонту та відновленню об"єктів благоустрою відповідно до договірних зобов"язань
Капітальний ремонт міжквартальних проїздів та тротуарів:
 
У 2026 році за рахунок коштів, передбачених для заходу «Послуги по ремонту та відновленню об"єктів благоустрою відповідно до договірних зобов"язань» планується здійснити:
  • оплату ритуальних послуг (поховання осіб без певного місця проживання, знайдених невпізнаних трупів)
обґрунтування:  середня вартість захоронення однієї особи складає – 10,00 тис.грн. У 2025 році станом на 01.10.2025 року захоронено 3 особи без певного місця проживання.
  • оплату послуг з  утримання в належному санітарно-технічному стані об'єктів благоустрою (нанесення та відновлення дорожньої розмітки)
  • оплату послуг з ветеринарно-санітарного обслуговування тварин
обґрунтування: середня кількість стерилізованих тварин у рік складає 97 од. Середня вартість стерилізації 1 тварини складає 1,54 тис.грн.
-     послуги з утримання  безпритульних тварин у притулку
обґрунтування: орієнтовна кількість тварин у притулку складає 300од. Утримання 1 тварини у рік складає 1,993 тис.грн.
  • ліквідація стихійних сміттєзвалищ
обґрунтування: станом на 01.11.2025 року на території громади проведено ліквідацію 4 стихійних сміттєзвалищ, орієнтовно вивезено 163 м3 відходів. Середня вартість вивезення та захоронення 1м3 відходів становить – 0,613 тис.грн.
обґрунтування: координаційною радою з питань безпеки дорожнього руху прийнято рішення про розроблення схем організації дорожнього руху:
  1. Схема організації дорожнього руху вулиці Богдана Хмельницького (від кільцевої розв’язки вул.Б.Хмельницького - пр.Л.Українки  -вул.Героїв України - вул.Ринкова – вул.Хіміків до повороту на вул.Литвина (парна сторона) в м. Калуші Івано-Франківської області;
  2. Схема організації дорожнього руху вулиці Василя Стуса (від вул. В.Стуса, 11 басейн «Посейдон» до вул.Б.Хмельницького, 48) в м. Калуші Івано-Франківської області);
  3. Схема організації дорожнього руху перехрестя вул.Європейська-вул.Височанка в м. Калуші Івано-Франківської області;
  4. Схема організації дорожнього руху вулиці Степана Бандери (від вулиці Височанка до вул. Степана Бандери, 41) в м. Калуші Івано-Франківської області;
  5. Схема організації дорожнього руху вулиці Козоріса (від вулиці Грушевського до залізничного переїзду) в м. Калуші Івано-Франківської області;
  6. Схема організації дорожнього руху вулиці Біласа і Данилишина (в районі Калуської початкової школи № 11 та Калуського наукового ліцею ім. Дмитра Бахматюка) в м. Калуші Івано-Франківської області.
У 2025 році за рахунок коштів загального фонду заплановано розробити  три схеми організації дорожнього руху вартістю 115,00 тис.грн. Станом на цей час розроблено дві схеми вартістю 98,7 тис.грн.
  • оплату послуг з розроблення кошторисних документацій на поточний ремонт об’єктів благоустрою
  • очистку водовідвідних канав на території Калуської міської територіальної громади
обґрунтування: Проведення поточного ремонту вулиць є необхідним заходом для забезпечення безпечного, безперебійного та комфортного пересування транспортних засобів і пішоходів. У процесі щоденної експлуатації дорожнє покриття зазнає значних навантажень, а вплив кліматичних умов — перепади температур, опади, сезонні замерзання та відлиги — спричиняють утворення ямковості, тріщин та інших дефектів.
Своєчасне виконання поточного ремонту дозволяє оперативно усувати локальні пошкодження дорожнього полотна, запобігати подальшому руйнуванню конструктивних шарів дороги та продовжувати термін її експлуатації. Відсутність таких робіт призводить до прискореного зношення покриття, виникнення аварійних ділянок та необхідності виконання більш дороговартісних капітальних ремонтів у майбутньому.
Поточний ремонт є важливим з огляду на:
  • забезпечення безпеки учасників дорожнього руху та зменшення ризику ДТП через незадовільний стан покриття;
  • підтримання належного технічного стану вулично-дорожньої мережі;
  • зниження витрат на довгострокову реконструкцію завдяки своєчасному усуненню дефектів;
  • забезпечення комфортних умов пересування для мешканців, громадського транспорту та спеціалізованих служб;
  • збереження інфраструктури громади та раціональне використання бюджетних коштів.
Потреба у проведенні поточного ремонту вулиць є актуальною, оскільки такі роботи спрямовані на підтримання безпечного стану дорожньої інфраструктури, попередження її передчасного руйнування та забезпечення якісного благоустрою територіальної громади.
Середня вартість поточного ремонту дорожнього покриття становить 1,3 тис.грн.
У 2025 році кошти для поточного ремонту вулиць та доріг не виділялись, КП «Калушавтодор» здійснювало їх утримання за рахунок коштів бюджету громади виділених для утримання дорожньо-мостового та зеленого господарства.
обґрунтування:  У 2026 році для цього виду робіт у бюджеті громади було передбачено 4 000,00 тис.грн. Станом на цей час освоєно 2 564,646 тис. грн. Середня вартість  ремонту 1 м.кв. асфальтобетонного  покриття становить 1,100 тис.грн.
Також, при виникненні необхідності можуть бути здійснені інші заходи з поточного ремонту об’єктів благоустрою.
На капітальний ремонт міжквартальних проїздів та тротуарів програмою на 2026 рік планується передбачити кошти в сумі 10 000,00 тис.грн.
Міжквартальні проїзди, тротуари та дороги є важливими елементами транспортної та пішохідної інфраструктури, які забезпечують щоденне пересування мешканців, доступ до житлових будинків, об’єктів соціальної інфраструктури та громадських просторів. Інтенсивна експлуатація, вплив кліматичних факторів, а також значний термін служби існуючих покриттів призводять до їх істотного зношення та руйнування.
Поточні ремонтні заходи на таких ділянках забезпечують лише тимчасове усунення окремих дефектів і не дають змоги відновити повноцінний технічний стан проїздів та тротуарів. У випадках, коли зношення покриття досягло критичного рівня, а конструктивні елементи втратили свою несучу здатність, проведення капітального ремонту є єдиним технічно обґрунтованим і економічно доцільним рішенням.
Капітальний ремонт дозволить:
  • повністю відновити дорожнє та тротуарне покриття, забезпечивши його тривалу і безпечну експлуатацію;
  • усунути глибокі дефекти, провали, руйнування асфальтного шару та бордюрів;
  • покращити водовідведення та попередити подальше руйнування покриття;
  • створити безпечні умови для пересування пішоходів, у тому числі маломобільних груп населення;
  • підвищити якість благоустрою території, естетичний вигляд житлових кварталів та комфорт проживання мешканців.
Проведення капітального ремонту є важливим інвестиційним заходом, що сприяє підвищенню рівня безпеки дорожнього руху, збереженню комунального майна та забезпеченню належного рівня благоустрою територіальної громади.
Капітальне оновлення міжквартальних проїздів і тротуарів є доцільним та необхідним кроком для формування сучасного, безпечного і комфортного міського середовища.

Обґрунтування витрат розділу І
 Розділ II. Утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури КПКВ 1217461
  1. Капітальний ремонт доріг
Капітальний ремонт доріг є необхідним і стратегічно важливим процесом з кількох ключових причин. Його проведення не просто покращує дорожнє покриття, а має широкий соціально-економічний ефект:
 Забезпечення безпеки дорожнього руху
Зношені дороги створюють підвищену аварійність: ями, тріщини, колійність та зруйновані узбіччя часто стають причиною ДТП. Капітальний ремонт повністю відновлює конструктивні шари дороги, що суттєво зменшує ризики для водіїв, пасажирів та пішоходів.
Подовження терміну служби дороги
Капітальний  ремонт  – відновлює дорожню основу, водовідведення, покриття та інженерні конструкції. Це дозволяє дорозі служити десятиліттями без необхідності постійного ремонту.
Економія коштів у довгостроковій перспективі
Хоча капітальний ремонт дорожчий, він вигідніший у тривалій перспективі. Постійні ямкові ремонти вимагають регулярних витрат та не вирішують проблему конструктивного зношення. Капремонт зменшує витрати держави/громади на утримання дороги у майбутньому.
Покращення транспортної логістики
Якісні дороги: скорочують час у дорозі, зменшують витрати на пальне, покращують доступ бізнесу до ринків, роблять регіони більш привабливими для інвестицій.
Це особливо важливо для вантажних перевезень і розвитку економіки.
Зменшення зношення автомобілів
Погані дороги збільшують витрати водіїв на ремонт підвіски, шин та інших деталей. Капітально відремонтована дорога дозволяє зменшити витрати населення та транспортних підприємств.
Підвищення комфорту та мобільності населення
Сучасні дороги забезпечують:
  • комфортне пересування,
  • кращу доступність населених пунктів,
  • розвиток туризму,
  • швидшу роботу служб екстреної допомоги.
Врахування нових стандартів та навантажень
Старі дороги часто не розраховані на сучасну інтенсивність руху та вагові навантаження. Під час капітального ремонту використовуються нові технології, зміцнюється основа, оновлюється інфраструктура.
Капітальний ремонт доріг — це інвестиція в безпеку, економіку, комфорт та розвиток країни. Він забезпечує довговічність дорожньої інфраструктури та створює умови для сталого економічного зростання і підвищення якості життя громадян.

ДОДАТКИ

1 ЗАХОДИ до програми по благоустрою - нова редакція 111 (1).pdf Переглянути