ОПИС ДОКУМЕНТУ
| Доповідач: | |
| Статус: | На розгляді в комісіях |
|---|---|
| Дата: | 13.12.2025 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
№ 3021
Про Програму «Енергодім Калуш на 2024-2026 роки»

Відповідно до статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи рішення міської ради №4370 від 31.07.2025 року «Про затвердження Порядку розроблення, фінансування, моніторингу місцевих цільових програм та звітності про їх виконання», з метою підвищення ефективності стимулювання впровадження комплексних енергозберігаючих заходів в житловому фонді Калуської міської територіальної громади та враховуючи рекомендації комісії з питань соціально-економічного розвитку, бюджету та інвестиційної політики, міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Програму «Енергодім Калуш на 2024-2026 роки» в новій редакції (далі –Програма), що додається.
2. Фінансовому управлінню міської ради (Леся Поташник), виходячи з можливостей дохідної частини бюджету Калуської міської територіальної громади, при формуванні проєкту бюджету передбачати кошти на виконання заходів Програми на відповідний бюджетний період.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради Богдана Білецького.
Міський голова Андрій НАЙДА
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення міської ради
_____ № __________
«Енергодім Калуш на 2024-2026 роки»
1. ПАСПОРТ Програми
| 1. | Ініціатор розроблення Програми | Управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради |
| 2. | Дата, номер і назва документа органу виконавчої влади про розроблення програми | |
| 3. | Головний розробник Програми | Управління економічного розвитку міста Калуської міської ради |
| 4. | Співрозробники Програми | - |
| 5. | Відповідальний виконавець Програми (головний розпорядник коштів) | Управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради |
| 6. | Співвиконавці (учасники) Програми | Управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради, банки, об’єднання співвласників багатоквартирних будинків (далі - ОСББ) |
| 7. | Строки реалізації Програми | 2024-2026 роки |
| 8. | Мета Програми | Підвищенні енергоефективності будівель, покращенні умов проживання та зниженні споживання енергоресурсів. |
| 9. | Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, всього: у тому числі (тис. грн): | 14298,00 |
| 9.1 | - державний бюджет | - |
| 9.2 | - обласний бюджет | - |
| 9.3 | - бюджет територіальної громади | 14298,00 |
| 9.4 | - кошти інших джерел | - |
| 10. | Очікувані результати виконання | - зменшення витрат мешканців багатоквартирних будинків на оплату енергоносіїв; - створення сприятливих умов для розвитку суспільних відносин та довіри між міською владою, банками та мешканцями громади; - формування в суспільстві свідомого ставлення до енергоощадності; - підвищення поінформованості населення щодо переваг енергоефективних будівель; - створення позитивних прикладів енергоефективних будівель; - значне поліпшення енергоефективності конструкцій і внутрішньо будинкових систем, підвищення комфорту проживання у них; - створення сприятливих умов для залучення коштів у розвиток об’єктів житлового фонду на умовах співфінансування; - після проведення комплексної термомодернізації скорочення споживання енергоресурсів для будівлі; - скорочення викидів СО2 у житловому секторі; - підвищення будівель за енергетичною ефективністю в напрямку до класу А. |
2. Проблема, на розв'язання якої спрямована Програма
На момент розробки Програми у Калуській міській територіальній зареєстровано 54 об’єднань співвласників багатоповерхових будинків, що становить 12,1 % від загальної кількості багатоквартирних житлових будинків.
Найбільш проблемною сферою щодо реалізації політики енергозбереження є житлові багатоквартирні будинки. Власники квартир досить скептично ставляться до питань зміни форм управління власним майном. Основними факторами, що стримують кардинальні зміни у сфері реформування відносин у житловому секторі громади є:
- Байдужість частини мешканців багатоквартирних житлових будинків до технічного стану будинку, упорядкованості при будинкової території;
- відсутність необхідних знань щодо особливостей та переваг функціонування ОСББ;
- інертність мислення мешканців, бажання покращити умови життя без будь-яких зусиль зі свого боку, небажання брати на себе відповідальність за інших співвласників будинку;
- відсутність позитивного прикладу інших діючих ОСББ;
- зношеність та застарілість конструктивних елементів та технічного обладнання будинків;
- необхідність значного обсягу коштів ОСББ для виконання робіт з поточного та капітальних ремонтів, заходів з модернізації житлових будинків;
- низька обізнаність мешканців про діючі програми фінансової підтримки ОСББ.
Світовий досвід показує, що лише інституції співвласників будинків здатні ефективно освоювати інвестиції у житлово-комунальне господарство. На сьогодні склалася ситуація, коли більшість квартир у багатоквартирних будинках громади знаходяться у приватній власності, однак самі будинки, як цілісні майнові комплекси, їх капітальні ремонти фінансуються за рахунок бюджету Калуської міської територіальної громади. Власники квартир не тільки не мають навичок самостійного управління власним житлом, але навіть і не усвідомлюють себе співвласниками багатоквартирних будинків, та відповідно не визнають своїх обов’язків щодо утримання спільного майна в належному стані.
Сучасний стан будівель житлового фонду
Однією з найбільших проблем багатоквартирних житлових будинків Калуської міської територіальної громади є їх низька якість з точки зору енергоефективності. Найперше, це стосується будинків часів радянської забудови - саме ці будинки становлять абсолютну більшість багатоквартирного житлового фонду громади. В даний час в Калуській міській територіальній громаді налічується 445 багатоквартирних житлових будинків.
За період двох останніх років на ринку послуг з утримання житлових будинків і прибудинкових територій Калуської міської територіальної громади йде робота по формуванню конкурентного середовища з числа підприємств приватної форми власності.
Основне проблемне питання в утриманні багатоквартирного житлового фонду - практично кожний другий будинок потребує проведення комплексного капітального ремонту основних конструктивних елементів, але через обмеженні можливості бюджету Калуської міської територіальної громади усунути наявні недоліки не вбачається за можливе, а тому необхідно вишукувати додаткові джерела фінансування (в т. ч на умовах співфінансування співвласників, залучення інвестиційних або кредитних коштів).
При цьому, для кінцевого споживача найбільш витратнішньою комунальною послугою залишається теплопостачання. За оцінками як вітчизняних, так і закордонних експертів, потенціал економії електроенергії у будинках і спорудах дорівнює 50 – 65%, а теплової енергії – близько 50%.
В умовах постійного підвищення цін на енергоносії, органам місцевого самоврядування необхідно прийняти важливі заходи зі стимулювання енергозбереження в житловому фонді шляхом впровадження механізмів фінансового забезпечення відповідних заходів, що в свою чергу дозволить суттєво скоротити споживання енергії, покращити умови проживання і значно знизити оплату за житлово-комунальні послуги.
3. Мета Програми
Метою Програми є:
- створення і запуск інституційного механізму стимулювання довгострокових і сталих джерел комерційного фінансування заходів з енергозбереження, реконструкції і модернізації багатоквартирних будинків;
- ощадливе споживання паливно-енергетичних ресурсів через стимулювання впровадження енергозберігаючих заходів;
- зменшення обсягу субсидій для населення за спожиті енергоносії.
Калуська міська територіальна громада у своїй діяльності з оновлення та модернізації житлового фонду постійно постає перед проблемою недостатності обсягів фінансування і зумовленої цим неможливості розширити процес реформування житлового господарства громади, підвищити комфортність, надійність і безпечність умов проживання населення. Гострота і складність вказаної проблеми спричиняються низкою факторів, а саме:
- потреби у коштах для модернізації міського житлового фонду, підвищення комфортності умов проживання, продовження терміну експлуатації конструкцій та інженерних мереж житлових будівель є настільки значними і терміновими, що покрити їх виключно за рахунок бюджету Калуської міської територіальної громади не має реальних можливостей;
- об’єктивно найбільш зацікавлені в оновленні житлових будинків мешканці цих будинків – практично не беруть участі у фінансуванні капітальних вкладень, спрямованих на термомодернізацію конструкцій і мереж спільної сумісної власності та продовжують очікувати, що кошти виділять з бюджету Калуської міської територіальної громади або Державного бюджету України.
- процес створення ефективного власника через створення об’єднань співвласників у житловому багатоквартирному фонді громади значною мірою гальмується внаслідок небажання мешканців брати на себе відповідальність за спільне володіння фізично зношеним та морально застарілим інженерним обладнанням будинків та відсутність довгострокового, стійкого і зрозумілого механізму фінансування робіт з модернізації застарілого житлового фонду.
Таким чином, гостра та невідкладна потреба у здійсненні енергоефективної модернізації житлового фонду Калуської міської територіальної громади вимагає створення на рівні місцевого самоврядування власних спеціалізованих джерел та широкого залучення додаткових джерел фінансування капітальних вкладень, залучаючи об’єднання співвласників багатоквартирних житлових будинків та комерційні фінансові установи до процесів з фінансування та управління впровадження енергоефективних заходів та заходів з модернізації.
Тому заходи Програми спрямовуються на забезпечення створення місцевої нормативної бази для формування руху капітальних вкладень у реконструкцію житлового фонду громади, спрямовану на залучення коштів з державного, обласного бюджетів, бюджету Калуської міської територіальної громади, коштів населення та інших фінансових джерел.
Позиція Калуської міської ради щодо термомодернізації будівель житлового фонду базується на таких основних принципах:
- виконання робіт по термомодернізації будівель житлового фонду виключно на умовах співфінансування;
- стимулювання приватної підприємницької ініціативи у виконанні завдань розвитку житлового фонду;
- поліпшення якості управління житлом та комунальною інфраструктурою;
- оптимізація роботи в напрямку створення та функціонування об’єднань співвласників багатоквартирних будинків;
- проведення комплексного або часткового капітального ремонту основних конструктивних елементів будівель виключно із впровадженням енергоефективних та енергозберігаючих заходів;
Дія Програми поширюється на власників квартир у багатоквартирних житлових будинках Калуської міської територіальної громади, в яких створено ОСББ.
Основні показники напрямів діяльності це: показник витрат - обсяг коштів бюджету, спрямованих на співфінансування енергоефективних заходів у будинках ОСББ; показник продукту - кількість ОСББ, що подали заявки та отримали підтримку на впровадження енергоефективних заходів; показник ефективності - частка багатоквартирних будинків, у яких реалізовано енергоефективні заходи та показник якості - рівень задоволеності ОСББ процесом співфінансування та якістю виконаних робіт.
Строк реалізації Програми визначено на 2024–2026 роки.
5. Обсяги та джерела фінансування Програми
Програма визначає механізм використання коштів, передбачених в бюджеті Калуської міської територіальної громади на часткове відшкодування суми фактично понесених витрат на впровадження енергозберігаючих заходів (окрім допомоги на відшкодування процентів, інших комісійних платежів, штрафів та/або пені нарахованих за кредитними зобов’язаннями Заявника), для ОСББ, які зареєстровані на території Калуської міської територіальної громади по яких проведена виплата основної частини гранту Фондом енергоефективності згідно державної програми підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «Енергодім».
З бюджету Калуської міської територіальної громади надається відшкодування для ОСББ у розмірі до 5% включно від вартості прийнятних заходів/робіт з підвищення рівня енергетичної ефективності будівель та енергозбереження, які реалізовані Заявником відповідно до умов державної програми підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «Енергодім».
Обов’язковою умовою для ОСББ, щодо отримання часткового відшкодування суми фактично понесених витрат на впровадження енергозберігаючих заходів (окрім допомоги на відшкодування процентів та інших комісійних платежів за кредитними зобов’язаннями Заявника) з бюджету Калуської міської територіальної громади відповідно до даної Програми є виплата основної частини гранту Фондом енергоефективності згідно дії державної програми підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «Енергодім».
Відшкодування частини прийнятних витрат ОСББ здійснюється на підставі договору про взаємодію (далі –Договір), укладеного між управлінням житлово-комунального господарства Калуської міської ради (далі- Управління) та ОСББ (додаток 5 до Програми).
Відшкодування частини прийнятних витрат ОСББ проводиться після засідання Комісії з впровадження енергоефективних заходів в житлових будинках ОСББ (далі – Комісія), та прийняття нею відповідного рішення.
Комісія утворюється розпорядженням міського голови, яким затверджується її кількісний та персональний склад.
Засідання Комісії проходять в міру надходження від ОСББ заяви (додаток 3 до Програми) про отримання відшкодування частини витрат, спрямованих ОСББ на впровадження енергоефективних заходів та сформованого пакету документів (додаток 4 до Програми).
За результатами розгляду поданих заяв Комісія приймає рішення про погодження до відшкодування частини прийнятних витрат з місцевого бюджету та проведення подальшої роботи Управлінням по перерахуванню необхідних коштів на рахунки ОСББ, які відкриті у відповідних Кредитно-фінансових установах.
Результати засідання Комісії оформлюються протоколом, який підписується головою та секретарем Комісії.
Рішення Комісії приймається на засіданні більшістю голосів від загального складу комісії відкритим голосуванням.
У разі виявлення невідповідностей у документах щодо окремих ОСББ, Комісія повідомляє про це ОСББ для усунення невідповідностей.
Правління після отримання протоколу засідання Комісії, перераховує бюджетні кошти на рахунки ОСББ, які відкриті у відповідних Кредитно-фінансових установах.
Обов’язковою умовою відшкодування частини прийнятних витрат ОСББ з місцевого бюджету є отримання Управлінням копій документів, перелік яких наведений в додатку 3 до Програми.
Документи, перелік яких наведений в додатку 3 до Програми зберігаються в Управлінні протягом терміну, передбаченого законодавством для зберігання аналогічних документів та надаються Комісії Управлінням для розгляду.
Обсяги фінансування на виконання запланованих заходів Програми наведено в додатку1 до Програми.
6. Завдання та заходи Програми та результативні показники
Перелік завдань і заходів Програми та результативні показники подано в додатку 2 до Програми.
7. Очікувані результати виконання Програми:
- зменшення витрат мешканців багатоквартирних будинків на оплату енергоносіїв;
- створення сприятливих умов для розвитку суспільних відносин та довіри між міською владою, банками та мешканцями громади;
- формування в суспільстві свідомого ставлення до енергоощадності;
- підвищення поінформованості населення щодо переваг енергоефективних будівель;
- створення позитивних прикладів енергоефективних будівель;
- значне поліпшення енергоефективності конструкцій і внутрішньо будинкових систем, підвищення комфорту проживання у них;
- створення сприятливих умов для залучення коштів у розвиток об’єктів житлового фонду на умовах співфінансування;
- після проведення комплексної термомодернізації скорочення споживання енергоресурсів для будівлі;
- скорочення викидів СО2 у житловому секторі;
- підвищення будівель за енергетичною ефективністю в напрямку до класу А.
8. Моніторинг, оцінка та контроль за ходом виконання Програми.
Часткове відшкодування суми фактично понесених витрат на впровадження енергозберігаючих заходів (окрім допомоги на відшкодування процентів, інших комісійних платежів, штрафів та/або пені нарахованих за кредитними зобов’язаннями Заявника) здійснюється в межах кошторисних призначень, передбачених на цю Програму в бюджеті Калуської міської територіальної громади та відповідно до помісячного плану асигнувань.
Обсяг фінансування затверджується щорічно міською радою і враховується при формуванні видатків бюджету Калуської міської територіальної громади та при потребі коригується протягом поточного року при уточненні бюджету Калуської міської територіальної громади.
Контроль за цільовим використанням бюджетних коштів в рамках Програми здійснюється у визначеному законодавством порядку.
Організація виконання Програми, аналіз та контроль за використанням коштів здійснюється головним розпорядником коштів – Управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради.
Щоквартально до 15 числа місяця, наступного за звітним періодом головним розпорядником коштів готує звіт про стан та результати виконання заходів Програми і розміщує на офіційному сайті Калуської міської ради.
Щорічний і підсумковий звіт про результати виконання Програми виносяться на розгляд сесії Калуської міської ради та оприлюднюються на офіційному сайті Калуської міської ради.
Додаток 1 до Програми
РЕСУРСНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОГРАМИ
тис.грн.
| Обсяг коштів, що планується залучити на виконання програми | Етапи виконання програми | |||||
| І | ІІ | ІІІ | Всього витрат на виконання програми | |||
| 2024 рік | 2025 рік | 2026 рік | 20__-20__ роки | 20__-20__ роки | ||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| Обсяг ресурсів, всього, у тому числі: |
4766,00 | 4766,00 | 4766,00 | - | - | 14298,00 |
| державний бюджет | - | - | - | - | - | - |
| обласний бюджет | - | - | - | - | - | - |
| бюджет територіальної громади | 4766,00 | 4766,00 | 4766,00 | - | - | 14298,00 |
| кошти інших джерел | - | - | - | - | - | - |
Додаток 2 до Програми
ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ
| № з/п | Завдання програми/ Заходи програми |
Строк виконання |
Виконавці | Джерела фінансування | Орієнтовний обсяг фінансування по роках, тис. грн. |
Очікуваний результат (результативні показники) |
||||||
| Назва показника* |
2024
рік |
2025
рік |
2026
рік |
|||||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | |||
| 1. | Завдання: | |||||||||||
| 1.1. | Відшкодування суми фактично понесених витрат на впровадження енергозберігаючих заходів, які реалізовані відповідно до умов державної програми підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «Енергодім» | 2024-2026 | Управління житловокомунального господарства Калуської міської ради | Бюджет Калуської міської територіальної громади | Всього:2024-2026 р.р. -14298,00 тис. грн |
Показник витрат: обсяг коштів, спрямованих на часткове відшкодування витрат ОСББ, тис.грн | 4766,00 | 4766,00 | 4766,00 | |||
| 2024 рік - 4766,00 тис.грн | Показник продукту: кількість ОСББ, що подали заявки, одиниць | 4 | 4 | 4 | ||||||||
| 2025 рік -4766,00 тис.грн | Показник ефективності: частка будинків, що впровадили енергоефективні заходи;% | 10 | 10 | 10 | ||||||||
| 2026 рік -4766,00 тис.грн | Показник якості: рівень задоволеності ОСББ процесом фінансування,% | 90 | 90 | 90 | ||||||||
| РАЗОМ по програмі | Всього: 14298,00 тис.грн | |||||||||||
| 2024 рік – 4766,00 тис.грн | ||||||||||||
| 2024 рік – 4766,00 тис.грн | ||||||||||||
| 2024 рік – 4766,00 тис.грн | ||||||||||||
економічного розвитку
міста Калуської міської ради
Головний розробник програми Юрій СОКОЛОВСЬКИЙ
Додаток 3
до Програми
до Програми
Голові комісії з
впровадження енергоефективних заходів
в житлових будинках ОСББ
назва ОСББ ____________________
адреса реєстрації _______________
______________________________
телефон _______________________
Заява
________________________________, яке зареєстровано за адресою _______________________
(назва ОСББ)
просить долучити наше ОСББ до участі у Програмі «Енергодім Калуш на 2024-2026 роки», затвердженої рішенням Калуської міської ради від ________ №______, у зв’язку із впровадженими заходами з енергоефективності, вартість реалізації яких становить _______________ грн., як учасника державної програми підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «Енергодім». Енергоефективні заходів реалізовані за адресою
__________________________________________________________________________________, (адреса будинку, в якому впроваджується енергозберігаючий захід) а саме: ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ .
(відомості щодо енергозберігаючих заходів)
"__" _________ 202__ року
___________ ____________________
(підпис) (ім’я, прізвище)
Додаток 4
до Програми
до Програми
Перелік документів,
які необхідні для отримання відшкодування частини суми витрат
ОСББ на впровадження енергоефективних заходів
І. Заява ОСББ як учасника Програми, із зазначенням фактичної адреси, за якою проведено енергоефективні заходи;
ІІ. Перелік документів, що подаються в паперовому вигляді, належним чином завірені діючим керівником ОСББ:
1. Копія Статуту або документа з кодом доступу до відомостей, що містяться про Заявника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (у тому числі установчі документи юридичної особи) – опис документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії.
2. Копія Витягу або Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
3. Копії документів, що підтверджують повноваження представника Заявника (рішення (протокол) загальних зборів об’єднання співвласників багатоквартирного будинку про обрання членів правління (зокрема, голови правління) та рішення (протокол) засідання правління про обрання голови правління).
4. Копія енергетичного сертифікату багатоквартирного будинку, підготовленого після впровадження заходів з енергоефективності.
5. Копії повідомлення від Фонду енергоефективності про схвалення заявки на участь у Програмі підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «Енергодім».
6. Копії документів, що підтверджують виплату основної частини гранту Фондом енергоефективності по державній програмі підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «Енергодім» ОСББ.
ІІІ. Перелік документів, що подаються на електронному носії інформації – USB-флеш накопичувач:
1. Копія договору з підрядником на впровадження заходів з енергоефективності.
2. Копії актів приймання виконаних робіт, складених за формою №КБ-2в та довідка про вартість виконаних будівельних робіт і витрати, складена за формою № КБ-3.
3. Копії рахунків, платіжних документів, чеків, квитанцій та інших документів, що підтверджують здійснення оплати за впровадження заходів з енергоефективності.
4. Копії договору на проведення технічного нагляду, акту приймання передачі наданих послуг та платіжних доручень, чеків, квитанцій та інших документів, що підтверджують оплату послуг з проведення технічного нагляду.
5. Копії договору на проведення авторського нагляду, акту приймання передачі наданих послуг та платіжних доручень, чеків, квитанцій та інших документів, що підтверджують оплату послуг з проведення авторського нагляду.
Додаток 5
до Програми
до Програми
Договір
про взаємодію № ___
м. Калуш "___"______________ року
Управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради (далі –Управління), в особі начальника Управління Фіцака Тараса Івановича, який діє на підставі Положення про Управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради з однієї сторони та об`єднання співвласників багатоквартирних будинків___________________________(далі – ОСББ), в особі
________________________________, який діє на підставі _______________________________ з іншої сторони (далі – Сторони), уклали цей договір про взаємодію (далі – Договір) про таке:
1. Предмет Договору
1.1. Предметом цього Договору є встановлення основних умов та принципів співпраці Сторін у процесі надання Управлінням відшкодування частини прийнятних витрат ОСББ, пов’язаних із здійсненням заходів з енергоефективності (далі – ОСББ) в межах виконання Програми «Енергодім Калуш на 2024-2026 роки», затвердженої рішенням Калуської міської ради від __________р. № ________ (далі – Програма), у розмірах та у порядку, визначеному Програмою.
1.3. Управління здійснює відшкодування частини прийнятних витрат ОСББ в сумі __________________________ грн.
1.4. Відшкодування частини прийнятних витрат здійснюється Управлінням, як головним розпорядником коштів місцевого бюджету, відповідно до Програми.
1.5. Управління здійснює відшкодування частини прийнятних витрат, за умови фактичного надходження бюджетних коштів на такі цілі та відсутності обставин визначених цим Договором, які позбавляють ОСББ права на отримання відшкодування частини прийнятних витрат.
1.6. Відшкодування частини прийнятних витрат надаються виключно у національній валюті на підставі цього договору, повідомлення від Фонду енергоефективності про схвалення заявки на участь у Програмі підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «Енергодім» та пакету документів
відповідно додатку 3 Програми «Енергодім Калуш на 2024-2026 роки».
2. Основні завдання Сторін
2.1. Для досягнення цілей за цим договором Сторони зобов’язуються:
2.1.1. Спрямовувати зусилля на виконання умов Програми.
2.1.2. Обмінюватися наявною в їх розпорядженні інформацією, яка стосується предмету цього Договору, проводити спільні консультації і переговори, встановлювати науково-технічні та комерційно-фінансові зв’язки з третіми особами й інформувати один одного про результати подібних контактів, за виключенням банківської таємниці.
3. Обов’язки і права Управління
3.1. Управління зобов’язується:
3.1.1. Організовувати проведення засідання комісії з питань відшкодування з місцевого бюджету прийнятних витрат ОСББ на впровадження
енергозберігаючих заходів (далі – Комісія), на яких розглядатимуться заяви ОСББ
в міру їх надходження.
3.1.2. Прийняти заяви від ОСББ, розглянути сформований пакет документів згідно з додатком 3 до Програми.
3.1.4. Управління перераховує бюджетні кошти, що підлягають відшкодуванню, на рахунки ОСББ, які відкриті у Кредитно-фінансовій установі(але не пізніше 20 грудня року, у якому подана та погоджена заява) згідно з рішенням Комісії, оформленого протоколом, на розрахунковий рахунок № __________________________________, що відкритий у Кредитно-фінансовій установі ____________________________ _______________.
3.1.5. Виконувати інші зобов’язання за цим Договором.
3.2. Управління має право:
3.2.1. Вносити пропозиції щодо вдосконалення правовідносин за цим Договором.
3.2.2. Користуватися іншими правами, визначеними законодавством.
4. Обов’язки і права ОСББ
4.1. ОСББ зобов’язується:
4.1.1. Формувати пакет документів згідно з переліком, наведеним у додатку 3 до Програми та надавати його Управлінню для винесення на розгляд Комісії з впровадження енергоефективних заходів в житлових будинках ОСББ (далі – Комісія).
4.1.3. Надавати Управлінню банківські документи про зарахування коштів.
4.1.4. Надавати можливість Управлінню в будь-який момент здійснювати перевірку якості проведених робіт.
4.1.5. Здійснювати заходи з популяризації Програми, зокрема щодо надання відшкодування частини прийнятних витрат на цілі, передбачені Програмою.
4.1.6. Виконувати інші зобов’язання за цим Договором.
4.2. ОСББ має право звернутися до Комісії та отримати відшкодування частини прийнятних витрат здійснених заходів з енергоефективності, які відповідають державній програмі підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ».
5. Відповідальність Сторін
5.1. У разі невиконання чи неналежного виконання зобов’язань, передбачених цим Договором, винна Сторона несе відповідальність відповідно до умов цього Договору та законодавства України.
5.2. ОСББ несе відповідальність за недостовірність даних щодо здійснення заходів з енергоефективності, які не відповідають державній програмі підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ».
5.3. Управління не несе відповідальності за несвоєчасне перерахування коштів на відшкодування частини прийнятних витрат ОСББ з місцевого бюджету.
6. Форс-мажорні обставини
6.1. Жодна із Сторін не несе відповідальності перед іншою Стороною за затримку або невиконання зобов’язань за цим Договором, обумовлених обставинами, що виникли мимо волі і бажання Сторін і які не можна передбачити або уникнути, включаючи оголошену або фактичну війну, громадянські хвилювання, епідемії, блокаду, ембарго, землетруси, повені, пожежі й інші стихійні лиха.
6.2. Виникнення таких обставин засвідчує регіональна торгово-промислова палата. У випадку настання тимчасової перешкоди для регіональної торгово промислової палати щодо виконання своєї функції із засвідчення форс-мажорних обставин, цю функцію виконує торгово-промислова палата України, або за її доручення інша регіональна торгово-промислова палата найближча за розташуванням або за спеціалізацією.
6.3. Сторона, що не виконує свого зобов’язання, повинна дати повідомлення іншій Стороні про перешкоду і її вплив на виконання зобов’язань за Договором.
6.4. Якщо форс-мажорні обставини діють протягом 3 (трьох) послідовних місяців і не виявляють ознак припинення, цей Договір може бути розірваний Замовником і Виконавцем шляхом направлення повідомлення іншій Стороні.
7. Строк дії договору
7.1. Цей Договір набуває чинності з дня його підписання Сторонами і діє до 31.12.202__ р.
7.2. Цей Договір може бути розірваний лише за згодою Сторін. Сторона, що бажає розірвати Договір подає заяву не пізніше, ніж за 30 календарних днів до пропонованого дня припинення дії Договору.
8. Прикінцеві положення
8.1. Будь-які зміни і доповнення до цього Договору вносяться лише за згодою Сторін шляхом укладення додаткових договорів.
8.2. У разі змін в законодавстві України щодо правовідносин, визначених в цьому Договорі, а також в інших випадках, за погодженням Сторін в Договір вносяться відповідні зміни та доповнення шляхом оформлення додаткового договору до цього Договору, який є невід’ємною його частиною.
8.3. У разі виникнення спорів у ході виконання цього Договору Сторони намагатимуться вирішувати їх шляхом переговорів. Зацікавлена Сторона має право звернутися до суду, якщо під час переговорів Сторони не дійшли згоди щодо врегулювання спору.
8.4. Цей Договір складено у двох оригінальних примірниках, по одному для кожної зі Сторін, кожен з яких має однакову юридичну силу.
9. Місце знаходження та реквізити Сторін
| Об`єднання співвласників багатоквартирних будинків __________________________ __________________________ __________________________ __________________________ __________________________ __________________________ М. П. |
Управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради _______________________________ _______________________________ _______________________________ _______________________________ _______________________________ _______________________________ М. П. |

