ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 56
Текст:УКРАЇНА
КАЛУСЬКА МІСЬКА РАДА
РІШЕННЯ
від ________№_______
Про нову редакцію Положення
громадського формування
Калуська «Міська варта»
У відповідності до Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» від 22 червня 2000 року № 1835-ІІІ, Закону України «Про оборону України» зі змінами від 02.10.2012 року № 5404-VI, ст. 40 Закону України “Про благоустрій населених пунктів” від 06.09.2005 р. № 2807-IV, ст. 25-31 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” від 21.05.1997 р. № 280/97-ВР та з метою покращення у місті контролю за станом благоустрою та притягнення до відповідальності порушників законодавства про благоустрій, міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Положення про Громадське формування Калуська «Міська варта» в новій редакції (додається).
2. Затвердити штатну чисельність громадського формування Калуська «Міська варта» в кількості 30 штатних одиниць.
3. Вважати таким, що втратило чинність рішення міської ради від 20.03.2014 року № 2464.
Міський голова Ігор Матвійчук
ЗАТВЕРДЖЕНО:
рішення міської ради
від_________ №______
Секретар міської ради
Роман Боднарчук
ПОЛОЖЕННЯ
про громадське формування Калуська «Міська варта»
(нова редакція)
м. Калуш
І. Загальні положення
1.1. Калуська «Міська варта» - це громадське формування (надалі формування), створене для сприяння органам місцевого самоврядування, правоохоронним органам та органам виконавчої служби у запобіганні та припиненні адміністративних правопорушень і злочинів, захисті життя та здоров'я громадян, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань, а також у рятуванні людей і майна під час стихійного лиха та інших надзвичайних ситуацій постійного контролю за дотриманням законодавства України про благоустрій населених пунктів та виконання завдань, встановлених статтями 15, 17 Закону України «Про оборону України», Конституції України та Законів України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про рекламу”, керується Кодексом України про адміністративні правопорушення, Законами України “Про благоустрій населених пунктів”, “Про охорону навколишнього природного середовища”, “Про відходи”, а також постановами Верховної Ради України, Указами Президента України, Постановами Кабінету Міністрів України, Правилами благоустрою міста Калуша, рішеннями міської ради та виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, цим Положенням та іншими нормативними актами.
- Громадське формування Калуська «Міська варта» створюється і діє у взаємодії з правоохоронними органами, державними військовими формуваннями та виконавчим комітетом Калуської міської ради.
- Інспекція з благоустрою міста Калуша здійснює свою діяльність відповідно до Конституції України та Законів України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про рекламу”, керується Кодексом України про адміністративні правопорушення, Законами України “Про благоустрій населених пунктів”, “Про охорону навколишнього природного середовища”, “Про відходи”, а також постановами Верховної Ради України, Указами Президента України, Постановами Кабінету Міністрів України, Правилами благоустрою міста Калуша, рішеннями міської ради та виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, цим Положенням та іншими нормативними актами.
- У своїй діяльності працівники громадського формування Калуська "Міська варта" дотримуються принципів гуманізму, законності, гласності.
ІІ. Структура
2.1.Громадське формування Калуська «Міська варта» має таку структуру:
Підрозділи
- Підрозділ по охороні правопорядку «Міська варта»;
- Підрозділ «Народна гвардія».
- Інспекція з благоустрою міста Калуша.
Структура управління
1. Командир громадського формування Калуської "Міська варта".
2. Заступник командира по підрозділу громадського формування Калуська «Міська варта».
3. Заступник командира по підрозділу «Народна гвардія».
4. Інспектори з благоустрою міста Калуша
5. Рядові.
Функціональні обов'язки командира, заступників командира-керівників підрозділів, командирів груп, інспекторів з благоустрою, рядових формування визначаються посадовими інструкціями.
ІІІ. Засади та порядок створення, забезпечення діяльності
3.1. Правовою основою діяльності формування є Конституція України, Закон України "Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону", Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні", Закон України «Про оборону України» інші Закони України, акти Президента України і Кабінету Міністрів України, рішення міської ради та виконавчого комітету, розпорядження міського голови, а також це Положення.
3.2. Рішення про створення громадського формування Калуська «Міська варта» приймається сесією міської ради.
3.3. Міська рада є засновником даного формування. Виконавчий комітет Калуської міської ради та правоохоронні органи надають в межах своєї компетенції і в міру можливості допомогу у створенні формування.
3.4. Положення про формування затверджується сесією міської ради.
3.5. Керівництво формуванням здійснює командир формування.
3.6. Командир формування призначається міським головою. Командир з числа особового складу формування за погодженням кандидатур з міським головою призначає командирів підрозділів громадського формування Калуська «Міська варта» та «Народна гвардія».
3.7. Виконавчий комітет Калуської міської ради спільно з органами Міністерства внутрішніх справ та Міністерства оборони організовує діяльність формування шляхом залучення його особового складу до дій в особливий період, патрулювання, чергування, рейдів та інших спільних заходів, проведення інструктажів та надання оперативної інформації, крім таємної, до правового навчання та ознайомлення з методами та формами боротьби з правопорушеннями.
3.8. Інспекція з благоустрою міста Калуша підзвітна і підконтрольна громадському формуванню Калуська «Міська варта», міському голові, безпосередньо підпорядкована, командиру громадського формування Калуська «Міська варта» та його заступнику.
3.9 Інспекція з благоустрою міста Калуша використовує затверджені бланки актів, протоколів про порушення Правил благоустрою міста Калуша та інші адміністративні правопорушення.
IV. Завдання
- Забезпечення спільно з органами внутрішніх справ громадського порядку і громадської безпеки, запобігання адміністративним проступкам і злочинам.
- Сприяння органам внутрішніх справ у виявленні і припиненні злочинів, захист інтересів держави, підприємств, установ, організацій, громадян від злочинних посягань, участь у боротьбі з дитячою бездоглядністю і правопорушеннями неповнолітніх.
- Забезпечення правопорядку та дисципліни в закладах освіти і медицини міста, участь в реалізації рішень міської ради та виконавчого комітету, розпоряджень міського голови.
4.4. Залучення до надання допомоги державним військовим формуванням в особливий період.
4.5. Предметом діяльності інспекції є здійснення постійного контролю за дотриманням законодавства України про благоустрій населених пунктів, Правил благоустрою, що здійснюється шляхом:
– проведення перевірок території міста;
– внесення пропозицій з питань благоустрою на розгляд органу місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій;
4.6. До відповідальності за порушення законодавства у сфері благоустрою притягаються юридичні і фізичні особи, винні у:
– порушенні правил благоустрою міста Калуша;
– порушенні встановлених державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів;
– порушенні встановлених законодавством екологічних, санітарно-гігієнічних вимог та санітарних норм під час експлуатації об’єктів благоустрою;
– знищенні чи пошкодженні зелених насаджень чи інших об’єктів озеленення на території міста;
– порушенні правил торгівлі на ринках: торгівля з рук у невстановлених місцях, на вулицях, площах, у дворах, під’їздах, скверах та в інших невстановлених місцях; здійснення незаконної торговельної діяльності без реєстрації в установленому порядку з метою одержання неконтрольованого державою прибутку;
– порушенні землекористувачами правил утримання ділянок, прилеглих до автомобільних шляхів, порушення обов’язків по очищенню тротуарів, пішохідних доріжок у межах закріплених за ними ділянок;
– недодержанні правил щодо забезпечення чистоти і порядку у місті;
– забрудненні (засміченні) території міста;
– неналежному утриманні об’єктів благоустрою, зокрема покриття доріг, тротуарів, освітлення територій населених пунктів, не прибирання доріг, тротуарів від льоду та снігу у зимовий період;
– порушенні інших норм, передбачених Правилами благоустрою міста Калуша та іншими нормативно-правовими актами, ухваленими компетентними органами місцевого самоврядування міста Калуша;
– неналежному утриманні об’єктів зовнішньої реклами та у випадку, коли дозвільна документація відсутня, або не продовжена.
4.7. Для досягнення мети своєї діяльності Інспекція має право:
– складати акти та протоколи про адміністративне правопорушення за порушення у сфері благоустрою і направляти їх на розгляд адміністративної комісії створеної при виконавчому комітеті Калуської міської ради для притягнення осіб до адміністративної відповідальності;
– брати у громадян усні або письмові пояснення у зв’язку з порушенням ними законодавства з питань благоустрою;
– відповідно до закону здійснювати фотографування, звукозапис, відео-зйомку, для встановлення наявності або відсутності адміністративного правопорушення щодо вимог законодавства з питань благоустрою;
– при порушенні законодавства з питань благоустрою особами з використанням автотранспортних засобів, інспектори мають право повідомляти Калуський відділ поліції Головного управління національної поліції в Івано-Франківській області, про порушення та спільно з інспекторами поліції проводити огляд автотранспорту, складати акти та протоколи про адміністративне правопорушення у сфері благоустрою;
проводити профілактичну роботу серед осіб, схильних до вчинення правопорушень у сфері благоустрою;
– здійснювати інші повноваження, які делеговані інспекторам компетентними органами місцевого самоврядування.
V. Умови та порядок зарахування
5.1. Працівником громадського формування Калуська «Міська варта» може бути громадянин України, який виявив бажання брати участь у зміцненні правопорядку та благоустрою в місті, безпосередньо співпрацювати з державними військовими формуваннями та здатний за своїми діловими, моральними якостями і станом здоров'я виконувати взяті на себе зобов'язання.
- Зарахування до формування здійснюється на підставі особистої заяви шляхом укладання контракту (для підрозділу по охороні правопорядку).
- Учасник формування може брати участь у забезпеченні правопорядку та виконанні відповідних дій спільно з державними військовими формуваннями лише після проходження відповідної військової, а по охороні громадського порядку - правової та спеціальної підготовки в органах внутрішніх справ і одержання у виконавчому комітеті Калуської міської ради відповідного посвідчення.
VI. Обов'язки та повноваження
- Брати участь в охороні громадського порядку, припиненні правопорушень і злочинів, запобіганні їх вчиненню та спільних діях з державними військовими формуваннями.
- Під час виконання обов'язків з охорони громадського порядку мати посвідчення працівника формування.
- Доставляти у відділ поліції осіб, які вчинили адміністративні правопорушення, з метою припинення, якщо вичерпано інші заходи впливу.
- Надавати у межах наданих їм прав допомогу народним депутатам України, представникам органів державної влади та органів місцевого самоврядування у їх законній діяльності, якщо в цьому їм чиниться протидія або загрожує небезпека з боку правопорушників.
6.5 При виконанні завдань, поставлених перед формуванням, дотримуватись чинного законодавства.
6.6 Виконання своїх обов'язків при дотриманні вимог законодавства про оборону, несенні чергування, патрулюванні чи рейдах здійснювати у форменому одязі.
6.7. Контролюючи виконання Правил благоустрою, інспектори в межах своїх повноважень мають право:
– інформувати керівників підприємств, організацій, установ, приватних підприємців та громадян щодо обов'язкового виконання ними Правил благоустрою міста Калуша;
– притягати за порушення законодавства України з питань благоустрою, Правил благоустрою міста Калуша.
6.8. Інспектори уповноважені на складання актів та протоколів:
6.9. Про порушення законодавства з питань благоустрою на території міста, Правил благоустрою міста Калуша, відповідальність за які несуть керівники підприємств, організацій, установ, юридичні та фізичні особи, громадяни згідно Кодексу України про адміністративні правопорушення. Обов’язковим додатком до протоколу є схема місця правопорушення.
VII. Права
7.1. Вимагати від громадян дотримання правопорядку, припинення адміністративних правопорушень і злочинів.
7.2 У разі підозри у вчиненні адміністративних правопорушень і злочинів перевіряти у осіб документи, що засвідчують їхню особу.
7.3. Спільно з працівниками органів внутрішніх справ затримувати і доставляти до приміщення органу внутрішніх справ осіб, які виявили злісну непокору законним вимогам працівників даного формування і не виконують вимоги щодо припинення адміністративного правопорушення.
7.4. Входити до стадіонів, кінотеатрів, інших громадських місць і приміщень за згодою власника чи уповноваженого ним органу для переслідування правопорушника, який переховується, або припинення адміністративного правопорушення чи злочину.
7.5. У невідкладних випадках використовувати транспортні засоби, що належать громадянам, установам, підприємствам, організаціям за їх згодою (крім транспортних засобів дипломатичних представництв, консульських та інших представництв іноземних держав, міжнародних організацій, транспортних засобів спеціального призначення), для транспортування до лікувальних закладів осіб, що перебувають у безпорадному стані, а також осіб, які потерпіли від нещасного випадку або правопорушення і потребують невідкладної медичної допомоги.
7.6. Представляти і захищати інтереси працівників громадського формування Калуська "Міська варта" у державних органах, підприємствах, установах, організаціях, навчальних закладах.
7.7. Взаємодіяти з органами громадської самодіяльності, що беруть участь у заходах, спрямованих на ведення індивідуально-профілактичної роботи з особами, схильними до вчинення адміністративних правопорушень і злочинів, надання допомоги у боротьбі із злочинами у сфері економіки, а також пияцтвом, наркоманією (зокрема у навчальних закладах міста), порушеннями правил торгівлі та у сфері благоустрою території міста, охорону природи і пам'яток історії та культури, забезпечення безпеки дорожнього руху.
- Вносити до органів державної влади, міської ради та виконавчого комітету, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності пропозицій з питань запобігання вчиненню адміністративних правопорушень і злочинів.
- Підтримувати зв'язки з організаціями інших міст України та інших країн, що здійснюють охорону громадського порядку, з метою обміну досвідом.
VIII. Правові гарантії та соціальний захист
8.1. Правові гарантії та соціальний захист працівників громадського формування Калуська «Міська варта» здійснюються згідно чинного законодавства.
IX. Джерела надходження коштів, порядок їх використання.
матеріальне і технічне забезпечення
9.1. Виконавчий комітет Калуської міської ради надає формуванню службові приміщення, необхідний інвентар та засоби зв'язку, формений одяг та взуття.
9.2. Формування на договірних засадах може користуватися майном підприємств, установ та організацій, інших власників, в тому числі транспортними засобами, інвентарем та засобами зв'язку.
9.3. Калуським відділом поліції Головного управління національної поліції в Івано-Франківській області міста можуть надаватись у разі потреби на договірних засадах працівникам громадського формування Калуська «Міська варта» на час патрулювання чи інших заходах з охорони громадського порядку мобільні радіотехнічні засоби та засоби особистого захисту, інші предмети екіпіровки нарядів.
9.4. Джерелами надходження коштів для формування є кошти виділені з міського бюджету, а також добровільні внески підприємств, установ, організацій та пожертви громадян. Вказані кошти надходять на рахунок управління з питань надзвичайних ситуацій Калуської міської ради.
X. Нагляд
10.1. Нагляд за додержанням і застосуванням Законів України працівниками формування здійснюється згідно чинного законодавства.
XI. Порядок внесення змін до Положення.
11.1. Зміни та доповнення до Положення розглядаються та приймаються сесією міської ради.
11.2. Вносити зміни та доповнення до Положення мають право посадові особи виконавчого комітету та командир формування за погодженням з міським головою.
XII. Припинення діяльності
- Рішення про припинення діяльності формування приймається сесією міської ради.
- При ліквідації формування його майно переходить у власність територіальної громади міста.
Підготував Михайло Бабійчук