ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідачі:


Соколовський Юрій Володимирович

Рішення:

Прийнято

Сесія:

LXXXVII

Скликання:

VIII

Вид:

В цілому

Номер:

1381

Дата реєстрації:

10.04.2025

Проголосовано:

24.04.2025 12:40:47

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    27
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    2
  • Відсутні
    10

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ ДРУК РІШЕННЯ

ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 1381

Текст:

 Відповідно до Конституції України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», беручи до уваги службову записку начальника управління економічного розвитку міста міської ради  Юрія Соколовського, міська рада 

 

ВИРІШИЛА:

          1. Схвалити і направити звернення Калуської міської ради до Міністерства економіки України, Міністерства розвитку громад та територій України, акціонерного товариства  «Укрзалізниця», Львівської обласної військової адміністрації, Івано-Франківської обласної державної адміністрації – обласної військової адміністрації,  Чернівецької військової обласної адміністрації, громадської спілки «Ініціатива трьох морів - Україна» (додається).

 

2. Контроль за виконанням рішення покласти заступника міського голови Богдана Білецького.

 

 

             Міський голова                                                   Андрій НАЙДА

                   

 
Міністерству економіки України

Міністерству розвитку громад та територій України

АТ «Укрзалізниця»

начальнику Львівської обласної військової адміністрації

Максиму Козицькому

голові Івано-Франківської обласної державної адміністрації- начальнику обласної військової адміністрації

Світлані Онищук

начальнику Чернівецької обласної військової адміністрації          

Руслану Запаранюку

президенту

громадської спілки  «Ініціатива трьох морів  - Україна»


Звернення              

       Ми, представники органів місцевого самоврядування, громадських і бізнес-об'єднань територіальних громад етнокультурного регіону (субрегіону) Бойківщини, звертаємося до Вас із закликом щодо активного сприяння та підтримки нашої спільної проектної ініціативи. Суть її полягає у переважаючій доцільності проектування і будівництва євроколії 1435 мм на ділянці між м.Львів, м.Чернівці і до румунського кордону до м.Сірет, що включено в глобальний проект ЄС з розбудови трансєвропейської транспортної мережі (TEN-T), за альтернативним маршрутом відносно того, який передбачено у пропозиціях, викладених у дослідницькому звіті на замовлення Єврокомісії Strategy for the EU integration of the Ukrainian and Moldovan rail systems від 11 липня 2023 року (стор.151). Альтернативний маршрут, який пропонується до розгляду з нашого погляду, мав би проходити через такі населені пункти (або поруч) на території Львівської та Івано-Франківської областей, а саме: с.Пісочна Розвадівської громади – м.Жидачів – с.Гніздичів – с.Подорожнє Журавенської громади – с.Болохів Верхнянської громади – промзона і м.Калуш Калуської громади  – с.Новиця – с.Нивочин Старобогородчанської громади – с. Стебник Лисецької громади – с.Забережжя Богородчанської  громади  і далі в напрямку до м.Чернівці з огляду на ряд факторів, і зокрема:


  • більшої економічної доцільності задля полегшеного прямого доступу для місцевого бізнесу із значно меншими логістичними витратами до ринків збуту в країнах ЄС і не тільки, зважаючи на переважаючу потребу, зокрема зі сторони існуючих виробничих компаній калуської промислової зони, які до повномасштабного вторгнення генерували своєю продукціюією 53% валютної виручки усієї Івано-Франківської області;

  • додаткові можливості росту пасажиропотоку в громадах Бойківщини, зокрема і туристичного, особливо в часі повоєнного відновлення;

  • частково наявного насипного шару під проектованим залізничним полотном, яке раніше використовувалося для колійного господарства в напрямку від ст.Пісочна до колишнього заводу з виробництва сірки в м. Н.Розділ (частина колій на сьогодні демонтовано - орієнтовно 11 км, що потребує орієнтовно добудови ще 11 км залізничного полотна до ст.Жидачів) і від ст.Гніздичів до кар’єру в с.Подорожнє (колія повністю демонтована - орієнтовно 14 км, що потребує орієнтовно добудови ще 21 км до Калуської промислової зони);

  • реальною зацікавленістю і готовністю представників ОМС, бізнесу та громадськості 10 територіальних громад Бойківщини, зокрема, в частині відведення необхідних земельних ділянок під транспортні коридори і об’єкти супутньої інфраструктури. Окрім того, окремими громадами частково вже здійснені проектно-пошукові і землевпорядні роботи щодо проектування кількох еко-індустріальних парків у Гніздичівській, Калуській, Новицькій, Лисецькій і Богородчанській громадах, зокрема у налагодженні інноваційних виробництв таких як зеленого водню, систем його акумулювання і транспортування, а також технологічного устаткування, машин і механізмів з його практичного використання у промисловості, транспорті, побуті та інших сферах;

  • відсутність електрифікованих залізничних колій на території Івано-Франківської та Чернівецької областей, що зумовлює необхідність здійснення значних капіталовкладень у можливі проекти з їх електрифікації. Натомість перспективне виробництво зеленого водню в громадах Бойківщини у проектованих еко-індустріальних парках у співпраці з міжнародними партнерами дозволить залучити локомотиви, що працюватимуть на водневій енергії, які могли б здійснювати необхідні вантажні і пасажирські перевезення на цьому маршруті (Львів-Чернівці-Сірет) із можливістю заправки воднем на окремих проектованих станціях (Гніздичів, Калуш, Богородчани), а також використання подібних рішень на інших магістральних залізничних сполученнях;

  • наявною проблемою розв'язки транспортного залізничного вузла у м.Львів, зокрема на переході «Персенківка–Сихів»;

  • зменшення навантаження на існуючу залізничну інфраструктуру на колії шириною 1520 мм, що має місце на залізничних магістралях у Львівській та Івано-Франківській областях.


      Звісно такі рішення потребують ґрунтовного аналізу і обґрунтування, а це в свою чергу потребує додаткових експертних та громадських консультацій і відповідно витрат, які громади готові за взаємною домовленістю понести і солідарно розділити із урахуванням можливостей всесторонньої підтримки зацікавлених сторін, передусім ОВА та відповідних державних органів виконавчої влади, а також АТ «Укрзалізниця» наведені вище навіть поверхневі фактори вказують на більшу економічну і логістичну доцільність щодо проектування і будівництва євроколії 1435 мм за запропонованим нами альтернативним маршрутом із перспективою використання технологій зеленого водню для безпосереднього здійснення пасажирських і вантажних перевезень залізницею. Це в свою чергу також сприятиме декарбонізації сфери транспорту і покращенні міжнародної торгівлі різноманітних виробничих, логістичних та торгівельних компаній, що вже функціонують та будуть створені у рамках запроектованих еко-індустріальних парків у громадах Бойківщини.

З огляду на стратегічну важливість покращення транспортної інфраструктури та інтеграції України в європейську залізничну систему, ми пропонуємо розглянути можливість щодо проектування та будівництва євроколії 1435 мм на ділянці Львів-Чернівці-Сірет по альтернативному маршруту через території 10 громад Бойківщини згідно включених до концепції  картографічних матеріалів (додається). Реалізація  цієї спільної проектної ініціативи сприятиме:

  1. Підвищенню транзитного потенціалу України і конкурентоспроможності продукції експортерів на міжнародних ринках збуту завдяки зменшенню логістичних витрат для бізнесу.

  2. Розвитку економічної активності громад Бойківщини, реіндустріалізації  національної та регіональної економік завдяки створенню кластерної моделі мережі еко-індустріальних та науково-технологічних парків, бізнес-інкубаторів, практичного втілення подвійного переходу МСБ (цифрового та зеленого) до Індустрії типу 4.0 та поступово до Індустрії 5.0, створенню нових робочих місць та залученню прямих іноземних інвестицій.

  3. Інтенсифікації пасажирських і зокрема туристичних потоків і в часі війни і в часі повоєнного відновлення, в т.ч. до унікальних природних локацій та об’єктів історико-культурної спадщини на теренах громад Бойківщини.

  4. Посиленню євроінтеграційних процесів, полегшенню транспортного сполучення як із країнами ЄС, так і з іншими країнами глобальної європейської «Ініціативи Тримор’я».

  5. Розвантаженню інших залізничних напрямків, що сприятиме рівномірному розвитку залізничної інфраструктури як існуючої шириною 1520 мм, так і нової європейської шириною 1435 мм.

  6. Поглибленню та розширенню інструментарію державно-приватного партнерства, посиленню потенціалу приватного бізнесу та його взаємодії з місцевою владою та мешканцями у громадах Бойківщини, особливо щодо окремих з них, які дотаційними та деградованими в соціально-економічному розвитку.


      За підсумками робочої зустрічі 11 березня 2025 року у м.Калуші Івано-Франківської області розпочала свою роботу створена координаційна робоча група із періодичним (щомісячним) форматом робочих зустрічей і консультацій із зацікавленими сторонами. Функцію координації з представництва інтересів, обґрунтування і реалізації спільної проектної ініціативи від громад Бойківщини доручено здійснювати спільному комунальному підприємству «Інститут сталого розвитку громад Бойківщини» (скорочено - СКП «ІСРГБ», код ЄДРПОУ 45246562, голова правління – Володимир Петрів, м.т. +380993225233, AREDB@ukr.net).

      Одночасно цим зверненням закликаємо всіх зацікавлених сторін долучатися до безпосередньої участі, обговорення та  розробки дорожньої карти (детального плану заходів) з реалізації даної спільної проектної ініціативи, зокрема посприяти у проведенні відповідних техніко-економічних обґрунтувань, експертних і громадських консультацій, залученні партнерів на регіональному, національному та міжнародному рівнях, а також необхідного фінансування з метою її практичного втілення.

      Віримо, що спільними зусиллями ми зможемо реалізувати цей амбітний проект, який стане потужним імпульсом для розвитку наших бойківських громад, зокрема у контексті міжмуніципального, міжрегіонального та транскордонного співробітництва, а також задля зміцнення транспортного потенціалу України.

 

 
            Прийнято на .. сесії

                                                   восьмого демократичного скликання