ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 9
9. РІШЕННЯ
Про створення комунальної
установи «Інклюзивно-ресурсний
центр Калуської міської ради»
Відповідно до статті 231 Закону України «Про освіту», керуючись пунктом 30 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», на виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 року №545 «Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр», з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, у тому числі у закладах професійно-технічної освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини з особливими освітніми потребами, надання їм психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного кваліфікованого супроводу, ефективного використання кадрового потенціалу, підвищення ефективності використання бюджетних коштів, міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Створити комунальну установу «Інклюзивно - ресурсний центр Калуської міської ради».
2. Затвердити Положення комунальної установи «Інклюзивно – ресурсний центр Калуської міської ради» (додається).
3. Затвердити штатну чисельність у кількості 6,25 штатних одиниць
( додається).
4. Визначити уповноваженим органом, який координує діяльність комунальної установи «Інклюзивно – ресурсний центр Калуської міської ради», управління освіти Калуської міської ради.
5. Управлінню освіти Калуської міської ради (Люклян І.О.):
5.1. Здійснити необхідні заходи щодо державної реєстрації комунальної установи «Інклюзивно – ресурсний центр Калуської міської ради», у порядку та в терміни, визначені чинним законодавством.
5.2.Вчинити дії щодо включення до мережі розпорядників та одержувачів коштів міського бюджету комунальну установу «Інклюзивно - ресурсний центр Калуської міської ради».
6. Фінансовому управлінню Калуської міської ради (Л. Поташник) передбачити фінансування видатків на утримання установи з коштів міського бюджету.
7. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності органів виконавчої влади Любов Максимович.
Міський голова Ігор Матвійчук
ПОЛОЖЕННЯ КОМУНАЛЬНОЇ УСТАНОВИ
«ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР КАЛУСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ»
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1.КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА «ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР КАЛУСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ » (далі - ЦЕНТР) є комунальною, бюджетною, неприбутковою, некомерційною установою, яка утримується за рахунок коштів місцевого бюджету та інших джерел фінансування, не заборонених законодавством та створеною з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на здобуття освіти.
Повне найменування українською мовою: КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА «ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР КАЛУСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ». Скорочене найменування українською мовою: КУ ІРЦ.
1.2.3асновником ЦЕНТРУ є Калуська міська рада (код в ЄДРП0У 33578261) (далі - Засновник). Уповноваженим органом, до сфери управління якого входить ЦЕНТР та який координує його діяльність, є управління освіти Калуської міської ради (далі - управління освіти).
1.3.ЦЕНТР здійснює свою діяльність відповідно до Конституції України, Конвенції про права осіб з інвалідністю, Законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", "Про дошкільну освіту", рішень Калуської міської ради, наказів управління освіти, інших нормативно-правових актів та цього Положення.
1.4.Юридична адреса ЦЕНТРУ: вулиця Підвальна, будинок 16. містс Калуш, 77300.
1.5.Режим роботи ЦЕНТРУ:
Центр працює за п'ятиденним робочим тижнем у режимі повного робочого дня. Вихідні дні - субота, неділя, святкові. Щоденний графік роботи ЦЕНТРУ:
- початок роботи - 8.00;
- закінчення роботи - 17.15 (п'ятниця - 16.00).
1.6.ЦЕНТР є юридичною особою, діє на підставі цього Положення та
підлягає державній реєстрації. Прав і обов'язків юридичної особи ЦЕНТР
набуває з дня його державної реєстрації. ЦЕНТР має печатку, бланк зі своїм
найменуванням, ідентифікаційний код, може мати рахунки в органах
казначейства, самостійний баланс.
1.7.При зміні юридичної адреси ЦЕНТР зобов'язаний повідомити про це орган, що здійснив державну реєстрацію та інші зацікавлені органи у визначений законодавством термін.
1.8.ЦЕНТР є відповідальним за свої зобов'язання відповідно до чинного законодавства України. ЦЕНТР не відповідає за зобов'язання Засновника.
2. МЕТА ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ ЦЕНТРУ
2.1.ЦЕНТР створений з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини з особливими освітніми потребами, надання їм психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного кваліфікованого супроводу.
2.2. Відповідно до поставленої мети, предметом діяльності ЦЕНТРУ є:
2.2.1.Проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, в тому числі коефіцієнта її інтелекту, розробка рекомендацій щодо програми навчання, особливостей організації психолого-педагогічної допомоги відповідно до потенційних можливостей психофізичного розвитку дитини.
2.2.2.Надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної та загальної середньої освіти (не відвідують навчальні заклади), здобувають повну загальну середню освіту у професійно-технічних навчальних закладах та не отримують відповідної допомоги.
2.2.3.Ведення реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в ЦЕНТРІ, за згодою батьків (одного з батьків) або законних представників на обробку персональних даних неповнолітньої дитини.
2.2.4.Ведення реєстру закладів освіти, реабілітаційних установ системи охорони здоров'я, соціального захисту та громадських об'єднань, а також реєстру фахівців, які надають психолого-педагогічну допомогу дітям із особливими освітніми потребами, у тому числі фахівців закладів дошкільної освіти (ясел-садків) компенсуючого типу, спеціальних загальноосвітніх шкіл, навчально-реабілітаційних центрів, громадських об'єднань, за згодою фахівців, які надають психолого-педагогічну допомогу дітям із особливими освітніми потребами.
2.2.5.Надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної та загальної середньої освіти, професійно-технічних навчальних закладів з питань організації інклюзивного навчання.
2.2.6.Надання методичної допомоги педагогічним працівникам закладів дошкільної, загальної середньої освіти та професійно-технічних навчальних
закладів, батькам (одному з батьків) або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами щодо особливостей організації надання психолого-педагогічної допомоги таким дітям.
2.2.7.Взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої освіти та професійно-технічних навчальних закладів щодо виконання рекомендацій, зазначених у висновку ЦЕНТРУ, проведення оцінки розвитку дитини з особливими освітніми потребами.
2.2.8.Надання консультацій батькам (одному з батьків) або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами стосовно мережі закладів дошкільної, загальної середньої освіти та професійно-технічних навчальних закладів для здобуття повної загальної середньої освіти, наявних освітніх, медичних, соціальних ресурсів для надання допомоги таким дітям.
2.2.9.Надання консультативно-психологічної допомоги батькам (одному з батьків) або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей.
2.2.10.Провадження інформаційно-просвітницької діяльності шляхом проведення конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, тренінгів, майстер-класів з питань організації надання психолого-педагогічної допомоги дітям із особливими освітніми потребами.
2.2.11.Взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, охорони здоров'я та соціального захисту, службами у справах дітей, громадськими об'єднаннями щодо виявлення та надання своєчасної психолого-педагогічної допомоги дітям із особливими освітніми потребами, починаючи з раннього віку, в разі потреби із залученням відповідних спеціалістів; підготовка звітної інформації про результати діяльності ЦЕНТРУ для Засновника, управління освіти Калуської міської ради, департаменту освіти, науки та молодіжної політики Івано-Франківської ОДА, а також аналітичної інформації для відповідного ЦЕНТРУ.
2.2.12.1нші функції, що випливають із покладених на ЦЕНТР завдань.
2.3.ЦЕНТР провадить діяльність із урахуванням таких принципів, як повага та сприйняття індивідуальних особливостей дитини, дотримання інтересів, недопущення дискримінації та порушення прав дитини, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомча співпраця.
3. ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ
3.1. ЦЕНТР має право:
3.1.1.Звертатися у порядку, передбаченому законодавством, до
центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого
самоврядування, а також підприємств і організацій незалежно від форм
власності та підпорядкування, для отримання інформації та матеріалів,
необхідних для виконання покладених на ЦЕНТР завдань.
3.1.2.Укладати господарські угоди з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також фізичними особами відповідно до законодавства та цього Положення.
З.1.З.Здійснювати співробітництво з іноземними організаціями відповідно до законодавства.
З.1.4.Залучати підприємства, установи та організації для реалізації своїх завдань у визначеному законодавством порядку.
3.1.5.3дійснювати інші права та обов'язки відповідно до чинного законодавства.
З.1.6.Здійснювати діяльність щодо матеріально-технічного забезпечення роботи ЦЕНТРУ.
3.2.3 метою якісного виконання покладених завдань ЦЕНТР зобов'язаний:
3.2.1.У разі виявлення складних життєвих обставин та/або ризику для життя і здоров'я дитини невідкладно інформувати службу у справах дітей за місцем проживання дитини, територіальний підрозділ Національної поліції.
3.2.2.Вносити пропозиції Засновнику, управлінню освіти щодо удосконалення діяльності ЦЕНТРУ, розвитку послуг для дітей із особливими освітніми потребами.
3.2.3.3алучати у разі потреби додаткових фахівців, у тому числі медичних працівників, працівників соціальних служб, фахівців інших центрів, працівників закладів дошкільної освіти (ясел-садків) компенсуючого типу, спеціальних закладів (шкіл-інтернатів), навчально-реабілітаційних центрів, для проведення комплексної оцінки.
3.2.4.Створювати належні умови для високопродуктивної праці, забезпечувати додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування.
4. ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОВЕДЕННЯ КОМПЛЕКСНОЇ ОЦІНКИ
4.1.Первинний прийом батьків (одного з батьків) або законних представників дитини проводить психолог ЦЕНТРУ, який визначає час та дату проведення комплексної оцінки та встановлює наявність таких документів:
4.1.1.Документів, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників.
4.1.2.Свідоцтва про народження дитини.
4.1.3.Індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності).
4.1.4.Форми первинної облікової документації № 112/0 "Історія розвитку дитини", затвердженої МОЗ, у разі потреби - довідки від психіатра.
4.2.ЦЕНТР проводить комплексну оцінку не пізніше одного місяця з моменту подання письмової заяви батьків (одного з батьків) або законних представників дитини та/або її особистої заяви (для дітей віком-від 16 до 18 років) щодо проведення комплексної оцінки, а також надання письмової згоди на обробку персональних даних дитини.
4.3.У разі коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:
4.3.1.Психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником закладу освіти.
4.3.2.Зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки.
4.3.3.Документи щодо додаткових обстежень дитини.
4.4.У разі коли дитині з особливими освітніми потребами вже надавалася
психолого-педагогічна допомога, до ЦЕНТРУ подаються:
4.4.1.Попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки.
4.4.2.Висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічної допомоги із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку.
4.5.ЦЕНТР може проводити комплексну оцінку за місцем навчання та/або
проживання (перебування) дитини. Графік проведення комплексної оцінки
обов'язково погоджується з керівником відповідного закладу освіти, закладу
охорони здоров'я та батьками (одним з батьків) або законними представниками
дитини за два тижні до початку її проведення.
4.6.Під час проведення комплексної оцінки фахівці ЦЕНТРУ повинні створити атмосферу довіри та доброзичливості, враховувати фізичний та
емоційний стан дитини, індивідуальні особливості її розвитку, вік, місце проживання, мову спілкування тощо.
4.7.Участь батьків (одного з батьків) або законних представників дитини у проведенні комплексної оцінки є обов'язковою.
4.8.Комплексна оцінка проводиться фахівцями ЦЕНТРУ індивідуально за такими напрямами:
4.8.1.Оцінка фізичного розвитку дитини.
4.8.2.Оцінка мовленнєвого розвитку дитини.
4.8.3.Оцінка когнітивної сфери дитини.
4.8.4.Оцінка емоційно-вольової сфери дитини.
4.8.5.Оцінка навчальної діяльності дитини.
4.9.Метою проведення оцінки фізичного розвитку дитини є визначенню рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо. За результатами оцінки вчитель лікувальної фізкультури заповнює карту спостереження дитини.
4.10.Оцінка мовленнєвого розвитку дитини проводиться з метою визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури. Результати оцінки вчитель-логопед зазначає у висновку про комплексну оцінку.
4.11.Оцінка когнітивної сфери дитини проводиться з метою визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам'ять, мислення, уява, увага. Результати оцінки практичний психолог зазначає у висновку про комплексну оцінку.
4.12.Оцінка емоційно-вольової сфери дитини проводиться з метою виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин. Результати оцінки практичний психолог зазначає у висновку про комплексну оцінку.
4.13.Метою проведення оцінки освітньої діяльності дитини є визначення рівня сформованості знань, умінь, навичок відповідно до освітньої програми або основних критеріїв формування умінь та навичок дітей дошкільного віку. Таку оцінку проводить вчитель-дефектолог та її результати зазначає у висновку про комплексну оцінку.
4.14.У разі потреби фахівці ЦЕНТРУ можуть проводити комплексну оцінку за іншими напрямами, зокрема визначення рівня соціальної адаптації, взаємовідносин з однолітками, дорослими.
4.15.3а результатами засідання складається висновок про комплексну оцінку, в якому зазначаються загальні дані про дитину з особливими освітніми потребами, її сім'ю (батьків (одного з батьків) або законних представників, братів, сестер), умови виховання в сім'ї, стан здоров'я дитини, найменування закладу дошкільної, загальної середньої та професійно-технічної освіти, напрями проведення комплексної оцінки, загальні висновки, рекомендації, прізвища, імена, по батькові фахівців ЦЕНТРУ, які проводили оцінку.
4.16.Узагальнення результатів комплексної оцінки здійснюється на засіданні фахівців ЦЕНТРУ, які її проводили, у якому мають право брати участь батьки (один з батьків) або законні представники дитини з особливими освітніми потребами.
4.17.Фахівці ЦЕНТРУ зобов'язані ознайомити батьків (одного з батьків) або законних представників дитини з особливими освітніми потребами з висновком про комплексну оцінку, умовами навчання та надання психолого-педагогічної допомоги в закладах освіти (у разі здобуття дитиною дошкільної чи загальної середньої освіти).
4.18.Результати комплексної оцінки оформляються в електронному та паперовому вигляді, зберігаються в ЦЕНТРІ та надаються батькам (одному з батьків) або законним представникам дитини за письмовим зверненням. Висновок про комплексну оцінку складається у трьох примірниках (два примірники для батьків (одного з батьків) або законних представників дитини з особливими освітніми потребами, за заявою яких (якого) її проведено, третій - зберігається в ЦЕНТРІ). Цей висновок реєструється у відповідному журналі та зберігається в електронному та паперовому вигляді в ЦЕНТРІ, а також у відповідному закладі освіти в особовій справі дитини з особливими освітніми потребами після його надання батьками (одним з батьків) або законними представниками такої дитини.
4.18.1.Інформація про результати комплексної оцінки є конфіденційною. Обробка та захист персональних даних дітей в ЦЕНТРІ здійснюється відповідно до вимог Закону України "Про захист персональних даних".
4.19.Комплексна оцінка з підготовкою відповідного висновку проводиться протягом 10 робочих днів.
4.20.У разі встановлення фахівцями ЦЕНТРУ наявності у дитини особливих освітніх потреб висновок про комплексну оцінку є підставою для складання для неї індивідуальної програми розвитку та надання їй психолого-педагогічної допомоги.
4.21.Комплексна оцінка може проводитися перед зарахуванням дитини з особливими освітніми потребами до закладу дошкільної або загальної середньої освіти. З мстою створення в такому закладі умов для навчання дитини її батьки (один з батьків) або законні представники звертаються до ЦЕНТРУ за один-шість місяців до початку навчального року. Перед
проведенням комплексної оцінки батьки (один з батьків) або законні представники дитини можуть звернутися до закладу освіти, який вони обрали, для зарахування дитини.
4.22.Повторна комплексна оцінка фахівцями ЦЕНТРУ проводиться в разі:
4.22.1.Переведення дитини з особливими освітніми потребами до інклюзивної (спеціальної) групи закладу дошкільної освіти або інклюзивного (спеціального) класу закладу загальної середньої освіти.
4.22.2.Покращення або погіршення стану здоров'я дитини з особливими освітніми потребами, труднощів у засвоєнні освітньої програми.
4.23.У разі коли батьки (один з батьків) або законні представники дитини з особливими освітніми потребами не погоджуються з висновком про комплексну оцінку, вони можуть звернутися до управління освіти для проведення повторної комплексної оцінки місцевим, обласним або республіканським психолого-педагогічним консиліумом (далі — консиліум).
4.23.1.Протягом 10 робочих днів з дати звернення батьків (одного з батьків) або законних представників управління освіти зобов'язане організувати проведення повторної комплексної оцінки дитини з особливими освітніми потребами за місцем її проживання (перебування/навчання) чи в іншому місці за попереднім погодженням з батьками (одним з батьків) або законними представниками.
4.24.Повторна комплексна оцінка може проводитися за всіма або окремими напрямами залежно від освітніх потреб дитини з особливими освітніми потребами та наявної інформації про її розвиток.
4.25.3а результатами повторної комплексної оцінки складається висновок про повторну комплексну оцінку, що є основою для розробки індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами та надання їй психолого-педагогі чної допомоги.
5.ОРГАНІЗАЦІЯ НАДАННЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДОПОМОГИ ДІТЯМ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
5.1.Психолого-педагогічна допомога - система психологічних та педагогічних послуг, що надаються дитині з особливими освітніми потребами фахівцями ЦЕНТРУ, педагогічними працівниками закладів освіти, реабілітаційних установ системи охорони здоров'я, соціального захисту, громадських об'єднань тощо.
5.2.Психолого-педагогічна допомога спрямована на:
5.2.1.Соціалізацію дитини з особливими освітніми потребами, розвиток її самостійності та відповідних компетенцій.
5.2.2.Формування компенсаційних способів діяльності, як важливої умови підготовки дитини з особливими освітніми потребами до здобуття освіти в закладах дошкільної, загальної середньої та професійно-технічної освіти.
5.2.3.Розвиток навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості.
5.3.3а результатами комплексної оцінки фахівці ЦЕНТРУ визначають напрями, обсяг психолого-педагогічної допомоги дитини з особливими освітніми потребами (для дитини з інвалідністю - з урахуванням індивідуальної програми реабілітації) та забезпечують її надання шляхом проведення індивідуальних і групових занять:
5.3.1.Надання рекомендацій щодо складання, виконання, коригування індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами в частині надання психолого-педагогічної допомоги, змісту, форм та методів навчання відповідно до потенційних можливостей особистості.
5.3.2.Забезпечення належних умов для навчання залежно від порушення розвитку (доступність приміщень, особливості облаштування робочого місця, використання технічних засобів тощо).
5.3.3.1нформування батьків (одного з батьків) або законних представників дітей з особливими освітніми потребами про наявність мережі освітніх закладів, реабілітаційних установ системи охорони здоров'я, соціального захисту та громадських об'єднань для підтримки сімей, які виховують таких дітей.
6. УПРАВЛІННЯ ЦЕНТРОМ
6.1.Управління ЦЕНТРОМ здійснюється відповідно до цього Положення
та чинного законодавства.
6.2.До компетенції Засновника належить:
6.2.1.Створення, реорганізація та ліквідація ЦЕНТРУ.
6.2.2.Внесення змін та доповнень до Положення ЦЕНТРУ.
6.2.3.Затвердження штатної чисельності ЦЕНТРУ.
6.2.4.Заслуховування звіту про діяльність ЦЕНТРУ.
6.3.До компетенції міського голови належить:
6.3.1.Підписання контракту з переможцем конкурсу на посаду директора ЦЕНТРУ.
6.3.2.Затвердження штатного розпису ЦЕНТРУ.
6.4.До компетенції управління освіти Калуської міської ради (уповноважений орган) належить:
6.4.1.Затвердження та зміна графіку роботи ЦЕНТРУ в установленому порядку, затвердження кошторису.
6.4.2.Організація та проведення конкурсу на зайняття посади директора ЦЕНТРУ.
6.4.3.Призначення на посади фахівців ЦЕНТРУ на конкурсній основі та звільнення їх з посад відповідно до законодавства, затвердження їх посадових інструкцій,
6.4.4.Залучення необхідних фахівців для надання психолого-педагогічної допомоги шляхом укладення цивільно-правових угод відповідно до запитів ЦЕНТРУ.
6.3.5.Встановлення працівникам розмірів премій, винагород, надбавок і доплат на передбачених колективним договором та законодавством умовах.
6.4.6.Забезпечення матеріально-технічних умов, необхідних для функціонування ЦЕНТРУ та організації інклюзивного навчання.
6.4.7.Проведення моніторингу виконання рекомендацій ЦЕНТРУ у закладах освіти міста.
6.5.Керівництво діяльністю ЦЕНТРУ здійснює директор, який призначається на посаду і звільняється з посади міським головою на умовах контракту відповідно до вимог чинного законодавства.
На посаду директора ЦЕНТРУ призначається педагогічний працівник, який має вищу освіту не нижче ступеня магістра або освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста за спеціальністю «Спеціальна освіта», «Корекційна освіта», «Дефектологія», «Психологія» та стаж роботи не менше п'яти років за фахом.
6.6.Директор ЦЕНТРУ:
6.6.1.Діє без довіреності від імені ЦЕНТРУ, представляє його у всіх підприємствах, установах та організаціях, незалежно від форм власності, судових установах, органах місцевого самоврядування і органах виконавчої влади.
6.6.2.Планує та організовує роботу ЦЕНТРУ, видає відповідно до
компетенції накази, контролює їх виконання.
6.6.3.Створює належні умови для продуктивної праці фахівців ЦЕНТРУ,
підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня, впровадження сучасних методик проведення психолого-педагогічної оцінки, новітніх технологій, надання психолого-педагогічної допомоги дітям із особливими освітніми потребами.
6.6.4.Розпоряджається за погодженням із Засновником в установленому порядку майном ЦЕНТРУ та забезпечує ефективність використання фінансових та матеріальних ресурсів ЦЕНТРУ.
6.6.5.Забезпечує охорону праці, дотримання законності у діяльності ЦЕНТРУ.
6.6.6.Представляє ЦЕНТР у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями.
6.6.7.Подає Засновнику річний звіт про діяльність ЦЕНТРУ.
6.6.8.Вирішує інші питання діяльності ЦЕНТРУ відповідно до чинного законодавства.
6.7.У своїй діяльності ЦЕНТР підпорядковується департаменту освіти, науки та молодіжної політики Івано-Франківської обласної державної адміністрації; підзвітний та підконтрольний - Засновнику та управлінню освіти Калуської міської ради.
7. КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
7.1.Діяльність ЦЕНТРУ забезпечують педагогічні працівники, які мають вищу освіту за спеціальністю «Спеціальна освіта», «Корекційна освіта», «Дефектологія», «Психологія» за спеціалізацією логопеда, сурдопедагога, олігофренопедагога, тифлопедагога, а також практичні психологи, вчителі лікувальної фізкультури, медична сестра та бухгалтер.
7.2.На посади педагогічних працівників ЦЕНТРУ призначаються особи, які мають вищу педагогічну (психологічну) освіту не нижче ступеня магістра або освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліст, при цьому не менше 60 відсотків яких повинні мати стаж роботи три роки за фахом.
7.3.0бов'язки фахівців ЦЕНТРУ визначаються відповідно до законодавства та посадових інструкцій.
7.4.Посади директора та фахівців ЦЕНТРУ прирівнюються до посад педагогічних працівників спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) згідно з переліком педагогічних посад.
7.5.Гранична чисельність фахівців Центру становить 12 осіб. У разі потреби ЦЕНТР може залучати додаткових фахівців шляхом укладення цивільно-правових угод відповідно до запитів з оплатою за фактично відпрацьований час.
7.6.Педагогічне навантаження фахівців ЦЕНТРУ, які надають психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами, становить 18 годин на тиждень для безпосередньої роботи з такими дітьми, що становить ставку заробітної плати (посадовий оклад). Крім того, фахівці ЦЕНТРУ проводять інші види діяльності, зокрема надають консультації батькам (одному з батьків) або законним представникам, педагогічним працівникам, які беруть участь в інклюзивному навчанні.
7.7.Для надання психолого-педагогічної допомоги в ЦЕНТРІ вводяться такі посади:
7.7.1.Вчителя-логопеда з розрахунку одна штатна одиниця на 25-30 дітей з порушеннями мовлення або 15-20 дітей з тяжкими порушеннями мовлення, або 15 дітей дошкільного віку з фонетико-фонематичним недорозвиненням мовлення, або 12 дітей дошкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення.
7.7.2.Вчителя-дефектолога з розрахунку одна штатна одиниця на 12—15 дітей з порушеннями слуху/зору/інтелектуального розвитку.
7.7.З.Практичного психолога з розрахунку одна штатна одиниця на 12—15 дітей, які мають порушення емоційно-вольової сфери/пізнавальних процесів.
7.7.4.Вчителя лікувальної фізкультури з розрахунку одна штатна одиниця на 12—15 дітей, які мають порушення опорно-рухового апарату.
7.8.Посада прибиральника приміщень ЦЕНТРУ вводиться з розрахунку 0,5 штатної одиниці на кожні 200 кв. метрів площі, що прибирається.
7.9.3а наявності автотранспортних засобів (автобусів) вводиться посада водія.
7.10.Кількісний склад фахівців ЦЕНТРУ визначається з урахуванням потреб адміністративно-територіальної одиниці, територіальних особливостей, кількості дітей з особливими освітніми потребами. У разі потреби можуть бути введені додаткові штатні одиниці. Коли кількість дітей, які проживають на території об'єднаної територіальної громади (району) перевищує 7 тис, ЦЕНТР додатково залучає необхідних фахівців залежно від кількості виявлених дітей відповідної нозології, які потребують надання психолого-педагогічної допомоги. При цьому розрахунок чисельності фахівців ЦЕНТРУ
здійснюється за такою формулою: Х = Ч/Н
де X — кількість додаткових фахівців;
Ч — чисельність дітей ЦЕНТРУ;
Н — максимальний норматив чисельності дітей на одного фахівця.
8. ВЕДЕННЯ ДІЛОВОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ЦЕНТРУ
8.1.Для Організації та обліку роботи фахівці ЦЕНТРУ ведуть документацію в електронному та паперовому вигляді, зокрема:
8.1.1.Річний план роботи ЦЕНТРУ.
8.1.2.Річний план роботи фахівців ЦЕНТРУ.
8.1.3.Щотижневі графіки роботи ЦЕНТРУ та фахівців ЦЕНТРУ.
8.1.4.3віти фахівців ЦЕНТРУ про результати надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами.
8.1.5.Журнал обліку заяв.
8.1.6.Журнал обліку висновків про комплексну оцінку.
8.1.7.Журнали обліку консультацій окремими фахівцями.
8.1.8.Сформовані особові справи дітей, які пройшли комплексну оцінку.
8.1.9.Книгу реєстрації вхідної документації.
8.1.10.Книгу реєстрації вихідної документації.
8.1.11. Книгу реєстрації наказів з основної діяльності.
8.1.12.Книгу реєстрації наказів з фінансово-господарської діяльності та відряджень.
9. ФІНАНСОВО - ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
9.1.Матеріально-технічна база ЦЕНТРУ включає будівлі, споруди, приміщення, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображена у балансі.
9.2.Майно, закріплене за ЦЕНТРОМ, належить йому на праві
оперативного управління та не може бути вилученим, якщо інше не
передбачено законодавством.
9.3.Фінансово-господарська діяльність ЦЕНТРУ провадиться відповідно
до бюджетного законодавства, законодавства про освіту та інших нормативно-
правових актів.
9.4.Джерелами фінансування ЦЕНТРУ є кошти засновника, благодійні внески юридичних та фізичних осіб, інші джерела, не заборонені законодавством.
9.5.ЦЕНТР самостійно, або через централізовану бухгалтерію управління освіти, здійснює оперативний, бухгалтерський облік, веде статистичну, бухгалтерську та іншу звітність і подає її органам, уповноваженим здійснювати контроль за відповідними напрямами діяльності ЦЕНТРУ у визначеному законодавством порядку.
10. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЦЕНТРУ
10.1.Діяльність ЦЕНТРУ припиняється в результаті його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Рішення про реорганізацію або ліквідацію ЦЕНТРУ приймається Засновником. Припинення діяльності ЦЕНТРУ здійснюється комісією з припинення (комісією з реорганізації, - ліквідаційною комісією), утвореною в установленому законодавством порядку.
10.2.ЦЕНТР вважається реорганізованим (ліквідованим) з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відповідного запису в установленому порядку.
10.3.У разі ліквідації ЦЕНТРУ його активи передаються іншій неприбутковій організації або зараховуються до доходу бюджету.
10.4.У випадку реорганізації права та зобов'язання ЦЕНТРУ переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства.
9. РІШЕННЯ
Про створення комунальної
установи «Інклюзивно-ресурсний
центр Калуської міської ради»
Відповідно до статті 231 Закону України «Про освіту», керуючись пунктом 30 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», на виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 року №545 «Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр», з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, у тому числі у закладах професійно-технічної освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини з особливими освітніми потребами, надання їм психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного кваліфікованого супроводу, ефективного використання кадрового потенціалу, підвищення ефективності використання бюджетних коштів, міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Створити комунальну установу «Інклюзивно - ресурсний центр Калуської міської ради».
2. Затвердити Положення комунальної установи «Інклюзивно – ресурсний центр Калуської міської ради» (додається).
3. Затвердити штатну чисельність у кількості 6,25 штатних одиниць
( додається).
4. Визначити уповноваженим органом, який координує діяльність комунальної установи «Інклюзивно – ресурсний центр Калуської міської ради», управління освіти Калуської міської ради.
5. Управлінню освіти Калуської міської ради (Люклян І.О.):
5.1. Здійснити необхідні заходи щодо державної реєстрації комунальної установи «Інклюзивно – ресурсний центр Калуської міської ради», у порядку та в терміни, визначені чинним законодавством.
5.2.Вчинити дії щодо включення до мережі розпорядників та одержувачів коштів міського бюджету комунальну установу «Інклюзивно - ресурсний центр Калуської міської ради».
6. Фінансовому управлінню Калуської міської ради (Л. Поташник) передбачити фінансування видатків на утримання установи з коштів міського бюджету.
7. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності органів виконавчої влади Любов Максимович.
Міський голова Ігор Матвійчук
ПОЛОЖЕННЯ КОМУНАЛЬНОЇ УСТАНОВИ
«ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР КАЛУСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ»
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1.КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА «ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР КАЛУСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ » (далі - ЦЕНТР) є комунальною, бюджетною, неприбутковою, некомерційною установою, яка утримується за рахунок коштів місцевого бюджету та інших джерел фінансування, не заборонених законодавством та створеною з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на здобуття освіти.
Повне найменування українською мовою: КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА «ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР КАЛУСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ». Скорочене найменування українською мовою: КУ ІРЦ.
1.2.3асновником ЦЕНТРУ є Калуська міська рада (код в ЄДРП0У 33578261) (далі - Засновник). Уповноваженим органом, до сфери управління якого входить ЦЕНТР та який координує його діяльність, є управління освіти Калуської міської ради (далі - управління освіти).
1.3.ЦЕНТР здійснює свою діяльність відповідно до Конституції України, Конвенції про права осіб з інвалідністю, Законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", "Про дошкільну освіту", рішень Калуської міської ради, наказів управління освіти, інших нормативно-правових актів та цього Положення.
1.4.Юридична адреса ЦЕНТРУ: вулиця Підвальна, будинок 16. містс Калуш, 77300.
1.5.Режим роботи ЦЕНТРУ:
Центр працює за п'ятиденним робочим тижнем у режимі повного робочого дня. Вихідні дні - субота, неділя, святкові. Щоденний графік роботи ЦЕНТРУ:
- початок роботи - 8.00;
- закінчення роботи - 17.15 (п'ятниця - 16.00).
1.6.ЦЕНТР є юридичною особою, діє на підставі цього Положення та
підлягає державній реєстрації. Прав і обов'язків юридичної особи ЦЕНТР
набуває з дня його державної реєстрації. ЦЕНТР має печатку, бланк зі своїм
найменуванням, ідентифікаційний код, може мати рахунки в органах
казначейства, самостійний баланс.
1.7.При зміні юридичної адреси ЦЕНТР зобов'язаний повідомити про це орган, що здійснив державну реєстрацію та інші зацікавлені органи у визначений законодавством термін.
1.8.ЦЕНТР є відповідальним за свої зобов'язання відповідно до чинного законодавства України. ЦЕНТР не відповідає за зобов'язання Засновника.
2. МЕТА ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ ЦЕНТРУ
2.1.ЦЕНТР створений з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини з особливими освітніми потребами, надання їм психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного кваліфікованого супроводу.
2.2. Відповідно до поставленої мети, предметом діяльності ЦЕНТРУ є:
2.2.1.Проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, в тому числі коефіцієнта її інтелекту, розробка рекомендацій щодо програми навчання, особливостей організації психолого-педагогічної допомоги відповідно до потенційних можливостей психофізичного розвитку дитини.
2.2.2.Надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної та загальної середньої освіти (не відвідують навчальні заклади), здобувають повну загальну середню освіту у професійно-технічних навчальних закладах та не отримують відповідної допомоги.
2.2.3.Ведення реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в ЦЕНТРІ, за згодою батьків (одного з батьків) або законних представників на обробку персональних даних неповнолітньої дитини.
2.2.4.Ведення реєстру закладів освіти, реабілітаційних установ системи охорони здоров'я, соціального захисту та громадських об'єднань, а також реєстру фахівців, які надають психолого-педагогічну допомогу дітям із особливими освітніми потребами, у тому числі фахівців закладів дошкільної освіти (ясел-садків) компенсуючого типу, спеціальних загальноосвітніх шкіл, навчально-реабілітаційних центрів, громадських об'єднань, за згодою фахівців, які надають психолого-педагогічну допомогу дітям із особливими освітніми потребами.
2.2.5.Надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної та загальної середньої освіти, професійно-технічних навчальних закладів з питань організації інклюзивного навчання.
2.2.6.Надання методичної допомоги педагогічним працівникам закладів дошкільної, загальної середньої освіти та професійно-технічних навчальних
закладів, батькам (одному з батьків) або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами щодо особливостей організації надання психолого-педагогічної допомоги таким дітям.
2.2.7.Взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої освіти та професійно-технічних навчальних закладів щодо виконання рекомендацій, зазначених у висновку ЦЕНТРУ, проведення оцінки розвитку дитини з особливими освітніми потребами.
2.2.8.Надання консультацій батькам (одному з батьків) або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами стосовно мережі закладів дошкільної, загальної середньої освіти та професійно-технічних навчальних закладів для здобуття повної загальної середньої освіти, наявних освітніх, медичних, соціальних ресурсів для надання допомоги таким дітям.
2.2.9.Надання консультативно-психологічної допомоги батькам (одному з батьків) або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей.
2.2.10.Провадження інформаційно-просвітницької діяльності шляхом проведення конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, тренінгів, майстер-класів з питань організації надання психолого-педагогічної допомоги дітям із особливими освітніми потребами.
2.2.11.Взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, охорони здоров'я та соціального захисту, службами у справах дітей, громадськими об'єднаннями щодо виявлення та надання своєчасної психолого-педагогічної допомоги дітям із особливими освітніми потребами, починаючи з раннього віку, в разі потреби із залученням відповідних спеціалістів; підготовка звітної інформації про результати діяльності ЦЕНТРУ для Засновника, управління освіти Калуської міської ради, департаменту освіти, науки та молодіжної політики Івано-Франківської ОДА, а також аналітичної інформації для відповідного ЦЕНТРУ.
2.2.12.1нші функції, що випливають із покладених на ЦЕНТР завдань.
2.3.ЦЕНТР провадить діяльність із урахуванням таких принципів, як повага та сприйняття індивідуальних особливостей дитини, дотримання інтересів, недопущення дискримінації та порушення прав дитини, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомча співпраця.
3. ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ
3.1. ЦЕНТР має право:
3.1.1.Звертатися у порядку, передбаченому законодавством, до
центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого
самоврядування, а також підприємств і організацій незалежно від форм
власності та підпорядкування, для отримання інформації та матеріалів,
необхідних для виконання покладених на ЦЕНТР завдань.
3.1.2.Укладати господарські угоди з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також фізичними особами відповідно до законодавства та цього Положення.
З.1.З.Здійснювати співробітництво з іноземними організаціями відповідно до законодавства.
З.1.4.Залучати підприємства, установи та організації для реалізації своїх завдань у визначеному законодавством порядку.
3.1.5.3дійснювати інші права та обов'язки відповідно до чинного законодавства.
З.1.6.Здійснювати діяльність щодо матеріально-технічного забезпечення роботи ЦЕНТРУ.
3.2.3 метою якісного виконання покладених завдань ЦЕНТР зобов'язаний:
3.2.1.У разі виявлення складних життєвих обставин та/або ризику для життя і здоров'я дитини невідкладно інформувати службу у справах дітей за місцем проживання дитини, територіальний підрозділ Національної поліції.
3.2.2.Вносити пропозиції Засновнику, управлінню освіти щодо удосконалення діяльності ЦЕНТРУ, розвитку послуг для дітей із особливими освітніми потребами.
3.2.3.3алучати у разі потреби додаткових фахівців, у тому числі медичних працівників, працівників соціальних служб, фахівців інших центрів, працівників закладів дошкільної освіти (ясел-садків) компенсуючого типу, спеціальних закладів (шкіл-інтернатів), навчально-реабілітаційних центрів, для проведення комплексної оцінки.
3.2.4.Створювати належні умови для високопродуктивної праці, забезпечувати додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування.
4. ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОВЕДЕННЯ КОМПЛЕКСНОЇ ОЦІНКИ
4.1.Первинний прийом батьків (одного з батьків) або законних представників дитини проводить психолог ЦЕНТРУ, який визначає час та дату проведення комплексної оцінки та встановлює наявність таких документів:
4.1.1.Документів, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників.
4.1.2.Свідоцтва про народження дитини.
4.1.3.Індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності).
4.1.4.Форми первинної облікової документації № 112/0 "Історія розвитку дитини", затвердженої МОЗ, у разі потреби - довідки від психіатра.
4.2.ЦЕНТР проводить комплексну оцінку не пізніше одного місяця з моменту подання письмової заяви батьків (одного з батьків) або законних представників дитини та/або її особистої заяви (для дітей віком-від 16 до 18 років) щодо проведення комплексної оцінки, а також надання письмової згоди на обробку персональних даних дитини.
4.3.У разі коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:
4.3.1.Психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником закладу освіти.
4.3.2.Зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки.
4.3.3.Документи щодо додаткових обстежень дитини.
4.4.У разі коли дитині з особливими освітніми потребами вже надавалася
психолого-педагогічна допомога, до ЦЕНТРУ подаються:
4.4.1.Попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки.
4.4.2.Висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічної допомоги із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку.
4.5.ЦЕНТР може проводити комплексну оцінку за місцем навчання та/або
проживання (перебування) дитини. Графік проведення комплексної оцінки
обов'язково погоджується з керівником відповідного закладу освіти, закладу
охорони здоров'я та батьками (одним з батьків) або законними представниками
дитини за два тижні до початку її проведення.
4.6.Під час проведення комплексної оцінки фахівці ЦЕНТРУ повинні створити атмосферу довіри та доброзичливості, враховувати фізичний та
емоційний стан дитини, індивідуальні особливості її розвитку, вік, місце проживання, мову спілкування тощо.
4.7.Участь батьків (одного з батьків) або законних представників дитини у проведенні комплексної оцінки є обов'язковою.
4.8.Комплексна оцінка проводиться фахівцями ЦЕНТРУ індивідуально за такими напрямами:
4.8.1.Оцінка фізичного розвитку дитини.
4.8.2.Оцінка мовленнєвого розвитку дитини.
4.8.3.Оцінка когнітивної сфери дитини.
4.8.4.Оцінка емоційно-вольової сфери дитини.
4.8.5.Оцінка навчальної діяльності дитини.
4.9.Метою проведення оцінки фізичного розвитку дитини є визначенню рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо. За результатами оцінки вчитель лікувальної фізкультури заповнює карту спостереження дитини.
4.10.Оцінка мовленнєвого розвитку дитини проводиться з метою визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури. Результати оцінки вчитель-логопед зазначає у висновку про комплексну оцінку.
4.11.Оцінка когнітивної сфери дитини проводиться з метою визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам'ять, мислення, уява, увага. Результати оцінки практичний психолог зазначає у висновку про комплексну оцінку.
4.12.Оцінка емоційно-вольової сфери дитини проводиться з метою виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин. Результати оцінки практичний психолог зазначає у висновку про комплексну оцінку.
4.13.Метою проведення оцінки освітньої діяльності дитини є визначення рівня сформованості знань, умінь, навичок відповідно до освітньої програми або основних критеріїв формування умінь та навичок дітей дошкільного віку. Таку оцінку проводить вчитель-дефектолог та її результати зазначає у висновку про комплексну оцінку.
4.14.У разі потреби фахівці ЦЕНТРУ можуть проводити комплексну оцінку за іншими напрямами, зокрема визначення рівня соціальної адаптації, взаємовідносин з однолітками, дорослими.
4.15.3а результатами засідання складається висновок про комплексну оцінку, в якому зазначаються загальні дані про дитину з особливими освітніми потребами, її сім'ю (батьків (одного з батьків) або законних представників, братів, сестер), умови виховання в сім'ї, стан здоров'я дитини, найменування закладу дошкільної, загальної середньої та професійно-технічної освіти, напрями проведення комплексної оцінки, загальні висновки, рекомендації, прізвища, імена, по батькові фахівців ЦЕНТРУ, які проводили оцінку.
4.16.Узагальнення результатів комплексної оцінки здійснюється на засіданні фахівців ЦЕНТРУ, які її проводили, у якому мають право брати участь батьки (один з батьків) або законні представники дитини з особливими освітніми потребами.
4.17.Фахівці ЦЕНТРУ зобов'язані ознайомити батьків (одного з батьків) або законних представників дитини з особливими освітніми потребами з висновком про комплексну оцінку, умовами навчання та надання психолого-педагогічної допомоги в закладах освіти (у разі здобуття дитиною дошкільної чи загальної середньої освіти).
4.18.Результати комплексної оцінки оформляються в електронному та паперовому вигляді, зберігаються в ЦЕНТРІ та надаються батькам (одному з батьків) або законним представникам дитини за письмовим зверненням. Висновок про комплексну оцінку складається у трьох примірниках (два примірники для батьків (одного з батьків) або законних представників дитини з особливими освітніми потребами, за заявою яких (якого) її проведено, третій - зберігається в ЦЕНТРІ). Цей висновок реєструється у відповідному журналі та зберігається в електронному та паперовому вигляді в ЦЕНТРІ, а також у відповідному закладі освіти в особовій справі дитини з особливими освітніми потребами після його надання батьками (одним з батьків) або законними представниками такої дитини.
4.18.1.Інформація про результати комплексної оцінки є конфіденційною. Обробка та захист персональних даних дітей в ЦЕНТРІ здійснюється відповідно до вимог Закону України "Про захист персональних даних".
4.19.Комплексна оцінка з підготовкою відповідного висновку проводиться протягом 10 робочих днів.
4.20.У разі встановлення фахівцями ЦЕНТРУ наявності у дитини особливих освітніх потреб висновок про комплексну оцінку є підставою для складання для неї індивідуальної програми розвитку та надання їй психолого-педагогічної допомоги.
4.21.Комплексна оцінка може проводитися перед зарахуванням дитини з особливими освітніми потребами до закладу дошкільної або загальної середньої освіти. З мстою створення в такому закладі умов для навчання дитини її батьки (один з батьків) або законні представники звертаються до ЦЕНТРУ за один-шість місяців до початку навчального року. Перед
проведенням комплексної оцінки батьки (один з батьків) або законні представники дитини можуть звернутися до закладу освіти, який вони обрали, для зарахування дитини.
4.22.Повторна комплексна оцінка фахівцями ЦЕНТРУ проводиться в разі:
4.22.1.Переведення дитини з особливими освітніми потребами до інклюзивної (спеціальної) групи закладу дошкільної освіти або інклюзивного (спеціального) класу закладу загальної середньої освіти.
4.22.2.Покращення або погіршення стану здоров'я дитини з особливими освітніми потребами, труднощів у засвоєнні освітньої програми.
4.23.У разі коли батьки (один з батьків) або законні представники дитини з особливими освітніми потребами не погоджуються з висновком про комплексну оцінку, вони можуть звернутися до управління освіти для проведення повторної комплексної оцінки місцевим, обласним або республіканським психолого-педагогічним консиліумом (далі — консиліум).
4.23.1.Протягом 10 робочих днів з дати звернення батьків (одного з батьків) або законних представників управління освіти зобов'язане організувати проведення повторної комплексної оцінки дитини з особливими освітніми потребами за місцем її проживання (перебування/навчання) чи в іншому місці за попереднім погодженням з батьками (одним з батьків) або законними представниками.
4.24.Повторна комплексна оцінка може проводитися за всіма або окремими напрямами залежно від освітніх потреб дитини з особливими освітніми потребами та наявної інформації про її розвиток.
4.25.3а результатами повторної комплексної оцінки складається висновок про повторну комплексну оцінку, що є основою для розробки індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами та надання їй психолого-педагогі чної допомоги.
5.ОРГАНІЗАЦІЯ НАДАННЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДОПОМОГИ ДІТЯМ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
5.1.Психолого-педагогічна допомога - система психологічних та педагогічних послуг, що надаються дитині з особливими освітніми потребами фахівцями ЦЕНТРУ, педагогічними працівниками закладів освіти, реабілітаційних установ системи охорони здоров'я, соціального захисту, громадських об'єднань тощо.
5.2.Психолого-педагогічна допомога спрямована на:
5.2.1.Соціалізацію дитини з особливими освітніми потребами, розвиток її самостійності та відповідних компетенцій.
5.2.2.Формування компенсаційних способів діяльності, як важливої умови підготовки дитини з особливими освітніми потребами до здобуття освіти в закладах дошкільної, загальної середньої та професійно-технічної освіти.
5.2.3.Розвиток навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості.
5.3.3а результатами комплексної оцінки фахівці ЦЕНТРУ визначають напрями, обсяг психолого-педагогічної допомоги дитини з особливими освітніми потребами (для дитини з інвалідністю - з урахуванням індивідуальної програми реабілітації) та забезпечують її надання шляхом проведення індивідуальних і групових занять:
5.3.1.Надання рекомендацій щодо складання, виконання, коригування індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами в частині надання психолого-педагогічної допомоги, змісту, форм та методів навчання відповідно до потенційних можливостей особистості.
5.3.2.Забезпечення належних умов для навчання залежно від порушення розвитку (доступність приміщень, особливості облаштування робочого місця, використання технічних засобів тощо).
5.3.3.1нформування батьків (одного з батьків) або законних представників дітей з особливими освітніми потребами про наявність мережі освітніх закладів, реабілітаційних установ системи охорони здоров'я, соціального захисту та громадських об'єднань для підтримки сімей, які виховують таких дітей.
6. УПРАВЛІННЯ ЦЕНТРОМ
6.1.Управління ЦЕНТРОМ здійснюється відповідно до цього Положення
та чинного законодавства.
6.2.До компетенції Засновника належить:
6.2.1.Створення, реорганізація та ліквідація ЦЕНТРУ.
6.2.2.Внесення змін та доповнень до Положення ЦЕНТРУ.
6.2.3.Затвердження штатної чисельності ЦЕНТРУ.
6.2.4.Заслуховування звіту про діяльність ЦЕНТРУ.
6.3.До компетенції міського голови належить:
6.3.1.Підписання контракту з переможцем конкурсу на посаду директора ЦЕНТРУ.
6.3.2.Затвердження штатного розпису ЦЕНТРУ.
6.4.До компетенції управління освіти Калуської міської ради (уповноважений орган) належить:
6.4.1.Затвердження та зміна графіку роботи ЦЕНТРУ в установленому порядку, затвердження кошторису.
6.4.2.Організація та проведення конкурсу на зайняття посади директора ЦЕНТРУ.
6.4.3.Призначення на посади фахівців ЦЕНТРУ на конкурсній основі та звільнення їх з посад відповідно до законодавства, затвердження їх посадових інструкцій,
6.4.4.Залучення необхідних фахівців для надання психолого-педагогічної допомоги шляхом укладення цивільно-правових угод відповідно до запитів ЦЕНТРУ.
6.3.5.Встановлення працівникам розмірів премій, винагород, надбавок і доплат на передбачених колективним договором та законодавством умовах.
6.4.6.Забезпечення матеріально-технічних умов, необхідних для функціонування ЦЕНТРУ та організації інклюзивного навчання.
6.4.7.Проведення моніторингу виконання рекомендацій ЦЕНТРУ у закладах освіти міста.
6.5.Керівництво діяльністю ЦЕНТРУ здійснює директор, який призначається на посаду і звільняється з посади міським головою на умовах контракту відповідно до вимог чинного законодавства.
На посаду директора ЦЕНТРУ призначається педагогічний працівник, який має вищу освіту не нижче ступеня магістра або освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста за спеціальністю «Спеціальна освіта», «Корекційна освіта», «Дефектологія», «Психологія» та стаж роботи не менше п'яти років за фахом.
6.6.Директор ЦЕНТРУ:
6.6.1.Діє без довіреності від імені ЦЕНТРУ, представляє його у всіх підприємствах, установах та організаціях, незалежно від форм власності, судових установах, органах місцевого самоврядування і органах виконавчої влади.
6.6.2.Планує та організовує роботу ЦЕНТРУ, видає відповідно до
компетенції накази, контролює їх виконання.
6.6.3.Створює належні умови для продуктивної праці фахівців ЦЕНТРУ,
підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня, впровадження сучасних методик проведення психолого-педагогічної оцінки, новітніх технологій, надання психолого-педагогічної допомоги дітям із особливими освітніми потребами.
6.6.4.Розпоряджається за погодженням із Засновником в установленому порядку майном ЦЕНТРУ та забезпечує ефективність використання фінансових та матеріальних ресурсів ЦЕНТРУ.
6.6.5.Забезпечує охорону праці, дотримання законності у діяльності ЦЕНТРУ.
6.6.6.Представляє ЦЕНТР у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями.
6.6.7.Подає Засновнику річний звіт про діяльність ЦЕНТРУ.
6.6.8.Вирішує інші питання діяльності ЦЕНТРУ відповідно до чинного законодавства.
6.7.У своїй діяльності ЦЕНТР підпорядковується департаменту освіти, науки та молодіжної політики Івано-Франківської обласної державної адміністрації; підзвітний та підконтрольний - Засновнику та управлінню освіти Калуської міської ради.
7. КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
7.1.Діяльність ЦЕНТРУ забезпечують педагогічні працівники, які мають вищу освіту за спеціальністю «Спеціальна освіта», «Корекційна освіта», «Дефектологія», «Психологія» за спеціалізацією логопеда, сурдопедагога, олігофренопедагога, тифлопедагога, а також практичні психологи, вчителі лікувальної фізкультури, медична сестра та бухгалтер.
7.2.На посади педагогічних працівників ЦЕНТРУ призначаються особи, які мають вищу педагогічну (психологічну) освіту не нижче ступеня магістра або освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліст, при цьому не менше 60 відсотків яких повинні мати стаж роботи три роки за фахом.
7.3.0бов'язки фахівців ЦЕНТРУ визначаються відповідно до законодавства та посадових інструкцій.
7.4.Посади директора та фахівців ЦЕНТРУ прирівнюються до посад педагогічних працівників спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) згідно з переліком педагогічних посад.
7.5.Гранична чисельність фахівців Центру становить 12 осіб. У разі потреби ЦЕНТР може залучати додаткових фахівців шляхом укладення цивільно-правових угод відповідно до запитів з оплатою за фактично відпрацьований час.
7.6.Педагогічне навантаження фахівців ЦЕНТРУ, які надають психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами, становить 18 годин на тиждень для безпосередньої роботи з такими дітьми, що становить ставку заробітної плати (посадовий оклад). Крім того, фахівці ЦЕНТРУ проводять інші види діяльності, зокрема надають консультації батькам (одному з батьків) або законним представникам, педагогічним працівникам, які беруть участь в інклюзивному навчанні.
7.7.Для надання психолого-педагогічної допомоги в ЦЕНТРІ вводяться такі посади:
7.7.1.Вчителя-логопеда з розрахунку одна штатна одиниця на 25-30 дітей з порушеннями мовлення або 15-20 дітей з тяжкими порушеннями мовлення, або 15 дітей дошкільного віку з фонетико-фонематичним недорозвиненням мовлення, або 12 дітей дошкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення.
7.7.2.Вчителя-дефектолога з розрахунку одна штатна одиниця на 12—15 дітей з порушеннями слуху/зору/інтелектуального розвитку.
7.7.З.Практичного психолога з розрахунку одна штатна одиниця на 12—15 дітей, які мають порушення емоційно-вольової сфери/пізнавальних процесів.
7.7.4.Вчителя лікувальної фізкультури з розрахунку одна штатна одиниця на 12—15 дітей, які мають порушення опорно-рухового апарату.
7.8.Посада прибиральника приміщень ЦЕНТРУ вводиться з розрахунку 0,5 штатної одиниці на кожні 200 кв. метрів площі, що прибирається.
7.9.3а наявності автотранспортних засобів (автобусів) вводиться посада водія.
7.10.Кількісний склад фахівців ЦЕНТРУ визначається з урахуванням потреб адміністративно-територіальної одиниці, територіальних особливостей, кількості дітей з особливими освітніми потребами. У разі потреби можуть бути введені додаткові штатні одиниці. Коли кількість дітей, які проживають на території об'єднаної територіальної громади (району) перевищує 7 тис, ЦЕНТР додатково залучає необхідних фахівців залежно від кількості виявлених дітей відповідної нозології, які потребують надання психолого-педагогічної допомоги. При цьому розрахунок чисельності фахівців ЦЕНТРУ
здійснюється за такою формулою: Х = Ч/Н
де X — кількість додаткових фахівців;
Ч — чисельність дітей ЦЕНТРУ;
Н — максимальний норматив чисельності дітей на одного фахівця.
8. ВЕДЕННЯ ДІЛОВОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ЦЕНТРУ
8.1.Для Організації та обліку роботи фахівці ЦЕНТРУ ведуть документацію в електронному та паперовому вигляді, зокрема:
8.1.1.Річний план роботи ЦЕНТРУ.
8.1.2.Річний план роботи фахівців ЦЕНТРУ.
8.1.3.Щотижневі графіки роботи ЦЕНТРУ та фахівців ЦЕНТРУ.
8.1.4.3віти фахівців ЦЕНТРУ про результати надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами.
8.1.5.Журнал обліку заяв.
8.1.6.Журнал обліку висновків про комплексну оцінку.
8.1.7.Журнали обліку консультацій окремими фахівцями.
8.1.8.Сформовані особові справи дітей, які пройшли комплексну оцінку.
8.1.9.Книгу реєстрації вхідної документації.
8.1.10.Книгу реєстрації вихідної документації.
8.1.11. Книгу реєстрації наказів з основної діяльності.
8.1.12.Книгу реєстрації наказів з фінансово-господарської діяльності та відряджень.
9. ФІНАНСОВО - ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
9.1.Матеріально-технічна база ЦЕНТРУ включає будівлі, споруди, приміщення, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображена у балансі.
9.2.Майно, закріплене за ЦЕНТРОМ, належить йому на праві
оперативного управління та не може бути вилученим, якщо інше не
передбачено законодавством.
9.3.Фінансово-господарська діяльність ЦЕНТРУ провадиться відповідно
до бюджетного законодавства, законодавства про освіту та інших нормативно-
правових актів.
9.4.Джерелами фінансування ЦЕНТРУ є кошти засновника, благодійні внески юридичних та фізичних осіб, інші джерела, не заборонені законодавством.
9.5.ЦЕНТР самостійно, або через централізовану бухгалтерію управління освіти, здійснює оперативний, бухгалтерський облік, веде статистичну, бухгалтерську та іншу звітність і подає її органам, уповноваженим здійснювати контроль за відповідними напрямами діяльності ЦЕНТРУ у визначеному законодавством порядку.
10. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЦЕНТРУ
10.1.Діяльність ЦЕНТРУ припиняється в результаті його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Рішення про реорганізацію або ліквідацію ЦЕНТРУ приймається Засновником. Припинення діяльності ЦЕНТРУ здійснюється комісією з припинення (комісією з реорганізації, - ліквідаційною комісією), утвореною в установленому законодавством порядку.
10.2.ЦЕНТР вважається реорганізованим (ліквідованим) з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відповідного запису в установленому порядку.
10.3.У разі ліквідації ЦЕНТРУ його активи передаються іншій неприбутковій організації або зараховуються до доходу бюджету.
10.4.У випадку реорганізації права та зобов'язання ЦЕНТРУ переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства.