УКРАЇНА
                      КАЛУСЬКА  МІСЬКА  РАДА
РІШЕННЯ
від  25.10.2018    №  1856  
                                                                                                                                                     м.Калуш                                                                     
Про роботу комунального підприємства «Екосервіс» .
(сорок  сьома  сесія сьомого демократичного скликання)
 
   
 

         Керуючись ст. 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до плану роботи Калуської міської ради на друге півріччя 2018 року, заслухавши інформацію директора про фінансово-господарську діяльність комунального підприємства «Екосервіс», міська рада
 
ВИРІШИЛА:
 
Інформацію про роботу комунального підприємства «Екосервіс» взяти до відома (додається).
 

 
Міський голова                                                                     Ігор Матвійчук
 
 
 
 
    І Н Ф О Р М А Ц І Я
 про поводження з твердими побутовими відходами у місті Калуші та про фінансово-господарську діяльність КП «Екосервіс».
 
Комунальне підприємство „Екосервіс”  утворене Рішенням сесії Калуської міської ради № 580 від 29.11.2001р., шляхом заснування нового підприємства  на базі відокремленої частини комунальної власності територіальної громади м.Калуша.
Підприємство входить до сфери управління Калуської міської ради, яка є представником  власника - територіальної громади міста Калуша. Підприємство  створене з метою виконання робіт і надання послуг вартісного характеру по вивезенню , переробці, утилізації та захороненню твердих побутових відходів , а також здійснення іншої діяльності відповідно до Статуту.
                Як юридичним так і фізичним особам послуги надаються на умовах угод. Відповідно до постанови Кабміну від 10.12.2008 року № 1070 «Про затвердження правил надання послуг з вивезення побутових відходів» об`єми вивезення  та захоронення ТПВ в угодах передбачено визначати як по фактичному вивозу ТПВ, так і згідно норм накопичення твердих побутових відходів, затверджених рішенням виконавчого комітету КМР від 17.06.2014р. № 97. Абонентам, які мають окремі контейнери для збору ТПВ на своїй території вивіз і захоронення здійснюється по фактичних обсягах, всім іншим по нормі накопичення ТПВ.    
              КП «Екосервіс»  обслуговує  9 комунальних підприємств, 960 юридичних осіб в т.ч. ФОП, 124 бюджетну установу , 23 промислові підприємства, 1 ОСББ та 7773  абонентів – населення приватного сектору.
В  зв’язку із створенням ТзОВ «М-Монтаж», КП «Екосервіс»  передано 4800 абонентів, з 2 118 абонентами укладені договори. На даний час  введеться активна робота щодо укладення договорів з рештою абонентів, так як нарахування за надані послуги все одно проводиться і певна частина абонентів, які хоч і не уклали договори, але здійснюють оплату.
            Станом на 01.10 2018 року підприємством вивезено та захоронено   79318,44 м.куб. побутових відходів.
                Згідно рішення виконавчого комітету КМР №63 від 27.03.2018 р з 15.04.2018 року введені в дію тарифи на послуги з перевезення і захоронення твердих та рідких побутових відходів:
 Вивезення і захоронення ТПВ :
  1. населення                                                                                        - 89 грн.44 коп.
  2. бюджетні установи                                                                       - 100 грн.83 коп.
  3. інші споживачі                                                                                -122 грн.76коп.
  4. Викачка і вивезення 1 м3 рідких побутових відходів:
  5. населення                                                                                       - 157 грн.56 коп.
  6. бюджетні установи                                                                       - 177 грн.65 коп.
  7. інші споживачі                                                                              -216 грн.26 коп.
  8. Вивезення і захоронення з одного мешканця
  9. приватний сектор                                                                        -14 грн. 91 коп.
  10. багатоповерхівки                                                                         -13 грн.04 коп.
  11.      Завдяки підвищенню тарифів очікувані обсяги виконаних робіт в діючих цінах в порівнянні із 2017 роком  зросли на 1 431,2 тис.грн. , або в процентному співвідношені на 24,2 %.  Однак  збитки за 9 місяців 2018 р.склали 2142,9 тис. грн., в зв`язку з штрафними санкціями за позовом державної екологічної інспекції в сумі 2041,7 тис.грн., та збільшенням вартості ПММ.
                       Найвагомішими складовими тарифу є витрати на паливно-мастильні матеріали, запасні частини та комплектуючі, заробітна плата . На сьогоднішній день тариф відшкодовує 90 % фактичних витрат підприємства. Заробітна плата та вартість паливно - мастильних матеріалів зросла на 10 % .
                     Незважаючи на роботу, яка проводиться підприємством по ефективному використанню трудових і матеріальних ресурсів з метою покращення та вдосконалення форм і методів надання послуг споживачам, КП «Екосервіс» переживає фінансові труднощі.
     
    Дебіторська - кредиторська заборгованість підприємств, станом на 01.10 2018 року становить:
     
      01.10. 2018 р.,
    тис.грн.
    Дебіторська, в тому числі: 6909,2
    • комунальні підприємства, в т.ч.
    • КП»ЖЕО№1,4»
    5497,3
    5457,1
    • місцевий бюджет
    52,9
    • державний бюджет
    11,6
    • приватні підприємства
    329,5
    • приватний сектор
    569,2
    • приватні підприємці
    448,7
    Кредиторська, в тому числі: 7983,0
    • за товари , роботи,послуги
    63,6
    • розрахунки з бюджетом
    6056,6
    • стягнення за заподіяну шкоду  за забруднення навколишнього середовища по судовому рішенню
    1926,4
    • розрахунки з оплати праці
    401,7
          -     розрахунки зі страхування 82,3
     
                Витрати підприємства :
  12. ремонт техніки за 9 місяців 2018р. - 523,3 тис.грн., в той час як за відповідний період 2017 року – 202,4  тис.грн.
  13. ПММ за 9 місяців 2018 р.– 2149,6 тис.грн. , а 9 місяців 2017 р. – 1765,8 тис.грн.,
  14. З/плата за 9 місяців 2018 р. – 2936,0 тис.грн., а за 9 місяців 2017 р. – 2347,2 тис.грн.
  15.         Середня кількість штатних працівників в 2017 році становила 55 чол.(фонд заробітної плати в місяць становив241,0 тис.грн., середньомісячна заробітна плата одного працівника – 4382,0 грн.), станом на 01.10.2018 р. фактична кількість працівників – 55 чол. з місячним фондом оплати праці 326,2 тис.грн., середньомісячна заробітна плата одного працівника 5931,0 грн.
               Збитки підприємства в 2017 році становили – 282,9 тис. грн. , за 9 місяців 2017 року – 103,6 тис.грн. , та прогнозовані збитки  за 9 місяців 2018 року 2035,0 тис.грн. (стягнення Державною екологічною інспекцією за завдану шкоду навколишньому середовищу – 2041,7 тис.грн. разом із судовими витратами)
    Одним із підрозділів підприємства є Полігон ТПВ , який потребує особливої уваги.
              Для забезпечення санітарних  вимог по експлуатації існуючого полігону протягом  2016-2018р.р. були здійснені роботи по відновленню роботи каналізаційної насосної станції та напірного каналізаційного колектора для відкачування фільтрату
              При в»їзді на полігон відновлено шлагбаум та вказівну табличку, по кутах полігону встановлено мірні стовпи »Репери», розроблено щорічний технологічний план організації робіт із захоронення відходів, зберігання та видалення відходів здійснюється відповідно вимог екологічної безпеки, зберігання та видалення відходів у несанкціонованих місцях не допускається.
                Проведено  вирізку чагарників навколо полігону ТПВ та влаштовано нагірну канаву для відводу дощової води від полігону. Встановлено сітчасті переносні елементи огорожі для затримання легких фракцій відходів.
    Проводиться моніторинг місця видалення відходів  (Договір №43 від 07.03.2017р. із КМВ Державної установи «Івано-Франківський обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров»я України»).
    01.02.2018 р. отримано Дозвіл № 2610400520-2 на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.
    Виготовлено проектну документацію  контрольно-дезинфікуючої зони  (дизбар»єр)  та встановлено автомобільну вагу.
    Подано запити на 2018 рік про виділення коштів з обласного бюджету на
    придбання спецтехніки на полігон ТПВ, сміттєвозів та контейнерів.   
              З метою надання якісних послуг споживачам, комунальним підприємством „Екосервіс”  проведено закупівлю контейнерів для побутових відходів , в кількості – 73      шт.  у 2017 році  та 30 шт. у 2018 році.
              Підприємством проводиться значна робота по укладанню договорів на вивезення та захоронення ТПВ. 
    Загальна кількість діючих договорів  станом на 31.12.2017 рік становила 872 шт. з юридичними особами  та 3 672 шт. з мешканцями приватного сектору.
     
    Кількість укладених договорів у 2017 році
    З юридичними особами та фізичними особами-підприємцями З бюджетними організаціями, установами Приватний сектор міста Кількість розірваних договорів з юридичними особами Кількість розірваних договорів з мешканцями приватного сектору
    217 шт. 109 шт. 143 шт. 9 шт. 2 шт.
     
    Загальна кількість діючих договорів станом на 18.10.2018 рік становить 960 шт. з юридичними особами та 6 010 шт. з мешканцями приватного сектору.
     
    Кількість укладених договорів у 2018 році
    З юридичними особами та фізичними особами-підприємцями З бюджетними організаціями, установами Приватний сектор міста Кількість розірваних договорів з юридичними особами Кількість розірваних договорів з мешканцями приватного сектору
    186 шт. 124 шт. 2 272 шт. 7 шт. 3 шт.
     
     Підприємством ведеться претензійна робота по стягуванню заборгованості за надані послуги.
    Поданих претензій у 2017 році 203 шт. на суму 5 002 116,66 грн.  (КП ЖЕО 1,4=4 826 025,09 грн. ), всього погашено 298 578,61 грн.
    З них до юрид. осіб 38 шт. 4 941 138,47 грн. (КП ЖЕО 1,4=4 826 025,09 грн. ), оплачено 292 798,68 грн.
    Приватний сектор 165 шт. на суму 60 978,19 грн., оплачено 15 779,93 грн.
    Поданих претензій у 2018 році  шт. на суму 5 410 246,96 грн.  (КП ЖЕО 1,4=5 211 770,88 грн. ), всього погашено 378 946,61 грн.
    З них до юрид. осіб 43 шт. 5 283 332,72  грн. (КП ЖЕО 1,4=5 211 770,88 грн. ), оплачено 322 561,08 грн.
    Приватний сектор 257 шт. на суму 126 914,24 грн., оплачено 56 385,53 грн.
                Підприємством надано послуг :

    з/п
     
    Види послуг
    2017 рік,
    тис.грн.
    Станом
    на 01.10. 2017 року,
    Станом
    на 01.10. 2018 року,
    тис.грн. тис.грн.
    1 Ліквідація стихійних сміттєзвалищ 48,8 23,0 33,9
    2 Відкачка фільтрату із сміттєзвалища 17,0 0,3 -
    3 Вивезення і захоронення ТПВ 6017,8 4436,6 6303,2
    4 Послуги асенізаційної машини по відкачці рідких відходів, в т.ч. 204,7 126,2 339,0
    5 Реалізація вторсировини 104,6 53,1 84,5
    6 Інші послуги (оренда контейнерів, мобільних кабін, послуги машин і механізмів) 227,9 136,3 224,8
      Всього 6781,0 5212,1 5795,8
                  В результаті покращення роботи підприємства зменшилася кількість несанкціонованих сміттєзвалищ в місті.  За рахунок бюджетних коштів ліквідовано наступна кількість стихійних сміттєзвалищ:
    Ліквідовано несанкціонованих сміттєзвалищ 2017р. Станом на
    01.10. 2017р.
    Станом на
    01.10. 2018р.
    к-сть штук куб.м к-сть штук куб.м к-сть штук куб.м
    24 289 10 116,25 22 180
             Впровадження роздільного збирання ТПВ на території міста дало би можливість мінімізувати кількість відходів, що потрапляють на полігон, тим самим зменшилось би  навантаження на полігон ТПВ, що в свою чергу позитивно відобразилось би  на роботі підприємства.
                Однак, із всіх видів вторсировини підприємство збирає на території міста тільки ПЕТ-пляшку.
                , За 9 місяців 2018 року зібрано – 1248 м3 ПЕТ-пляшки, за  9 місяців 2017 року зібрано 1032 м3, в 2017 році зібрано 1360  м3 ПЕТ-пляшки
                На полігоні здійснюється відбір скла , паперу і ПЕТ-пляшки (п-ць Федоляк)
    Реалізовано вторсировини  
    Вид вторсировини
    Станом на
    01.10. 2017 року
    Станом на
    01.10. 2018 року
    Відходи ПЕТ-пляшки
             Комунальним підприємством «Екосервіс»   сплачуються  платежі в пенсійний фонд і податки  до бюджету.
     
      №
    з/п
      2017 рік,
    тис.грн.
    Станом на
    01.10. 2017 р.,
    тис.грн.
     
    Станом на
    01.10. 2018 р.,
    тис.грн.
    1 Пенсійний фонд 681,2 527,3 514,7*
    2 Прибутковий податок 477,1 342,3 451,9
    3 Військовий збір 47,5 35,7 40,5
    4 Екологічний податок 20,4 13,9 5,6
    5 Податок на додану вартість 163,5 55,0 170,4
    6 Земельний податок 68,0 67,0** 1,0
    7 Податок за забруднення 17,4 11,0 4,7
    8 Викиди шкідливих речовин - - 28,5
      Всього 1475,1 1042,2 1217,2
    *54,6 тис.грн. переплата за грудень2017 року, тоді за 9 місяців 2018 року буде 569,3 тис.грн.
    ** - сплачена заборгованість.
    За підтримки місцевої влади підприємством отримуються кошти, які спрямовуються  на фінансову підтримку підприємства. Отримано коштів  в 2017 році - 550 тис. грн.., за 9 місяців  2018 р.- 400,0 тис.грн., які використані  на:
  16. Заробітна плата та нарахування – 361,7 тис.грн.
  17. Єдиний соціальний внесок – 38,3 тис.грн.
  18. За період з 02 січня2017 року по 01 жовтня 2018 року на адресу підприємства надійшло119 звернень громадян, з них :
    - за 2017 рік- 64звернення
    - за 9 місяців2018 року- 55звернень.
    Про результати проведеної роботи заявникові надається письмова відповідь.
     
    Проблеми та їх вирішення
     
    -   Надзвичайна ситуація щодо захоронення твердих побутових відходів на полігоні в ур. «Височанка» та експлуатації даного полігону.
    В даний час полігон перенавантажений побутовими відходами, відходи складуються з порушенням норм.
    Необхідно якнайшвидше завершити роботи по розширенню діючого полігону ,   здійснити рекультивацію І черги полігону  та розпочати експлуатацію розширеної ділянки полігону.
     Існує ряд не вирішених питань по виробничій базі. Спецавтотранспорт  КП  «Екосервіс» зношений на 80 %, вичерпав свій моторесурс і постійно виходить з ладу, що приводить до зриву графіків вивезення ТПВ, позапланових фінансових затрат на транспорт та матеріали.
     
            В приватному секторі, де розміщені контейнери для ТПВ, необхідно влаштувати майданчики під контейнери та замінити контейнери відкритого типу на євроконтейнери (закритого) типу відповідно до вимог санітарних норм. Також необхідно проводити роботу по подальшому розміщенню контейнерів для ТПВ в приватному секторі, так як розміщених контейнерів не вистачає, про що свідчать масові звернення громадян. З метою недопущення виникнення несанкціонованих сміттєзвалищ необхідно облаштувати майданчики для розміщення контейнерів для великогабаритних відходів.
    - Іншою проблемою є небажанням мешканців приватної забудови укладати договір на вивіз ТПВ та оплачувати за надані послуги. Не всі мешканці приватного сектору міста з розумінням ставляться до збору та вивезення побутових відходів, мотивуючи це тим, що «сміття» в них немає, вони спалюють чи закопують його на городі», викидають у контейнери великогабаритні відходи, безпідставно вимагають розірвання договорів на надання послуг.
    - Основним джерелом доходу КП «Екосервіс» є оплата послуг споживачів за вивезення та захоронення ТПВ, а тому головною проблемою залишається оплата споживачів, яка  проводиться не в повному об’ємі, що не дає змоги стабільно і регулярно розраховуватися із постачальниками пально-мастильних матеріалів (за останні два місяці ціна на паливо зросла на 5 грн. за літр.) , комплектуючих матеріалів і запчастин, виплачувати заробітну плату працівникам, сплачувати податкові збори і платежі, зробити роботу КП «Екосервіс» планованою.
     
     
     
     
    Директор  КП «Екосервіс»                                                     Ігор  Свистун