ОПИС ДОКУМЕНТУ
Статус: | Прийнятий в цілому |
---|---|
Сесія: | XLVIII |
Скликання: | VII |
Проголосовано: | В цілому |
Рішення: | Прийнято |
Дата прийняття: | 29.11.2018 |
РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ
- Підтримали
25
- Не підтримали
0
- Утримались
0
- Не голосували
4
- Відсутні
8
ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ ДРУК РІШЕННЯ ПЕРЕГЛЯНУТИ ТЕКСТ ПРОЄКТУ
РІШЕННЯ: № 1917
Про затвердження Порядку пайової участі замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша
РІШЕННЯ
від 29.11.2018 № 1917
Відповідно до ст.25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», розглянувши клопотання начальника управління будівництва та розвитку інфраструктури Калуської міської ради (Богдан Грущак) від 05.11.2018р. №01-10/412, з метою вдосконалення залучення, розрахунку розмірута використання коштів пайової участі замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша, та враховуючи рекомендації постійної комісії міської ради з питань власності, житлово-комунального господарства та екології,міська рада
ВИРІШИЛА:
1.Затвердити Порядок пайової участі замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша (додається).
2. Визначити Управління будівництва та розвитку інфраструктури Калуської міської ради уповноваженим органом по регулюванню діяльності, пов’язаної з пайовою участю замовників будівництва щодо здійсненнярозрахункупайової участі, укладення, зміну, розірвання договору.
Міський голова Ігор Матвійчук
Порядок
пайової участі замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша
1.2. Порядок пайової участі замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша створюється з метою формування фінансової основи для вирішення першочергових завдань економічного та соціального розвитку, з метою стимулювання інвестиційної діяльності, створення сприятливих умов для залучення інвестицій у розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури, забезпечення комплексної забудови міста усіма суб`єктами містобудівної діяльності у процесі нового будівництва, розширення, реконструкції об`єктів житлово-цивільного, виробничого і невиробничого призначення.
1.3. Формування, розподіл та використання коштів пайової участі проводиться у відповідності до вимог положень Бюджетного Кодексу України, інших актів законодавства України та цього Порядку.
1.4. Кошти пайової участі зараховуються до бюджету розвитку спеціального фонду міського бюджету.
Інженерно-транспортнаінфраструктура - комплекс інженерних, транспортнихспоруд і комунікацій.
Будівництво - нове будівництво, реконструкція, капітальний ремонт та технічне переоснащення об'єктів будівництва.
Проектна документація - затверджені текстові та графічні матеріали, якими визначаються містобудівні, об’ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні, технологічні вирішення, а також кошториси об’єктів будівництва.
Замовник будівництва - фізична чи юридична особа, яка має у власності або у користуванні земельну ділянку для забудови чи володіє на законних підставах об’єктом будівництва, на якому має намір виконувати будівельні роботи.
Капітальний ремонт - сукупність робіт на об’єкті будівництва, введеному в експлуатацію в установленому порядку, без зміни його геометричних розмірів та функціонального призначення, що передбачають втручання у несучі та огороджувальні системи, при заміні або відновленні конструкцій чи інженерних систем та обладнання, у зв'язку з їх фізичною зношеністю та руйнуванням, поліпшення експлуатаційних показників, а також благоустрій території.
Комплекс (будова) - сукупність будинків, будівель, споруд будь-якого призначення, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, об’єднаних цільовим призначенням, зведення яких здійснюється, як правило, за єдиною проектною документацією.
Нове будівництво - будівництво будинків, будівель, споруд, їх комплексів, що здійснюється з метою створення об’єктів виробничого і невиробничого призначення, а також лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, в тому числі добудова зупинених об’єктів незавершеного будівництва.
Реконструкція - перебудова введеного в експлуатацію в установленому порядку об'єкту будівництва, що передбачає зміну його геометричних розмірів та/або функціонального призначення, в наслідок чого відбувається зміна основних техніко-економічних показників (кількість продукції, потужність тощо), забезпечується удосконалення виробництва, підвищення його техніко-економічного рівня та якості продукції, що виготовляється, поліпшення умов експлуатації та якості послуг. Реконструкція передбачає повне або часткове збереження елементів несучих і огороджувальних конструкцій та призупинення на час виконання робіт експлуатації об’єкту в цілому або його частин (за умови їх автономності).
Черга будівництва - визначена проектною документацією частина комплексу (будови) – будинки, будівлі, споруди, лінійні об'єкти інженерно-транспортної інфраструктури, введення в дію яких частково забезпечує випуск продукції або надання послуг, їх безпечну експлуатацію та самостійне функціонування. Черга будівництва може поділятися на пускові комплекси для можливості їх введення в експлуатацію.
Об’єкт будівництва – будівлі, будинки, споруди будь якого призначення, їх комплекси або їх частини , лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури.
Загальна кошторисна вартість будівництва – повна кошторисна вартість об’єкта будівництва або його черги, включаючи кошторисну вартість будівельних робіт, витрати на придбання устаткування, меблів та інвентарю, а також інші витрати. Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва складається на основі об’єктних кошторисних розрахунків і розрахунків на окремі види витрат.
Пайова участь (внесок) – це зобов’язання замовника будівництва відрахувати до міського бюджету кошти на створення і розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста у сумі і порядку, що передбачені чинним законодавством та цим порядком.
Договір про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша(далі – Договір) – юридичний документ, що містить зобов’язання замовника будівництва (суб’єкта господарювання), в повному обсязі, частинами або єдиним платежем сплатити пайову участь, та фіксує двосторонню домовленість між сторонами - управлінням будівництва та розвитку інфраструктури Калуської міської ради та замовником будівництва. Невід’ємною частиною договору є розрахунок величини пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша.
3.1.1. Величина пайової участі визначається у Розрахунку, який є невід’ємною частиною Договору, укладеного з Управлінням будівництва та розвитку інфраструктури Калуської міської ради та замовником будівництва, у грошовому виразі відсоткового значення від загальної кошторисної вартості будівництва об’єкта, визначеної згідно з державними будівельними нормами, стандартами і правилами. При цьому не враховуються витрати на придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішніх і поза майданчикових інженерних мереж, споруд та транспортних комунікацій.
3.1.2. Якщо вартість будівництва об’єкта не визначена згідно з державними будівельними нормами, стандартами і правилами, вона визначається на підставі показників опосередкованої вартості спорудження житла за регіонамиУкраїни та опосередкованої вартості будівництва об’єктів соціального призначення, які споруджується на території України (адміністративні будинки), затверджених Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України станом на момент звернення про укладення договору на пайову участь та виконання розрахунку.
- житлових будинків з вбудовано-прибудованими об’єктами комерційного призначення та/або об’єктів комерційного призначення з вбудовано-прибудованими чи надбудованими житловими квартирами визначається окремо для житлових приміщень, та для приміщень комерційного призначення з урахуванням вартості будівництва об’єкта;
- якщо загальна площа до 100 м2 - 1500,00 грн.(+ 5% від даної суми за кожні 3 роки з моменту прийняття даного порядку);
- якщо загальна площа від 100 м2 до 300 м2 - 3500,00 грн. (+ 5% від даної суми за кожні 3 роки з моменту прийняття даного порядку);
- якщо загальна площа від 300 м2 до 500 м2 - 5000,00 грн. (+ 5% від даної суми за кожні 3 роки з моменту прийняття даного порядку);
- якщо загальна площа більше 500 м2розрахунок здійснюється згідно п.4.3 цього порядку.
3.2. Якщо технічними умовами передбачається необхідність будівництва замовником інженерних мереж або об’єктів інженерної інфраструктури (крім мереж, призначених для передачі та розподілу електричної енергії, трубопроводів, призначених для розподілу природного газу, транспортування нафти та природного газу) поза межами його земельної ділянки, розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту зменшується на суму їх кошторисної вартості, а такі інженерні мережі та/або об’єкти передаються у комунальну власність м.Калуша. Рішення про передачу інженерних мереж готується Фондом комунальної власності територіальної громади м.Калуша.
3.3. У разі якщо кошторисна вартість будівництва інженерних мереж та/або об’єктів інженерної інфраструктури (крім мереж, призначених для передачі та розподілу електричної енергії, трубопроводів, призначених для розподілу природного газу, транспортування нафти та природного газу) перевищує розмір пайової участі замовника у розвитку інфраструктури населеного пункту, орган місцевого самоврядування (Калуська міська рада) приймає рішення про відшкодування замовнику різниці між здійсненими витратами та розміром пайової участі замовника у розвитку інфраструктури населеного пункту.
4. Розрахунок вартості пайової участі Замовників будівництва.
4.1.Розмір пайової участі замовників будівництва розраховується, виходячи із відсоткових ставок передбачених підпунктом 3.1.3. цього Порядку від вартості будівництва.
4.2. До пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша не залучаються замовники у разі будівництва:
1) об’єктів будь-якого призначення на замовлення державних органів або органів місцевого самоврядування за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів;
2) будівель навчальних закладів, закладів культури, фізичної культури і спорту, медичного і оздоровчого призначення;
3) будинків житлового фонду соціального призначення та доступного житла;
4) індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків загальною площею до 300 квадратних метрів, господарських споруд, розташованих на відповідних земельних ділянках;
5) об’єктів комплексної забудови територій, що здійснюється за результатами інвестиційних конкурсів або аукціонів;
6) об’єктів будівництва за умови спорудження на цій земельній ділянці об’єктів соціальної інфраструктури;
7) об’єктів, що споруджуються замість тих, що пошкоджені або зруйновані внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного або природного характеру;
8) об’єктів інженерної, транспортної інфраструктури, об’єктів енергетики, зв’язку та дорожнього господарства (крім об’єктів дорожнього сервісу);
9) об’єктів у межах індустріальних парків на замовлення ініціаторів створення індустріальних парків, керуючих компаній індустріальних парків, учасників індустріальних парків.
10) реконструкції житлової квартири без зміни функціонального призначення.
11) здійснення капітального ремонту об’єкта.
4.3. Розрахунки розміру пайової участі замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша:
4.3.1. Розрахунок розміру пайової участі замовників будівництвау створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста для об’єктів комерційного призначенняпри наявності експертного звіту щодо розгляду кошторисної частини проектної документації здійснюється за формулою:
ПУ= КВ x ВПУ, де
ПУ-пайова участь у створенні і розвиткуінженерно-транспортної та соціальноїінфраструктуриміста;
КВ-загальнакошториснавартістьоб’єкта.
ВПУ - відсоток пайовоїучастізгідно підпункту 3.1.3 (4%);
4.3.2. Розрахунок розміру пайової участі замовників будівництвау створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста для нового будівництва об’єктів комерційного призначенняпри відсутності експертного звіту щодо розгляду кошторисної частини проектної документації, здійснюється за формулою:
ПУ= S x ОВ x ВПУ, де
ПУ-пайова участь у створенні і розвиткуінженерно-транспортної та соціальноїінфраструктуриміста;
S– площаоб’єкта, в кв. м. (уразіздійсненнядобудови без зміницільовогопризначенняоб’єкту, враховуєтьсятількиплощатієїчастиниоб’єкта, щодобудовується);
ОВ – опосередкованавартістьбудівництваоб’єктівсоціальногопризначення, якіспоруджуються на територіїУкраїни (адміністративнібудинки), щовстановлена станом на дату складання договору (без урахування ПДВ), яка періодичнозатверджується наказом Міністерстварегіональногорозвитку, будівництва та житлово-комунальногогосподарстваУкраїни;
ВПУ - відсоток пайовоїучастізгідно підпункту 3.1.3 (4%);
4.3.3. Розрахунок розміру пайової участі замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста при реконструкції об’єкту комерційного призначення при відсутності експертного звітуздійснюється за формулою:
ПУ= S x (ОВ х 0,3) x ВПУ, де
ПУ -пайова участь у створенні і розвиткуінженерно-транспортної та соціальноїінфраструктуриміста;
S–площаоб’єкта, в кв. м. (уразіздійсненнядобудови без зміницільовогопризначенняоб’єкту,враховуєтьсятількиплощатієїчастиниоб’єкта,щодобудовується);
ОВх0,3 –30 відсотків від опосередкованої вартості будівництва об’єктів соціального призначення, які споруджуються на території України (адміністративні будинки), щовстановлена станом на дату укладення договору (без урахування ПДВ), яка періодично затверджується наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України;
ВПУ - відсоток пайової участі згідно підпункту 3.1.3 (4%).
ПУж - пайова участь для житлових будинків у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста;
S - площа, в кв. м.
В - вартість 1 м.кв. загальної площі об’єкта, яка визначається за формулою:
В = КВ : S, де
КВ – загальна кошториснавартістьоб’єкта;
S - площа об’єкту.
ВПУж - відсоток пайової участі згідно підпункту 3.1.3 для житлових будинків (1,5%).
ПУк = S х В х ВПУк, де
ПУк -пайова участь для нежитлових будівель та споруд (комерційні приміщення) у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста;
S - площа, в кв. м.
В-вартість 1 м.кв. загальноїплощіоб’єкта, яка визначається за формулою:
В = КВ : S, де
КВ – загальна кошторисна вартість об’єкта;
S - площа об’єкту.
ВПУк - відсоток пайової участі згідно підпункту 3.1.3 для нежитлових будівель та споруд (комерційні приміщення) - (4%).
Загальний розмір пайової участі, що залучається здійснюються методом сумування даних ( ПУ = ПУж + ПУк).
4.3.5. Розрахунок розміру пайової участі замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста при реконструкції промислових об’єктів здійснюється за формулою:
ПУ =Sх (ОВх0,3) х ВПУ, де
ПУ -пайова участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста;
S - площа об’єкту;
ОВх0,3 - 30 відсотків від опосередкованої вартості будівництва об’єктів соціального призначення, які споруджуються на території України (адміністративні будинки), що встановлена станом на дату укладення договору (без урахування ПДВ), яка періодично затверджується наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України;
ВПУ - відсоток пайової участі, згідно підпункту 3.1.3 для нежитлових будівель та споруд (4%) .
ПУ -пайова участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста;
S - площа об’єкту;
ОВ - опосередкована вартість будівництва об’єктів соціального призначення, які споруджуються на території України (адміністративні будинки), що встановлена станом на дату укладення договору (без урахування ПДВ), яка періодично затверджується наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України;
ВПУ - відсоток пайової участі, згідно підпункту 3.1.3 для нежитлових будівель та споруд (4%) .
4.3.7. Розрахунок розміру пайової участі замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста для промислових об’єктів при наявності експертного звіту щодо розгляду кошторисної частини проектної документації здійснюється за формулою:
ПУ =КВ х ВПУ, де
ПУ -пайова участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста;
КВ - загальна кошторисна вартість об’єкта;
ВПУ - відсоток пайової участі, згідно підпункту 3.1.3 для нежитлових будівель та споруд (4%) .
4.3.8. Розрахунок розміру пайової участі замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста у разі будівництва житлових будинків здійснюється за формулою:
ПУ = S х ОВж х ВПУ, де
ПУ-пайова участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста;
S - площаоб’єкту;
ОВж- показник опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України, що встановлена станом на дату складання договору (без урахування ПДВ), яка періодично затверджується Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України;
ВПУ - відсоток пайової участі згідно підпункту 3.1.3 для житлових будинків (1,5%).
5. Порядок використання коштів пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури
міста Калуша.
5.1. Пайова участь сплачується у безготівковій формі на розрахунковий рахунок, зазначений у Договорі.
5.2. Кошти, отримані як пайова участь можуть використовуватися виключно для створення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша.
5.3. Рішення щодо розподілу та цільового використання коштів пайової участі приймає Калуська міська рада при затвердженні бюджету міста на кожний рік.
5.4. Забороняється вимагати від Замовника надання будь-яких послуг, у тому числі здійснення будівництва об’єктів та передачі матеріальних або нематеріальних активів (зокрема житлових та нежитлових приміщень, у тому числі шляхом їх викупу).
6. Договір про пайову участь у створенні і розвитку
інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша.
6.1.Договір про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша укладається між Замовником будівництва та Управлінням будівництва та розвитку інфраструктури Калуської міської не пізніше ніж через 15 робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про його укладення, але до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію.
Істотними умовами договору є:
1) розмір пайової участі;
2) строк (графік) сплати пайової участі;
3) відповідальність сторін.
6.2.Невід’ємною частиною договору є розрахунок розміру коштів пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша.
6.3. Розмір пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша визначається протягом десяти робочих днів з дня реєстрації управлінням будівництва та розвитку інфраструктури Калуської міської ради звернення замовника про укладення договору про пайову участь та доданих до нього документів, що підтверджують вартість будівництва об’єкта, з техніко-економічними показниками.
6.4. Кошти пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша сплачуються в повному обсязі до прийняття об’єкта будівництва в експлуатацію єдиним платежем або частинами за графіком, що визначається договором.
6.5. Договір містить умови щодо розміру у відсотковому значенні від загальної кошторисної вартості будівництва об’єкта, форми, у якій будуть вноситись кошти пайової участі, банківські реквізити, рахунок, на який мають перераховуватись кошти, терміни сплати, майнові та інші права сторін, відповідальність, та інше.
6.6. За порушення строків виконання зобов’язань визначених договором, щодо оплати коштів пайової участі на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м.Калуша, замовник будівництва несе відповідальність згідно з умовами договору та сплачує управлінню будівництва та розвитку інфраструктури Калуської міської ради штраф в розмірі 20% від суми основного зобов’язання.
6.7.У разі зміни замовника розмір пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша зменшується на суму коштів, сплачених попереднім замовником відповідно до укладеного ним договору про пайову участь.
6.8.При зміні техніко-економічних показників проектної документації об’єкта будівництва, кінцевий розрахунок розміру та оплата пайової участі Замовника будівництва уточнюється до введення об’єкта в експлуатацію шляхом укладання додаткової угоди.
6.9. Договір з розрахунком зберігаються 3 (три) роки в управлінні будівництва та розвитку інфраструктури Калуської міської ради після виконання сторонами умов договору.
6.10. Управління будівництва та розвитку інфраструктури Калуської міської ради надає Замовнику будівництва довідку про повну сплату коштів на пайову участь на підставі платіжних доручень.
6.11. Управління будівництва та розвитку інфраструктури міської ради є єдиним органом, уповноваженим здійснювати розрахунок пайової участі, укладення, зміну, розірвання договору.
7. Заключні положення.
7.1. Фінансовому управлінню Калуської міської ради щомісячно до 05 числа надавати в управління будівництва та розвитку інфраструктури Калуської міської ради інформацію про фактичні надходження від пайової участі до бюджету розвитку спеціального фонду міського бюджету.
7.2. Відповідальність за своєчасне надання містобудівного розрахунку, проектно-кошторисної документації в повному обсязі для виконання розрахунку розміру пайової участі в управління будівництва та розвитку інфраструктури Калуської міської ради покладається на Замовника.
7.3. Усі рішення, дії або бездіяльність органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, громадян та юридичних осіб, пов’язані із надходженням коштів пайової участі, можуть бути оскаржені у судовому порядку відповідно до чинного законодавства України.
7.4. У разі невиконання Замовником будівництва умов Договору про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша щодо перерахування в повному обсязі коштів, управління будівництва та розвитку інфраструктури Калуської міської ради здійснює необхідні заходи щодо примусового стягнення вказаних коштів у судовому порядку.
7.5. Дія цього Порядку поширюється на всіх Замовників будівництва, незалежно від форми власності, які здійснюють будівництво на території міста Калуша, за винятком тих, що перелічені у пункті 4.2. цього Порядку.
7.6. У випадку зміни замовниками будівництва функціонального призначення об’єкта після введення його в експлуатацію, який був звільнений від сплати пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша, до замовників будівництва застосовується правила цього Порядку.
7.7. Замовники будівництва несуть відповідальність відповідно до законодавства України за повноту і достовірність поданих до управління будівництва та розвитку інфраструктури Калуської міської ради даних та документів, на підставі яких укладається договір про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша.
Начальник управління будівництва
та розвитку інфраструктури
Калуської міської ради Грущак Б.Є.
від 29.11.2018 № 1917
|
Відповідно до ст.25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», розглянувши клопотання начальника управління будівництва та розвитку інфраструктури Калуської міської ради (Богдан Грущак) від 05.11.2018р. №01-10/412, з метою вдосконалення залучення, розрахунку розмірута використання коштів пайової участі замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша, та враховуючи рекомендації постійної комісії міської ради з питань власності, житлово-комунального господарства та екології,міська рада
ВИРІШИЛА:
1.Затвердити Порядок пайової участі замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша (додається).
2. Визначити Управління будівництва та розвитку інфраструктури Калуської міської ради уповноваженим органом по регулюванню діяльності, пов’язаної з пайовою участю замовників будівництва щодо здійсненнярозрахункупайової участі, укладення, зміну, розірвання договору.
- Рішення Калуської міської ради від 28.12.2017р. №1265 «Про затвердження Положення про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша»вважати таким, що втратило чинність.
Міський голова Ігор Матвійчук
ЗАТВЕРДЖЕНО рішенням Калуської міської ради від 29.11.2018 № 1917 Секретар міської ради Роман Боднарчук |
пайової участі замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша
- Загальні умови Порядку.
1.2. Порядок пайової участі замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша створюється з метою формування фінансової основи для вирішення першочергових завдань економічного та соціального розвитку, з метою стимулювання інвестиційної діяльності, створення сприятливих умов для залучення інвестицій у розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури, забезпечення комплексної забудови міста усіма суб`єктами містобудівної діяльності у процесі нового будівництва, розширення, реконструкції об`єктів житлово-цивільного, виробничого і невиробничого призначення.
1.3. Формування, розподіл та використання коштів пайової участі проводиться у відповідності до вимог положень Бюджетного Кодексу України, інших актів законодавства України та цього Порядку.
1.4. Кошти пайової участі зараховуються до бюджету розвитку спеціального фонду міського бюджету.
- Визначення термінів.
Інженерно-транспортнаінфраструктура - комплекс інженерних, транспортнихспоруд і комунікацій.
Будівництво - нове будівництво, реконструкція, капітальний ремонт та технічне переоснащення об'єктів будівництва.
Проектна документація - затверджені текстові та графічні матеріали, якими визначаються містобудівні, об’ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні, технологічні вирішення, а також кошториси об’єктів будівництва.
Замовник будівництва - фізична чи юридична особа, яка має у власності або у користуванні земельну ділянку для забудови чи володіє на законних підставах об’єктом будівництва, на якому має намір виконувати будівельні роботи.
Капітальний ремонт - сукупність робіт на об’єкті будівництва, введеному в експлуатацію в установленому порядку, без зміни його геометричних розмірів та функціонального призначення, що передбачають втручання у несучі та огороджувальні системи, при заміні або відновленні конструкцій чи інженерних систем та обладнання, у зв'язку з їх фізичною зношеністю та руйнуванням, поліпшення експлуатаційних показників, а також благоустрій території.
Комплекс (будова) - сукупність будинків, будівель, споруд будь-якого призначення, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, об’єднаних цільовим призначенням, зведення яких здійснюється, як правило, за єдиною проектною документацією.
Нове будівництво - будівництво будинків, будівель, споруд, їх комплексів, що здійснюється з метою створення об’єктів виробничого і невиробничого призначення, а також лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, в тому числі добудова зупинених об’єктів незавершеного будівництва.
Реконструкція - перебудова введеного в експлуатацію в установленому порядку об'єкту будівництва, що передбачає зміну його геометричних розмірів та/або функціонального призначення, в наслідок чого відбувається зміна основних техніко-економічних показників (кількість продукції, потужність тощо), забезпечується удосконалення виробництва, підвищення його техніко-економічного рівня та якості продукції, що виготовляється, поліпшення умов експлуатації та якості послуг. Реконструкція передбачає повне або часткове збереження елементів несучих і огороджувальних конструкцій та призупинення на час виконання робіт експлуатації об’єкту в цілому або його частин (за умови їх автономності).
Черга будівництва - визначена проектною документацією частина комплексу (будови) – будинки, будівлі, споруди, лінійні об'єкти інженерно-транспортної інфраструктури, введення в дію яких частково забезпечує випуск продукції або надання послуг, їх безпечну експлуатацію та самостійне функціонування. Черга будівництва може поділятися на пускові комплекси для можливості їх введення в експлуатацію.
Об’єкт будівництва – будівлі, будинки, споруди будь якого призначення, їх комплекси або їх частини , лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури.
Загальна кошторисна вартість будівництва – повна кошторисна вартість об’єкта будівництва або його черги, включаючи кошторисну вартість будівельних робіт, витрати на придбання устаткування, меблів та інвентарю, а також інші витрати. Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва складається на основі об’єктних кошторисних розрахунків і розрахунків на окремі види витрат.
Пайова участь (внесок) – це зобов’язання замовника будівництва відрахувати до міського бюджету кошти на створення і розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста у сумі і порядку, що передбачені чинним законодавством та цим порядком.
Договір про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша(далі – Договір) – юридичний документ, що містить зобов’язання замовника будівництва (суб’єкта господарювання), в повному обсязі, частинами або єдиним платежем сплатити пайову участь, та фіксує двосторонню домовленість між сторонами - управлінням будівництва та розвитку інфраструктури Калуської міської ради та замовником будівництва. Невід’ємною частиною договору є розрахунок величини пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша.
- Величина пайової участі замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша.
3.1.1. Величина пайової участі визначається у Розрахунку, який є невід’ємною частиною Договору, укладеного з Управлінням будівництва та розвитку інфраструктури Калуської міської ради та замовником будівництва, у грошовому виразі відсоткового значення від загальної кошторисної вартості будівництва об’єкта, визначеної згідно з державними будівельними нормами, стандартами і правилами. При цьому не враховуються витрати на придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішніх і поза майданчикових інженерних мереж, споруд та транспортних комунікацій.
3.1.2. Якщо вартість будівництва об’єкта не визначена згідно з державними будівельними нормами, стандартами і правилами, вона визначається на підставі показників опосередкованої вартості спорудження житла за регіонамиУкраїни та опосередкованої вартості будівництва об’єктів соціального призначення, які споруджується на території України (адміністративні будинки), затверджених Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України станом на момент звернення про укладення договору на пайову участь та виконання розрахунку.
- .Розмір пайової участі Замовника будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша визначається у відповідності до підпунктів 3.1.1. і 3.1.2. цього Порядку і становить у разі будівництва:
- житлових будинків з вбудовано-прибудованими об’єктами комерційного призначення та/або об’єктів комерційного призначення з вбудовано-прибудованими чи надбудованими житловими квартирами визначається окремо для житлових приміщень, та для приміщень комерційного призначення з урахуванням вартості будівництва об’єкта;
- якщо загальна площа до 100 м2 - 1500,00 грн.(+ 5% від даної суми за кожні 3 роки з моменту прийняття даного порядку);
- якщо загальна площа від 100 м2 до 300 м2 - 3500,00 грн. (+ 5% від даної суми за кожні 3 роки з моменту прийняття даного порядку);
- якщо загальна площа від 300 м2 до 500 м2 - 5000,00 грн. (+ 5% від даної суми за кожні 3 роки з моменту прийняття даного порядку);
- якщо загальна площа більше 500 м2розрахунок здійснюється згідно п.4.3 цього порядку.
3.2. Якщо технічними умовами передбачається необхідність будівництва замовником інженерних мереж або об’єктів інженерної інфраструктури (крім мереж, призначених для передачі та розподілу електричної енергії, трубопроводів, призначених для розподілу природного газу, транспортування нафти та природного газу) поза межами його земельної ділянки, розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту зменшується на суму їх кошторисної вартості, а такі інженерні мережі та/або об’єкти передаються у комунальну власність м.Калуша. Рішення про передачу інженерних мереж готується Фондом комунальної власності територіальної громади м.Калуша.
3.3. У разі якщо кошторисна вартість будівництва інженерних мереж та/або об’єктів інженерної інфраструктури (крім мереж, призначених для передачі та розподілу електричної енергії, трубопроводів, призначених для розподілу природного газу, транспортування нафти та природного газу) перевищує розмір пайової участі замовника у розвитку інфраструктури населеного пункту, орган місцевого самоврядування (Калуська міська рада) приймає рішення про відшкодування замовнику різниці між здійсненими витратами та розміром пайової участі замовника у розвитку інфраструктури населеного пункту.
4. Розрахунок вартості пайової участі Замовників будівництва.
4.1.Розмір пайової участі замовників будівництва розраховується, виходячи із відсоткових ставок передбачених підпунктом 3.1.3. цього Порядку від вартості будівництва.
4.2. До пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша не залучаються замовники у разі будівництва:
1) об’єктів будь-якого призначення на замовлення державних органів або органів місцевого самоврядування за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів;
2) будівель навчальних закладів, закладів культури, фізичної культури і спорту, медичного і оздоровчого призначення;
3) будинків житлового фонду соціального призначення та доступного житла;
4) індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків загальною площею до 300 квадратних метрів, господарських споруд, розташованих на відповідних земельних ділянках;
5) об’єктів комплексної забудови територій, що здійснюється за результатами інвестиційних конкурсів або аукціонів;
6) об’єктів будівництва за умови спорудження на цій земельній ділянці об’єктів соціальної інфраструктури;
7) об’єктів, що споруджуються замість тих, що пошкоджені або зруйновані внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного або природного характеру;
8) об’єктів інженерної, транспортної інфраструктури, об’єктів енергетики, зв’язку та дорожнього господарства (крім об’єктів дорожнього сервісу);
9) об’єктів у межах індустріальних парків на замовлення ініціаторів створення індустріальних парків, керуючих компаній індустріальних парків, учасників індустріальних парків.
10) реконструкції житлової квартири без зміни функціонального призначення.
11) здійснення капітального ремонту об’єкта.
4.3. Розрахунки розміру пайової участі замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша:
4.3.1. Розрахунок розміру пайової участі замовників будівництвау створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста для об’єктів комерційного призначенняпри наявності експертного звіту щодо розгляду кошторисної частини проектної документації здійснюється за формулою:
ПУ= КВ x ВПУ, де
ПУ-пайова участь у створенні і розвиткуінженерно-транспортної та соціальноїінфраструктуриміста;
КВ-загальнакошториснавартістьоб’єкта.
ВПУ - відсоток пайовоїучастізгідно підпункту 3.1.3 (4%);
4.3.2. Розрахунок розміру пайової участі замовників будівництвау створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста для нового будівництва об’єктів комерційного призначенняпри відсутності експертного звіту щодо розгляду кошторисної частини проектної документації, здійснюється за формулою:
ПУ= S x ОВ x ВПУ, де
ПУ-пайова участь у створенні і розвиткуінженерно-транспортної та соціальноїінфраструктуриміста;
S– площаоб’єкта, в кв. м. (уразіздійсненнядобудови без зміницільовогопризначенняоб’єкту, враховуєтьсятількиплощатієїчастиниоб’єкта, щодобудовується);
ОВ – опосередкованавартістьбудівництваоб’єктівсоціальногопризначення, якіспоруджуються на територіїУкраїни (адміністративнібудинки), щовстановлена станом на дату складання договору (без урахування ПДВ), яка періодичнозатверджується наказом Міністерстварегіональногорозвитку, будівництва та житлово-комунальногогосподарстваУкраїни;
ВПУ - відсоток пайовоїучастізгідно підпункту 3.1.3 (4%);
4.3.3. Розрахунок розміру пайової участі замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста при реконструкції об’єкту комерційного призначення при відсутності експертного звітуздійснюється за формулою:
ПУ= S x (ОВ х 0,3) x ВПУ, де
ПУ -пайова участь у створенні і розвиткуінженерно-транспортної та соціальноїінфраструктуриміста;
S–площаоб’єкта, в кв. м. (уразіздійсненнядобудови без зміницільовогопризначенняоб’єкту,враховуєтьсятількиплощатієїчастиниоб’єкта,щодобудовується);
ОВх0,3 –30 відсотків від опосередкованої вартості будівництва об’єктів соціального призначення, які споруджуються на території України (адміністративні будинки), щовстановлена станом на дату укладення договору (без урахування ПДВ), яка періодично затверджується наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України;
ВПУ - відсоток пайової участі згідно підпункту 3.1.3 (4%).
- Розрахунок розміру пайової участі замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста для житлових будинків з вбудовано-прибудованими приміщеннями комерційного призначення та/або об’єктів комерційного призначення з вбудовано-прибудованими чи надбудованими житловими квартирами принаявності кошторисної документації, яка пройшла експертизу здійснюється за формулами:
ПУж - пайова участь для житлових будинків у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста;
S - площа, в кв. м.
В - вартість 1 м.кв. загальної площі об’єкта, яка визначається за формулою:
В = КВ : S, де
КВ – загальна кошториснавартістьоб’єкта;
S - площа об’єкту.
ВПУж - відсоток пайової участі згідно підпункту 3.1.3 для житлових будинків (1,5%).
ПУк = S х В х ВПУк, де
ПУк -пайова участь для нежитлових будівель та споруд (комерційні приміщення) у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста;
S - площа, в кв. м.
В-вартість 1 м.кв. загальноїплощіоб’єкта, яка визначається за формулою:
В = КВ : S, де
КВ – загальна кошторисна вартість об’єкта;
S - площа об’єкту.
ВПУк - відсоток пайової участі згідно підпункту 3.1.3 для нежитлових будівель та споруд (комерційні приміщення) - (4%).
Загальний розмір пайової участі, що залучається здійснюються методом сумування даних ( ПУ = ПУж + ПУк).
4.3.5. Розрахунок розміру пайової участі замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста при реконструкції промислових об’єктів здійснюється за формулою:
ПУ =Sх (ОВх0,3) х ВПУ, де
ПУ -пайова участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста;
S - площа об’єкту;
ОВх0,3 - 30 відсотків від опосередкованої вартості будівництва об’єктів соціального призначення, які споруджуються на території України (адміністративні будинки), що встановлена станом на дату укладення договору (без урахування ПДВ), яка періодично затверджується наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України;
ВПУ - відсоток пайової участі, згідно підпункту 3.1.3 для нежитлових будівель та споруд (4%) .
- Розрахунок розміру пайової участі замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста при новому будівництві промислових об’єктів здійснюється за формулою:
ПУ -пайова участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста;
S - площа об’єкту;
ОВ - опосередкована вартість будівництва об’єктів соціального призначення, які споруджуються на території України (адміністративні будинки), що встановлена станом на дату укладення договору (без урахування ПДВ), яка періодично затверджується наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України;
ВПУ - відсоток пайової участі, згідно підпункту 3.1.3 для нежитлових будівель та споруд (4%) .
4.3.7. Розрахунок розміру пайової участі замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста для промислових об’єктів при наявності експертного звіту щодо розгляду кошторисної частини проектної документації здійснюється за формулою:
ПУ =КВ х ВПУ, де
ПУ -пайова участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста;
КВ - загальна кошторисна вартість об’єкта;
ВПУ - відсоток пайової участі, згідно підпункту 3.1.3 для нежитлових будівель та споруд (4%) .
4.3.8. Розрахунок розміру пайової участі замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста у разі будівництва житлових будинків здійснюється за формулою:
ПУ = S х ОВж х ВПУ, де
ПУ-пайова участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста;
S - площаоб’єкту;
ОВж- показник опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України, що встановлена станом на дату складання договору (без урахування ПДВ), яка періодично затверджується Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України;
ВПУ - відсоток пайової участі згідно підпункту 3.1.3 для житлових будинків (1,5%).
5. Порядок використання коштів пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури
міста Калуша.
5.1. Пайова участь сплачується у безготівковій формі на розрахунковий рахунок, зазначений у Договорі.
5.2. Кошти, отримані як пайова участь можуть використовуватися виключно для створення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша.
5.3. Рішення щодо розподілу та цільового використання коштів пайової участі приймає Калуська міська рада при затвердженні бюджету міста на кожний рік.
5.4. Забороняється вимагати від Замовника надання будь-яких послуг, у тому числі здійснення будівництва об’єктів та передачі матеріальних або нематеріальних активів (зокрема житлових та нежитлових приміщень, у тому числі шляхом їх викупу).
6. Договір про пайову участь у створенні і розвитку
інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша.
6.1.Договір про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша укладається між Замовником будівництва та Управлінням будівництва та розвитку інфраструктури Калуської міської не пізніше ніж через 15 робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про його укладення, але до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію.
Істотними умовами договору є:
1) розмір пайової участі;
2) строк (графік) сплати пайової участі;
3) відповідальність сторін.
6.2.Невід’ємною частиною договору є розрахунок розміру коштів пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша.
6.3. Розмір пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша визначається протягом десяти робочих днів з дня реєстрації управлінням будівництва та розвитку інфраструктури Калуської міської ради звернення замовника про укладення договору про пайову участь та доданих до нього документів, що підтверджують вартість будівництва об’єкта, з техніко-економічними показниками.
6.4. Кошти пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша сплачуються в повному обсязі до прийняття об’єкта будівництва в експлуатацію єдиним платежем або частинами за графіком, що визначається договором.
6.5. Договір містить умови щодо розміру у відсотковому значенні від загальної кошторисної вартості будівництва об’єкта, форми, у якій будуть вноситись кошти пайової участі, банківські реквізити, рахунок, на який мають перераховуватись кошти, терміни сплати, майнові та інші права сторін, відповідальність, та інше.
6.6. За порушення строків виконання зобов’язань визначених договором, щодо оплати коштів пайової участі на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м.Калуша, замовник будівництва несе відповідальність згідно з умовами договору та сплачує управлінню будівництва та розвитку інфраструктури Калуської міської ради штраф в розмірі 20% від суми основного зобов’язання.
6.7.У разі зміни замовника розмір пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша зменшується на суму коштів, сплачених попереднім замовником відповідно до укладеного ним договору про пайову участь.
6.8.При зміні техніко-економічних показників проектної документації об’єкта будівництва, кінцевий розрахунок розміру та оплата пайової участі Замовника будівництва уточнюється до введення об’єкта в експлуатацію шляхом укладання додаткової угоди.
6.9. Договір з розрахунком зберігаються 3 (три) роки в управлінні будівництва та розвитку інфраструктури Калуської міської ради після виконання сторонами умов договору.
6.10. Управління будівництва та розвитку інфраструктури Калуської міської ради надає Замовнику будівництва довідку про повну сплату коштів на пайову участь на підставі платіжних доручень.
6.11. Управління будівництва та розвитку інфраструктури міської ради є єдиним органом, уповноваженим здійснювати розрахунок пайової участі, укладення, зміну, розірвання договору.
7. Заключні положення.
7.1. Фінансовому управлінню Калуської міської ради щомісячно до 05 числа надавати в управління будівництва та розвитку інфраструктури Калуської міської ради інформацію про фактичні надходження від пайової участі до бюджету розвитку спеціального фонду міського бюджету.
7.2. Відповідальність за своєчасне надання містобудівного розрахунку, проектно-кошторисної документації в повному обсязі для виконання розрахунку розміру пайової участі в управління будівництва та розвитку інфраструктури Калуської міської ради покладається на Замовника.
7.3. Усі рішення, дії або бездіяльність органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, громадян та юридичних осіб, пов’язані із надходженням коштів пайової участі, можуть бути оскаржені у судовому порядку відповідно до чинного законодавства України.
7.4. У разі невиконання Замовником будівництва умов Договору про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша щодо перерахування в повному обсязі коштів, управління будівництва та розвитку інфраструктури Калуської міської ради здійснює необхідні заходи щодо примусового стягнення вказаних коштів у судовому порядку.
7.5. Дія цього Порядку поширюється на всіх Замовників будівництва, незалежно від форми власності, які здійснюють будівництво на території міста Калуша, за винятком тих, що перелічені у пункті 4.2. цього Порядку.
7.6. У випадку зміни замовниками будівництва функціонального призначення об’єкта після введення його в експлуатацію, який був звільнений від сплати пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша, до замовників будівництва застосовується правила цього Порядку.
7.7. Замовники будівництва несуть відповідальність відповідно до законодавства України за повноту і достовірність поданих до управління будівництва та розвитку інфраструктури Калуської міської ради даних та документів, на підставі яких укладається договір про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша.
Начальник управління будівництва
та розвитку інфраструктури
Калуської міської ради Грущак Б.Є.