ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 32

Про затвердження Програми
«Безпечне місто на 2019 рік»
 
 
Керуючись частиною 1 статті 59, пунктом 22 частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", з метою здійснення заходів, спрямованих на посилення безпеки громадян та захисту важливих об’єктів міста, враховуючи рекомендації постійної комісії з питань соціально-економічного розвитку, бюджету та інвестиційної політики, Калуська міська рада
ВИРІШИЛА:
 
 
         1. Затвердити Програму «Безпечне місто на 2019 рік» (додається).
         2. Фінансовому управлінню Калуської міської ради (Леся Поташник) передбачити кошти на фінансування Програми при формуванні міського бюджету 2019 року.
         3. Головним виконавцем та розпорядником коштів Програми «Безпечне місто на 2019 рік» визначити управління з питань надзвичайних ситуацій міської ради (Ігор Головатчук).
         4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на першого заступника міського голови  Галину Романко.
 
 
 
 
 
Міський голова                                                                   Ігор Матвійчук
 
 
 
 
  
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням міської ради
від _________№ _____
 
Секретар міської ради
                 Роман Боднарчук
 
 
Програма «Безпечне місто на 2019 ррік»
 
 
 
 
 
 
Замовник Програми:
 
Начальник управління
з питань надзвичайних
ситуацій міської ради            Головатчук Ігор Миколайович       _____________
 
Керівник Програми:
 
Перший заступник
міського голови                     Романко Галина Василівна             ___________
 
 
 
Додаток 1
До Програми
Паспорт Програми
«Безпечне місто на 2019 рік»
 
1. Ініціатор розроблення Програми (замовник): управління з питань надзвичайних ситуацій Калуської міської ради.
2. Розробник Програми: управління з питань надзвичайних ситуацій Калуської міської ради.
3. Співрозробники Програми: виконавчий комітет Калуської міської ради; Калуський відділ поліції головного управління національної поліції в Івано-Франківській області
4. Відповідальний виконавець Програми: управління з питань надзвичайних ситуацій Калуської міської ради.
5. Учасники Програми: підприємства, організації, установи, заклади міста, Калуський відділ поліції головного управління національної поліції в Івано-Франківській області; управління з питань надзвичайних ситуацій Калуської міської ради; управління економічного розвитку міста, відділ внутрішньої політики та зв’язків з громадськістю міської ради, спеціалізована організація за договором.
 
6. Термін реалізації Програми: 1 рік.
         7. Обсяги фінансування Програми: 344,4 тис. грн.
 
 
 
Роки
Обсяги фінансування
тис. грн.
 
всього
в т.ч. за джерелами  фінансування
обласний бюджет міський бюджет Державний бюджет інше фінансування
2019 344,4 - 344,4 - -
 
8. Очікувані результати виконання Програми
 
- впровадження систем безпеки;
- ведення спостереження за всіма подіями, що відбуваються в місті;
- запобігання надзвичайних ситуацій, а в разі їх виникнення негайне інформування відповідних служб для оперативного їх усунення;
- координована робота місцевої влади та правоохоронних органів міста у напрямку посилення безпеки громадян та захисту міста;
- підтримка громадського порядку у місті;
- посилення безпеки громадян, гарантування забезпечення їх захисту з боку влади та правоохоронних органів міста;
- успішна протидія можливим загрозам інтересам держави, провокаціям, проявам тероризму;
- зниження криміногенного стану у місті;
- підтримка нормальної життєдіяльності міста, стабільної роботи його важливих об’єктів;
- попередження та успішне подолання небезпечних та надзвичайних ситуацій, мінімізація їх наслідків;
- підвищення рівня дисципліни учасників дорожнього руху, зменшення дорожньо-транспортних пригод, кількості злочинів, пов'язаних з використанням автотранспорту, підвищення безпеки дорожнього руху;
- зростання ефективності прийняття оперативних та стратегічних управлінських рішень щодо забезпечення безпеки у місті Калуші;
- створення єдиної локальної мережі системи «Безпечне місто»;
- створення ситуаційного центру комплексного моніторингу подій міста.
 
9. Термін звітності:  1 раз на рік.
 
 
Обґрунтування необхідності Програми
На фоні зростання соціально-політичної напруги в нашій країні, як ніколи гостро постає питання посилення безпеки громадян, забезпечення нормальної життєдіяльності міста та захисту міського майна.
Виникає нагальна потреба у скоординованій, злагодженій роботі влади та правоохоронних органів, підвищенні оперативності реагування на надзвичайні та небезпечні ситуації. При цьому нові засоби та методи гарантування безпеки міста мають обов’язково відповідати основним вимогам сьогодення - забезпеченню надійності, стійкості та безперебійності роботи в цілодобовому режимі.
Калуш має розвинену інфраструктуру. Життєдіяльність міста забезпечується великою кількістю стратегічно важливих об’єктів. У місті проводяться численні масові заходи. Також актуальним є питання посилення безпеки дорожнього руху. Це вимагає як створення системи відеоспостереження міста, так і встановлення сучасних систем, здатних реагувати на тривожні події, здійснювати інтелектуальну обробку зображення, моніторинг середовища, забезпечувати контроль ситуації та нормальної роботи систем та обладнання.
Розроблення Програми «Безпечне місто на 2019 рік» (далі - Програма) обумовлено потребою впровадження комплексу програмно-апаратних та організаційних заходів для посилення безпеки населення, захисту стратегічних об’єктів та об'єктів забезпечення життєдіяльності міста, безпеки дорожнього руху.
Сьогодні в Україні склалась дуже напружена ситуація в зв'язку з погіршенням криміногенного стану. Саме тому існує нагальна потреба у посиленні заходів безпеки нашого міста.
Влада та правоохоронні органи міста працюють над попередженням та протидією можливим загрозам інтересам держави, життю та здоров’ю громадян, намагаються забезпечити оперативне реагування на надзвичайні ситуації.
На сьогоднішній день у Калуші існує багато місць та об’єктів, які потребують посиленого захисту та контролю над ситуацією. До них відносяться:
- в’їзди в місто, мости та переїзди;
- центральна частина міста;
- торгові та розважальні центри, парки, площі, сквери, дитячі майданчики, тощо;
- місця масового перебування людей, вокзал, ринки, інші місця підвищеної небезпеки для громадян;
- стратегічні та важливі для життєдіяльності міста об’єкти;
- адміністративні будівлі, навчальні та медичні заклади, об’єкти житлово-комунального господарства, інші громадські будівлі тощо;
- об’єкти підвищеної небезпеки для жителів міста;
- автодорожні шляхи.
Особливої уваги потребує забезпечення належного контролю проведення у місті масових заходів.
Виконавчим комітетом міської ради постійно проводяться заходи, спрямовані на створення комфортного і безпечного проживання у місті. При цьому сфера застосування засобів та методів безпеки не обмежується лише відеоспостереженням. Використання спеціального обладнання, приладів і датчиків дозволить контролювати роботу систем та об’єктів життєзабезпечення міста, оперативно реагувати на аварійні ситуації, здійснювати моніторинг безпеки дорожнього руху.
Впровадження єдиної локальної міської мережі як складової системи відеоспостереження міста зможе покращити криміногенну ситуацію міста. Можливість фіксації та збору доказів з місць скоєння правопорушень сприятиме як розкриттю кримінальних злочинів, так і їх профілактиці та попередженню.
Наразі, надзвичайно актуальною є потреба моніторингу ситуації на дорогах міста для забезпечення оперативного реагування на аварії та ситуації, які можуть зашкодити життю та здоров’ю громадян, розкриття злочинів, пов’язаних із використанням автотранспорту, та отримання реальної інформації про дорожньо-транспортні події. За потребою, оперативного відстеження маршруту руху транспортного засобу здійснюватиметься контроль роботи компонентів міської інфраструктури.
Найкращим рішенням зазначених потреб є функціонування єдиної локальної міської мережі системи «Безпечне місто», в яку об’єднані всі міські камери зовнішнього відеонагляду та інші елементи (пристрої, датчики тощо) системи безпеки, а також єдиного ситуаційного центру для комплексного моніторингу подій міста та прийняття управлінських рішень на основі отриманої інформації.
Основні складові системи «Безпечне місто»:
1). Відеоспостереження за громадськими місцями та стратегічними об’єктами міста - забезпечує безпеку громадян, сприяє попередженню порушення громадського порядку, в тому числі, в місцях масового перебування людей, забезпечує захист важливих для життєдіяльності, стратегічних, а також небезпечних об’єктів Калуша, забезпечує створення доказової бази у випадку здійснення правопорушень.
2). Встановлення пристроїв з додатковими функціональними можливостями, які сприяють забезпеченню безпеки - датчики сповіщення, системи розпізнавання облич та номерних знаків автотранспорту, кнопки виклику міліції тощо.
3). Відеоспостереження для забезпечення контролю за безпекою дорожнього руху - моніторинг ситуації на автошляхах міста, фіксація номерних знаків автомобілів порушників та викрадених автомобілів.
4). Єдина локальна міська мережа системи «Безпечне місто», яка забезпечує зв’язок та отримання інформації від усіх елементів системи із наданням доступу правоохоронним органам до зазначеної системи.
5). Ситуаційний центр - диспетчерський центр з відповідним обладнанням та програмним забезпеченням, призначений для оперативного прийняття управлінських рішень, контролю, моніторингу, обробки, аналізу небезпечних та надзвичайних ситуацій та інших функцій.
6). Система оповіщення - для інформування жителів міста про загрозу виникнення надзвичайних ситуацій.
 
Мета та завдання Програми
Мета Програми – не слідкування за громадянами міста, а посилення безпеки громадян, захисту важливих об’єктів міста та комунального майна, підтримка нормальної життєдіяльності міста, посилення безпеки дорожнього руху, підвищення рівня розкриття правопорушень.
Основними завданнями Програми є:
         - посилення заходів безпеки та захисту життя і здоров’я громадян міста;
         - забезпечення стабільного функціонування важливих для нормальної життєдіяльності об’єктів міста шляхом впровадження додаткових заходів захисту, нагляду та контролю ситуацій;
         - забезпечення комплексної взаємодії, координації спільних дій та зусиль влади, правоохоронних органів і громадських формувань, спрямованих на забезпечення оперативного, ефективного, злагодженого реагування на надзвичайні події та загрози інтересам країни, запобігання та подолання небезпечних ситуацій, збереження спокою та нормальної життєдіяльності міста.
         - створення єдиної локальної міської мережі системи «Безпечне місто», в яку будуть об’єднані всі міські камери зовнішнього відеонагляду та інші елементи системи безпеки об’єктів усіх форм власності;
         - забезпечення доступу міської влади та правоохоронних органів до інформації з усіх камер відеонагляду системи «Безпечне місто»;
         - створення ситуаційного центру міста Калуша для постійного контролю подій, що відбуваються у місті, моніторингу показників датчиків, систем сповіщень, інших пристроїв, функціонування яких сприяє підтримці безпеки міста на належному рівні, та відповідного прийняття оперативних та стратегічних управлінських рішень;
         - підвищення безпеки дорожнього руху, посилення рівня дисципліни учасників дорожнього руху, оперативне реагування на дорожньо-транспортні події та небезпечні ситуації;
         - профілактика і попередження злочинності, здійснення фіксації та збору доказової бази при скоєнні правопорушень;
         - здійснення моніторингу стану об’єктів благоустрою (прибирання, дотримання правил благоустрою тощо).
 
 
 
 
Фінансове забезпечення Програми
Фінансування заходів Програми передбачається здійснювати за рахунок коштів міського.
Обсяг фінансування заходів Програми за рахунок коштів міського бюджету затверджується міською радою в складі видатків міського бюджету на 2019 рік. Потреба у фінансуванні згідно з додатком 2.
 
Координація та контроль за ходом виконання Програми
 
      Координацію дій між виконавцями Програми здійснює Управління з питань надзвичайних ситуацій міської ради.
      Щорічно проводиться звітування про хід виконання Програми за звітний період на сесії Калуської міської ради
      Висвітлення основних результатів реалізації Програми у засобах масової інформації (на офіційному веб-сайті Калуської міської ради).
      Після закінчення встановленого терміну виконання Програми складається підсумковий звіт про результати її виконання та подається на розгляд Калуської міської ради не пізніше ніж у двомісячний термін після закінчення встановленого терміну її виконання.
 
 

Додаток 2
до Програми
Перелік заходів, обсяги та джерела фінансування Програми
 
Назва замовника: управління з питань надзвичайних ситуацій Калуської міської ради (Головатчук І.М)
 
Назва Програми: Безпечне місто на 2019 рік

з/п
 
Найменування заходу програми
 
Виконавець
 
Термін виконання
Орієнтовні обсяги фінансування
тис. грн.
Очікувані результати
роки всього міський бюджет Обл. бюджет Держ. бюджет Інше фінансу-ваня  
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
2. Придбання камер відеоспостереження для зчитування номерних знаків автомобілів Управління з питань надзвичайних ситуацій Калуської міської ради, 2019 2019
 
120,0 120,0 -
 
-   Підтримка громадського порядку у місті
4. Підключення та обслуговування камер відеоспостереження Управління з питань надзвичайних ситуацій Калуської міської ради, 2019 2019
 
 
224,4 224,4 - -   Підтримка громадського порядку у місті
  Всього по Програмі:       344,4 344,4 - -   -