ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 35

 
Про Програму  підтримки  малого і
середнього  підприємництва  
м. Калуша на 2019 – 2020 роки
 
 
 
 
Відповідно до Закону України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні», розпорядження Кабінету Міністрів України від 10.05.2018 року №292-р «Деякі питання реалізації Стратегії розвитку малого і середнього підприємництва в Україні на період до 2020 року», розпорядження міського голови від 11.09.2018 року № 262 «Про розроблення проекту Програми підтримки малого і середнього підприємництва м. Калуша на 2019-2020 роки», заслухавши і обговоривши інформацію про хід виконання за 2017-2018 роки Програми підтримки малого і середнього  підприємництва м. Калуша на 2017–2018 роки та проект Програми підтримки малого і середнього  підприємництва м. Калуша на 2019–2020 роки, керуючись статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,  міська рада
 
 
ВИРІШИЛА:
 
1. Інформацію про хід виконання Програми підтримки малого і середнього підприємництва   м. Калуша на 2017 – 2018 роки взяти до відома.
 
2.  Затвердити Програму підтримки малого і середнього  підприємництва м. Калуша на   2019– 2020  роки  (додається).
 
3. Визначити головним виконавцем і розпорядником коштів Програми підтримки малого і середнього  підприємництва м. Калуша на   2019– 2020  роки управління економічного розвитку міста Калуської міської ради (Юрій Соколовський).
 
4.   Контроль  за  виконанням цього рішення покласти на заступника  міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради  Руслану Вайду.
 
 
 
 
 
Міський  голова                                                                 Ігор Матвійчук
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням  міської  ради
          від ________20_____р. №______                                                     
 
            Секретар міської ради
                                                                           Роман Боднарчук
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Програма підтримки малого і середнього
підприємництва  м. Калуша
на 2019-2020роки
 
 
 
 
 
 
 
  1. Паспорт Програми підтримки  малого і середнього підприємництва                      м. Калуша  на 2019- 2020 роки
 
  1. Ініціатор розроблення 
програми (замовник)
Управління економічного розвитку міста Калуської міської ради  
  2. Розробник програми:           Управління економічного розвитку міста Калуської міської ради  
  3. Співрозробники програми:    Структурні підрозділи міської ради, ТзОВ «Калуський  бізнес - центр», Калуська міськрайонна філія Івано- Франківського обласного центру зайнятості, відділ статистики в м. Калуші, Рада підприємців при виконавчому комітет Калуської міської ради
 
 
  4. Відповідальний виконавець
 програми:                                   
 
Управління економічного розвитку міста міської ради  
  5. Учасники програми:                Структурні підрозділи міської ради, ТзОВ «Калуський  бізнес - центр», Калуська міськрайонна філія Івано - Франківського обласного центру зайнятості, відділ статистики в м. Калуші, Рада підприємців при виконавчому комітет Калуської міської ради
 
 
  6. Термін реалізації Програми 2019 - 2020 роки  
  6.1. Етапи фінансування програми: 2019 рік,  2020 рік  
  7. Обсяги фінансування Програми (тис. грн.)  660,0  
Роки Обсяги фінансування
Всього в т.ч. за джерелами фінансування
обласний бюджет міський бюджет інші джерела
2019-2020 660,0 - 660,0 -
в т.ч.   -   -
2019 280,0 - 280,0 -
2020 380,0 - 380,0 -
 
8. Очікувані результати виконання Програми:
Показники Одиниця виміру 2017 рік фактичні 2018 рік очік. 2019 рік прогноз 2020 рік прогноз 2020р.
до 2018р.
%
 
Кількість малих підприємств у розрахунку на 10 тис. осіб наявного населення один. 69 71 73 76 107,0
Кількість середніх підприємств у розрахунку на 10 тис. осіб наявного населення один. 6 6 6 6 100,0
Кількість суб`єктів підприєм-ницької діяльності – фізичних осіб на 10 тис. осіб наявного населення один. 419 422 426 431 102,1
Частка обсягу реалізованої продукції (робіт, послуг) середніх підприємств у загальному обсязі реалізованої продукції (робіт, послуг) % 40,7 40,8 41,0 41,2 -
Частка обсягу реалізованої продукції (робіт, послуг) малих підприємств у загальному обсязі реалізованої продукції (робіт, послуг) % 11,6 11,9 12,3 12,7 -
Частка найманих працівників середніх підприємств у загальній кількості найманих працівників % 56,8 56,9 57,2 57,5 -
Частка найманих працівників малих підприємств у загальній кількості найманих працівників % 23,2 27,4 31,5 35,4 -
Кількість зайнятих працівни­ків у малому підприємництві тис. осіб 2,3 2,4 2,5 2,7 108,0
Сума надходжень  до міського бюджету від діяльності малого і середнього підприємництва млн. грн. 179,6 205,0 220,0 230,0 104,5
Кількість об’єктів інфраструктури підтримки підприємництва (одиниць): один. 5 5 5 5 100,0
- бізнес-центр один. 1 1 1 1 100,0
 - небанківські фінансово – кредитні установи один. 4 4 4 4 100,0
В результаті реалізації Програми очікується збільшення:
 
  • кількості малих/середніх  підприємств – юридичних осіб на 10 тис. осіб.  до 76/6  одиниці;
  • частка обсягу реалізованої продукції (робіт, послуг) малих/середніх підприємств у   загальному обсязі реалізованої продукції (робіт, послуг) – до 12,7% / 41,2%
  • частка надходжень платежів до міського бюджету від діяльності малого і середнього підприємництва – на  4,5 відсоток.
А також збільшення чисельності працівників на малих підприємствах – на 8,0 %.
 
9. Термін проведення звітності: щоквартально
 
 
Замовник  Програми                               Соколовський Ю.В.   ___________________
                                  (підпис)
Керівник  Програми                                    Вайда Р.Б.               ___________________
                                  (підпис)
 
 
 
  1. Характеристика стану та аналіз тенденцій розвитку малого і середнього                        підприємництва  м. Калуша
 
На сьогодні Україна продовжує знаходитись у процесі реформування вітчизняної економіки до стандартів, норм та правил Європейського Союзу. Інтеграція України до Європейського Союзу відкриває нові можливості перед українським бізнесом. Водночас несе певні загрози та вимагає бути відповідальним, конкурентоспроможним, витривалим до кризових, стресових та економічних ситуацій.
 
Розвиток малого та середнього підприємництва є засобом існування громадян, формою їх участі в економіці, механізмом забезпечення частки робочих місць та валового внутрішнього продукту. Саме цей сектор економіки, як об’єкт державної політики, є одним із пріоритетних напрямків соціально-економічного розвитку громад.
З метою реалізації державної політики підтримки підприємництва на місцевому рівні, зайнятості населення, інвестиційно-інноваційної стратегії та стратегії сталого розвитку, створення сприятливого середовища для формування та функціонування суб’єктів малого і середнього бізнесу розроблена цільова Програма підтримки малого і середнього підприємництва м. Калуша на 2019-2020 роки (далі – Програма).
Програма визначає мету, завдання та пріоритети розвитку підприємництва, включає комплекс заходів, спрямованих на створення сприятливих умов розвитку підприємництва у м. Калуші, надходження інвестицій та забезпечення економічного зростання.
 
Програма розроблена з урахуванням Законів України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні», «Про Національну програму сприяння розвитку малого підприємництва в Україні», «Про державні цільові програми», «Про державне прогнозування та розроблення програм  економічного і соціального розвитку України», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», «Про адміністративні послуги», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», «Про місцеве самоврядування в Україні», та Методичних рекомендацій щодо формування і реалізації регіональних та місцевих програм розвитку  малого і середнього підприємництва, затверджених наказом Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку  підприємництва від 18.09.2012року № 44

Стан і тенденції  підтримки малого і середнього  підприємництва в місті  характеризують такі статистичні дані.
Станом на 01.01.2018 року  в м. Калуші  налічувалось 3288 суб’єктів малого та середнього підприємництва, з них 499 одиниць або 15,2 % - малі і середні підприємства та 2789  одиниці або 84,8% фізичні особи-підприємці.
Вагоме місце  малого і середнього  бізнесу в економіці  міста  підтверджується тим, що частка малих і середніх підприємств у загальній  кількості  підприємств міста становить 99,8%.
За підсумками 2017 року з урахуванням складної  суспільно – політичної ситуації, коливання курсів валют, високого рівня інфляції загальна тенденція динаміки кількості суб’єктів підприємництва зазнала певних змін. Зокрема, зменшилася, порівняно із 2016 роком кількість фізичних осіб – підприємців на 134 особи або на 4,8%, проте кількість середніх підприємств зросла на 5 одиниць або на 13,2% і  малих – на 33 одиниці або майже на 7,2%. Більшість малих підприємств – це мікропідприємства, у яких середня кількість  працівників не перевищує 10 осіб, а річний дохід від будь - якої діяльності не перевищує суму , еквівалентну 2 мільйонам євро, визначену за середньорічним курсом Національного банку України. Частка мікропідприємств у загальній кількості всіх підприємств міста у 2017 році становила 80,2% (2016р. – 79,4).
У 2017 році на малих підприємствах було зайнято 2210 працівників, що становить 23,2% до загальної кількості всіх зайнятих працівників. Внаслідок складної економічної ситуації  цей показник у порівнянні із 2016 роком знизився на 1,0%.
 
За  попередніми даними у 2017  році малими підприємствами  міста  реалізовано продукції на суму 1356,1 млн. грн., що становить 11,6 % до загального обсягу реалізованої продукції (товарів, послуг), у тому числі мікропідприємствами - на суму 574,8 млн. грн., що становить 4,9% до загального обсягу реалізованої продукції (товарів, послуг).
Аналіз показників фінансової діяльності до оподаткування малих підприємств показує, що загальний фінансовий результат залишається є позитивним, його рівень у 2017 році за попередніми даними  складає 20,7 млн. грн. Найбільш прибутковими для малого підприємництва міста  були наступні види економічної діяльності: транспорт, складське господарство, поштова та кур’єрська діяльність (+15,88 млн. грн.), оптова і роздрібна торгівля (+15,52 млн. грн..), діяльність у сфері адміністративного та допоміжного обслуговування (+1,94 млн. грн.) та будівництво (+2,84 млн. грн.). Натомість збитковою була промисловість (- 16,75 млн. грн.), операції з нерухомим майном (-3,41 млн. грн.), мистецтво, спорт, розваги та відпочинок (-0,28 млн. грн.).
Надходження від діяльності  малого  підприємництва до бюджетів усіх рівнів у 2017 році склали 145,3 млн. грн. або 19,4% загальноміських поступлень, від середнього – 136,3 млн. грн. або 18,2%, а за 6 місяців 2018 року 78,5 млн. грн. або 48,0 % та 18,3 млн. грн. і 11,2% відповідно.
 
У рамках виконання заходів Програми  підтримки малого і середнього  підприємництва м. Калуша на 2017-2018 роки забезпечено  дотримання  процедур розробки і прийняття регуляторних актів.
 З метою впровадження єдиної державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності, відкритості регуляторного процесу рішеннями міської ради від 24.11.2016 року №573 (із змінами та доповненнями)  та  від 30.11.2017 року №  1162 (із змінами та доповненнями) затверджені відповідні плани підготовки проектів регуляторних актів  на 2017 та 2018 роки. Протягом 2017 року та 9 місяців 2018 року було  прийнято 7 регуляторних актів, які в основному регулюють питання земельних  відносин та місцеві податки і збори.
Для оцінки стану впровадження регуляторних актів та досягнення ними цілей, задекларованих  під час їх прийняття протягом 2017 року та 9 місяців 2018 року проведено відстеження результативності дії  18 регуляторних актів.
На  поліпшення підприємницького середовища в місті, впровадження шляхів та механізмів вдосконалення  та спрощення процедур отримання  дозвільних документів спрямована робота центру надання адміністративних послуг. Основна мета  якого  – упорядкування дозвільних  процедур, необхідних для здійснення господарської діяльності, скорочення витрат часу суб’єктами господарювання на отримання документів дозвільного характеру шляхом організації роботи щодо видачі дозволів, довідок, погоджень за принципом «єдиного вікна».
Роботу  центру надання адміністративних послуг  (далі ЦНАП) забезпечують 9 адміністраторів.
 Протягом 2017 року та 9 місяців  2018 року ЦНАПом  надано 117924 адміністративних послуг.
У рамках виконання заходів щодо децентралізації надання адміністративних послуг, з метою забезпечення максимальної доступності і зручності їх отримання на Центр надання адміністративних послуг покладено повноваження з реєстрації речових прав на нерухоме майно, реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, реєстрація місця проживання, здійснюється прийом документів з надання адміністративних послуг управління Держгеокадастру та Державної міграційної служби.
Адміністраторами ЦНАПу  отримано право  доступу  до Реєстру речових прав  на нерухоме майно та Єдиного державного реєстру  юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців для виконання повноважень з прийому документів  та видачі результатів надання адміністративних послуг з реєстрації прав власності на нерухоме майно та реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.
Проводиться прийом документів з державної  реєстрації громадських об’єднань.
Здійснюється прийом документів щодо оформлення паспорта громадянина України в формі картки та паспорта громадянина України для виїзду за кордон.
Проводиться робота щодо передачі послуг управління соціального захисту населення міської ради.
До підприємницької діяльності  залучаються  соціально незахищені верстви населення. Калуською  міськрайонною  філією Івано - Франківського обласного центру зайнятості протягом 2017 року та 9 місяців 2018 року надано одноразову грошову допомогу по безробіттю на започаткування власної справи 12 особам.
Для розвитку ініціативи незайнятих громадян проводились семінари орієнтовані на зайняття підприємницькою діяльністю. За 2017 рік та 9 місяців 2018 року проведено 50 семінарів.
Основним інструментом  реалізації реформ  у напрямку дерегуляції бізнесу  є взаємодія  місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування  з громадськими організаціями на умовах соціального партнерства. Дієвим форматом ведення консультацій з бізнесом, громадськими  організаціями підприємців є робота консультативно дорадчих  органів з питань підприємництва. У місті  працює Рада підприємців при виконавчому комітеті Калуської міської ради, яка виконує функцію зворотного зв’язку між владою та суб’єктами малого підприємництва. Протягом 2017 року та 9 місяців 2018 було проведено 5 засідань ради.
 
3. Цілі та завдання реалізації Програми підтримки малого і середнього підприємництва м. Калуша на 2019-2020 роки
 
3.1. Основні проблеми та питання, які залишаються невирішеними  у 2018 році:
 
- недостатня активність громадськості у регуляторній діяльності;
 
- низький розмір середньомісячної заробітної плати працівників малих підприємств;
 
- недостатній обсяг фінансових ресурсів для розвитку малого підприємництва (зокрема,
   відсутність дешевих банківських кредитів);
 
- недостатність  кваліфікованих кадрів малого і середнього підприємництва.
 
Цілі та пріоритети розвитку у 2019 році
 
- створення сприятливих умов для розвитку малого бізнесу у місті та забезпечення розкриття підприємницького потенціалу;
 
-  забезпечення фінансово-кредитної та інвестиційної підтримки малого і середнього підприємництва, здійснення його ресурсного та інформаційного забезпечення;
 
- забезпечення публічності та прозорості реалізації регуляторної політики;
 
- сприяння розвитку соціального підприємництва.
 
Основні завдання на 2019 рік:
 
‑ спрямування заходів з реалізації державної регуляторної політики на створення сприятливого підприємницького середовища
Управління економічного
розвитку міста  міської ради
 
- забезпечення якісної роботи системи дозвільно-погоджувальних  процедур для бізнесу шляхом  удосконалення роботи центру надання адміністративних послуг, зміцнення його  матеріально-технічної бази, програмного, інформаційного і кадрового забезпечення 
 
Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету міської ради
 
- здійснення  інформаційно - промоційного сприяння бізнесу, залучення суб’єктів малого та середнього підприємництва до участі у виставково-ярмаркових заходах, акціях, тематичних фестивалях тощо, як у місті, так і за його межами
Управління економічного  розвитку
 міста  міської ради
 
- стимулювання підприємницької ініціативи безробітних громадян
 
                                                                                                Калуська міськрайонна філія
                                                                                                Івано - Франківського обласного
                                                                                                центру   зайнятості
 
- підвищення рівня легалізації зайнятості, зменшення рівня тіньового обороту у сфері малого підприємництва
                                                                                       Управління соціального
                                                                                       захисту населення міської ради
 
- активізація співпраці між суб’єктами малого і середнього підприємництва та професійно-технічними і вищими навчальними закладами
Управління економічного розвитку міста міської ради
Управління освіти міської ради
керівники професійно – технічних та вищих начальних закладів
 
3.2.1. Зменшення регуляторних бар’єрів для підприємницької діяльності
 
Одним з найважливіших завдань щодо здійснення економічної реформи є подальше впровадження засад державної регуляторної політики у сфері підприємництва, основною метою чого є усунення правових, економічних та адміністративних перешкод у реалізації права громадянина на підприємницьку діяльність.
Виконання заходів щодо моніторингу змін в законодавстві, забезпечення реалізації етапів планування, розробки, оприлюднення, публічного обговорення та погодження проектів регуляторних актів, а також відстеження результатів їх дії виключатиме прийняття економічно неефективних або недоцільних нормативних актів, запобігатиме виникненню внутрішньо правовим суперечностям.
Особлива увага буде приділено здійсненню дерегуляції регуляторного середовища м. Калуша шляхом перегляду місцевих нормативно-правових актів, що мають вплив на здійснення господарської діяльності, приведення їх до відповідності сучасним умовам ведення бізнесу, скасування неефективних актів.
Представників підприємницьких структур і громадських організацій буде залучено до розробки та обговорення проектів регуляторних актів з питань підприємництва, що забезпечить прозорість процесу впорядкування нормативного регулювання і дозволить більш ефективно застосовувати процес регулювання підприємницької діяльності на місцевому  рівні.
Очікуваний результат: забезпечення реалізації засад державної регуляторної політики, вдосконалення нормативно-правової бази та усунення внутрішньоправових суперечностей, впровадження прозорої системи регулювання сфери малого підприємництва, підвищення рівня інформованості підприємців щодо регуляторної діяльності, збільшення надходжень до бюджетів усіх рівнів.
 
3.2.2. Оптимізація системи дозвільно-погоджувальних процедур
 
Одними із пріоритетних завдань сучасної державної політики з реформування економіки є :
- спрощення процесу входження та ведення бізнесу, тобто удосконалення реєстраційних процедур та отримання дозволів;
- забезпечення якісної роботи системи дозвільно-погоджувальних  процедур для бізнесу шляхом  удосконалення роботи центру надання адміністративних послуг, зміцнення його  матеріально-технічної бази, програмного, інформаційного і кадрового забезпечення.
Враховуючи обмежені можливості міської влади на регулювання та спрощення реєстраційно-дозвільних процедур, що обумовлено їх законодавчим регулюванням, зусилля на місцевому рівні повинні бути прикладені до підвищення ефективності роботи Центру з надання адміністративних послуг, забезпечення доступу суб'єктів підприємництва до інформації про дозвільно-погоджувальні процедури, оптимізації процесу надання дозвільно-погоджувальних документів, запровадження сучасних методів роботи з заявниками через використання засобів електронного зв’язку.
Також важливим є здійснення постійного моніторингу та аналізу рівня задоволеності суб’єктів підприємництва якістю виконання функцій та завдань управлінням адміністративних послуг, шляхом проведення анкетування  з подальшою підготовкою пропозицій по удосконаленню його діяльності.
Очікуваний результат: забезпечення виконання законодавства, що стосується дозвільно-погоджувальних процедур, оптимізація роботи Центру з надання адміністративних послуг, спрощення процесу отримання дозвільно-погоджувальних документів у сфері господарської діяльності.
 
3.2.3. Фінансова та інвестиційна підтримка малого  і середнього підприємництва
 
Активне співробітництво між підприємницькими колами, вітчизняними та іноземними інвесторами сприятиме залученню інвестицій у розвиток підприємств не тільки великого, а також малого та середнього бізнесу.
Забезпечення сприятливих умов залученню фінансових ресурсів для інвестиційних та обігових потреб підприємництва є одним з важливих факторів формування стійкого сприятливого інвестиційного клімату у місті.
Складовими елементами на шляху досягнення даного завдання є:
- актуалізація бази даних розроблених інвестиційних проектів та потреб, поширення даної інформації серед зацікавлених осіб;
- сприяння участі підприємців у презентаційно-інформаційних заходах, інвестиційних форумах та конференціях з метою пошуку внутрішніх і зовнішніх інвесторів;
- здійснення  інформаційно - промоційного сприяння бізнесу, залучення суб’єктів малого та середнього підприємництва до участі у виставково-ярмаркових заходах, акціях, тематичних фестивалях тощо, як у місті, так і за його межами
- поширення інформації щодо можливостей одержання фінансової допомоги зі сторони державних установ, структур сприяння діяльності підприємництва, грантових організацій тощо;
-  залучення суб’єктів підприємництва до участі в тендерних процедурах, які здійснюються за бюджетні кошти.
Очікуваний результат: покращення фінансової забезпеченості суб’єктів підприємницької діяльності, залучення інвестицій в розвиток бізнесу, реалізація підприємницьких бізнес-ініціатив.
 
3.2.4. Ресурсне, кадрове та інформаційно - аналітичне  забезпечення малого та середнього підприємництва
 
Значна частина суб’єктів підприємництва, а особливо  новоутворених відчувають дефіцит у комерційних площах, виробничих та службових приміщеннях,   недостачу кваліфікованої робочої сили, особливо робітничих професій, недостатній рівень економічних, юридичних та управлінських знань, ініціатив. При цьому, важливою функцією місцевої влади є кадрове та ресурсне забезпечення діяльності суб’єктів малого підприємництва, яке можливе шляхом:
- формування бази даних про нежитлові приміщення, вільні виробничі площі, що пропонуються  до продажу у власність або права оренди на аукціонах та забезпечення доступу суб'єктів підприємництва до даної інформації;
- підвищення рівня легалізації зайнятості, зменшення рівня тіньового обороту у сфері малого підприємництва;
- посилення профорієнтаційної роботи серед незайнятих громадян  та залучення до підприємництва, в тому числі шляхом виплати одноразової допомоги по безробіттю для відкриття власної справи;
- проведення спільно з громадськими організаціями заходів по підвищенню рівня професійної кваліфікації кадрів (семінари, тренінги, круглі столи, розповсюдження друкованих навчальних матеріалів), обміну успішним досвідом ведення бізнесу, сприяння участі суб’єктів підприємництва в міжнародних освітніх заходах;
- активізація співпраці між суб’єктами малого і середнього підприємництва та професійно – технічними і вищими навчальними закладами.
Також важливою умовою активізації підприємницької діяльності є підвищення інформаційної обізнаності суб’єктів господарювання шляхом надання своєчасної, достовірної та повної інформації на основі широкого використання інформаційних технологій щодо змін у регуляторному правовому полі, комплексна інформаційно-консультаційна підтримка, залучення підприємців до участі в ділових зустрічах, семінарах, виставках, ярмарках, бізнес-форумах тощо. Складовою частиною інформаційної підтримки є формування бази даних про комерційні можливості підприємств, ділові пропозиції, інвестиційні потреби та поширення даної інформації серед потенційних партнерів шляхом випуску та розповсюдження інформаційно-довідкових матеріалів, розміщення в місцевих ЗМІ новин про діяльність та досягнення представників підприємницького сектору міста, використання можливостей сучасних інформаційно-комунікативних технологій (Інтернет - ресурси, мобільні додатки, тощо).
Крім того, важливою умовою забезпечення суб'єктів господарювання кваліфікованою підтримкою є формування розвинутої інфраструктури підприємництва, зокрема сприяння функціонуванню бізнес-центру, громадських організацій і об’єднань підприємців, проведення заходів по налагодженню ділових та партнерських зв’язків (конференції, семінари, презентації виробників) тощо. Допомога інституцій інфраструктури підтримки бізнесу особливо необхідна на початковому етапі підприємницької діяльності — у подоланні труднощів, пов'язаних з відсутністю достатніх знань з питань ведення бізнесу, управлінського досвіду, а також комерційної інформації, доступу до кредитів тощо.
Успішна реалізація даних завдань можлива при здійсненні ефективної роботи Ради підприємців при виконавчому комітеті Калуської міської ради - дорадчого органу виконавчого комітету міської ради, який створений з метою залучення суб’єктів підприємництва до вироблення і реалізації спільних з органами місцевого самоврядування рішень в сфері розвитку малого і середнього бізнесу.
Формування сприятливого підприємницького середовища потребує підвищення ефективності взаємодії з органами влади, державними структурами підтримки підприємництва, запровадження механізмів державно-приватного партнерства.
Очікувані результати: покращення ресурсного забезпечення суб’єктів господарювання, ефективне використання приміщень комунальної власності, підвищення фахового рівня підприємців та оптимальне використання наявного в місті кадрового потенціалу, збільшення реєстрації суб’єктів підприємницької діяльності та чисельності найнятих працівників, реалізація бізнес-ініціатив, покращення процесу забезпечення суб’єктів підприємницької діяльності оперативною інформацією, скорочення часу та економія коштів на пошук необхідних даних, спрощення доступу до нормативно-правової бази міста, популяризація підприємництва, виявлення перешкод на шляху розвитку підприємств та їх усунення, покращення підприємницького середовища, створення розвинутої системи інформаційно-консультаційного забезпечення бізнесу, забезпечення конструктивного діалогу між владою та підприємницькими структурами, активізація підприємницької ініціативи, збільшення кількості суб’єктів підприємництва, покращення фінансово-економічних показників діяльності бізнесу.
 
4. Фінансове забезпечення реалізації Програми підтримки малого і середнього  підприємництва м. Калуша  на 2019-2020 роки
 
Фінансове забезпечення реалізації заходів Програми здійснюється за рахунок коштів міського бюджету (в межах передбачених коштів), виконавців Програми,  коштів юридичних та фізичних осіб, інших джерел фінансування, не заборонених чинним законодавством.
Обсяг фінансування заходів Програми з міського бюджету затверджується щорічно міською радою за пропозиціями управління економічного розвитку міста міської ради, які подаються фінансовому управлінню міської ради.
Передбачається виділення коштів з міського бюджету на підтримку підприємництва в рамках реалізації заходів Програми у загальному розмірі 660,0 тис. грн., в тому числі на 2019 рік – 280,0 тис. грн., на 2020 рік – 380,0 тис. грн.
Допускається перерозподіл коштів міського бюджету, передбачених на виконання Програми, по розділах в межах бюджетного року за рішенням постійної депутатської комісії міської ради з питань соціально – економічного розвитку, бюджету та інвестиційної політики.
 
5. Організація контролю за виконанням заходів Програми підтримки малого і середнього підприємництва м. Калуша на 2019 - 2020 роки
 
Координація діяльності щодо виконання заходів Програми покладається на управління економічного розвитку міста міської ради.
За результатами аналізу виконання програмних заходів з урахуванням загальної соціально-економічної ситуації та змін зовнішніх умов, що матимуть місце в ході реалізації Програми, можливе коригування заходів Програми.
Узагальнення і аналіз реалізації заходів Програми та використання коштів, що спрямовуються на підтримку малого підприємництва, здійснюється щоквартально. З цією метою щоквартально до 5 числа місяця, наступного за звітним кварталом управління, відділи, структурні підрозділи виконавчого комітету, інші виконавці, відповідальні за реалізацію запланованих заходів, подають інформацію про хід виконання заходів Програми в управління економічного розвитку міста міської ради;
Основними функціями управління економічного розвитку міста міської ради  в частині виконання заходів Програми та контролю є:
  • організація виконання заходів Програми;
  • організація моніторингу реалізації заходів Програми;
  • аналіз виконання програмних заходів;
  • у разі необхідності внесення змін і доповнень до Програми.
 
 
 
6. Перелік заходів Програми підтримки малого і середнього підприємництва м. Калуша на 2019-2020 роки
Назва замовника    управління економічного розвитку міста Калуської міської ради

п/п
Найменування
заходу
Виконавець Термін
виконання
2019-2020
Орієнтовані  обсяги фінансування,
тис. грн.
Очікувані результати
роки всього в т. ч. за джерелами  фінансування  
міський бюджет
2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
660,0
 
280,0
380,0
660,0
 
280,0
380,0
І. Зменшення регуляторних бар’єрів для підприємницької діяльності  
 
1.
Планування діяльності з підготовки проектів регуляторних актів Управління економіч­ного розвитку міста  мі­ської ради, розробники проектів регуляторних актів 2019-2020 роки 2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
-
 
-
-
-
 
-
-
Забезпечення дії принципів державної регуляторної політики
2. Затвердження планів – графіків відстеження  діючих регуляторних актів, забезпечення відстеження  їх результативності (базового, повторного, періодичного) та висвітлення інформації на офіційному сайті міської ради Управління економіч­ного розвитку міста  мі­ської ради, розробники проектів регуляторних актів 2019-2020 роки 2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
-
 
-
-
-
 
-
-
Оцінка стану впровадження регуляторних актів та досягнення ними цілей, задекларованих при їх прийнятті.
3. Забезпечення публічного обговорення проектів регуляторних актів шляхом проведення відкритих громадських обговорень (громадських слухань, засідань, круглих столів, тощо) Управління економіч­ного розвитку міста  мі­ської ради, розробники проектів регуляторних актів 2019-2020
роки
2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
12,0
 
6,0
6,0
6,бюджет
12,0
 
6,0
6,0
Забезпечення принципів відкритості державної регуляторної політики, залучення громади міста до участі у місцевому самоврядуванні
 
4. Оприлюднення на веб – сайті міської ради, в засобах масової інформації проектів регуляторних актів з відповідним аналізом регуляторного впливу (М – Тестом), прийнятих  регуляторних актів, інформацій та повідомлень Розробники проектів регуляторних актів, відділ організаційно – правової роботи міської ради, організаційний відділ виконавчого комітету міської ради, управління економічного розвитку  міста  міської ради 2019-2020
роки
2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
20,0
 
10,0
10,0
20,0
 
10,0
10,0
Забезпечення дії принципів державної регуляторної політики
5. Оприлюднення  на офіційному сайті міської ради інформації щодо здійснення регуляторної діяльності. Управління економіч­ного розвитку міста  мі­ської ради, 2019-2020 роки 2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
-
 
-
-
-
 
-
-
Забезпечення дії принципів державної регуляторної політики
6. Проведення дерегулювання міс­цевої економіки шляхом створення та забезпечення діяльності робо­чої групи з перегляду регулятор­них актів. Управління економіч­ного розвитку міста  мі­ської ради, розробники проектів регуляторних актів 2019-2020 роки 2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
-
 
-
-
-
 
-
-
Покращення розвитку підприємницької діяльності
ІІ. Оптимізація системи дозвільно – погоджувальних процедур

п/п
Найменування заходу Виконавець Термін
виконання
 
Орієнтовані  обсяги фінансування,
тис. грн.
Найменування заходу
в т.ч. за джерелами фінансування
роки всього міський бюджет  
1.
 
Забезпечення ефективного функціонування центру надання адміністративних послуг
 
Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету міської ради постійно 2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
-
 
-
-
-
 
-
-
Дотримання  законодавства щодо реєстраційних та дозвільно - погоджувальних процедур
2. Здійснення заходів щодо скорочення  термінів розгляду звернень суб’єктів господарювання та оптимізація процедур отримання документів дозвільного характеру, надання адміністративних послуг Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету міської ради постійно 2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
-
 
-
-
-
 
-
-
Підвищення якості обслуговування
3. Інформування суб’єктів господарювання через засоби масової інформації, офіційний веб – портал міської ради про зміни в законодавстві та процедуру отримання документів дозвільного характеру та адміністративних послуг Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету міської ради постійно 2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
-
 
-
-
-
 
-
-
Покращення поінформованості суб’єктів звернень
 
5. Впровадження сучасних форм обслуговування відвідувачів шляхом встановлення електронної черги, інформаційного терміналу, запровадження роботи рецепції та створення окремого сайту Центру надання адміністративних послуг в мережі Інтернет Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету міської ради постійно 2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
-
 
-
-
-
 
-
-
Покращення якості обслуговування суб’єктів звернень
 
6. Збільшення кількості адміністративних послуг, що надаються через Центр надання адміністративних послуг за різними видами діяльності Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету міської ради постійно 2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
-
 
-
-
-
 
-
-
Підвищення ефективності реєстраційних та дозвільно-погоджувальних процедур
 
7. Оптимізація режиму роботи Центру надання адміністративних послуг Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету міської ради постійно 2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
-
 
-
-
-
 
-
-
Покращення якості обслуговування суб’єктів звернень
 
8. Постійне оновлення інформаційних стендів з надання адміністративних та інших послуг, здійснення електронних консультацій заявників Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету міської ради постійно 2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
-
 
-
-
-
 
-
-
Підвищення ефективності реєстраційних та дозвільно-погоджувальних процедур
 
9. Проведення анкетування та вивчення думки суб’єктів підприємництва і відвідувачів щодо якості надання адміністративних послуг Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету міської ради постійно 2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
-
 
-
-
-
 
-
-
Підвищення ефективності реєстраційних та дозвільно-погоджувальних процедур
 
10. Покращення матеріально – технічної бази Центру надання адміністративних послуг Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету міської ради постійно 2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
-
 
-
-
-
 
-
-
Покращення якості обслуговування суб’єктів звернень
 
 
ІІІ. Фінансова та інвестиційна підтримка малого  і середнього підприємництва
№ п/п Найменування заходу Виконавець Термін виконання Орієнтовані  обсяги фінансування,
тис. грн.
Очікувані результати
в т.ч. за джерелами фінансування
роки всього міський бюджет
 
1.
Оновлення бази даних банківських та небанківських фінансово-кредитних установ і переліку їх послуг та забезпечення доступу до інформації для підприємців шляхом розміщення даних на офіційному веб - сайті  міської ради
 
Управління економічного розвитку міста міської ради, банківські установи міста постійно 2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
-
 
-
-
-
 
-
-
Інформування  суб’єктів підприємницької діяльності, розширення можливостей  підприємців в одержанні фінансових ресурсів
2.  Забезпечення суб'єктів малого та середнього підприємництва інформацією щодо можливості залучення альтернативних джерел фінансування (грантові та кредитні програми) та/або отримання міжнародної технічної допомоги шляхом розміщення відповідних матеріалів на веб - сайті  міської ради Управління економічного розвитку міста міської  ради постійно 2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
-
 
-
-
-
 
-
-
Підвищення ефективності діяльності суб'єктів малого та середнього підприємництва, створення нових робочих місць
3. Проведення тренінгів, семінарів, навчань та інших заходів із підготовки грантових і кредитних заявок Управління економічного розвитку міста міської  ради, Івано- Франківська торгово - промислова палата, волонтер Корпусу Миру США в Україні, ТзОВ «Калуський бізнес – центр» 2019-2020 роки 2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
60,00
 
30,0
30,0
60,0
 
30,0
30,0
Сприяння розвитку підприємництва
4. Надання фінансової підтримки для співфінансування участі у грантах, проектах, вітчизняних та міжнародних програмах, які будуть сприяти всебічному розвитку міста Управління економічного розвитку міста міської  ради, суб’єкти господарювання 2019-2020 роки 2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
300,0
 
100,0 200,0
300,0
 
100,0
200,0
Сприяння всебічному розвитку міста
6. Надання роботодавцям компенсації фактичних витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування при працевлаштуванні безробітних на нові робочі місця
 
Калуська міськрайонна філія Івано - Франківського обласного центру зайнятості 2019-2020 роки 2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
-
 
-
-
-
 
-
-
Збільшення кількості працюючих громадян міста
7. Забезпечення рівного доступу суб’єктів малого та середнього підприємництва  до замовлень  за рахунок бюджетних коштів через використання системи електронних закупівель ProZorro Розпорядники бюджетних коштів 2019-2020
роки
2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
-
 
-
-
-
 
-
-
Розширення напрямків на-дання  фінансової допомоги підприємцям
8. Забезпечення надання одноразової виплати допомоги по безробіттю  для організації без робіт-ними підприємницької діяльності Калуська міськрайонна філія Івано - Франківського обласного центру зайнятості 2019 -2020 роки 2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
-
 
-
-
-
 
-
-
Збільшення кількості суб’єктів підприємницької діяльності та вирішення проблеми безробіття
9. Організація участі суб’єктів підприємницької діяльності у інвестицій-них, економічних фору-мах, спеціалізованих виставках та інших заходах на місцевому, регіональному та міжна-родному рівні Управління економіч-ного розвитку міста  міської ради, ТзОВ «Калуський бізнес - центр» 2019-2020 роки 2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
-
 
-
-
-
 
-
-
Створення сприятливих умов для розвитку інвестиційної  діяльності суб’єктів підприємницької діяльності.
10. Надання суб’єктам під-приємництва методичної допомоги з розробки інвестиційних проектів, підтримки у реалізації проектів міжнародної технічної допомоги Управління економіч-ного розвитку міста  міської ради, ТзОВ «Калуський бізнес - центр» 2019-2020 роки 2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
-
 
-
-
-
 
-
-
Створення сприятливих умов для розвитку інвестиційної  діяльності суб’єктів підприємницької діяльності.
11. Розробка та постійне оновлення рекламно – іміджевої продукції та інформаційно - презента-ційних матеріалів щодо діяльності малого і середнього підприєм-ництва Управління економіч-ного розвитку міста  міської ради 2019-2020 роки 2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
12,0
 
6,0
6,0
6,бюджет
12,0
 
6,0
6,0
Створення сприятливих умов для розвитку інвестиційної  діяльності суб’єктів підприємницької діяльності.
12. Розроблення пропозицій щодо активізації співпраці між суб’єктами малого і середнього підприєм-ництва та професійно-технічними і вищими навчальними закладами з метою адаптації навчаль-них програм до потреб ринку праці, в тому числі шляхом проведення профорієнтаційних заходів Управління економіч-ного розвитку міста  міської ради, керівники професійно – технічних та вищих начальних закладів, управління освіти міської ради
 
2019-2020 роки 2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
-
 
-
-
-
 
-
-
Задоволення потреб ринку праці, стимулювання  до навчання
13. Вжиття заходів щодо легалізації трудових відносин та виплати заробітної плати найманим працівникам на підприємствах малого і середнього бізнесу Управління соціального захисту населення міської ради постійно 2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
-
 
-
-
-
 
-
-
Забезпечення надходжень до міського бюджету від господарської діяльності
 
ІV. Ресурсне, кадрове та інформаційно - аналітичне  забезпечення малого та середнього підприємництва
№  п/п Найменування заходу Виконавець Термін виконання Орієнтовані  обсяги фінансування,
тис. грн.
Очікувані результати
в т.ч. за джерелами фінансування
роки всього міський бюджет
1. Замовлення та передплата статистичних збірників, економічних друкованих періодичних видань, Інтернет - ресурсів, що стосується діяльності суб’єктів підприємницької діяльності
 
Управління економічного розвитку міста  міської ради 2019-2020
роки
2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
16,0
 
8,0
8,0
16,0
 
8,0
8,0
Відстеження основних  тен-денцій у сфері малого і серед­нього підприємництва
2. Забезпечення розвитку та популяризація культури підприємництва, проведення заходів інформаційного характеру, зокрема поширення інформаційних, аналітичних матеріалів
 
Управління економічного розвитку міста  міської ради 2019-2020
роки
2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
-
 
-
-
-
 
-
-
Популяризація підприємництва із залученням представників малого і середнього підприємництва, зокрема шляхом демонстрації успішних бізнес-проектів
3. Формування та постійне  поновлення реєстру вільних нежитлових приміщень, що перебувають у комунальній власності територіальної громади міста
 
 
Фонд комунальної власності  територіальної громади міста Калуша постійно 2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
-
 
-
-
-
 
-
-
Ефективне використання вільних об’єктів комунальної власності
4. Організація та проведення конкурсів та аукціонів з метою надання  в оренду  або у власність суб’єктам підприємництва приміщень комунальної власності територіальної громади  міста. Поширення інформації  про аукціони і конкурси через ЗМІ
 
Фонд комунальної власності територіальної громади міста Калуша постійно 2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
-
 
-
-
-
 
-
-
Покращення матеріально - технічного забезпечення суб’єктів підприємницької діяльності
5. Проведення семінарів, навчання підприємців за різноманітними програмами та надання бізнес консультацій з питань підприємництва та податкового законодавства ТзОВ «Калуський бізнес - центр», управління економічного розвитку міста міської ради, Калуське управління ГУДФС в Івано- Франківській області постійно 2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
60,0
 
30,0
30,0
60,0
 
30,0
30,0
Підвищення обізнаності суб’єк-тів господарювання при здійсненні підприємницької діяльності, промоція соціального розвитку , зниження бідності спільне подолання кризових ситуацій
6. Організація та проведення семінарів, навчань  з метою залучення незайнятих громадян до  підприємницької діяльності  Калуська міськрайонна філія Івано - Франківського обласного центру зайнятості,  управління економічного розвитку міста міської ради 2019 -2020
роки
2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
20,0
 
10,0
10,0
20,0
 
10,0
10,0
Забезпечення підприємств кваліфікованими кадрами
7. Забезпечення професійної підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації безробітних шляхом навчання, стажування та курсів цільового призначення Калуська міськрайонна філія Івано - Франківського обласного центру зайнятості 2019 -2020
роки
2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
-
 
-
-
-
 
-
-
Забезпечення підприємств кваліфікованими кадрами
8. Консультування щодо впровадження певних норм законодавства про працю і зайнятість, державне соціальне страхування на випадок безробіття Калуська міськрайонна філія Івано - Франківського обласного центру зайнятості постійно 2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
-
 
-
-
-
 
-
-
Забезпечення підприємств кваліфікованими кадрами
9. Проведення професійно – орієнтаційної роботи щодо спрямування  випускників загальноосвітніх нав-чальних закладів на свідомий вибір професій, що мають широке застосування у сфері малого і середнього підприємництва Калуська міськрайонна філія Івано - Франківського обласного центру зайнятості 2019 -2020
роки
2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
-
 
-
-
-
 
-
-
Активізація розвитку моло-діжного підприємництва, допомога молоді знайти свій шлях в умовах ринкової економіки
 
10. Сприяння розвитку соціального підприємництва, проведення моніторингу стану розвитку соціального підприємництва в місті Управління економіч-ного розвитку міста міської ради, суб’єкти господарювання 2019 -2020
роки
2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
-
 
-
-
-
 
-
-
 
11. Забезпечення роботи телефонної  «гарячої лінії» для підприємців
 
Управління економіч-ного розвитку міста міської ради, Калуське управління ГУ ДФС в Івано – Франківській області постійно 2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
-
 
-
-
-
 
-
-
Надання консультацій суб’єктам під­приємницької ді­яльності, налагодження діалогу між владою та представниками малого і середнього бізнесу
 
12. Організаційне та інформаційне забезпечення роботи Ради підприємців при виконавчому комітеті міської ради Управління економіч-ного розвитку міста  міської ради постійно 2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
-
 
-
-
-
 
-
-
Забезпечення конструктивного діалогу  між місцевою владою та представниками підприємницьких структур і приватними підприємцями
13. Організація та проведення урочистих заходів з нагоди Дня підприємця в місті Управління економіч-ного розвитку міста             міської ради
 
2019-2020 роки 2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
100,0
 
50,0
50,0
100,0
 
50,0
50,0
Відзначення кращих суб’єктів господарювання  малого  і середнього бізнесу та створення позитивного іміджу підприємництва
14. Організація місцевих виставок - продажів,  ярмарків, конкурсів Управління економічного розвитку міста міської ради 2019-2020 роки 2019-2020
в т.ч.
2019 р.
2020 р.
60,0
 
30,0
30,0
60,0
 
30,0
30,0
Підвищення ролі місцевого товаровиробника