ОПИС ДОКУМЕНТУ
Доповідач:
Юрій Соколовський |
|
Статус: | Прийнятий в цілому |
---|---|
Дата: | 19.12.2018 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
№ 36
Про Програму підтримки інвестиційно-інноваційної діяльності та міжнародного співробітництва м. Калуша на 2019-2022 роки
Про Програму підтримки інвестиційно-інноваційної діяльності та міжнародного співробітництва м. Калуша на 2019-2022 роки |
З метою розвитку інвестиційно-інноваційної діяльності, міжнародного співробітництва, відповідно до п.22, ч.1, ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», рішення обласної ради від 16.10.2015р. № 1823-39/2015 «Про регіональну цільову Програму сприяння залученню інвестицій в економіку Івано-Франківської області на 2016-2020 роки» та враховуючи рекомендації постійної комісії з питань соціально-економічного розвитку, бюджету та інвестиційної політики, міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Інформацію про хід виконання Програми підтримки інвестиційно-інноваційної діяльності та міжнародного співробітництва м. Калуша на 2017-2018 роки взяти до відома.
2. Затвердити Програму підтримки інвестиційно-інноваційної діяльності та міжнародного співробітництва м. Калуша на 2019-2022 роки (додається).
3. Визначити головним виконавцем і розпорядником коштів Програмипідтримки інвестиційно-інноваційної діяльності та міжнародного співробітництва м. Калуша на 2019-2022 роки управління економічного розвитку міста Калуської міської ради (Юрій Соколовський ).
- . Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради Руслану Вайду.
Міський голова Ігор Матвійчук
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням міської ради
від _________20_____р. №______
Секретар міської ради
Роман Боднарчук
Програма підтримки
інвестиційно-інноваційної діяльності
та міжнародного співробітництва
м. Калуша на 2019-2022роки
Замовник Програми Соколовський Ю.В.__________________
(підпис)
Керівник Програми Вайда Р.Б. ___________________
(підпис)
1. | Ініціатор розроблення програми (замовник): |
Управління економічного розвитку міста міської ради |
2. | Розробник програми: | Управління економічного розвитку міста міської ради |
3. | Співрозробники програми: |
Структурні підрозділи міської ради , ТзОВ «Калуський бізнес - центр», управління статистики в м. Калуші |
4. | Відповідальний виконавець програми: |
Управління економічного розвитку міста міської ради |
5. | Учасники програми: | Управління економічного розвитку міста міської ради, ТзОВ «Калуський бізнес - центр», Калуський міськрайонний центр зайнятості, управління статистики в м. Калуші |
6. | Термін реалізації Програми | 2019- 2022 роки |
6.1. | Етапи фінансування програми: | 2019, 2020, 2021, 2022 |
7. | Обсяги фінансування Програми (5000,0 тис. грн.): |
Роки | Обсяги фінансування тис.грн | |||
Всього | в т.ч. за джерелами фінансування | |||
обласний бюджет | міський бюджет | інші джерела | ||
2019-2022 | 5000,0 | - | 5000,0 | - |
в т.ч. | - | - | ||
2019 | 1250 | - | 1250 | - |
2020 | 1250 | - | 1250 | - |
2021 | 1250 | - | 1250 | - |
2022 | 1250 | - | 1250 | - |
8. Очікувані результати виконання Програми:
Результатом виконання Програми має стати зростання ефективності реалізації інвестиційного, виробничого, наукового, природного та людського потенціалу міста для підвищення його конкурентоспроможності, стимулювання залучення інвестицій, створення нових робочих місць, розвитку міжнародного співробітництва.
Деякі показники очікуваних результатів виконання програми:
Показники | Один. виміру |
2017 рік фактичні | 2018 рік очікувані | 2019 рік прогноз | 2020 рік прогноз | 2021 рік прогноз | 2021 рік прогноз |
2022 рік прогноз |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Кількість інноваційно активних промислових підприємств |
одиниць | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Обсяг капітальних інвестицій за рахунок усіх джерел фінансування |
тис. грн. | 305706 | 303990 | 307029 | 310069 | 313109 | 316149 | 319189 |
Обсяг прямих іноземних інвестицій з наростаючим підсумком, з початку інвестування |
тис. дол. США | 260170 | 262771,0 | 265407,0 | 268026,6 | 270654,1 | 273281,4 | 275909,9 |
Обсяг прямих іноземних інвестицій на кінець звітного періоду (у відс. до початку року) |
% | 112,8 | 101,0 | 101,0 | 101,0 | 101,0 | 101,0 | 101,0 |
Обсяг прямих іноземних інвестицій у розрахунку на одну особу |
дол. США | 3888,9 |
3957,4 | 3997,1 | 4036,6 | 4076,2 | 4115,7 | 4155,3 |
Обсяг експорту товарів, всього |
тис. дол. США | 207861,8 | 479741,1 | 484538,5 | 494229,2 | 504113,7 | 514195,9 | 524479,8 |
Обсяг експорту товарів, (у відс. до попереднього року) |
% | 437,8 | в 2,3р. (230,8%) |
101,0 | 102,0 | 102,0 | 102,0 | 102,0 |
Обсяг імпорту товарів, всього |
тис. дол. США | 207917,6 | 424418,2 | 428662,4 | 430805,7 | 432959,7 | 435124,4 | 437300,1 |
9. Термін проведення звітності : щоквартально
Замовник Програми Соколовський Ю. В.______________
Керівник Програми Вайда Р. Б. _______________
2. Характеристика та аналіз розвитку інвестиційно-інноваційної діяльності та міжнародного співробітництва м. Калуша
Забезпечення сталого економічного розвитку є одним з стратегічних напрямів розвитку економіки будь-якої держави, який в значній мірі залежить від державної економічної політики в цілому, а також від підтримки даного напряму на місцях.
Інвестиційно-інноваційна, зовнішньоекономічна політика є одною з важливих складових частин економічної політики держави і спрямована на створення оптимальних умов для активізації інвестиційно – інноваційного потенціалу.
Інтеграційні процеси України в європейське співтовариство потребують нових підходів до використання економічного, людського та природно-ресурсного потенціалу, що забезпечує досягнення нового рівня ефективності, конкурентоспроможності економіки та якості життя населення. Політика держави щодо розвитку інноваційно-інвестиційної, зовнішньоекономічної діяльності, та міжнародного співробітництва на місцевому рівні реалізується за допомогою цільової Програми підтримки інвестиційно-інноваційної діяльності та міжнародного співробітництва міста Калуша на 2019-2022 роки (далі - Програма).
Розроблення програми проводилось з урахуванням Законів «Про державні цільові програми» Закони України: «Про інвестиційну діяльність», «Про інноваційну діяльність», «Про стимулювання інвестиційної діяльності у пріоритетних галузях економіки з метою створення нових робочих місць», «Про індустріальні парки», «Про державно-приватне партнерство», «Про зовнішньоекономічну діяльність», «Про транскордонне співробітництво», «Про засади державної регіональної політики», «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», та інших нормативно-правових актів.
Дана програма сприятиме впровадженню ефективної інвестиційно-інноваційної політики та стане інструментом координації діяльності учасників інвестиційно-інноваційних процесів та міжнародного співробітництва на території Калуша. Виступить як механізм для поєднання інтересів бізнесу з інтересами міста, що стане основою для взаємовигідного співробітництва. Позитивно вплине на зовнішньоекономічну діяльність суб’єктів господарської діяльності, активізує міжнародне співробітництво. Сприятиме залученню додаткових коштів до міського бюджету.
Інвестиційний клімат – як сукупність економічних, правових, політичних та інших факторів, які в кінцевому рахунку визначають ступінь ризику капіталовкладень та можливість їх ефективного використання. Створення сприятливого інвестиційного клімату – першочергове завдання, адже завдяки цьому економіка міста отримує важливі ресурси для подальшого розвитку.
Проводилась робота щодо зміцнення та висвітлення позитивного інвестиційного клімату м. Калуша шляхом презентації зовнішньоекономічного, інвестиційного потенціалу міста у міжнародних та вітчизняних економічних заходах. Здійснювалось поповнення бази даних вільних земельних ділянок, об’єктів нерухомості придатних для інвестування, підготовлені заявки на участь у конкурсах для фінансування інвестиційних проектів міста. Продовжується робота над створенням спеціалізованого Інтернет - порталу invest_kalush для ширшого висвітлення інвестиційного потенціалу для іноземних та вітчизняних інвесторів (вільні земельні ділянки, будівлі придатні для інвестування, інтерактивна карта об’єктів інвестування, інвестиційний паспорт міста, тощо ). Підготовлено презентації про економічний потенціал міста у програмі Power Point (на українській та англійській мові). Розповсюджено електронну та друковану версії інформаційного довідника (українською та англійською мовами) промислових підприємств міста з іформацією про інвестиційні, зовнішньоекономічні, сировинні можливості Калуша серед посольств України закордоном та дипломатичних місій іноземних держав в Україні.
В основу економічного потенціалу міста входить понад 40 великих і середніх промислових підприємств та понад 400 малих. В основному промисловий комплекс міста Калуш складається з підприємств по виробництву хімічних речовин і хімічної продукції, виготовлення виробів із деревини, виробництва паперу та поліграфічної діяльності, виробництва гумових і пластмасових виробів, іншої неметалевої мінеральної продукції, з постачання електроенергії, газу, пари.
Вагоме місце в економіці Калуша займає малий і середній бізнес так, зокрема частка малих і середніх підприємств у загальній кількості підприємств міста становить 99,8%. Протягом останніх років утворилась тенденція до росту капітальних інвестицій. Так, суб’єктами господарювання міста за рахунок усіх джерел фінансування у продовж 2017 року освоєно 305,7 мільйонів гривень капітальних інвестицій, що на 22 % вище за попередній рік. У розрахунку на одну особу населення освоєно 4,6 тис. грн. капітальних інвестицій. Станом на 1 жовтня 2018 року підприємствами міста реалізовано промислової продукції на суму 15,1 мільярдів гривень, (29,1% загальнообласного показника), що є одним з найкращих показників серед міст та районів нашої області. У І півріччі 2018р. підприємствами та організаціями міста за рахунок усіх джерел фінансування освоєно 152 млн. грн. капітальних інвестицій (за І півріччя 2017р. – 111,3 млн.грн).
Прогнозується, що підприємства міста надалі будуть продовжувати освоювати нові види продукції та збільшувати її обсяги зокрема, ТзОВ «Карпатнафтохім», ДП «Калуська ТЕЦ-НОВА», ТзОВ «Таркетт Вінісін», ТзОВ «Завод ДК Орісіл», ДП «Калуський дослідно-експериментальний завод ІХП НАНУ», ТзОВ «Калушський трубний завод», ТзОВ «КарпатСмоли»,ТОВ «Полікем», ПрАТ «Калуський завод будівельних машин, та інші, які служать успішними прикладами реалізації інвестиційних проектів, сприяють створенню позитивного інвестиційного клімату міста.
Завдяки вдалій інвестиційній політиці місто надалі залишається привабливим для іноземних інвесторів та збільшує інвестиційні надходження. Так з 37,3 млн. дол. США в 2006 році прямі іноземні інвестиції (станом на 1.01.2018р.) зросли до 260,1 млн. дол. США). Це складає 28,6% загальнообласного показника, і у розрахунку на одну особу становить – 3888,9 дол. США (в середньому по області – 654,8 дол. США, та у 3 рази більше середньостатистичного показника по Україні). Тому по даному показнику Калуш посідає перше місце серед міст та районів області.
Обсяг прямих іноземних інвестицій у розрахунку на одного жителя міста
станом на 01.01.2018 року у дол. США
Як відомо, прямі іноземні інвестиції — найбільш ефективна форма капіталовкладень для економік, що розвиваються, так як вона дозволяє реалізовувати великі проекти; крім того в країну надходять нові технології, нові практики корпоративного управління.
Калуш має високий рівень прозорості інвестиційної сфери, що підтверджується відповідним рейтингом 100 найбільших міст України за дослідженням Українського представництва міжнародної антикорупційної мережі Transparency International в рамках програми Transparent cities. Наше місто входить у перелік 25 кращих міст України у цьому списку. Випередивши такі обласні центри як Луцьк, Дніпро, Кропивницький, Чернігів, Хмельницький, Херсон, Черкаси.
Над розробкою методології дослідження спільно з експертами TIU працювали іноземні інвестори, українські підприємства та підрозділи міських урядів. Всього було сформовано 17 індикаторів, які допомогли відобразити реальну прозорості міста в інвестиційній сфері. (Джерело: https://transparentcities.in.ua/rezultaty-rejtynhu-prozorosti-investytsijnoho-sektoru-100-najbilshyh-mist-ukrajiny/)
Досягнуто значних позитивних результатів і у зовнішньоекономічній діяльності міста. Так за 2017р. експорт товарів склав 207,8 млн.дол. США, імпорт – 207,9 млн.дол. США. У порівнянні з 2016р. обсяги експорту та імпорту збільшилися відповідно у 4,4 та у 3,9 рази. Обсяг експорту товарів у розрахунку на одну особу за 2017 рік становив 3114,4 дол. США, що у 6,5 разів перевищує середньообласний показник, а місто посіло перше місце серед міст та районів області.
Підприємства міста і надалі продовжують активізовувати свою зовнішньоекономічну діяльность. Так за січень–серпень 2018р. експорт склав 319,8 млн. дол. США, імпорт – 282,9 млн. дол. США. Позитивне сальдо зовнішньої торгівлі товарами становило 36,9 млн. дол. США. У порівнянні з відповідним періодом 2017 р. обсяги експорту та імпорту збільшилися відповідно у 5 та у 3,6 рази. Питома вага міста в загальнообласних обсягах експорту товарів склала 52,4%, імпорту – 51,4%. Таким чином, місто стало лідером серед міст та районів області щодо частки експорту, імпорту товарів суб’єктами господарської діяльності м. Калуша.
Однак, незважаючи на вищенаведені факти місто має значний інвестиційний, зовнішньоекономічний, та інноваційний потенціали, які необхідно і надалі розвивати.
Незважаючи на нестабільну ситуацію у країні представники інвесторів не раз відвідували Калуш чи надсилали інформаційні запити з метою вивчення питання щодо можливості створення нових підприємств у нашому місті. Зокрема, представники: всесвітньовідомої компанії HEAD, що спеціалізується на виробництві гірських лиж, спортивного інвентарю та спорядження; англійської компанії, що займається виробництвом кабельної продукції для побутової техніки; німецької фірми «LEONI», що спеціалізується на виготовленні електрокабелів для автомобільної промисловості; компанії «NEPTUNE» з Великобританії зацікавленої у виробництві меблів; представник німецької фірми, що займається системами керування та комутації для автомобільної промисловості, та інші. Що свідчить про зацікавленість до нашого міста. Калуш має є широкі можливості для реалізації нових інвестиційних проектів: ряд незадіяних виробничих площ, земельних ділянок, які находяться у промисловій зоні міста, які забезпечені відповідними комунікаціями та інфраструктурою з можливістю використовувати кадровий потенціал і сировинну базу. Позитивні зрушення у даному напрямі зумовлять великий позитивний вплив на економічний розвиток міста. Зокрема, реалізація ініціативи ВАТ «Оріана» щодо створення індустріального парку «Оріана» на площі 47,6 ГА у промисловій зоні, стане важливим етапом розвитку інвестиційної діяльності міста.
З метою презентації інвестиційного потенціалу, експортно-імпортних можливостей міста:
у продовж двох років організовано делегації від м. Калуша (20 чол.) з метою участі у міжнародній виставці «CHINA HOMELIFE SHOW, та CHINA MACHINEX», яка відбулася у виставковому центрі Ptak Warsaw Expo під Варшавою;
організовано участь делегації від міста у Х міжнародному Форумі Європа- Україна у місті Жешув (Республіки Польща);
організовано зустріч з керівниками німецької економічної місії при Посольстві Німеччини в Україні під час відвідування інформаційно-практичного семінару «Можливості ведення ділової та інвестиційної діяльності у Німеччині» у приміщенні Івано-Франківській торгово-промислової палати;
у рамках святкування Дня міста Калуша, організовано конференцію щодо висвітлення економічного потенціалу міста, проведено презентацію «Економіка міста. Економічні аспекти розвитку Калуша», за участю Міністра палива та енергетики України, представників Івано-Франківської торгово-промислової палати, посадових осіб Івано-Франківської ОДА, представників іноземного бізнесу, Асоціації міст України.
неодноразово організовані делегації суб’єктів господарювання міста на конференції та зустрічі у м.Львові з представниками Бюро делегата німецької економіки в Україні, та німецькими бізнесменами;
організовано зустрічі суб’єктів господарської діяльності міста з повноважними послами - Польщі, Чехії, Угорщини і Словаччини в Україні, генеральним консулом Чеської республіки у Львові. Посадовців ознайомлено з можливостями економічної співпраці та вручено презентаційні матеріали про інвестиційний, зовнішньоекономічний, сировинний, потенціал та трудові ресурси міста.
Організовано ряд семінарів щодо підготовки грантових заявок для участі у вітчизняних та міжнародних програмах та конкурсах.
Створення привабливого інвестиційного іміджу міста
шляхом розвитку міжнародного співробітництва.
Ситуація на міжнародному ринку інвестиційних капіталів та орієнтація на більш активне залучення іноземних інвестицій в економіку міста вимагає від місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування посилення співробітництва з відповідними представництвами іноземних держав в Україні, міжнародними фінансовими організаціями, банками, інвестиційними фондами та компаніями, налагодження постійного діалогу з інвесторами всередині країни та за її межами. На сьогоднішній день існує ряд питань, вирішення яких потребує проведення заходів, котрі сприяли б підвищенню конкурентоспроможності та іміджу Калуша як на державному, так і на міжнародному рівні, інформування населення про переваги євроінтеграційного напряму України, залученню міжнародної технічної допомоги в розвиток міста тощо.
Важливим аспектом для формування інвестиційного іміджу міста є належне висвітлення економічного потенціалу. Однак, у спадок від радянської системи господарювання ми отримали і проблеми з довкіллям. Тому Калуш, як центр промислового розвитку Прикарпаття, протягом останніх років у багатьох асоціюється і як зона екологічного лиха. Таким чином, є доцільним та важливим і надалі акцентувати при висвітлені інвестиційної привабливості міста суть екологічної ситуації, як такої, що не впливає на започаткування та успішне ведення бізнесу. У потенційного інвестора не повинно виникати сумнівів щодо започаткування інвестиційного проекту з міркувань екологічної безпеки. А громада та керівництво міста у свою чергу прикладуть максимум зусиль для вирішення проблемних питань у даній сфері.
Для виконання цього завдання необхідно провести ряд інформаційних, презентаційних заходів та передбачити у програмі відповідне фінансове забезпечення. Для цього буде проводитись співпраця із засобами масової інформації, інформаційними агентствами. Продовжиться робота над розробкою, виготовленням багатомовної продукції з інформацією про місто для висвітлення економічного потенціалу міста, як промислового лідера Прикарпаття з позитивним інвестиційним іміджем.
Одним із пріоритетів є організація та координування дій, спрямованих на підтримку економічної, культурної та освітньої співпраці з містами зарубіжжя, сприяння у такій співпраці. Пошук нових контактів, зв’язків з міжнародними організаціями та муніципалітетами.
Сучасний досвід інших країн може бути цінним для міста, особливо, що стосується впровадження норм та стандартів ЄС як в роботі органів місцевого самоврядування так і у інших сферах. Підписані угоди про співпрацю дають можливість розвивати та поглиблювати двосторонні відносини.
На даний час місто Калуш уклало угоди про встановлення дружніх стосунків з рядом іноземних міст зокрема:
м. Літл-Рок, Арканзас (США);
м.Гранд Прерія, Техас (США);
м. Бэч, Малопольське воєводство (Польща);
м. Горліце, Малопольське воєводство (Польща);
м.Кендзежин-Козле (Польща);
м.Бачка Паланка (Сербія);
м. Сеїні, Марамуреського повіту (Румунія);
Спільні заходи з містами-побратимами, дозволять ефективніше проводити роботу щодо висвітлення інвестиційного, зовнішньоекономічного потенціалу нашого міста за кордоном, наприклад через співпрацю румунсько – українським бізнес – центром у м. Сеїні, торгово – промисловою палатою повіту Марамуреш (Румунія), Кшанівською торгово – промисловою палатою Малопольського воєводства (Польща), Ради підприємців при бургомістру міста Горліце, Малопольського воєводства (Польща), торгово-промисловою палатою м. Кедежин-Козле, Опольського воєводства та іншими установами та організаціями.
Так, зокрема, з метою зміцнення міжнародної співпраці з містом-побратимом Сеїні, (повіту Марамуреш, Румунія), відновлення та функціонування пам’ятки архітектури - Концертного залу по вул. Шевченка, 11, а також для реалізації проекту «Культура у віддзеркаленні - реставрація Будинку Культури в Сеїні (Румунія) та концертного Залу в м. Калуш (Україна) у мультикультурні центри» в рамках програми транскордонного співробітництва Європейського інструменту сусідства «Угорщина-Словаччина-Румунія-Україна 2014-2020» підготовлено та подано заявку на участь у програмі.
Таким чином міжнародна співпраця сприятиме підвищенню рівня поінформованості про місто, його економічні та інвестиційні можливості, культурні і історичні традиції, дозволить налагоджувати більш тісні робочі контакти з міжнародними та іноземними установами, організаціями.
3. Мета Програми полягає у поліпшенні інвестиційно-інноваційного розвитку міста, створенні сприятливого бізнес - клімату для забезпечення зростання надходжень всіх видів інвестицій у економіку міста, створення нових робочих місць, збільшені експорту продукції і інноваційно-активних підприємств міста, активізації міжнародної співпраці зокрема з містами партнерами Калуша.
3.1 Основні цілі, завдання та очікувані результати реалізації програми
Програма передбачає досягнення таких основних цілей:
покращення умов для залучення інвестицій;
поліпшення інвестиційного іміджу міста;
створення нових робочих місць;
збільшення виробництва інноваційної продукції;
поглиблення зв’язків з містами – побратимами ;
сприяння у покращенні ситуації щодо зайнятості населення шляхом створення нових робочих місць;
збільшення податкових надходжень до бюджетів всіх рівнів в тому числі і до бюджету міста
Основними завданнями Програми є:
висвітлення економічного потенціалу міста;
підготовка і розповсюдження інформації про інвестиційні пропозиції суб’єктів господарської діяльності міста, комунальних підприємств;
підтримка важливих інфраструктурних проектів міста;
налагодження контактів з агентствами та особами, які представляють інтереси інвесторів чи співпрацюють з ними з метою створення нових підприємств;
проведення та участь у заходах по налагодженню нових зв’язків з інвесторами (виставкові заходи, форуми, ярмарки, бізнес-зустрічі, круглі столи );
активізація інформаційно-роз’яснювальної роботи в місті, спрямованої на висвітлення сировинного потенціалу і важливості зовнішньоекономічної діяльності;
співпраця з інвесторами, які реалізують інвестиційні проекти, оперативне реагування на їх пропозиції та звернення щодо перешкод в їх діяльності тощо;
залучення інвестицій у наукову, науково-технічну та інноваційну діяльність;
сприяння у залученні організацій, установ міста у програмах міжнародного співробітництва;
4. Ресурсне та інформаційно – аналітичне забезпечення програми
З метою забезпечення інформацією комерційного характеру суб’єктів господарської діяльності міста та потенційних інвесторів формуються бази даних об’єктів нерухомості придатних для започаткування нових інвестиційних проектів та вільних земельних ділянок. Формування та розповсюдження інформації про комерційні пропозиції серед потенційних партнерів сприятиме налагодженню ділових контактів. Поширення інформації про актуальні виставки, форуми, семінари, позитивно впливатиме на бізнес – клімат міста. Проведення вищезгаданих заходів у місті приверне увагу до потенційних інвесторів та дасть змогу продемонструвати потенціал місцевих підприємств їх експортно-імпортні можливості інвестиційний та сировинний потенціал. Вищезгадані та інші заходи зазначені у заходах до даної програми.
5. Фінансове забезпечення реалізації Програми підтримки інвестиційно-інноваційної діяльності та міжнародного співробітництва м. Калуша на 2017-2018 роки
Фінансове забезпечення реалізації заходів Програми здійснюється за рахунок коштів міського бюджету (в межах передбачених коштів), виконавців Програми, коштів юридичних та фізичних осіб, інших джерел фінансування, не заборонених чинним законодавством.
Обсяг фінансування заходів Програми з міського бюджету затверджується щорічно міською радою за пропозиціями управління економічного розвитку міста міської ради, які подаються фінансовому управлінню міської ради.
Передбачається виділення коштів з міського бюджету на підтримку інвестиційно - інноваційної діяльності та міжнародного співробітництва в рамках реалізації заходів Програми у загальному розмірі 5000,0 тис. грн., в тому числі на 2019 рік –1250,0 тис. грн., на 2020 рік –1250,0 тис. грн., на 2021 рік –1250,0 тис. грн., на 2022 рік –1250,0 тис. грн.
Допускається перерозподіл коштів міського бюджету, передбачених на виконання Програми, по розділах в межах бюджетного року за рішенням постійної депутатської комісії міської ради з питань соціально – економічного розвитку, бюджету та інвестиційної політики
6. Організація контролю за виконанням заходів Програми підтримки
Координація діяльності щодо виконання заходів Програми покладається на управління економічного розвитку міста міської ради.
За результатами аналізу виконання програмних заходів з урахуванням загальної соціально-економічної ситуації та змін зовнішніх умов, що матимуть місце в ході реалізації Програми, можливе коригування заходів Програми.
Узагальнення і аналіз реалізації заходів Програми та використання коштів, що спрямовуються на підтримку інвестиційно-інноваційної, зовнішньоекономічної, міжнародної діяльності здійснюється щоквартально. З цією метою щоквартально до 5 числа місяця, наступного за звітним кварталом управління, відділи, структурні підрозділи виконавчого комітету, інші виконавці, відповідальні за реалізацію запланованих заходів, подають інформацію про хід виконання Програми в управління економічного розвитку міста міської ради;
Основними функціями управління економічного розвитку міста міської ради в частині виконання заходів Програми та контролю є:
- організація виконання заходів Програми;
- організація моніторингу реалізації заходів Програми;
- аналіз виконання програмних заходів;
Очікувані результати реалізації Програми:
Підвищення інвестиційного іміджу та репутації Калуша, як надійного бізнес-партнера.
Створення «комфортного» бізнес-середовища, активізація зовнішньоекономічної діяльності, міжнародного співробітництва.
Розвиток промислового потенціалу міста, створення нових виробничих потужностей.
Підвищення фінансової спроможності суб’єктів господарювання.
Досягнення відкритості міста потенційним інвесторам.
Перелік заходів, обсяги та джерела фінансування Програми підтримки інвестиційно – інноваційної діяльності
та міжнародного співробітництва м. Калуша на 2019-2022 роки, які потребують фінансування з міського бюджету
Назва замовника: Управління економічного розвитку міста Калуської міської ради
№ з/п | Найменування заходу |
Виконавець | Термін виконання |
Орієнтовані обсяги фінансування тис. грн. | Очікувані результати |
||||
роки | всього | в т.ч. за джерелами фінансування | |||||||
міський бюджет |
обласний бюджет | інші джерела |
|||||||
1. | Забезпечення участі делегацій, в тому числі з в міст – побратимів у святкуванні Дня міста Калуша та інших урочистостей; Проведення заходів щодо налагодження нових контактів з потенційними інвесторами, діловими партнерами (організація: ярмарок, конференцій, зустрічей з представниками бізнесу, торгово промислових палат та економічних відділів дипломатичних представництв, а також представників консалтингових та інших організацій, що сприяють залученню інвестицій, впровадженню інновацій, тощо). Забезпечення участі офіційних представників від міста у заходах, що проводяться в поріднених та інших містах за кордоном (міжнародні форуми, конференції, ознайомчі візити, програми обміну, ділові зустрічі тощо) (Оплата ряду послуг за організацію заходів: послуги перекладачів, оренда конференц - залів, проїзд, проживання, харчування, учасників, друк тематичної інформації, флаєрів, та інше) |
Управління економічного розвитку міста міської ради |
Протягом року | 2019- 2022 в т.ч. 2019 2020 2021 2022 |
120,0 30,0 30,0 30,0 30,0 |
120,0 | - | - | Висвітлення економічного потенціалу міста, налагодження нових зв’язків з потенційними інвесторами та представниками економічних місій дипломатичних представництв |
2. | Розробка, видання та поширення серед потенційних інвесторів багатомовних презентаційних буклетів про інвестиційний та інноваційний клімат, зовнішньоекономічний потенціал у місті: інвестиційного паспорту інтерактивних і друкованих карт, відеороликів про місто, інформаційних плакатів, банерів, інших презентаційних матеріалів про економічні можливості міста. (Оплата за розроблення, виготовлення, друк вищезгаданої продукції, тощо) |
Управління економічного розвитку міста міської ради |
Протягом року | 2019- 2022 в т.ч. 2019 2020 2021 2022 |
80,0 20,0 20,0 20,0 20,0 |
80,0 20,0 20,0 20,0 20,0 |
- | - | Забезпечення широкого висвітлення інвестиційної, інноваційної, привабливості міста, його зовнішньоекономічного потенціалу |
3. | Організація, проведення навчань, семінарів, зустрічей для підготовки та написання проектних заявок у міжнародних проектах, програмах, забезпечення їх впровадження; Організація тематичних семінарів, тренінгів для суб’єктів господарювання міста та інших аудиторій; (Оплата кваліфікованим тренерам, проїзд, харчування учасників, тощо ) |
Управління економічного розвитку міста міської ради |
Протягом року | 2019- 2022 в т.ч. 2019 2020 2021 2022 |
80,0 20,0 20,0 20,0 20,0 |
80,0 20,0 20,0 20,0 20,0 |
- | - | Участь міста у реалізації міжнародних проектів; активізація зовнішньоекономічної у діяльності суб’єктів господарювання міста; сприяння розвитку інноваційної діяльності |
4. | Організація заходів за з метою налагодження економічного, культурного та іншого співробітництва в тому числі участю міжнародних партнерів та гостей (Забезпечення канцелярськими та іншими товарами для проведення презентацій, зустрічей, круглих столів, спільних нарад, тощо) | Управління економічного розвитку міста міської ради |
Протягом року | 2019- 2022 в т.ч. 2019 2020 2021 2022 |
32 8,0 8,0 8,0 8,0 |
32,0 8,0 8,0 8,0 8,0 |
- | - | Підвищення інвестиційної, привабливості, висвітлення економічного потенціалу міста |
5. | Організація та проведення економічних форумів, презентацій, зустрічей, тощо для висвітлення вільних виробничих будівель, земельних ділянок придатних для інвестування, бази інвестиційних пропозицій міста, людського та виробничого потенціалу з метою привернення потенційних інвесторів, створення нових підприємств та робочих місць. (Оплата послуг перекладачів, оренди приміщення, харчування, проживання учасників, виготовлення друкованих матеріалів, тощо) |
Управління економічного розвитку міста міської ради |
Протягом року | 2019- 2022 в т.ч. 2019 2020 2021 2022 |
120,0 30,0 30,0 30,0 30,0 |
120,0 30,0 30,0 30,0 30,0 |
- | - | Висвітлення економічного потенціалу міста; Сприяння розвитку зовнішньоекономічних зв’язків; Встановлення нових ділових контактів підприємцями промисловцями міста |
6. | Організація участі суб’єктів господарювання міста та представників міської ради у міжнародних та вітчизняних виставкових заходах, форумах, конференціях з метою висвітлення економічного потенціалу міста (оплата за оренду виставкових площ, транспортні послуги, проживання, харчування учасників заходів, тощо; виготовлення сувенірної продукції з метою популяризації інвестиційного потенціалу та позитивно іміджу Калуша як промислового лідера Прикарпаття |
Управління економічного розвитку міста міської ради |
Протягом року | 2019- 2022 в т.ч. 2019 2020 2021 2022 |
80,0 20,0 20,0 20,0 20,0 |
80,0 20,0 20,0 20,0 20,0 |
- | - | Сприяння розвитку зовнішньоекономічних зв’язків; висвітлення економічного потенціалу міста; Встановлення нових ділових контактів підприємцями промисловцями міста |
7. | Обслуговування спеціалізованої двомовної інтернет–сторінки invest_kalush (висвітлення вільних виробничих площ, земельних ділянок придатних для інвестування, база інвестиційних пропозицій міста, інвестиційна інтерактивна карта міста, інформаційний довідник про основні підприємства міста, інвестиційний паспорт міста, актуальна інформація для суб’єктів господарювання міста про виставки, конференції, форуми та інші заходи, ділові пропозиції іноземних фірм щодо співпраці та інше (Оплата для щомісячних послуг адміністрування); використання та технічна підтримка компютерної програми СКАУ «Міська рада»- модуль АІС «Енергосервіс: облік, котроль, економія». |
Управління економічного розвитку міста міської ради |
Травень (щорічно) |
2019- 2022 в т.ч. 2019 2020 2021 2022 |
88,0 22,0 22,0 22,0 22,0 |
88 ,0 22,0 22,0 22,0 22,0 |
- | - | Забезпечення висвітлення економічного (інвестиційного, інноваційного, зовнішньоекономічного потенціалу міста) у мережі інтернет; забезпечення інвестиційної відкритості міста; забезпечення функціонування системи енергетичного менеджменту |
8. |
Забезпечення співфінансування для участі у проектах, грантах, вітчизняних та міжнародних програмах | Управління культури національностей та релігій Калуської міської ради, Управління економічного розвитку міста міської ради , |
Протягом року | 2019-2020 В т. ч. 2019 2020 2021 2022 |
4400,0 1100,0 1100,0 1100,0 1100,0 |
4400,0 1100,0 1100,0 1100,0 1100,0 |
Розвиток міжнародного співробітництва | ||
9 | Сприяння у організації проведення щорічного свята Дня Європи у м. Калуші |
Управління економічного розвитку міста міської ради |
Травень (щорічно) |
2019- 2022 в т.ч. 2019 2020 2021 2022 |
- |
- |
- | - | Зміцнення міжнародної співпраці; Сприяння у проведенні Дня Європи у м.Калуші |
10. | Сприяння у налагодженні міжнародного співробітництва закладам, установам, організаціям міста заохочення активної транскордонної співпраці закладів та установ міста в сфері освіти, науки, культури, охорони здоров’я та інших | Управління економічного розвитку міста міської ради |
Протягом року | 2019- 2022 в т.ч. 2019 2020 2021 2022 |
- | - | - | - | Підвищення інвестиційної привабливості та розвиток зовнішніх зв’язків |
11. | Сприяння інвесторам в інженерному та логістичному облаштуванні ділянок (площадок) з метою створення сприятливих умов для реалізації проекту | Управління економічного розвитку міста міської ради |
Протягом року | 2019- 2022 в т.ч. 2019 2020 2021 2022 |
- | - | - | - | Створення інвесторам сприятливих умов для реалізації проектів |
12. | Пошук інвестиційно-привабливих ділянок (площадок) збір інформації про їх інфраструктуру з метою презентації потенційним інвесторам | Управління економічного розвитку міста міської ради |
Протягом року | 2019- 2022 в т.ч. 2019 2020 2021 2022 |
- | - | - | - | Підвищення інвестиційної, привабливості міста |
13. | Розробка інвестиційного паспорта (профілю міста) українською, англійською та іншими мовами | Управління економічного розвитку міста міської ради, управління та відділи міської ради |
Протягом року | 2019- 2022 в т.ч. 2019 2020 2021 2022 |
- | - | - | - | Підвищення інвестиційної, інноваційної привабливості; сприяння зовнішньоекономічному розвитку міста |
13 | Проведення аналізу роботи підприємств всіх форм власності щодо стану випуску нових інноваційних видів продукції сприяння у висвітленні інформації у ЗМІ | Управління економічного розвитку міста міської ради |
Протягом року | 2019- 2022 в т.ч. 2019 2020 2021 2022 |
- | - | - | - | Сприяння розвитку інноваційної діяльності у місті |
14 | Формування баз даних вільних об’єктів нерухомості (незавершене будівництво, будівлі й приміщення) та їх поширення через мережу Інтернет, друковану продукцію та мультимедійні ресурси. Постійне розширення цієї бази | Управління економічного розвитку міста міської ради |
щоквартально | 2019- 2022 в т.ч. 2019 2020 2021 2022 |
- | - | - | - | Підвищення інвестиційної, інноваційної привабливості міста; |
15 | Сприяння інвесторам у пошуку та перепідготовці кадрів, насамперед, для нових сучасних виробництв | Управління економічного розвитку міста міської ради |
Протягом року | 2019- 2022 в т.ч. 2019 2020 2021 2022 |
- | - | - | - | Забезпечення підприємств кваліфікованими кадрами |
16 | Здійснення аналізу міжнародних програм, проектів щодо залучення в економіку міста коштів для реалізації проектів соціально-економічного розвитку | Управління економічного розвитку міста міської ради Центр сприяння економічного розвитку Калущини |
Протягом року | 2019- 2022 в т.ч. 2019 2020 2021 2022 |
- | - | - | - | Залучення в економіку міста додаткових коштів |
17 | Поширення інформації про можливість участі у міжнародних програмах, грантах, стажуваннях, навчання суб’єктів господарської діяльності, управлінських кадрів тощо | Управління економічного розвитку міста міської ради |
Протягом року | 2019- 2022 в т.ч. 2019 2020 2021 2022 |
- | - | - | - | Розвиток міжнародного співробітництва |
18 | Інформування установ, громадських організацій закладів міста в сфері освіти, культури, охорони здоров’я про діючі програми для активної транскордонної співпраці | Управління економічного розвитку міста міської ради |
Протягом року | 2019- 2022 в т.ч. 2019 2020 2021 2022 |
- | - | - | - | Розвиток міжнародного співробітництва |
19 | Сприяння у організації обміну групами шкільної та студентської молоді з порідненими містами | Управління економічного розвитку міста міської ради |
Протягом року | 2019- 2022 в т.ч. 2019 2020 2021 2022 |
- | - | - | - | Розвиток міжнародного співробітництва |
20 | Підвищення рівня володіння іноземними мовами спеціалістів виконавчого комітету шляхом навчання на курсах організованих волонтерами Корпусу Миру США в Україні | Управління економічного розвитку міста міської ради |
Протягом року | 2019- 2022 в т.ч. 2019 2020 2021 2022 |
- | - | - | - | Підвищення рівня володіння іноземними мовами працівників місцевого самоврядування |
Всього | 2019- 2022 в т.ч. 2019 2020 2021 2022 |
5000,0 1250,0 1250,0 1250,0 1250,0 |
5000,0 1250,0 1250,0 1250,0 1250,0 |