ОПИС ДОКУМЕНТУ

Автори:

Ольга Єланіна


Доповідачі:



Ольга Єланіна

Рішення:

Прийнято

Сесія:

XL

Скликання:

VII

Вид:

В цілому

Номер:

58

Дата реєстрації:

28.03.2018

Проголосовано:

26.04.2018 16:57:23

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    27
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    0
  • Відсутні
    10

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ

ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 58

Текст:


58. РІШЕННЯ

Про відмову в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення в оренду земельної ділянки

ПП «ПІМЕТ»

 

Розглянувши заяву ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ПІМЕТ» про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення в оренду земельної ділянки, керуючись статтями 12, 114, 120, 123, 124, 134 Земельного кодексу України, статтями 24, 27 Закону України «Про охорону атмосферного повітря», пунктом 34 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада

 

ВИРІШИЛА:

 

1.   Відмовити в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення в оренду земельної ділянки ПРИВАТНОМУ ПІДПРИЄМСТВУ «ПІМЕТ», орієнтовною площею 0,8500 га, яка знаходиться на вулиці Окружна, 24, для обслуговування будівель і споруд.

2.   Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань будівництва та землеустрою або на посадову особу у відповідності до розподілу функціональних обов’язків.

 

 

Міський голова                                                              Ігор Матвійчук

 

 

 

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту рішення Калуської міської ради «Про відмову в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення в оренду земельної ділянки ПП «ПІМЕТ».

ПП «ПІМЕТ» здійснює свою діяльність з виробництва асфальтобетону за адресою; вул. Долинська 44а в м. Калуш за допомогою асфальтобетонної установки та споруд, які підприємство набуло у власність за договором купівлі-продажу від 01.09.2009 року, який був укладений з Калуською міською радою в особі Фонду комунальної власності міста.

Згідно п.5.1 цього ж Договору ПП «ПІМЕТ» (за Договором – Покупець) було зобов’язано в місячний термін з моменту нотаріального посвідчення договору звернутися в міський відділ земельних ресурсів для вирішення земельних питань.

До сьогоднішнього дня, ні права користування (оренди), ні права власності ПП «ПІМЕТ» так і не оформило, а фактично здійснює господарську діяльність маючи тільки право власності на самі споруди та обладнання, яке набуте у колишнього ШРБД-3 «Калушміськавтодор».

Внаслідок численних скарг мешканців найближчих помешкань із заводом, які зафіксовані з 2013 року, ПП «ПІМЕТ» намагається частково «замести» сліди своєї незаконної діяльності шляхом оформлення дозвільних документів вже «постфактум» у зв’язку із чим старається заручитись підтримкою депутатського корпусу.

Прикладом цього є факт отримання ПП «ПІМЕТ» дозволу №26010400000-2 на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, який виданий з численними порушеннями Управлінням екології та природних ресурсів Івано-Франківської ОДА тільки 02.11.2015р. терміном на 10 років.

Питання про його незаконність та анулювання зараз вирішується відповідними вищестоящими компетентними органами, про остаточне рішення яких Вас буде повідомлено найближчим часом.

Тому на сьогоднішній день надзвичайно важливим єНЕДОПУСТИТИ прийняття рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду ПП «Пімет», адже прийняття такого рішення стане фактично узаконенням протиправної господарської діяльності вказаного підприємства, яке в результаті порушує права мешканців Калуша на безпечне довкілля в першу чергу.

 

Таке рішення є протиправним і не може бути підтримане з огляду на таке.

 

                Відповідно до ч.3 ст.123 Земельного кодексу України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки абонадає мотивовану відмову у його наданні.

                Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

            Саме через невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів (Закону України «Про охорону атмосферного повітря», Земельному кодексу України та Державним санітарним правилам планування та забудови населених пунктів, які затверджені наказом  Міністерства  охорони здоров'я України від 19 червня 1996 р. N 173) і є підставою для відмови у затвердженні такого дозволу і мотивується наступним.

                1. Порушено вимоги щодо допустимого радіусу санітарно-захисної зони.

Основою для видачі ПП «ПІМЕТ» дозволу №26010400000-2 на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами став документ – висновок державної санітарно-епідеміологічної екстпертизи від 01.09.2015р. №05.03.02-07/39184, в якому вказано, що:

«ПП «ПІМЕТ» розташоване на території колишнього ШРБД-3 «Калушміськавтодор», санітарно-зона якого становила 300 м. Технологічну спрямованість виробництва колишнього ШРБД-3 і витриману СЗЗ 300м, успадкувало ПП «ПІМЕТ».

Питання спадкування технологічної спрямованості і радіуса СЗЗ законодавством не передбачено, що говорить про незаконність таких тверджень в офіційному документі державного органу з огляду на ч.2 ст. 19 Конституції України, яка зобов’язує державні органи і органи ОМС діяти лише в спосіб передбачений законом.

Окрім незаконних тверджень Калуської санепідемслужби наявні й інші явні порушення з даного приводу а саме: в документі, який ПП «ПІМЕТ» подавало на отримання дозволу на викиди, а саме – Вихідні дані, чітко вказано, що «Асфальтозмішувальна установка ПП «ПІМЕТ»  здійснює виробництво асфальтобетону з чорного щебеню».

Звідси питання: чому санітарно - захисна зона встановлена в 300 м, а не 1000 м  як це вимагається Державними санітарними правилами планування та забудови населених пунктів, які затверджені наказом  Міністерства  охорони здоров'я України від 19 червня 1996 р. N 173, адже ними передбачено санітарно захисну зону в 1000 м для виробництв будівельної промисловості, зокрема, виробництво асфальтобетону (п.3).

Дане питання жодним державним органом чи профільною комісією міськради не досліджено, та й зусиль для цього ніхто не докладав.

Не говорячи вже про СЗЗ в 1000м, ПП «ПІМЕТ» порушено навіть ту СЗЗ, яку встановлено Калуським районним управлінням санепідемслужби в Івано-Франківській області в 300 м.

Зокрема, згідно реальним обмірам, які підтверджені Актом проведення геодезичних обмірів на території ПП «ПІМЕТ» відстань від джерела викиду підприємства до наближеної житлової будівлі по вул. Долинська, 44а становить 99 м, до будинку по вул. Долинська , 44  - 275 м, до будівлі гаража (ПП ПуфкаМ.) – 163м, тобто менше за встановлену вимогу в 300 м.

            Питання створення, умови дотримання санітарно-захисних зон, відповідальність та повноваження у сфері контролю за дотриманням цих умов визначені Законом України «Про охорону атмосферного повітря», Земельним кодексом України та Державними санітарними правилами планування та забудови населених пунктів, які затверджені наказом  Міністерства  охорони здоров'я України від 19 червня 1996 р. N 173, які порушуються ПП «ПІМЕТ» на даний час.

            Відповідно до ст. 114 ЗК України, санітарно-захисні зони створюються навколо об'єктів, які є джерелами виділення шкідливих речовин, запахів, підвищених рівнів шуму, вібрації, ультразвукових і електромагнітних хвиль, електронних полів, іонізуючих випромінювань тощо, з метою відокремлення таких об'єктів від територій житлової забудови.

У межах санітарно-захисних зон забороняється будівництво житлових об'єктів, об'єктів соціальної інфраструктурита інших об'єктів, пов'язаних з постійним перебуванням людей.

            Відповідно до ст.24 Закону України «Про охорону атмосферного повітря» (далі - Закон) з метою  забезпечення оптимальних умов життєдіяльності людини в районах житлової забудови,  масового відпочинку і оздоровлення населення при визначенні місць розміщення нових,  реконструкції діючих підприємств та інших об'єктів, які  впливають або  можуть впливати   на стан атмосферного повітря, встановлюються санітарно-захисні зони.

            Згідно ст.10 Закону, підприємства, установи, організації та громадяни - суб'єкти підприємницької  діяльності,  що  здійснюють  викиди  забруднюючих речовин в  атмосферне  повітря  та  діяльність  яких  пов'язана  з впливом фізичних   та   біологічних   факторів   на  його  стан, зобов'язані: здійснювати організаційно-господарські,   технічні   та  інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та  нормативами  екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо.

            Статтею 27 цього ж Закону встановлено, що контроль у галузі охорони атмосферного повітря здійснюється з метою  забезпечення  дотримання  вимог  законодавства  про охорону атмосферного повітря місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування,  посадовими особами цих органів, а також підприємствами, установами, організаціями та громадянами.

            Статтею 3 Конституції України визначено, що людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

            Згідно ст. 50 КУ, кожен має право на безпечне для життя і здоров'я довкілля та на відшкодування завданої порушенням цього права шкоди.

 

            Саме тому Калуська міська рада не має ні законного, ні морального права, надавати дозвіл на розробку проекту землеустрою ПП «ПІМЕТ», яке порушує та ігнорує права мешканців на безпечне довкілля в першу чергу тих, які проживають поряд з місцем господарської діяльності підприємства.

 

2. Рішенням ігнорується позиція громадськості, врахування якої є обов’язковим з огляду на характер проекту рішення.

 

Даний проект рішення повинен бути обговорений з громадськістю, оскільки він стосується навколишнього природного середовища і безпосередньо впливає на життя і здоров’я громадян.

 

Підстави і порядок проведення консультацій з громадськістю органами місцевого самоврядування регулюється при прийнятті ними рішень регулюється Порядком проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2010 р. N 996 (далі – Порядок).

Згідно п.12 Порядку, в  обов’язковому  порядку  проводяться  консультації  з громадськістю  у  формі публічного громадського обговорення та/або електронних    консультацій    з   громадськістю   щодо   проектів нормативно-правових актів, які в тому числі :

стосуються   конституційних   прав,   свобод   та  обов’язків громадян;

стосуються   життєвих   інтересів   громадян,  у  тому  числі впливають на стан навколишнього природного середовища.

 

Тому, оскільки проект рішення про надання дозволу ПП «ПІМЕТ» на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, безпосередньо стосується конституційних   прав,   свобод   та  обов’язків громадян (ст.3, 50 Конституції України), а також впливає на стан навколишнього природного середовища в м. Калуш, то він повинен бути обговорений із громадськістю. В противному випадку таке рішення буде протиправним і підлягатиме скасуванню в судовому порядку будь-яким охочим мешканцем, який поважає, що його права порушені.

 

Фактично міська рада з 2009 року не отримала в бюджет жодної копійки чи то з орендної плати чи то земельного податку за користування підприємством спірною земельною ділянкою, яке ще й до того негативно впливає на життя і здоров’я нашої територіальної громади, а міська рада вперто не хоче цього бачити, більше того ігнорує свої обов’язки по контролю за діяльністю таких підприємств, які передбачені ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» та ЗУ «Про охорону атмосферного повітря», а тепер ще й намагається навпаки – узаконити таку діяльність горе-підприємства і надати йому передумови для оформлення права користування земельною ділянкою в порушення численних вимог, норм і правил законодавства.