ОПИС ДОКУМЕНТУ
Рішення: | Прийнято |
---|---|
Сесія: | LIII |
Скликання: | VII |
Вид: | В цілому |
Номер рішення: | 2149 |
Проголосовано: | 28.02.2019 10:48:58 |
РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ
- Підтримали
29
- Не підтримали
0
- Утримались
0
- Не голосували
1
- Відсутні
7
ТЕКСТ РІШЕННЯ: № 2149
Про нову редакцію Положення про бюджетування за участі громадськості (Бюджет участі) міста Калуш, затвердженого рішенням міської ради від 28.09.2017 №1071
РІШЕННЯ
від 28.02.2019 № 2149
|
Керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою вдосконалення процесу бюджетування за участі громадськості (Бюджет участі) міста Калуш, враховуючи пропозиції комісії з питань Бюджету участі (протокол комісії від 26 жовтня 2018 року) та рекомендації постійної комісії міської ради з питань соціально-економічного розвитку, бюджету та інвестиційної політики, Калуська міська рада
ВИРІШИЛА:
- Внести зміни до Положення про бюджетування за участі громадськості (Бюджет участі) міста Калуша, затвердженого рішенням міської ради від 28.09.2017 №1071, виклавши його у новій редакції(додаються).
2. Визнати такими, що втратили чинність: рішення міської ради від 28.09.2017 року № 1071 «Про затвердження Положення про бюджетування за участі громадськості (Бюджет участі) міста Калуш та від 29.03.2018 № 1472 «Про внесення змін до Положення про бюджетування за участі громадськості (бюджет участі)міста Калуш, затвердженого рішенням міської ради від 28.09.2017 № 1071».
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на міського голову та постійну комісію міської ради з питань соціально-економічного розвитку, бюджету та інвестиційної політики.
Міський голова | Ігор Матвійчук |
Додаток
до рішення міської ради
від 28.02.2019 № 2149 ____
Положення
про бюджетування за участі громадськості (Бюджет участі) міста Калуш
(нова редакція)
1.Загальні положення
<>1.1.1.2.<>1.3.1.4.1.5.2.Етапи Бюджету участі
2.1.Щорічна процедура та порядок реалізації Бюджету участі передбачає наступні етапи:
- затвердження параметрів Бюджету участі на плановий рік та прогнозних обсягів Бюджету участі на наступні за плановим два бюджетні періоди;
- подання проектів;
- оцінка і прийняття проектів для голосування;
- голосування за проекти;
- визначення проектів-переможців;
- реалізація проектів-переможців;
- звітування та оцінка результатів реалізації проектів.
2.2.Параметри Бюджету участі на плановий рік щорічно затверджуються Калуською міською радою до 30 вересня і включають:
- загальний обсяг видатків на плановий рік, що планується спрямувати на реалізацію проектів;
- кількість підписів, що мають бути зібрані для подання проекту автором;
- максимальну тривалість реалізації проекту;
- максимальну вартість одного проекту;
- типи проектів;
- кількість Комісій та їх територіальний поділ;
- кількість пунктів супроводу Бюджету участі та їх територіальний поділ;
- терміни початку і завершення прийому проектів;
- терміни завершення оцінки Комісіями поданих проектів та виставлення їх на голосування;
- терміни початку і завершення голосування за проекти;
- термін визначення проектів-переможців;
- за необхідності інші параметри.
2.3.Організаційні питання подання та конкурсного відбору проектів щорічно можуть встановлюватися Калуською міською радою.
3.Комісія з питань Бюджету участі
3.1.Для організації, підготовки та виконання основних заходів та завдань щодо реалізації Бюджету участі у місті Калуш виконавчий орган Калуської міської ради своїм рішенням створює Комісію з питань Бюджету участі (далі – Комісія).
3.2.До складу Комісії входять представники структурних підрозділів виконавчого комітету Калуської міської ради у кількості 6 осіб та, за згодою, представники громадськості, наукових кіл, бізнес середовища, депутати міської ради, незалежні експерти у кількості 6 осіб.
3.3.Основними завданнями Комісії є:
-здійснення діяльності щодо загальної організації та супроводження Бюджету участі на усіх його етапах у межах території м.Калуш, яку Комісія охоплює своєю діяльністю, включаючи здійснення інформаційної, організаційної та методологічної підтримки авторів проектів;
-проведення оцінки і прийняття проектів для голосування;
- здійснення інших завдань, що випливають з мети створення Комісії.
3.4.Головою і секретарем Комісії призначаються особи з числа членів Комісії, які є представниками структурних підрозділів виконавчого комітету Калуської міської ради.
3.5.Рішення Комісії приймаються на її засіданнях шляхом прямого підрахунку голосів, готуються секретарем Комісії, затверджуються її головою і підписуються усіма учасниками засідання. Засідання вважається правомочним, якщо на ньому присутні більшість від загального складу комісії.
3.6.Секретар Комісії є відповідальною особою по роботі з електронною системою.
4.Пункти супроводу Бюджету участі
4.1. Інформація щодо визначених пунктів супроводу, місце їх розташування та графік роботи оприлюднюється на офіційному сайті Калуської міської ради протягом трьох робочих днів з дати затвердження Калуською міською радою параметрів Бюджету участі.4.2. Пункти супроводу Бюджету участі виконують такі завдання:
- інформаційний та методичний супровід учасників процесу;
- видача бланків проектів;
- прийняття проектів у паперовому вигляді;
- ознайомлення мешканців із списком проектів, які прийняті для голосування;
- забезпечення процесу голосування у друкованому вигляді;
- внесення у електронну систему інформації із бюлетенів голосування, поданих в друкованому вигляді.
5.Інформаційна кампанія
- Інформаційна кампанія проводиться на усіх етапах Бюджету участі відповідними структурними підрозділами виконавчого органу Калуської міської ради.
- Інформаційна кампанія передбачає:
- ознайомлення мешканців з основними процедурами та принципами Бюджету участі, а також заохочення мешканців до підготовки та подання проектів;
- інформування про етапи Бюджету участі, основні події у рамках Бюджету участі та їх терміни;
- інформування щодо визначених пунктів супроводу Бюджету участі, місця їх розташування та графіку роботи;
- представлення проектів-переможців, прийнятих для голосування, та заохочення мешканців до участі у голосуванні;
- поширення інформації стосовно ходу та результатів реалізації проектів;
- співпраця з неурядовими організаціями з питань популяризації Бюджету участі та участі у інформаційній кампанії;
- інші інформаційні заходи (за потребою).
5.3. Структурні підрозділи Калуської міської ради зобов’язані сприяти авторам проектів в організації площадки (локації) в навчальних закладах, бібліотечних установах, закладах культури міста для презентації їх проектів.
6.Електронна система «Громадський проект»
- Електронна система створюється для забезпечення автоматизації усіх етапів Бюджету участі і розміщується на офіційному веб-сайті Калуської міської ради у рубриці «ГРОМАДСЬКИЙ ПРОЕКТ».
- Відповідальним за супроводження функціонування електронної системи, включаючи розміщення посібників для її користувачів, управління поданими проектами, внесення голосів поданих у вигляді паперових бланків, налаштування параметрів Бюджету участі на відповідний рік та управління іншим контентом системи є відділ з питань внутрішньої політики і зв’язків з громадськістю міської ради (далі – відповідальний структурний підрозділ).
- Електронна система є загальнодоступною та містить можливість створення власних кабінетів авторами проектів.
- Для створення кабінету та подачі проектів автор проекту здійснює реєстрацію в електронній системі за допомогою авторизації через електронну пошту, внесення серії і номеру паспорта та завантаження його скан-копії (паспорту або посвідки на постійне проживання).
- Електронна система дозволяє відслідковувати статуси розгляду, голосування та реалізації проектів на сторінках відповідних проектів.
- Електронна система дозволяє повідомляти авторів проектів про будь-які зміни, пов’язані з розглядом та реалізацією поданих ними проектів по електронній пошті.
- Електронна система дозволяє автоматично визначати переможців конкурсу на підставі автоматичного підрахунку голосів.
- Електронна система дозволяє звітувати про розгляд і реалізацію проектів відповідними управліннями виконавчого органу Калуської міської ради.
- Регламент роботи електронної системи в установленому порядку затверджується відповідальним структурним підрозділом.
7.Порядок підготовки проектів
- Проект розробляється автором за формою згідно з додатком 1 до цього Положення.
- Назва проекту повинна бути викладена лаконічно, в межах одного речення. Оригінальні назви не повинні суперечити їх основній меті.
- План заходів з виконання Проекту повинен відображати етапи виконання проекту, зокрема закупівлю товарів (виконання робіт, надання послуг) (у залежності від потреб проекту).
- Розрахунки, креслення, що розкривають сутність цілі проекту та можливість його практичної реалізації, додаються автором до проекту, про що зазначається у формі проекту (назва додатку та кількість сторінок).
- При підготовці проекту автор забезпечує його відповідність таким вимогам:
- проект відповідає нормам законодавства;
- усі обов'язкові поля форми, наведеної у додатку 1 до цього Положення, заповнені;
- проект належить до одного з типів проектів, затверджених Калуською міською радою;
- питання реалізації проекту знаходиться в межах компетенції Калуської міської ради;
- реалізація проекту планується на землях, які належать на праві комунальної власності територіальній громаді м.Калуш, на території будівель (приміщень) загального користування та об’єктів соціально-культурної сфери комунальної форми власності та відповідати затвердженій містобудівній документації;
- термін реалізації проекту не перевищує встановлену максимальну тривалість реалізації;
- реалізація проекту не порушує прав інших осіб;
- реалізація проекту не порушує прав інтелектуальної власності;
- бюджет проекту, розрахований автором, включає усі витрати, пов’язані з: розробкою проектної документації;проведенням технічного, авторського нагляду, проведенням експертизи (у разі необхідності);, закупівлею сировини, матеріалів, комплектуючих; оплатою стороннім підрядникам послуг логістики (доставка, зберігання); оплатою праці виконавців; інформуванням жителів про реалізацію проекту (у разі необхідності), які є реальними на момент подання проекту;
- фінансування проекту, реалізація якого передбачена на території або об’єктах, що перебувають у власності ОСББ, здійснюється на умовах співфінансування за рахунок коштів Бюджету участі та коштів членів ОСББ у розмірі не менше 30 % загальної вартості проекту.
8.Порядок подання проектів
- Проект подається автором у електронному (у електронній системі) або паперовому (у пунктах супроводу Бюджету участі) вигляді.
- Проект подається разом з підписами підтримки проекту у кількості осіб, встановлених Калуською міською радою, за формою, наведеною у додатку 1 до цього Положення.
- Подання проекту у паперовому вигляді здійснюється за умови пред’явлення автором оригіналу паспорту громадянина України (посвідки на постійне проживання в Україні, ID-картки з довідкою з Єдиного державного демографічного реєстру про місце реєстрації). При поданні проекту у електронному вигляді, автор вносить серію і номер зазначених документів до електронної системи та прикріплює їх скановану копію.
- Проекти, подані до пунктів супроводу Бюджету участі, передаються до відповідального структурного підрозділу щоденно не пізніше дня, наступного за днем, коли був поданий проект.
- Відповідальний структурний підрозділ забезпечує внесення у електронну систему проектів, поданих у паперовому вигляді протягом трьох робочих днів з дня отримання таких проектів.
- Автор проекту у будь-який момент може зняти свій проект з розгляду, але не пізніше ніж за 7 календарних днів до початку голосування.
- Калуська міська рада та її виконавчий орган сприяють публічному обговоренню поданих проектів та надають можливість автору або уповноваженій ним особі, представити проект у ході публічного обговорення. Метою такого обговорення є детальний аналіз проекту. Внесення можливих поправок до проектів за результатами обговорення можливе не пізніше ніж за 7 календарних днів до початку голосування.
9.Оцінка і відбір проектів
- Відповідальний структурний підрозділ здійснює попередню оцінку з метою перевірки поданого проекту на предмет:
- відповідності найменування та ідеї проекту його змісту, нормам законодавства та суспільної моралі;
- повноти заповнення усіх обов’язкових полів проекту за формою та у обсязі, що відповідають нормам цього Положення;
- відповідності підписів підтримки проекту установленим вимогам;
- відповідності цензурі.
- За результатами попередньої оцінки усіх поданих проектів відповідальний структурний підрозділ протягом 5 робочих днів приймає рішення про недопущення до оцінки Комісією проектів:
- які містять ненормативну лексику, наклепи, образи, заклики до насильства, повалення влади, зміну конституційного ладу країни тощо;
- автори яких протягом установленого терміну не надали необхідну інформацію або не внесли необхідні корективи у проекти.
- В міру отримання проектів відповідальний структурний підрозділ:
- Проекти, що пройшли попередню оцінку, оприлюднюються у електронній системі (за винятком сторінок, які містять персональні дані авторів проекту і на розповсюдження яких останні не дали своєї згоди), а їх скановані копії надсилаються кожному члену Комісії та відповідальному структурному підрозділу.
- Відповідальний структурний підрозділ протягом 20 днів з дня отримання сканованої копії проекту, що пройшов попередню оцінку, здійснює оцінку проекту на предмет його відповідності законодавству та реалістичності і достатності бюджету проекту для його практичної реалізації та подає Комісії звіт про аналіз відповідності проекту законодавству та можливості його реалізації за формою згідно з додатком 2 до цього Положення.
- Комісія протягом 10 днів з дня отримання звітів про аналіз відповідності проектів законодавству та можливості їх реалізації від відповідальних структурних підрозділів приймає висновок щодо прийняття проекту до голосування за формою, згідно з додатком 3 до цього Положення.
- У разі, якщо документи проекту не містять інформації, необхідної для його аналізу та оцінки, проект може бути відхилений у ході оцінки відповідальним структурним підрозділом та/або Комісією і відправлений автору на доопрацювання. Доопрацювання і повторне подання проекту може бути здійснене не пізніше ніж за 10 робочих днів до початку голосування за проекти.
- При виявленні двох і більше схожих проектів Комісія має право рекомендувати авторам їх об’єднати. Об’єднання проектів здійснюється шляхом створення нового проекту.
- У разі, якщо протягом 7 календарних днів з дня відправлення авторам проектів пропозицій про об’єднання проектів, автори проектів не дійдуть згоди і не опрацюють спільної позиції щодо проекту або знімуть одну з пропозицій, проекти розглядатимуться у своєму початковому варіанті.
- Внесення будь-яких змін до проектів, зокрема, зміна локалізації чи об’єднання з іншими проектами, можливі лише за згодою авторів відповідних проектів.
- Комісія може прийняти рішення про відмову у прийнятті проекту для голосування з наступних причин:
- автор проекту надав неправдиві відомості про себе;
- проект суперечить законодавству України;
- у рамках проекту передбачається виключно розробка проектно-кошторисної документації;
- проект має незавершений характер (виконання одного із заходів в майбутньому вимагатиме прийняття подальших заходів та / або потребуватиме додаткового виділення коштів з бюджету міста Калуш;
- проект суперечить діючим програмам розвитку міста або дублює завдання, які передбачені цими програмами і плануються для реалізації на відповідний бюджетний рік;
- реалізація проекту планується на землях або об’єктах приватної форми власності (крім ОСББ);
- у рамках проекту передбачено витрати на утримання та обслуговування у сумі, що перевищує вартість реалізації проекту;
- проект має наметі покращення матеріально-технічної бази установ і закладів усіх форм власності та культових споруд міста.
- Проекти, щодо яких Комісією здійснено обґрунтований висновок щодо не виставлення їх на голосування, участь у голосуванні брати не можуть.
- Усі проекти, що отримали позитивну оцінку Комісій, публікуються у електронній системі не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку голосування.
- Списки усіх проектів, що оцінювалися Комісією, з відповідними результатами такої оцінки разом із звітами про аналіз відповідності проекту законодавству та можливості його реалізації надаються міському голові для ознайомлення.
- Скановані заповнені карти оцінки проектів разом із звітами про аналіз відповідності проекту законодавству та можливості його реалізації розміщуються у електронній системі та на офіційному веб-сайті Калуської міської ради.
- Рішення Комісії щодо обґрунтованої відмови у виставленні проекту для голосування не може бути оскаржене в судовому порядку.
10. Голосування за проекти
- Голосування за проекти здійснюється в електронному вигляді (шляхом підкріплення сканованих копій документів на сайті «Громадський проект» або через авторизацію за допомогою системи Банк ID) або шляхом заповнення бланку голосування у пунктах супроводу за формою, наведеною у додатку 4 до цього Положення.
- Одна особа може проголосувати тільки за один проект.
- Голосування на паперових носіях здійснюється у пунктах супроводу і здійснюється за пред’явлення оригіналу паспорту (посвідки на постійне проживання,ID картки та довідки з ЄДДР), шляхом заповнення бланку голосування особисто особою, яка голосує. Підтвердженням особистого голосування у пункті супроводу є підпис особи, що голосує у журналах обліку голосувань. Дані журнали знаходяться виключно у пунктах супроводу і категорично заборонено їх виносити з пунктів супроводу Працівники пунктів супроводу несуть особисту відповідальність за особисте голосування резидентів міста.
- Бланк голосування можна отримати шляхом:
- отримання його паперової форми у пункті супроводу.
- Голосування не може тривати менше 15 календарних днів.
- Голоси, подані на бланках голосування на паперових носіях до пунктів супроводу Бюджету участі, передаються до відповідального структурного підрозділу щоденно не пізніше дня, наступного за днем, коли був поданий такий голос.
- Голоси, подані на бланках голосування на паперових носіях до пунктів супроводу Бюджету участі, вносяться до електронної системи працівниками пунктів супроводу та відповідальним структурним підрозділом у день отримання бланків.
11. Визначення переможців
- Після завершення кінцевого терміну голосування електронна система автоматично здійснює підрахунок голосів, визначає проекти-переможці та формує їх списки.
- Останній за рейтингом проект, що виходить за рамки встановленого обсягу Бюджету участі на відповідний рік, не включається до списку проектів-переможців.
- За результатами голосування відповідальний структурний підрозділ виконавчого органу Калуської міської ради протягом 5 робочих днів після закінчення голосування:
- забезпечує передачу проектів-переможців та останнього за рейтингом проекту, що виходить за рамки встановленого обсягу Бюджету участі, відповідальним структурним підрозділам;
- публікує список проектів-переможців на офіційному веб-сайті Калуської міської ради і формує загальний звіт за результатами конкурсу проектів.
12. Затвердження видатків для реалізації проектів-переможців у складі бюджету міста Калуш
- Відповідальні структурні підрозділи Калуської міської ради включають показники та іншу інформацію щодо проектів-переможців, що належать до їхньої компетенції, до відповідних бюджетних запитів, а Управління фінансів – до проекту бюджету міста Калуш на плановий рік та документів, що до нього додаються.
13.Реалізація проектів та звітність
- Після затвердження в установленому порядку бюджету міста Калуш, відповідальні структурні підрозділи забезпечують реалізацію проектів відповідно до законодавства.
- Відповідальні структурні підрозділи готують звіти:
оперативний щоквартальний звіт – до 20 числа місяця, наступного за звітним періодом;
річний звіт за підсумками року – до 31 січня року, наступного за звітним.
- про реалізацію кожного проекту Бюджету участі, що подаються на 30 день після завершення реалізації відповідного проекту.
- Звіт включає в себе:
- загальний опис результатів проекту;
- що не вдалося реалізувати, або було реалізовано іншим чином;
- опис робіт, які було проведено, їх послідовність;
- фактичний термін реалізації;
- фактичний бюджет;
- фото-звіт результату.
- Звіти про стан реалізації та про реалізацію кожного проекту оприлюднюються у електронній системі та на офіційному веб-сайті Калуської міської ради протягом п’яти робочих днів з дня їх підготовки.
Секретар міської радиРоман Боднарчук
Додаток 2
до Положення
Звіт про аналіз відповідності проекту
________________________________________________________________
Назва проекту
законодавству та можливості його реалізації
Відповідальний:………………………………………………………………… (структурний підрозділ виконавчого органу Калуської міської ради, відповідальний за реалізацію проекту)
Зміст заходу: здійснення аналізу поданих проектів за змістом та можливістю реалізації
1. Включено до реєстру поданих проектів за №
2. Запропонований проект входить до повноважень Калуської міської ради
а) так
б) ні (чому?)
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
3. Запропонований проект відповідає чинному законодавству, в тому числі рішенням Калуської міської ради
а) так
б) ні (чому?)
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
4. Реалізація запропонованого проекту відбуватиметься протягом одного бюджетного року:
а) так
б) ні (чому?)
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
5. Висновок, стосовно технічних можливостей виконання запропонованого завдання:
а) позитивний
б) негативний (чому?)
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
6. Проект передбачає виключно розробку проектно-кошторисної документації:
а) так
б) ні
7. Проект має завершений характер (виконання заходів в майбутньому не вимагатиме прийняття подальших заходів та не потребуватиме додаткового виділення коштів з бюджету міста Калуш):
а) так
б) ні (обгрунтування неможливості реалізації заходів протягом встановленого періоду реалізації) …………………………………………………………………………………………
8. Проект не суперечить діючим програмам розвитку міста та не дублює завдання, які передбачені цими програмами і плануються для реалізації на відповідний бюджетний рік:
а) так
б) ні (обгрунтування в якій частині суперечить вимогам) …………………………………………………………………………………………
9. Реалізація проекту не планується на землях або об’єктах приватної форми власності (крім ОСББ):
а) так
б) ні …………………………………………………………………………………………
10. У рамках проекту не передбачено витрати на утримання та обслуговування у сумі, що перевищує вартість реалізації проекту;
а) так
б) ні
11. Територія/земельна ділянка, на якій відбуватиметься реалізація запропонованого проекту:
а) є такою, на якій можливо здійснювати реалізацію відповідного проекту за рахунок коштів бюджету міста Калуш;
б) не належить до переліку територій, на яких можливо здійснювати реалізацію відповідного проекту за рахунок коштів бюджету міста ___________(обґрунтування)
…………………………………………………………………………………………
в) не стосується проекту.
12. Витрати за кошторисом, призначеного на реалізацію запропонованого завдання:
а) без додаткових зауважень
б) з зауваженнями (необхідно внести або уточнити їх, використовуючи для обґрунтування дані, наведені в таблиці нижче)
Наймену-вання | Запропоноване автором проекту | Пропозиція експертної групи | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Необхідна кількість | Ціна за одиницю, грн | Вартість, грн | Необхідна кількість | Ціна за одиницю, грн | Вартість, грн | |
Загальна сума …………………….…... грн.
Обґрунтування:
…………………………………………………………………………………………
13. Висновки і погодження/узгодження з іншими структурними підрозділами виконавчого органу Калуської міської ради стосовно можливості реалізації завдання (наприклад, погодження з департаментом архітектури, містобудування та інспектування, і т.д.), ситуації та умов, в яких реалізація завдання може суперечити/перешкоджати реалізації інших завдань або міських інвестицій, які стосуються даної земельної ділянки/території або будинку
…………………………………………………………………………………………
9. Висновок щодо внесення проекту до реєстру проектів, які допускаються до голосування (а також опис передумов, які можуть зашкодити реалізації завдання та інші зауваження, що є важливими для реалізації запропонованого завдання):
а) позитивний
б) негативний
Обґрунтування/зауваження:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
___________ ________________ ___________________
Дата Підпис ПІБ
керівника структурного підрозділу
виконавчого органу Калуської міської ради
Додаток 4 до Положення
БЛАНК ГОЛОСУВАННЯ ЗА ГРОМАДСЬКІ ПРОЕКТИ ДЛЯ
РЕАЛІЗАЦІЇ У 2020 РОЦІ
Прізвище
Ім'я
По-батькові
Дата народження (ДД/ММ/РРРР)
Серія і номер паспорту (або посвідки на проживання)
Адреса реєстрації (відповідно до даних приписки, ст.11 паспорта)
Адреса проживання:
Номер проекту, за який голосують:
Телефон
Електронна адреса (при наявності):
Підпис
».