ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 19

19.  РІШЕННЯ
 
 
Про затвердження нової редакції Положення  про службу у справах дітей Калуської міської ради
 
Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад»,   Закону України «Про органи і служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей», Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2007 № 1068 «Про затвердження типових положень про службу у справах дітей», постанови  Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 № 866 «Питання діяльності органів опіки та піклування, пов’язаної із захистом прав дитини», з метою упорядкування та удосконалення роботи служби у справах дітей Калуської міської ради, враховуючи рекомендації постійної комісії з питань законності, депутатської діяльності  та антикорупційної політики міської ради, міська рада
 
В И Р І Ш И Л А:
 
  1. Затвердити нову редакцію Положення про службу у справах дітей Калуської міської ради, що додається.
2.     Службі у справах дітей Калуської міської ради (Леся Дзундза) подати нову редакцію Положення про службу у справах дітей Калуської міської ради на  державну реєстрацію згідно чинного законодавства.
3.     Вважати таким, що втратило чинність рішення Калуської міської ради від 16.11.2011р. № 648 «Про нову редакцію Положення про службу у справах дітей Калуської міської ради».
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради Любов Максимович.
 
 
Міський  голова                                                                   Ігор  Матвійчук

ПОЛОЖЕННЯ
 
ПРО СЛУЖБУ У СПРАВАХ ДІТЕЙ
КАЛУСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
 
 
 
Калуш
2020
 
 
  1. Служба  у справах дітей Калуської міської ради (далі - служба)  є виконавчим органом Калуської міської ради, підзвітна і підконтрольна Калуській міській раді, виконавчому комітету та міському голові, а з питань здійснення делегованих їй повноважень органів виконавчої влади – Івано – Франківській обласній державній адміністрації. Засновником служби є Калуська міська рада.
  2. Служба у своїй діяльності керується Конституцією і  законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції і законів України, актами  Кабінету Міністрів України, рішеннями обласної, Калуської міської ради та виконавчого комітету міської ради, розпорядженнями  обласної  державної адміністрації, міського голови, цим Положенням, наказами начальника служби у справах дітей обласної державної адміністрації.
  3. Основними завданнями служби є:
  1. реалізація на території Калуської міської об’єднаної територіальної громади   державної політики з питань соціального  захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень;
  2.  розроблення і здійснення самостійно або разом із іншими структурними підрозділами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями   усіх  форм власності, громадськими організаціями заходів щодо захисту прав, свобод і законних інтересів дітей;
  3. координація зусиль місцевих органів виконавчої влади,органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності у вирішенні питань соціального захисту дітей та організації роботи із запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності;
  4. забезпечення  додержання вимог законодавства щодо встановлення опіки та піклування над дітьми, їх усиновлення, влаштування в дитячі будинки сімейного типу, прийомні сім’ї;
  5. здійснення контролю за умовами утримання і виховання дітей у закладах для дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування, спеціальних установах і закладах соціального захисту для дітей усіх форм власності;
  6. ведення державної статистики щодо дітей;
  7. ведення обліку дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування, усиновлених, влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу та соціально-реабілітаційних центрів (дитячих містечок);
  8. надання органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям усіх форм власності, громадським організаціям, громадянам практичної та методичної та допомоги, консультацій з питань соціального захисту дітей, запобігання вчиненню дітьми правопорушень;
  9. улаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, під опіку, піклування до дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей, сприяння усиновленню;
  10. підготовка інформаційно – аналітичних і статистичних матеріалів, організація дослідження стану соціально захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень;
  11. визначення пріоритетних напрямів поліпшення на території  Калуської міської об’єднаної територіальної громади становища дітей, їх соціального захисту, сприяння фізичному, духовному та інтелектуальному розвиткові, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень.
  1. Служба відповідно до покладених на неї завдань:
  1. організовує розроблення і здійснення на території Калуської міської  об’єднаної територіальної громади   заходів, спрямованих на поліпшення становища дітей, їх фізичного, інтелектуального і духовного розвитку, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, запобігання вчиненню дітьми правопорушень;
  2. надає місцевим органам виконавчої влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям усіх форм власності, громадським організаціям, громадянам у межах своїх повноважень практичну, методичну та  консультаційну допомогу у вирішенні питань щодо соціального захисту дітей та  запобігання вчиненню ними правопорушень;
  3. оформляє документи на влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, під опіку, піклування, до прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу, сприяє усиновленню;
  4. подає пропозиції до проектів регіональних програм, планів і прогнозів у частині соціального захисту, забезпечення прав, свобод і законних інтересів дітей;
  5. забезпечує в межах своїх повноважень здійснення контролю за додержанням законодавства щодо соціального захисту дітей  і запобігання вчиненню ними правопорушень;
  6. здійснює контроль за  умовами утримання і виховання дітей у спеціальних виховних установах Державного департаменту з питань виконання покарань,  дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування, у сім’ях опікунів, піклувальників, дитячих будинків сімейного типу, прийомних сім’ях;
  7. організовує і проводить  разом з іншими структурними підрозділами міської ради, уповноваженими підрозділами органів Національної поліції заходи щодо  соціального захисту дітей, виявлення причин, що зумовлюють дитячу бездоглядність та безпритульність, запобігання вчиненню дітьми правопорушень;
  8. розробляє і подає на розгляд міської ради пропозиції стосовно бюджетних асигнувань на виконання програм і здійснення заходів щодо реалізації державної політики з питань дітей, спрямованої на подолання дитячої бездоглядності та безпритульності;
  9. веде облік дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах, дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування, усиновлених, влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу та соціально-реабілітаційних центрів (дитячих  містечок);
  10. надає потенційним усиновлювачам, опікунам, піклувальникам, батькам-вихователям, прийомним батькам інформацію про дітей, які перебувають на обліку в службі, і видає направлення на відвідування закладів з метою налагодження психологічного контакту з дитиною;
  11. готує акт обстеження умов проживання дитини та опис її майна, а також акт обстеження житлово-побутових умов потенційного опікуна, піклувальника;
  12. проводить перевірку умов проживання і виховання дітей у сім’ях опікунів, піклувальників за окремо складеним графіком, але не рідше ніж раз на рік, крім першої перевірки, яка проводиться через три місяці після встановлення опіки та піклування;
  13. готує звіт про стан виховання, утримання і розвитку дітей в прийомних сім’ях та дитячих будинках сімейного типу;
  14. бере участь в процесі вибуття дітей із закладів для дітей – сиріт  та дітей, позбавлених батьківського піклування, та закладів соціального захисту для дітей у сім’ї усиновлювачів, опікунів, піклувальників, до дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей;
  15. готує та подає в установленому порядку статистичну звітність;
  16. розглядає у встановленому порядку звернення громадян;
  17. розглядає звернення власника підприємства, установи або організації усіх форм власності та надає письмовий дозвіл щодо звільнення працівника молодше 18 років;
  18. проводить інформаційно-роз’яснювальну роботу з питань, що належать до її компетенції, через засоби масової інформації;
  19. готує та подає матеріали справ (додатки та напрацювання) на розгляд координаційної ради з питань дітей, комісію з питань захисту прав дитини, виконавчий комітет Калуської міської ради;
  20. здійснює ведення, поновлення та внесення інформації в Єдину інформаційно-аналітичну систему «Діти»;
  21. здійснює  інші функції, які випливають з покладених на неї завдань, відповідно до законодавства;
  22. розробляє та здійснює заходи щодо захисту прав і законних інтересів  дитини,  яка  постраждала від домашнього насильства, та дитини, яка вчинила домашнє насильство у будь-якій формі; 
  23.  інформує   дитину,   яка   постраждала  від  домашнього насильства, її батьків, інших законних представників, якщо вони не є   кривдниками  дитини,  а  також  дитину,  яка  вчинила  домашнє насильство   у   будь-якій   формі,  її  батьків,  інших  законних представників  про  права  дитини,  заходи  та послуги, якими вони можуть скористатися;
  24. забезпечує  проведення  з  батьками,  іншими  законними представниками   дитини   профілактичної   роботи  із  запобігання домашньому  насильству  стосовно  дітей  і за участю дітей, у тому числі   із   залученням  представників  уповноважених  підрозділів органів Національної поліції;
  25.   порушує  перед  органами  виконавчої  влади  та органами місцевого    самоврядування    питання    про    притягнення    до відповідальності   згідно   із   законом  посадових  осіб  у  разі невиконання  або  неналежного  виконання  ними  обов’язків  у разі виявлення  фактів  домашнього  насильства,  у роботі з дітьми, які
    постраждали  від  домашнього  насильства,  та  дітьми, які вчинили домашнє насильство у будь-якій формі.
  1. Служба має право:
  1. приймати з питань, що належать  до її компетенції, рішення, які є   обов'язковими для виконання місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності,  посадовими особами, громадянами;
  2. отримувати повідомлення від місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності, посадових осіб про заходи, вжиті на виконання прийнятих нею рішень;
  3. отримувати в установленому порядку від інших структурних підрозділів міської ради,  відповідних органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності  інформацію, документи та інші матеріали з питань, що належать до її компетенції, а від місцевих органів державної статистики - статистичні дані необхідні для виконання покладених на неї завдань;
  4. звертатися до місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності у разі порушення прав та інтересів дітей;
  5. проводити роботу серед дітей з метою запобігання вчиненню правопорушень;
  6. порушувати перед органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування питання про направлення до спеціальних установ, навчальних закладів усіх форм власності дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, неодноразово самовільно залишили сім’ю та навчальні заклади;
  7. влаштовувати дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у дитячі будинки сімейного типу, прийомні сім’ї, передавати під опіку, піклування, на усиновлення;
  8. вести справи з опіки, піклування над дітьми та усиновлення дітей;
  9. перевіряти стан роботи із соціально-правового захисту дітей у закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних установах і закладах соціального захисту для дітей усіх форм власності, стан виховної роботи з дітьми  у навчальних закладах, за місцем проживання, а також у разі необхідності – умови роботи працівників молодше 18 років на підприємствах, в установах та організаціях усіх форм власності;
  10. представляти у разі необхідності інтереси дітей в судах, у їх відносинах з підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності;
  11. запрошувати для бесіди батьків або опікунів, піклувальників, посадових осіб з метою з’ясування причин та умов, які призвели до порушення прав дітей, бездоглядності та безпритульності, вчинення правопорушень, і вживати заходів до усунення таких причин;
  12. порушувати перед органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування питання  про притягнення до відповідальності згідно із законом фізичних та юридичних осіб, які допустили порушення прав, свобод і законних інтересів дітей;
  13. укладати в установленому порядку угоди про співробітництво з науковими установами, жіночими, молодіжними, дитячими та іншими об’єднаннями громадян і благодійними організаціями;
  14. скликати в установленому порядку комісії, ради, наради, конференції, семінари, що належать до її компетенції;
  15. проводити особистий прийом дітей, а також їх батьків, опікунів чи піклувальників, розглядати їх скарги та заяви з питань, що належать до її  компетенції;
  16. визначати потребу в утворенні спеціальних установ і закладів соціального захисту для дітей;
  17. відвідувати дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах, перебувають на обліку в службі, за місцем їх проживання, навчання і роботи, вживати заходів для соціального захисту дітей.
  18. розробляти і виконувати власні та підтримувати громадські  програми соціального  спрямування  з  метою  забезпечення  захисту прав, свобод і законних інтересів дітей;
  19. оформляти (уповноваженими посадовими особами служби) у відповідності до процедури  матеріали про адміністративні правопорушення – складати протоколи про адміністративні правопорушення за ч.ч. 5,6 ст. ст. 184, 18850  КУпАП.
  1. Служба під час виконання покладених на неї завдань взаємодіє з іншими структурними підрозділами  міського ради, підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, об'єднаннями громадян і громадянами.
  2. Службу очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється міським головою відповідно до чинного законодавства.
  3.  Начальник служби:
  1. здійснює керівництво діяльністю служби, несе персональну відповідальність за виконання покладених на неї завдань;
  2. видає у межах своєї компетенції накази, організовує і контролює їх виконання;
  3. подає на затвердження міському голові кошторис та штатний розпис служби в межах граничної чисельності та фонду оплати праці працівників;
  4. затверджує положення про структурні підрозділи і функціональні обов’язки працівників служби;
  5. розпоряджається коштами у межах затвердженого кошторису служби;
  6. розробляє нормативно-правові акти  (проекти розпоряджень міського голови, рішення міської ради і виконавчого комітету);
  7. проводить щорічне оцінювання виконання посадовими особами покладених на них обов’язків і завдань;
  8. здійснює інші повноваження, передбачені чинним законодавством.
  1. Функції щодо проведення процедури усиновлення, влаштування дітей- сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, під опіку, піклування, до дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей покладаються на сектор з питань опіки, піклування, усиновлення та сімейних форм виховання дітей.
  2.  Для погодженого вирішення питань, що належать до компетенції служби, в ній може утворюватися колегія у складі начальника служби (голова колегії), керівників інших структурних підрозділів міської ради, органів внутрішніх справ, представників підприємств, установ, організацій, об’єднань громадян та благодійних організацій. Склад колегії затверджується міським головою за поданням начальника служби. Рішення колегії проводяться в життя наказами начальника служби.
  3. Для розгляду наукових рекомендацій і пропозицій щодо поліпшення діяльності та вирішення інших питань у службі можуть утворюватися наукові та координаційні ради і комісії. Склад цих рад і комісій та положення про них затверджує  начальник служби.
  4.  Утримання служби здійснюється відповідно до законодавства. Матеріально – технічне забезпечення служби здійснює міська рада. Кошторис та штатний розпис служби затверджується у встановленому порядку міським головою в межах визначеної граничної чисельності та фонду оплати її працівників.
  5.  Служба є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного герба України і своїм найменуванням.
  6. Місце знаходження: вул. Степана Бандери, 18, м. Калуш, Івано- Франківська область, поштовий індекс -  77301.
  7. Припинення діяльності служби відбувається шляхом її реорганізації (злиття, приєднання, виділення, поділу, перетворення) або ліквідації. Реорганізація та ліквідація служби відбувається на підставі рішення Калуської міської ради. При реорганізації та ліквідації служби працівникам, які звільняються, гарантується додержання їх прав відповідно до чинного законодавства України.
 
 
Підготувала:
Начальник служби у справах дітей
Калуської міської ради                                                                   Леся Дзундза