ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідач:

Тарас Нижник

Статус:

Новий проект

Дата:

25.02.2020

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 2
Про затвердження Положення про електронні консультації та опитування в Калуській ОТГ

2. РІШЕННЯ
Про затвердження Положення
про електронні консультації та
опитування в Калуській ОТГ
 
                        На виконання Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, з метою інституційного забезпечення та впорядкування процесу проведення електронних публічних консультацій в місті Калуш, для безпосередньої участі членів територіальної громади міста у здійсненні місцевого самоврядування, керуючись статтями 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада
ВИРІШИЛА:
 
  1. Затвердити Положення про електронні консультації та опитування вКалуській ОТГ згідно з додатком.
  2. Відділу з питань внутрішньому політики та зв’язків з громадськістю створити на офіційному сайті міської ради розділ «Електронні консультації та опитування» з посиланням на веб-портал «Е-консультації»з відповідними підрозділами згідно з напрямками Положення. Надати доступ відповідним структурним підрозділам Калуської міської ради до адміністрування веб-порталу «Е-консультації» для здійснення наповнення необхідною інформацією, провести навчання посадових осіб та надавати необхідну консультаційну допомогу.
  3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на керуючого справами виконкому Мар’яну-Божену Постоловську.
 
Міський голова                                                                             Ігор Матвійчук
 
Положення
“Про ЕЛЕКТРОННІ консультації ТА ОПИТУВАННЯ В МІСТІ Калуш»
 Це Положення відповідно до Конституції України, «Європейської хартії місцевого самоврядування, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про доступ до публічної інформації», Указів Президента України «Про Національну стратегію сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні на 2016-2020 роки», «Про Стратегію державної політики сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні та першочергових заходів з її реалізації», «Про першочергові завдання щодо впровадження новітніх інформаційних технологій», Постанови Кабінету Міністрів України «Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики», Розпоряджень Кабінету Міністрів України «Про схвалення Концепції розвитку електронної демократії в Україні та плану заходів щодо її реалізації», «Про схвалення Концепції розвитку електронного урядування в Україні”, „Про схвалення Стратегії розвитку інформаційного суспільства в Україні” визначає основні вимоги до організації і проведення Калуським міським головою, Калуською міською радою та її виконавчими органами (далі – органи місцевого самоврядування) електронних консультацій та опитуваннь (далі – е-консультації) з питань, що належать до їх компетенції.
Е-консультації є однією з форм участі членів територіальної громади міста Калуша та  населених пунктів, на які поширюються повноваження Калуської міської ради, у місцевому самоврядуванні. Вони проводяться з метою забезпечення участі членів територіальної громади у вирішенні питань місцевого значення.
Розділ 1. Загальні положення
  1. Е-консультації проводяться на засадах добровільності, інклюзивності, відкритості, прозорості, свободи висловлювань, політичної неупередженості та з обов’язковим розглядом пропозицій та коментарів, поданих під час їх проведення.
  2. Ніхто не може бути примушений до участі або неучасті в е-консультаціях.
  3. Е-консультації мають відкритий характер. Кожна особа яка досягла 14 (16, 18) -річного віку, є громадянином України, громадянином іншої країни або ж є особою без громадянства, на законних підставах перебуває у межах міста (селища, села) та в законний спосіб може підтвердити цей факт, може взяти участь або ініціювати  е-консультацію. Факт належності особи до міста (селища, села) підтверджується одною з зазначених умов:
1.3.1. особа зареєстрована в місті Калуш та населених пунктах, на які поширюються повноваження Калуської міської ради,;
1.3.2. особа на законних підставах орендує або користується житлом в межах міста  Калуша та населених пунктах, на які поширюються повноваження Калуської міської ради;
1.3.3. особа працює в межах міста та населених пунктах, на які поширюються повноваження Калуської міської ради.
1.4. Уся інформація (у тому числі копії документів), пов’язана з ініціюванням, підготовкою, проведенням публічних консультацій, розглядом прийнятих на них рішень, а також рішення органів місцевого самоврядування, акти посадових осіб, прийняті за результатами їх розгляду, розміщуються на веб-порталі «Е-консультації», а також можуть розповсюджуватися в засобах масової інформації та іншими способами відповідно до вимог цього Положення.
1.5. Публічні консультації не можуть використовуватися для політичної, у тому числі передвиборчої агітації.
1.6. Результати проведення е-консультацій враховуються органами місцевого самоврядування під час прийняття остаточного рішення і в подальшій їх роботі
1.7. Проведення е-консультацій розпочинається з дня оприлюднення на веб-порталі «Е-консультації» інформації, з якої проводиться консультація та завершується у строки, визначені органами місцевого самоврядування.
Також інформація про проведення консультації на веб-порталі «Е-консультації» може поширюватися в будь-яких інших засобах масової інформації, соціальних медіа, соціальних мережах, усіма доступними способами з метою ознайомлення з ними якомога більшої кількості членів громади.
1.8. Органи місцевого самоврядування під час проведення е-консультації взаємодіють із засобами масової інформації, надають їм необхідні інформаційно-аналітичні матеріали.
1.9.  Е-консультації проводяться у формі:
- електронного опитування – це проведення опитування задля виявлення громадської думки з питань, віднесених до відання місцевого самоврядування. Електронне опитування може мати як просту форму (певна кількості питань із закритим переліком варіантів відповідей, опитувальник з одним варіантом відповіді, з декількома варіантами відповіді) так і складну форму (опитувальник з можливістю редагуванням відповідей; з налаштуванням діапазону балів оцінки або рейтингування). Така форма е-консультацій проводиться в  розділі «Опитування» на веб-порталі «Е-консультації».
- електронної консультації з громадськістю – це оприлюднення пропозиції щодо вирішення певного питання з  можливістю коментування учасниками  е-консультації та внесенням власних коментарів. Така форма е-консультацій проводиться в  розділі «Консультації» на веб-порталі «Е-консультації».
- електронного обговорення нормативно-правового акту – це оприлюднення проекту нормативно-правового акту органами місцевого самоврядування з  можливістю коментування документу учасниками е-консультації та внесенням власних коментарів. Така форма е-консультацій проводиться в розділі «Обговорення НПА» на веб-порталі «Е-консультації».
1.10. Під час проведення е-консультацій орган місцевого самоврядування інформує про їх проведення:
- осіб, права, свободи, інтереси чи обов’язки яких потребують визначення,
- на яких вплине результат е-консультацій,
- які братимуть участь у його реалізації,
- фахівців з відповідних питань,
- інших заінтересованих осіб.
1.11. Матеріали е-консультацій, оприлюднені на веб-порталі «Е-консультації», архівуються та зберігаються суб’єктом владних повноважень не менше ніж п’ять років з дня прийняття рішення.
1.12. Строк проведення е-консультацій визначається суб’єктом владних повноважень з урахуванням складності питання, проекту акту, терміновості, пріоритетності, строків виконання завдань.
Строк проведення е-консультацій не може становити менше 15 календарних днів, якщо інше не передбачено законом. Строк проведення е-консультації обчислюється з моменту оприлюднення.
1.13. Е-консультації можуть проводитися щодо:
  1. Проектів нормативно-правових актів, що мають важливе значення для територіальної громади;
  2. Програм соціально-економічного і культурного розвитку та інших програм, рішень стосовно стану їх виконання;
  3. Проектів бюджету міста та звітів про його виконання;
  4. Проектів генерального плану міста (селища, села) та змін до нього, планів зонування територій, детальних планів території;
  5. Проекту Стратегічного плану розвитку міста (селища, села) та змін до нього;
  6. Проектів планів і програм соціально-економічного розвитку районів, мікрорайонів, територій міста та населених пунктів, на які поширюються повноваження Калуської міської ради;
  7. Проектів актів, прийняття яких може впливати на стан навколишнього природного середовища, у тому числі та не обмежуючись, намірів створення в місті (селища, села) чи поблизу нього нових екологічно небезпечних об’єктів, які можуть змінити умови життя і підвищити ризик техногенних аварій, сприяти виникненню шкідливих для здоров’я мешканців факторів, або які вимагають незалежної екологічної експертизи для з'ясування їх екологічної небезпеки;
  8. Проектів Статуту територіальної громади міста Калуша (Калуської міської ОТГ)???  та змін до нього;
  9. Відчуження об’єктів комунальної власності, які мають важливе значення для задоволення потреб громади, передача їх в оренду та під заставу.
  10. Програм приватизації об’єктів комунальної власності.
  11. Переліків об’єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації.
  12. Надання дозволу на спеціальне використання природних ресурсів місцевого значення, а також скасування такого дозволу.
  13. Питань адміністративно-територіального устрою, передбачених законодавством.
  14. Символіки територіальної громади.
  15. Встановлення правил з питань благоустрою, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках та інших правил, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність.
  16. Зміни тарифів на ЖКП, відносно яких рішення ухвалюється органом місцевого самоврядування;
  17. Зміни тарифів на проїзд у громадському транспорті;
  18. Проектів рішень ради про зміну місцевих податків та зборів;
  19. Проектів рішень про зміну (запровадження) платних послуг у лікувальних та навчальних закладах;
  20. Визначають порядок надання адміністративних послуг;
  21. Стосуються присвоєння юридичним особам та об’єктам права власності, які за ними закріплені, об’єктам права власності, які належать фізичним особам, імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій.
Розділ 2. Ініціатори, користувачі та заінтересовані особи е-консультацій.
2.1. Е-консультації організовує і проводить орган місцевого самоврядування, який готує пропозиції щодо вирішення певного питання або є розробником проекту нормативно-правового акту, за допомогою відповідальної посадової особи структурного підрозділу виконавчого органу місцевого самоврядування, що здійснює управління веб-порталом «Е-консультації»  (далі – Модератор).
2.3. Консультаційно-дорадчі органи при органах місцевого самоврядування, громадські об’єднання, благодійні організації, об’єднання співвласників багатоквартирних будинків, органи самоорганізації населення, профспілкові організації та організації роботодавців (далі - інститути громадянського суспільства) можуть ініціювати проведення е-консультацій, шляхом подання відповідних пропозицій органу місцевого самоврядування чи створити е-консультацію на веб-порталі «Е-консультації». Е-консультацію з пропозицією щодо вирішення певного питання або опитування задля виявлення громадської думки з питань, віднесених до відання місцевого самоврядування на веб-порталі «Е-консультації» ініціює від інституту громадянського суспільства його голова.
Ініціювати проведення е-консультацій, може також особа, яка на законних підставах проживає у межах міста Калуша та/або населених пунктах, на які поширюються повноваження Калуської міської ради, та відповідає умовам частини 1.3 цього положення.
2.3. В е-консультаціях мають право брати участь користувачі веб-порталу «Е-консультації», належним чином зареєстровані і ідентифіковані за допомогою сертифікованих сервісів ідентифікації.
Користувачі реєструються та самостійно оновлюють відомості в особистому електронному кабінеті на веб-порталі.
2.4. З метою забезпечення відкритості та доступності інформації щодо е-консультацій, які проводяться органами місцевого самоврядування та їх належного інформування, орган місцевого самоврядування веде Інформаційний реєстр заінтересованих осіб.
Користувач е-консультацій, який бажає увійти в категорію заінтересованих осіб для можливості отримання інформації про е-консультації, які проводяться органами місцевого самоврядування, створює особистий кабінет на веб-порталі «Е-консультації» та обирає категорії консультацій, в яких заінтересований.
В Інформаційному реєстрі заінтересованих осіб містяться відомості про прізвище, ім’я, по батькові заінтересованої особи, сфери її інтересів, контактна інформація (електронна адреса, засоби телефонного зв’язку).
З метою підтримання Інформаційного реєстру заінтересованих осіб в актуальному стані користувач самостійно оновлює відомості в особистому електронному кабінеті на веб-порталі «Е-консультації».
При створенні особистого електронного кабінету на веб-порталі «Е-консультації»  користувач е-консультацій подає такі відомості: прізвище, ім’я, по батькові, контактну інформацію (електронну адресу, засоби телефонного зв’язку) та надає згоду на обробку своїх персональних даних.
Ведення інформаційного реєстру заінтересованих осіб здійснюється з дотриманням вимог Закону України “Про захист персональних даних”.
2.5. Учасники е-консультацій під час проведення публічних консультацій мають право:
1) здійснювати моніторинг процесу підготовки та прийняття рішень органами місцевого самоврядування, які були прийнятті на основі е-консультацій;
2) подавати органам місцевого самоврядування пропозиції та коментарі з питань місцевого значення, що були винесені на е-консультації;
3) отримувати від органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб відомості та інформацію, що необхідна для участі в е-консультаціях, за винятком інформації з обмеженим доступом.
Розділ 3. Порядок проведення електронних консультацій
3.1. Е-консультації проводяться шляхом:
- оприлюднення пропозиції щодо вирішення певного питання;
- опитування задля виявлення громадської думки;
- оприлюднення та збору коментарів на проект нормативно-правового акту органу місцевого самоврядування;
3.2. Е-консультації організовує і проводить орган місцевого самоврядування, який є розробником проекту нормативно-правового акту або готує пропозиції щодо вирішення певного питання, за допомогою відповідальної посадової особи чи структурного підрозділу виконавчого органу місцевого самоврядування (далі – Модератор).
3.3. Органи місцевого самоврядування щороку складає орієнтовний план проведення консультацій, де включені також електронні консультації (далі - орієнтовний план) з урахуванням пропозиції органів місцевого самоврядування, консультативно-дорадчих органів утворених при органах місцевого самоврядування, членів територіальної громади, громадських об’єднань, органів самоорганізації населення.
3.4. Орган місцевого самоврядування у день початку е-консультації розміщує інформацію про початок е-консультації на офіційному інтернет-ресурсі, а також  надсилає  електронною поштою заінтересованим особам, що включені до інформаційного реєстру заінтересованих осіб повідомлення про початок е-консультації.
3.5. Авторизація на веб-порталі «Е-консультації»  відбувається з використанням ЄЦП, Bank ID або MobileID з використанням Системи авторизації Державного Агентства з питань електронного врядування України також учасник е-консультацій надає згоду на обробку своїх персональних даних.
3.6. Користувачі е-консультацій під час проведення е-консультацій подають коментарі у електронній формі, які опубліковуються на веб-порталі «Е-консультації».     Коментарі користувача е-консультації із зазначенням прізвища, імені, по батькові автора оприлюднюються на веб-порталі «Е-консультації».
3.7. Не підлягають оприлюдненню, розгляду та видаляються лише коментарі, які містять заклики, спрямовані на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, на розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров’я населення, анонімні пропозиції, а також ті, що містять ненормативну лексику та які не стосуються питання, щодо якого проводяться е-консультації.
3.8. Коментарі, що надійшли під час е-консультацій, вивчаються та аналізуються органами місцевого самоврядування.
3.9. На розгляд коментарів, що надійшли під час е-консультацій, не поширюються вимоги Закону України “Про звернення громадян”. Індивідуальні відповіді щодо результатів розгляду пропозицій не надаються та не надсилаються учасникам е-консультацій.
3.10. Ініціювати е-консультацію особа може лише після реєстрації на веб-порталі «Е-консультації». Консультація ініційована користувачем веб-порталу перевіряється Модератором впродовж 2 робочих днів з моменту створення такої е-консультації на відповідність вимогам пункту 3.7 цього Положення.  До цього часу текст консультації доступний для перегляду лише ініціатору та Модератору з приміткою «Ваше повідомлення знаходиться на модерації».
В разі відповідності консультації вимогам пункту 3.7 цього Положення Модератор не пізніше наступного дня після перевірки надає консультацію відповідним структурним підрозділам органу місцевого-самоврядування для вивчення та аналізу. У разі прийняття позитивного висновку структурним підрозділом органу місцевого-самоврядування щодо ініційованої е-консультації користувачем веб-порталу, замовником проведення такої консультації стає структурний підрозділ органу місцевого-самоврядування, який зазначає на веб-порталі додатково інформацію про автора ініціативи.
3.11. У разі прийняття негативного висновку структурним підрозділам органу місцевого-самоврядування щодо ініційованої е-консультації користувачем веб-порталу, оприлюднення такої консультації не здійснюється, а ініціатору, у той же термін, надсилається вмотивована відмова в особистий кабінет на веб-порталі «Е-консультації».
3.12. Ініціатор, якому відмовлено в оприлюдненні у зв’язку з необхідністю доопрацювання консультації, може виправити недоліки та ініціювати консультацію повторно. В разі отримання повторної відмови, консультація з ініційованого питання не проводиться.
3.13. Проведення е-консультацій розпочинається з дня оприлюднення на веб-порталі «Е-консультації» інформації, з якої проводиться консультації та завершується у строки, визначені органом місцевого самоврядування.
Інформація про початок  консультації  невідкладно публікується  на веб-порталі «Е-консультації», а також надсилається  ініціатору консультації  в особистий кабінет на веб-порталі «Е-консультації».
3.14. Е-консультації (шляхом проведення електронного опитування, електронної консультації з громадськістю, електронного обговорення нормативно-правового акту) організовуються і проводяться у такому порядку:
- визначається питання, яке буде винесене на консультацію та альтернативні пропозиції щодо його вирішення; 
- приймається рішення про проведення консультації;
- розробляється план заходів з організації та проведення консультації (у разі потреби);
- вживаються заходи для забезпечення репрезентативності соціальних груп населення, а також суб'єктів господарювання, інститутів громадянського суспільства та інших заінтересованих осіб;
- оприлюднюється інформація про проведення консультації на веб-порталі «Е-консультації»; 
- збираються коментарі, пропозиції чи оцінки щодо вирішення певного питання або опитування задля виявлення громадської думки, шляхом проведення е-консультації;
- формуються пропозиції та коментарі щодо кожного альтернативного вирішення питання;
- проводиться аналіз результатів та узагальнюється інформація отримана шляхом консультації;
- забезпечується врахування результатів обговорення під час прийняття остаточного рішення;
- оприлюднюються результати е-консультації на веб-порталі «Е-консультації» та в інші прийнятні способи.
 3.15. В інформаційному повідомленні е-консультації (шляхом проведення електронного опитування, електронної консультації з громадськістю, електронного обговорення нормативно-правового акту) зазначаються:
- найменування органу місцевого самоврядування, який проводить обговорення;
- питання, яке винесене на консультацію, а також альтернативні пропозиції щодо його вирішення; текст проекту нормативно-правового акту органу місцевого самоврядування; аналітичні документи, інформаційні матеріали, розрахунки, кошториси, що стосуються винесеного питання тощо;
- соціальні групи населення та заінтересовані сторони, на які поширюватиметься дія прийнятого рішення;
- можливі наслідки проведення в життя рішення для різних соціальних груп населення та заінтересованих сторін;
- відомості про строк, порядок обговорення питання винесеного на консультацію, спосіб внесення пропозицій чи зауважень учасників, які беруть участь в консультації;
- спосіб забезпечення участі в обговоренні представників визначених соціальних груп населення та заінтересованих сторін;
- прізвище, ім'я відповідальної особи органу місцевого самоврядування;
- строк і спосіб оприлюднення результатів обговорення.
3.16. Пропозиції, коментарі та зауваження під час проведення е-консультації подаються лише через веб-портал «Е-консультації», вносяться в протокол е-консультації та зберігаються протягом 5 років.
3.17. Пропозиції, коментарі та зауваження, що надійшли під час е-консультації, вивчаються та аналізуються із залученням у разі потреби відповідних фахівців.
3.18. За результатами е-консультації готується звіт, в якому зазначається:
  • найменування органу місцевого самоврядування, який проводив обговорення;
  • зміст питання, яке було винесено на консультацію, альтернативні пропозиції щодо його вирішення або текст проекту акту органу місцевого самоврядування, що виносилися на консультацію, а також додаткові матеріали;
  • інформація про осіб, що взяли участь в консультації;
  • інформація про пропозиції, оцінки та зауваження, що надійшли до органу місцевого самоврядування за результатами консультації, із зазначенням авторів;
  • узагальнена інформація про врахування пропозицій та зауважень з обов'язковим обґрунтуванням прийнятого рішення та причин неврахування пропозицій та зауважень;
  • рішення та додатки до них, прийняті за результатами обговорення.
3.19. Звіт про результати е-консультації оприлюднюються на веб-порталі «Е-консультації» та в інші прийнятні способи не пізніше 15 календарних днів після закінчення консультації.
3.20. Рішення з додатками за результатами е-консультації в обов'язковому порядку орган місцевого самоврядування доводить до відома громадськості шляхом оприлюднення на веб-порталі «Е-консультації» та в інший прийнятний спосіб протягом п’яти робочих днів після його прийняття.
4. Відповідальність за порушення порядку проведення е-консультацій
4.1. За порушення вимог цього Положення посадові та службові особи органу місцевого самоврядування несуть відповідальність передбачену чинним законодавством.
4.2. Непроведення е-консультацій з громадськістю у випадках, передбачених пунктом 1.13. цього Положення, а також неналежне проведення (з порушенням вимог цього Положення) - може бути підставою для скасування ухваленого рішення.
4.3. Оскарження рішень, дій чи бездіяльність органу місцевого самоврядування до суду здійснюється відповідно до чинного законодавства.