ОПИС ДОКУМЕНТУ
Статус: | Прийнятий в цілому |
---|---|
Сесія: | VII |
Скликання: | VIII |
Проголосовано: | В цілому |
Рішення: | Прийнято |
Дата прийняття: | 28.01.2021 |
РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ
- Підтримали
28
- Не підтримали
1
- Утримались
1
- Не голосували
2
- Відсутні
7
ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ ДРУК РІШЕННЯ ПЕРЕГЛЯНУТИ ТЕКСТ ПРОЄКТУ
РІШЕННЯ: № 199
Про Програму підтримки малого і середнього підприємництва на 2021 – 2022 роки
УКРАЇНА
КАЛУСЬКА МІСЬКА РАДА
РІШЕННЯ
28.01.2021 № 199
|
Відповідно до Закону України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні», керуючись статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада
ВИРІШИЛА:
- Затвердити Програму підтримки малого і середнього підприємництва на 2021- 2022 роки (додається).
2. Визначити головним виконавцем і розпорядником коштів Програми підтримки малого і середнього підприємництва на 2021 - 2022 роки управління економічного розвитку міста Калуської міської ради (Юрій Соколовський).
3. Вважати такими, що втратили чинність рішення міської ради від 20.12.2019 №2793 «Про Програму підтримки малого і середнього підприємництва на 2020-2022 роки» та від 17.12.2020 №93 «Про внесення змін до Програми підтримки малого і середнього підприємництва на 2020 – 2022 роки».
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради Богдана Білецького.
Міський голова Андрій Найда
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням міської ради
28.01.2021 № 199
Секретар міської ради
Віктор Гільтайчук
Програма
підтримки малого і середнього підприємництва
на 2021- 2022 роки
Замовник Програми Соколовський Ю.В. __________________
(підпис)
Керівник Програми Білецький Б.І. ___________________
(підпис)
Паспорт Програми |
- Паспорт Програми підтримки малого і середнього підприємництва на 2021- 2022роки
1. | Ініціатор розроблення програми (замовник) |
Управління економічного розвитку міста Калуської міської ради | ||||
2. | Розробник програми: | Управління економічного розвитку міста Калуської міської ради | ||||
3. | Співрозробники програми: | Структурні підрозділи міської ради, ТзОВ «Калуський бізнес - центр», Калуська міськрайонна філія Івано - Франківського обласного центру зайнятості, Рада підприємців при виконавчому комітет Калуської міської ради |
||||
4. | Відповідальний виконавець програми: |
Управління економічного розвитку міста міської ради | ||||
5. | Учасники програми: | Структурні підрозділи міської ради, ТзОВ «Калуський бізнес - центр», Калуська міськрайонна філія Івано - Франківського обласного центру зайнятості, Рада підприємців при виконавчому комітет Калуської міської ради |
||||
6. | Термін реалізації Програми | 2021 – 2022 роки | ||||
6.1. | Етапи фінансування програми: | 2021 рік, 2022 рік | ||||
7. | Обсяги фінансування Програми (тис. грн.) 1096,0 | |||||
Обсяги фінансування | ||||||
Роки | Всього, тис. грн. |
в т.ч. за джерелами фінансування | ||||
обласний бюджет |
місцевий бюджет | інші джерела | ||||
2021 | 324,0 | - | 324,0 | - | ||
2022 | 772,0 | - | 772,0 | - | ||
8. Очікувані результати виконання Програми:
Показники | 2019 рік факт | 2022 рік прогноз |
Кількість малих підприємств (далі МП) на 10 тис. осіб наявного населення/ частка підприємств у загальній кількості підприємств,( од.),% | 72/92,4 | 75/92,5 |
Кількість середніх підприємств (далі СП) на 10 тис. осіб наявного населення/ частка підприємств у загальній кількості підприємств,( од.),% | 6/7,4 | 7/7,4 |
Кількість суб`єктів підприємницької діяльності – фізичних осіб на 10 тис. осіб наявного населення, осіб | 445 | 475 |
Частка обсягу реалізованої продукції (робіт, послуг) середніх підприємств у загальному обсязі реалізованої продукції (робіт, послуг),% | 26,7 | 28,1 |
Частка обсягу реалізованої продукції (робіт, послуг) малих підприємств у загальному обсязі реалізованої продукції (робіт, послуг),% | 6,0 | 7,2 |
Частка найманих працівників середніх підприємств у загальній кількості найманих працівників,% | 49,2 | 50,2 |
Частка найманих працівників малих підприємств у загальній кількості найманих працівників,% | 23,3 | 23,7 |
Частка надходжень до місцевого бюджету від малого і середнього підприємництва,% | 76,8 | 79,4 |
Кількість об’єктів інфраструктури підтримки підприємництва (одиниць): | 5 | 5 |
- бізнес-центр | 1 | 1 |
- небанківські фінансово – кредитні установи | 4 | 4 |
Перелік Заходів, обсяги та джерела фінансування Програми |
№ з/п |
Найменування заходу | Виконавець | Термін виконання | Орієнтовані обсяги фінансування,тис. грн. | Очікувані результати | |||||
роки | всьогоай територіальної громадиис. грн.и | в т.ч. за джерелами фінансування | ||||||||
бюджет Калуської територіаль-ної громади | обласний бюджет | інші джерела | ||||||||
1. Зменшення регуляторних бар’єрів для підприємницької діяльності | ||||||||||
1.1 | Планування діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів | Управління економічного розвитку міста міської ради, розробники проєктів регуляторних актів | 2021-2022 роки | 2021-2022 в т.ч. |
Забезпечення дії принципів державної регуляторної політи-ки, усунення право-вих та адміністратив-них перешкод в регуляторній сфері | |||||
2021 | - | - | - | - | ||||||
2022 | - | - | - | - | ||||||
1.2 | Забезпечення публічного обговорення проектів регуляторних актів шляхом проведення відкритих громадських обговорень (громадських слухань, засідань, круглих столів, тощо | Управління економічного розвитку міста міської ради, розробники проєктів регуляторних актів | 2021-2022 роки | 2021 | - | - | - | - | Забезпечення принципів відкри-тості державної регуляторної політики, залучення громади міста до участі у місцевому самоврядуванні | |
2022 | 7,0 | 7,0 | - | - | ||||||
1.3 | Оприлюднення на веб – сайті міської ради, в засобах масової інформації проєктів регулятор-них актів з відповідним аналі-зом регуляторного впливу (М – Тестом), прийнятих регуля-торних актів, інформацій та повідомлень |
Управління економічного розвитку міста міської ради, розробники проєктів регуляторних актів | 2021-2022 роки | 2021 | - | - | - | - | Забезпечення дії принципів державної регуляторної політики | |
2022 | 14,0 | 14,0 | - | - | ||||||
2. Фінансова та інвестиційна підтримка малого і середнього підприємництва | ||||||||||
2.1 | Забезпечення суб'єктів малого та середнього підприємництва інформацією щодо можливості залучення альтернативних джерел фінансування (грантові та кредитні програми) та/або отримання міжнародної технічної допомоги шляхом розміщення відповідних матеріалів на веб - сайті міської ради |
Управління економічного розвитку міста міської ради | 2021-2022 роки | 2021 | - | - | - | - | Стимулювання розвитку підприєм-ницької діяльності шляхом залучення альтернативних джерел фінансування суб'єктів господарювання |
|
2022 | - | - | - | - | ||||||
2.2 | Проведення тренінгів, семінарів, навчань та інших заходів із підготовки грантових і кредитних заявок | Управління економічного розвитку міста міської ради | 2021-2022 роки | 2021 | 5,0 | 5,0 | - | - | Стимулювання розвитку підприєм-ницької діяльності шляхом фінансової підтримки суб'єктів господарювання |
|
2022 | 40,0 | 40,0 | - | - | ||||||
2.3 | Надання фінансової підтримки для спів-фінансування участі у грантах, проектах, вітчизняних та між- народних програмах, які будуть сприяти увсебіч-ному розвитку міської територіальної громади | Управління економічного розвитку міста міської ради | 2021-2022 роки | 2021 | 200,0 | 200,0 | Стимулювання розвитку підприєм-ницької діяльності шляхом фінансової підтримки суб'єктів господарювання, залучення додаткових коштів на розвиток Калуської міської територіальної громади |
|||
2022 | 200,0 | 200,0 | ||||||||
2.4 | Надання суб’єктам підприєм-ництва методичної допомоги з розробки бізнес- проєктів | Управління економічного розвитку міста міської ради. Фінансове управління міської ради | 2021-2022 роки | 2021 | - | - | - | - | Підвищення конкурентоспромож-ності суб'єктів господарювання Калуської міської територіальної громади. Розширення кола потенційних партнерів | |
2022 | 20,0 | 20,0 | - | - | ||||||
2.5 | Підтримка в актуальному стані презентаційної продукції інвестиційної привабливості міської територіальної громади для презентації їх на форумах, конференціях, виставках, Інтернет - ресурсах | Управління економічного розвитку міста міської ради | 2021-2022 роки | 2021 | - | - | - | - | Підвищення конкурентоспромож-ності суб'єктів господарювання Калуської міської територіальної громади. Розширення кола потенційних партнерів |
|
2022 | 6,0 | 6,0 | - | - | ||||||
3. Ресурсне та інформаційно – аналітичне забезпечення малого та середнього підприємництва | ||||||||||
3.1 | Замовлення та передплата статистичних збірників, економічних друкованих періодичних видань, Інтернет - ресурсів, що стосується діяльності суб’єктів підприємницької діяльності | Управління економічного розвитку міста міської ради | 2021-2022 роки | 2021 | 10,0 | 10,0 | - | - | Отримання статистичної інфор-мації щодо діяль-ності підприємств, в тому числі малих і середніх | |
2022 | 12,0 | 12,0 | - | - | ||||||
3.2 | Проведення семінарів, навчання підприємців за різноманітними програмами та надання бізнес консультацій | Управління економічного розвитку міста міської ради, ТзОВ "Калуський бізнес - центр", Калуське управління ГУДПС в Івано - Франківській області | 2021-2022 роки | 2021 | 10,0 | 10,0 | - | - | Формування сприят-ливого бізнес - середовища | |
2022 | 40,0 | 40,0 | - | - | ||||||
3.3 | Фінансування підприємниць-ких бізнес ідей (стартапів) | Управління економічного розвитку міста | 2021-2022 роки | 2021 | - | - | - | - | Проведення конкурсу з відбору та реалізації підприємницьких бізнес ініціатив (ідей), стартапів | |
2022 | 200,0 | 200,0 | - | - | ||||||
4. Популяризація ідей підприємництва та підтримка місцевих виробників |
||||||||||
4.1 | Організація місцевих виставок - продажів, ярмарків, конкурсів | Управління економічного розвитку міста | 2021-2022 роки | 2021 | 10,0 | 10,0 | - | - | Формування позитив-ного іміджу продукції місцевих виробників. Підвищення попиту на продукцію місце-вих виробників | |
2022 | 20,0 | 20,0 | - | - | ||||||
4.2 | Часткове відшкодування участі місцевих товаровироб-ників у ярмарково-виставко-вих заходах | Управління економічного розвитку міста | 2021-2022 роки | 2021 | - | - | - | - | Просування продукції місцевих товаровиро-бників на нові ринки збуту | |
2022 | 20,0 | 20,0 | - | - | ||||||
4.3 | Проведення заходів з підтрим-ки місцевих товаровиробників із залученням суб’єктів під-приємницької діяльності міської територіальної грома-ди, тематичних фестивалів, створення віртуальної вистав-ки продукції місцевих товаровиробників | Управління економічного розвитку міста | 2021-2022 роки | 2021 | - | - | - | - | Підвищення ролі місцевих виробників та зростання поінфо-рмованості мешкан-ців Калуської міської територіальної грома-ди про продукцію, ними виготовляється | |
2022 | 30,0 | 30,0 | - | - | ||||||
4.4 | Організація та проведення урочистих заходів з нагоди Дня підприємця в Калуській міській територіальній громаді | Управління економічного розвитку міста | 2021-2022 роки | 2021 | 15,0 | 15,0 | - | - | Створення позитив-ного іміджу малого і середнього підприєм-ництва | |
2022 | 20,0 | 20,0 | - | - | ||||||
5. Розвиток молодіжного підприємництва та сприяння професійному росту кадрів | ||||||||||
5,1 | Реалізація проєкту «Школа молодого підприємця» шляхом навчання старшокласників, випускників загальноосвітніх шкіл, випускників вищих навчальних закладів бізнес – мисленню та лідерським якостям | Управління еконо-мічного розвитку міста міської ради, Калуська міськрайо-нна філія Івано - Франківського обласного центру зайнятості | 2021-2022 роки | 2021 | - | - | - | - | Розвиток та популя-ризація підприємни-цької діяльності , виявлення молоді з підприємницьким потенціалом | |
2022 | 60,0 | 60,0 | - | - | ||||||
5.2 | Підвищення іміджу підприєм-ництва та ділової активності молоді | Управління еконо-мічного розвитку міста міської ради, Калуська міськрайо-нна філія Івано - Франківського обласного центру зайнятості, управління освіти міської ради | 2021-2022 роки | 2021 | - | - | - | - | Пропагування ідей підприємництва серед учнів загальноосвіт-ніх закладів |
|
2022 | 25,0 | 25,0 | - | - | ||||||
6. Активізація взаємодії місцевої влади з підприємницькою громадськістю | ||||||||||
6.1 | Проведення круглих столів, зустрічей за участю представ-ників бізнесу з метою обгово-рення нагальних проблем та шляхів їх вирішення | Управління еконо-мічного розвитку міста міської ради | 2021-2022 роки | 2021 | - | - | - | - | Управління економіч-ного розвитку міста міської ради | |
2022 | 10,0 | 10,0 | - | - | ||||||
6.2 | Організаційне та інформаційне забезпечення роботи Ради підприємців при виконавчому комітеті міської ради | Управління еконо-мічного розвитку міста міської ради | 2021-2022 роки | 2021 | - | - | - | - | Налагодження діало-гу міської влади з малим і середнім підприємництвом з метою вирішення нагальних проблем бізнесу |
|
2022 | - | - | - | - | ||||||
6.3 | Створення та підтримка інформаційно - консультацій-ного ресурсу для бізнесу |
Управління еконо-мічного розвитку міста міської ради | 2021-2022 роки | 2021 | - | - | - | - | Впровадження системи компле-ксного інформацій-но - консультатив-ного забезпечення суб'єктів підприєм-ництва | |
2022 | 10,0 | 10,0 | - | - | ||||||
7.Розвиток автотранспорту загального користування | ||||||||||
7.1 | Забезпечення виготовлення, ремонту і монтажу (демонта-жу) стендів для графіків руху на автобусних маршрутах загального користування | Управління еконо-мічного розвитку міста міської ради | 2021-2022 роки | 2021 | 8,0 | 8,0 | - | - | Облаштування зупинок громадсько-го транспорту відпо-відно до вимог чинного законодав-ства та зручності мешканців | |
2022 | 8,0 | 8,0 | - | - | ||||||
7.2 | Облаштування та обслуго-вування міських зупинок громадського транспорту та окремих місць масового перебування людей WI-FІ для безкоштовного доступу до мережі Інтернет із додатко-вими опціями такими як: роз-клад руху міських автобусів, Калуш туристичний. | Управління еконо-мічного розвитку міста міської ради | 2021-2022 роки | 2021 | 5,0 | 5,0 | - | - | Додаткові зручності громадянам для обізнаності із розкладом руху міських автобусів | |
2022 | 5,0 | 5,0 | - | - | ||||||
7.3 | Встановлення та обслугову-вання камер спостереження за рухом транспортних засобів, які здійснюють перевезення на автобусних маршрутах загального користування | Управління еконо-мічного розвитку міста міської ради | 2021-2022 роки | 2021 | - | - | - | - | Контроль за рухом автотранспортних засобів загального користування | |
2022 | 10,0 | 10,0 | - | - | ||||||
7.4 | Придбання та обслуговування комп’ютерної техніки для здійснення спостереження за рухом транспортних засобів |
Управління еконо-мічного розвитку міста міської ради | 2021-2022 роки | 2021 | 2,0 | 2,0 | - | - | Контроль за рухом автотранспортних засобів загального користування | |
2022 | 5,0 | 5,0 | - | - | ||||||
7.5 | Підготовка та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міських та приміських автобусних маршрутах загального користування | Управління еконо-мічного розвитку міста міської ради | 2021-2022 роки | 2021 | 10,0 | 10,0 | - | - | Організація пасажир-ських перевезень, повне забезпечення автобусних маршру-тів загального користування міста та населених пунктів міської територіаль-ної громади транс-портними засобами | |
2022 | 10,0 | 10,0 | - | - | ||||||
7.6 | Інформаційно - консультаційні послуги | Управління еконо-мічного розвитку міста міської ради | 2021-2022 роки | 2021 | 49,0 | 49,0 | - | - | Реалізована системи безготівкової оплати проїзду на комуналь-ному транспорті | |
2022 | - | - | - | - | ||||||
Разом | 324,0 | 772,0 | ||||||||
Замовник Програми Соколовський Ю.В. _________________
(підпис)
Керівник Програми Білецький Б.І. ___________________
(підпис)
Термін проведення звітності - щоквартально
Мета і пріоритетні завдання Програми |
Програма підтримки малого і середнього підприємництва на 2021- 2022 роки розроблена з врахуванням та на засадах таких документів:
Законів Україна «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні»;
«Про Національну програму сприяння розвитку малого підприємництва в Україні»;
«Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України»;
«Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»;
«Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»
«Про місцеве самоврядування в Україні»,
«Про державні цільові програми», «Про автомобільний транспорт» .
Основною метою Програми є визначення комплексу заходів, виконання яких сприятиме динамічному розвитку підприємництва Калуської міської територіальної громади в напрямках, які відповідають пріоритетам соціально- економічного розвитку міста, підвищення ефективності діяльності підприємницьких структур .
Розвиток малого та середнього підприємництва є засобом існування громадян, формою їх участі в економіці, механізмом забезпечення частки робочих місць та валового внутрішнього продукту. Саме цей сектор економіки, як об’єкт державної політики, є одним із пріоритетних напрямків соціально-економічного розвитку громад. Створення сприятливого середовища для розвитку підприємництва , стимулювання ділової ініціативи, зміцнення позицій малого та середнього бізнесу розглядається міською владою як першочергові цілі.
Пріоритетні завдання Програми:
- зменшення регуляторних бар’єрів для підприємницької діяльності;
- фінансова та інвестиційна підтримка малого і середнього підприємництва;
- ресурсне та інформаційно – аналітичне забезпечення малого та середнього підприємництва;
- популяризація ідей підприємництва та підтримка місцевих виробників;
- розвиток молодіжного підприємництва та сприяння професійному росту кадрів;
- активізація взаємодії місцевої влади з підприємницькою громадськістю;
- розвиток автотранспорту загального користування.
Стан та тенденції розвитку підприємництва у місті Калуші |
Підприємництво відіграє значну роль у наповненні бюджету міста та забезпеченні зайнятості населення.
Частка надходжень від підприємницьких структур у загальному фонді місцевого бюджету у 2019 році склала 76,8 %.
В економіці міста у 2019 році було зайнято 17,2 тис. працівників, що у порівнянні з попереднім роком на 1,6 тис. осіб або на 10,4% більше. При цьому кількість зайнятих на підприємствах осіб становила 11,4 тис. осіб або 66,4% від загальної кількості зайнятих осіб в економіці міста та 5,8 тис. осіб у фізичних осіб – підприємців або 33,6%.
Станом на 01.01.2020 року в м. Калуші налічувалось 3456 суб’єктів підприємницької діяльності, з них 538 ( 15,6 % ) юридичних осіб 2918 ( 84,5%) фізичних осіб-підприємців.
У розрахунку на 10 тис. осіб наявного населення припадало 523 суб’єкти господарювання із них: малі підприємства - 72 одиниці (в тому числі мікропідприємства 65 одиниць), середні – 6 одиниць та 445 фізичних осіб - підприємців.
Протягом останніх років спостерігається позитивна тенденція щодо збільшення кількості юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.
Динаміка кількості середніх, малих та мікропідприємств
за 2015-2019 роки
Динаміка кількості фізичних осіб – підприємців
за 2015-2019 роки
Фінансовий результат до оподаткування підприємств – суб’єктів підприємницької діяльності міста у 2019 році становив 766,4 млн. грн. прибутку проти 497,1 млн. грн. збитку у 2018 році. Частка прибуткових підприємств становила 76,4 %, що на 2,8% більше ніж у 2018 році. Прибутковими підприємствами отримано 1649,1млн.грн. прибутку, який на 93,9% сформований промисловими підприємствами. Серед підприємств промислової діяльності найбільший прибуток отримали підприємства переробної промисловості (1524,8 млн. грн.), зокрема з виробництва хімічних речовин і хімічної продукції (1443,8 млн.грн.). Також у 2019 році прибутковою була і діяльність підприємств сфери оптової та роздрібної торгівлі; ремонту автотранспортних засобів і мотоциклів (46,9 млн.грн. прибутку), будівництва (17,3 млн.грн.), транспорту, складського господарства, поштової та кур’єрської діяльності (8,4 млн.грн.), сфери інформації та телекомунікацій (1,9 млн.грн. ) та інші.
Рівень рентабельності операційної діяльності підприємств міста склав 1,5%, найвищий він у підприємств оптової та роздрібної торгівлі; ремонту автотранспортних засобів і мотоциклів (32%), в освіті (30,8%).
Промисловий комплекс міста був представлений підприємствами з виробництва хімічних речовин і хімічної продукції, харчових продуктів, текстильного виробництва та виробництва одягу, виготовлення виробів з деревини, виробництво паперу та паперових виробів, гумових і пластмасових виробів, іншої неметалевої мінеральної продукції, фармацевтичних препаратів і матеріалів, металургійного виробництва та виробництва готових металевих виробів, машинобудування, з виробництва меблів, постачання електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря.
У 2019 році потенціал промислового комплексу міста формували: товариства з обмеженою відповідальністю: «Карпатнафтохім», «Таркетт Вінісін», «Віва Декор», «Карпатсмоли», «Полікем», «Лео Сіті Інвест», «Орісіл Фарм», « Калуський трубний завод», «Калуський комбінат хлібопродуктів», «Завод ДК Орісіл», «Миро – Марк», державні підприємства «Калуський ДЕЗ інституту хімії поверхні НАН України», «Калуська теплоелектроцентраль – Нова», приватне акціонерне товариство «Сегежа Оріана Україна». Обсяг реалізованої промислової продукції (товарів, послуг ) яких складає понад 97% загального показника по місту.
Обсяг реалізованої продукції (товарів, послуг) усіма суб’єктами господарювання міста у 2019 році склав 20,2 млрд. грн., що на 5,6% менше , ніж за попередній рік.
Динаміка обсягів реалізованої продукції (товарів послуг) усіма підприємствами за 2015-2019 роки, млн. грн.
У порівнянні із 2018 роком зменшився на 15,2% обсяг реалізованої продукції (товарів, послуг) малих підприємств, проте збільшився на 12,0% обсяг реалізованої продукції (товарів, послуг) фізичних осіб – підприємців.
Динаміка обсягів реалізованої продукції (товарів послуг) малими підприємствами та фізичними особами – підприємцями
2015-2019 роки, млн. грн.
Обсяг реалізованої продукції (товарів, послуг) у розрахунку на 1 особу по місту у 2019 році склав 1804,0 тис. грн., що у чотири рази більше ніж у 2015 році.
Обсяг реалізованої продукції (товарів, послуг) усіма підприємствами у розрахунку на 1 особу за 2015-2019 роки, тис. грн.
Частка обсягу реалізованої продукції (робіт, послуг) малих підприємств у загальному обсязі реалізованої продукції (робіт, послуг) у 2019 році становила 6,0% , а середніх - 26,7%. Частка найманих працівників середніх підприємств у загальній кількості найманих працівників становила -49,2%, а малих 23,3%.
Частка обсягу реалізованої продукції (робіт, послуг) малих і середніх підприємств, млн. грн. за 2015 -2019 роки, %
Основним інструментом реалізації реформ у напрямку дерегуляції бізнесу є взаємодія місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з громадськими організаціями на умовах соціального партнерства. Дієвим форматом ведення консультацій з бізнесом, громадськими організаціями підприємців є робота консультативно дорадчих органів з питань підприємництва. У місті працює Рада підприємців при виконавчому комітеті Калуської міської ради, яка виконує функцію зворотного зв’язку між владою та суб’єктами малого підприємництва.
Започатковано зустріч міського голови з представниками малого та середнього бізнесу. Таку зустріч заплановано проводити двічі на рік, з метою вжиття дієвих заходів, для сприяння розвитку бізнесу.
Транспорт
Автомобільна галузь є важливим сектором економіки Калуської міської територіальної громади , що обслуговує на сьогодні практично всі галузі народного господарства та всі верстви населення, сприяючи розвитку транспортно-економічних зв’язків та якості життя громадян міста і забезпечує життєдіяльність суспільства у виробничій та невиробничій сферах, задовольняє потреби населення в перевезеннях пасажирів автобусами загального користування.
Метою державної політики в галузі пасажирських перевезень є гарантоване і ефективне задоволення потреб в безпечному і якісному перевезенні пасажирів і використання соціальних, ресурсозберігаючих, природоохоронних і мобілізаційних вимог в умовах ринкових відносин.
Для задоволення потреб населення Калуської міської територіальної громади в пасажирських перевезеннях організована мережа автобусних маршрутів загального користування, що складається з 20 міських автобусних маршрутів та 3 приміських автобусних маршрутів, на яких працюють 4 підприємства перевізники: КП «Екоресурс» Калуської міської ради, ПрАТ «Калуське АТП», ТзОВ «Автотранспортна асоціація», ТзОВ «Калуш - транс» та 2 приватні підприємці – перевізники: Ігор Лялюк та Григорій Довжанський.
Маршрутна мережа міських автобусних маршрутів:
- № 1 «Карпатська кераміка - Вокзал»;
- № 1А «Карпатська кераміка – Вокзал» по вул. Євшана, Литвина, Глібова;
- № 1Б «Карпатська кераміка – Вокзал» по вул. Каракая;
- № 1В «ВПТУ – Вокзал»;
- № 1Г «Карпатська кераміка – Вокзал»;
- № 2 «Карпатська кераміка – Хотінь»;
- № 3 «РЕМ - Загір’я»;
- № 4 «Карпатська кераміка - Долинська»;
- № 5 «Карпатська кераміка - Загір’я»;
- № 6 «Карпатська кераміка – Лікарня» по вул. Євшана;
- № 6А «Карпатська кераміка – Лікарня» по пр. Лесі Українки;
- № 6Б «ВПТУ – Лікарня» по пр. Лесі Українки;
- № 6К «Карпатська кераміка – Лікарня»;
- № 7 «Центр – Шахта»;
- № 8 «Карпатська кераміка – Височанка» по вул. Євшана;
- № 8А «Карпатська кераміка – Височанка» по пр. Лесі Українки;
- № 8 Б «Карпатська кераміка – Височанка» по вул. Чорновола;
- № 11А «ВПУ – Залісся» по вул. Євшана;
- № 11Б «ВПУ – Залісся» по пр. Лесі Українки;
- № 12 «ВПУ – Зелений Яр».
Маршрутна мережа приміських автобусних маршрутів:
- № 21 «Калуш – Бабин-Зарічний»;
- № 25 «Калуш–Середній Бабин»;
- № 28 «Калуш (ВПТУ) – Студінка».
За виконання пасажирських перевезень громадян всіх пільгових категорій перевізникам здійснюється відшкодування з міського бюджету за надання таких соціально значущих послуг пасажирського автомобільного транспорту.
Для більшого задоволення потреб населення, протягом 2020 року неодноразово вносились зміни та вводились тимчасові додаткові рейси у дні святкування Різдва Христового,Воскресіння Христового, Святої Трійці, в Поминальні дні на маршруті №8 «Карпатська кераміка – Височанка».
З метою оптимізації маршрутної мережі міського пасажирського транспорту, забезпечення балансу між попитом на транспортні послуги та обсягом їх наданняу 2019 - 2020 роках розроблено і введено в дію нові графіки руху на більшості міських автобусних маршрутах.
Для додаткової обізнаності громадян із графіком руху та їх зручності наокремих зупинкахгромадського транспорту облаштовано Wi – Fi, а з метою контролюза рухом транспортних засобів, які здійснюють переведення на автобусних маршрутах загального користування встановлено 5 камер спостереження.
ходи щодо виконання завдань Програми
|
Сильні сторони (S) | Слабкі сторони(W) |
3. Розвинута мережа кредитно-фінансових установ 4. Велика кількість торгівельних площ та сучасних торговельно-сервісних комплексів 5. Позитивні практики партнерства влади та бізнесу 6. Активність організацій, які надають допомогу підприємцям |
1.Низький рівень міжпідприємницького співробітництва 2. Обмежений доступ субєктів підприємницької діяльності до фінансових ресурсів 3. Відсутність системи маркетингу промоції продукції місцевих виробників 4. Дисбаланс між попитом та пропозицією на ринку праці 5. Невідповідність професійно - технічної освіти сучасним потребам роботодавців |
Можливості(O) | Загрози (T) |
1. Здійснення дерегуляційних процесів у сфері господарської діяльності 2. Активізація підприємницької ініціативи 3. Створення інноваційної підтримки бізнесу 4. Участь у програмах ЄС, у т.ч. «Конкурентоспроможність та інтернаціоналізація малого і середнього підприємництва» 5.Професійний ріст кадрів у сфері підприємництва |
1. Продовження геополітичної нестабільності на сході країни 2. Повільне відновлення економіки або нові макроекономічні потрясіння 2. Зростання вартості енергоносіїв 3. Нестабільність національної валюти 4. Наявність адміністративних бар'єрів для ведення бізнесу та відсутність стимулів для його розвитку |
Проведений SWOT- аналіз дозволяє простежити співвідношення чинників зовнішнього та внутрішнього середовища та розробити комплекс заходів для вирішення проблемних питань розвитку бізнесу, подальшого забезпечення сприятливих умов та активізації підприємницької діяльності, а саме:
- популяризація ідей підприємництва;
- впровадження системи інформаційно-консультативного забезпечення суб’єктів підприємницької діяльності;
- посилення взаємодії місцевої влади з підприємницькою громадськістю;
- підвищення іміджу підприємництва та сприяння розвитку молодіжного підприємництва.