ОПИС ДОКУМЕНТУ
Доповідач:
Мирослав Тихий |
|
Статус: | Прийнятий в цілому |
---|---|
Дата: | 12.03.2021 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
№ 1159
Про внесення змін до рішення міської ради від 24.11.2020 № 10 «Про затвердження Положення про старосту села (сіл) Калуської міської територіальної громади»
|
Керуючись статтями 25, 26, пунктом 3 частини 4 статтею 42, 541 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», законами України «Про службу в органах місцевого самоврядування», враховуючи рекомендації постійної комісії міської ради з питань гуманітарної роботи, законності та антикорупційної політики, міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Внести зміни до рішення міської ради від 24.12.2020 № 10 «Про затвердження Положення про старосту села (сіл) Калуської міської територіальної громади», виклавши Положення про старосту села (сіл) Калуської міської територіальної громади у новій редакції, що додається.
2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на першого заступника міського голови Мирослава Тихого.
Міський голова Андрій Найда
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення міської ради
____________ № _____
Секретар міської ради
_______ Віктор Гільтачук
рішення міської ради
____________ № _____
Секретар міської ради
_______ Віктор Гільтачук
ПОЛОЖЕННЯ
про старосту села (сіл) Калуської міської територіальної громади
I. Загальні положенняпро старосту села (сіл) Калуської міської територіальної громади
1.1. Положення про старосту села (сіл),які увійшли до складу Калуської міської територіальної громади (далі – Положення) розроблено відповідно до Конституції України, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про внесення змін до деяких законів України щодо статусу старости села, селища», Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації мережі та функціонування центрів надання адміністративних послуг та удосконалення доступу до адміністративних послуг, які надаються в електронній формі» (реєстр № 2679) і визначає права і обов’язки старости, порядок його обрання та припинення повноважень, порядок звітування, відповідальність та інші питання, пов’язані з діяльністю старости.
1.2. Положення затверджується виключно на пленарному засіданні міської ради.
1.3. Перелік населених пунктів Калуської міської територіальної громади чи старостинські округи, в яких запроваджується посада старости, затверджується міською радою. В адміністративному центрі Калуської міської територіальної громади посада старости не запроваджується.
II. Правовий статус старости
2.1.Староста посадовою особою місцевого самоврядування, який представляє інтереси села (сіл), що входять до відповідного старостинського округу і набуває свого статусу у відповідності до Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування».
2.2. Староста є членом виконавчого комітету міської ради за посадою.
2.3. Староста не може суміщати свою службову діяльність з іншою посадою, займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю.
2.4. Порядок організації роботи старости визначається Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування» та іншими законами, а також цим Положенням. Межі і обсяги матеріальної відповідальності старости регулюються договором.
ІІІ. Повноваження старости
3.1. Староста зобов’язаний:
1) представляти інтереси жителів відповідного села (сіл) у виконавчих органах міської ради;
2) забезпечувати зберігання офіційних документів, пов’язаних з місцевим самоврядуванням відповідного старостинського округу, забезпечувати доступ до них осіб, яким це право надано у встановленому законом порядку;
3) вирішувати за дорученням міського голови або відповідної ради питання, пов’язані з діяльністю ради та її органів;
4) вести діловодство, облік і звітність з передачею документів до архіву;
5) брати участь у пленарних засіданнях міської ради та засіданнях її постійних комісій;
6) має право на гарантований виступ на пленарних засіданнях міської ради, засіданнях її постійних комісій з питань, що стосуються інтересів жителів відповідного старостинського округу;
7) сприяє жителям відповідного старостинського округу у підготовці документів, що подаються до органів місцевого самоврядування;
8) бере участь в організації виконання рішень міської ради, її виконавчого комітету, розпоряджень міського голови на території відповідного старостинського округу та у здійсненні контролю за їх виконанням;
9) бере участь у підготовці проєкту місцевого бюджету в частині фінансування програм, що реалізуються на території відповідного старостинського округу; розробляє проєкти програм з питань соціально-економічного та культурного розвитку території відповідного старостинського округу та подає на розгляд міської ради чи виконавчого комітету.
10) вносить пропозиції до виконавчого комітету міської ради з питань проблем та шляхів поліпшення діяльності на території відповідного старостинського округу виконавчих міської ради, підприємств, установ, організацій комунальної власності та їх посадових осіб;
11) бере участь у підготовці проєктів рішень міської ради, що стосуються майна територіальної громади, розташованого на території відповідного старостинського округу;
12) бере участь у здійсненні контролю за використанням об’єктів комунальної власності, розташованих на території відповідного старостинського округу;
13) бере участь у здійсненні контролю за станом благоустрою відповідного села (сіл) та інформує міського голову, виконавчі органи міської ради про його результати;
14) отримує від виконавчих органів міської ради, підприємств, установ, організацій комунальної власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для здійснення наданих йому повноважень;
15) сприяє утворенню та діяльності органів самоорганізації населення, організації та проведенню загальних зборів, громадських слухань та інших форм безпосередньої участі громадян у вирішенні питань місцевого значення у відповідному селі (селах);
16) організовувати на території старостинського округу виконання рішень Калуської міської ради та її виконавчого комітету з питань, що стосуються діяльності закладів та установ, які фінансуються з бюджету громади, сфери послуг, соціального захисту та соціальних послуг, будівництва та благоустрою, громадського правопорядку, екології та цивільного захисту, захисту прав, законних інтересів та свобод громадян;
17) здійснює інші повноваження, визначені Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими законами.
3.2. Обов’язки старости:
1) додержуватися Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, регламенту ради, цього Положення та інших нормативно-правових актів, що визначають порядок його діяльності та взаємовідносини з міською територіальною громадою, органами місцевого самоврядування та їхніми посадовими особами, громадою та її членами.
2) брати участь у засіданнях виконавчого комітету ради, виконувати доручення ради, її виконавчого комітету, міського голови, інформувати їх про виконання доручень;
3) брати участь в організації та проведенні зборів членів відповідної громади та в оформленні документів цих зборів, вносити пропозиції до порядку денного зборів, організовувати виконання рішень зборів членів відповідної громади та здійснювати моніторинг їх виконання;
4) сприяти виконанню на території відповідного старостинського округу програм соціально-економічного та культурного розвитку, затверджених рішенням ради, інших актів ради та її виконавчого комітету, вносити до виконавчого комітету, інших виконавчих органів ради пропозиції з цих питань.
5) вести прийом членів громади згідно з визначеним графіком, здійснювати моніторинг стану дотримання їхніх прав і законних інтересів у сфері соціального захисту, культури, освіти, фізичної культури та спорту, житлово-комунального господарства, реалізації ними права на працю та медичну допомогу;
6) вести облік та узагальнювати пропозиції членів громади з питань соціально-економічного та культурного розвитку відповідного старостинського округу, соціального, побутового та транспортного обслуговування його жителів;
7) приймати від членів внутрішньої громади заяви, адресовані органам місцевого самоврядування об’єднаної територіальної громади та їхнім посадовим особам, передавати їх за призначенням;
8) здійснювати моніторинг благоустрою відповідного старостинського округу, вживати заходів до його підтримання в належному стані;
9) сприяти проведенню передбачених контрольних заходів на території відповідного старостинського округу (землекористування, довкілля, об’єкти житлово-комунальної інфраструктури тощо);
10) здійснювати моніторинг за дотриманням на території відповідного старостинського округу громадського порядку, станом виконанням встановлених рішеннями ради правил з питань благоустрою території населених пунктів територіальної громади, забезпечення в них чистоти і порядку, торгівлі на ринках та зберігання тиші в громадських місцях тощо;
11) контролювати дотримання правил використання об’єктів комунальної власності територіальної громади, що розташовані на території відповідного старостинського округу;
12) сприяти діяльності органу (органам) самоорганізації населення відповідного старостинського округу;
13) надавати практичну допомогу органам самоорганізації населення у виконанні ними своїх завдань та повноважень;
14) не допускати на території відповідного старостинського округу дій чи бездіяльності, які можуть зашкодити інтересам територіальної громади та держави;
15) своєчасно надавати інформацію до Реєстру об’єктів власності територіальної громади щодо об’єктів, які розташовані на території відповідного старостинського округу.
16) періодично звітувати (не менш одного разу на рік) перед радою, зборами членів відповідної громади чи у інший спосіб, передбачений ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні»,
17) дотримуватися правил службової етики, встановлених законодавчими актами України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», іншими актами її органів;
18) виконувати поточні доручення ради та її виконавчого комітету, голови, звітувати про їх виконання;
19) забезпечувати зберігання офіційних документів, пов'язаних з місцевим самоврядуванням відповідного старостинського округу, забезпечує доступ до них осіб, яким це право надано у встановленому законом порядку;
20) вести діловодство, облік і звітність з передачею документів до архіву;
21) надавати довідки, характеристики фізичним та юридичним особам, які проживають на території відповідного старостинського округу;
22) проводити обстеження умов проживання заявника для визначення складу сім’ї; для визначення складних життєвих обставин, ступеня нужденності та можливостей знаходження додаткових джерел для існування сім’ї; для підтвердження фактичного місця проживання; для визначення фактично проживаючих членів домогосподарства; для підтвердження факту спільного проживання законного представника з дитиною з інвалідністю; для підтвердження факту спільного проживання законного представника з особою з інвалідністю І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу та догляду за ним; для підтвердження факту спільного проживання фізичної особи, яка надає соціальні послуги з особою, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі та догляду за нею та складати акти обстеження матеріально-побутових умов сім’ї для призначення/відновлення державної соціальної допомоги/соціальних виплат, щодо заявників, які проживають на території відповідного старостинського округу.
23) вчиняти нотаріальні дії, керуючись у своїй діяльності законами України, Порядком вчинення нотаріальних дій посадовими особами органів місцевого самоврядування відповідно до законодавства України;
24) вести військовий облік призовників і військовозобов’язаних та бронювання військовозобов’язаних, здійснення їх оповіщення під час призову та мобілізації;
25) шанобливо ставитися до жителів села (сіл) відповідного старостинського округу та їхніх звернень до органів місцевого самоврядування.
3.3. Староста має право:
1) офіційно представляти громаду, її членів в органах місцевого самоврядування територіальної громади, брати участь з правом дорадчого голосу у пленарних засіданнях ради, засіданнях її постійних та тимчасових комісій, на яких розглядаються питання, що зачіпають інтереси членів відповідної громади;
2) одержувати від органів місцевого самоврядування територіальної громади та їхніх посадових осіб, а також від підприємств, установ, організацій комунальної форми власності, що розташовані на території громади інформацію, документи та матеріали, які стосуються соціально-економічного та культурного розвитку відповідного старостинського округу;
3) погоджувати проєкти рішень ради та її виконавчого комітету щодо майна об’єднаної територіальної громади, розташованого на території відповідного старостинського округу;
4) вносити пропозиції до порядку денного засідань виконавчого комітету ради з питань, які стосуються інтересів відповідної громади, оголошувати на засіданнях виконавчого комітету тексти заяв та звернень відповідної громади, її членів з питань, що стосуються інтересів громади чи інтересів територіальної громади загалом;
5) порушувати у виконавчому комітеті ради питання про необхідність проведення перевірок з питань, віднесених до компетенції ради та її органів, діяльності підприємств, установ і організацій розташованих на території відповідного старостинського округу незалежно від форми власності;
6) вносити пропозиції щодо усунення недоліків і порушень керівникам підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, і органів, діяльність яких перевірялася відповідно до підпункту 5 цього пункту, а також органам, яким вони підпорядковані, порушувати питання про притягнення до відповідальності осіб, з вини яких сталося порушення;
7) пропонувати питання для розгляду органом (органами) самоорганізації населення відповідного старостинського округу;
8) звертатися правоохоронних органів у разі виявлення порушень громадського порядку на території відповідного старостинського округу.
9) відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації мережі та функціонування центрів надання адміністративних послуг та удосконалення доступу до адміністративних послуг, які надаються в електронній формі» (реєстр № 2679) староста здійснює окремі завдання адміністратора, пов’язані з наданням адміністративних послуг, отриманням заяв та документів, видачею результатів надання адміністративних послуг (за умови, що призначений староста має вищу освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем не нижче бакалавра).
3.4. З метою запобігання негативним наслідкам реального, потенційного конфлікту інтересів староста бере участь у розгляді, підготовці та прийнятті виконавчим комітетом ради рішень, де може виникнути конфлікт його інтересів, за умови самостійного публічного оголошення про такий конфлікт під час засідання виконавчого комітету, на якому розглядається відповідне питання.
IV. Порядок обрання та припинення повноважень старости
4.1. Староста затверджується міською радою на строк її повноважень за пропозицією міського голови і здійснює свої повноваження на постійній основі на термін повноважень ради.
4.2. Особа, що обирається на посаду старости, повинна бути громадянином України, мати право голосу відповідно до статті 70 Конституції України, не мати судимості за вчинення умисного злочину або ця судимість повинна бути погашена або знята в установленому законом порядку;
4.3. Повноваження старости починаються з моменту складення ним присяги посадової особи місцевого самоврядування.
4.5. Повноваження старости припиняються достроково в разі:
1) його звернення з особистою заявою до міської ради про складення ним повноважень старости;
2) припинення громадянства України або виїзду на постійне проживання за межі України;
3) набуття громадянства іншої держави;
4) набрання законної сили обвинувальним вироком суду щодо нього;
5) набрання законної сили рішенням суду про притягнення його до відповідальності за правопорушення, пов’язане з корупцією, яким накладено стягнення у виді позбавлення права займати посади або займатися діяльністю, що пов’язана з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування;
5-1) набрання законної сили рішенням суду про визнання його активів або активів, набутих за його дорученням іншими особами або в інших передбачених статтею 290 Цивільного процесуального кодексу України випадках, необґрунтованими та їх стягнення в дохід держави;
6) набрання законної сили рішенням суду про визнання його недієздатним, безвісно відсутнім чи оголошення померлим;
7) його смерті.
2. Повноваження старости можуть бути достроково припинені за рішенням міської ради, якщо він порушує Конституцію або закони України, права і свободи громадян, не забезпечує здійснення наданих йому повноважень. Рішення про дострокове припинення повноважень старости рада приймає таємним або відкритим голосуванням більшістю голосів від загального складу ради.
Повноваження старости можуть бути достроково припинені також у випадку, передбаченому Законом України "Про правовий режим воєнного стану".
7. Повноваження старости припиняються достроково, а відповідна особа звільняється з посади:
1) з підстав, зазначених у пунктах 1, 2, 3 частини першої цієї статті, - з дня прийняття відповідною радою рішення, яким береться до відома зазначений факт;
2) з підстав, зазначених у пунктах 4, 5, 6 частини першої цієї статті, - з дня, наступного за днем одержання радою або її виконавчим комітетом копії відповідного рішення суду, без прийняття рішення відповідної ради;
3) з підстави, зазначеної у пункті 7 частини першої цієї статті, - з дня смерті, засвідченої свідоцтвом про смерть;
5) у випадку, передбаченому абзацом першим частини другої цієї статті, - з дня прийняття відповідною радою рішення про дострокове припинення повноважень старости;
6) з підстави, зазначеної в абзаці другому частини другої цієї статті, - з дня набрання чинності актом Президента України про утворення відповідної військової адміністрації населеного пункту (населених пунктів).
V. Організація діяльності старости
5.1. Місце та режим роботи, правила внутрішнього розпорядку, діловодства та інші питання організації діяльності старости визначаються виконавчим комітетом. Режим роботи старости відповідає режиму виконавчого комітету роботи ради.
5.2. Час особистого прийому жителів старостою встановлюється розпорядженням міського голови.
5.3. Інформаційне, матеріально-технічне та фінансове забезпечення діяльності старости здійснюється виконавчим комітетом міської ради.
5.4. Старості видається номерна печатка з метою надання адміністративних послуг жителям старостинського округу.
VІ. Підзвітність, підконтрольність та відповідальність старости
6.1. При здійсненні наданих повноважень староста є підзвітним, підконтрольним і відповідальним перед жителями відповідного села (сіл),міською радою.
6.2. Староста не рідше одного разу на рік звітує про свою роботу перед жителями відповідного села (сіл) на відкритій зустрічі з громадянами. На вимогу не менше половини депутатів ради інформує раду про свою роботу.
6.3. Староста може бути притягнений до дисциплінарної, матеріальної, цивільної, адміністративної та кримінальної відповідальності, визначеної законом.