ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідач:

Леся Поташник

Статус:

Прийнятий в цілому

Дата:

13.04.2021

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 1231
Про затвердження Положення про  фінансове управління Калуської міської ради

 
Про  затвердження Положення
про  фінансове управління
Калуської міської ради
 
 (_________  сесія восьмого демократичного скликання)
 
   
 
         Відповідно до статті 26, пункту 4 статті 54 Закону України «Про місцеве самоврядування в  Україні», міська рада
 
ВИРІШИЛА:
 
1. Затвердити нову редакцію Положення  про фінансове управління Калуської міської ради  (додається).
 
2. Начальнику фінансового управління Калуської міської ради (Лесі Поташник) здійснити державну реєстрацію Положення про фінансове управління Калуської міської ради.
 
3. Вважати таким, що втратило чинність рішення міської ради від 07.05.2012 №1197  «Про нову редакцію Положення про фінансове управління Калуської міської ради».
 
4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на міського голову.
 
 
 
Міський голова                                                                              Андрій Найда
 
 
                                                                                     Затверджено
                                                                                     рішенням міської ради
                                                                                     від ________ № _______
 
     Секретар міської ради
                           
 Віктор Гільтайчук
 
 
 
 
 
 
 
 
ПОЛОЖЕННЯ
 
ПРО ФІНАНСОВЕ УПРАВЛІННЯ
КАЛУСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
(нова редакція)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Калуш
 2021 р.
1. Загальні положення
Фінансове управління Калуської міської ради (далі – Фінансове управління) є виконавчим органом Калуської міської ради, що утворюється міською радою, є підзвітним та підконтрольним міській раді, підпорядковане  її виконавчому комітету та міському голові.
У своїй діяльності Фінансове управління керується Конституцією України, законами України, Бюджетним кодексом України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, наказами Міністерства фінансів України, наказами та інструкціями Державної казначейської служби України, розпорядчими актами Івано-Франківської обласної державної адміністрації та департаменту фінансів Івано-Франківської обласної державної адміністрації, рішеннями Калуської міської ради, її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, а також цим Положенням.
 Фінансове управління є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в органах Державної казначейської служби України, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки та штампи та інші атрибути юридичної особи відповідно до законодавства України.
Місцезнаходження Фінансового управління: 77300, Івано-Франківська область, місто Калуш, вулиця Степана Бандери, 18.
 
2. Основними завданнями Фінансового управління є:
 
 - забезпечення реалізації державної бюджетної політики на території Калуської міської територіальної громади (далі – територіальної громади);
 - проведення разом з іншими виконавчими органами міської ради, структурними підрозділами ради аналізу фінансово-економічного стану територіальної громади, перспектив її подальшого розвитку;
 - розроблення в установленому порядку проекту місцевого бюджету та його прогнозу на середньостроковий період і подання їх на попередній розгляд та схвалення виконавчому комітету ради;
- складання та виконання в установленому порядку розпису місцевого бюджету;
- забезпечення ефективного і цільового використання бюджетних коштів;
 - розробка пропозицій щодо удосконалення методів фінансового і бюджетного планування та здійснення витрат;
- здійснення загальної організації та управління виконанням місцевого бюджету, координація в межах своєї компетенції діяльності учасників бюджетного процесу з питань виконання бюджету;
         - представлення прогнозу бюджету та проекту рішення про місцевий бюджет, схвалених виконавчим комітетом, на засіданнях постійних комісій та пленарних засіданнях міської ради;
- здійснення контролю за дотриманням бюджетного законодавства на усіх стадіях бюджетного процесу.
 
3. Фінансове управління відповідно до покладених на нього завдань:
 
 - забезпечує реалізацію державної бюджетної політики в межах відповідної територіальної громади;
- організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів Міністерства фінансів України та здійснення контролю за їх реалізацією;
 - забезпечує у межах своїх повноважень захист прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб;
 - готує пропозиції щодо фінансового забезпечення заходів соціально-економічного розвитку територіальної громади;
 - бере участь у розробленні балансу фінансових ресурсів міської ради, аналізує соціально- економічні показники розвитку територіальної громади та враховує їх під час складання проєкту та прогнозу місцевого бюджету;
 - вносить пропозиції щодо проекту місцевого бюджету;
 - бере участь у:
підготовці заходів щодо розвитку територіальної громади та регіонального розвитку;
погодженні проєктів нормативно-правових актів, розроблених іншими виконавчими органами та структурними підрозділами міської ради ;
розробленні проєктів нормативно-правових актів;
підготовці пропозицій стосовно доцільності запровадження місцевих податків, зборів, пільг;
розробленні проектів розпоряджень міського голови та рішень виконавчого комітету ;
- аналізує соціально-економічні показники розвитку територіальної громади та враховує їх під час складання проєкту місцевого бюджету;
- забезпечує здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції;
- розробляє і доводить до відома головних розпорядників бюджетних коштів місцевого бюджету інструкції з підготовки бюджетних пропозицій до прогнозу місцевого бюджету;
- проводить під час складання і розгляду прогнозу місцевого бюджету аналіз бюджетних пропозицій, поданих головним розпорядником бюджетних коштів;
- приймає рішення про включення бюджетної пропозиції до прогнозу місцевого бюджету;
- розробляє і доводить до відома головних розпорядників бюджетних коштів місцевого  бюджету інструкції з підготовки бюджетних запитів;
- визначає порядок та строки розроблення бюджетних запитів головними розпорядниками бюджетних коштів;
- проводить під час складання і розгляду проекту місцевого бюджету аналіз бюджетних запитів, поданих головним розпорядником бюджетних коштів, щодо його відповідності меті, пріоритетності, а також дієвості та ефективності використання бюджетних коштів;
- приймає рішення про включення бюджетного запиту до пропозицій проекту місцевого бюджету;
- бере участь у підготовці звітів міського голови;
- готує самостійно або разом з іншими виконавчими органами та структурними підрозділами ради інформаційні та аналітичні матеріали для подання їх міському голові;
- розробляє порядок складання і виконання розпису місцевого бюджету;
- складає і затверджує розпис місцевого бюджету, вносить в установленому порядку зміни до нього, забезпечує протягом бюджетного періоду відповідність розпису місцевого бюджету встановленим бюджетним призначенням; якщо до початку нового бюджетного періоду не прийнято рішення про місцевий бюджет складає та затверджує тимчасовий розпис місцевого бюджету з обмеженнями, встановленими Бюджетним кодексом України;
- складає та затверджує паспорти по бюджетних програмах, виконання яких безпосередньо забезпечує Фінансове управління;
- погоджує паспорти бюджетних програм головних розпорядників коштів місцевого бюджету;
- здійснює розподіл та перерахування коштів з рахунків місцевого бюджету головним розпорядникам бюджетних коштів та іншим бюджетам відповідно до вимог чинного законодавства;
- перевіряє правильність складення і затвердження кошторисів та планів використання коштів установами та організаціями, які фінансуються з місцевого бюджету;
- проводить експертизи місцевих програм стосовно забезпеченості їх фінансовими ресурсами;
- здійснює за участю органів, що контролюють справляння надходжень до бюджету, прогнозування та аналіз надходження доходів до місцевого бюджету, вносить пропозиції щодо заходів з мобілізації додаткових надходжень до нього;
- організовує виконання місцевого бюджету, забезпечує разом з територіальними органами Державної податкової служби України, Державної казначейської служби України, іншими структурними підрозділами міської ради надходження доходів до місцевого бюджету та вживає заходів щодо ефективного витрачання бюджетних коштів;
- готує і подає міській раді офіційний висновок про перевиконання чи недовиконання дохідної частини загального фонду місцевого бюджету, про обсяг залишків коштів загального та спеціального (крім власних надходжень) фондів місцевого бюджету для прийняття рішення про внесення змін до місцевого бюджету;
- за рішенням міської ради розміщує тимчасово вільні кошти місцевого бюджету на вкладних (депозитних) рахунках банків;
- аналізує бюджетну та фінансову звітність про виконання місцевого бюджету та інших фінансових звітів, поданих територіальними органами Державної казначейської служби України;
- інформує міського голову про стан виконання місцевого бюджету за кожний звітний період і подає на розгляд міської ради річний та квартальний звіти про виконання місцевого бюджету;
- розглядає звернення щодо виділення коштів із резервного фонду місцевого бюджету та готує пропозиції щодо прийняття відповідних рішень;
- розглядає у встановленому законодавством порядку звернення громадян, підприємств, установ і організацій;
- опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та депутатів міської ради;
- погоджує висновки та подання контролюючих органів щодо повернення помилково чи надміру зарахованих коштів до місцевого бюджету;
- погоджує рішення Державної податкової служби щодо надання розстрочення (відстрочення) податкових зобов’язань або податкового боргу за місцевими податками та зборами;
- опрацьовує висновки постійних комісій міської ради;
- готує (бере участь у підготовці) проекти угод, договорів, меморандумів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп у межах своїх повноважень;
- здійснює контроль за дотриманням бюджетного законодавства на кожній стадії бюджетного процесу;
- застосовує попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства з вимогою щодо усунення порушення бюджетного законодавства;
- приймає рішення про застосування визначених Бюджетним кодексом України заходів впливу до учасників бюджетного процесу за порушення бюджетного законодавства у межах встановлених повноважень, на підставі протоколу про порушення бюджетного законодавства або акту ревізії та доданих до них матеріалів, зокрема:
зупинення операцій з бюджетними коштами;
призупинення бюджетних асигнувань;
зменшення бюджетних асигнувань;
повернення бюджетних коштів до бюджету;
безспірне вилучення коштів з бюджету;
- забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої є Фінансове управління;
- постійно інформує населення про стан здійснення визначених законом повноважень;
- за потреби готує документи на отримання позики в територіальному відділенні Державної казначейської служби України з єдиного казначейського рахунку для покриття тимчасових касових розривів, пов’язаних із забезпеченням захищених видатків;
- організовує роботу з укомплектування, зберігання, ведення обліку та використання архівних документів;
- забезпечує у межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;
- бере участь у вирішенні відповідно до законодавства колективних трудових спорів (конфліктів);
- забезпечує захист персональних даних;
- забезпечує створення належних виробничих та соціально-побутових умов для працівників Фінансового управління;
- здійснює інші передбачені законом повноваження.
 
4. Фінансове управління має право:
 
- одержувати в установленому законодавством порядку від інших виконавчих органів, структурних підрозділів ради, територіальних органів Державної казначейської служби України, Державної податкової служби України, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб документи, матеріали та інформацію з питань, що виникають під час складання, розгляду, затвердження і виконання бюджету та звітування про його виконання;
- залучати фахівців інших виконавчих органів, структурних підрозділів ради, підприємств, установ та організацій, об’єднань громадян (за погодженням з їх керівниками) до розгляду питань, що належать до компетенції Фінансового управління;
- користуватися в установленому порядку інформаційними базами органів виконавчої влади, системами зв’язку і комунікацій, мережами спеціального зв’язку та іншими технічними засобами;
- скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до компетенції Фінансового управління;
- укладати договори, від свого імені вчиняти інші правочини, набувати майнових та немайнових прав, виконувати обов’язки, в порядку встановленим цим Положенням та вимогам чинного законодавства, бути позивачем та відповідачем у судах України
- користуватися іншими правами наданими чинним законодавством України.
 
5. Взаємодія Фінансового управління з іншими органами та структурами
 
Фінансове управління в установленому законодавством порядку та у межах повноважень взаємодіє з іншими виконавчими органами міської ради, структурними підрозділами й апаратом ради, Міністерством фінансів України, департаментом фінансів Івано-Франківської обласної державної адміністрації,  з органами, на які згідно із законом покладено повноваження з контролю справляння надходжень до бюджету, територіальними органами Державної казначейської служби України, а також підприємствами, установами та організаціями з метою створення умов для провадження послідовної та узгодженої діяльності щодо строків, періодичності одержання і передачі інформації, необхідної для належного виконання покладених на нього завдань та здійснення запланованих заходів.
 
6. Керівництво Фінансового управління
 
Фінансове управління очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади міським головою згідно із законодавством про службу в органах місцевого самоврядування.
Начальник Фінансового управління:
- здійснює керівництво діяльністю Фінансового управління, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності, сприяє створенню належних умов праці в Фінансовому управлінні;
- подає на розгляд міської ради зміни до Положення про Фінансове управління;
- затверджує  положення про структурні підрозділи, посадові інструкції працівників Фінансового управління та розподіляє обов’язки між ними;
- планує роботу Фінансового управління;
- затверджує розпис доходів і видатків місцевого бюджету на рік і тимчасовий розпис на відповідний період, забезпечує відповідність розпису місцевого бюджету встановленим бюджетним призначенням;
- вживає заходів щодо вдосконалення організації та підвищення ефективності роботи Фінансового управління;
 - звітує перед міським головою про виконання покладених на Фінансове управління завдань та затверджених планів роботи;
- представляє інтереси Фінансового управління у взаємовідносинах з іншими виконавчими органами міської ради, структурними підрозділами міської ради, з міністерствами, іншими органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями;
- видає у межах своїх повноважень накази, організовує контроль за їх виконанням;
- подає на затвердження міському голові проекти кошторису та штатного розпису Фінансового управління в межах визначеної граничної чисельності та фонду оплати праці його працівників;
- розпоряджається коштами у межах кошторису Фінансового управління;
- організовує роботу з підвищення рівня професійної компетентності посадових осіб Фінансового управління;
- здійснює у порядку, передбаченому законодавством притягнення до дисциплінарної відповідальності;
- подає міському голові пропозиції щодо преміювання та установлення надбавок працівникам Фінансового управління;
- приймає на роботу та звільняє з роботи у порядку, передбаченому законодавством про працю, працівників Фінансового управління, які не є посадовими особами місцевого самоврядування;
- здійснює заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності;
- проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень Фінансового управління;
- забезпечує дотримання працівниками Фінансового управління внутрішнього службового і трудового розпорядку та виконавської дисципліни;
- здійснює інші повноваження, визначені законом.
У разі тимчасової відсутності начальника Фінансового управління (відрядження, відпустки, тимчасової втрати працездатності тощо) виконання його обов'язків здійснює заступник начальника-начальник бюджетного відділу.
 
7. Фінансово-господарська діяльність Фінансового управління
 
Фінансове управління Калуської міської ради утримується за рахунок коштів бюджету.
Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників та видатки на утримання Фінансового управління затверджує міська рада.
Штатний розпис та кошторис Фінансового управління затверджує міський голова.
Оплата праці працівників Фінансового управління здійснюється згідно з чинним законодавством України.
 
8. Відповідальність
 
          Персональну відповідальність за роботу Фінансового управління та належне виконання покладених на нього завдань та функцій несе начальник управління.
 Відповідальність працівників настає у разі невиконання або неналежного виконання обов'язків, визначених цим Положенням та посадовими інструкціями.
           Притягнення до відповідальності здійснюється у порядку, передбаченому чинним законодавством України.

9. Заключні положення
 
Припинення діяльності Фінансового управління здійснюється за рішенням Калуської міської ради відповідно до вимог чинного законодавства України.
          Зміни та доповнення до цього Положення вносяться в порядку, встановленому для його затвердження.