ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 1497

Про затвердження Статуту
Пійлівського ліцею
Калуської міської ради
        
Керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», беручи до уваги рішення міської ради від 27.05.2021 №506 « Про реорганізацію Довга-Калуської початкової школи Калуської міської ради Івано-Франківської області», враховуючи рекомендації постійної комісії міської ради з питань гуманітарної роботи, законності та антикорупційної політики, міська рада
ВИРІШИЛА:
  1. Затвердити статут Пійлівського ліцею Калуської міської ради Івано-Франківської області в новій редакції (додається).
  2. Затвердити передавальний акт балансових рахунків, матеріальних цінностей та активів (додається).
  3. Директорові Пійлівського ліцею Калуської міської ради Івано-Франківської області (Іван Качак) до 01.09.2021р. провести державну реєстрацію Статуту у новій редакції відповідно до законодавства.
  4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови Надію Гуш.
 
Міський голова                                                          Андрій Найда
 

ЗАТВЕРДЖЕНО:
рішення Калуської міської ради
від ___________ 2021  №  _____
Секретар міської ради
 ___________________________
 
 
 
 
 
СТАТУТ
 
ПІЙЛІВСЬКОГО ЛІЦЕЮ  КАЛУСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
 
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
 
(НОВА РЕДАКЦІЯ)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
КАЛУШ - 2021
І. Загальні положення
 
1.1 ПІЙЛІВСЬКИЙ  ЛІЦЕЙ КАЛУСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ є комунальним закладом освіти, правонаступником ДОВГА-КАЛУСЬКОЇ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ КАЛУСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ.
 
1.2. Повна назва закладу: ПІЙЛІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ КАЛУСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ, скорочена назва: ПІЙЛІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ.
 
1.3 Місцезнаходження ПІЙЛІВСЬКОГО ЛІЦЕЮ КАЛУСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ:
вул.,Грушевського, 75
 
с. Пійло , Калуський район
Івано-Франківська область,
77 344,
 
електронна адреса: piylo@ukr.net ідентифікаційний код 20565336
 
1.4. ПІЙЛІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ КАЛУСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – ЗАКЛАД) є юридичною особою, неприбутковою установою, має печатку, штамп, бланк, може мати рахунки в Державній казначейській службі України, банках та може мати самостійний баланс..
 
1.5. Основним видом діяльності ЗАКЛАДУ є освітня діяльність у сфері загальної середньої освіти.
 
ЗАКЛАД має такі структурні підрозділи: початкову школу, гімназію, ліцей, які забезпечують здобуття початкової, базової та профільної середньої освіти відповідно з чинним законодавством..
 
ЗАКЛАД може створювати у своєму складі класи (групи) з вечірньою, заочною, дистанційною, мережевою формою навчання, класи (групи) з поглибленим вивченням окремих предметів, спеціальні та інклюзивні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами.
 
ЗАКЛАД може організовувати такі форми здобуття освіти як екстернат та педагогічний патронаж.
 
ЗАКЛАД для здійснення статутної діяльності може на договірних засадах об’єднуватися з іншими юридичними особами, створюючи освітні, освітньо-наукові, наукові, освітньо-виробничі та інші об’єднання, кожен із учасників яких зберігає статус юридичної особи.
 
Зміни до Статуту розробляються керівником ЗАКЛАДУ та затверджуються Калуською міською радою Івано-Франківської області.
 
 
1.6. ЗАКЛАД має структурний підрозділ: Довга-Калуську філію, яка забезпечує здобуття початкової середньої освіти та функціонує згідно з чинним законодавством.
1.7. Засновником ЗАКЛАДУ є Калуська міська рада Івано-Франківської області (далі – засновник): ЄДРПОУ 33578261.
          1.8. Головною метою діяльності ЗАКЛАДУ є:
 
  • забезпечення рівного доступу осіб до якісної освіти та реалізації права громадян на здобуття початкової, базової, профільної середньої освіти;
  • створення єдиного освітнього простору та умов для здобуття особами загальної середньої освіти, впровадження профільного навчання, забезпечення всебічного розвитку особи.
1.9. Головними завданнями ЗАКЛАДУ є:
  • виховання громадянина України;
  • формування особистості учня, розвиток його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
  • виконання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, підготовка учнів до подальшої освіти і трудової діяльності;
  • виховання в учнів поваги до Конституції, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;
  • реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
  • виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, регіональних мов або мов меншин та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
  • виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я учнів.
1.10. ЗАКЛАД у своїй діяльності :
   
  • задовольняє потреби громадян відповідної території в здобутті повної загальної середньої освіти;
  • забезпечує єдність навчання і виховання;
  • формує власну стратегію розвитку та планує свою діяльність;
  • формує освітню (освітні) програму (програми);
  • створює науково-методичну і матеріально-технічну бази для організації та здійснення освітнього процесу;
 
  • забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти Державним стандартам загальної середньої освіти; 
  • охороняє життя і здоров'я учнів, педагогічних та інших працівників;
  • формує в учнів засади здорового способу життя, гігієнічні навички;
  • забезпечує добір і розстановку кадрів;
  • додержується фінансової дисципліни, зберігає матеріально-технічну
базу;                                                                                                
  • видає документи про освіту встановленого зразка;
  • здійснює інші повноваження відповідно до власного Статуту.
1.11. Принципами освітньої діяльності ЗАКЛАДУ є:
  • людиноцентризм;
  • верховенство права;
             
  • забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;
  • забезпечення рівного доступу до освіти без дискримінації за будь-якими ознаками, у тому числі за ознакою інвалідності;
  • розвиток інклюзивного освітнього середовища з врахуванням доступності і наближеності до місця проживання осіб з особливими освітніми потребами;
  • різноманітність освіти;
  • забезпечення універсального дизайну та розумного пристосування;
  • науковий характер освіти;
  • цілісність і наступність системи освіти;
  • прозорість  і  публічність  прийняття  та  виконання  управлінських
рішень;
  • відповідальність і підзвітність перед суспільством;
  • інтеграція з ринком праці;
  • нерозривний зв’язок із світовою та національною історією, культурою, національними традиціями;
  • свобода у виборі видів, форм і темпу здобуття освіти, освітньої програми, інших суб’єктів освітньої діяльності;
 
  • академічна доброчесність;
  • академічна свобода;
  • фінансова дисципліна;
  • гуманізм;
  • демократизм;
  • єдність навчання, виховання та розвитку;
  • виховання патріотизму, поваги до культурних цінностей українського народу, його історико-культурного надбання і традицій;
  • формування усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення;
 
  • формування поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного або психічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками;
  • формування громадянської культури та культури демократії;
  • формування культури здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;
  • невтручання політичних партій в освітній процес;
  • невтручання релігійних організацій в освітній процес;
  • різнобічність та збалансованість інформації щодо політичних, світоглядних та релігійних питань;
  • державно-громадське управління;
  • державно-громадське партнерство;
  • сприяння навчанню впродовж життя;
  • інтеграція у міжнародний освітній та науковий простір; 
  • нетерпимість до проявів корупції та хабарництва;
  • доступність для кожного громадянина всіх форм і типів освітніх послуг, що надаються державою.
Освіта в ЗАКЛАДІ будується за принципом рівних можливостей для всіх.
1.12.  Мовою освітнього процесу в ЗАКЛАДІ є державна мова.
1.13.  Автономія ЗАКЛАДУ визначається його правом:
  • освіти, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну брати участь в установленому порядку в моніторингу якості освіти;
  • налагоджувати внутрішню систему забезпечення якості освіти;
  • проходити   в   установленому   порядку   громадський   нагляд
(контроль);
  • самостійно визначати форми, методи і засоби організації освітнього
процесу;
  • самостійно формувати освітню (освітні) програму (програми);
  • на основі освітньої (освітні) програми (програм) розробляти навчальний план, в тому числі в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні навчальні плани;
  • планувати власну діяльність та формувати стратегію розвитку;
  • використовувати різні форми морального стимулювання та матеріального заохочення до педагогічних працівників, учнів, інших учасників освітнього процесу у порядку, визначеному законодавством;
  • набувати майнові та немайнові права, нести обов’язки, виступати стороною у судовому процесі, мати у власності кошти та інше майно відповідно до законодавства;
  • розпоряджатися рухомим і нерухомим майном згідно з законодавством України та цим Статутом;
  • отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, територіальних громад, юридичних і фізичних осіб;
  • залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством;
  • розвивати власну матеріально-технічну та соціальну базу;
  • упроваджувати експериментальні програми;
  • самостійно забезпечувати добір і розстановку кадрів;
  • встановлювати власну символіку та атрибути;
  • користуватись пільгами, передбаченими державою;
  • брати участь у роботі міжнародних організацій, асоціацій і рухів у
проведенні науково-дослідницької, експериментальної, пошукової, просвітницької роботи;
  • здійснювати інші дії, що не суперечать законодавству.
1.14. У ЗАКЛАДІ діє психологічна служба. Психологічне забезпечення освітнього процесу здійснює практичний психолог. Соціально-педагогічний патронаж здійснюється соціальним педагогом.
 
1.15. Медичне обслуговування учнів здійснюється медичним працівником, який входить до штату ЗАКЛАДУ освіти , або штату  закладів охорони здоров’я у порядку , встановленому  Кабінетом Міністрів України .
 
1.16. Взаємовідносини ЗАКЛАДУ з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.
 
ІІ. Організація освітнього процесу
 
2.1. ЗАКЛАД планує свою роботу самостійно, відповідно до стратегії розвитку та річного плану.
 
2.2. Освітній процес у ЗАКЛАДІ організовується в безпечному освітньому середовищі та здійснюється відповідно до освітньої (освітніх) програми (програм), розроблених та затверджених відповідно до порядку, визначеного законодавством з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, їх особливих освітніх потреб.
 
2.3. ЗАКЛАД забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти Державним стандартам освіти, єдність навчання і виховання.
 
2.4. ЗАКЛАД працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф МОН України, і забезпечує виконання освітніх завдань на кожному ступені навчання відповідно до Державних стандартів, вікових особливостей та природних здібностей дітей.
 
2.5. ЗАКЛАД обирає форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» та Статуту з урахуванням специфіки ЗАКЛАДУ, профілю та інших особливостей організації освітнього процесу.
 
2.6. Наповнюваність класів ЗАКЛАДУ не може становити менше 5 учнів та перевищувати 30 учнів.
 
 
2.7. Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів у ЗАКЛАДІ здійснюється згідно законодавства.
 
2.8. ЗАКЛАД створює умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами.
 
Навчання та виховання осіб з особливими освітніми потребами здійснюється за рахунок коштів освітніх субвенцій, державного та місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством, у тому числі з урахуванням потреб дитини, визначених в індивідуальній програмі розвитку.
 
2.9. За письмовими зверненнями батьків, інших законних представників учнів, відповідно до рішення засновника у ЗАКЛАДІ функціонує група подовженого дня та група з короткотривалим перебуванням учнів у школі.
 
2.10. Зарахування учнів до ЗАКЛАДУ проводиться наказом директора, що видається на підставі заяви, копії свідоцтва про народження дитини, за наявності медичної довідки встановленого зразка і відповідного документа про освіту (крім учнів першого класу) згідно законодавства.
 
 
 Право на першочергове зарахування до початкової школи мають діти, які проживають на території обслуговування ЗАКЛАДУ.
 
2.11. Відрахування та переведення учнів ЗАКЛАДУ здійснюється згідно законодавства.
 
2.12. Навчальний рік розпочинається у День знань – 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.
 
Структура навчального року,  тривалість навчального тижня, дня, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною радою у межах часу, передбаченого освітньою програмою.
 
Тривалість канікул упродовж  навчального року не може бути меншою 30 календарних днів.
 
Організація освітнього процесу не повинна призводити до перевантаження учнів та має забезпечувати безпечні та нешкідливі умови здобуття освіти.
 
Тривалість уроків у ЗАКЛАДІ становить: у перших класах – 35 хвилин, у 2-4 класах – 40 хвилин, у 5-11 класах – 45 хвилин. ЗАКЛАД може обрати інші, крім уроку, форми організації освітнього процесу.
 
Зміна тривалості уроків допускається за погодженням із засновником або управлінням освіти Калуської міської ради.
 
Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менш як 10 хвилин, великої перерви (після другого або третього уроку) – 20 хвилин.
 
2.13. ЗАКЛАД забезпечує реалізацію індивідуальної освітньої траєкторії учня згідно законодавства.
 
2.14. Режим роботи ЗАКЛАДУ визначається на основі відповідних нормативно-правових актів. Розклад уроків складається відповідно до навчальних планів ЗАКЛАДУ з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується його директором.
 
2.15. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів. Домашні завдання учням 1 класів не задаються.
 
2.16. Крім різних форм обов'язкових навчальних занять, у ЗАКЛАДІ проводяться індивідуальні, групові, факультативні, курси за вибором та позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом та планом роботи і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.
 
2.17. Відволікання учнів від навчальних занять для провадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).
 
2.18. Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених навчальним планом та річним планом роботи ЗАКЛАДУ, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.
 
2.19. Кожен учень має право на справедливе, неупереджене, об’єктивне, незалежне, недискримінаційне та доброчесне оцінювання результатів його навчання.
 
Основними видами оцінювання результатів навчання учнів є формувальне, поточне, підсумкове (тематичне, семестрове, річне) оцінювання, державна підсумкова атестація, зовнішнє незалежне оцінювання
 
Оцінювання рівня досягнень учнів здійснюється вербально та за 12 бальною системою відповідно до Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів, визначених МОН України та ЗАКЛАДОМ.
 
Облік навчальних досягнень учнів впродовж навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються МОН України.
 
Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.
 
2.20. Результати навчання учнів на кожному рівні повної загальної середньої освіти оцінюються шляхом державної підсумкової атестації, яка може здійснюватися в різних формах, визначених законодавством.
 
2.21. За результатами навчання учням або випускникам видається відповідний документ згідно законодавства.
 
За успіхи у навчанні для учнів встановлюються різні форми морального і матеріального заохочення.
 
2.22. Виховний процес є невід’ємною складовою освітнього процесу. Його цілі визначаються на основі принципів, закладених у Конституції, законах та інших нормативно-правових актах України.
 
2.23. У ЗАКЛАДІ забороняється утворення і діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.
 
2.24. Примусове залучення учнів (вихованців) ЗАКЛАДУ до вступу в будь-які об'єднання громадян, релігійні організації і воєнізовані формування забороняється.
 
2.25. Дисципліна в ЗАКЛАДІ дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників освітнього процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та цього Статуту. Застосування методів фізичного та психічного насильства забороняється.
 
2.26. Усі заходи, що проводяться в ЗАКЛАДІ, закінчуються не пізніше
 
20.00 години.
 
ІІІ. Учасники освітнього процесу
 
3.1. Учасниками освітнього процесу в ЗАКЛАДІ є:
  • учні (вихованці);
  • керівники;
  • педагогічні працівники, бібліотекар;
  • інші працівники ліцею;
  • батьки учнів або особи, які їх замінюють;
  • асистенти дітей (у разі їх допуску відповідно до вимог ч. 7 ст. 26 Закону «Про повну загальну середню освіту»).
 
3.2. Статус, права та обов’язки учасників освітнього процесу визначаються Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», іншими законодавчими актами, Статутом, правилами внутрішнього розпорядку.
 
Залучення будь-яких інших осіб до участі в освітньому процесі здійснюється за рішенням директора.
3.3. Учні мають право на:
  • навчання впродовж життя та академічну мобільність;
  • індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, запропонованих ЗАКЛАДОМ освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;
  • якісні освітні послуги;
  • справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
  • відзначення успіхів у своїй діяльності;
  • свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;
 
  • безпечне освітнє середовище з метою забезпечення належних і безпечних умов навчання, виховання, розвитку учнів;
  • медичне обслуговування, що здійснюється медичними працівниками, які входять до штату ЗАКЛАДУ;
  • повагу людської гідності;
  • захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю;
  • отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування);
  • користування бібліотекою, навчальною, науковою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою ЗАКЛАДУ та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому ЗАКЛАДОМ відповідно до спеціальних законів;
  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та дослідницькій діяльності;
  • трудову діяльність у позанавчальний час;
  • особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні ЗАКЛАДОМ;
  • інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.
3.4. Учні зобов’язані:
 
  • виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;
  • поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
  • відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
  • дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку ЗАКЛАДУ, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності);
  • повідомляти керівництво ЗАКЛАДУ про факти булінгу (цькування) стосовно учнів, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
3.5. Учні залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до цього Статуту і правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.
 
3.6. Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, вільно володіє державною мовою, має належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я якої дозволяє виконувати професійні обов’язки в закладі.
 
Особи, які не мають досвіду педагогічної діяльності та приймаються на посаду педагогічного працівника, протягом першого року роботи повинні пройти педагогічну інтернатуру, яка організовується відповідно до наказу директора.
 
Педагогічні працівники, які досягли пенсійного віку та яким виплачується пенсія за віком, працюють на основі трудових договорів, що укладаються строком від одного до трьох років.
3.7.     Педагогічні працівники мають право на:
  • академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
  • педагогічну ініціативу;
  • розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;
  • користування   інфраструктурою   ЗАКЛАДУ   в   установленому
порядку;
  • підвищення кваліфікації, перепідготовку;
  • вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;
  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
  • відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
  • справедливе   та   об’єктивне   оцінювання   своєї   професійної
діяльності;
  • захист професійної честі та гідності;
  • індивідуальну освітню діяльність за межами ЗАКЛАДУ;
  • творчу відпустку строком до одного року не більше одного разу на 10 років із зарахуванням до стажу роботи;
  • безпечні і нешкідливі умови праці;
  • подовжену оплачувану відпустку;
  • участь у громадському самоврядуванні ЗАКЛАДУ;
  • участь у роботі колегіальних органів управління ЗАКЛАДУ;
  • захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю;
 
  • сертифікацію виключно на добровільних засадах, яка зараховується як проходження атестації.
3.8. Педагогічні працівники зобов’язані:
 
  • виконувати освітню програму для досягнення учнями передбачених нею результатів навчання;
  • забезпечувати єдність навчання, виховання та розвиток учнів, а також дотримуватися у своїй педагогічній діяльності інших принципів освітньої діяльності ЗАКЛАДУ;
  • використовувати державну мову в освітньому процесі;
  • сприяти розвитку здібностей учнів, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
  • дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання учнями в освітньому процесі та дослідницькій діяльності;
  • дотримуватися педагогічної етики, принципів дитиноцентризму та педагогіки партнерства у відносинах з учнями та їхніми батьками;
  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • формувати в учнів усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
  • виховувати в учнів повагу до державної мови та державних символів, національних, історичних, культурних цінностей, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання та навколишнього природного середовища України;
  • формувати в учнів прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
  • захищати учнів під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психологічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території ЗАКЛАДУ алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;
  • володіти  навичками з надання  домедичної допомоги дітям;
  • додержуватися Статуту та правил внутрішнього розпорядку ЗАКЛАДУ, виконувати свої посадові обов’язки;
  • повідомляти керівництво ЗАКЛАДУ про факти булінгу (цькування) стосовно учнів, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію, яку отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування);
  • щорічно підвищувати кваліфікацію відповідно до законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту»;
  • атестуватися, як правило, один раз на п'ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників.
3.9. Робочий час педагогічного працівника включає час, необхідний для виконання ним навчальної, виховної, методичної, організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності, передбаченої трудовим договором та/або посадовою інструкцією.
Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов'язків на виконання робіт, не передбачених трудовим договором, без згоди педагогічного працівника не допускається. Відмова педагогічного працівника від виконання робіт, не передбачених трудовим договором, не може бути підставою для його звільнення з посади, крім випадків, встановлених законодавством.
3.10. Права і обов'язки інших працівників регулюються трудовим законодавством, Статутом та правилами внутрішнього розпорядку.
3.11. Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:
  • вибирати заклад та форми навчання для неповнолітніх дітей;
  • приймати рішення щодо участі дитини в інноваційній діяльності;
  • обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування;
  • звертатися до відповідних органів управління освітою з питань навчання і виховання дітей;
  • захищати законні інтереси дітей;
  • брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації освітнього процесу та зміцнення матеріально-технічної бази закладу;
 
  • отримувати інформацію про діяльність ЗАКЛАДУ, у тому числі щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування), про результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у ЗАКЛАДІ та його освітньої діяльності;
  • подавати керівництву або засновнику ЗАКЛАДУ заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;
 
  • вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;
  • бути присутніми на навчальних заняттях своїх дітей за попереднім погодженням з директором.
3.12. Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття учнями повної загальної середньої освіти і зобов’язані:
  • виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
  • сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
  • дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
  • формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати її суверенітет і територіальну цілісність;
  • виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів, національних, історичних, культурних цінностей, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
  • дотримуватися Статуту, правил внутрішнього розпорядку, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності);
  • сприяти керівництву ЗАКЛАДУ у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);
  • виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в ЗАКЛАДІ;
  • забезпечити дитину учнівською формою та навчальним приладдям відповідно до чинних вимог;
  • відшкодовувати збитки, завдані їхніми дітьми.
3.13. У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов'язків, передбачених законодавством, ЗАКЛАД може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.
3.14. За невиконання учасниками освітнього процесу своїх обов'язків, порушення Статуту, правил внутрішнього розпорядку на них можуть накладатися стягнення відповідно до законодавства.
 
ІV. Державний стандарт
та забезпечення якості загальної середньої освіти
 
4.1. ЗАКЛАД створює умови для досягнення учнями результатів навчання та виконання Державних стандартів початкової, базової і профільної загальної середньої освіти.
 
4.2. Процедура досягнення учнями результатів навчання, передбачених у відповідному Державному стандарті загальної середньої освіти, визначається освітньою (освітніми) програмою (програмами) ЗАКЛАДУ.
 
Для забезпечення досягнення особами з особливими освітніми потребами результатів навчання, передбачених у відповідному Державному стандарті загальної середньої освіти, до штату ЗАКЛАДУ вводиться посада асистента вчителя та інші посади, необхідні для роботи з такими особами.
 
4.3. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Поточне та підсумкове оцінювання знань учнів та вибір їх форм, змісту та способу здійснює ЗАКЛАД.
4.4. Система забезпечення якості освіти в ЗАКЛАДІ може включати:
  • стратегію та процедури забезпечення якості освіти;
  • систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
  • оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання учнів;
  • оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників;
  • оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників;
  • забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу, в тому числі для самостійної роботи учнів;
  • забезпечення  наявності  інформаційних  систем  для  ефективного
управління;
  • створення інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;
  • інші процедури та заходи, що визначаються законами або документами ЗАКЛАДУ.
4.5. ЗАКЛАД підлягає інституційному аудиту у плановому порядку не більше одного разу у 10 років.
4.6. Учасники освітнього процесу ЗАКЛАДУ зобов’язані дотримуватись академічної доброчесності.
Директор та інші педагогічні працівники ЗАКЛАДУ забезпечують дотримання принципів академічної доброчесності відповідно до своєї компетенції.
 
Порушеннями академічної доброчесності у системі загальної середньої освіти є академічний плагіат, фабрикація, фальсифікація, списування, обман, хабарництво, необ’єктивне оцінювання, що визначені Законом України "Про освіту", а також такі форми обману, як:
  • надання педагогічними працівниками та іншими особами допомоги учням під час проходження ними підсумкового оцінювання (семестрового та річного), державної підсумкової атестації, зовнішнього незалежного оцінювання, не передбаченої умовами та/або процедурами їх проходження;
  • використання учнем під час контрольних заходів непередбачених допоміжних матеріалів та/або технічних засобів;
  • проходження процедури оцінювання результатів навчання замість
інших осіб;
  • необ’єктивне оцінювання компетентностей педагогічних працівників під час атестації чи сертифікації.
Педагогічні працівники, стосовно яких встановлено факт порушення академічної доброчесності:
  • не можуть бути залучені до проведення процедур та заходів забезпечення і підвищення якості освіти, учнівських олімпіад та інших змагань;
  • не можуть бути допущені до позачергової атестації, що має на меті підвищення кваліфікаційної категорії або присвоєння педагогічного звання;
  • не можуть отримувати будь-які види заохочення (премії, інші заохочувальні виплати, нагороди тощо)впродовж одного року;
  • можуть бути позбавлені педагогічного звання.
Факт порушення академічної доброчесності враховується під час:
  • вирішення питання про притягнення педагогічного працівника до дисциплінарної відповідальності;
  • конкурсного відбору на посаду директора.
За порушення академічної доброчесності до учня може бути застосовано такі види академічної відповідальності:
  • зауваження;
  • повторне проходження підсумкового оцінювання;
  • повторне проходження державної підсумкової атестації;
  • повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми;
  • позбавлення отриманих із порушеннями академічної доброчесності академічної стипендії, призових місць на учнівських змаганнях, турнірах, олімпіадах, конкурсах.
Рішення про встановлення факту порушення педагогічним працівником академічної доброчесності та визначення виду академічної відповідальності приймає педагогічна рада за участю працівника та/або його законного представника.
Рішення про академічну відповідальність учнів приймає педагогічний працівник, який виявив порушення академічної доброчесності, або педагогічна рада ЗАКЛАДУ відповідно до положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти.
Рішення про позбавлення учня академічної стипендії, призових місць на учнівських змаганнях, турнірах, олімпіадах, конкурсах, отриманих із порушеннями академічної доброчесності, приймає орган (посадова особа), який їх надав (присвоїв) у порядку, визначеному законодавством.
Види академічної відповідальності, що можуть бути застосовані до учнів та педагогічних працівників, повинні бути співмірними із вчиненими порушеннями. За одне порушення може бути застосовано лише один із видів академічної відповідальності.
Рішення про притягнення до академічної відповідальності може бути оскаржене у порядку, визначеному положенням про внутрішню систему забезпечення якості освіти ЗАКЛАДУ.
4.7. ЗАКЛАД має право ініціювати акредитацію освітньої (освітніх) програми (програм) відповідно до законодавства.
 
V. Управління ЗАКЛАДОМ
 
5.1. Управління ЗАКЛАДОМ здійснюють:
  • засновник або уповноважений ним орган;
  • директор;
  • педагогічна рада;
  • піклувальна рада;
  • інші  органи  громадського  самоврядування  учасників  освітнього
процесу.
Трудові відносини в системі загальної середньої освіти регулюються законодавством України про працю, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» та іншими нормативно-правовими актами.
5.2. Засновник ЗАКЛАДУ або уповноважений ним орган (посадова особа):
  • затверджує статут (його нову редакцію);
  • затверджує положення про конкурс на посаду директора ЗАКЛАДУ та склад конкурсної комісії;
  • приймає  рішення  про проведення  конкурсу на  посаду директора
ЗАКЛАДУ;
  • затверджує за поданням ЗАКЛАДУ стратегію його розвитку;
  • фінансує виконання стратегії розвитку ЗАКЛАДУ, у тому числі здійснення інноваційної діяльності закладом освіти;
  • утворює та ліквідує структурні підрозділи у ЗАКЛАДІ;
  • здійснює  контроль  за  використанням  ЗАКЛАДОМ  публічних
коштів;
  • здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками віку, статі, раси, кольору шкіри, стану здоров’я, інвалідності, особливих освітніх потреб, громадянства, національності, політичних, релігійних чи інших переконань, місця проживання, мови спілкування, походження, сімейного, соціального та майнового стану, складних життєвих обставин, наявності судимості та іншими ознаками;
 
  • затверджує кошторис ЗАКЛАДУ, у тому числі обсяг коштів, що передбачається на підвищення кваліфікації педагогічних працівників, та контролює його виконання;
  • реалізує інші права, передбачені цим Законом та іншими актами законодавства;
  • забезпечує утримання та розвиток ЗАКЛАДУ, його матеріально-технічної бази на рівні, достатньому для виконання вимог державних стандартів, ліцензійних умов провадження освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти, вимог трудового законодавства, оплати праці педагогічних та інших працівників, охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки тощо; дотримання принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування під час проектування, будівництва та реконструкції будівель, споруд, приміщень; можливість учнів продовжити навчання на відповідному рівні освіти у разі реорганізації чи ліквідації ЗАКЛАДУ; оприлюднення всієї публічної інформації відповідно до вимог законів України "Про освіту", "Про доступ до публічної інформації" та "Про відкритість використання публічних коштів".
Засновник або уповноважений ним орган не може делегувати керівникам, педагогічним чи піклувальним радам, органам громадського самоврядування ЗАКЛАДУ власні повноваження, визначені цим статутом, законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту».
5.3. Керівництво ЗАКЛАДОМ здійснює директор, повноваження якого визначаються Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Статутом та трудовим договором.
Директор призначається та звільняється з посади міським головою. Призначення на посаду здійснюється за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки – для особи, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше) на підставі рішення конкурсної комісії, відповідно до Положення про конкурс на посаду керівника закладу освіти.
Додаткові кваліфікаційні вимоги до керівника та порядок його обрання (призначення) визначаються Положенням про конкурс на посаду керівника закладу освіти.
Директор має право:
  • діяти від імені ЗАКЛАДУ без довіреності та представляти його у відносинах з іншими особами;
  • підписувати документи з питань освітньої, фінансово-господарської та іншої діяльності ЗАКЛАДУ;
  • приймати рішення щодо діяльності ЗАКЛАДУ в межах повноважень, визначених законодавством та контрактом, у тому числі розпоряджатися в установленому порядку майном ЗАКЛАДУ та його коштами;
 
 
  • виконувати закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» та інші акти законодавства, а також забезпечувати та контролювати їх виконання працівниками ЗАКЛАДУ, зокрема в частині організації освітнього процесу державною мовою;
  • планувати та організовувати діяльність ЗАКЛАДУ;
  • розробляти проект кошторису та подавати його засновнику або уповноваженому ним органу на затвердження;
  • надавати щороку засновнику пропозиції щодо обсягу коштів, призначати на посаду, переводити на іншу посаду та звільняти з посади працівників, визначати їхні посадові обов’язки, заохочувати та притягати до дисциплінарної відповідальності, а також вирішувати інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог законодавства;
  • визначати режим роботи ЗАКЛАДУ;
  • ініціювати перед засновником або уповноваженим ним органом питання щодо створення або ліквідації структурних підрозділів;
  • видавати відповідно до своєї компетенції накази і контролювати їх
виконання;
  • укладати угоди (договори, контракти) з фізичними та/або юридичними особами відповідно до своєї компетенції;
  • звертатися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти із заявою щодо проведення позапланового інституційного аудиту, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або громадської акредитації ЗАКЛАДУ;
  • приймати рішення з інших питань діяльності ЗАКЛАДУ.
Директор зобов’язаний:
  • організовувати фінансово-господарську діяльність ЗАКЛАДУ в межах затвердженого кошторису;
  • забезпечувати   розроблення   та   виконання   стратегії   розвитку
ЗАКЛАДУ;
  • затверджувати правила внутрішнього розпорядку ЗАКЛАДУ;
  • затверджувати посадові інструкції працівників ЗАКЛАДУ;
  • організовувати освітній процес та видачу документів про освіту;
  • затверджувати освітню (освітні) програму (програми) ЗАКЛАДУ відповідно до цього Закону;
  • створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, в тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану;
  • затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в ЗАКЛАДІ, забезпечити її створення та функціонування;
  • створювати умови, необхідні для підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • забезпечувати розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня;
  • контролювати виконання педагогічними працівниками та учнями
(учнем) освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану;
  • забезпечувати здійснення контролю за досягненням учнями результатів навчання, визначених державними стандартами повної загальної середньої освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом;
  • створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;
  • сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками;
  • створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю ЗАКЛАДУ;
  • сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування в ЗАКЛАДІ;
  • формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя учнів та працівників ЗАКЛАДУ;
  • створювати в ЗАКЛАДІ безпечне освітнє середовище, вільне від насильства та булінгу (цькування), забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;
  • організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню учнів відповідно до законодавства;
  • забезпечувати відкритість і прозорість діяльності ЗАКЛАДУ, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України "Про освіту", "Про доступ до публічної інформації", "Про відкритість використання публічних коштів" та інших законів України;
  • здійснювати зарахування, переведення, відрахування учнів, а також їх заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності відповідно до вимог законодавства;
  • організовувати документообіг, бухгалтерський облік та звітність відповідно до законодавства;
  • звітувати щороку на загальних зборах (конференції) колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку ЗАКЛАДУ;
  • виконувати інші обов’язки, покладені на нього законодавством, засновником, установчими документами ЗАКЛАДУ, колективним договором, контрактом;
  • протягом першого року після призначення на посаду пройти курс підвищення кваліфікації з управлінської діяльності обсягом не менше 90 навчальних годин.
5.4. Педагогічна рада є основним постійно діючим колегіальним органом управління ЗАКЛАДУ.
Усі педагогічні працівники зобов’язані брати участь у засіданнях педагогічної ради. Головою педагогічної ради є директор.
Педагогічна рада ЗАКЛАДУ:
  • схвалює стратегію розвитку ЗАКЛАДУ та річний план роботи;
  • схвалює освітню (освітні) програму (програми), зміни до неї (них) та оцінює результати її (їх) виконання;
 
  • схвалює правила внутрішнього розпорядку, положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти;
  • приймає рішення щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
  • приймає рішення щодо переведення учнів на наступний рік навчання, їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків, а також щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів та інших учасників освітнього процесу;
  • розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, професійної майстерності, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • приймає рішення щодо визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічного працівника, отриманих ним поза закладами освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою;
  • приймає рішення щодо впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
  • може ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту, громадської акредитації, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або освітньої діяльності ЗАКЛАДУ;
  • розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом ЗАКЛАДУ до її повноважень.
Засідання педагогічної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови педагогічної ради є визначальним. Рішення педагогічної ради оформлюються протоколом засідання, який підписується головою та секретарем педагогічної ради.
Рішення педагогічної ради, прийняті в межах її повноважень, вводяться в
дію наказами директора та є обов’язковими до виконання всіма учасниками освітнього процесу у ЗАКЛАДІ.
5.5. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування є загальні збори (конференція) колективу ЗАКЛАДУ, що скликаються не менше одного разу на рік.
Делегати загальних зборів (конференції) з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:
  • працівників ЗАКЛАДУ – зборами трудового колективу;
  • від учнів 5-11 класів – класними зборами;
  • батьків, представників громадськості – класними батьківськими
зборами.
Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів (Загальні збори (конференція) правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів від кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.
Право скликати збори (конференцію) мають учасники освітнього процесу (делегати конференції), якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор ЗАКЛАДУ, засновник.
 
Загальні збори (конференція) ЗАКЛАДУ:
  • заслуховують звіт директора;
  • розглядають та схвалюють проект колективного договору;
  • затверджують правила внутрішнього трудового розпорядку;
  • визначають порядок обрання, чисельність, склад і строк повноважень комісії з трудових спорів;
  • розглядають питання освітньої, методичної та фінансово-господарської діяльності;
  • затверджують основні напрямки вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності;
  • приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших працівників.
5.6. Піклувальна рада ЗАКЛАДУ може бути утворена за рішенням засновника або уповноваженого ним органу на визначений засновником строк.
 
Піклувальна рада сприяє виконанню перспективних завдань розвитку ЗАКЛАДУ, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії ЗАКЛАДУ з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, громадськістю, громадськими об’єднаннями, юридичними та фізичними особами.
 
Піклувальна рада:
  • аналізує та оцінює діяльність ЗАКЛАДУ і його директора;
  • розробляє пропозиції до стратегії та перспективного плану розвитку ЗАКЛАДУ та аналізує стан їх виконання;
 
  • сприяє залученню додаткових джерел фінансування, що не заборонені законом;
 
  • проводить моніторинг виконання кошторису ЗАКЛАДУ і вносить відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду директором;
 
  • має право звернутися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти щодо проведення позапланового інституційного аудиту ЗАКЛАДУ;
  • може вносити засновнику закладу освіти подання про заохочення директора або притягнення його до дисциплінарної відповідальності з підстав, визначених законом;
Ø здійснює інші повноваження, визначені установчими документами ЗАКЛАДУ.
 
Склад піклувальної ради формується засновником або уповноваженим ним органом з урахуванням пропозицій органів управління ЗАКЛАДУ, органів громадського самоврядування ЗАКЛАДУ, депутатів Калуської міської ради.
До складу піклувальної ради не можуть входити учні та працівники ЗАКЛАДУ, для якого вона утворюється.
Піклувальна рада є колегіальним органом. Засідання піклувальної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її затвердженого складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її затвердженого складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови піклувальної ради є визначальним. Рішення піклувальної ради оформлюються протоколом її засідання, який підписують головуючий на засіданні та секретар.
Члени піклувальної ради мають право брати участь у роботі колегіальних органів управління ЗАКЛАДОМ з правом дорадчого голосу.
Піклувальна рада діє на підставі положення, затвердженого засновником.
5.7. У ЗАКЛАДІ можуть функціонувати методична рада, методичні об’єднання, творчі (динамічні) групи тощо, що охоплюють спеціалістів певного професійного спрямування.
5.8. Учнівське самоврядування здійснюється учнями через органи учнівського самоврядування з метою формування та розвитку громадянських, управлінських і соціальних компетентностей учнів, пов’язаних з ідеями демократії, справедливості, рівності прав людини, добробуту, здорового способу життя тощо. Учні мають рівні права на участь в учнівському самоврядуванні. Органи учнівського самоврядування можуть діяти на рівні класу, структурного підрозділу, ЗАКЛАДУ та утворюються за ініціативою учнів. Інші учасники освітнього процесу не повинні перешкоджати і втручатися в діяльність органів учнівського самоврядування.
Учнівське самоврядування керується законодавством, правилами внутрішнього розпорядку, положенням про учнівське самоврядування ліцею та має право:
  • брати участь в обговоренні питань удосконалення освітнього процесу, науково-дослідної роботи, організації дозвілля, оздоровлення, побуту та харчування;
  • проводити за погодженням з директором організаційні, просвітницькі, наукові, спортивні, оздоровчі та інші заходи та/або ініціювати їх проведення перед директором;
  • брати участь у заходах із забезпечення якості освіти відповідно до процедур внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
  • захищати права та інтереси учнів;
  • вносити пропозиції та/або брати участь у розробленні та/або обговоренні плану роботи ЗАКЛАДУ, змісту освітніх і навчальних програм;
  • на невідкладний прийом директором з питань захисту честі, гідності та/або прав учнів;
 
  • через своїх представників брати участь у засіданнях педагогічної ради з усіх питань, що стосуються організації та реалізації освітнього процесу.
 
Діяльність органів учнівського самоврядування не повинна призводити до порушення законодавства, статуту, правил внутрішнього розпорядку, прав та законних інтересів інших учасників освітнього процесу.
 
VI. Прозорість та інформаційна відкритість ЗАКЛАДУ
 
6.1. ЗАКЛАД формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює на своєму веб-сайті таку інформацію:
  • Статут;
  • ліцензії на провадження освітньої діяльності;
  • сертифікати про акредитацію освітніх програм;
  • структуру та органи управління;
  • кадровий склад згідно з ліцензійними умовами;
  • освітні програми та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;
  • територію обслуговування;
  • ліцензований обсяг та фактичну кількість осіб, які навчаються у
 
ЗАКЛАДІ;
  • мову освітнього процесу;
  • наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);
  • матеріально-технічне забезпечення;
  • результати моніторингу якості освіти;
  • річний звіт про діяльність ЗАКЛАДУ;
  • умови  доступності  для  навчання  осіб  з  особливими  освітніми
   
потребами;
 
  • перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати;
  • правила поведінки учнів у ЗАКЛАДІ;
  • план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню);
 
  • порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування);
  • порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в ЗАКЛАДІ та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування);
  • інша інформація, що оприлюднюється за рішенням ЗАКЛАДУ або на вимогу законодавства.
 
6.2. ЗАКЛАД зобов’язаний оприлюднювати на веб-сайті кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством.
Інформація та документи, якщо вони не віднесені до категорії інформації з обмеженим доступом, розміщуються для відкритого доступу не пізніше ніж через десять робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено законодавством.
Перелік додаткової інформації, обов’язкової для оприлюднення ЗАКЛАДОМ, може визначатися спеціальними законами.
 
VІІ. Економічні відносини ЗАКЛАДУ
 
7.1. Фінансово-господарська діяльність ЗАКЛАДУ здійснюється відповідно до законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про місцеве самоврядування в Україні», Бюджетного кодексу України та інших нормативно-правових актів.
 
Фінансова автономія ЗАКЛАДУ в частині використання бюджетних коштів передбачає самостійне здійснення витрат у межах затверджених кошторисами обсягів, зокрема на:
  • формування структури ЗАКЛАДУ та його штатного розпису;
  • оплату праці працівників, встановлення доплат, надбавок, винагороди, виплату матеріальної допомоги та допомоги на оздоровлення, преміювання, інших видів стимулювання та відзначення працівників;
  • оплату поточних ремонтних робіт приміщень і споруд ЗАКЛАДУ;
  • оплату підвищення кваліфікації педагогічних та інших працівників;
 
  • укладення відповідно до законодавства цивільно-правових угод (господарських договорів) для забезпечення діяльності ЗАКЛАДУ.
7.2. Утримання та розвиток матеріально-технічної бази фінансуються за рахунок коштів засновника та інших джерел фінансування.
 
7.3. ЗАКЛАД може надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України або засновник.
 
Учні та їх батьки можуть отримувати в ЗАКЛАДІ платні освітні та інші послуги виключно на добровільних засадах.
 
7.4. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку визначається директором відповідно до законодавства. За рішенням директора бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно ЗАКЛАДОМ або через централізовану бухгалтерію.
 
7.5. Фінансово-господарська діяльність здійснюється на основі кошторису ЗАКЛАДУ.
 
7.6. Джерелами фінансування ЗАКЛАДУ відповідно до законодавства є:
  • державний бюджет;
  •       місцевий бюджет;
  • плата за надання освітніх та інших послуг відповідно до укладених
договорів;
  • доходи від надання в оренду приміщень, споруд, обладнання;
  • гранти вітчизняних і міжнародних організацій;
  • добровільні внески у вигляді коштів, матеріальних цінностей, нематеріальних активів, одержаних від підприємств, установ, організацій, фізичних осіб;
  • інші джерела, не заборонені законодавством.
 
7.7. Фінансування освітньої діяльності з державного бюджету може здійснюватися шляхом надання освітніх субвенцій.
Бюджетні асигнування на освіту, включаючи кошти освітніх субвенцій, позабюджетні кошти та кошти, отримані ЗАКЛАДОМ за надання додаткових освітніх послуг, не можуть бути вилучені в дохід держави або місцевого бюджету. Зазначені кошти спрямовуються на діяльність, визначену Статутом.
Кошти, матеріальні та нематеріальні активи, що надходять до ЗАКЛАДУ
  • вигляді безповоротної фінансової допомоги, інших надходжень, добровільних пожертвувань юридичних і фізичних осіб, у тому числі нерезидентів, для провадження освітньої, оздоровчої, спортивної, культурної діяльності, не вважаються прибутком.
 
Усі кошти, отримані від оренди нерухомого майна ЗАКЛАДУ, використовуються виключно на зміцнення матеріально-технічної бази.
Доходи (прибутки) ЗАКЛАДУ використовуються виключно для фінансування видатків на його утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямків діяльності, визначеним цим Статутом.
Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновника ЗАКЛАДУ, працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску та інших відрахувань), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
 
  • разі одержання коштів з інших джерел бюджетні асигнування ЗАКЛАДУ не зменшуються.
 
ЗАКЛАД самостійно розпоряджається надходженнями від провадження господарської та іншої діяльності, передбаченої Статутом, укладеними договорами.
7.8. ЗАКЛАД має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.
 
7.9. Кошти ЗАКЛАДУ зберігаються на його рахунках у Державній казначейській службі України і знаходяться у повному його розпорядженні. Не використані за звітний період кошти вилученню не підлягають за умови виконання закладом розрахункових показників його розвитку, якщо інше не передбачено законодавством.
 
7.10. Штатний розпис ЗАКЛАДУ затверджується директором на підставі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти за погодженням з уповноваженим органом.
7.11. За наявності додаткових коштів на фінансування ЗАКЛАДУ можливе збільшення фонду заробітної плати для індивідуального преміювання працівників.
 
7.12. За наявності фінансових можливостей (асигнувань) засновника додатково можуть виділятися бюджетні кошти на поділ класів на групи з окремих предметів, факультативи, консультації, індивідуальне, інклюзивне навчання та для організації позакласної (гуртки, лекції, курси тощо), методичної, науково-експериментальної роботи.
 
7.13. Для роботи (за наявності бюджетних та додаткових коштів) можуть бути введені додаткові посади за погодженням з органом місцевого самоврядування забезпечення ефективного управління освітнім процесом і проведення науково-методичної.
 
7.14. Матеріально-технічна база ЗАКЛАДУ включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інші цінності. Майно ЗАКЛАДУ перебуває у комунальній власності Калуської міської територіальної громади і закріплено за ним на правах оперативного управління.
ЗАКЛАД, відповідно до чинного законодавства, користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.
 
Вимоги до матеріально-технічної бази ЗАКЛАДУ визначаються відповідними будівельними і санітарно-гігієнічними нормами і правилами, а також типовими переліками обов'язкового навчального та іншого обладнання (в тому числі корекційного), навчально-методичних та навчально-наочних посібників, підручників, художньої та іншої літератури.
 
7.15. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна ЗАКЛАДУ проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані ЗАКЛАДУ внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до законодавства.
7.16. Держава гарантує безоплатне забезпечення підручниками (у тому числі електронними), посібниками всіх учнів та педагогічних працівників у порядку, встановленому законодавством.
 
VІІІ. Міжнародне співробітництво
8.1. ЗАКЛАД має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки з органами управління освітою та навчальними закладами освіти інших держав, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.
8.2. ЗАКЛАД, педагогічні працівники та учні можуть брати участь у реалізації міжнародних проектів та програм.
 
ІX. Відповідальність за порушення законодавства
про загальну середню освіту
 
 
9.1. Посадові особи і громадяни, винні у порушенні законодавства про загальну середню освіту, несуть відповідальність у порядку, встановленому законами України.
9.2. Шкода, заподіяна учнями ЗАКЛАДУ, відшкодовується відповідно до законодавства України.
9.3. Злісне ухилення батьків від виконання обов'язків щодо здобуття їх неповнолітніми дітьми повної загальної середньої освіти може бути підставою для позбавлення їх батьківських прав.
 
 
Х. Утворення, реорганізація, ліквідація та перепрофілювання
ЗАКЛАДУ
 
10.1. Рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) ЗАКЛАДУ приймає його засновник. Заклад створюється відповідно до ліцензійних умов провадження освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти.
10.2. У разі реорганізації чи ліквідації ЗАКЛАДУ засновник зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти.
10.3. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління ЗАКЛАДОМ.
Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно ЗАКЛАДУ, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.
  • випадку реорганізації права та зобов’язання ЗАКЛАДУ переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених закладів загальної середньої освіти.