УКРАЇНА

КАЛУСЬКА МІСЬКА РАДА

РІШЕННЯ

28.10.2021 917

Про звернення Калуської міської
ради до Кабінету Міністрів України щодо забезпечення
права дітей з особливими освітніми потребами на
психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові
послуги в інклюзивно-ресурсних центрах
м.Калуш
(двадцята сесія восьмого
демократичного скликання)

Керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада

ВИРІШИЛА:

  1. Схвалити і направити звернення Калуської міської ради до Кабінету Міністрів України щодо забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги в інклюзивно-ресурсних центрах(додається).

2. Контроль за виконанням рішення покласти на секретаря міської ради Віктора Гільтайчука.

Міський голова                                                                                         Андрій НАЙДА

Кабінету Міністрів України

Звернення

щодо забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги в інклюзивно-ресурсних центрах

21 липня 2021 року набрали чинності положення постанови Кабінету Міністрів України №765 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами», яким серед іншого було внесено зміни до Положення про інклюзивно-ресурсний центр, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 року № 545 року та виключено із завдань ІРЦ надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг для учнів інклюзивних шкіл та вихованців інклюзивних груп дитячих садочків.

Водночас станом на 2021 рік ІРЦ м. Калуш забезпечує психолого-педагогічними та корекційно-розвитковими послугами майже 200 дітей з особливими освітніми потребами.

Враховуючи недостатню кількість у м. Калуш педагогічних працівників, зокрема дефектологів, логопедів, психологів, реабілітологів, реалізація зазначених змін призведе до позбавлення дітей, охоплених інклюзивним навчанням, права на якісну кваліфіковану допомогу, та їх повернення на індивідуальну форму навчання.

Слід наголосити, що такий крок не узгоджується з нормами статті 20 Закону України «Про освіту», де надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг є невід’ємною частиною освітнього процесу та однією з цілей утворення інклюзивно-ресурсних центрів.

З метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги в ІРЦ, а також враховуючи положення Конвенції ООН про права осіб з інвалідністю, Саламанської декларації звертаємось з проханням внести відповідні зміни до Положення про інклюзивно-ресурсний центр, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 року № 545 року та зокрема:

  • передбачити серед переліку завдань інклюзивно-ресурсних центрів надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних класах (групах) у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти;
  • виключити право інклюзивно-ресурсних центрів щодо проведення додаткової медичної діагностики для комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини.

Прийнято на двадцятій сесії

восьмого демократичного скликання

Калуської міської ради 28.10.2021 року