ОПИС ДОКУМЕНТУ

Рішення:

Прийнято

Сесія:

XXII

Скликання:

VIII

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    24
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    8
  • Відсутні
    7

УКРАЇНА
КАЛУСЬКА  МІСЬКА  РАДА
РІШЕННЯ
16.12.2021     №   1084
 Про звернення Калуської міської ради  щодо неприпустимості набрання чинності проєктом закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» (реєстр.№ВР 5600)
м.Калуш
        (двадцять друга сесія восьмого   
          демократичного скликання)
 
   
  
Керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада 
 
ВИРІШИЛА:
            1. Схвалити і направити звернення Калуської міської ради до Президента України, Верховної Ради України  щодо неприпустимості набрання чинності проєктом закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» (реєстр.№ВР 5600) (додається).
 
2. Контроль за виконанням рішення покласти на секретаря міської ради Віктора Гільтайчука.
 
  
Міський голова                                                                 Андрій  НАЙДА
  
Президенту України
Володимиру ЗЕЛЕНСЬКОМУ         
                                                                                                  Верховній  Раді України
 
ЗВЕРНЕННЯ
30 листопада 2021 р. Верховна Рада України схвалила у другому читанні і в цілому Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» (реєстр. № 5600).
За експертною оцінкою провідних бізнес-асоціацій українських і іноземних підприємців, інвесторів, роботодавців, платників податків – у т.ч. Європейської Бізнес Асоціації, Американської торгової палати, Спілки українського бізнесу – даний закон, по суті, є оголошенням податкового терору. Він кардинально розширює права працівників Державної податкової служби України, повертає до життя забуті після 2014 року практики «азаровщини» і робить безправним український бізнес.
Зокрема, згаданий проєкт передбачає:
  1. списання податкових боргів з рахунків підприємств без рішення суду (на 91ий день заборгованості);
  2. право Державної податкової служби надсилати запити не за фактом порушення, а за підозрою у несплаті податків - запити ДПС перетворяться на інструмент тиску на бізнес з метою отримання хабарів;
  3. заборону на виїзд за кордон директора підприємства, що має заборгованість із сплати податків, чим порушується право на свободу пресування, гарантоване Конституцією України.
  4. стягнення податку на прибуток наперед, шляхом заборони включати 50% збитків минулого року, що мали б зменшити базу оподаткування.
Впевнені, що такі кроки суттєво погіршать бізнесовий та інвестиційний клімат України, який вже суттєво постраждав через пандемію коронавірусу і економічну кризу, призведуть до зростання рівня корупції і порушення основних прав і свобод людини.
Також звертаємо Вашу увагу, що вищезазначений закон суттєво збільшує податковий тиск на сільськогосподарських виробників, на малий бізнес та створює суттєві інфляційні ризики, призведе до тінізації виробництва та збуту сільгосппродукції.
Зокрема, закон передбачає:
  1. суттєве підвищення податкового тиску на усіх без винятку власників і користувачів сільськогосподарських земель, у тому числі мікровласників: для ділянок за межами населеного пункту через запровадження мінімального податкового зобов’язання податок зростає з діючих 200 грн. (а власники-пенсіонери взагалі звільнені від сплати податку) до 1500 грн з кожного гектара;
  2. індексацію ставок ренти на воду та ліс, що призведе до подорожчання на 14,5% дров та води, потрібних людям;
  3. запровадження податку на доходи фізичних осіб з усієї вирощеної продукції, якщо її сукупна вартість перевищує 72 тис. грн. (12 мінімальних зарплат) (зараз усе, що вирощене на ділянці менше 2 га не оподатковується) – це може суттєво підвищити ціни – зокрема, на овочі і фрукти;
  4. починаючи з третього продажу нерухомості за рік запроваджується податок на рівні 18%, що неминуче призведе до додаткового підвищення цін на житло, адже наразі частина компаній, які працюють на ринку нерухомості, є суб’єктами спрощеної системи оподаткування, обліку і звітності (зокрема, єдиний податок – 5%);
  5. збільшення плати за використання радіочастотами на 5%, що призведе до подорожчання мобільного зв’язку. Таким чином порушено меморандум з провідними операторами мобільного зв’язку, який підписав уряд в 2019 р.
Впевнені, що згадані негативи прийнятого закону призведуть до суттєвого посилення інфляції, зниження рівня довіри між державною владою, місцевим самоврядуванням і бізнесом, а також – через суттєве погіршення бізнесового і інвестиційного клімату – всупереч назві закону, вкрай негативно відіб’ються на доходах і державного, і місцевих бюджетів.
У зв’язку з зазначеним вище, звертаємося:
 до Верховної Ради України з вимогою поставити на голосування і підтримати проект Постанови «Про скасування рішення Верховної Ради України від 30.11.2021 про прийняття у другому читанні та в цілому проекту Закону "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень" (№ 5600 від 02.06.2021);
до Президента України – з вимогою повернути Закон "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень" (№5600 від 02.06.2021) до Верховної Ради України (застосувати право вето).
 
Прийнято на  двадцять другій  сесії  восьмого демократичного скликання Калуської міської ради    16.12.2021 року