ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 1953
Текст:Про нову редакцію Статуту
комунальної установи
«Інклюзивно-ресурсний центр
Калуської міської ради»
Відповідно до ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», керуючись постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2021 р. № 765 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами», враховуючи рекомендації постійної комісії міської ради з питань законності, депутатської діяльності та антикорупційної політики, міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити нову редакцію Статуту комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр Калуської міської ради» (додається).
2. Директору комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр Калуської міської ради» (Світлана ЮРЧАК) провести державну реєстрацію Статуту відповідно до законодавства.
3. Рішення міської ради від 21.06.2018 року № 1640 «Про внесення змін в рішення міської ради від 29.03.2018 року № 1448 «Про створення комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр Калуської міської ради» вважати таким, що втратило чинність.
4. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчої влади Надію ГУШ.
Міський голова Андрій НАЙДА
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення міської ради
____________20___№__________
Секретар міської ради
____________ Віктор ГІЛЬТАЙЧУК
рішення міської ради
____________20___№__________
Секретар міської ради
____________ Віктор ГІЛЬТАЙЧУК
СТАТУТ
КОМУНАЛЬНОЇ УСТАНОВИ
«ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР
КАЛУСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ»
(нова редакція)
Калуш
2021
2021
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА «ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР КАЛУСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ» (далі – ІРЦ) є комунальною установою і знаходиться у комунальній власності.
Повне найменування українською мовою: КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА
«ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР КАЛУСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ».
Скорочене найменування українською мовою: ІРЦ.
1.2. Засновником ІРЦ є Калуська міська рада (код в ЄДРПОУ 33578261) (далі – Засновник). У своїй діяльності ІРЦ підпорядковується Засновнику. Департамент освіти, науки та молодіжної політики Івано-Франківської обласної державної адміністрації здійснює координацію діяльності ІРЦ, контроль за дотриманням ним актів законодавства, Положення про ІРЦ та цього Статуту.
1.3. Засновник здійснює фінансування комунальної установи, його матеріально-
технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування.
ІРЦ може мати у своїй структурі філію (філії). ІРЦ може організовувати власну діяльність з використанням мобільного інклюзивно-ресурсного центру.
Кілька засновників можуть прийняти спільне рішення про утворення ІРЦ та укласти договір про спільну діяльність або засновницький договір у порядку, визначеному законодавством.
1.4. ІРЦ у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр», іншими нормативно-правовими актами, в тому числі рішеннями Департаменту освіти, науки та молодіжної політики Івано-Франківської обласної державної адміністрації, Засновника, наказів управління освіти та цим Статутом.
1.5. Юридична адреса ІРЦ: вулиця Підвальна, будинок 16, місто Калуш, 77300.
1.6. Режим роботи ІРЦ.
ІРЦ працює за п’ятиденним робочим тижнем у режимі повного робочого дня. Вихідні дні – субота, неділя, святкові. Щоденний графік роботи центру:
- початок роботи – 8.00.
- закінчення роботи – 17.15 (п’ятниця – 16.00).
1.7. ІРЦ є юридичною особою, що утворюється як бюджетна установа, має печатку і штампи, бланки встановленого зразка, може мати самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства.
1.8. При зміні юридичної адреси ІРЦ зобов’язаний повідомити про це орган, що здійснив державну реєстрацію та інші зацікавлені органи у визначений законодавством термін.
1.9. ІРЦ є неприбутковою установою та не має на меті отримання доходів.
Забороняється розподіляти отримані доходи (прибутки) або їх частини для розподілу серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
Доходи (прибутки) ІРЦ використовуються винятково для фінансування видатків на утримання ІРЦ, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених його установчими документами.
ІІ. МЕТА ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ
2.1. ІРЦ створений з метою забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи (далі – комплексна оцінка) та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.
2.2. Відповідно до поставленої мети, основними завданнями ІРЦ є:
2.2.1 проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб;
2.2.2 надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи;
2.2.3 консультування батьків, інших законних представників особи з особливими освітніми потребами щодо особливостей її розвитку;
2.2.4 забезпечення участі педагогічних працівників ІРЦ:
- у діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами;
- у семінарах, тренінгах, майстер-класах для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, обміну досвідом тощо;
2.2.5 залучення (у разі потреби) педагогічних працівників ІРЦ під час засідань психолого-педагогічного консиліуму у спеціальних закладах загальної середньої освіти;
2.2.6 надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг дітям з особливими освітніми потребами:
- дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти;
- дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу;
2.2.7 визначення потреби в асистенті учня та/або супроводі дитини з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі (групі);
2.2.8 визначення рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти;
2.2.9 надання консультативної, психологічної допомоги батькам, іншим законним представникам осіб з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей та підвищення обізнаності щодо організації їх навчання і виховання;
2.2.10 інформування громади про діяльність ІРЦ та взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями тощо;
2.2.11 ведення обліку осіб, які звернулися до ІРЦ, шляхом формування їх електронного переліку в АС «ІРЦ»;
2.2.12 підготовка звітної та аналітичної інформації про результати діяльності ІРЦ.
2.2.13 інші функції, що випливають з покладених на ІРЦ завдань.
2.3. ІРЦ провадить діяльність з урахуванням таких принципів, як повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей, дотримання найкращих інтересів дитини, недопущення дискримінації та порушення прав дитини, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомча співпраця.
ІІІ. ПРАВОВИЙ СТАТУС
3.1. ІРЦ є юридичною особою публічного права.
3.2. ІРЦ користується закріпленим за ним майном на праві оперативного управління.
3.3. ІРЦ здійснює господарську діяльність.
3.4. Збитки, завдані ІРЦ внаслідок виконання рішень органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, які було визнано судом неконституційними або недійсними, підлягають відшкодуванню зазначеними органами добровільно або за рішенням суду.
3.5. Для здійснення господарської діяльності ІРЦ залучає і використовує матеріально-технічні, фінансові, трудові та інші види ресурсів, використання яких не заборонено законодавством.
3.6. Засновник не відповідає за зобов'язаннями ІРЦ, а ІРЦ не відповідає за зобов'язаннями Засновника.
3.7. ІРЦ має право укладати угоди, набувати майнові та особисті немайнові права, нести обов'язки, бути особою, яка бере участь у справі, що розглядається в судах України, міжнародних та третейських судах.
IV. ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОВЕДЕННЯ КОМПЛЕКСНОЇ ОЦІНКИ
4.1. Комплексна оцінка, у тому числі повторна, проводиться:
за письмовим (або он-лайн, використовуючи АС “ІРЦ”) зверненням (заявою) до ІРЦ батьків (одного з батьків) або інших законних представників особи з особливими освітніми потребами, особи з особливими освітніми потребами, яка досягла 14 років (за погодженням із батьками, іншими законними представниками), органів опіки та піклування (для дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування (у разі непризначення законного представника у відповідному до законодавства порядку), повнолітньої особи (далі - заявники).
4.2. Усі письмові звернення (заяви) до ІРЦ щодо проведення комплексної оцінки невідкладно фіксуються в АС “ІРЦ”. У разі звернення до ІРЦ щодо проведення комплексної оцінки однієї і тієї самої особи воно фіксується як повторне.
4.3. Перед проведенням комплексної оцінки керівник (директор) ІРЦ або уповноважені ним працівники проводять первинний прийом заявників, визначають час, місце та дату проведення комплексної оцінки та встановлюють наявність у них таких документів:
- документи, що посвідчують особу заявників;
- свідоцтво про народження дитини;
- інші документи, що посвідчують особу, якій проводитиметься комплексна оцінка.
У разі проведення комплексної оцінки особи з інвалідністю до звернення (заяви) до ІРЦ щодо проведення комплексної оцінки додається її індивідуальна програма реабілітації.
4.4. ІРЦ проводить комплексну оцінку не пізніше ніж протягом місяця з моменту подання звернення (заяви).
4.5. У разі коли особа з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:
- психолого-педагогічна характеристика особи із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного закладу освіти;
- зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки;
- документи щодо додаткових обстежень особи;
- копія протоколу засідання команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами із зазначенням потреби щодо продовження тривалості здобуття освіти.
4.6. У разі коли особі з особливими освітніми потребами вже надавалися психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги, до ІРЦ подаються:
- попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;
- висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку.
4.7. ІРЦ можуть проводити комплексну оцінку, у тому числі повторну, за місцем навчання та/або проживання (перебування) особи. Графік проведення комплексної оцінки обов’язково погоджується з керівником відповідного закладу освіти, закладу охорони здоров’я та батьками (одним з батьків) або законними представниками дитини за два тижні до початку її проведення.
Для осіб, які мають освітні труднощі тяжкого та найтяжчого ступеня прояву; відповідно до індивідуальної програми реабілітації особи з інвалідністю потребують індивідуального догляду та супроводу; перебувають на довготривалому лікуванні та/або реабілітації в закладах охорони здоров’я комплексна оцінка проводиться за місцем їх проживання (перебування) .
Для здобувачів освіти комплексна оцінка проводиться з обов’язковим спостереженням та додатковим збором інформації фахівцями ІРЦ про особливості навчання особи в закладі освіти, консультацій з педагогічними працівниками закладу освіти щодо розроблення її індивідуальної освітньої траєкторії, індивідуальної програми розвитку, необхідності модифікації/адаптації освітньої програми (навчальних предметів), особливостей організації освітнього середовища, рекомендацій з надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг тощо. Для цього фахівці ІРЦ за заявою заявників виїжджають на місце навчання особи з особливими освітніми потребами.
У разі необхідності додаткової медичної діагностики від інших вузькопрофільних спеціалістів за погодженням із заявниками строк проведення комплексної оцінки може бути продовжено, але не більше як до 30 календарних днів з моменту подання ними письмової заяви.
4.8. Під час проведення комплексної оцінки фахівці ІРЦ повинні створити атмосферу довіри та доброзичливості, враховувати фізичний та емоційний стан особи, індивідуальні особливості її розвитку, вік, місце проживання, мову спілкування тощо.
4.9. Участь батьків (одного з батьків) або законних представників особи у проведенні комплексної оцінки є обов’язковою.
4.10. Комплексна оцінка проводиться фахівцями ІРЦ індивідуально за такими напрямами:
- оцінка фізичного розвитку особи;
- оцінка мовленнєвого розвитку особи;
- оцінка когнітивної сфери особи;
- оцінка емоційно-вольової сфери особи;
- оцінка освітньої діяльності особи.
За потреби під час комплексної оцінки може використовуватись інформація про стан здоров’я особи та результати медичної діагностики вузькопрофільних спеціалістів, яку надають заявники (за бажанням).
4.11. Метою проведення оцінки фізичного розвитку особи є визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо. За результатами оцінки вчитель-реабілітолог заповнює карту спостереження особи.
4.12. Оцінка мовленнєвого розвитку особи проводиться з метою визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури. Результати оцінки вчитель-логопед зазначає у висновку про комплексну оцінку.
4.13. Оцінка когнітивної сфери особи проводиться з метою визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага. Результати оцінки практичний психолог зазначає у висновку про комплексну оцінку.
4.14. Оцінка емоційно-вольової сфери особи проводиться з метою виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин. Результати оцінки практичний психолог зазначає у висновку про комплексну оцінку.
4.15. Метою проведення оцінки освітньої діяльності особи є визначення рівня сформованості знань, вмінь, навичок відповідно до освітньої програми або основних критеріїв формування вмінь та навичок осіб дошкільного віку. Таку оцінку проводить вчитель-дефектолог та її результати зазначає у висновку про комплексну оцінку.
4.16. У разі потреби фахівці ІРЦ можуть проводити комплексну оцінку за іншими напрямами, зокрема визначення рівня соціальної адаптації, взаємовідносин з однолітками, дорослими.
4.17. Результати комплексної оцінки оформлюються в електронному вигляді, зберігаються в ІРЦ та надаються батькам (одному з батьків) або законним представникам особи за письмовим зверненням.
Інформація про результати комплексної оцінки є конфіденційною. Обробка та захист персональних даних осіб в ІРЦ здійснюється відповідно до вимог Закону України “Про захист персональних даних”.
4.18. Узагальнення результатів комплексної оцінки здійснюється на засіданні фахівців ІРЦ, які її проводили, в якому мають право брати участь батьки (один з батьків) або законні представники особи з особливими освітніми потребами.
За результатами комплексної оцінки:
- визначаються наявність чи відсутність у особи особливих освітніх потреб та у разі їх наявності зазначається категорія (категорії) (тип (типи) її особливих освітніх потреб (труднощів);
- визначаються напрями, рівень та обсяг підтримки особи з особливими освітніми потребами в освітньому процесі, у тому числі обсяг психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, які надаються особам з особливими освітніми потребами в закладах освіти (для особи з інвалідністю - з урахуванням індивідуальної програми реабілітації);
- надаються рекомендації щодо складення, виконання, коригування індивідуальної програми розвитку в частині надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, змісту, форм та методів навчання відповідно до потенційних можливостей особи, створення належних умов для навчання залежно від порушення розвитку осіб з особливими освітніми потребами (доступність приміщень, особливості облаштування робочого місця, використання технічних засобів тощо).
4.19. За результатами засідання складається висновок про комплексну оцінку.
4.20. Фахівці ІРЦ зобов’язані ознайомити батьків (одного з батьків) або законних представників особи з особливими освітніми потребами з висновком про комплексну оцінку, умовами навчання та надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг у закладах освіти (у разі здобуття особою дошкільної чи загальної середньої освіти).
4.21. Комплексна оцінка з підготовкою відповідного висновку проводиться протягом 10 робочих днів.
4.22. Висновок про комплексну оцінку надається батькам (одному з батьків) або законним представникам особи з особливими освітніми потребами, за заявою яких (якого) її проведено, у двох примірниках, один з яких подається батьками (законними представниками) особи до закладу освіти.
4.23. Висновок про комплексну оцінку зберігається в АС «ІРЦ».
4.24. У разі встановлення фахівцями ІРЦ наявності у особи особливих освітніх потреб висновок про комплексну оцінку є підставою для складення для неї індивідуальної програми розвитку та надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг.
4.25. Комплексна оцінка може проводитися перед зарахуванням особи з особливими освітніми потребами до закладу дошкільної або загальної середньої освіти. З метою створення у такому закладі умов для навчання особи її батьки (один з батьків) або законні представники звертаються до ІРЦ за шість місяців до початку навчального року.
Перед проведенням комплексної оцінки батьки (один з батьків) або законні представники особи можуть звернутися до закладу освіти, який вони обрали, для зарахування особи.
4.26. Повторна комплексна оцінка фахівцями ІРЦ проводиться у разі:
- переходу особи з особливими освітніми потребами з дошкільного закладу освіти в заклад загальної середньої освіти; переведення особи із спеціального закладу дошкільної освіти, спеціального закладу загальної середньої освіти, закладу загальної середньої освіти до інклюзивної (спеціальної) групи закладу дошкільної освіти або інклюзивного (спеціального) класу закладу загальної середньої освіти;
- надання рекомендацій команди психолого–педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, психолого-педагогічного консиліуму спеціального закладу загальної середньої освіти щодо наявності успіхів або труднощів у засвоєнні особою освітньої програми;
- визначення потреби у продовженні тривалості здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, що здобувають загальну середню освіту.
4.27. У разі коли батьки (один з батьків) або законні представники особи з особливими освітніми потребами не погоджуються з висновком про комплексну оцінку, вони можуть звернутися до департаменту освіти, науки та молодіжної політики Івано-Франківської обласної державної адміністрації для проведення повторної комплексної оцінки.
Протягом 10 робочих днів з дати звернення батьків (одного з батьків) або
законних представників Департамент освіти, науки та молодіжної політики Івано-Франківської обласної державної адміністрації зобов’язаний організувати проведення повторної комплексної оцінки особи з особливими освітніми потребами за місцем її проживання (перебування)/навчання чи в іншому місці за попереднім погодженням з батьками (одним з батьків) або законними представниками.
4.28. Повторна комплексна оцінка може проводитися за всіма або окремими напрямами залежно від освітніх потреб особи з особливими освітніми потребами та наявної інформації про її розвиток.
4.29. За результатами повторної комплексної оцінки складається висновок про повторну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи, який зберігається в АС «ІРЦ», що є основою для розроблення індивідуальної програми розвитку особи з особливими освітніми потребами, надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, у разі потреби продовження тривалості здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, що здобувають загальну середню освіту.
4.30. Висновок про комплексну оцінку повинен містити категорію (категорії) (тип (типи) її особливих освітніх потреб (труднощів).
V. ОРГАНІЗАЦІЯ СИСТЕМНОГО КВАЛІФІКОВАНОГО СУПРОВОДУ, НАДАННЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ ТА КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВИХ ПОСЛУГ ОСОБАМ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
5.1. Організацію системного кваліфікованого супроводу, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг здійснюють фахівці ІРЦ, які:
- надають допомогу в організації освітнього процесу для осіб з особливими освітніми потребами, передбаченій її індивідуальною програмою розвитку;
- беруть участь у команді психолого-педагогічного супроводу особи в закладі освіти, участь у розробленні її індивідуальної програми розвитку;
- надають у разі потреби іншу методичну допомогу педагогічним працівникам закладу освіти та/або допомагають у залученні додаткових спеціалістів, які можуть надати практичну консультативну допомогу у складних випадках, тощо;
- консультують батьків (інших законних представників особи) щодо роботи з особою з особливими освітніми потребами вдома;
- виконують інші обов’язки відповідно до завдань ІРЦ та посадових обов’язків.
5.2. Системний кваліфікований супровід, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг спрямовані на:
- запобігання виникненню освітніх труднощів, їх мінімізацію в осіб з особливими освітніми потребами під час освітнього процесу;
- соціалізацію осіб з особливими освітніми потребами, розвиток їх самостійності та відповідних компетенцій;
- сприяння розвитку потенціалу в осіб з особливими освітніми потребами з подальшим визначенням їх професійної орієнтації;
- формування компенсаційних способів діяльності як важливої умови підготовки осіб з особливими освітніми потребами до навчання в закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти;
- забезпечення розвитку навичок саморегуляції та саморозвитку особи з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості.
VI. ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ
6.1. ІРЦ має право:
6.1.1. звертатися у порядку, передбаченому законодавством, до центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств і організацій незалежно від форм власності та підпорядкування, для отримання інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на ІРЦ завдань.
6.1.2. укладати господарські угоди з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також фізичними особами відповідно до законодавства.
6.1.3. здійснювати співробітництво з іноземними організаціями відповідно до законодавства.
6.1.4. залучати підприємства, установи та організації для реалізації своїх статутних завдань у визначеному законодавством порядку.
6.1.5. реалізувати інші права, що не суперечать чинному законодавству.
6.1.6. здійснювати оперативну діяльність по матеріально-технічному забезпеченню своєї роботи.
6.2. З метою якісного виконання покладених завдань ІРЦ зобов’язаний:
6.2.1. у разі виявлення складних життєвих обставин та/або ризику для життя і здоров’я особи невідкладно інформувати службу у справах дітей за місцем проживання дитини, територіальний підрозділ Національної поліції;
6.2.2. вносити пропозиції Засновнику, департаменту освіти, науки та молодіжної політики Івано-Франківської обласної державної адміністрації та Ресурсному центру підтримки інклюзивної освіти Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти пропозиції щодо удосконалення діяльності ІРЦ;
6.2.3. залучати у разі потреби додаткових фахівців, у тому числі медичних працівників, працівників соціальних служб, фахівців інших ІРЦ, працівників закладів дошкільної освіти (ясел-садків) компенсуючого типу, спеціальних закладів загальної середньої освіти та навчально-реабілітаційних центрів.
6.2.4. створювати належні умови для високопродуктивної праці, забезпечувати додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування.
VII. УПРАВЛІННЯ ЦЕНТРОМ
7.1. Управління ІРЦ здійснюється відповідно до цього Статуту та діючого законодавства.
7.2. Засновник:
7.2.1 утворює, реорганізовує та ліквідовує ІРЦ, затверджує та змінює їх склад, графік роботи, організовує та проводить конкурс на посаду керівника (директора) ІРЦ;
7.2.2 призначає на посаду та звільняє з посади керівника (директора) ІРЦ;
7.2.3 заслуховує звіт про діяльність ІРЦ;
7.2.4 залучає необхідних фахівців для надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг шляхом укладення цивільно-правових угод відповідно до запитів ІРЦ;
7.2.5 забезпечує створення матеріально-технічних умов, необхідних для функціонування ІРЦ та організації інклюзивного навчання;
7.2.6 проводить моніторинг виконання рекомендацій ІРЦ підпорядкованими їм закладами освіти.
7.3. Керівництво діяльністю ІРЦ здійснює керівник (директор), який призначається на посаду строком на шість років на конкурсній основі та звільняється з посади міським головою.
Рішення про проведення конкурсу приймається Засновником ІРЦ або уповноваженим ним органом (посадовою особою):
- одночасно з прийняттям рішення про утворення нового ІРЦ;
- не менш як за два місяці до завершення строкового трудового договору, укладеного з керівником (директором) ІРЦ;
- не пізніше ніж протягом десяти робочих днів з дня дострокового припинення договору, укладеного з керівником (директором) ІРЦ, чи визнання попереднього конкурсу таким, що не відбувся.
Конкурс на посаду керівника (директора) ІРЦ проводиться відповідно до положення про конкурс, затвердженого Засновником або уповноваженим ним органом (посадовою особою).
На посаду керівника (директора) ІРЦ призначається особа, яка має вищу освіту не нижче освітнього ступеня магістра (спеціаліста) за спеціальністю “Спеціальна освіта” (“Корекційна освіта”, “Дефектологія”) або “Психологія” (“Практична психологія”) та стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менш як п’ять років та яка пройшла конкурсний відбір і визнана переможцем конкурсу відповідно до порядку, затвердженого засновником ІРЦ.
7.4. Керівник (директор) ІРЦ може бути звільнено достроково на передбачених контрактом підставах відповідно до законодавства.
7.5. Керівник (директор) ІРЦ:
7.5.1. планує та організовує роботу ІРЦ, видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання;
7.5.2. подає на затвердження засновнику проекти змін до Статуту;
7.5.3. призначає на посаду працівників ІРЦ, звільняє їх із займаної посади відповідно до законодавства, затверджує посадові інструкції працівників ІРЦ, заохочує працівників ІРЦ і накладає на них дисциплінарні стягнення;
7.5.4. створює належні умови для продуктивної праці фахівців ІРЦ, підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня, впровадження сучасних методик проведення психолого-педагогічної оцінки, новітніх технологій надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами;
7.5.5. встановлює працівникам розміри премій, винагород, надбавок і доплат на передбачених колективним договором та законодавством умовах.
7.5.6. укладає колективний договір.
7.5.7. розпоряджається за погодженням із Засновником в установленому порядку майном ІРЦ та його коштами, формує кошторис, укладає цивільно-правові угоди, забезпечує ефективність використання фінансових та матеріальних ресурсів;
7.5.8 забезпечує охорону праці, дотримання законності у діяльності ІРЦ;
7.5.9. представляє ІРЦ у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;
7.5.10. подає Засновнику річний звіт про діяльність ІРЦ;
7.5.11. діє від імені ІРЦ без довіреності.
7.5.12. залучає юридичних та фізичних осіб до виконання завдань ІРЦ шляхом укладання з ними цивільно-трудових договорів відповідно до своєї компетенції;
7.5.13. може вносити Засновнику ІРЦ пропозиції щодо підвищення ефективності діяльності ІРЦ.
7.5.14. вирішує інші питання діяльності ІРЦ у відповідності із законодавством.
7.6. У своїй діяльності ІРЦ підпорядковується Засновнику. Департамент освіти, науки та молодіжної політики Івано-Франківської обласної державної адміністрації здійснює координацію діяльності ІРЦ, контроль за дотриманням ним актів законодавства та Положення про ІРЦ.
VIII. КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
8.1. Діяльність ІРЦ забезпечують педагогічні працівники - керівник (директор), завідувач філії (за наявності філії), фахівці (консультанти) ІРЦ (практичні психологи, вчителі-реабілітологи, вчителі-логопеди, інші вчителі-дефектологи).
У разі коли кількість дітей, які проживають на території територіальної громади перевищує 7 тис., ІРЦ додатково залучає необхідних фахівців. До штатного розпису ІРЦ додаткові посади фахівців (консультантів) ІРЦ вводяться за рішенням його Засновника із розрахунку 0,5 ставки на кожну додаткову тисячу дитячого населення, яке проживає на території відповідної територіальної громади та яке ІРЦ обслуговує.
Штатний розпис ІРЦ передбачає посади інших працівників (адміністратор інклюзивно-ресурсного центру, головний бухгалтер, бухгалтер, медсестра, юрист, водій тощо), які забезпечують господарсько-обслуговуючу та іншу діяльність ІРЦ.
Штатний розпис ІРЦ затверджує директор за погодженням з уповноваженим органом (управлінням освіти) відповідно до законодавства. До штатного розпису ІРЦ додаткові посади вводяться за рахунок спеціального фонду.
8.2. На посади педагогічних працівників ІРЦ призначаються особи, які є громадянами України, вільно володіють державною мовою, мають вищу педагогічну (психологічну) освіту ступеня магістра (спеціаліста) за спеціальностями “Спеціальна освіта” (“Корекційна освіта”, “Дефектологія”) або “Психологія (“Практична психологія”), стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менш як два роки у порядку, встановленому трудовим законодавством.
8.3. Призначення на посади педагогічних працівників ІРЦ здійснюється керівником (директором) інклюзивно-ресурсного центру.
8.4. Обов’язки керівника (директора) та інших працівників ІРЦ визначаються відповідно до законодавства та посадових інструкцій, затверджених керівником (директором) ІРЦ.
8.5. На педагогічних працівників ІРЦ поширюються умови оплати праці, умови надання щорічних відпусток та інші пільги, встановлені законодавством для педагогічних працівників спеціальних закладів загальної середньої освіти.
8.6. У разі потреби ІРЦ може залучати додаткових фахівців шляхом укладання цивільно-правових угод.
8.7. Кількісний склад фахівців ІРЦ визначається з урахуванням потреб територіальних особливостей.
8.8.Тривалість робочого тижня педагогічних працівників ІРЦ становить 36 годин на тиждень та включає час, необхідний для виконання ними завдань інклюзивно-ресурсного центру, визначених цим Статутом, та посадових обов’язків, передбачених трудовим договором та/або посадовою інструкцією, зокрема:
- проведення комплексної оцінки;
- здійснення системного кваліфікованого супроводу;
- надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг;
- провадження інших видів діяльності, що забезпечують виконання завдань ІРЦ, визначених цим Статутом.
IX. ФІНАНСОВО – ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
9.1. Матеріально-технічна база ІРЦ включає будівлі, споруди, приміщення, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображена у балансі.
9.2. Майно, закріплене за ІРЦ, належить йому на праві оперативного управління та не може бути вилученим, якщо інше не передбачено законодавством.
9.3. Фінансово-господарська діяльність ІРЦ провадиться відповідно до бюджетного законодавства, законодавства про освіту та інших нормативно-правових актів.
9.4. Джерелами фінансування ІРЦ є кошти Засновника, благодійні пожертви юридичних та фізичних осіб, інші джерела, не заборонені законодавством, у тому числі кошти, одержані за надання додаткових освітніх та інших платних послуг, гранти, дарунки, інші надходження, одержані від юридичних та фізичних осіб.
9.5. Надходження, отримані ІРЦ за надання платних послуг та за рахунок інших додаткових джерел фінансування, в установленому законодавством порядку використовуються для забезпечення діяльності ІРЦ, передбаченої Статутом.
ІРЦ самостійно розпоряджається надходженнями від надання платних послуг та інших додаткових джерел фінансування, передбачених Статутом.
9.6. ІРЦ самостійно, або через централізовану бухгалтерію управління освіти Калуської міської ради, здійснює оперативний, бухгалтерський облік, веде статистичну, бухгалтерську та іншу звітність і подає її органам, уповноваженим здійснювати контроль за відповідними напрямами діяльності ІРЦ у визначеному законодавством порядку.
9.7. Керівництво ІРЦ несе відповідальність перед Засновником та перед іншими органами за достовірність та своєчасність подання фінансової, статистичної та іншої звітності.
Х. ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ
10.1. Трудовий колектив ІРЦ складається з усіх громадян, які своєю працею беруть участь у його діяльності на основі трудового договору (контракту, угоди) або інших форм, що регулюють трудові відносини працівника з ІРЦ.
10.2. Трудові та соціальні відносини трудового колективу з адміністрацією ІРЦ регулюються колективним договором.
10.3. Право укладання колективного договору від імені Засновника надається директору ІРЦ.
Сторони колективного договору звітують на загальних зборах колективу не менш ніж один раз на рік.
10.4. Питання щодо поліпшення умов праці, життя і здоров'я, гарантії обов'язкового медичного страхування працівників ІРЦ та їх сімей, а також інші питання соціального розвитку вирішуються трудовим колективом відповідно до законодавства, цього Статуту.
10.5. Оплата праці педагогічних працівників ІРЦ здійснюються за рахунок освітньої субвенції. Оплата інших працівників здійснюється за рахунок Засновника та територіальних громад відповідно до Закону України “Про співробітництво територіальних громад” .
Для педагогічних працівників ІРЦ діючим законодавством передбачені всі пільги і переваги, тривалість щорічної відпустки, встановлені для вчителів спеціальних закладів середньої освіти.
Форми і системи оплати праці, норми праці, тарифні ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, Генеральною та Галузевою угодами.
Мінімальна заробітна плата працівників не може бути нижчою від встановленого законодавством мінімального розміру заробітної плати.
10.6. Оплата праці працівників ІРЦ здійснюється у першочерговому порядку. Усі інші платежі здійснюються ІРЦ після виконання зобов'язань щодо оплати праці.
10.7. Працівники ІРЦ провадять свою діяльність відповідно до Статуту та посадових інструкцій згідно із законодавством.
XI. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЦЕНТРУ
11.1. Діяльність ІРЦ припиняється в результаті його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Рішення про реорганізацію або ліквідацію ІРЦ приймається Засновником. Припинення діяльності ІРЦ здійснюється комісією з припинення (комісією з реорганізації, ліквідаційною комісією), утвореною в установленому законодавством порядку.
11.2. Під час реорганізації ІРЦ його права та обов’язки переходять до правонаступника, що визначається Засновником.
11.3. ІРЦ вважається реорганізованим (ліквідованим) з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань відповідного запису в установленому порядку.
XIІ. ВНЕСЕННЯ ЗМІН ТА ДОПОВНЕНЬ ДО СТАТУТУ
12.1. Зміни та доповнення до цього Статуту у разі потреби вносяться Засновником шляхом викладення його у новій редакції та реєструються в установленому законом порядку.