ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 502

 
Про звіт КП «Державна студія «Калуське міське телебачення»
 
 
 
 
Керуючись п.8 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», заслухавши звіт директора Ольги ТКАЧ   про роботу КП «Державна студія «Калуське міське телебачення», міська рада
ВИРІШИЛА:
Звіт про роботу комунального підприємства «Державна студія «Калуське міське телебачення» взяти до уваги.
 
 
 
Міський голова                                                  Андрій НАЙДА
 
 
 
 Звіт
 
     Комунальне підприємство  Державна студія « Калуське міське телебачення» - створене на підставі рішення Калуської міської ради 18.11.1992 року №270. Основною метою нашої діяльності згідно  Статуту є об’єктивне, своєчасне, неупереджене ( за журналістськими стандартами) інформування про суспільно-важливі події в місті Калуші, області тощо. Сприяння консолідації Калуської громади, забезпечення її інформаційних, культурних та освітніх потреб шляхом створення та поширення економічних, історико-документальних , культурно-мистецьких, навчально-пізнавальних програм. Враховуючи сучасні запити суспільства, окрім основної функції ліцензійного мовника в ефірі, сайті намагаємося бути кросмедійним ЗМІ: ведемо свої сторінки у соціальних мережах – Фейсбуці, Телеграмі , Інстаграмі. Телекомунікаційна компанія «КМТ» здійснює  мовлення під контролем Національної ради  з питань телебачення та радіомовлення України, згідно ефірної  ліцензії (Серія НР № 00480 –М). У листопаді 2021року, взявши участь у конкурсі на місцеву цифру, отримали ліцензію на цифрове мовлення( Серія НР №01668-М), із 24-годинним мовленням, 7 днів на тиждень. Концерн РРТ, який взяв на себе зобов’язання забезпечення можливості місцевим телестудіям мовити у цифрі, мав встановити передавач у Калуші й «запустити» цифру навесні-влітку 2022 року. Проте, із початком повномасштабної війни в Україні, цей процес призупинився. Тому, наразі, спілкуючись із представником Національної ради з питань телебачення й радіомовлення, який намагається всіляко пришвидшити процес впровадження цифри, чекаємо позитивних змін у цьому напрямку.
     У рамках програмної концепції , яка діяла до цього часу, колективом КМТ виготовлено безліч різножанрових програм: інформаційні випуски новин, «Актуальні інтерв’ю», «Актуальні теми», прямі мови, ток-шоу, «Калуські ескізи» із відомими творчими людьми Прикарпаття, « Історичні студії», « Про головне», « Смачно по- калуськи», « Спортарена», програма «Фазенда», яка отримала багато схвальних відгуків не лише серед городників та садівників, а й мешканців громади, слушні поради психолога на всі випадки життя у  передачі «Кава з психологом», проведення опитування громади на соціально-важливі теми у постійних телерубриках «Vox populi». Із моїх щоквартальних звітів-довідок у порівнянні з попереднім роком відстежується постійне збільшення телепродукту міського телебачення. Також спостерігається збільшення кількості підписників на нашому ютуб каналі. Вдалося колективові КМТ запустити й низку нових телепроєктів, серед яких: «У правовому полі» - консультації фахових юристів із актуальних питань для громади, із початку війни – програму «Герої без зброї»(спілкування з волонтерами, ВПО із виїздом на місце події, сюжетним монтажем).  Новий мистецький проєкт із патріотичним акцентом «МИ з України», із  залученням молодих талановитих людей ( пісенні кліпи, постановки, декламування віршів), популяризація творчості, українського духу. Відновлюємо духовну спадщину  - програму просвітницьких читань Кобзаря « Отчий світильник», нещодавно у творчій співпраці створили нову телерубрику: читання казок Великого Каменяра ( дитячий контент), за участю депутатки міської ради, голови ТОВ « Просвіта», наукової співробітниці музею-оселі Івана Франка у Підгірках – Лесі Кирилович. Також мали розмову з директоркою ПК» Мінерал» стосовно  запису програм за участі дітей у кулінарному шоу. Як продовження теми духовності, відновили цикл « Християнських проповідей», (де можна отримати відповіді на актуальні питання буття, особливо в часі війни - від настоятеля Собору Святих землі української – Григорія Мороза. Упродовж 2021 року й до березня 2022 року працівники телебачення здійснювали технічне забезпечення онлайн-трансляцій оперативних нарад, засідань виконавчих комітетів, комісій ТЕБ та НС, сесійних засідань. З березня , з міркувань безпеки, у зв’язку з воєнними діями, ці заходи переведено в інший формат. Маємо багато творчих задумів, але питання їх реалізації великою мірою залежить від технічного забезпечення (наявна технічна база КМТ потребує суттєвого оновлення) та людського ресурсу. І без того невеликий колектив телебачення, зменшився на одного оператора-кореспондента, який зараз служить у ЗСУ. Дуже часто роботу ліцензійних ЗМІ плутають із блогерами , інтернет- виданнями, кореспондентськими пунктами тощо. Калуське міське телебачення, як ліцензійний мовник  чітко дотримується умов ліцензії, наповнюючи ефіри  згідно програмної концепції, за стандартами журналістики й нормами ведення телеефіру. Ще один важливий пункт нашої роботи згідно ліцензії - в ефірі, відповідно й на сайті, соцмережах  ми розміщуємо стовідсотково лише продукт власного виробництва. В той час , як інтернет-видання в основному репостять. Виготовлення власного телепродукту, зрозуміло, що вимагає значно більше ресурсу й часу. Так працюють й інші наші колеги  мовники на території України.
                 Бюджет телебачення заплановано на  2021 рік  у сумі - 2267100  грн. ( виконано – 2267100 грн.) З них:
  • Заробітна плата - 1615055  грн;
  • Нарахування на зарплату – 357479,40  грн;
  • Оплата комунальних послуг – 63871,40 грн;
  • Оплата послуг ( окрім комунальних – трансляція, інтернет, обслуговування сайту ) – 69428,70грн,
  • Придбання - 119633  грн.  зокрема, із суттєвішого:
 
Жорсткий диск для зберігання даних, програм – 8070 грн.
Бездротова накамерна система - 2шт. – 19347 грн.
Комплект бездротової передачі відеосигналу -36000 грн.
Акумулятори для камер - 14 шт, оперативна пам’ять - 1 шт., кабель живлення, зарядне, жорсткий диск на суму - 32641 грн.
               Стільці офісні( для ток-шоу) на загальну суму – 3700 грн.
     Карта відеозахоплення( зовнішня), кабель – 2559 грн., канцтовари тощо. На господарські видатки також було спрямовано - 25245 грн. власнозароблених коштів, а  решту із них – на оплату праці.
           Хочу зазначити, що технічна база телебачення давно не оновлювалася. Серед п’ яти наявних відеокамер, ( їх придбано у 2016 році), для стріму придатні лише три, потрібні робочі станції ( базові комп’ютери) для забезпечення нормальної роботи монтажерів, обладнання для озвучення, зйомок, додаткове студійне освітлення тощо. Для того, щоб забезпечити сучасні вимоги до ефіру, тим паче, 
цифрового мовлення, аби йти в ногу з часом , технічне оснащення КМТ треба суттєво оновлювати, а для повного перезавантаження телебачення окрім якісного технічного обладнання, потрібен і додатковий людський професійний ресурс. Зважаючи на те, що в країні триває повномасштабна війна, говорити про розвиток телебачення, конкретизуючи, доволі складно. Адже навіть Національна рада з питань телебачення й радіомовлення, враховуючи факт нападу росії на Україну, увійшла у становище мовників країни, аби втримати телекомунікаційні компанії на плаву, особливо регіональні, місцеві, дозволила використовувати їм контент Всеукраїнського «Єдиного марафону новин» для заповнення своїх телеефірів, сприяючи виживанню сфери інформування й телекомунікацій, особливо важливої у часі війни. Наразі ми заповнюємо надані нам ефірні години власним телепродуктом, зауважень від Регулятора( Нацради) не маємо. Треба зазначити  й на важливому  аспекті корегування контенту під час війни, зі зрозумілих причин, повністю відсутні розважальні програми, шоу тощо. Проте із завершенням воєнних дій і введенням в дію цифри, ми опираючись на концепцію, жанрове наповнення телеефірів , матимемо змогу створювати нові, продовжувати уже започатковані цикли актуальних програм у більшому обсязі. Це можуть бути постійні рубрики із галузей медицини, спорту, освітні проєкти (вивчення рідної мови , зокрема для ВПО тощо), культурно-мистецькі програми (талантів на Калущині дуже багато), різноманітні ток-шоу ( із обговоренням суспільно-проблемних питань, із залученням громадськості, експертів). Варто виокремити й продовження таких програм, які завжди залишатимуться актуальними: це - опитування думки громади на суспільно-важливі теми, поради психолога на різні випадки життя, особливо у цей складний час, та ж програма « Фазенда» (городньо-польові роботи, слушні поради досвідчених: дуже важливо заповнити кожен клаптик вільної землі, тим паче, враховуючи пошкодження агресором ділянок на Сході й Півдні країни), «Герої без зброї», усі ті люди, які роблять величезний вклад у нашу перемогу в тилу, і звичайно ж, після перемоги - створення циклу програм про людей, які тримають небо над нами – наших захисників. Повторююся, ідей та концептуальних жанрів є багато, лише була би можливість та час їх реалізовувати, ( бо повірте: троє журналістів і редактор та троє операторів-монтажерів (зараз – один із них у ЗСУ), відеоінженер, який теж виконує роль оператора, найчастіше просто не встигають побувати на зйомках, сформувати сюжети для інформаційних випусків новин, здійснити монтаж тощо. Опісля змонтовані програми, треба скласти та вивести для ефіру (в зв’язку із тим, що робочі станції старі, часто трапляються збої , потрібно перевиводити, а це забирає час і ресурс). Тому, для якісної роботи телебачення потрібно збільшувати й штат працівників.
 
 
Директорка КП ДС « Калуське міське телебачення»                                   Ткач О.Д.