УКРАЇНА
КАЛУСЬКА  МІСЬКА  РАДА
РІШЕННЯ
27.04.2023     №   2085
Про  роботу управління
соціального  захисту населення
Калуської міської ради
м.Калуш
(сорок четверта сесія восьмого демократичного скликання)
 
 

         Керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», заслухавши звіт начальника управління соціального захисту населення Калуської міської ради, враховуючи рекомендації постійної комісії з питань  гуманітарної роботи, законності та антикорупційної політики, міська рада
 
 ВИРІШИЛА: 

                  Інформацію про роботу  управління соціального захисту населення Калуської міської ради за 2022 рік взяти до відома (додається).
 
 
 
Міський голова                                                               Андрій НАЙДА   
  
Звіт
про роботу Управління соціального захисту населення
Калуської міської ради за 2022 рік
 
Управління соціального захисту населення Калуської міської ради (далі - управління) є виконавчим органом міської ради, є підзвітним і підконтрольним раді, що його утворила, підпорядковується виконавчому комітету і міському голові, а з питань здійснення делегованих йому повноважень органів виконавчої влади - Департаменту соціальної політики Івано-Франківської обласної державної адміністрації.
Відповідно до документів, які зберігаються в управлінні, 30.03.1972 року м.Калуш було віднесено до категорії міст обласного підпорядкування і відповідно з 11.05.1972 року був утворений Калуський міський відділ соціального забезпечення, тобто 11.05.2022 року було 50 років з дати створення органу соціального захисту в місті Калуші. На даний час діє Положення про Управління соціального захисту населення Калуської міської ради, остання редакція якого затверджена рішенням міської ради від 30.03.23  № 2013.
Основним завданням управління є забезпечення реалізації державної соціальної політики  у сфері соціального захисту населення, що включає:
1)   забезпечення реалізації в межах компетенції державної політики у сфері соціально-трудових відносин і оплати  праці, у тому числі соціальної та професійної адаптації осіб, які звільняються або звільнені з військової служби, з числа ветеранів війни, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, членів сімей таких осіб, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України та постраждалих учасників Революції Гідності;
2) забезпечення реалізації в межах компетенції державної політики з питань соціального захисту населення, дітей, внутрішньо переміщених осіб;
3) призначення та виплата соціальної допомоги, адресної грошової допомоги, компенсацій та інших соціальних виплат, установлених законодавством України; надання пільг з оплати житлово-комунальних послуг і послуг зв’язку, допомог і компенсацій та відшкодувань, передбачених відповідними програмами, за кошти місцевого бюджету;
4) організація надання соціальних послуг (соціального обслуговування), проведення соціальної роботи, у тому числі соціального супроводу сімей / осіб, співпраця з територіальними громадами щодо розвитку соціальних послуг у громаді;
5) розроблення та організація виконання комплексних програм і заходів щодо поліпшення становища соціально вразливих верств населення, внутрішньо переміщених осіб, ветеранів війни, сімей і громадян, які перебувають у складних життєвих обставинах, і всебічне сприяння в отриманні ними соціальних виплат і послуг за місцем проживання, перебування;
6) забезпечення соціальної інтеграції осіб з інвалідністю, сприяння створенню умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю до об’єктів соціальної інфраструктури;
7) реалізація державної політики у сфері оздоровлення осіб з інвалідністю, громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, ветеранів війни, осіб, на яких поширюється чинність законів України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” та „Про жертви нацистських переслідувань;
8) нагляд за додержанням вимог законодавства під час призначення (перерахунку) та виплати пенсій органами Пенсійного фонду України; проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи.
Відповідно до поставлених завдань управління здійснює заходи, які фінансуються за рахунок бюджету Калуської міської територіальної громади, обласного та державного  бюджетів.
 
 За рахунок коштів бюджету міської територіальної громади виконано заходів у 2022 році на загальну суму 24 243,1 тис. грн, (згідно з Програмою соціального захисту на 2020-2022 роки на 24 206,1 тис. грн. та згідно Програми забезпечення карантинних заходів та протидії захворювання на COVID-19 - на 37,0 тис. грн), що на 7 726,9 тис. грн більше, ніж у 2021 році –16 516,2 тис. грн .
 

 
 
Зокрема:
  • Виплачено за рахунок коштів  бюджету Калуської МТГ допомог 2761 особі на 16 562,5 тис.грн.:
  • одноразову грошову допомогу на лікування 261 онкологічно хворого мешканця МТГ на суму – 1668,0 тис. грн. 
  • одноразову грошову допомогу для вирішення матеріальних проблем 1058 мешканцям на суму 5284,2 тис. грн.
  • одноразову грошову допомогу на встановлення опалення 1016 мешканцю міста на суму 6652,0тис. грн.
  • одноразову грошову допомогу у зв’язку з негативними наслідками поширення на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 47 громадянам, що опинилися в складних життєвих обставинах, на суму 37,0 тис. грн.
  • одноразову грошову допомогу на лікування 167 дітей з інвалідністю на суму 216,4 тис. грн.
  • одноразову грошову допомогу на лікування 23 дітей, хворих на цукровий діабет на суму 115,0 тис. грн.
  • одноразову грошову допомогу 3 мобілізованим учасникам АТОООС на суму 30,0 тис. грн.
  • щомісячні додаткові  виплати  7 ветеранам ОУН-УПА на суму 88,4 тис. грн.
  • грошові компенсації 152 фізичним особам, що надають соціальні послуги на суму 1856,7 тис. грн.
  • щомісячні виплати 26 сім’ям загиблих Захисників та Захисниць України, сім’ям загиблих в Афганістані та сім'ям загиблих під час Революції Гідності на суму 464,8 тис. грн.
  • одноразову грошову допомогу Коршовській Лідії Ярославівні, для придбання спеціалізованої лікувальної суміші дитині з інвалідністю Коршовській  Марії  Романівні, 10.10.2019 р.н. в розмірі  150,0 тис. грн.
   
 


 
  • Відшкодовано за рахунок коштів бюджету Калуської міської територіальної громади  7 680,6 тис.грн:
  •  за пільговий проїзд на автобусних маршрутах –5263,5 тис. грн.
  •  за пільговий проїзд на залізничному транспорті –420,0 тис. грн.
  •  за зберігання автомобіля особи з інвалідністю – 5,4 тис. грн.
  •  за пільги на оплату житлово-комунальних послуг 821 жителю   - 1938,2тис. грн.
  •  за пільги на зв’язок 16 пільговикам на 10,1 тис. грн.
  •  за пільги на проїзд 5 особам, що постраждала від аварії на ЧАЕС -  3,4 тис. грн.
  •   надано фінансову підтримку для здійснення статутної діяльності  громадським організаціям ветеранів на суму – 40,0 тис. грн.
 
 


Враховуючи вищезазначене, на виконання заходів соціального характеру з коштів бюджету Калуської міської територіальної громади профінансовано 24243,1тис. грн.
 
За кошти обласного бюджету у 2022 році здійснювались управлінням такі виплати:
  • щомісячні додаткові виплати 10 бійцям-добровольцям, які брали участь у захисті територіальної цілісності та державного суверенітету на сході України  на суму – 30,0 тис. грн.
  • щомісячні додаткові виплати  7 ветеранам ОУН-УПА - на суму 252,0 тис. грн.
  • відшкодування інших пільг чорнобильцям на 81,9 тис. грн.
  • поховання  16 учасників бойових дій на 102,8 тис. грн.
 
Щодо виконання заходів у сфері соціального захисту за рахунок коштів обласного  бюджету, то за 2022 рік виплачено соціальних гарантій жителям  громади  на 466,7 тис.грн., що на 247,2 тис.грн. менше, ніж у 2021 р. - 713,9 тис.грн.
 
Щодо виконання делегованих державою повноважень, то за рахунок Державного бюджету:
Користувалося у грудні 2022 році житловими субсидіями 3480 сімей. Загальна сума нарахування у січні-грудні 2022 році житлових субсидій – 32669,2 тис.грн.
Державні соціальні допомоги у грудні 2022 році отримувало 4251 особа, загальна сума фінансування допомог у 2022 році становила 117534,4 тис.грн.
Нараховано у грудні 2022 році пільг на житлово-комунальні послуги 1667 сім’ям,  загальна суму нарахування за 2022 рік - 13208,0 тис.грн.
                             
                                    Делеговані державою повноваження

Також, призначено та виплачено:
  • державних допомог внутрішньо переміщеним особам 6377 особам на суму 86519,9  тис.грн., видано 2382 довідки про перебування на обліку цих осіб
  • відшкодовано компенсації витрат 986 власникам жилих приміщень приватного жилого фонду, які безоплатно розміщували в цих приміщеннях внутрішньо переміщених осіб на 901,0 тис.грн.;
  • компенсацій та допомог 191 особі, постраждалій від аварії на ЧАЕС на загальну суму 1221,1 тис. грн., в т. ч. на санаторно-курортне лікування 25 особам нам суму – 219,3 тис.грн.
  • щорічну разову грошову допомогу ветеранам війни до 5 травня – 259 особам на 379,7 тис.грн.
  • довічних іменних стипендій 1 особі на суму 24,1тис. грн.,
  • одноразових допомог 27 малозабезпеченим особам та особам з інвалідністю, та - матерям - героїням на загальну суму всього 26,3 тис. грн.  
  • одноразових допомог 4 демобілізованим військовослужбовцям на загальну суму – 16,7  тис. грн.
  • соціальних стипендій 17 учням на загальну суму 203,8 тис. грн.
  • відшкодовано за санаторно-курортне лікування на суму 143,5 тис.грн. для 9 учасників АТО та для 49 осіб з інвалідністю на загальну суму 501,8 тис.грн..
  • відшкодовано коштів на проведення реабілітації згідно 32 договорів для 30 дітей з інвалідністю на суму – 521,3 тис.грн.
  • виплачено компенсацію за санаторно-курортне лікування 12 особам з інвалідністю на – 5,8 тис. грн.
  • відшкодовано за професійну адаптацію 4 учасникам АТО/ООС (членам сімей загиблих)  на 27,0 тис.грн.
 
         Всього за 2022 рік нараховано усіх соціальних гарантій жителям Калуша за рахунок коштів державного бюджету на суму 254 078,2 тис. грн, що на  77 128,5 тис. грн більше, ніж у 2021 році (176  949,7 тис. грн).
 
А всього  за 2022 рік з  бюджетів  усіх  рівнів  управлінням соціального захисту населення Калуської міської ради призначено, виплачено, відшкодовано соціальних гарантій жителям громади, установам та організаціям на загальну  суму 278 788,0 тис. грн, що на 84 612,5 тис. грн більше, ніж у 2021 році – 194 175,5  тис. грн.
 
       Також працівниками управління здійснено:
  • опрацювання 370 заяв на забезпечення 991 протезно - ортопедичним виробом та 183 технічними засобами реабілітації та організовано ремонт ТЗР для 6 осіб.
  •   видачу  14 шт. технічних засобів реабілітації та протезно-ортопедичних виробів, з числа повернутих до управління, з них 8 крісел колісних.
  •   видачу 77 путівок на санаторно-курортне лікування, отриманих з департаменту соціальної політики Івано-Франківської ОДА;
  •   укладення 84 трьохсторонніх договорів на санаторно-курортне оздоровлення пільгових категорій населення, - договорів на психологічну реабілітацію та - договорів на професійну адаптацію учасників АТОООС.
  •   14925 перевірок  щодо призначення державних соціальних допомог та субсидій, виявлено 499 порушень на суму 1664,7 тис.грн., виплату субсидій та допомог, де виявлено ці порушення, припинено. За результатами вжитих заходів до державного бюджету відшкодовано  898,3 тис. грн. зайво виплачених коштів.
  •  з метою здійснення перевірок достовірності інформації, наданої заявниками для призначення всіх видів соціальної підтримки сформовано 14960 витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Державного реєстру актів цивільного стану громадян, здійснено 138 запитів до різних установ, організацій;
  • перевірку в ПФУ 438 новопризначених пенсійних справ, 1017 справи, по яких проведено перерахунки пенсій, 451 виплату на поховання і 54 недоотриманих пенсій у зв’язку зі смертю пенсіонера.
  • 482 обстеження матеріально-побутових умов проживання сімей з метою підтвердження їх права на призначення соціальних допомог та житлових субсидій.
  • вперше здійснювалась  перевірка факту догляду для виїзду за кордон за зверненнями 16 осіб.
  • також проводилось нове комплексне визначення індивідуальних потреб 92 осіб, які потребують надання соціальних послуг з догляду.
  • прийнято 236.рішень щодо надання соціальних послуг, зокрема по територіальному центру соціального обслуговуванням м.Калуша - 135, Калуському міському центру соціальних служб - 93, інтернатній установі закладу – 8, видано 7 направлень до Центру комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю «Добродія Калуська».
  • організовано проведення 60 засідань комісій, на яких було розглянуто 1403 звернення громадян;
  •   повідомну реєстрацію 15 колективних договорів та - доповнень і змін до колдоговорів.
  •   розглянуто і надано 2619  письмових відповідей на звернення громадян.
  •   підготовлено 6183 інформацій до підприємств, установ і організацій міста та області, 2493 звіти в різні інстанції, 15 проектів розпоряджень міського голови, 22 проекти рішень міської ради, 42 проекти рішень міськвиконкому, 60 наказів з основної діяльності, 350 наказів з кадрової роботи.
  •    Управління постійно веде широку роз’яснювальну роботу в засобах масової інформації, зокрема, з початку 2022 року надруковано 37 роз’яснень, транслювалося 102 інформації на телебаченні та радіо, розміщено 68 інформацій на веб-сайті Калуської міської ради та сторінці Facebook управління.
  • Загальний документообіг по управлінню за 2022 рік становить 13402 листи та 2619 звернень.
  
            У 2022 році видатки на соціальний захист в бюджеті громади становили –45782,5  тис.грн.,  в  т. ч.  на управління соціального захисту населення –
35561,0 тис.грн., із них:
  •      На  Програму соціального захисту населення – 24267,7 тис.грн.,
з них: по управлінню соціального захисту населення -  24206,1 тис.грн.,  по територіальному центру соціального обслуговування м.Калуш  – 61,6 тис.грн.
  • На Програму забезпечення карантинних заходів та протидії захворювання на COVID-19  –  37,0 тис.грн.-
  •      По апарату управління :  11317,9  тис.грн.,  з них
  • виплата заробітної плати (КЕКВ 2111) -  8983,3 тис.грн.
  • нарахування на заробітну плату (КЕКВ 2120) – 1578,0 тис.грн.
  • придбання предметів та товарів (КЕКВ 2210) – 144,2 тис.грн.
  • оплата послуг (КЕКВ 2240) – 344,3 тис.грн.
  • відрядження (КЕКВ 2250) – 3,6 тис.грн.
  • теплопостачання (КЕКВ 2271) – 31,7 тис.грн.
  • оплата водопостачання та водовідведення (КЕКВ 2272) – 13,3 тис.грн.
  • оплата електроенергії (КЕКВ 2273) – 137,9 тис.грн.
  • оплата  інших енергоносіїв та інших комунальних послуг ( КЕКВ 2275) – 6,6 тис.грн.
  • оплата інших послуг (КЕКВ 2800) – 75,0 тис.грн.
Окрім того, управління є головним розпорядником коштів для установ соціального захисту: Територіального центру соціального обслуговування м.Калуша, Калуського міського центру соціальних служб,  Центру комплексної реабілітації дітей з інвалідністю «Добродія Калуська», загальна сума фінансування складала за 2022 рік -  10159,9 тис.грн.,з них – Територіальний центр соціального обслуговування м.Калуш – 6009,1 тис.грн., Калуський міський центр соціальних служб  –  2197,3 тис.грн. «Центр комплексної реабілітації дітей з інвалідністю «Добродія Калуська» - 1953,5 тис.грн. З 01.01.2023 року управління є розпорядником коштів ще одного новоствореного комунального закладу «Калуський геріатричний центр» Калуської міської ради. Управлінням щороку організовується проведення внутрішнього оцінювання надавачами соціальних послуг та зовнішнє оцінювання надання соціальних послуг в Калуській міській територіальній громаді. Звіти про результати оцінювання публікуються в ЗМІ.
Загальна чисельність працівників управління – 47 штатних одиниць (46 жінок та 1 чоловік).
В управлінні функціонує 4 відділи:
  • Відділ бухгалтерського обліку та автоматизованої обробки документів;
  • Відділ  соціальних допомог;
  • Відділ  соціального обслуговування пільгових категорій населення:
  • Відділ  праці, пенсійного забезпечення та соціальних інспекторів.
 
Постановою КМУ від 16 вересня 2022 р. №1041 внесено зміни до нормативно-правових актів, згідно з якими функції з призначення і виплати житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу за кошти Державного бюджету України передано до Пенсійного фонду України.  Проте сьогоденні виклики зумовили утворення в управлінні у складі відділу соціальних допомог сектору роботи з внутрішньо переміщеними особами, на працівників яких покладено обов’язки, зокрема, щодо надання державних допомог ВПО, розрахунку компенсацій власникам житлових приміщень, які розмістили в себе внутрішньо переміщених осіб, поселення до Прихистків, які розташовані в нашій громаді та інше.
Окрім того, особлива увага приділяється ветеранам війни, які беруть безпосередню участь у захисті України від протидії збройної агресії російської федерації. Для цього створено сектор роботи з ветеранами війни у складі відділу соціального обслуговування пільгових категорій населення,  на працівників яких покладено функції забезпечення соціального захисту учасників війни, осіб з інвалідністю внаслідок війни, членів сімей загиблих, надання їм різноманітного спектру соціального забезпечення.
  Окрім планових завдань, які були передбачені управлінню, в зв’язку з введенням воєнного стану управлінням у 2022 році  здійснювалися додаткові повноваження, та були збільшені обсяги планових робіт. Зокрема:
  • було обліковано та видано 2382 довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеним особам (проти  17 довідок  у 2021 році)
  • призначено допомог на проживання 6377 внутрішньо переміщеним особам (у 2021 –  36 особам). 
  • здійснювалась виплати компенсацій 986 власникам житлових приміщень, які розмістили в себе внутрішньо переміщених осіб. (Згідно нової постанови КМУ від 19 березня 2022 р. № 333) .
  • здійснювались одноразові виплати сім’ям загиблих, зниклих  безвісті, померлих військовослужбовців, пораненим військовослужбовцям, а також щомісячні виплати сім’ям загиблих, проводилось нарахування їм пільг на житлово-комунальні послуги та проводилось відшкодування за поховання. В цьому році буде проводитись нова виплата членам сімей загиблих (померлих) Захисників чи Захисниць України, на спорудження (встановлення) на могилі надгробку.
  • проводилось  складання актів  щодо підтвердження факту догляду для виїзду за кордон, згідно змін у Правилах перетину кордону (постанова КМУ від 10 вересня 2022 року  № 1044).
            Серед проблемних питань залишається виплата одноразових грошових допомог ветеранам війни до 5 Травня. До цього часу в Державному бюджеті передбачалися кошти у сумах, згідно постанов Кабінету Міністрів про виплату таких допомог на відповідні роки, а не відповідно до розмірів допомог, передбачених Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту». Дане питання до цього часу державою не врегульоване.  Відповідно, ветерани війни відстоюють своє право на відповідний розмір допомоги у судах, позиваючись до управлінь соціального захисту, які здійснюють таку виплату.
  
Начальник управління                                         Любов  ФЕДОРИШИН