ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідач:

Володимир МЕЛЬНИК

Статус:

Прийнятий в цілому

Дата:

05.06.2023

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 423
Про встановлення ставок орендної плати за земельні ділянки комунальної власності на території Калуської міської територіальної громади

 
  
Керуючись п. 24 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», ст. ст. 12, 285-289 Податкового кодексу України, ст. ст. 12, 206 Земельного кодексу України, постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 року № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», постановою Кабінету Міністрів України від 28.07.2021 № 821 «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України», беручи до уваги лист Антимонопольного комітету України від 31.01.2023 № 63-02/205 «Про погодження проекту рішення», та лист Держаної регуляторної служби України «Щодо проекту регуляторного акта» від 30.05.2023 № 2047/20-23 (вх. № 3063/02-15/12), враховуючи рекомендації постійних комісій міської ради з питань соціально-економічного розвитку, бюджету та інвестиційної політики; з питань будівництва та землеустрою; з питань власності, житлово-комунального господарства та екології, міська рада
ВИРІШИЛА:
        1. Встановити з 01.01.2024 року на території Калуської міської територіальної громади ставки орендної плати за земельні ділянки комунальної власності.
1.1. Платників орендної плати за землю визначено підпунктом 269.1.2 пунктом 269.1 статті 269 Податкового кодексу України.
1.2. Об’єкт оподаткування орендною платою за землю визначено підпунктом 270.1.2. пунктом 270.1 статті 270 Податкового кодексу України.
1.3. Базу оподаткування плати за землю визначено пунктом 271.1 статті 271 Податкового кодексу України. 
1.4. Ставки орендної плати за земельні ділянки комунальної власності на території Калуської міської територіальної громади визначені відповідно до статті 288 Податкового кодексу України та викладені у додатку 1 до цього рішення.
1.5. Базовий (податковий) звітний період дорівнює календарному року відповідно до статті 285 Податкового кодексу України.
        1.6. Порядок обчислення, строки сплати за землю визначено статтями 286, 287 Податкового кодексу України.
        2. Рішення набирає чинності з 01.01.2024 року.
3. Рішення про ставки орендної плати, прийняті сільськими радами, що увійшли до Калуської міської територіальної громади, визнати такими, що з 01.01.2024 року втратили чинність.
4. Управлінню земельних відносин Калуської міської ради оприлюднити це рішення в засобах масової інформації та на офіційному сайті Калуської міської ради.
5. Контроль за виконанням рішення покласти на першого заступника міського голови Мирослава Тихого та постійні комісії міської ради з питань соціально-економічного розвитку, бюджету та інвестиційної політики; з питань будівництва та землеустрою; з питань власності, житлово-комунального господарства та екології.
 
 
 Міський голова                                                                   Андрій НАЙДА            
Додаток 1
до рішення міської ради
                                                                                                  від  ________    №________
 
 
СТАВКИ
орендної плати

Ставки встановлюються  та вводяться в дію з 01 січня 2024 року.
Адміністративно-територіальні одиниці або населені пункти, або території об’єднаних територіальних громад, на які поширюється дія рішення ради:
Код області Код району Код
згідно з КАТОТТГ
Найменування адміністративно-територіальної одиниці або населеного пункту, або території об’єднаної територіальної громади
UA26000000000069363 UA26060000000042554 UA26060170000091466 Калуська міська територіальна громада
UA26060170010082672 місто Калуш
UA26060170020043053 село Бабин-Зарічний
UA26060170030021440 село Боднарів
UA26060170040093433 село Вістова
UA26060170050078863 село Голинь
UA26060170060012101 село Довге-Калуське
UA26060170070037344 село Копанки
UA26060170080011088 село Кропивник
UA26060170090021584 село Мислів
UA26060170100099078 село Мостище
UA26060170110080049 село Пійло
UA26060170120012306 село Ріпянка
UA26060170130089671 село Середній Бабин
UA26060170140052467 село Сівка-Калуська
UA26060170150039012 село Студінка
UA26060170160099158 село Тужилів
UA26060170170037088 село Яворівка
Вид цільового призначення земель Ставки орендної плати
(відсотків нормативної грошової оцінки)
за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження) за земельні ділянки за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено
код найменування для
 юридичних осіб
для фізичних осіб для юридичних осіб для фізичних осіб
01 Земельні ділянки сільськогосподарського призначення
01.01 Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва 8,000 8,000 8,000 8,000
01.02 Для ведення фермерського господарства 8,000 8,000 8,000 8,000
01.03 Для ведення особистого селянського господарства 8,000 8,000 8,000 8,000
Вид цільового призначення земель Ставки орендної плати
(відсотків нормативної грошової оцінки)
за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження) за земельні ділянки за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено
код найменування для юридичних осіб для фізичних осіб для юридичних осіб для фізичних осіб
01.04 Для ведення підсобного сільського господарства 8,000 8,000 8,000 8,000
01.05 Для індивідуального садівництва 8,000 8,000 8,000 8,000
01.06 Для колективного садівництва 8,000 8,000 8,000 8,000
01.07 Для городництва 8,000 8,000 8,000 8,000
01.08 Для сінокосіння і випасання худоби 8,000 8,000 8,000 8,000
01.09 Для дослідних і навчальних цілей 8,000 8,000 8,000 8,000
01.10 Для пропаганди передового досвіду ведення сільського господарства 8,000 8,000 8,000 8,000
01.11 Для надання послуг у сільському господарстві 8,000 8,000 8,000 8,000
01.12 Для розміщення інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції 8,000 8,000 8,000 8,000
01.13 Для іншого сільськогосподарського призначення 8,000 8,000 8,000 8,000
01.14 Для цілей підрозділів 01.01-01.13,01.15-01.19 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду 8,000 8,000 8,000 8,000
01.15 Земельні ділянки запасу під сільсьогосподарськими будівлями і дворами 8,000 8,000 8,000 8,000
01.16 Земельні ділянки під полезахисними лісовими смугами 8,000 8,000 8,000 8,000
01.17 Земельні ділянки запасу (земельні ділянки, які не надані у власність або користування громадянами чи юридичними особами) 8,000 8,000 8,000 8,000
01.18 Земельні ділянки загального користування, які використовуються як польові дороги, прогони 8,000 8,000 8,000 8,000
01.19 Земельні ділянки під громадськими сіножатями та громадськими пасовищами 8,000 8,000 8,000 8,000
02 Земельні ділянки житлової забудови
02.01 Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) 3,000 3,000 10,000 10,000
02.02 Для колективного житлового будівництва 3,000 3,000 10,000 10,000
02.03 Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку 3,000 3,000 10,000 10,000
02.04 Для будівництва і обслуговування будівель тимчасового проживання 3,000 3,000 10,000 10,000
02.05 Для будівництва індивідуальних гаражів 3,000 3,000 10,000 10,000
02.06 Для колективного гаражного будівництва 3,000 3,000 10,000 10,000
02.07 Для іншої житлової забудови 3,000 3,000 10,000 10,000
02.08 Для цілей підрозділів 02.01-02.07, 02.09-02.12 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду 3,000 3,000 10,000 10,000
Вид цільового призначення земель Ставки орендної плати
(відсотків нормативної грошової оцінки)
за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження) за земельні ділянки за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено
код найменування для юридичних осіб для фізичних осіб для юридичних осіб для фізичних осіб
02.09 Для будівництва і обслуговування паркінгів та автостоянок на землях житлової та громадської забудови 3,000 3,000 10,000 10,000
02.10 Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об’єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури 4,500 4,500 10,000 10,000
02.11 Земельні ділянки запасу (земельні ділянки, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) 3,000 3,000 10,000 10,000
02.12 Земельні ділянки загального користування, які використовуються як внутрішньоквартальні проїзди, пішохідні зони 3,000 3,000 10,000 10,000
 03 Земельні ділянки громадської забудови
03.01 Для будівництва та обслуговування будівель органів державної влади та місцевого самоврядування 3,000 3,000 10,000 10,000
03.02 Для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти 3,000 3,000 10,000 10,000
03.03 Для будівництва та обслуговування будівель закладів охорони здоров’я та соціальної допомоги 3,000 3,000 10,000 10,000
03.04 Для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій 3,000 3,000 10,000 10,000
03.05 Для будівництва та обслуговування будівель закладів культурно-просвітницького обслуговування 3,000 3,000 10,000 10,000
03.06 Для будівництва та обслуговування будівель екстериторіальних організацій та органів 3,000 3,000 10,000 10,000
03.07 Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі 4,500 4,500 10,000 10,000
03.08 Для будівництва та обслуговування об’єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування 4,500 4,500 10,000 10,000
03.09 Для будівництва та обслуговування будівель кредитно-фінансових установ 4,500 4,500 10,000 10,000
03.10 Для будівництва та обслуговування адміністративних будинків, офісних будівель компаній, які займаються підприємницькою діяльністю, пов’язаною з отриманням прибутку 4,500 4,500 10,000 10,000
03.11 Для будівництва та обслуговування будівель і споруд закладів науки 3,000 3,000 10,000 10,000
03.12 Для будівництва та обслуговування будівель закладів комунального обслуговування 3,000 3,000 10,000 10,000
03.13 Для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування  3,000 3,000 10,000 10,000
Вид цільового призначення земель Ставки орендної плати
(відсотків нормативної грошової оцінки)
за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження) за земельні ділянки за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено
код найменування для юридичних осіб для фізичних осіб для юридичних осіб для фізичних осіб
03.14 Для розміщення та постійної діяльності органів ДСНС 3,000 3,000 10,000 10,000
03.15 Для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови  4,500 4,500 10,000 10,000
03.16 Для цілей підрозділів 03.01-03.15, 17-03.20 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду 3,000 3,000 10,000 10,000
03.17 Для розміщення та експлуатації закладів з обслуговування відвідувачів об’єктів рекреаційного призначення 3,000 3,000 10,000 10,000
03.18 Для розміщення та експлуатації установ/місць виконання покарань 3,000 3,000 10,000 10,000
03.19 Земельні ділянки запасу (земельні ділянки, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) 3,000 3,000 10,000 10,000
03.20 Земельні ділянки загального користування, які використовуються як внутрішньоквартальні проїзди, пішохідні зони 3,000 3,000 10,000 10,000
04 Земельні ділянки природно-заповідного фонду
04.01 Для збереження та використання біосферних заповідників 3,000 3,000 10,000 10,000
04.02 Для збереження та використання природних заповідників 3,000 3,000 10,000 10,000
04.03 Для збереження та використання національних природних парків 3,000 3,000 10,000 10,000
04.04 Для збереження та використання ботанічних садів 3,000 3,000 10,000 10,000
04.05 Для збереження та використання зоологічних парків 3,000 3,000 10,000 10,000
04.06 Для збереження та використання дендрологічних парків 3,000 3,000 10,000 10,000
04.07 Для збереження та використання парків - пам’яток садово-паркового мистецтва 3,000 3,000 10,000 10,000
04.08 Для збереження та використання заказників 3,000 3,000 10,000 10,000
04.09 Для збереження та використання заповідних урочищ 3,000 3,000 10,000 10,000
04.10 Для збереження та використання пам’яток природи 1,000 1,000 5,000 5,000
04.11 Для збереження та використання регіональних ландшафтних парків 3,000 3,000 10,000 10,000
05 Земельні ділянки іншого природоохоронного призначення
05.01 Земельні ділянки іншого природоохоронного призначення (земельні ділянки, в межах яких є природні об’єкти, що мають особливу наукову цінність, та які надаються для збереження і використання цих об’єктів, проведення наукових досліджень, освітньої та виховної роботи) 3,000 3,000 10,000 10,000
 
Вид цільового призначення земель
 
Ставки орендної плати
(відсотків нормативної грошової оцінки)
за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження) за земельні ділянки за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено
код найменування для фізичних осіб для юридичних осіб для фізичних осіб для юридичних осіб
05.02 Земельні ділянки запасу (земельні ділянки, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) 3,000 3,000 10,000 10,000
06 Земельні ділянки оздоровчого призначення
06.01 Для будівництва і обслуговування санаторно-оздоровчих закладів 3,000 3,000 10,000 10,000
06.02 Для розробки родовищ природних лікувальних ресурсів 3,000 3,000 10,000 10,000
06.03 Для інших оздоровчих цілей 3,000 3,000 10,000 10,000
06.04 Для цілей підрозділів 06.01-06.03, 06.05 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду 3,000 3,000 10,000 10,000
06.05 Земельні ділянки запасу (земельні ділянки, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) 3,000 3,000 10,000 10,000
07 Земельні ділянки рекреаційного призначення
07.01 Для будівництва та обслуговування об’єктів рекреаційного призначення 3,000 3,000 10,000 10,000
07.02 Для будівництва та обслуговування об’єктів фізичної культури і спорту 3,000 3,000 10,000 10,000
07.03 Для індивідуального дачного будівництва 3,000 3,000 10,000 10,000
07.04 Для колективного дачного будівництва 3,000 3,000 10,000 10,000
07.05 Для цілей підрозділів 07.01-07.04, 07.06-07.09 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду 3,000 3,000 10,000 10,000
07.06 Для збереження, використання та відтворення зелених зон і зелених насаджень 3,000 3,000 10,000 10,000
07.07 Земельні ділянки запасу (земельні ділянки, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) 3,000 3,000 10,000 10,000
07.08 Земельні ділянки загального користування, які використовуються як зелені насадження загального користування 3,000 3,000 10,000 10,000
07.09 Земельні ділянки загального користування відведені під місця поховання 3,000 3,000 10,000 10,000
08 Земельні ділянки історико-культурного призначення
08.01 Для забезпечення охорони об’єктів культурної спадщини  3,000 3,000 10,000 10,000
08.02 Для розміщення та обслуговування музейних закладів 3,000 3,000 10,000 10,000
Вид цільового призначення земель Ставки орендної плати
(відсотків нормативної грошової оцінки)
за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження) за земельні ділянки за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено
код найменування для юридичних осіб для фізичних осіб для юридичних осіб для фізичних осіб
08.03 Для іншого історико-культурного призначення 3,000 3,000 10,000 10,000
08.04 Для цілей підрозділів 08.01-08.03, 08.05 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду 3,000 3,000 10,000 10,000
08.05 Земельні ділянки запасу (земельні ділянки, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) 3,000 3,000 10,000 10,000
09 Земельні ділянки лісогосподарського призначення
09.01 Для ведення лісового господарства і пов’язаних з ним послуг  3,000 3,000 10,000 10,000
09.02 Для іншого лісогосподарського призначення 3,000 3,000 10,000 10,000
09.03 Для цілей підрозділів 09.01-09.02, 09.04-09.05 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду 3,000 3,000 10,000 10,000
09.04 Для розміщення господарських дворів лісогосподарських підприємств, установ, організацій та будівель лісомисливського господарства 3,000 3,000 10,000 10,000
09.05 Земельні ділянки запасу (земельні ділянки, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) 3,000 3,000 10,000 10,000
10 Земельні ділянки водного фонду
10.01 Для експлуатації та догляду за водними об’єктами 3,000 3,000 10,000 10,000
10.02 Для облаштування та догляду за прибережними захисними смугами 3,000 3,000 10,000 10,000
10.03 Для експлуатації та догляду за смугами відведення 3,000 3,000 10,000 10,000
10.04 Для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами 3,000 3,000 10,000 10,000
10.05 Для догляду за береговими смугами водних шляхів 3,000 3,000 10,000 10,000
10.06 Для сінокосіння 3,000 3,000 10,000 10,000
10.07 Для рибогосподарських потреб 3,000 3,000 10,000 10,000
10.08 Для культурно-оздоровчих потреб, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей 3,000 3,000 10,000 10,000
10.09 Для проведення науково-дослідних робіт 3,000 3,000 10,000 10,000
10.10 Для будівництва та експлуатації гідротехнічних, гідрометричних та лінійних споруд 3,000 3,000 10,000 10,000
10.11 Для будівництва та експлуатації санаторіїв та інших лікувально-оздоровчих закладів у межах прибережних захисних смуг морів, морських заток і лиманів 3,000 3,000 10,000 10,000
Вид цільового призначення земель Ставки орендної плати
(відсотків нормативної грошової оцінки)
за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження) за земельні ділянки за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено
код найменування для юридичних осіб для фізичних осіб для юридичних осіб для фізичних осіб
10.12 Для цілей підрозділів 10.01-10.11, 10.13-10.16 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду 3,000 3,000 10,000 10,000
10.13 Земельні ділянки запасу (земельні ділянки, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) 3,000 3,000 10,000 10,000
10.14 Водні об’єкти загального користування 3,000 3,000 10,000 10,000
10.15 Земельні ділянки під пляжами 3,000 3,000 10,000 10,000
10.16 Земельні ділянки під громадськими сіножатями 3,000 3,000 10,000 10,000
11 Земельні ділянки промисловості
11.01 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов’язані з користуванням надрами  3,500 3,500 10,000 10,000
11.02 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості 3,500 3,500 10,000 10,000
11.03 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств 3,500 3,500 10,000 10,000
11.04 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води) 3,500 3,500 10,000 10,000
11.05 Для цілей підрозділів 11.01-11.04, 11.06-11.08 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду 3,000 3,000 10,000 10,000
11.06 Земельні ділянки запасу (земельні ділянки, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) 3,000 3,000 10,000 10,000
11.07 Земельні ділянки загального користування, які використовуються як зелені насадження спеціального призначення 3,000 3,000 10,000 10,000
11.08 Земельні ділянки загального користування, відведенні для цілей поводження з відходами 3,000 3,000 10,000 10,000
12 Земельні ділянки транспорту
12.01 Для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту 3,500 3,500 10,000 10,000
12.02 Для розміщення та експлуатації будівель і споруд морського транспорту  Х Х Х Х
12.03 Для розміщення та експлуатації будівель і споруд річкового транспорту  3,500 3,500 10,000 10,000
Вид цільового призначення земель Ставки орендної плати
(відсотків нормативної грошової оцінки)
за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження) за земельні ділянки за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено
код найменування для юридичних осіб для фізичних осіб для юридичних осіб для фізичних осіб
12.04 Для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства 3,500 3,500 10,000 10,000
12.05 Для розміщення та експлуатації будівель і споруд авіаційного транспорту 3,500 3,500 10,000 10,000
12.06 Для розміщення та експлуатації об’єктів трубопровідного транспорту 3,500 3,500 10,000 10,000
12.07 Для розміщення та експлуатації будівель і споруд міського електротранспорту 3,500 3,500 10,000 10,000
12.08 Для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій 3,500 3,500 10,000 10,000
12.09 Для розміщення та експлуатації будівель і споруд іншого наземного транспорту 3,500 3,500 10,000 10,000
12.10 Для цілей підрозділів 12.01-12.09, 12.11-12.13 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду 3,500 3,500 10,000 10,000
12.11 Для розміщення та експлуатації об'єктів дорожнього сервісу 3,500 3,500 10,000 10,000
12.12 Земельні ділянки запасу (земельні ділянки, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) 3,500 3,500 10,000 10,000
12.13 Земельні ділянки загального користування, які використовуються як вулиці, майдани, проїзди, дороги, набережні 3,500 3,500 10,000 10,000
13 Земельні ділянки зв’язку
13.01 Для розміщення та експлуатації об’єктів і споруд телекомунікацій 3,500 3,500 10,000 10,000
13.02 Для розміщення та експлуатації будівель та споруд об’єктів поштового зв’язку 3,500 3,500 10,000 10,000
13.03 Для розміщення та експлуатації інших технічних засобів зв’язку 3,500 3,500 10,000 10,000
13.04 Для цілей підрозділів 13.01-13.03, 13.05-13.06 та для збереження і використання земель природно-заповідного фонду 3,500 3,500 10,000 10,000
13.05 Для розміщення та постійної діяльності Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України 3,000 3,000 5,000 5,000
13.06 Земельні ділянки запасу (земельні ділянки, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) 3,000 3,000 5,000 5,000
Вид цільового призначення земель Ставки орендної плати
(відсотків нормативної грошової оцінки)
за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження) за земельні ділянки за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено
код найменування для юридичних осіб для фізичних осіб для юридичних осіб для фізичних осіб
14 Земельні ділянки енергетики
14.01 Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій  3,500 3,500 10,000 10,000
14.02 Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів передачі електричної та теплової енергії 3,500 3,500 10,000 10,000
14.03 Для цілей підрозділів 14.01-14.02, 14.04-14.06 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду 3,500 3,500 10,000 10,000
14.04 Земельні ділянки запасу (земельні ділянки, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) 3,500 3,500 10,000 10,000
14.05 Земельні ділянки загального користування, які використовуються як зелені насадження спеціального призначення 3,500 3,500 10,000 10,000
14.06 Земельні ділянки загального користування, відведені для цілей поводження з відходами 3,500 3,500 10,000 10,000
 15 Земельні ділянки оборони
15.01 Для розміщення та постійної діяльності Збройних Сил 3,000 3,000 10,000 10,000
15.02 Для розміщення та постійної діяльності військових частин (підрозділів) Національної гвардії 3,000 3,000 10,000 10,000
15.03 Для розміщення та постійної діяльності Державної прикордонної служби 3,000 3,000 10,000 10,000
15.04 Для розміщення та постійної діяльності Служби безпеки 3,000 3,000 10,000 10,000
15.05 Для розміщення та постійної діяльності Державної спеціальної служби транспорту 3,000 3,000 10,000 10,000
15.06 Для розміщення та постійної діяльності Служби зовнішньої розвідки 3,000 3,000 10,000 10,000
15.07 Для розміщення та постійної діяльності інших, утворених відповідно до законів, військових формувань 3,000 3,000 10,000 10,000
15.08 Для цілей підрозділів 15.01-15.07, 15.09-15.11 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду 3,000 3,000 10,000 10,000
15.09 Для розміщення структурних підрозділів апарату МВС, територіальних органів, закладів, установ і підприємств, що належать до сфери управління МВС 3,000 3,000 10,000 10,000
Вид цільового призначення земель Ставки орендної плати
(відсотків нормативної грошової оцінки)
за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження) за земельні ділянки за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено
код найменування для юридичних осіб для фізичних осіб для юридичних осіб для фізичних осіб
15.10 Для розміщення та постійної діяльності Національної поліції, її територіальних органів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Національної поліції 3,000 3,000 10,000 10,000
15.11 Для розміщення структурних підрозділів Міноборони, територіальних органів, закладів, установ і підприємств, що належать до сфери управління Міноборони 3,000 3,000 10,000 10,000
16 Незалежно від виду цільового призначення земель, для автозаправних і газозаправних станцій, що здійснюють торгівлю нафтопродуктами 10,000 10,000 10,000 10,000
17 Для земель індустріальних (промислових) парків, включених до Реєстру індустріальних парків відповідно до пункту 284.6 ст. 284 Податкового кодексу України 1,5000 1,5000 1,5000 1,5000
 
  
Секретар міської ради                                                                                     Віктор ГІЛЬТАЙЧУК
      
                                                                                              
                                                                                                                        Додаток 2
до рішення міської ради
                                                                                                   від  ________    №________
 
ПЕРЕЛІК
пільг для фізичних та юридичних осіб, наданих
відповідно до пункту 284.1 статті 284 Податкового
кодексу України, із сплати земельного податку1

Пільги встановлюються та вводяться в дію з 01 січня 2024 року.
Адміністративно-територіальні одиниці або населені пункти, або території об’єднаних територіальних громад, на які поширюється дія рішення   ради:
 Код області Код району Код згідно з КОАТУУ Найменування адміністративно-територіальної одиниці або населеного пункту, або території об’єднаної територіальної громади
UA26000000000069363 UA26060000000042554 UA26060170000091466 Калуська міська територіальна громада
UA26060170010082672 місто Калуш
UA26060170020043053 село Бабин-Зарічний
UA26060170030021440 село Боднарів
UA26060170040093433 село Вістова
UA26060170050078863 село Голинь
UA26060170060012101 село Довге-Калуське
UA26060170070037344 село Копанки
UA26060170080011088 село Кропивник
UA26060170090021584 село Мислів
UA26060170100099078 село Мостище
UA26060170110080049 село Пійло
UA26060170120012306 село Ріпянка
UA26060170130089671 село Середній Бабин
UA26060170140052467 село Сівка-Калуська
UA26060170150039012 село Студінка
UA26060170160099158 село Тужилів
UA26060170170037088 село Яворівка
№ п/п Група платників, категорія/цільове призначення
земельних ділянок
Розмір пільги
(відсотків суми податкового зобов’язання за рік)
1 Фізичні та юридичні особи у відповідності та на умовах, визначених статтями 281 - 282 Податкового кодексу України. 100
2 Органи державної та виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, органи прокуратури, військові формування, утворені відповідно до законів України, Збройні сили України, органи Міністерства внутрішніх справ та Міністерства оборони України, органи державної служби з надзвичайних ситуацій, органи Служби безпеки України, бюджетні установи та організації, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджетів, за виключенням земельних ділянок, на яких здійснюються комерційна діяльність.  
100
3 Благодійні організації, громадські організації, в т. ч. правозахисної, культурно-просвітницької та/або фізкультурно-спортивної спрямованості - за земельні ділянки, на яких не здійснюється господарська діяльність. 100

4
Природні заповідники, біосферні заповідники, національні  природні парки, регіональні ландшафтні парки, заказники, пам'ятки природи, заповідні урочища; а також штучно створені об'єкти: ботанічні сади,  дендрологічні парки, пам’ятки природи, парки-пам'ятки садово-паркового мистецтва, за умови, що дані земельні ділянки не використовуються для ведення господарської діяльності. 100
5 Парки та сквери комунальної власності - за земельні ділянки, на яких не здійснюється господарська діяльність. 100
6 Комунальні підприємства засновниками яких є Калуська міська територіальна громада, які повністю утримуються за рахунок коштів місцевого бюджету 100
7 Комунальні некомерційні підприємства у сфері охорони здоров’я, засновниками яких є держава або Калуська міська територіальна громада 100
 
8 Індустріальні (промислові) парки, включені до Реєстру індустріальних парків відповідно до пункту 284.6 ст. 284 Податкового кодексу України 50
 
 
Не підлягають оподаткуванню земельним податком земельні ділянки, визначені статтею 283 Податкового кодексу України.
 
Якщо право на пільгу у платника плати за землю виникає протягом року, то він звільняється від сплати земельного податку починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право. У разі втрати права на пільгу протягом року земельний податок сплачується починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому втрачено це право.
Якщо платники земельного податку, які користуються пільгами з цього податку, надають в оренду земельні ділянки, окремі будівлі, споруди або їх частини, податок за такі земельні ділянки та земельні ділянки під такими будівлями (їх частинами) сплачується на загальних підставах з урахуванням прибудинкової території.
Ця норма не поширюється на бюджетні установи у разі надання ними будівель, споруд (їх частин) в тимчасове користування (оренду) іншим бюджетним установам, дошкільним, загальноосвітнім навчальним закладам незалежно від форм власності і джерел фінансування.
 
 
Секретар міської ради                                                                                     Віктор ГІЛЬТАЙЧУК
 
1 Пільги визначаються з урахуванням норм підпункту 12.3.7 пункту 12.3 статті 12, пункту 30.2 статті 30, статей 281-284 Податкового кодексу України. У разі встановлення пільг, відмінних на територіях різних населених пунктів адміністративно-територіальної одиниці, за кожним населеним пунктом пільги затверджуються окремо.
 
Аналіз регуляторного впливу регуляторного акта- проекту рішення Калуської міської ради
«Про встановлення ставок орендної плати за земельні ділянки комунальної власності
 на території Калуської міської  територіальної громади»
 
 
Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Калуської міської ради «Про встановлення ставок орендної плати за земельні ділянки комунальної власності на території Калуської міської  територіальної громади» підготовлено згідно із вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 року №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», Постанови Кабінету Міністрів України від 28.07.2021 № 821 «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України».
Аналіз визначає правові та організаційні засади реалізації проекту визначеного рішення.
 
 
I. Визначення проблеми
 
 
         Відповідно до пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України сільські, селищні, міські ради в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів та податкових пільг зі сплати місцевих податків і зборів до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та/або зборів, та про внесення змін до таких рішень, зокрема орендної плати.
        Відповідно до частини першої статті 2 Закону України «Про оренду землі» відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України,  законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.
         Разом з тим, відповідно до частини 1 статті 93 Земельного кодексу України право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.
         Положеннями статті 288 Податкового кодексу України передбачено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
          Відповідно до пункту 288.4 статті 288  Податкового кодексу України,  розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем, але річна сума платежу:
-не може бути меншою 3 % нормативної грошової оцінки;
-не може перевищувати 12 % нормативно їгрошової оцінки.
Так, згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 року №714-р «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Івано-Франківської області» до складу Калуської міської територіальної громади (далі – ТГ) увійшли 17 населених пунктів: м.Калуш, с.Боднарів, с.Бабин-Зарічний, с.Вістова, с.Голинь, с.Довге-Калуське, с.Копанки, с.Кропивник, с.Мислів, с.Мостище, с.Пійло, с.Ріп’янка, с.Середній Бабин, с.Сівка-Калуська, с.Студінка, с.Тужилів, с.Яворівка.
           Станом на сьогоднішній день, орендна плата за земельні ділянки комунальної власності в межах міста Калуша встановлюється відповідно до діючих ставок орендної плати, затверджених рішенням від 21.06.2018 № 1634 «Про встановлення ставок земельного податку та орендної плати на території міста Калуша», які не суперечать вимогам законодавства, однак потребують зваженого перегляду з урахуванням особливостей населених пунктів, що увійшли до Калуської міської територіальної громади та потреб місцевого бюджету.
         Рішень про встановлення ставок орендної плати за земельні ділянки комунальної власності на території населених пунктів, що увійшли до Калуської міської територіальної громади, сільськими радами попереднього скликання не приймалось.
         Тому, відсутність прийнятого рішення щодо встановлення ставок орендної плати за земельні ділянки комунальної власності на території Калуської міської територіальної громади порушує норми Закону України «Про захист економічної конкуренції».
         Таким чином, ухвалення рішення Калуської міської ради «Про встановлення ставок орендної плати за земельні ділянки комунальної власності на території Калуської міської  територіальної громади», що набуде чинності з наступного бюджетного періоду – з 01 січня 2024 року, необхідне для прозорого та ефективного встановлення ставок орендної плати.
 
   Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:
Таблиця 1
Групи (підгрупи) Так Ні
Громадяни + -
Держава + -
Суб’єкти господарювання + -
У тому числі субєкти малого підприємництва +  
  Встановлення ставок орендної плати за земельні ділянки комунальної власності не може бути розв’язано за допомогою ринкових механізмів, так як виключно компетенцією міської ради є затвердження ставок земельного податку відповідно до Податкового кодексу України.
Прийняття даного регуляторного акта забезпечить збільшення надходжень до місцевого бюджету із врахуванням потреб ТГ.
II. Цілі державного регулювання
 
Метою державного регулювання у випадку прийняття рішення Калуської міської ради «Про встановлення ставок орендної плати за земельні ділянки комунальної власності на території Калуської міської  територіальної громади» є:
- забезпеченння дотримання вимог Податкового кодексу України щодо місцевих податків і зборів;
- забезпечення стабільних надходжень до бюджету Калуської міської територіальної громади;
- виконання програм соціального та економічного розвитку громади;
- підвищення ефективності використання земельних ділянок шляхом встановлення відповідних ставок орендної плати за земельні ділянки комунальної власності.
Індикаторами досягнення цілей регулювання та зменшення масштабів проблеми є:
  • кількісні: надходження орендної плати за землю до місцевого бюджету ТГ;
  • часовий: дія регуляторного акта безстроково;
  • якісний: забезпечення виконання міських програм: соціальних, економічних, екологічних, розвитку підприємництва, електронного урядування, у сфері адміністративних послуг тощо, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо.
 
III.Визначення та оцінка альтернативнихспособів
досягнення встановлених цілей
3.1. Визначення альтернативних способів:
Таблиця 2
  Вид альтернативи Опис альтернативи
Альтернатива 1:
Збереження існуючого стану
Збереження існуючих ставок орендної плати, без врахування зміни, внесених до Класифікації видів цільового призначення земель.
Альтернатива 2:
Врегулювання даного питання за допомогою ринкових механізмів
Дана проблема не може бути вирішена за допомогою ринкових механізмів, оскільки законодавством визначено, що встановлення місцевих податків належить до повноважень органів місцевого самоврядування.
Альтернатива 3:
Прийняття запропонованого проекту рішення
Забезпечить вирішення проблеми. Дана альтернатива є найбільш оптимальною і прийнятною. Перевага обраного способу досягнення цілей полягає в тому, що цим регуляторним актом більш розширено види цільового призначення земельних ділянок комунальної власності, конкретизовано ставки орендної плати з урахування змін, внесених до Класифікації видів цільового призначення земель.
 
3.2.Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
3.2.1. Оцінка впливу на сферу інтересів органу місцевого самоврядування
Таблиця 3
Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1:
Збереження існуючого стану
 
Дана альтернатива є неприйнятною, так як внесеними змінами до Класифікації видів цільового призначення земель доповнено деякими видами цільового призначення земель по відповідним категоріям земель, відповідно і орендна плата повинна справлятись за використання таких земель. На рівні існуючих
Альтернатива 2:
Врегулювання даного питання за допомогою ринкових механізмів
Дана проблема не може бути вирішена за допомогою ринкових механізмів, оскільки повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів відносять до виключної компетенції органів місцевого самоврядування. Відсутні
Альтернатива 3: Прийняття запропонованого проекту рішення – забезпечення раціонального та ефективного використання земельних ділянок;
– забезпечення наповнення місцевого бюджету та фінансування міських цільових програм.
На рівні існуючих
 
2.2. Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Таблиця 4
Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1:
Збереження існуючого стану
 
Землекористувачі земельних ділянок з цільовим призначенням, вид якого запроваджено у відповідності внесених змін до Класифікації видів цільового призначення земель, не будуть сплачувати орендну плату, оскільки відсутнє рішення стосовно ставок орендної плати за такі землі. На рівні існуючих
Альтернатива 2:
Врегулювання даного питання за допомогою ринкових механізмів
Дана проблема не може бути вирішена за допомогою ринкових механізмів, оскільки повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів відносять до виключної компетенції органів місцевого самоврядування. Відсутні
Альтернатива 3: Прийняття запропонованого проекту рішення – встановлення ставок орендної плати з урахування нових видів цільового призначення земельних ділянок;
– додаткові надходження до місцевого бюджету, які спрямовуються на розвиток ТГ
Витрати пов’язані зі сплатою до місцевого бюджету орендної плати за земельні ділянки комунальної власності.
 
2.3. Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання
Таблиця 5
Показник Великі Середні Малі, в т.ч. мікро ФОП Разом
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць 1 18 108 344 471
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків 0,2 3,8 23,0 73,0 100,0
 
Таблиця 6
Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1:
Збереження існуючого стану
 
Землекористувачі земельних ділянок з цільовим призначенням, вид якого запроваджено у відповідності внесених змін до Класифікації видів цільового призначення земель, не будуть сплачувати орендну плату, оскільки відсутнє рішення стосовно ставок орендної плати за такі землі. На рівні існуючих
Альтернатива 2:
Врегулювання даного питання за допомогою ринкових механізмів
Дана проблема не може бути вирішена за допомогою ринкових механізмів, оскільки повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів відносять до виключної компетенції органів місцевого самоврядування. Відсутні
Альтернатива 3: Прийняття запропонованого проекту рішення – встановлення ставок орендної плати з урахування нових видів цільового призначення земельних ділянок
– прогнозування умов господарювання і витрат, зумовлених використанням земель комунальної власності;
– виконання вимог законодавства України.
Витрати пов’язані зі сплатою до місцевого бюджету орендної плати за земельні ділянки комунальної власності
 
                                                              
   Додаток 1
ВИТРАТИ
на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта по альтернативі 1
Таблиця 7
№ п/п Витрати За перший рік За п’ять років
1 Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень - -
2 Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення - - необхідності у сплаті податків/зборів), гривень - -
3 Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень 3 год.* 40,46 грн. = 121,38 606,90
4 Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень - -
5 Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень - -
6 Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень - -
7 Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, гривень - -
8 Інше (уточнити), гривень - -
9 РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), гривень 121,38 606,90
10 Кількість суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць 19 19
 
11 Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень 2 306,22 11 531,10
         Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів великого і середнього підприємництва щодо виконання регулювання та звітування.
Розрахунок вартості 1 людино-години:
         Норма робочого часу на 2023 рік становить при 40 - годинному робочому тижні – 2080,0 годин за умови, що воєнний стан триватиме протягом усього 2023 року (із врахуванням положень Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15.03.2022 № 2136).
          Мінімальний місячний розмір заробітної плати на 01.01.2023 р. становить: 6700 грн. та 40,46 грн. у погодинному розмірі (Закон України «Про Державний бюджет України на 2023 рік»).
                                                                                                                                                            
                                                                                                                                                                  Додаток 2
ВИТРАТИ
на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта по альтернативі 2
Таблиця 8
№ п/п Витрати За перший рік За п’ять років
1 Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень - -
2 Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення -  необхідності у сплаті податків/зборів), гривень - -
3 Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень 3 год.* 40,46 грн. = 121,38 606,90
4 Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень - -
5 Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень - -
6 Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень - -
7 Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, гривень - -
8 Інше (уточнити), гривень - -
9 РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), гривень 121,38 606,90
 
10 Кількість суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць 19 19
 
11 Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень 2 306,22 11 531,10
                                                                                                                                             
                                                                                                                                                      Додаток 3
ВИТРАТИ
на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта по альтернативі 3
Таблиця 9
№ п/п Витрати За перший рік За п’ять років
1 Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень - -
2 Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення - необхідності у сплаті податків/зборів), гривень - -
3 Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень 3 год.* 40,46грн. = 121,38 606,90
4 Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень - -
5 Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень - -
6 Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень - -
7 Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, гривень - -
8 Інше (уточнити), гривень - -
9 РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), гривень 121,38 606,90
10 Кількість суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць 19 19
 
11 Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень 2 306,22 11 531,10
 
 
 
Таблиця 10
Сумарні витрати за альтернативами Сума витрат, грн
За перший рік
Сума витрат, грн
За п’ять років
Альтернатива 1 2 306,22 11 531,10
Альтернатива 2 2 306,22 11 531,10
Альтернатива 3 2 306,22 11 531,10
 
Витрати субєктів господарювання великого та середнього підприємництва, що виникають внаслідок дії регуляторного акта, не відрізняються з урахуванням альтернатив.
 
IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
 
Здійснюється вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.
Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей, де:
4 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);
3 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);
2 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);
1 - цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).
Таблиця 11
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) Коментарі щодо присвоєння відповідного бала
Неприйняття регуляторного акту 1 Даний спосіб є неприпустимим, оскільки це призведе до порушення норм податкового та бюджетного законодавства України, можливі ризики щодо недоотримання коштів до місцевого бюджету
Прийняття регуляторного акту із зміною деяких ставок земельного податку 4 Даний спосіб дає змогу забезпечити досягнення цілей державного регулювання в повному обсязі, а також збільшити надходження до місцевого бюджету без суттєвого податкового навантаження на суб’єктів господарювання.
Прийняття регуляторного акту із такими ж ставками земельного податку, які діяли минулого року
 
3 Даний спосіб частково забезпечує досягнення цілей державного регулювання, не спирияє збільшенню надходжень до місцевого бюджету
 
Таблиця 12
Рейтинг результативності Вигоди (підсумок) Витрати (підсумок) Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу
Альтернатива 1 Відсутні Витрати на рівні минулих років Невиконання вимог чинного законодавства
Альтернатива 2 Суб’єкти господарювання будуть сплачувати орендну плату на справедливих умовах. Незначне збільшення витрат на сплату орендної плати , без суттєвого навантаження на СГД Досягнення цілей державного регулювання в повному обсязі. Створення сприятливих умов для розвитку бізнесу за рахунок додаткового надходження до бюджету, створення справедливих
Альтернатива 3 Даний спосіб частково забезпечує досягнення цілей державного регулювання. Витрати на рівні попереднього бюджетного періоду Даний спосіб не спирияє збільшенню надходжень до місцевого бюджету, що, відповідно, негативно впливає на інвестиційну привабливість міста (стан доріг, соціальної сфери тощо)
 
Таблиця 13
Рейтинг Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта
Альтернатива 1 - -
Альтернатива 2 Затвердження такого регуляторного акта забезпечить досягнення встановлених цілей в повному обсязі. Зміни в законодавстві, внесення змін до Податкового кодексу України.
Альтернатива 3 Стабільні ставки земельного податку. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить часткове досягнення  встановлених цілей. На дію запропонованого регуляторного акту можуть вплинути зміни в законодавстві, зокрема, до Податкового кодексу України.
 
V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
 
Механізм розв’язання визначеної проблеми полягає у прийнятті відповідно до Податкового кодексу України рішення Калуської міської ради «Про встановлення ставок орендної плати за земельні ділянки комунальної власності Калуської міської територіальної громади».
Основним завданням запропонованого проєкту рішення є зміцнення місцевого бюджету та упорядкування відносин між органом місцевого самоврядування, податковою службою та суб’єктами господарювання з питань плати орендної плати за землю.
Основним механізмом дії запропонованого регуляторного акта, який забезпечить розв’язання визначеної проблеми, це встановлення єдиних ставок орендної плати за землю на території Калуської міської територіальної громади відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель.
 
VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування,
фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
 
Адміністрування даного регуляторного акта буде проводитись на рівні державної податкової служби. Орган місцевого самоврядування  наділений повноваженнями лише встановлювати ставки орендної плати за землю, не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.
На виконання вимог регуляторного акта для органів місцевого самоврядування до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта здійснено розрахунок втрат (тест малого підприємництва) згідно з додатком 4.
 
VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
 
Рішення набуває чинності з початку наступного бюджетного періоду, тобто з 01.01.2024 року.    Передбачається не обмежувати строк дії запропонованого регуляторного акта. У разі необхідності за підсумками відстежень та змінами у законодавстві будуть вноситись зміни до нього.
          Землекористувачі несуть відповідальність за своєчасне та повне погашення зобов'язань з плати за землю у порядку й розмірах, установлених ПКУ. Несплачена сума вважається податковим боргом і підлягає стягненню в примусовому порядку.
          На дію регуляторного акта можуть негативно вплинути значні темпи інфляції та економічна криза.
 
VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта
 
 Виходячи з цілей державного регулювання, для відстеження результативності цього регуляторного акта обрано такі статистичні показники:
- надходження орендної плати від юридичних осіб;
- надходження орендної плати від фізичних осіб.
  До кількісних показників належать: чисельність платників за землю, надходження коштів до місцевого бюджету від плати за землю, розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання у зв’язку виконанням вимог акта. Крім кількісних показників до вигод належить забезпечення фінансування міських цільових програм за рахунок збільшення надходжень коштів до місцевого бюджету від плати за землю.
                                                                                                                                                Таблиця 14                                                                                     
Назва показника У разі прийняття рішення
про встановлення орендної плати за землю
Перший рік провадження За п’ять років
Кількість платників плати за землю, на яких поширюватиметься регуляторний акт, осіб, у тому числі: 471 474
- юридичних осіб 127 127
- фізичних осіб 344 347
Надходження коштів до бюджету ТГ від сплати земельного податку за землю, грн., у тому числі: 65 173,40 325 897,00
- юридичними особами 60 446,00
 
302 230,00
- фізичними особами 4 727,40 23 637,00
Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання у зв’язку з виконанням вимог акта, (год./грн.)* 10,12 50,58
Рівень поінформованості громади та суб’єктів господарювання з основних положень акта Високий Високий
 * Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання – юридичними особами, пов’язаний з виконанням вимог акта, може бути змінений, якщо зміниться розмір мінімальної заробітної плати (40,46 грн. – розмір коштів,  0,25 годин – розмір часу).
В результаті реалізації регуляторного акта прогнозується збільшення надходжень від орендної плати, в тому числі за рахунок податкових надходжень від населених пунктів, що приєдналися.
 
IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта
 
  Відстеження результативності дії регуляторного акта буде здійснюватися в терміни, визначені Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»  та відповідно до Методики, затвердженої поставою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 №308 (із змінами та доповненнями внесеними постановою Кабінету Міністрів України  від 16.12.2015р.№1151).
Строки проведення базового відстеження результативності дії  регуляторного акта:
до дня набрання чинності цим регуляторним актом або набрання чинності більшістю його положень - грудень 2023 року
Строки проведення повторного відстеження результативності дії  регуляторного акта:
через рік після набрання чинності даного регуляторного акту (січень 2025 року)
Строки проведення періодичного відстеження результативності дії  регуляторного акта:
Періодичне відстеження результативності регуляторного акта здійснюються раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.
Метод проведення відстеження результативності:
статистичний
Види даних, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності: статистичні
Відстеження результативності регуляторного акту буде здійснюватися управлінням земельних відносин Калуської міської ради.
У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань шляхом аналізу якісних показників дії цього акта, ці питання будуть врегульовані шляхом внесення відповідних змін.
Можливої шкоди від наслідків дії акта не вбачається.
 
 
 
Заступник начальника управління
земельних відносин
Калуської міської ради                                                                                                     Галина ШИДЛОСЬ
 
 
 
                                                                                                                                               Додаток 4
 
ТЕСТ
 малого підприємництва (М-Тест)
1. Консультації з представниками малого підприємництва та ФОП щодо оцінки впливу регулювання
Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та ФОП та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання.
Таблиця 15
Порядковий номер Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо) Кількість учасників консультацій, осіб Основні результати консультацій (опис)
1. Розробником проведено в телефонному режимі консультації з представниками органів державної влади, органів місцевого самоврядування та суб’єктів господарювання стосовно дії проекту регуляторного акта 7 Отримання інформації та пропозицій
2. Розробником надіслано письмові запити щодо оцінки впливу проекту регуляторного акта 2 Отримання інформації, статистичних даних
 
2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва та ФОП
- кількість суб’єктів малого підприємництва та ФОП, на яких поширюється регулювання: 452 (Калуська міськаТГ);
 - питома вага суб’єктів малого підприємництва та ФОП у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 95,9 (відсотків).
3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва та ФОП на виконання вимог регулювання
Таблиця 16
№ п/п Найменування оцінки У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання) Періодичні (за наступний рік) Витрати за п’ять років
оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання
1 Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів) - - -
2 Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування - - -
3 Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали) - - -
4 Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування) - - -
5 Інші процедури (уточнити) - - -
6 Разом, гривень Формула: (сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5) - - -
7 Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць  
452
8 Сумарно, гривень -
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва  та ФОП щодо виконання регулювання та звітування
9 Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання      
10 Процедури організації виконання вимог регулюванняя 3год.*40,46грн. = 121,38 121,38 грн. 606,90 грн.
11 Процедури офіційного звітування 3год.* 40,46грн = 121,38 121,38 грн. 606,90 грн.
12 Процедури щодо забезпечення процесу перевірок 1 год.х12 міс.х40,46грн = 485,52грн 485,52 грн. 2 427,60грн
13 Інші процедури (уточнити) - - -
14 Разом, гривень 728,28 Х 3 641,40
15 Кількість суб’єктів малого підприємництва та ФОП, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць  
 
452
16 Сумарно, гривень 728,28 х 452 = 329 182,56 Х 1 645 912,80
         Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів великого і середнього підприємництва щодо виконання регулювання та звітування.
Розрахунок вартості 1 людино-години:
         Норма робочого часу на 2023 рік становить при 40 - годинному робочому тижні – 2080,0 годин за умови, що воєнний стан триватиме протягом усього 2023 року (із врахуванням положень Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15.03.2022 № 2136).
          Мінімальний місячний розмір заробітної плати на 01.01.2023 р. становить: 6700 грн. та 40,46 грн. у погодинному розмірі (Закон України «Про Державний бюджет України на 2023 рік»).
 
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів
малого підприємництва та ФОП.
Державний орган, для якого здійснюється розрахунок вартості адміністрування регулювання: Головне управління ДПС у Івано-Франківській області
Таблиця 17
Процедура регулювання суб’єктів малого підприємництвата ФОП (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва
Та ФОП)
Планові витрати часу на процедуру Вартість часу співробітник а органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата), гривень Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта Оцінка кількості суб’єкт ів, що підпадають під дію процедури регулювання Витрати на адміністрування регулювання (за рік), гривень
1. Облік суб’єкта господарювання , що перебуває у сфері регулювання - - - - -
2. Поточний контроль за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі: 0,25 40,46 1 452 0,25х40,46х1х
452= 4 571,98
камеральні - - - - -
виїзні - - - - -
3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання - - - - -
4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання - - - - -
5. Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання - - - - -
6. Підготовка звітності за результатами регулювання 0,25 40,46 1 452 0,25х40,466х452= 4 571,98
Разом за рік         9 143,96 грн.
Сумарно за п’ять років         45 719,80 грн.
 
4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва та ФОП , що виникають на виконання вимог регулювання, грн.
Таблиця 18
№ п/п Показник Перший рік регулювання (стартовий) За п’ять років
1 Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва та ФОП на виконання регулювання - -
2 Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування 329 182,56 1 645 912,80
3 Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання 329 182,56 1 645 912,80
4 Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва та ФОП 9 143,96 45 719,80
5 Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання 667 509,08 3 337 545,40
         
  5. Розроблення корегуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання
 
          Податковим кодексом України визначаються об’єкт, база оподаткування, податковий період, порядки обчислення суми податку, обчислення сум податку в разі зміни власника/ користувача об’єкта оподаткування, строк, порядок сплати податку та інші його обов’язкові елементи й повноваження органів місцевого самоврядування щодо його встановлення.
         Цей податок не є новим. Запропоновані розміри ставок орендної плати забезпечать виконання соціально важливих міських цільових програм, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо. 
         З метою зменшення часу, необхідного для ознайомлення з актом, акт (після його затвердження) буде розміщено у вільному доступі на офіційному вебсайті Калуської міської ради. Це дозволить скоротити час, необхідний для ознайомлення суб’єктів господарювання з актом орієнтовно на 10%, що в свою чергу скоротить витрати малого підприємництва та ФОП.
         Щодо спрощення адміністративних процедур з регулювання, то форма декларації, а також перелік документів, які подаються в державний контролюючий орган, визначені чинним законодавством України.
 
 
 
Заступник начальника управління
земельних відносин
Калуської міської ради                                                                                                   Галина ШИДЛОСЬ