УКРАЇНА
КАЛУСЬКА МІСЬКА РАДА
РІШЕННЯ
27.07.2023 № 2327
КАЛУСЬКА МІСЬКА РАДА
РІШЕННЯ
|
Відповідно до Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про культуру», «Про охорону культурної спадщини», з метою упорядкування та удосконалення роботи, а також для визначення управління культури, національностей та релігій Калуської міської ради (далі – управління) органом охорони культурної спадщини на території Калуської міської територіальної громади та уповноваження його на укладання охоронних договорів на пам’ятки культурної спадщини, враховуючи рекомендації постійних комісій міської ради, міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити нову редакцію Положення про управління культури, національностей та релігій Калуської міської ради, що додається.
2. Визнати таким, що втратило чинність рішення Калуської міської ради від 17.12.2020 № 106 «Про затвердження нової редакції Положення про управління культури, національностей та релігій Калуської міської ради».
3. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради Надію Гуш.
Міський голова Андрій НАЙДА
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням міської ради
27.07.2023 № 2327
Секретар міської ради
______Віктор ГІЛЬТАЙЧУК
рішенням міської ради
27.07.2023 № 2327
Секретар міської ради
______Віктор ГІЛЬТАЙЧУК
ПОЛОЖЕННЯ
про управління культури,
національностей та релігій
Калуської міської ради
(нова редакція)
про управління культури,
національностей та релігій
Калуської міської ради
(нова редакція)
КАЛУШ
2023
2023
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Управління культури, національностей та релігій Калуської міської ради (код в ЄДРПОУ 02006359) (далі - Управління) є виконавчим органом Калуської міської ради (код в ЄДРПОУ 33578261).
1.2. Найменування установи:
Українською мовою:
Повна назва: Управління культури, національностей та релігій Калуської міської ради;
Скорочена назва: УКНР КМР;
Англійською мовою: Department of Culture, Nationalities and Religions of Kalush City Council.
1.3. Управління є підконтрольним Калуській міській раді, підпорядкованим виконавчому комітету Калуської міської ради і міському голові, підзвітний управлінню культури, національностей та релігій Івано-Франківської обласної державної адміністрації у частині делегованих повноважень.
1.4. Управління у своїй діяльності керується Конституцією України та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства культури та інформаційної політики України, рішеннями Івано-Франківської обласної ради, розпорядженнями голови Івано-Франківської обласної державної адміністрації, наказами управління культури, національностей та релігій Івано-Франківської обласної державної адміністрації, рішеннями Калуської міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, даним Положенням і іншими нормативними актами.
1.5. Управління є юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Державної казначейської служби України, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, штампи, бланки зі своїми реквізитами.
1.6. Управління утримується за рахунок коштів міського бюджету.
1.7. Управління є головним розпорядником коштів у відповідності до норм чинного законодавства України.
1.8. Місцезнаходження Управління: 77301, Україна, Івано-Франківська обл., м. Калуш, вул. С. Бандери, 18.
ІІ. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ
2.1. Для досягнення мети своєї діяльності Управління вирішує наступні завдання:
2.1.1. Реалізує пріоритети державної політики та повноваження органів місцевого самоврядування у культурно-мистецькій сфері, забезпечення реалізації прав громадян на свободу творчості, доступності всіх видів культурних послуг та культурної діяльності, міжнаціональних відносин, прав громадян на свободу віросповідання, охорони об’єктів культурної спадщини, національно-патріотичного виховання.
2.1.2. Реалізовує:
- функціонування мережі закладів культури, організацію їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення, як головний розпорядник коштів;
- вільний розвиток культурно-мистецьких процесів;
- доступність всіх видів культурних послуг і культурної діяльності для кожного громадянина;
- відродження та розвиток традицій і культури української нації, етнічної, культурної і мовної самобутності національних меншин;
- гармонізацію міжконфесійних, міжнаціональних та міжетнічних відносин;
- створення умов для забезпечення конституційного права громадян на свободу совісті та віросповідання;
- діяльність мережі закладів культури, шляхом створення умов щодо покращення якості та збільшення і урізноманітнення обсягу послуг населенню;
- створення умов для розвитку усіх видів аматорського мистецтва, художньої творчості, організації культурного дозвілля населення;
- захист прав професійних творчих працівників та їх спілок, соціальний захисту працівників закладів культури, що діють на території Калуської міської об’єднаної територіальної громади;
- загальнонаціональну культурну консолідацію суспільства, формування цілісного культурно-інформаційного простору, удосконалення форм культурного обслуговування населення;
- інформування населення про діяльність Управління через засоби масової інформації;
- підготовку та участь в реалізації грантових та кредитних програмах, з метою сприяння ефективному розвитку і використання потенціалу Калуської міської територіальної громади, задоволення культурних, освітніх, туристичних, соціальних, молодіжних та інших потреб громади;
- контроль за додержанням законодавства про охорону культурної спадщини, захист від пошкодження, руйнування і знищення об’єктів культурної спадщини, моніторинг стану збереження та належності використання власниками об’єктів культурної спадщини на території Калуської міської територіальної громади;
- забезпечення виконання Закону України «Про охорону культурної спадщини», інших нормативно-правових актів про охорону культурної спадщини на території Калуської міської територіальної громади.
2.1.3. Сприяє:
- комплектуванню та оновленню фондів музеїв, галереї, бібліотек, впровадженню сучасних комп’ютерних технологій, організації виставок, розповсюдженню кращих зразків національного та зарубіжного кіномистецтва, розвитку українського книговидання, відродженню та розвитку народних художніх промислів і ремесел, формуванню репертуару творчих колективів, збереженню та охороні культурної спадщини;
- захисту прав споживачів культурного продукту;
- діяльності творчих спілок, мистецьких об’єднань, культурних ініціатив, національно-культурних товариств, громадських організацій мистецького спрямування;
- функціонування української мови у всіх сферах суспільного життя;
- здійсненню інформатизації культурно-мистецької сфери, створенню сучасних інформаційних ресурсів, забезпеченню культурно-інформаційних потреб українців, які проживають за межами України, налагодженню співпраці з державними установами, громадськими, культурними, національними центрами іноземних держав з питань, що належать до їх компетенції в сфері культури;
- підтримці міжнародних ініціатив шляхом створення спільних мистецьких проектів та подій, проведення семінарів, конференцій по обміну досвідом та визначенням пріоритетних напрямків діяльності;
- здійсненню культурного співробітництва із зарубіжними країнами, містами-побратимами, міжнародними організаціями, координує зовнішні зв’язки закладів культури і мистецтв Калуської міської територіальної громади;
- здійсненню контролю за вивезенням, ввезенням та поверненням культурних цінностей;
- дотриманню законодавства з питань демонстрування та розповсюдження фільмів у кінопрокаті;
- розвитку туристичної галузі на території Калуської міської територіальної громади в частині екскурсійного обслуговування, розробки нових туристичних маршрутів, відвідування музеїв;
- збереженню та відтворенню історичного середовища Калуської міської територіальної громади, відродженню осередків традиційної народної творчості, художніх промислів і ремесел;
- налагодженню взаєморозуміння між релігійними організаціями різних віросповідань, вирішенню спірних міжконфесійних питань, проведенню богослужінь, релігійних обрядів, церемоній та процесій, тощо;
- популяризації справи охорони культурної спадщини на території Калуської міської територіальної громади, організації науково-методичної, експозиційно-виставкової та видавничої діяльності у цій сфері;
- забезпеченню захисту об’єктів культурної спадщини від загрози знищення, руйнування або пошкодження;
- забезпечення дотримання режиму використання пам’яток місцевого значення, їх територій, зон охорони;
- організації відповідних охоронних заходів щодо пам’яток місцевого значення та їх територій у разі виникнення загрози їх пошкодження або руйнування внаслідок дії природних факторів чи проведення будь-яких робіт.
2.1.4. Подає пропозиції:
- міському голові, управлінню культури, національностей та релігій Івано-Франківської обласної державної адміністрації щодо відзначення нагородами та званнями та іншими формами заохочення працівників закладів культури;
- міському голові для підготовки розпоряджень щодо проведення робіт з консервації, реставрації, реабілітації, музеєфікації, ремонту та пристосування об’єктів культурної спадщини, відповідного використання пам’яток;
- виконавчому комітету Калуської міської ради щодо затвердження мережі закладів культури відповідно до соціально-економічних і культурно-дозвіллєвих потреб, а також щодо створення сприятливих умов для розвитку культурної інфраструктури Калуської міської об’єднаної територіальної громади;
- Калуській міській раді з питань створення, реорганізації та ліквідації підвідомчих установ Управління, що відносяться до комунальної власності;
- Калуській міській раді щодо обсягів бюджетного фінансування галузі
при формуванні міського бюджету на наступний рік;
- Калуській міській раді щодо затвердження установчих документів підвідомчих установ Управління та змін до них;
- органу охорони культурної спадщини вищого рівня про занесення об’єктів культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам’яток України, внесення змін до нього та про занесення відповідної території до Списку історичних населених місць України;
- навчально-методичному центру культури і туризму Прикарпаття щодо присвоєння аматорським колективам звання «зразковий», «народний»;
- управлінню культури, національностей та релігій Івано-Франківської обласної державної адміністрації щодо розвитку релігійної та етнічної ситуації та процесів.
2.1.5. Бере участь у:
- залученні інвестицій для розвитку культури;
- реалізації міжнародних проектів у сфері культури, міжнаціональних відносин, релігії, захисту прав національних меншин;
- в організації та проведенні міжнародних, всеукраїнських, обласних, місцевих мистецьких фестивалів і конкурсів, оглядів, культурно-мистецьких проектів, ініціатив, виставок-оглядів, науково-практичних семінарів, конференцій тощо;
- розробленні проектів програм соціально-економічного розвитку, цільових програм у сфері розвитку культури, свободи світогляду і віросповідання, захисту прав національних меншин, охорони об’єктів культурної спадщини.
2.1.6. Організовує:
- контроль за ефективним використанням підвідомчими установами Управління фінансових ресурсів, які виділяються на розвиток культури;
- своєчасний розгляд депутатських запитів та звернень народних депутатів України, депутатів обласних та місцевих рад, пропозицій, заяв, скарг громадян та прийняття за розглядом відповідних рішень;
- доступ громадян до публічної інформації, яка перебуває у розпорядженні Управління;
- проведення конкурсів на заміщення посад керівників підвідомчих установ Управління, відповідно до чинного законодавства України;
- захист персональних даних;
- забезпечення здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції;
- забезпечення юридичним і фізичним особам доступу до інформації, що міститься у витягах з Державного реєстру нерухомих пам’яток України, а також надання інформації щодо програм та проектів будь-яких змін у зонах охорони пам’яток та в історичних ареалах населених місць;
- розроблення відповідних програм охорони культурної спадщини;
- дотримання вимог законодавства з охорони праці, пожежної безпеки.
2.1.7. Співпрацює:
- з органами місцевого самоврядування, органами державної влади, підприємствами, установами, організаціями, об’єднаннями громадян з питань розвитку культури, організації дозвілля населення, спільного проведення культурно-масових заходів, охорони та збереження культурної спадщини, національно-патріотичного виховання, міжнаціональних відносин, реалізації державної мовної політики тощо;
- з міжнародними організаціями, фондами, закладами культури зарубіжних країн з питань обміну досвідом у сфері культури, обговорень перспектив реалізації спільних культурно-мистецьких проектів, конференцій, семінарів тощо;
- з громадсько-культурними діячами (літераторами, художниками, краєзнавцями тощо) з метою популяризації та підтримки їх творчості на місцевому рівні, а також розширення участі Калуської міської територіальної громади в наповненні національного інформаційного простору суспільно-значущим культурним продуктом;
- з релігійними організаціями з питань відродження духовних та моральних цінностей, посилення співпраці у створенні умов для належного міжконфесійного функціонування, вирішення питання ремонтно-реставраційних робіт задля збереження та належного використання культових споруд, вільної та різноманітної мистецької творчості духовно-релігійного спрямування тощо;
- з представниками національних меншин та їх організаціями для збереження національної самобутності та етнічної ідентичності представників національних меншин, гармонізація міжетнічних відносин, підтримка діяльності національно-культурних товариств;
- з Комунальним підприємством «Міський парк культури і відпочинку імені Івана Франка» щодо проведення спільних культурно-мистецьких заходів та організації дозвілля населення;
- з фізичними та юридичними особами, як орган охорони культурної спадщини на території Калуської міської територіальної громади шляхом укладання охоронних договорів на пам’ятки в межах повноважень, делегованих органом охорони культурної спадщини вищого рівня відповідно до Закону України «Про охорону культурної спадщини».
2.1.8. Здійснює моніторинг:
- якісно нових форм культурно-мистецької роботи з метою їх подальшого впровадження;
- грантових та кредитних програм з метою прийняття участі в їх реалізації;
- тенденцій етнонаціонального та етнокультурного розвитку Калуської міської територіальної громади, розробляє поточні та довгострокові прогнози розвитку міжнаціональних та міжконфесійних відносин;
- релігійної ситуації та процесів, що відбуваються у релігійному середовищі;
- обліку релігійних організацій та національних меншин на території Калуської міської територіальної громади;
- стану збереження об’єктів культурної спадщини на території Калуської міської територіальної громади, із вчиненням необхідних дій, визначених законодавством України, у випадку виявлення неналежного їх використання, яке приводить до пошкодження, руйнування чи знищення об’єкту культурної спадщини;
- стану пам'ятних знаків (пам'ятників, меморіальних дощок, горельєфів, барельєфів тощо).
2.1.9. Управління, згідно чинного законодавства виконує інші функції, що випливають з покладених на нього завдань.
ІІІ. ПРАВА УПРАВЛІННЯ
Управління має право:
- залучати спеціалістів органів місцевого самоврядування, органів державної влади, підприємств, установ, організацій (за погодженням) для розгляду питань, що належать до його повноважень;
- одержувати в установленому порядку органів місцевого самоврядування, органів державної влади, підприємств, установ, організацій
документи та інші матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
- здійснювати контроль, проводити перевірки та аналітичну роботу з питань, що належать до його компетенції;
- скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенції;
- брати участь у засіданнях сесій Калуської міської ради, засіданнях постійних депутатських комісії міської ради, виконавчого комітету, інших дорадчих і колегіальних органів, робочих групах, організаційних комітетах, комісіях, нарадах тощо;
- залучати працівників виконавчих органів Калуської міської ради для підготовки проектів нормативних актів та інших документів, а також розробки
і здійснення заходів, які проводить Управління відповідно до покладених на нього обов’язків;
- заслуховувати звітні інформації про роботу підвідомчих установ Управління та їх керівників;
- подавати в установленому порядку вимоги щодо скасування органами місцевого самоврядування, органами державної влади, їх посадовими особами рішень, які суперечать законодавству з питань міжнаціональних відносин, прав національних меншин та прав громадян на свободу світогляду і віросповідання;
- інформувати орган охорони культурної спадщини вищого рівня про пошкодження, руйнування пам’яток, що знаходиться на території Калуської міської територіальної громади;
- надавати висновки щодо відповідних програм та проектів містобудівних, архітектурних і ландшафтних перетворень, меліоративних, шляхових, земельних робіт на пам’ятках місцевого значення, історико-заповідних територіях та в зонах їх охорони, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць, а також програм та проектів, реалізація яких може позначитися на стані об’єктів культурної спадщини;
-надавати висновки щодо відчуження або передачі пам’яток місцевого значення їх власникам чи уповноваженими органами іншим особам і володіння, користування або управління;
- видавати розпорядження та приписи щодо охорони пам’яток місцевого значення, припинення робіт на цих пам’ятках, їх територіях та в зонах охорони, якщо ці роботи проводяться за відсутності затверджених або погоджених з відповідним органом охорони культурної спадщини програм а проектів, передбачених цим Законом дозволів або з відхиленням від них;
- виконувати функції замовника, укладати з цією метою контрактів на виявлення, дослідження, консервацію, реставрацію, реабілітацію, музеєфікацію, ремонт, пристосування об’єктів культурної спадщини та інших заходи щодо охорони культурної спадщини;
- забезпечувати в установленому законодавством порядку виготовлення, встановлення та утримання охоронних дощок, охоронних знаків, інших інформаційних написів, позначок на пам’ятках або в межах їх територій;
- звертатись до правоохоронних органів з метою реагування у разі встановлення порушень у використанні об’єктів культурної спадщини фізичними чи юридичними особами;
- працівники Управління мають право представляти в установленому законодавством порядку інтереси Калуської міської ради, виконавчого комітету, в усіх судах України та інших органах під час розгляду правових питань і спорів, що належать до компетенції Управління.
ІV. КЕРІВНИЦТВО УПРАВЛІННЯ
4.1. Управління очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з неї міським головою на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України.
4.2. Начальник Управління:
- здійснює керівництво діяльністю Управління, планує роботу Управління та аналізує стан її виконання;
- сприяє розвитку міжнародних зв’язків з питань культури, релігії, прав національних меншин;
- займається розробленням проектів нормативно-правових актів, складає цільові програми розвитку культури, здійснює координацію та контроль за їх виконанням;
- вносить пропозиції щодо реорганізації, удосконалення, зміни структури мережі закладів культури;
- в межах своєї компетенції видає накази, контролює їх виконання;
- за результатами конкурсу призначає на посади керівників підвідомчих установ Управління та звільняє їх з посад;
- відповідно до норм чинного законодавства України приймає на роботу та звільняє з роботи працівників підвідомчих установ Управління, за винятком працівників, порядок прийому на роботу та звільнення з роботи яких визначений Статутами відповідних установ;
- приймає на роботу та звільняє з роботи працівників централізованої бухгалтерії Управління;
- розподіляє обов’язки між заступником начальника та посадовими особами місцевого самоврядування - спеціалістами Управління;
- затверджує посадові інструкції заступника, спеціалістів, керівників та працівників підвідомчих установ Управління;
- дає доручення працівникам Управління щодо виконання ними відповідних завдань шляхом накладення резолюції на документах чи в протокольних дорученнях;
- затверджує штатні розписи підвідомчих установ Управління;
- розпоряджається коштами, які виділяються на утримання мережі закладів культури;
- несе персональну відповідальність за невиконання, або неналежне виконання покладених на нього завдань, реалізацію його повноважень, дотримання трудової дисципліни;
- представляє в установленому законодавством України порядку інтереси Калуської міської ради, виконавчого комітету та Управління у всіх судах України та інших органах під час розгляду правових питань і спорів.
4.3. Начальник Управління має заступника, який призначається на посаду і звільняється з неї міським головою на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України. Заступник начальника Управління організовує виконання доручення начальника, здійснює інші повноваження, визначені посадовою інструкцією. Заступник начальника Управління виконує обов’язки начальника під час його відсутності, згідно розпорядження міського голови.
4.4. Начальник Управління без доручення діє від імені Управління, представляючи його інтереси в органах місцевого самоврядування, органах державної влади, підприємствах, організаціях та установах, у відносинах з юридичними та фізичними особами.
4.5. Для погодження вирішення питань, що належать до повноважень Управління, може утворюватися колегія у складі начальника Управління (Голови колегії), заступника начальника Управління за посадою, керівників та
працівників підвідомчих установ Управління, провідних діячів культури та мистецтва, представників творчих спілок та інших громадських організацій культурно-мистецького спрямування, тощо. У разі необхідності до складу колегії можуть бути включені інші особи.
Склад колегії затверджується міським головою за поданням начальника Управління. Рішення колегії реалізовуються наказами начальника Управління.
V. СТРУКТУРА УПРАВЛІННЯ
5.1. Структура і штатний розпис Управління затверджуються міським головою за поданням начальника Управління у межах встановленої Калуською міською радою максимальної чисельності і фонду оплати праці працівників Управління.
5.2. До мережі закладів Управління відносяться:
- Концертний зал;
- Калуська дитяча музична школа;
- Комунальний заклад «Голинська дитяча школа мистецтв Калуської міської ради»;
- Комунальний заклад «Палац культури «Юність» Калуської міської ради»;
- Комунальний заклад «Централізована бібліотечна система Калуської міської ради»;
- Комунальний заклад «Музейно-виставковий центр Калуської міської ради»;
- Комунальний заклад «Палац культури «Мінерал» Калуської міської ради»;
- Будинок культури імені Антіна Могильницького житлового масиву Підгірки;
- Народний дім «Просвіта» житлового масиву Загір’я;
- Народний дім імені Гната Рожанського житлового масиву Хотінь;
- Народний дім села Вістова;
- Народний дім села Бабин-Зарічний;
- Народний дім села Кропивник;
- Народний дім села Мостище;
- Народний дім села Сівка-Калуська;
- Народний дім села Студінка;
- Народний дім села Середній Бабин;
- Народний дім села Боднарів;
- Народний дім села Копанки;
- Народний дім села Пійло;
- Народний дім села Довге-Калуське;
- Народний дім села Ріп’янка;
- Народний дім села Мислів;
- Народний дім села Яворівка;
- Народний дім села Тужилів;
- Народний дім села Голинь.
5.3. Управління працює відповідно до плану роботи, який складається на календарний рік з урахуванням пропозицій, рекомендацій та рішень Калуської міської ради і виконавчого комітету.
5.4. Майно Управління складається з основних і малоцінних засобів, які є комунальною власністю Калуської міської ради.
5.5. Підвідомчі установи Управління, зберігаючи юридичну самостійність, підпорядковуються Управлінню, в тому числі і фінансово та користуються послугами централізованої бухгалтерії Управління.
5.6. Централізована бухгалтерія виконує роботу по складанню бюджету і кошторисів видатків підвідомчих установ Управління, веденню бухгалтерського обліку та формуванню звітності, здійснює систематичний контроль за правильністю оформлення первинних документів, збереженням грошових коштів і матеріальних цінностей, їх інвентаризації, правильним та економічним витрачанням коштів, тощо.
5.7. Управління вправі залучати:
- кошти обласного бюджету;
- кошти, які формуються за рахунок грантових програм;
- кошти, надані спонсорами та меценатами;
- кошти, отримані від платних послуг, які надаються підвідомчими установами Управління.
5.8. Посадові особи органів місцевого самоврядування - спеціалісти Управління призначаються на посаду і звільняється з неї міським головою на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України, діють у межах повноважень, визначених посадовими інструкціями, що затверджуються начальником Управління, зобов’язані постійно підвищувати свій кваліфікаційний рівень та несуть відповідальність за невиконання, неякісне або несвоєчасне виконання посадових завдань та обов’язків, порушення норм етики поведінки посадової особи органів місцевого самоврядування та обмежень, пов’язаних з прийняттям на службу в органи місцевого самоврядування.
VI. РЕОРГАНІЗАЦІЯ ТА ЛІКВІДАЦІЯ
6.1. Рішення про ліквідацію, реорганізацію (злиття, приєднання, поділ, виділення, перетворення) Управління приймається Калуською міською радою, а у випадках, передбачених законодавством України, в судовому порядку.
6.2. Реорганізація та ліквідація Управління проводиться у порядку, визначеному законодавством України.