УКРАЇНА
КАЛУСЬКА МІСЬКА РАДА
РІШЕННЯ
28.09.2023 № 2512
|
|||
Відповідно до ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи рекомендації постійної комісії міської ради з питань гуманітарної роботи, законності та антикорупційної політики, міська рада
ВИРІШИЛА:
- Затвердити Порядок надання соціальних послуг Калуським геріатричним центром Калуської міської ради (додається).
- Контроль за виконанням цього рішення покласти на першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради Мирослава Тихого.
Міський голова Андрій НАЙДА
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення міської ради
28.09.2023 № 2512
Секретар міської ради
Віктор ГІЛЬТАЙЧУК
ПОРЯДОК НАДАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ
КАЛУСЬКИМ ГЕРІАТРИЧНИМ ЦЕНТРОМ
КАЛУСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
1. ЗАГАЛЬНІ ПИТАННЯ
1.1. Порядок надання соціальних послуг(далі - Порядок) Калуським геріатричним центром Калуської міської ради розроблений з урахуванням вимог Бюджетного Кодексу, Закону України «Про соціальні послуги», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», Закону України «Про пенсійне забезпечення», Постанов Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 року №428 «Про затвердження Порядку регулювання тарифів на соціальні послуги»; від 01.06.2020року №429 «Про затвердження Порядку установлення диференційованої плати за надання соціальних послуг»; від 01.06.2020року №587 «Про організацію надання соціальних послуг», від 22.03.2017 №164Про внесення змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 04.03.2004 №269 «Про затвердження порядку зарахування та використання коштів, що підлягають перерахуванню Пенсійним фондом або органами праці та соціального захисту населення установам (закладам), де особи перебувають на повному державному утриманні», методичних рекомендацій розрахунку вартості соціальних послуг, затверджених наказом Мінсоцполітики України від 07.12.2015 року №1186, Державних стандартів соціальних послуг, затверджених наказами Мінсоцполітики.
1.2. Калуський геріатричний центр Калуської міської ради (далі – Центр) створюється для цілодобового проживання (перебування) та догляду за громадянами похилого віку та особами з інвалідністю віком від 18 років, які за станом здоров’я потребують цілодобового стороннього догляду, при чому не менше 5 ліжко-місць використовуються виключно на платній основі.
1.3. У цьому порядку застосовуються такі терміни:
- Засновник – Калуська міська рада
- Уповноважений орган – управління соціального захисту населення Калуської міської ради;
- підопічні – особи, що отримують в Центрі соціальні послуги відповідно до рішення Уповноваженого органу.
2. УМОВИ ПРИЙМАННЯ, ПЕРЕВЕДЕННЯ ТА ВІДРАХУВАННЯ
2.1. До Центру приймаються на постійне/тимчасове проживання:
- особи, що зареєстровані у Калуській міській територіальній громаді, які досягли пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України “ Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування ”, а також особи, яким до досягнення зазначеного пенсійного віку залишилося не більш як півтора року, які за станом здоров’я потребують цілодобового стороннього догляду та/або соціально-побутового обслуговування і яким, згідно з медичним висновком, не протипоказане перебування в Центрі;
- особи, що зареєстровані у Калуській міській територіальній громаді та є особами з інвалідністю у віці більше 18 років, які за станом здоров’я потребують стороннього догляду та/або соціально-побутового обслуговування, медичної допомоги та комплексу реабілітаційних заходів і яким згідно з медичним висновком не протипоказане перебування в Центрі;
- мешканці інших територіальних громад, які за станом здоров’я потребують стороннього догляду та/або соціально-побутового обслуговування, за умови укладення договору про повне відшкодування їхнього утримання в Центрі з відповідними територіальними громадами чи з іншими зацікавленими особами.
- особи, що мають статус внутрішньо переміщених осіб, зареєстровані у Калуській міській територіальній громаді та за станом здоров’я потребують стороннього догляду та/або соціально-побутового обслуговування;
- особи, що мають статус внутрішньо переміщених осіб. з числа осіб похилого віку та осіб з інвалідністю, зареєстровані у Калуській міській територіальній громаді та за станом здоров’я потребують стороннього догляду та/або соціально-побутового обслуговування, зобов’язання щодо розміщення яких передбачені відповідними правочинами;
- інші особи, визначені комісією, що утворена Уповноваженим органом.
2.1.1. До Центру на повне утримання безоплатно приймаються:
- особи з інвалідністю I групи;
- громадяни похилого віку, особи з інвалідністю II-III груп, середньомісячний сукупний дохід яких становить менше двох прожиткових мінімумів для непрацездатних осіб;
- внутрішньо переміщені особи, з числа осіб, зазначених у пункті 2.1.
2.1.2.У разі перебування особи у Центрі на повному утриманні їй, виплачується 25 відсотків призначеної пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) чи державної соціальної допомоги. У випадку, якщо розмір пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) чи державної соціальної допомоги перевищує вартість утримання особи у Центрі, особі виплачується різниця між пенсією (щомісячним довічним грошовим утриманням) чи державною соціальною допомогою і вартістю утримання, але не менше 25 відсотків призначеної пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) чи державної соціальної допомоги.
2.1.3. Якщо у особи, що перебуває у Центрі на повному утриманні, є непрацездатні члени сім’ї, зазначені в частині другій статті 36 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» що перебувають на її утриманні, пенсія (щомісячне довічне грошове утримання), державна соціальна допомога виплачується в такому порядку: 25 відсотків самій особі, інша частина виплати, але не більше 50 відсотків членам сім’ї.
2.1.4. Частина пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) чи державної соціальної допомоги, що залишилася після виплати їх одержувачу, зараховується на рахунок Центру та використовується відповідно до чинного законодавства.
2.1.5. Громадяни похилого віку, особи з інвалідністю II-III груп, середньомісячний сукупний дохід яких перевищує два прожиткових мінімуми, але не перевищує чотирьох прожиткових мінімумів для непрацездатних осіб, влаштовуються до Центру та отримують соціальні послуги з установленням диференційованої плати відповідно до законодавства.
2.1.6. Якщо середньомісячний сукупний дохід громадян похилого віку, осіб з інвалідністю II-III груп, перевищує чотири прожиткових мінімуми, такі особи влаштовуються до Центру за умови повної оплати послуг.
2.1.7. У разі отримання громадянами похилого віку та особами з інвалідністю соціальних послуг із установленням диференційованої плати або за умови оплати послуг, пенсія (щомісячне довічне грошове утримання) та/або державна соціальна допомога виплачується їм у повному розмірі.
2.1.8. За наявності вільних місць до Центру можуть прийматися громадяни похилого віку, особи з інвалідністю, у яких є особи, які повинні забезпечувати їм догляд і допомогу за договором довічного утримання за умови оплати послуг.
2.2. До Центру насамперед, приймаються особи, зазначені у пункті 2.1. цього Порядку, які:
- не мають рідних, які повинні забезпечити їм догляд та допомогу, або рідні є особами похилого віку чи особами з інвалідністю і, відповідно до медичного висновку, за станом здоров’я не можуть надавати соціальні послуги (без врахування доходів);
- є ветеранами війни, особами, на яких поширюється дія законів України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” та “Про жертви нацистських переслідувань”;
- постраждали внаслідок збройного конфлікту, тимчасової окупації, надзвичайної ситуації техногенного чи природного характеру, нещасних випадків, а також внутрішньо переміщені особи;
- постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи та віднесені до категорій 1, 2 або 3 відповідно до Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”;
2.3. Приймання до Центру проводиться на підставі рішення, виданого Уповноваженим органом.
2.4. На підставі рішення, виданого Уповноваженим органом, та пакета документів, який передається Уповноваженим органом до Центру, видається наказ директора Центру про прийняття підопічного до Центру, визначаються індивідуальні потреби та складається індивідуальний план надання соціальних послуг відповідно до державних стандартів соціальних послуг, затверджених Міністерством соціальної політики України.
2.5. За результатами визначення потреб підопічного складається індивідуальний план надання соціальних послуг. У ньому зазначаються заходи, які потрібно провести для надання соціальних послуг, відомості про необхідні ресурси, періодичність і строки проведення цих заходів, відповідальні за виконання, дані щодо моніторингу результатів надання соціальних послуг.
2.6. На основі індивідуального плану надання соціальних послуг між підопічним та Центром укладається договір про надання соціальних послуг, у якому зазначаються права та обов’язки кожної із сторін, обсяг соціальних послуг, цілі та строк їх надання.
2.6.1. Невід’ємною частиною договору є індивідуальний план надання соціальних послуг.
2.7. Якщо підопічний потребує отримання більш як однієї соціальної послуги та Центр надаватиме більш як одну соціальну послугу, складається один план надання соціальних послуг, у якому зазначаються заходи щодо кожної соціальної послуги.
Під час складання індивідуального плану надання соціальних послуг враховуються індивідуальні потреби підопічного (звичний розклад дій і занять протягом дня, уподобання, фізичні можливості тощо).
2.8. Центр може надавати соціальні послуги як за плату (зокрема, з установленням диференційованої оплати), так і безоплатно - відповідно до установленого законодавством порядку.
2.9. Реабілітаційні послуги, за наявності можливості, надаються відповідно до індивідуальної програми реабілітації підопічному, що є особою з інвалідністю, на безоплатній основі.
2.10. Тарифи на платні соціальні послуги встановлюються Засновником і розраховуються у порядку, встановленому законодавством. Вартість утримання в установі розраховується не менше ніж один раз на рік і затверджується наказом директора Центру.
2.11. Під час прийняття до Центру підопічні проходять санітарно-гігієнічну обробку із зміною одягу та взуття, розміщуються, за наявності, в окремому приміщенні на 14 днів для подальшого спостереження та в разі відсутності проявів гострих інфекційних хвороб переводяться на цілодобове проживання (перебування) у відповідні кімнати.
На кожного підопічного ведеться медична картка, до якої вносяться всі дані про стан його здоров’я протягом періоду перебування в Центрі, лікування, консультації, а також результати об’єктивних, функціональних, рентгенологічних, лабораторних та інших обстежень.
2.12. Центр під час прийняття підопічного ознайомлює його (під підпис) з правами та обов’язками підопічного, умовами проживання, розпорядком дня, умовами переведення до іншого закладу, відрахування з Центру та робить відповідний запис в особовій справі.
Після прийняття підопічного Центр у триденний термін повідомляє:
- Уповноваженому органу – про прийняття підопічного до Центру;
- органу Пенсійного фонду України про прийняття підопічного на утримання (за умови призначення підопічному пенсії (щомісячного довічного грошового утримання); до повідомлення додається: письмова заява підопічного встановленого зразка; довідка про зарахування особи до Центру; довідка про вартість утримання підопічного у Центрі .
2.13. Переведення підопічного до іншого закладу проводиться за погодженням з Уповноваженим органом та згідно рішення (путівки) іншого закладу, до якого він переводиться та письмової заяви підопічного, який виявив бажання проживати в іншому закладі.
2.14. Тимчасове вибуття підопічного, який постійно проживає в Центрі, на сукупний строк до шести місяців протягом календарного року, але не більш як два місяці підряд, здійснюється на підставі:
- письмової заяви підопічного;
- письмової заяви родичів підопічного або інших осіб, які мають намір тимчасово забрати підопічного.
Центр вживає заходів до розшуку підопічного у разі його зникнення.
2.15. У разі тимчасового вибуття підопічного з Центру йому видається пам’ятка, що містить адресу та контактні дані Центру.
2.16. Витрати, пов’язані з поїздкою підопічного до родичів або інших осіб, а також переїзд за власним бажанням до іншого закладу та на санаторно-курортне лікування Центром не компенсуються.
2.16.1. Підопічні, які тимчасово вибувають з Центру, у тому числі на лікування (в разі їх госпіталізації) до закладів охорони здоров’я відповідно до законодавства, згідно з наказом директора Центру знімаються із забезпечення харчуванням, лікарськими засобами, засобами особистої гігієни, м’яким інвентарем тощо з дня вибуття, але залишаються у списках підопічних, і пенсія (щомісячне довічне грошове утримання) та/або державна соціальна допомога за період відсутності виплачується їм у повному розмірі.
2.16.2. Забезпечення підопічних лікарськими засобами, продуктами харчування, засобами особистої гігієни, м’яким інвентарем тощо під час стаціонарного лікування проводиться відповідно до умов договору між Центром і лікувально-профілактичним закладом.
2.16.3. Якщо умовами договору передбачено обов’язок Центру щодо забезпечення підопічних лікарськими засобами, продуктами харчування, засобами особистої гігієни, м’яким інвентарем тощо, підопічні не знімаються із забезпечення в Центрі.
2.16.4. Під час повернення підопічного до Центру заклад охорони здоров’я подає Центру виписку з медичної картки амбулаторного (стаціонарного) хворого за формою, встановленою МОЗ.
2.17. Відрахування підопічного з Центру проводиться у тижневий строк за погодженням із Уповноваженим органом у зв’язку із:
- поданням письмової заяви;
- переведенням до іншого закладу;
- неповерненням без поважних причин і без погодження з Центром з поїздки до родичів після закінчення шестимісячного строку (після з’ясування причини неповернення);
- невиконанням без поважних причин вимог, визначених договором про надання соціальних послуг;
- рішенням суду;
- смертю підопічного (після отримання свідоцтва про смерть або його копії).
2.18. Під час відрахування з Центру підопічному чи його законному представнику видаються особисті документи, довідка із зазначенням часу перебування в Центрі, закріплені за ним одяг, білизна та взуття за сезоном і власний одяг, інші особисті речі та цінності (ощадна книжка або банківська платіжна картка, цінні папери тощо), які зберігалися в Центрі.
2.19. Про тимчасове вибуття, повернення, переведення та відрахування підопічного Центр у триденний строк інформує:
- орган Пенсійного фонду України, Уповноважений орган шляхом надсилання копії наказу (витягу з наказу).
2.20. Підопічні Центру за рішенням Центру можуть за їх письмовою згодою залучатися до тимчасових робіт, не пов’язаних із обслуговуванням підопічних Центру, на умовах цивільно-правового договору, якщо робота не протипоказана їм за станом здоров’я, з оплатою відповідно до акта виконаних робіт.
3. ПОКАЗАННЯ ТА ПРОТИПОКАЗАННЯ ДЛЯ НАПРАВЛЕННЯ ОСОБИ ДО ЦЕНТРУ
3.1. Медичними показаннями для направлення особи до Центру є:
- стійкі фізичні порушення, за яких самостійне пересування є значно утрудненим або неможливим, та часткова або повна відсутність здатності обслуговувати себе самостійно;
- невротичні стани у разі хронічних неінфекційних захворювань;
- вікові зміни психічного стану особи (когнітивні розлади) без психотичних проявів (марення, галюцинації).
3.2. Медичними протипоказаннями для направлення особи до Центру є:
- психічні розлади (за винятком невротичних станів у разі хронічних неінфекційних захворювань; легкої розумової відсталості без поведінкових порушень; інтелектуально-мнестичних розладів і судомних синдромів різної етіології з нечастими (раз на два - три місяці) нападами, без слабоумства та виражених змін особистості);
- легеневий туберкульоз з позитивним результатом дослідження мазка мокротиння методом бактеріоскопії;
- грибкові та паразитарні хвороби шкіри і волосся;
- гострі інфекційні захворювання;
- бактеріоносійство дифтерії, стафілококу, черевного тифу, паратифів А та В;
- венеричні захворювання (крім клінічно вилікуваних та зняття з обліку);
- хронічний алкоголізм, наркоманія, токсикоманія;
- хвороби системи крові (лімфогранулематоз) та інші захворювання, що потребують постійної терапії в спеціалізованих закладах охорони здоров’я;
- ВІЛ-інфекція в IV клінічній стадії з легеневим туберкульозом з позитивним результатом дослідження мазка мокротиння методом бактеріоскопії.123
4. УМОВИ ПРОЖИВАННЯ В ЦЕНТРІ
4.1. Забезпечується доступність приміщень Центру для осіб з інвалідністю.
4.1.1. Для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення в установленому порядку забезпечується створення безперешкодного життєвого середовища.
4.1.2. Будівлі, приміщення та стоянки для автотранспорту облаштовуються з урахуванням потреб осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення згідно з вимогами відповідних державних будівельних норм, стандартів і правил.
4.1.3. Житлові кімнати обладнуються з метою забезпечення організації надання відповідних соціальних послуг з урахуванням віку, стану здоров’я.
4.1.4. Житлові кімнати для двох і більше осіб облаштовуються ширмами для забезпечення приватності під час переодягання, проведення санітарно-гігієнічних процедур.
4.1.5. Житлові кімнати облаштовуються кнопками виклику персоналу. Центром забезпечується їх обов’язкове цілодобове функціонування.
4.1.6. Між загальними, обслуговуючими та житловими приміщеннями забезпечуються короткі та зручні шляхи сполучення з нічним освітленням для безпеки пересування підопічних.
4.1.7. Вхідні групи до приміщень Центру (в тому числі ребра першої та останньої сходинок сходового маршу), шляхи руху підопічних, зони очікування та робочі зони облаштовуються без перешкод (бордюрів, порогів, перепадів, щіток для витирання ніг тощо) і з маркуваннями, що виконані із застосуванням засобів тактильного орієнтування, тактильних інформаційних покажчиків із шрифтом Брайля, тактильних мнемосхем приміщень тощо.
4.1.8. За наявності облаштованих стоянок для автотранспорту на прилеглій території передбачаються місця (з відповідними вказівниками) для безоплатної стоянки транспорту, яким керують або за допомогою якого переміщуються особи з інвалідністю, у кількості, визначеній Законом України “Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні”.
4.1.9. Центр забезпечує відеоспостереження в таких його зонах:
- в’їзд/вхід і виїзд/вихід на територію/з території Центру;
- входи/виходи до/з будівель Центру;
- виробничі та складські приміщення;
- територія підсобного господарства (за наявності).
4.1.10. Підопічні та персонал Центру обов’язково повинні бути попереджені про функціонування системи відеоспостереження.
4.1.11. Приміщення, у яких проводиться відеоспостереження, повинні бути обладнані відповідними попереджувальними табличками. Персонал Центру, що обслуговує систему відеоспостереження, обов’язково повинен бути ознайомлений з вимогами законодавства щодо захисту персональних даних з метою уникнення розголошення персональних даних щодо працівників і підопічних Центру.
4.2. Розміщення підопічних у житлових приміщеннях проводиться медичним або соціальним працівником, до посадових обов’язків якого входить розміщення підопічних у житлових приміщеннях з урахуванням їх побажань щодо кімнати та сусіда, наявності вільних місць, індивідуальних особливостей, віку, діагнозу, фізичного стану, пов’язаного з основним захворюванням, та психологічної сумісності.
4.2.1. Переміщення підопічних у житлових приміщеннях, відділеннях відповідного спрямування проводиться з об’єктивних причин за рекомендацією лікаря, згодою підопічного та з урахуванням стану його здоров’я, про що робляться відповідні записи в медичній документації.
4.2.2. На вимогу підопічного житлове приміщення, у якому він проживає, може бути змінено на інше житлове приміщення за рішенням Центру з урахуванням побажання інших підопічних.
4.2.3. Режим проживання та нагляду за підопічними забезпечує найбільш сприятливі умови для догляду за ними, їх усвідомленої соціальної адаптації та реабілітації, дотримання гідності підопічних, спонукання їх до самостійності та суспільно корисної ініціативи.
4.3. Власний одяг та інші особисті речі підопічного за його бажанням повертаються йому або його законному представнику, родичам або іншим особам.
4.3.1. Якщо підопічний, його законний представник, родичі або інші особи не забирають особистих речей, речі здаються до камери схову Центру, за наявності такої. Акт передачі особистих речей на зберігання до камери схову складається в чотирьох примірниках, один з яких видається підопічному або його законному представнику, другий зберігається в бухгалтерії, третій - в особовій справі підопічного, четвертий - у коморі сестри-господині.
4.3.2. Речі з камери схову видаються на вимогу підопічного або його законного представника.
4.3.3. Підопічні мають право користуватися власними речами, якщо це не заважає іншим підопічним, не порушує вимог протипожежної безпеки, протиепідемічного режиму, охорони праці тощо.
4.3.4. Родичі, громадські об’єднання, благодійні, релігійні організації або інші фізичні та юридичні особи можуть забезпечувати підопічних особистими речами за умови, що такі речі передаються в належному стані, відповідають вимогам законодавства про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення та не заважають іншим підопічним.
4.4. Центр у разі потреби та за заявою підопічного приймає на зберігання гроші, коштовності та цінні папери підопічних (далі - цінні речі), про що складається акт-опис приймання. Цінні речі зберігаються у сейфах. Облік цінних речей веде матеріально-відповідальна особа. Цінні речі видаються підопічному на його першу вимогу за поданою ним заявою, про що складається відповідний акт-опис. Порядок зберігання грошей, коштовностей та цінних паперів підопічних та форма журналу обліку цінних речей затверджуються Міністерством соціальної політики України.
4.5. Центр сприяє підопічним в отриманні пенсії (щомісячного довічного грошового утримання), державної соціальної допомоги, що виплачується відповідно до законодавства.
Якщо пенсії, державна соціальна допомога доставляються працівниками національного оператора поштового зв’язку, Центр створює належні умови для їх виплати підопічним в окремому приміщенні Центру в присутності відповідальних представників.
4.6. Підопічні витрачають належні їм кошти на власний розсуд. У разі потреби (відповідно до заяви підопічного) Центр забезпечує підопічному допомогу у придбанні необхідних товарів, послуг.
4.6.1. Центр сприяє реєстрації органом опіки та піклування помічника дієздатної фізичної особи, якого обрав підопічний Центру.
4.7. У доступному для підопічних місці, що забезпечує умови приватності, розміщуються телефонний апарат та контактні дані представника Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини в Івано-Франківській області, приймальні міського голови, управління соціального захисту населення Калуської міської ради, Національної поліції України.
5. ОРГАНІЗАЦІЯ ПОХОВАННЯ ПОМЕРЛИХ ПІДОПІЧНИХ, ЯКІ ПРОЖИВАЛИ В ЦЕНТРІ
5.1. Констатація смерті підопічного та видача лікарського свідоцтва про смерть здійснюються в установленому законодавством порядку.
5.2. Центр забезпечує організацію транспортування тіла померлого підопічного до спеціального приміщення. Центр може укласти із закладом охорони здоров’я договір про тимчасове зберігання тіла померлого підопічного.
5.3. За наявності у померлого підопічного родичів, законного представника Центр повідомляє їм про смерть підопічного:
- у телефонному режимі за наявності телефонного зв’язку з ними;
- рекомендованим поштовим відправленням із повідомленням про вручення (в разі відсутності телефонного зв’язку, але за наявності інформації про місце їх проживання/перебування).
- засобами електронного зв’язку (за наявності).
5.3.1. У разі відсутності телефонного зв’язку з родичами, законним представником померлого підопічного, але за наявності інформації про місце їх проживання (перебування) Центр протягом шести годин повідомляє про смерть підопічного виконавчому органу сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її утворення) ради, повноваження якої поширюються на територію проживання/перебування родичів, законного представника померлого підопічного.
5.3.2. У разі відсутності телефонного зв’язку з родичами, законним представником померлого підопічного і відсутності інформації про місце їх проживання/перебування Центр протягом шести годин повідомляє про смерть підопічного виконавчому органу сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її утворення) ради, повноваження якої поширюються на територію, на якій проживав/перебував підопічний до влаштування до Центру.
5.3.3. Дата і час повідомлення зазначаються в журналі реєстрації смерті підопічних, що підтверджується підписом особи, яка зробила повідомлення. Форма та порядок ведення журналу затверджуються Міністерством соціальної політики України.
5.3.4. Родичі, законні представники померлого підопічного протягом 72 годин з дати відправлення повідомлення, повинні поінформувати (засобами електронного, поштового або телефонного зв’язку) Центр про прийняте рішення щодо поховання померлого підопічного, який проживав в Центрі.
5.3.5. Якщо родичі, законні представники померлого підопічного проживають або тимчасово перебувають за кордоном, Центр за домовленістю з ними забезпечує зберігання тіла померлого протягом періоду, визначеного законодавством.
5.4. Державна реєстрація смерті підопічного проводиться на загальних підставах в установленому законодавством порядку.
5.4.1. Про факт смерті органами державної реєстрації актів цивільного стану видається свідоцтво про смерть.
5.4.2. У разі поховання підопічного працівниками Центру свідоцтво про смерть зберігається в Центрі.
5.5. Поховання Центром померлого підопічного проводиться відповідно до Закону України “Про поховання та похоронну справу”, інших нормативно-правових актів.
5.6. Якщо родичі, законний представник померлого підопічного відмовилися (засобами електронного, поштового або телефонного зв’язку) від його поховання або не прибули до Центру протягом 72 годин з дати відправлення повідомлення про смерть підопічного, відповідно до пункту 5.3. цього Положення організацію поховання померлого підопічного забезпечує Центр.
З цією метою може бути укладено договір-замовлення про організацію та проведення поховання з ритуальною службою з урахуванням необхідного мінімального переліку вимог щодо порядку організації поховання і ритуального обслуговування населення та кошторисних призначень Центру.
5.7. Для організації поховання померлих, які проживали в Центрі, надаються ритуальні послуги з урахуванням необхідного мінімального переліку окремих видів ритуальних послуг.
5.8. У разі відсутності волевиявлення померлого та відмови родичів, законного представника від поховання померлого підопічного таке поховання проводиться шляхом закопування в могилі труни з тілом померлого з дотриманням вимог статей 6 і 26 Закону України “Про поховання та похоронну справу ”.
5.9. Поховання померлих підопічних проводиться з дотриманням вимог законодавства про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення та принципу гідного ставлення до тіла померлого, зокрема поховання в одязі та в труні.
5.10. Витрати на організацію поховання померлих підопічних фінансуються відповідно до статті 17 Закону України “Про поховання та похоронну справу”.
5.11. Вартість послуг з виконання договору-замовлення про організацію та проведення поховання померлого підопічного визначається за згодою сторін з урахуванням Єдиної методики визначення вартості надання громадянам необхідного мінімального переліку окремих видів ритуальних послуг, реалізації предметів ритуальної належності.
6. ФОРМУВАННЯ ТА ВЕДЕННЯ ОСОБОВИХ СПРАВ
6.1. Формує та веде особові справи підопічних працівник Центру, до посадових обов’язків якого входить формування та ведення особових справ підопічних з дати їх влаштування до Центру з дотриманням положень законів України “Про захист персональних даних” і “Про інформацію”.
6.2. В особовій справі містяться такі документи:
- рішення на влаштування до Центру, видане Уповноваженим органом;
- копія наказу директора Центру про прийняття підопічного до Центру (на постійне/тимчасове проживання із зазначенням строку);
- письмова заява підопічного про прийняття до Центру;
- анкета первинного оцінювання індивідуальних потреб підопічного;
- копія повідомлення органу Пенсійного фонду України, Уповноваженого органу про прийняття підопічного на повне утримання (за умови призначення підопічному пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) та/або державної соціальної допомоги) – для підопічних, які приймаються на повне утримання;
- копія заяви про перерахування органами Пенсійного фонду України, Уповноваженим органом коштів Центру відповідно до Порядку перерахування органами Пенсійного фонду України або структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських рад коштів установам (закладам), у яких особи перебувають на повному державному утриманні, та їх використання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 березня 2004 р. № 269 (зі змінами) для підопічних, які приймаються на повне утримання, за умови призначення їм пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) та/або державної соціальної допомоги;
- копія паспорта громадянина України особи, яка проживає в Центрі, або іншого документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України. Для іноземців та осіб без громадянства копії посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, або паспортного документа іноземця та посвідки на тимчасове проживання/посвідки на постійне проживання;
- копії інших особистих документів (свідоцтва про народження, пенсійного посвідчення або посвідчення отримувача державної соціальної допомоги, військового квитка, посвідчення особи з інвалідністю внаслідок війни, учасника бойових дій, учасника війни, ветерана праці, посвідчення особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи, особи, на яку поширюється дія законів України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, “Про жертви нацистських переслідувань”);
- копія документа, що засвідчує реєстрацію у державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, у якому зазначається реєстраційний номер облікової картки платника податків, або копія паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному органу доходів і зборів і мають про це відмітку в паспорті);
- довідка про розмір призначеної пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) або державної соціальної допомоги (за умови призначення);
- копія медичної картки з висновком лікарської комісії про можливість перебування в Центрі;
- комплексне визначення індивідуальних потреб, індивідуальний план надання соціальних послуг і договір про надання соціальних послуг;
- копія довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією (за наявності інвалідності);
- копія довідки для направлення особи з інвалідністю до Центру (за наявності інвалідності);
- копія індивідуальної програми реабілітації особи з інвалідністю та індивідуального плану реабілітації (за наявності інвалідності);
- копія договору про відкриття та обслуговування поточного рахунка (за наявності);
- копія довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (за наявності);
- акт передачі особистих речей на зберігання до камери схову (за наявності);
- акт приймання-передачі грошей, коштовностей та цінних паперів підопічного на зберігання до Центру – до запиту їх власником (у разі потреби);
- акт (розписка) про ознайомлення підопічного з умовами проживання в Центрі, переведення та відрахування з Центру;
- стислі біографічні дані підопічного, його родичів;
- заяви та інші письмові звернення підопічного його родичів, подані до Центру (за наявності);
- копії документів щодо реагування на звернення підопічного, його родичів (за наявності);
- фотокартка підопічного розміром 3×4 сантиметри;
- опис документів, що містяться в особовій справі.
6.3. Оригінали паспорта громадянина України та/або інших документів підопічного, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, або паспортний документ іноземця та посвідка на тимчасове проживання/посвідка на постійне проживання за його бажанням можуть зберігатися в особовій справі.
Документи, які зберігаються в особовій справі, видаються підопічному на його першу вимогу чи на вимогу його законного представника та/або під час відрахування підопічного з Центру.
6.4. В особовій справі накопичуються дані про підопічного, які відображають його поведінку, листування Центру стосовно підопічного з іншими установами та закладами, копії щорічних звітів Центру про використання нарахованих пенсій (щомісячного довічного грошового утримання). Матеріали накопичуються і складаються за типами документів.
6.5. У разі переведення підопічного до іншого закладу особова справа разом з оригіналом медичної картки стаціонарного хворого пересилається поштою листом з повідомленням за адресою нового місця проживання/перебування підопічного.