ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідач:

Тарас Фіцак

Статус:

Прийнятий в цілому

Дата:

25.04.2024

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 358
Про розгляд електронної петиції щодо звільнення директора комунального підприємства «Калуська енергетична Компанія» Шевчука Петра Васильовича

Про розгляд електронної петиції
щодо звільнення директора
комунального підприємства
«Калуська енергетична Компанія»
Шевчука Петра Васильовича
 
Керуючись ст.. 25, 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 23-1 Закону України «Про звернення громадян», рішенням Калуської міської ради від 30.06.2016 року № 336 «Про внесення змін до Статуту територіальної громади м. Калуша та затвердження Порядок розгляду електронної петиції, адресованої Калуській міській раді», а також беручи до уваги лист обґрунтування управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради від 24.04.2024 року № 01-09/703, враховуючи рекомендації постійної комісії міської ради з питань будівництва та землеустрою, постійної комісії з питань власності, житлово-комунального господарства та екології, міська рада:
 
ВИРІШИЛА:
  1. Електронну петицію (від 17.04.2024 № 90-п), щодо звільнення директора комунального підприємства «Калуська енергетична Компанія» Шевчука Петра Васильовича не підтримати.
  2. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів Богдана БІЛЕЦЬКОГО.
 
Міський голова                                                                             Андрій НАЙДА
  
Міському голові
Андрію НАЙДІ
 
 
На виконання питань порушених в електронній петиції від 17.04.2024 року № 90-п «Щодо звільнення директора КП «Калуська енергетична Компанія Петра Шевчука» повідомляю таке.
У першому кварталі 2023 року втрати води становили, в середньому, 48% від обсягу підйому води. Проте, на кінець того ж року, цей показник знизився на 3% до рівня 45%. Ця тенденція продовжується і у 2024 році, що свідчить про успішну роботу підприємства у напрямку зменшення втрат.
Значна частина цього досягнення пов'язана з ефективними заходами зі зміни водопровідних мереж, які підприємство здійснює власними силами.
Понаднормативні втрати води також зменшилися і залишаються на рівні близько 10%, що свідчить про покращення ефективності управління водопровідною мережею.
З 2021 року значно збільшився обсяг заміни водопровідних мереж. Це свідчить про активізацію Програми заміни та модернізації інфраструктури водопостачання КП “Калуська енергетична компанія”. Важливо відзначити, що з 2022 по 2024 рік відбувся значний стрибок у заміні водопровідних мереж, що демонструє великий обсяг робіт, проведених в цей період.
У 2024 році власними силами КП «Калуська енергетична Компанія» було замінено близько 1257 м водопровідних мереж діаметром від 32-160 мм. На даний час власними силами підприємства здійснюється заміна водопровідних мереж великих діаметрів, для цього придбане необхідне обладнання (вул. Івано-Франківська, 5 Ø 32 мм ПЕ довжиною 43 м, вул. Гната Мартинця Ø 50 мм ПЕ довжиною 212 м, вул. Могильницького Ø 110 мм ПЕ довжиною 374 м, вул. Володимира Великого Ø 160 мм ПЕ довжиною 200 м, вул. Глібова-Мостиська Ø 50 мм ПЕ довжиною 200 м, вул. Українська Ø 50 мм ПЕ довжиною 70 м, вул. Долинська Ø 50 мм ПЕ довжиною 80 м, вул. Євшана Ø 50 мм ПЕ довжиною 30 м, вул. Українська,8а Ø 50 мм ПЕ довжиною 48 м). Підрядні організації для таких робіт не залучаються.
У 2024 році КП «Калуська енергетична компанія» замінено близько 23 м каналізаційних мереж діаметром 200 мм підрядним способом (вул. Рубчака,13 Ø 200 мм ПЕ довжиною 23 м).
Інвестиційна програма КП "Калуська енергетична компанія" у 2022-2023 роках була виконана на 100%. Це свідчить про ефективне управління фінансовими ресурсами та успішне виконання інвестиційних проєктів у сфері водопостачання та водовідведення.
Заходи Інвестиційної програми фінансуються власними коштами підприємства, які перераховуються на рахунок зі спеціальним режимом використання, з якого фінансуються тільки заходи Інвестиційної програми.
КП "Калуська енергетична Компанія" щороку, як того вимагає законодавство, погоджує Інвестиційну програму у сфері централізованого водопостачання та водовідведення, яка має вплив на структуру тарифів.
Порядком формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 Nº869 у статті 6 вказано, що тарифи на виробництво, транспортування та постання теплової енергії формується на підставі економічно обґрунтованого розподілу витрат, повʼязаних із провадженням певного виду ліцензійної діяльності, а статтею 11 передбачено, що з метою забезпечення відшкодування всіх економічно обґрунтованих витрат, повʼязаних з виробництвом, транспортуванням та постачанням теплової енергії, та відповідно наданням послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, перегляд тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води та їх структури здійснюється уповноваженим органом кожного року (до початку опалювального періоду) за заявою ліцензіата (субʼєкта господарювання).
Уразі зміни протягом строку дії тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії, обсягу окремих витрат, повʼязаних із запровадженням ліцензованої діяльності та наданням комунальних послуг, з причин, що не залежать від ліцензіата (субʼєкта господарювання), зокрема збільшення або зменшення податків і зборів (обовʼязкових платежів), мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, орендної плати та амортизації, підвищення або зниження цін і тарифів на паливно - енергетичні та інші матеріальні ресурси, зміни обсягу фінансових витрат, складової частини планового прибутку, у тому числі внаслідок зміни курсу валют за наявності в ліцензіата кредитних зобовʼязань перед міжнародними фінансовими організаціями, може проводитись коригування тарифів.
Якщо протягом строку дії тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання теплової енергії обсяг витрат, повʼязаних із провадженням ліцензованої діяльності та /або наданням комунальних послуг, не змінився, то відповідні тарифи застосовуються ліцензіатом (субʼєктом господарювання) на підставі рішення уповноваженого органу, яким встановлено такі тарифи на новий строк.
Аналогічно Порядком формування тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 Nº869, статтею 7 передбачено, що з метою забезпечення відшкодування всіх економічно обґрунтованих витрат, повʼязаних із наданням послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення перегляд тарифів на централізоване водопостачання та/або централізоване водовідведення та їх структури здійснюється уповноваженим органом щороку за заявою ліцензіата.
У разі зміни протягом строку дії тарифів обсягу окремих витрат, повʼязаних із запровадженням ліцензованої діяльності з централізованого водопостачання/або водовідведення, з причин, що не залежать від ліцензіата, зокрема збільшення або зменшення податків і зборів (обовʼязкових платежів), мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, орендної плати та амортизації, підвищення або зниження цін і тарифів на паливно-енергетичні та інші матеріальні ресурси, зміни обсягу фінансових витрат, складової частини планового прибутку, у тому числі внаслідок зміни курсу валют за наявності в ліцензіата кредитних зобовʼязань перед міжнародними фінансовими організаціями, може проводитись коригування тарифів.
Якщо протягом строку дії тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання теплової енергії обсяг витрат, повʼязаних із провадженням ліцензованої діяльності та /або наданням комунальних послуг, не змінився, то відповідні тарифи застосовуються ліцензіатом (субʼєктом господарювання) на підставі рішення уповноваженого органу, яким встановлено такі тарифи на новий строк.
Для встановлення тарифів на централізоване водопостачання та/або централізоване водовідведення ліцензіат щороку до 20 серпня подає уповноваженим органам у паперовому і електронному вигляді заяву та розрахунки тарифів на плановий період за встановленими такими органами формами з відповідними розрахунками, підтвердними матеріалами і документами, що використовувалися під час їх проведення (стаття 8).
Відтак, з метою дотримання вищевказаних вимог законодавства, підприємством регулярно подавалися розрахунки економічно обґрунтованих витрат для своєчасного прийняття тарифів.
У зв’язку зі зменшенням обсягу підйому (забору) води, орієнтовно на 30% та обсягу втрат води орієнтовно на 20%, скоротилися витрати на придбання розчину гіпохлориту натрію, суттєво нижче показників попередніх періодів.
Через повінь та пориви на мережах водопостачання, після перепідключення магістрального водопроводу у червні-липні 2023 року, витрати гіпохлориту натрію зросли, тому що при підвищенні каламутності води, для її знезараження витрачаються більші дози гіпохлориту натрію. При цьому, загальні витрати на гіпохлорит натрію зменшилися майже вдвічі - орієнтовно на 2 000,00 тис.грн.
Протягом 2021-2024 років КП «Калуська енергетична компанія» здійснювало перекачування стоків на очисні споруди, проводячи оплату за ці послуги, як з власних коштів, так і коштами місцевого бюджету. По Програмі підтримки фінансування здійснювалося тільки за оплату очищення атмосферних опадів, які не включені до тарифу з централізованого водовідведення.
В міжопалювальний період 2022 року проведено реконструкції котелень на вул. Й. Сліпого (мікрорайон Хотінь), на вул. Біласа і Данилишина та на б-рі Незалежності шляхом заміни старих котлів, що експлуатувалися понад 20 років, на економічні, сучасні котли оптимальної потужності.
Підприємство здійснило нарахування за самовільне приєднання до мереж централізованого водопостачання і водовідведення на суму майже 800 тис.грн.
Така діяльність сприяє збільшенню фінансових ресурсів підприємства та покриттю витрат на розвиток і підтримку інфраструктури водопостачання й водовідведення. Це також покращує безпеку та надійність комунікаційної інфраструктури, оскільки дозволяє підтримувати необхідний рівень навантаження на мережі та вчасно вживати заходів щодо їх розвитку та модернізації.
Підтвердженням позитивної роботи комунального підприємства «Калуська енергетична Компанія» є рішення сесії Калуської міської ради  від 14.12.2023 року № 2783 «Про роботу комунального підприємства «Калуська енергетична Компанія» Калуської міської ради» та рішення виконавчого комітету Калуської міської ради від 19.12.2023 року № 359 «Про затвердження фінансового плану комунального підприємства «Калуська енергетична Компанія» Калуської міської ради на 2024 рік».
Враховуючи вищенаведене, пропонується винести на розгляд сесії Калуської міської ради проект рішення «Про розгляд електронної петиції щодо звільнення директора комунального підприємства «Калуська енергетична Компанія Шевчука Петра Васильовича» щодо  непідтримання даної петиції.
 
 
Начальник УЖКГ міської ради                                                        Тарас ФІЦАК