ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідачі:


САВКА Олег Васильович

Рішення:

Прийнято

Сесія:

LVII

Скликання:

VIII

Вид:

В цілому

Номер:

1068

Дата реєстрації:

05.12.2023

Проголосовано:

14.12.2023 11:54:21

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    24
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    2
  • Відсутні
    13

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ ДРУК РІШЕННЯ

ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 1068

Текст:

  




 

          Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.19 Закону України “Про запобігання корупції”, Методології управління корупційними ризиками, затвердженої наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 28.12.2021 №830/21, рішення Калуської міської ради від 22.08.2023 №2392 “Про проведення оцінювання корупційних ризиків у діяльності Калуської міської ради”, з метою впровадження в діяльність Калуської міської ради ефективних інструментів доброчесності, практик мінімізації/усунення корупційних ризиків при здійсненні владних повноважень на території громади, враховуючи рекомендації постійної комісії міської ради з питань гуманітарної роботи, законності та антикорупційної політики, міська рада 

ВИРІШИЛА:

 

1.Затвердити Антикорупційну Програму Калуської міської ради (далі — Програма), що додається.

        2.Відділу координації роботи зі старостинськими округами, закупівель та комунікацій (Наталія Табачук) розмістити Програму на офіційному вебсайті Калуської міської ради.

        3.Керівникам структурних підрозділів Калуської міської ради забезпечити виконання завдань і заходів Антикорупційної програми.

        4.Координацію роботи та узагальнення інформації щодо виконання Антикорупційної програми покласти на головного відповідального виконавця - уповноважений підрозділ з питань запобігання та виявлення корупції.

        5.Співвиконавцям подавати головному відповідальному виконавцю інформацію про стан виконання Антикорупційної програми до 05 липня та 05 січня за перше півріччя та рік відповідно, для інформування.

        6.Контроль за виконанням рішення залишаю за собою.

 

Міський голова                                                                  Андрій НАЙДА  



 
ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення Калуської міської ради

_____________ ____________

Секретар міської ради

Віктор ГІЛЬТАЙЧУК

 

 

 
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА

КАЛУСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

на 2024-2026 роки

 

 

 

 

 
ЗМІСТ

 

 

Преамбула.

 

I. Засади загальної відомчої політики, щодо запобігання та протидії корупції у відповідних сферах діяльності Калуської міської ради та її структурних підрозділах.

 

IІ. Оцінка корупційних ризиків у діяльності Калуської міської ради: причини, що до них призводять та умови, що їм сприяють.

 

IІІ. Навчальні заходи та заходи з поширення інформації щодо програм  антикорупційного спрямування у Калуській міській раді та її структурних підрозділах.

 

IV. Процедури щодо моніторингу, оцінки виконання та періодичності перегляду Антикорупційної програми.

 
Додаток 1 до Антикорупційної програми:

таблиця ідентифікованих, оцінених корупційних ризиків у діяльності Калуської міської ради та заходів щодо їх усунення (зменшення).

 

В рамках участі в пілотному проекті з оцінки стану антикорупційної системи та з метою впровадження в діяльність ради ефективних інструментів доброчесності, практик мінімізації/усунення корупційних ризиків при здійснення владних повноважень на території громади, Калуська міська рада приймає Антикорупційну програму на 2024-2026 роки (Антикорупційна програма).

Цією Антикорупційною програмою Калуська міська рада проголошує, що її працівники, міський голова та депутати у своїй внутрішній діяльності, а також у правовідносинах із діловими партнерами, в тому числі органами державної влади, органами місцевого самоврядування керуються принципом «нульової толерантності» до будь-яких проявів корупції і вживатимуть всіх законних заходів щодо запобігання, виявлення та протидії корупції та пов’язаним з нею діям (практикам).

Заходи щодо запобігання, виявлення та усунення або мінімізації корупційних ризиків визначаються пріоритетними у діяльності органу місцевого самоврядування та обов’язковими для виконання посадовими особами Калуської міської ради, її виконавчих органів, у тому числі – міським головою, секретарем міської ради, першим заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради, заступниками міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради, керуючим справами виконавчого комітету міської ради, старостами старостинських округів, депутатами Калуської міської ради, членами виконавчого комітету Калуської міської ради, посадовими особами, комунальними підприємствами, установами, закладами, що належать до комунальної власності Калуської міської територіальної громади, які, в загальному розумінні, є цільовою групою Програми.

Ця Антикорупційна Програма застосовується в усіх сферах діяльності Калуської міської ради та її виконавчих органах, підпорядкованих підприємств, установ та організацій, у тому числі – у відносинах з органами державної влади, іншими органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами.

Бенефіціарами Програми, які в довготривалій перспективі можуть отримати вигоду від її реалізації, є мешканці Калуської міської територіальної громади.

 

 

 

 

1. Засади загальної відомчої політики щодо запобігання та протидії корупції у діяльності Калуської міської ради

 

Калуська міська рада (далі – міська рада) – представницький орган місцевого самоврядування, що представляє територіальну громаду та здійснює від її імені та в її інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про статус депутатів місцевих рад», Виборчим кодексом України та іншими нормативно-правовими актами.

Основними принципами діяльності Калуської міської ради є: народовладдя, законність, гласність, колегіальність, поєднання місцевих і державних інтересів, виборність, правова, організаційна та матеріально-фінансова самостійність в межах повноважень, визначених законами України, підзвітність і відповідальність перед територіальною громадою, державна підтримка та гарантії місцевого самоврядування, судовий захист прав місцевого самоврядування.

Калуська міська рада та її структурні підрозділи спрямовують свою діяльність на запобігання та виявлення корупції під час здійснення нею наданих законодавством України повноважень, виявлення причин та умов, що призводять до виникнення корупційних ризиків у роботі Калуської міської ради та її структурних підрозділах, створення ефективних механізмів запобігання корупції, уникнення конфлікту інтересів та забезпечення контролю за дотриманням правил доброчесності, формування нетерпимого ставлення працівників міської ради та її структурних підрозділів, до корупції та ідеї нетерпимості до корупції в суспільстві.

Засади загальної політики Калуської міської ради та її структурних підрозділів щодо запобігання та протидії корупції грунтуються на необхідності:

створення дієвих механізмів недопущення фактів вчинення корупційних правопорушень у Калуській міській раді та її структурних підрозділах;

попередження випадків вчинення правопорушень, пов’язаних з корупцією, у діяльності Калуської міської ради та її структурних підрозділах;

встановлення основних причин порушень антикорупційного законодавства і неефективного управління, їх впливу на результати діяльності Калуської міської ради та в її структурних підрозділах;

виявлення ознак неефективних управлінських рішень з подальшим здійсненням оцінки корупційних ризиків;

визначення причинно-наслідкових зв’язків, що можуть свідчити про наявність корупційної складової, що сприяла допущенню виявлених порушень у діяльності Калуської міської ради та її структурних підрозділах;

ідентифікації чинників порушень і недоліків у діяльності Калуської міської ради та її структурних підрозділах, що зумовлюють виникнення корупційних ризиків чи правопорушень;

розробки та вжиття заходів щодо усунення, виявлених у діяльності Калуської міської ради та її структурних підрозділах , корупційних чинників та їх негативних наслідків.

З метою реалізації загальної політики щодо запобігання та протидії корупції Калуської міської ради та її структурних підрозділах здійснюватимуться такі заходи:

впровадження у діяльності Калуської міської ради та її структурних підрозділах механізмів попередження випадків вчинення корупційних правопорушень та пов’язаних з корупцією правопорушень;

взаємодія Калуської міської ради та її структурних підрозділів з Національним агентством з питань запобігання корупції щодо реалізації антикорупційного законодавства, іншими спеціально уповноваженими суб’єктами у сфері протидії корупції;

проведення навчань з питань застосування антикорупційного законодавства з працівниками Калуської міської ради та її структурними підрозділами;

виявлення конфлікту інтересів та його усунення, здійснення контролю за дотриманням вимог законодавства щодо врегулювання конфлікту інтересів;

проведення спеціальної перевірки стосовно визначених законом осіб, які претендують на зайняття посад у Калуській міській раді та її структурних підрозділах відповідно до вимог законодавства;

участь посадових і службових осіб Калуської міської ради та її структурних підрозділів у перевірках/досудових розслідуваннях, що проводяться спеціально уповноваженими суб’єктами у сфері протидії корупції;

розгляд повідомлень про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції»;

організація зворотного зв’язку з громадськістю щодо повідомлень про виявлені факти корупційних чи пов’язаних із корупцією правопорушень;

забезпечення конфіденційності інформації про осіб, які повідомляють про можливі факти корупційних чи пов’язаних із корупцією правопорушень (викривачів);

інформування громадськості про здійснювані Калуською міською радою та її структурними підрозділами заходи щодо запобігання корупції та їх результати;

моніторинг, оцінка виконання Антикорупційної програми.

Після затвердження Антикорупційної програми Калуська міська рада та її структурний підрозділ, в межах компетенції, виконуватиме передбачені нею заходи.

 

 

2. Оцінка корупційних ризиків у діяльності Калуської міської ради та її структурних підрозділах, причини, що до них призводять та умови, що їм сприяють

 

Основним напрямом у сфері запобігання та протидії корупції є вжиття превентивних заходів, спрямованих на зменшення ймовірності виникнення та ступеня впливу корупційних ризиків.

Оцінка корупційних ризиків дозволяє Калуській міській раді та її структурним підрозділам враховувати, якою мірою корупційні правопорушення та правопорушення, пов’язані з корупцією можуть впливати на досягнення цілей і діяльність Калуської міської ради та її структурних підрозділів в цілому та ефективно розподіляти ресурси на їх попередження в залежності від пріоритетності (ступеня) корупційного ризику.

Пріоритетність корупційних ризиків встановлюється за їх кількісним рівнем, який визначається добутком рівня ймовірності виникнення корупційного ризику на рівень наслідку корупційного правопорушення чи правопорушення, пов’язаного з корупцією.

Ймовірність виникнення корупційного ризику визначається на основі попередніх даних про частоту виникнення та оцінки робочої групи з оцінки корупційних ризиків у діяльності Калуської міської ради та її структурних підрозділах щодо ефективності існуючих заходів контролю.

Методологічні засади, використані при оцінці корупційних ризиків у діяльності Калуської міської ради:

Методологія управління корупційними ризиками, затверджена рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 28 грудня 2021 №830/21 «Методології управління корупційними ризиками», зареєстроване в Міністерстві юстиції України 17 лютого 2022 року за №219/37555.

Оцінка корупційних ризиків у діяльності Калуської міської ради та її структурних підрозділах здійснювалась наступним чином:

  1. прийнято рішення про проведення оцінки корупційних ризиків;

  2. утворено робочу групу з проведення оцінки корупційних ризиків у діяльності Калуської міської ради;

  3. складено робочий план оцінки корупційних ризиків;

  4. проведено навчання членів робочої групи з оцінки корупційних ризиків у діяльності Калуської міської ради та її структурних підрозділах;

  5. здійснено ідентифікацію та оцінку корупційних ризиків;

  6. затверджено результати оцінки членами робочої групи з оцінки корупційних ризиків у діяльності Калуської міської ради.


Ідентифікація та оцінка корупційних ризиків здійснювалась за наступними показниками:









































Показник: Коментар:
Функція Функція Калуської міської ради та її структурних підрозділів, на виконання якої здійснюється процес
Процес Процес Калуської міської ради та її структурних підрозділів, в якому виявлено ризик
Ідентифікований корупційний ризик Опис ризику
Чинники (причини) ризику Причини (обставини), через які може виникнути правопорушення
Оцінка

ризику
Рівень наслідків (вплив) Від 1 до 3, де 3-найвищий
Пріоритетність корупційного ризику Визначається автоматично
Можливі наслідки корупційного правопорушення (негативний вплив) Основні наслідки (вибираються з переліку, що наведено далі)
Існуючі заходи щодо усунення корупційного ризику Що зроблено для усунення (зменшення) корупційного ризику

Можливі наслідки корупційного правопорушення (негативний вплив):

неправомірна вигода;

фінансові/матеріальні втрати;

недоотриманий прибуток;

неефективне використання ресурсів;

недостовірність інформації;

втрата/витік інформації;

загроза безперервності;

судові процеси;

репутаційні втрати;

інше.

Робочою групою визначені найбільш вразливі до корупції функції (сфери діяльності) Калуської міської ради (додаток до Програми - Реєстр ризиків):

 діяльність у фінансовій та бюджетній сфері, діяльність у сфері земельних відносин, у сфері соціального захисту та освіті, у сфері управління комунальними закладами (підприємствами), у сфері надання адміністративних послуг, у сфері містобудівної діяльності та благоустрою, публічні закупівлі.

До процесу оцінювання корупційних ризиків та розробки заходів впливу на них залучалися внутрішні та зовнішні заінтересовані сторони, а саме:

Внутрішні заінтересовані – це посадові особи виконавчих органів Калуської міської ради;

Зовнішні заінтересовані сторони-представники громадськості.

Проведений аналіз зовнішнього і внутрішнього середовища ради на предмет виявлення чинників корупційних ризиків в організаційно-управлінській діяльності, шляхом анонімного опитування.

Оцінювання корупційних ризиків здійснювалося за критеріями ймовірності виникнення ідентифікованих корупційних ризиків та наслідків вчинення корупційного правопорушення чи правопорушення, пов’язаного з корупцією.

Робочою групою з оцінювання корупційних ризиків ідентифіковано та оцінено 39 корупційних ризиків в діяльності Калуської міської ради. Результати ідентифікації корупційних ризиків, рівні ймовірності реалізації, наслідків та рівні корупційних ризиків, а також заходи впливу на корупційні ризики та етапи їх виконання зазначені у реєстрі ризиків.

3. Навчальні заходи та заходи з поширення інформації щодо програм антикорупційного спрямування у Калуській міській раді та її структурних підрозділах

 

Запорукою успішного виконання завдання із мінімізації проявів корупції є забезпечення належного рівня знань плану антикорупційних заходів працівників Калуської міської ради та її структурних підрозділів. З одного боку, це сприяє ефективній дії встановлених законодавством превентивних антикорупційних механізмів, а з іншого – підвищує рівень правової обізнаності громадян та громадянок, що зменшує ризик порушення їхніх основних прав і свобод у повсякденному житті, а також сприяє формуванню у населення нетерпимого ставлення до проявів корупції.

Уповноважений підрозділ з питань запобігання та виявлення корупції Калуської міської ради постійно надає працівникам Калуської міської ради та її структурним підрозділам, їх окремим посадовим і службовим особам роз’яснення щодо застосування антикорупційного законодавства.

Крім того, Калуською міською радою впроваджуються заходи з поширення інформації щодо державної політики у сфері протидії корупції шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Калуської міської ради змін до антикорупційного законодавства, нормативно-правових актів, що регулюють діяльність органів влади в сфері антикорупційної політики, запланованих заходів щодо запобігання проявам корупції у діяльності Калуської міської ради та її структурних підрозділах, здійснення моніторингу їх виконання.

Для забезпечення проведення серед посадових осіб міської ради та депутатів міської ради організаційної та роз’яснювальної роботи з питань запобігання, виявлення i протидії корупції, впродовж дії Антикорупційної програми організовуються такі заходи:

- визначення потреб у навчанні посадових осіб ради, шляхом проведення онлайн-опитування;

- проведення тренінгів з питань декларування, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, обмежень, що встановлюються антикорупційним законодавством, та щодо правового статусу викривача;

- проведення круглих столів за участю учасників Антикорупційної програми з метою роз’яснення загальних вимог антикорупційного законодавства, можливостей повідомлення про корупцію та поняття конфлікту інтересів і пов’язаних із ним наслідків;

- формування бази знань щодо заходів та методів виявлення корупційного правопорушення чи конфлікту інтересів;

- ознайомлення зі змінами в антикорупційному законодавстві;

- участь посадових осіб місцевого самоврядування в конференціях, круглих столах, семінарах та інших заходах з питань запобігання і протидії корупції, що проводяться в Україні;

- забезпечення участі Уповноваженого підрозділу у  семінарах, тренінгах та інших навчальних заходах, що будуть організовані Національним агентством з питань запобігання корупції та спрямовані на поглиблення знань у сфері застосування антикорупційного законодавства.

Навчальні заходи з питань запобігання корупційним проявам проводитимуться не рідше одного разу на півріччя за особистої участі міського голови з урахуванням актуальних тем:

 






















































з/п
Тема навчального заходу Цільова аудиторія Термін проведення навчального заходу

 
Особа, відповідальна за виконання заходу
1. Електронне декларування: порядок заповнення, зміни в законодавстві, що стосуються декларування.

Подання повідомлення про суттєві зміни у майновому стані для окремих категорій суб’єктів декларування. Особливості відкриття валютного рахунку в установах банку-нерезидента
Посадові особи міської ради, депутати, керівники підприємств Щороку

І Квартал
Уповноважений підрозділ з питань запобігання та виявлення корупції
2. «Корупційні ризики в діяльності органу місцевого самоврядування» Посадові особи міської ради Щороку

 ІІ Квартал 
Уповноважений підрозділ з питань запобігання та виявлення корупції
3. Врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб

 
Посадові особи міської ради Щороку

ІІ Квартал

 

 
Уповноважений підрозділ з питань запобігання та виявлення корупції
4. «Законодавство України про запобігання проявам корупції у сфері публічних закупівель Посадові особи міської ради Щороку

 IV Квартал
Уповноважений підрозділ з питань запобігання та виявлення корупції
5. Види юридичної відповідальності, що наступає за вчинення корупційного та пов’язаного з корупцією правопорушення Посадові особи міської ради, депутати, керівники підприємств Щороку

ІІІ Квартал
Уповноважений підрозділ з питань запобігання та виявлення корупції
6. Викривач корупції. Права та гарантії захисту викривача. Посадові особи міської ради Щороку

IV Квартал
Уповноважений підрозділ з питань запобігання та виявлення корупції

 

Після проведення навчань планується проведення тестування серед учасників на знання вимог законодавства у сфері запобігання корупції.

Для новопризначених працівників, на яких поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», передбачається проведення індивідуального навчання щодо основних положень антикорупційного законодавства України, Антикорупційної програми протягом одного місяця після призначення.

 

 

 4. Процедури щодо моніторингу, оцінки виконання та періодичності перегляду Антикорупційної програми

 

Моніторинг стану виконання програми здійснюється шляхом аналізу інформації про виконання конкретно передбаченого Антикорупційною програмою заходу.

Моніторинг результатів впровадження заходів, передбачених Антикорупційною програмою, оцінка виконання та періодичний перегляд антикорупційних заходів здійснюється уповноваженим підрозділом з питань запобігання та виявлення корупції Калуської міської ради та керівниками виконавчих органів ради, підприємств, установ та організацій, що входять до сфери управління ради (співвиконавці програми).

Співвиконавці програми до 05 січня та 05 липня відповідного року надають інформацію уповноваженому підрозділу з питань запобігання та виявлення корупції Калуської міської ради про виконання відповідних антикорупційних заходів.

Уповноважений підрозділ з питань запобігання та виявлення корупції Калуської міської ради:

1) здійснює моніторинг виконання антикорупційних заходів;

2) узагальнює надану виконавцями Антикорупційної програми інформацію про виконання її заходів;

3) за результатами узагальнення, формує звіт про стан виконання Антикорупційної програми та передає його на розгляд робочої групи з оцінювання корупційних ризиків у Калуській міській раді.

Уповноважений підрозділ забезпечує узагальнення наданих співвиконавцями Антикорупційної програми інформації про стан виконання Антикорупційної програми.

Під час моніторингу враховуються зміни факторів внутрішнього та зовнішнього середовища органу, законодавства у сфері запобігання корупції, здійснюється оцінка виконання заходів програми та за необхідністю проводиться ідентифікація (виявлення) нових корупційних ризиків та перегляд існуючих.

За результатами моніторингу ефективності запланованих заходів, за наслідками проведеного оцінювання результатів їх здійснення, а також після проведення додаткового оцінювання раніше визначених корупційних ризиків до Антикорупційної програми можуть вноситись зміни шляхом прийняття Калуською міською радою відповідного рішення.

Також Антикорупційна програма може переглядатися у разі виявлення нових корупційних ризиків, внесення змін до законодавства, надання Національним агентством з питань запобігання корупції обов’язкових до розгляду пропозицій, а також за результатами проведеної оцінки її виконання.

Оцінка ефективності виконання заходів, передбачених Антикорупційною програмою, проводитиметься з урахуванням таких критеріїв:

1. повнота виконання;

2. своєчасність виконання;

3. ефективність виконання.

Захід вважається виконаним у повному обсязі в разі досягнення очікуваних результатів.

Захід вважається виконаним своєчасно у разі дотримання строків виконання.

Захід вважається виконаним ефективно у разі:

- створення умов для мінімізації ідентифікованого корупційного ризику у зв’язку із реалізацією заходу, визначеного Антикорупційною програмою;

- усунення ідентифікованого корупційного ризику у зв’язку із реалізацією заходу, визначеного Антикорупційною програмою.

Результати моніторингу виконання заходів впливу на корупційні ризики відображаються у реєстрі ризиків та розміщуються на офіційному вебсайті міської ради.

Оцінка виконання антикорупційної програми проводиться після спливу строку, на який вона приймається та здійснюється шляхом встановлення результативності та ефективності її виконання.

Для встановлення ефективності виконання антикорупційної програми визначається стан досягнення передбачених антикорупційною програмою цілей на підставі індикаторів, визначених уповноваженим підрозділом, та джерел інформації, що передбачені Методологією.

Оцінка виконання антикорупційної програми враховується при підготовці антикорупційної програми на наступний період.

 



ДОДАТКИ

1 Реєстр ризиків.pdf Переглянути