ОПИС ДОКУМЕНТУ
Рішення: | Прийнято |
---|---|
Сесія: | LXIX |
Скликання: | VIII |
Вид: | В цілому |
Номер рішення: | 3381 |
Проголосовано: | 25.07.2024 11:21:31 |
РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ
- Підтримали
26
- Не підтримали
0
- Утримались
0
- Не голосували
0
- Відсутні
13
ТЕКСТ РІШЕННЯ: № 3381
Про звернення депутатів Калуської міської ради до Голови Верховної Ради України, народних депутатів України та Прем’єр-міністра України щодо 64% податку на доходи фізичних осіб та «силового» ПДФО
УКРАЇНА
КАЛУСЬКА МІСЬКА РАДА
РІШЕННЯ
25.07.2024 № 3381
КАЛУСЬКА МІСЬКА РАДА
РІШЕННЯ
|
Відповідно до Конституції України, Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», керуючись статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи рекомендації постійної комісії міської ради з питань гуманітарної роботи, законності та антикорупційної політики, міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Схвалити і направити звернення Калуської міської ради до Голови Верховної Ради України, народних депутатів України та Прем’єр-міністра України щодо 64% податку на доходи фізичних осіб та «силового» ПДФО (додається).
2. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови Богдана Білецького.
Міський голова Андрій НАЙДА
Голові Верховної ради України
Руслану СТЕФАНЧУКУ
Народним депутатам України
Прем’єр-міністру України
Денису ШМИГАЛЮ
Руслану СТЕФАНЧУКУ
Народним депутатам України
Прем’єр-міністру України
Денису ШМИГАЛЮ
ЗВЕРНЕННЯ
Бюджетна децентралізація є запорукою децентралізації влади, становлення ефективної системи місцевих фінансів, і що найважливіше – інструментом регулювання регіонального розвитку. Саме бюджетна децентралізація передбачає стимулювання регіонів до фінансової автономії, пошуку додаткових власних ресурсів, активізації внутрішнього потенціалу розвитку, дозволяє балансувати потреби та можливості регіонів.8 листопада 2023 року Верховна Рада України ухвалила зміни до Бюджетного кодексу України (Закон №3428-IX), якими із доходів місцевих бюджетів вилучено частину ПДФО від оподаткування доходів у вигляді грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями, працівниками МВС, СБУ та інших «силових» структур». Це призвело до значних втрат в бюджетах громад держави. Не зважаючи на те, що кошти вилучались на виконання функцій оброни держави, військові підрозділи й формування надалі звертаються за допомогою до муніципалітетів.
Законом №3428-IX не визначено механізму компенсації «силового» ПДФО місцевим бюджетам.
На розгляді Комітету Верховної Ради України з питань бюджету знаходиться Бюджетна декларація на 2025-2027 роки, схвалена Кабінетом Міністрів України 28 червня 2024 року, деякі позиції якої викликають занепокоєння, оскільки їх прийняття матиме негативні наслідки для місцевого самоврядування. Внаслідок вилучення з місцевих бюджетів фінансових ресурсів втрачається самостійність місцевих органів влади виконувати свої повноваження, функції і завдання, зважаючи на потреби та інтереси громади, ефективно використовуючи бюджетні ресурси.
Із бюджету Калуської міської територіальної громади витрати на виконання завдань щодо відсічі збройної агресії, забезпечення недоторканості державного кордону та захисту держави, реалізації заходів територіальної оборони та захисту безпеки населення у 2022 році склали 19 940,9 тис грн, у 2023 році - 53 284,5 тис грн , у першому півріччі 2024 року – 29 158,2 тис грн.
У 2023 році до бюджету Калуської міської територіальної громади ПДФО з грошового забезпечення військовослужбовців та працівників МВС, СБУ та інших «силових» структур надійшло в сумі 64 781,4 тис грн, а з жовтня місяця надходить до державного бюджету, недопоступлення якого до бюджету Калуської міської територіальної громади склало 15 636,6 тис грн. Поступлення до бюджету нашої громади за рахунок внесення цих змін зменшились орієнтовно у 2024 році на 87 000 тис грн, а у 2025 році – 91 500 тис грн.
Внаслідок зниження частки зарахування до бюджетів місцевого самоврядування податку на доходи фізичних осіб у розмірі 4 відсотки, бюджет Калуської міської територіальної громади орієнтовно недоотримає у 2025 році23 000 тис грн, які могли б частково компенсувати видатки перекладені державою на органи місцевого самоврядування та сприяти розвитку громади.
Вилучення з доходів бюджетів територіальних громад податку на доходи
фізичних осіб з грошового забезпечення військовослужбовців, працівників МВС, СБУ, та інших «силових» структур суперечить схваленому Парламентом законопроекту 9559-д щодо розширення повноважень громад з підтримки сектору безпеки та оборони, створення фортифікаційних споруд.
Зважаючи на зазначене вище, для збереження фінансової основи бюджетів місцевого самоврядування, просимо ініціювати зміни в Бюджетному кодексі України та постановах Кабінету міністрів України в частині:
- повернення в місцеві бюджети податку на доходи фізичних осіб з грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями, працівниками МВС, СБУ, та інших «силових» структур, що надходив до бюджетів громад;
- посилення фінансової спроможності муніципалітетів шляхом підтримки законопроєкту № 9560-1 від 16.08.2023 р. “Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо фінансування з місцевих бюджетів заходів, спрямованих на посилення обороноздатності і безпеки держави”;
- спрощення механізму погодження міжбюджетних трансфертів в Постанові КМУ № 252 від 11 березня 2022 р.), що забезпечить фінансову стійкість органів місцевого самоврядування;
- недопущення вилучення з доходів місцевих бюджетів єдиного податку та збереження частки ПДФО на рівні 64%.
Прийнято на 69 сесії восьмого
демократичного скликання
25 липня 2024 року
демократичного скликання
25 липня 2024 року