ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 1192
Міський голова Андрій НАЙДА
1. Загальні положення
1.1 Відділ бухгалтерського обліку та звітності виконавчого комітету Калуської міської ради ( надалі відділ ) є структурним підрозділом виконавчого комітету міської ради, створений у межах, затверджених радою структури та штатів. Відділ підпорядковується виконавчому комітету та міському голові.
1.2. У своїй діяльності відділ керується Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради, указами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, розпорядженнями голови Івано-Франківської обласної державної адміністрації і міського голови, рішеннями Івано-Франківської обласної і Калуської міської рад, а також цим Положенням та іншими нормативними актами.
1.3. Відділ у своїй роботі взаємодіє з іншими структурними підрозділами Калуської міської ради.
2. КЕРІВНИЦТВО ТА СТРУКТУРА ВІДДІЛУ
2.1 Відділ очолює начальник відділу, який призначається на посаду і звільняється з посади міським головою у встановленому законодавством порядку. Начальник відділу в своїй діяльності підзвітний та підконтрольний міській раді, міському голові безпосередньо або за його розпорядженням керуючому справами виконавчого комітету міської ради.
2.2. Компетенція начальника відділу.
Начальник відділу:
2.2.1. Організовує роботу відділу, несе персональну відповідальність за виконання покладених на відділ завдань, здійснення функцій та реалізацію прав, аналізує результати роботи відділу, вживає заходи щодо підвищення її ефективності, встановлює ступінь відповідальності працівників відділу за доручені ділянки роботи.
2.2.2. Визначає функціональні обов’язки працівників відділу, розробляє їх посадові інструкції, контролює виконання працівниками обов’язків та реалізацію їх прав.
2.2.3. Займається розробленням проектів нормативно-правових актів з питань, що належать до компетенції відділу, проводить експертизу проектів таких актів.
2.2.4. В межах своїх повноважень представляє відділ у відносинах з державними і громадськими організаціями, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, громадянами.
2.3. Начальник відділу має право:
2.3.1. З метою забезпечення ефективної реалізації повноважень відділу у разі потреби здійснювати частковий перерозподіл посадових обов’язків працівників відділу.
2.3.2. Надавати в установленому порядку міському голові пропозиції щодо заохочення чи притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників відділу.
2.4. У період відсутності начальника відділу його обов’язки виконує головний спеціаліст відділу.
3. Основні завдання та функції відділу
2) інвентаризації необоротних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів, документів, розрахунків та інших статей балансу. Кількість інвентаризацій у звітному році, дати їх проведення, перелік майна і зобов’язань, що підлягають інвентаризації визначаються розпорядженням міського голови.
3.3.9. Проводить аналіз даних бухгалтерського обліку та звітності, у тому числі зведеної звітності, щодо причин зростання дебіторської та кредиторської заборгованості, розробляє та здійснює заходи щодо стягнення дебіторської та погашення кредиторської заборгованості, організовує та проводить роботу з її списання відповідно до законодавства.
3.3.10. Забезпечує зберігання, оформлення та передачу до архіву оброблених первинних документів та облікових регістрів, які є підставою для відображення у бухгалтерському обліку операцій та складення звітності, а також звітності.
3.3.11. Бере участь у роботі з оформлення матеріалів щодо нестачі, крадіжки грошових коштів та майна, псування активів.
3.3.12.Здійснює, в межах повноважень, договірну роботу щодо договорів, угод, стороною яких виступає виконавчий комітет Калуської міської ради.
3.3.13.Розглядає звернення громадян, підприємств, установ, організацій, у тому числі об'єднань громадян, фізичних осіб-підприємців, депутатські звернення та запити у порядку, передбаченому чинним законодавством України, забезпечує виконання вимог законодавства України про доступ до публічної інформації.
4.1. Відділ має право:
4.1.1. Представляти виконавчий комітет Калуської міської ради в установленому порядку з питань, що відносяться до компетенції Відділу, в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, установах та організаціях незалежно від форми власності.
4.1.2. Встановлювати обґрунтовані вимоги до порядку оформлення і подання до Відділу виконавчими органами Калуської міської ради первинних документів для їх відображення у бухгалтерському обліку, а також здійснювати контроль за їх дотриманням.
4.1.3. Одержувати від посадових осіб міськвиконкому, управлінь, відділів та інших виконавчих органів для яких виконавчий комітет Калуської міської ради є головним розпорядником бюджетних коштів, документи, звіти та інформацію необхідну для виконання покладених на Відділ функцій.
4.1.4. Вносити міському голові пропозиції щодо удосконалення порядку ведення бухгалтерського обліку, складення звітності, здійснення поточного контролю, провадження фінансово-господарської діяльності.
5. ПОВНОВАЖЕННЯ КЕРІВНИКА ВІДДІЛУ
5.1. Здійснює керівництво діяльністю відділу, несе персональну відповідальність за виконання покладених на відділ завдань. На період відсутності начальника відділу його функції виконує головний спеціаліст та має право підпису фінансових документів.
5.2. На посаду начальника відділу бухгалтерського обліку і звітності призначається особа, яка має вищу освіту і досвід роботи в органах державного управління не менше двох років.
5.3. Здійснює організацію роботи відділу, планує його роботу, відповідає за виконання покладених на відділ завдань, відповідає за стан трудової дисципліни у відділі, взаємодіє з іншими підрозділами апарату виконавчого комітету, його відділами, управліннями. Є відповідальним за дотриманням встановлених єдиних методологічних засад бухгалтерського обліку.
5.4. Забезпечує контроль і відображення на рахунках бухгалтерського обліку всіх господарських операцій, надання оперативної інформації, складання і подання у встановлені терміни бухгалтерської звітності, здійснює аналіз господарської діяльності.
розділ VІІ. Заключні положення
7.1 Припинення діяльності Відділу здійснюється за рішенням Калуської міської ради відповідно до вимог чинного законодавства України.
7.2 Виконавчий комітет міської ради створює умови для нормальної роботи працівників відділу, забезпечує їх приміщенням, телефонним зв'язком, засобами оргтехніки, відповідно обладнаними місцями зберігання документів, законодавчими та довідковими матеріалами з питань кадрової роботи та служби в органах місцевого самоврядування.
Відповідно до статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи рекомендації постійної комісії міської ради з питань законності, депутатської діяльності та антикорупційної політики, міська рада
ВИРІШИЛА:
- Затвердити Положення про відділ бухгалтерського обліку і звітності виконавчого комітету Калуської міської ради у новій редакції (додається).
- Вважати таким, що втратило чинність рішення Калуської міської ради від 28.05.2020 №3140.
- Контроль за виконанням рішення покласти на керуючого справами виконкому Олега САВКУ.
Міський голова Андрій НАЙДА
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення міської ради
від ............. № ....
Секретар міської ради
Віктор ГІЛЬТАЙЧУК.
рішення міської ради
від ............. № ....
Секретар міської ради
Віктор ГІЛЬТАЙЧУК.
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ бухгалтерського обліку та звітності
виконавчого комітету Калуської міської ради.
про відділ бухгалтерського обліку та звітності
виконавчого комітету Калуської міської ради.
1. Загальні положення
1.1 Відділ бухгалтерського обліку та звітності виконавчого комітету Калуської міської ради ( надалі відділ ) є структурним підрозділом виконавчого комітету міської ради, створений у межах, затверджених радою структури та штатів. Відділ підпорядковується виконавчому комітету та міському голові.
1.2. У своїй діяльності відділ керується Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради, указами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, розпорядженнями голови Івано-Франківської обласної державної адміністрації і міського голови, рішеннями Івано-Франківської обласної і Калуської міської рад, а також цим Положенням та іншими нормативними актами.
1.3. Відділ у своїй роботі взаємодіє з іншими структурними підрозділами Калуської міської ради.
2. КЕРІВНИЦТВО ТА СТРУКТУРА ВІДДІЛУ
2.1 Відділ очолює начальник відділу, який призначається на посаду і звільняється з посади міським головою у встановленому законодавством порядку. Начальник відділу в своїй діяльності підзвітний та підконтрольний міській раді, міському голові безпосередньо або за його розпорядженням керуючому справами виконавчого комітету міської ради.
2.2. Компетенція начальника відділу.
Начальник відділу:
2.2.1. Організовує роботу відділу, несе персональну відповідальність за виконання покладених на відділ завдань, здійснення функцій та реалізацію прав, аналізує результати роботи відділу, вживає заходи щодо підвищення її ефективності, встановлює ступінь відповідальності працівників відділу за доручені ділянки роботи.
2.2.2. Визначає функціональні обов’язки працівників відділу, розробляє їх посадові інструкції, контролює виконання працівниками обов’язків та реалізацію їх прав.
2.2.3. Займається розробленням проектів нормативно-правових актів з питань, що належать до компетенції відділу, проводить експертизу проектів таких актів.
2.2.4. В межах своїх повноважень представляє відділ у відносинах з державними і громадськими організаціями, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, громадянами.
2.3. Начальник відділу має право:
2.3.1. З метою забезпечення ефективної реалізації повноважень відділу у разі потреби здійснювати частковий перерозподіл посадових обов’язків працівників відділу.
2.3.2. Надавати в установленому порядку міському голові пропозиції щодо заохочення чи притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників відділу.
2.4. У період відсутності начальника відділу його обов’язки виконує головний спеціаліст відділу.
3. Основні завдання та функції відділу
- Основними завданнями Відділу є:
- Ведення бухгалтерського обліку фінансово-господарської діяльності виконавчого комітету Калуської міської ради та складення звітності.
- Відображення у документах достовірної та у повному обсязі інформації про господарські операції і результати діяльності, необхідної для оперативного управління бюджетними призначеннями (асигнуваннями) та фінансовими і матеріальними (нематеріальними) ресурсами.
- Забезпечення дотримання бюджетного законодавства при взятті бюджетних зобов'язань, своєчасного подання на реєстрацію таких зобов'язань, здійснення платежів відповідно до взятих бюджетних зобов'язань, достовірного та у повному обсязі відображення операцій у бухгалтерському обліку та звітності.
- Забезпечення контролю за наявністю і рухом майна, використанням фінансових і матеріальних (нематеріальних) ресурсів відповідно до затверджених нормативів і кошторисів.
- Відділ відповідно до покладених на нього завдань виконує наступні функції:
- Веде бухгалтерський облік відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі, а також інших нормативно-правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку з відображенням господарських операцій на підставі прийнятих до обліку первинних документів шляхом подвійного запису їх на взаємопов'язаних рахунках бухгалтерського обліку відповідно до вимог Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.2013 року № 1203.
- Забезпечує тотожність даних аналітичного обліку оборотам і залишкам за рахунками синтетичного обліку на перше число кожного місяця.
- Своєчасно складає та подає звіти до органів державної статистики, Пенсійного фонду України, Державної податкової інспекції, управління Державного казначейства.
- Проводить аналіз обсягів видатків за попередні роки, опрацьовує та подає до фінансового управління Калуської міської ради попередню розрахункову потребу на наступний бюджетний рік, складає бюджетний запит з відповідними обґрунтуваннями, складає та доводить розпорядникам нижчого рівня та одержувачам лімітні довідки про бюджетні асигнування, складає проекти кошторисів, планів асигнувань загального фонду бюджету та планів спеціального фонду місцевого бюджету, складає та подає на затвердження кошториси, плани асигнувань загального фонду бюджету та плани спеціального фонду місцевого бюджету, в разі необхідності внесення змін протягом бюджетного року складає довідки про зміни до кошторису та плану асигнувань.
- Складає штатний розпис і розрахунки до нього.
- Бере участь у розробці міських бюджетних програм та опрацьовує отримані документи та інформацію, що стосуєтюься питань порушених в конкретній бюджетній програмі, протягом року здійснює аналіз їх виконання, контроль за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів відповідно до напрямів діяльності бюджетних програм.
- Своєчасно та у повному обсязі перераховує податки і збори (обов'язкові платежі) до відповідних бюджетів.
- Забезпечує дотримання вимог нормативно-правових актів щодо:
2) інвентаризації необоротних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів, документів, розрахунків та інших статей балансу. Кількість інвентаризацій у звітному році, дати їх проведення, перелік майна і зобов’язань, що підлягають інвентаризації визначаються розпорядженням міського голови.
3.3.9. Проводить аналіз даних бухгалтерського обліку та звітності, у тому числі зведеної звітності, щодо причин зростання дебіторської та кредиторської заборгованості, розробляє та здійснює заходи щодо стягнення дебіторської та погашення кредиторської заборгованості, організовує та проводить роботу з її списання відповідно до законодавства.
3.3.10. Забезпечує зберігання, оформлення та передачу до архіву оброблених первинних документів та облікових регістрів, які є підставою для відображення у бухгалтерському обліку операцій та складення звітності, а також звітності.
3.3.11. Бере участь у роботі з оформлення матеріалів щодо нестачі, крадіжки грошових коштів та майна, псування активів.
3.3.12.Здійснює, в межах повноважень, договірну роботу щодо договорів, угод, стороною яких виступає виконавчий комітет Калуської міської ради.
3.3.13.Розглядає звернення громадян, підприємств, установ, організацій, у тому числі об'єднань громадян, фізичних осіб-підприємців, депутатські звернення та запити у порядку, передбаченому чинним законодавством України, забезпечує виконання вимог законодавства України про доступ до публічної інформації.
4. Права відділу
4.1. Відділ має право:
4.1.1. Представляти виконавчий комітет Калуської міської ради в установленому порядку з питань, що відносяться до компетенції Відділу, в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, установах та організаціях незалежно від форми власності.
4.1.2. Встановлювати обґрунтовані вимоги до порядку оформлення і подання до Відділу виконавчими органами Калуської міської ради первинних документів для їх відображення у бухгалтерському обліку, а також здійснювати контроль за їх дотриманням.
4.1.3. Одержувати від посадових осіб міськвиконкому, управлінь, відділів та інших виконавчих органів для яких виконавчий комітет Калуської міської ради є головним розпорядником бюджетних коштів, документи, звіти та інформацію необхідну для виконання покладених на Відділ функцій.
4.1.4. Вносити міському голові пропозиції щодо удосконалення порядку ведення бухгалтерського обліку, складення звітності, здійснення поточного контролю, провадження фінансово-господарської діяльності.
5. ПОВНОВАЖЕННЯ КЕРІВНИКА ВІДДІЛУ
5.1. Здійснює керівництво діяльністю відділу, несе персональну відповідальність за виконання покладених на відділ завдань. На період відсутності начальника відділу його функції виконує головний спеціаліст та має право підпису фінансових документів.
5.2. На посаду начальника відділу бухгалтерського обліку і звітності призначається особа, яка має вищу освіту і досвід роботи в органах державного управління не менше двох років.
5.3. Здійснює організацію роботи відділу, планує його роботу, відповідає за виконання покладених на відділ завдань, відповідає за стан трудової дисципліни у відділі, взаємодіє з іншими підрозділами апарату виконавчого комітету, його відділами, управліннями. Є відповідальним за дотриманням встановлених єдиних методологічних засад бухгалтерського обліку.
5.4. Забезпечує контроль і відображення на рахунках бухгалтерського обліку всіх господарських операцій, надання оперативної інформації, складання і подання у встановлені терміни бухгалтерської звітності, здійснює аналіз господарської діяльності.
розділ VІІ. Заключні положення
7.1 Припинення діяльності Відділу здійснюється за рішенням Калуської міської ради відповідно до вимог чинного законодавства України.
7.2 Виконавчий комітет міської ради створює умови для нормальної роботи працівників відділу, забезпечує їх приміщенням, телефонним зв'язком, засобами оргтехніки, відповідно обладнаними місцями зберігання документів, законодавчими та довідковими матеріалами з питань кадрової роботи та служби в органах місцевого самоврядування.