ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідач:

СЕМЕНЯК Людмила Іванівна

Статус:

Прийнятий в цілому

Дата:

14.02.2025

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 1211
  Про роботу управління архітектури та містобудування Калуської міської ради  

  
              Керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до плану роботи Калуської міської ради на 2025 рік, заслухавши звіт заступника начальника управління архітектури та містобудування  Калуської міської ради за 2024 рік, враховуючи рекомендації постійних комісій міської ради, міська рада
 
 ВИРІШИЛА: 
 
 
            Інформацію про роботу управління архітектури та містобудування  Калуської міської ради за 2024 рік взяти до відома (додається).
 
 
 Міський голова                                                               Андрій НАЙДА   

 
 
ЗВІТ
про роботу управління архітектури та містобудування Калуської міської ради за 2024 рік
 
Управлінням архітектури та містобудування Калуської міської (далі - управління) є виконавчим органом міської ради, є підзвітним і підконтрольним раді, що його утворила, підпорядковується виконавчому комітету і міському голові.
 
Основним завданням управління є:
  •    Реалізація політики міської ради у сфері містобудування, розробка та реалізація містобудівних програм.
        - Забезпечення дотримання встановленого режиму забудови та іншого використання земель, визначених для містобудівних потреб на основі затвердженої радою містобудівної документації.
        - Аналіз стану містобудування, організація розробки містобудівної документації та реалізація відповідно до затвердженої містобудівної документації плану розвитку і забудови міста.
- Координація діяльності суб’єктів містобудування щодо комплексного розвитку та забудови міста, поліпшення їх архітектурного вигляду, раціонального використання територій міста.
- Підготовка проектів рішень міської ради, її виконавчого комітету та розпоряджень міського голови, в т.ч. нормативно-правового характеру.
- Організація та ведення містобудівного кадастру.
- Організація та проведення архітектурно-містобудівних рад.
- Планування територій на місцевому рівні.
- Участь у вирішенні питань оформлення документів на землекористування.
- Розгляд питань щодо створення об’єктів монументально-декоративного мистецтва.
- Розгляд питань щодо розміщення тимчасових об’єктів (літніх майданчиків та тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності).
 - Розгляд питань щодо розміщення об’єктів реклами та вивісок.
 - Організація та проведення творчих конкурсів.

        До компетенції управління належать такі повноваження:
  • Реалізація рішень міської ради та виконавчого комітету відповідно до компетенції, та реалізація прийнятих ними рішень.
  • Здійснення у частині наданої компетенції делегованих органам місцевого самоврядування та їх виконавчим органам повноважень.
  • Підготовка і подання на розгляд міської ради, виконавчого комітету міської ради місцевих програм.
  • Підготовка проектів рішень міської ради, виконавчого комітету, розпоряджень Калуського міського голови, візування проектів актів відповідно до компетенції.
  • Координація діяльності та контроль за роботою підпорядкованих структурних підрозділів.
  • Розпорядження коштами міського бюджету у межах, визначених міською радою.
  • Організація та проведення у встановленому порядку аукціонів, конкурсів, конкурсних торгів (тендерів), укладення договорів з підприємствами, установами та організаціями, а також іншими суб’єктами господарювання.
  • Забезпечення доступу до публічної інформації, розпорядником якої є управління.
  • Розгляд звернень громадян, депутатських запитів, підприємств, установ та організацій у частині своїх повноважень.
  • Забезпечення представництва інтересів управління в органах державної влади, підприємствах, установах, організаціях всіх форм власності безпосередньо керівником або на підставі виданої керівником довіреності.
  • Списання з балансу транспортних засобів, механізмів, обладнання, інвентарю, відповідно до Положення затвердженого Калуською міською радою.
  • Забезпечення розробки і подання на затвердження міської ради містобудівної документації (генерального плану, плану зонування території, детальних планів та внесення змін до них).
  • Підготовка висновків на відповідність затвердженій містобудівній документації. 
  • Підготовка пропозицій до проектів ухвал щодо встановлення та зміни меж м. Калуша та сіл Калуської об’єднаної територіальної громади на підставі затвердженої міською радою містобудівної документації.
  • Організація створення, реєстрації, збереження, систематизації і оновлення топографо-геодезичних та інженерно-геологічних матеріалів, призначених для складання містобудівної документації, а також вирішення інших інженерних питань.
  • Організація роботи служби містобудівного кадастру Калуської міської ради.
  • Створення та забезпечення роботи архіву містобудівної документації.
  • Створення та забезпечення роботи архіву матеріалів містобудівного кадастру.
  • Підготовка проектів рішень та подання на розгляд виконавчого комітету Калуської міської ради пропозицій щодо розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території м. Калуша та сіл Калуської міської об’єднаної територіальної громади.
  • Підготовка проектів рішень Калуської міської ради щодо встановлення меморіальних таблиць, інформаційних таблиць, творів монументального та монументально-декоративного мистецтва.
  • Видача будівельних паспортів забудови земельної ділянки.
  • Надання паспортів прив’язки тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності.
  • Погодження проектів розміщення рекламних конструкцій та надання дозволів на їх встановлення.
 

          За звітній період управлінням архітектури та містобудування виконувались роботи по забезпеченню функціонування всього містобудівного процесу відповідно до затвердженого плану роботи та Положення про Управління.
Відповідно до поставлених завдань управління здійснює заходи, які фінансуються за рахунок бюджету Калуської міської територіальної громади.
Управлінням архітектури та містобудування Калуської міської протягом 2024 рокувиконували всі покладені завдання щодо реалізації державної політики у сфері містобудування та архітектури, забезпечували дотримання законодавства у сфері містобудування, державних стандартів, норм і правил, а також:
  • Проведено 5 засідань містобудівної ради при управлінні архітектури та містобудування Калуської міської ради;

Проведено 12 засідань громадських слухань проектів детальних планів територій.

 
 
Проведено 2 засідання комітету забезпечення доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до об’єктів соціальної та інженерно-транспортної  інфраструктури.
  • Надано 44 дозволи на розміщення зовнішньої реклами на території  Калуської міської територіальної громади;
  • Видано 187 наказів (присвоєння адрес, затвердження містобудівних умов, відмова в присвоєнні адрес, відмова в наданні містобудівних умов та обмежень);
  • Видано 50 містобудівних умов та обмеження для проектування об’єкта будівництва;
  • Відмовлено у видачі 28 містобудівних умов і обмежень для забудови земельної ділянки;
  • Скасовано 1 містобудівні умови та обмеження для проектування об’єкта будівництва;
  • Видано 44 будівельних паспортів на забудову земельної ділянки;
  • 12 відмов у видачі будівельних паспортів на забудову земельної ділянки;
  • Видано 60 витягів з містобудівної документації  із зазначенням функціональної зони території, в межах якої розташовані земельні ділянки, та обмежень у використанні території для містобудівних потреб;
  • Видано 24 викопіювання з генеральних планів території;
  • Видано 9 паспортів прив’язок на розміщення тимчасових споруд на території Калуської територіальної громади;
  •  Затверджено 12 детальних планів території.
  • Підготовлення листів в управління екології та департамент охорони здоров’я для розміщення на офіційному веб-сайті управління екології примірників містобудівної документації з метою надання зауважень та пропозицій для містобудівної документації.
  • Формування заяв по визначенню обсягу СЕО проєктів детальних планів  території для передачі їх в Департамент охорони здоров’я та Департамент екології облдержадміністрації. Організація роботи по здійсненню стратегічної екологічної оцінки в проєктах ДПТ відповідно до чинного законодавства.
  • Розгляд та коригування завдань на розроблення чи коригування детальних планів територій.
На виконання розпорядження міського голови від 17.07.2024 №156-р «Про проведення інвентаризації тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території Калуської міськоїради комісією проведено інвентаризацію тимчасових споруд, які розміщенні самовільно, з відхиленням паспорта прив’язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності.

Розміщувалися оголошення на офіційному сайті Калуської міської ради щодо дотримання вимог законодавствапро розміщення тимчасових споруд.
Управління направило 72 ініціативних листи розповсюджувачам зовнішньої реклами з вимогами щодо усунення порушень (отримання дозволу на розміщення зовнішньої реклами чи демонтажу рекламних засобів).
Протягом року працівниками управління постійно здійснюється контроль щодо дотримання Правил розміщення зовнішньої реклами на території Калуськоїміської ради. Виявляються незаконно розміщені рекламні конструкції типу «штендер». Власникам направляються листи. Частину рекламних конструкцій «типу штендер» демонтовано, на 44 рекламні конструкції видано дозволи.
Управлінням підготовлено 2 проєкти рішень про перейменування вулиць, а саме: с. Боднарів Калуської міської територіальної громади вул. Правди перейменували на вул. Василя Дрогомирецького та м. Калуш вул. Врубеля перейменували на вулицю Любомира Гузара.
  • керовано звернення до ДП «НАІС» про внесення інформації до словника вулиць щодо змін назви вулиць в Калуській міській територіальній громаді у відповідності до прийнятих рішень КМР.
Управлінням архітектури та містобудування Калуської міської в 2024 році:
  • Розпочато роботи над розробленням 5-ти генеральних планах сіл:
села Мостище, Пійло, Довге-Калуське, Середній Бабин і Бабин –Зарічний;

Прийнято участь  у  пленарних  засіданнях  сесій  міської  ради,  засіданнях
виконавчого комітету міської ради, засіданнях постійних комісій міської ради та виконавчого комітету, нарадах, тимчасових комісіях, робочих групах, утворених міською радою, її виконавчими органами, міським головою.
          Продовжено ведення журналів черговості громадян пільгових категорій для отримання земельної ділянки для будівництва індивідуальних житлових будинків та гаражного будівництва та надання інформації щодо перебування їх на обліку пільгових категорій (щоденно).
Розпочато наповнення Єдиного державного реєстру адрес та Реєстру будівель і споруд  Калуської міської територіальної громади.
07.03.2024 року набрала чинності Постанова КМУ №254 «Деякі питання реалізації експериментального проекту щодо створення Єдиного державного реєстру адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад, Єдиного державного реєстру адрес, Реєстру будівель та споруд у складі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва» у ІІ півріччі 2024 року розпочалося підключення та наповнення відомостями.  

Підготовлено річний звіт про виконання заходів затверджених планом роботи комітету забезпечення доступності для осіб з інвалідністю та інших осіб моломобільних груп населення; 
Підготовлено звіт про стан виконання плану заходів на 2023-2024 роки з реалізації національної стратегії і створення безбарєрного простору в Україні на період до 2030 року в Калуській міській територіальній громаді.
Постійно здійснюється моніторинг фізичної доступності об’єктів для маломобільних груп населення. Надано узагальнену інформацію управителями об’єктів щодо доступності об’єктів: маршрутів, ЦНАП, будівлі надавачів соціальних послуг та соціального захисту населення, заклади освіти, банки, медичні установи.
 
 
Моніторинг законодавства стосовно порядку розроблення містобудівної документації на місцевому рівні та підготовка щодо розроблення генерального плану населеного пункту (внесення змін) та розроблення містобудівної документації (комплексного плану).
          Проведені консультації громадянам по розміщені зовнішній рекламі.
Постійна участь у роботі адміністративної комісії.
Надаються відповіді на звернення громадян та юридичних осіб, щодо присвоєння/зміну адрес, найменування та перейменування вулиць, демонтажу МАФів;
Постійно ведеться робота з працівниками ЦНАП та надаються роз’яснення щодо виконання вимог містобудівного законодавства;
Вивчаються первинні документи при візуванні проєктів рішень, підготовлених
працівниками управління земельних відносин;
Підготовка відповідей на звернення громадян, виконавчих органів міської ради, інших установ, організацій.
 

Проходження навчання та сертифікація працівників управління.
Протягом звітного періоду приймали участь у фахових онлайн навчаннях.
Управлінням постійно надаються необхідні звіти, інформації, контролі до обласного управління містобудування та архітектури, цивільного захисту районної та обласної військових адміністрацій.
Управлінням постійно вивчаються зміни до законодавства, нормативно-правові акти та методичні рекомендації у сфері містобудівної діяльності. Надаються консультації фізичним та юридичним особам стосовно планування та забудови територій підчас воєнного стану, отримання вихідних даних для проєктування об’єктів будівництва, присвоєння та зміни поштових адрес об’єктам нерухомого майна , об’єктам будівництва у тому числі у випадках їх поділу, об’єднання, виділення частки; переведення жилих будинків і приміщень (квартир) у нежилі тощо.
 
                                      ПРОБЛЕМНІ  ПИТАННЯ
           
 
 

 
Відсутність містобудівної документації
    Це ускладнює планування забудови території. Проблема вирішиться після розроблення Комплексного плану просторового розвитку території громади, але це буде не так швидко, як того потребує громада.
Наповнення Єдиного державного реєстру адрес (ЄДРА)
               Реєстри адрес сільськими та селищними радами раніше ніколи не велися, топографічна зйомка об’єктів адресації з геометричними даними про будівлі та споруди в громаді відсутні, тому наповнення ЄДРА відбувається досить повільно. Зараз реєстр наповнюється шляхом нанесення кожного об’єкта окремо, використовуючи, якщо є завантажені до системи ортофотоплани минулих років.
Створення безбар̛ єрного простору в громаді
         Вимоги законодавства до органів місцевого самоврядування залишаються високими: облаштування ліфтів, підйомників, пандусів, широких дверей без порогів,  інформаційних вказівників, тактильних направляючих.    
          Також це дороги та тротуари з тактильною плиткою, інклюзивні громадські вбиральні.
         Сьогодні громада має обмеження у фінансових ресурсах, а для виконання необхідно реконструювати або перепланувати приміщення  та шукати інженерні рішення. Для подальшого виконання завдання щодо затвердженого плану заходів із створенням безбар̓єрного простору, визначають найнеобхіднішу пріоритетність робіт та враховуючи фінансову можливість громади.
 
Заступник начальника управління
архітектури та містобудування                                    Людмила СЕМЕНЯК

ДОДАТКИ

1 пдф звіт.pdf Переглянути