ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідачі:



Богдан Грущак

Рішення:

Прийнято

Сесія:

XXXVI

Скликання:

VII

Вид:

В цілому

Номер:

26

Дата реєстрації:

19.12.2017

Проголосовано:

28.12.2017 11:05:28

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    29
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    2
  • Відсутні
    6

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ

ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 26

Текст:


РІШЕННЯ



Про затвердження Положення

про пайову участь замовників будівництва

у створенні і розвитку інженерно-транспортної

та соціальної інфраструктури міста Калуша

 

 

 

 

         Відповідно до ст.25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,               ст.40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», розглянувши клопотання начальника фінансового управління міської ради (Леся Поташник) від 23.08.2017р. №04-12/211, з метою вдосконалення порядку залучення, розрахунку розміру та використання коштів пайової участі замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша, міська рада 

 

            ВИРІШИЛА:

 

            1. Затвердити Положення про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша (додається).

            2. Дане рішення набирає чинності з 01.01.2018р.

3.  Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови Руслану Вайду.

 

 

 

 

Міський голова                                                                                           Ігор Матвійчук        

 







  ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням Калуської міської ради

від  ___________     № ________

 

 

Секретар міської ради

                       Роман Боднарчук

 

 

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша

 

 

 

  1. Загальні положення


1.1. Положення про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста  Калуша (далі – Положення) розроблено на підставі Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про регулювання містобудівної діяльності», і визначає порядок та умови залучення коштів для розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Калуша з урахуванням функціонального призначення об’єктів будівництва, регулює організаційно-правові відносини, пов’язані з оформленням договорів про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша.

1.2.     Положення про пайову участь замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста  Калуша створюється з метою  формування фінансової основи для вирішення першочергових завдань економічного та соціального розвитку, з метою стимулювання інвестиційної діяльності, створення сприятливих умов для залучення інвестицій у розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури, забезпечення комплексної забудови міста усіма суб`єктами містобудівної діяльності у процесі нового будівництва, розширення, реконструкції об`єктів житлово-цивільного, виробничого і невиробничого призначення.

1.3.     Формування, розподіл та використання коштів пайової участі проводиться у відповідності до вимог положень Бюджетного Кодексу України, інших актів законодавства України та цього Положення.

1.4.     Кошти пайової участі зараховуються до бюджету розвитку спеціального фонду міського бюджету.

 

  1. Визначення термінів


2.1.     Зазначені нижче терміни вживаються у цьому Положенні в такому значенні:

Інженерно-транспортна інфраструктура — мережі водопостачання, каналізації, газопостачання, дощової каналізації, очисні споруди, електропостачання, мережа загальних колекторів, теплопостачання, інженерний захист від зсувів та інших небезпечних геологічних процесів, благоустрій територій, вулично-дорожня мережа, мережа міського електротранспорту, міський пасажирський транспорт.

Соціальна інфраструктура — об’єкти соціальної сфери, а саме: заклади освіти, охорони здоров’я, культури, спортивні й фізкультурно-оздоровчі установи, установи соціального захисту та соціального забезпечення.

Інформаційна інфраструктура – телекомунікаційні мережі, система програмно-технічного забезпечення та інформаційні ресурси міста.

Замовник-інвестор, забудовник:

Інвестор - юридична (фізична) особа України, іноземних держав, яка приймає рішення про вкладання власних, запозичених або залучених коштів в об’єкти будівництва та забезпечує фінансування їх спорудження і отримала дозвіл на будівництво;

Забудовник - юридична (фізична) особа, яка освоює капітальні вкладення, виділені на будівництво, та здійснює його підрядним або господарським способом.

Будівництво — нове будівництво, реконструкція, капітальний ремонт, розширення (добудова /надбудова) та технічне переоснащення об’єктів будівництва, які підлягають прийняттю в експлуатацію в установленому чинним законодавством порядку.

Об’єкт будівництва – окремий будинок або споруда, їх комплекси або частини, комунікації та споруди інженерно-транспортної та соціальної, інформаційної інфраструктури, об’єкти архітектурної діяльності, на будівництво яких складається окремий проект;

Реконструкція – комплекс будівельних робіт (переобладнання, перебудова, перепланування, тощо), пов’язаних зі зміною функціонального призначення, техніко-економічних показників (загальної площі, корисної площі, будівельного об’єму), конструктивної схеми (влаштування дверних прорізів замість віконних, влаштування прорізів у капітальних стінах, повний або частковий демонтаж перегородок, тощо), збільшення навантажень на несучі конструкції або використанням об’єкта за новим призначенням в межах існуючих будівельних габаритів. Складовою частиною реконструкції об’єкта може бути його капітальний ремонт.

Розширення(добудова/надбудова) - комплекс будівельних робіт, пов’язаних зі спорудженням додаткових до існуючих приміщень, будівель, споруд, що будуються за окремими проектами, а також прибудова сходів, інших частин.

Пайовий внесок замовників будівництва у соціально-економічному розвитку міста – внесок у грошовій формі, який замовник будівництва має сплатити до міського бюджету від вартості будівництва без урахування ПДВ, що діє на дату сплати.

Договір пайової участі у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста - документ, що фіксує двосторонню домовленість між сторонами (управлінням будівництва та розвитку інфраструктури Калуської міської ради та Замовником ) про пайову участь Замовника будівництва у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста.

            Вартість будівництва – це вартість визначена кошторисною документацією, якій проведена експертиза або визначена на підставі опосередкованої вартості 1 кв.м загальної площі житла, яка періодично  встановлюється Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України із врахуванням коефіцієнта функціонального використання об’єкта ( п.4.4.).

 

  1. Величина пайової участі замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша


3.1.     Величина пайової участі замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша визначається:

3.1.1.  Величина пайової участі визначається у Розрахунку, який є невід’ємною частиною Договору, укладеного з Управлінням будівництва та розвитку інфраструктури Калуської міської ради, у грошовому виразі відсоткового значення від загальної кошторисної вартості будівництва об’єкта, визначеної згідно з державними будівельними нормами, стандартами і правилами.  При цьому не враховуються витрати на придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішніх і позамайданчикових інженерних мереж, споруд та транспортних комунікацій.

        3.1.2.      Якщо загальна кошторисна вартість будівництва об’єкта не визначена згідно з державними будівельними нормами, стандартами і правилами, вона визначається для одиниці створеної потужності на підставі показників опосередкованої вартості спорудження об’єктів житлового будівництва за регіонами України та опосередкованої вартості  адміністративних будівель, затверджених Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України станом на момент звернення про виконання Розрахунку та врахуванням коефіцієнта функціонального використання об’єкта (п.4.4.).

3.1.3.    Розмір пайової участі Замовника у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша визначається у відповідності до пунктів 3.1.1. і 3.1.2. цього Положення і становить у разі будівництва:

-           нежитлових будівель та споруд  – 4 % вартості будівництва об’єкта;

-           житлових будинків  - 1,5 % вартості будівництва об’єкта;

-           житлових будинків з вбудовано-прибудованими об’єктами комерційного призначення та/або об’єктів комерційного призначення з вбудовано-прибудованими чи надбудованими житловими квартирами – розмір коштів пайової участі визначається окремо для житлових приміщень та комерційного призначення та з урахуванням вартості будівництва об’єкта;

-           об’єктів самочинного будівництва  (за винятком  тих, які за рішенням суду підлягають знесенню) – 10 % вартості будівництва об’єкта.

        3.2. Якщо технічними умовами передбачається необхідність будівництва замовником інженерних мереж або об’єктів інженерної інфраструктури (крім мереж, призначених для передачі та розподілу електричної енергії, трубопроводів, призначених для розподілу природного газу, транспортування нафти та природного газу) поза межами його земельної ділянки, розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту зменшується на суму їх кошторисної вартості, а такі інженерні мережі та/або об’єкти передаються у комунальну власність м.Калуша. Рішення про передачу інженерних мереж готується Фондом комунальної власності територіальної громади м.Калуша.

               У разі якщо кошторисна вартість будівництва інженерних мереж та/або об’єктів інженерної інфраструктури (крім мереж, призначених для передачі та розподілу електричної енергії, трубопроводів, призначених для розподілу природного газу, транспортування нафти та природного газу) перевищує розмір пайової участі замовника у розвитку інфраструктури населеного пункту, орган місцевого самоврядування (Калуська міська рада) приймає рішення про відшкодування замовнику різниці між здійсненими витратами та розміром пайової участі замовника у розвитку інфраструктури населеного пункту.

 

4. Розрахунок вартості пайової участі Замовників будівництва

4.1.        Вартість пайової участі замовників будівництва розраховується, виходячи із процентних ставок передбачених пунктом 3.1.3. від вартості будівництва з урахуванням коефіцієнтів, визначених пунктом 4.4. Положення.

4.2.        До пайової участі  у   створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша не залучаються замовники у разі будівництва:

1) об’єктів будь-якого призначення на замовлення державних органів або органів місцевого самоврядування за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів;

2) будівель навчальних закладів, закладів культури, фізичної культури і спорту, медичного і оздоровчого призначення;

3) будинків житлового фонду соціального призначення та доступного житла;

4) індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків загальною площею до 300 квадратних метрів, господарських споруд, розташованих на відповідних земельних ділянках;

5) об’єктів комплексної забудови територій, що здійснюється за результатами інвестиційних конкурсів або аукціонів;

6) об’єктів будівництва за умови спорудження на цій земельній ділянці об’єктів соціальної інфраструктури;

7) об’єктів, що споруджуються замість тих, що пошкоджені або зруйновані внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного або природного характеру;

8) об’єктів інженерної, транспортної інфраструктури, об’єктів енергетики, зв’язку та дорожнього господарства (крім об’єктів дорожнього сервісу);

9) об’єктів у межах індустріальних парків на замовлення ініціаторів створення індустріальних парків, керуючих компаній індустріальних парків, учасників індустріальних парків.

До пайової участі у розвитку  інфраструктури  м.Калуша не залучаються замовники у разі реконструкції житлової квартири площею до 120 квадратних метрів.

У випадку зміни замовниками будівництва функціонального призначення об’єкта, який був звільнений від сплати пайової участі у розвитку соціальної інфраструктури, до замовників будівництва застосовується правила цього Положення.

  4.3.     Розрахунки розміру пайових внесків у соціально-економічний розвиток міста:

 4.3.1. Розрахунок розміру пайових внесків у соціально-економічний розвиток міста при наявності кошторисної документації, яка пройшла експертизу здійснюється за формулою:

            ПВ= ППВ x КВ,    де

ПВ      - розмір пайового внеску у соціально-економічний розвиток міста;

ППВ   - процент пайового внеску згідно п. 3.1.3;

КВ       - кошторисна вартість об’єкта.

 

  1. Розрахунок розміру пайових внесків у соціально-економічний розвиток міста при відсутності кошторисної документації здійснюється за формулою:


               ПВ= S x ППВ x ОВ,  де

    ОВ = ОВж x Кф - для нового будівництва,

    ОВ= 0,3ОВж x Кф - для реконструкції

ПВ      - розмір пайового внеску у соціально-економічний розвиток міста;

S            - площа об’єкта, в кв. м. ( у разі здійснення добудови без зміни цільового призначення об’єкту, враховується тільки площа тієї частини об’єкта, що добудовується),

ППВ   - процент пайового внеску згідно п. 3.1.3;

ОВ      - опосередкована вартість будівництва об’єкта;

ОВж- опосередкована вартість будівництва житла або адміністративних будівель, що встановлена станом на дату складання проекту договору, в грн., (без урахування ПДВ), яка періодично встановлюється Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України;

Kф          - коефіцієнт, що враховує функціональне призначення об’єкта будівництва та визначається відповідно до п. 4.4;

0,3     - Коефіцієнт для реконструкції об’єктів (тобто 30% від опосередкованої вартості будівництва).

  1. Розрахунок розміру пайових внесків у соціально-економічний розвиток міста при наявності кошторисної документації, яка пройшла експертизу  для житлових будинків з вбудовано-прибудованими  приміщеннями комерційного призначення та/або об’єктів  комерційного призначення з вбудовано-прибудованими чи надбудованими житловими квартирами здійснюється за формулою:


ПВ = S х В х ППВ, де

ПВ - розмір пайового внеску у соціально-економічний розвиток міста;

S - площа об’єкта, в кв. м. ( у разі здійснення добудови без зміни цільового призначення об’єкту, враховується тільки площа тієї частини об’єкта, що добудовується),

В – вартість 1 м.кв. загальної площі об’єкта, яка визначається за формулою:

        В = КВ :  S, де

        КВ – кошторисна вартість об’єкта;

        S  -  площа об’єкта.

ППВ - процент пайового внеску згідно п. 3.1.3 ( 1,5 % - для житлових будинків; 4% - для  нежитлових будівель та споруд.). Загальний розмір коштів, що залучаються  здійснюються   методом сумування даних.

 

            4.4. Коефіцієнт функціонального використання об’єкта (Кф):

4.4.1. Згідно опосередкованої вартості для адміністративних будівель:
































































бази та складські приміщення невиробничого призначення 0,8
автозаправні станції, заправки                                     1,5
автостоянки, авто мийки, станції технічного обслуговування 1,1
пральні, хімчистки                                                                                   1,0
перукарні, салони краси                                                            1,0
громадські бані, сауни                                                                           1,0
міні-ринки, ринки                                                             1,1
виробничі комплекси, заводи, цехи та ін.                             1,0
бари, кафе, ресторани, кінотеатри                                                     1,1
павільйони, магазини,торгові центри, супермаркети        1,1
аптеки, офіси, стоматологічні кабінети                                              1,1
кемпінги, готелі, бази відпочинку, дискотеки, танцклуби, пансіонати 1,2
встановлення устаткування мобільного зв’язку                              1,1
будівництво (реконструкція) об’єктів побутового обслуговування (ремонт взуття, ремонт одягу, ремонт радіотеле-візійної, аудіо- та

відеоапаратури, ремонт інших побутових електричних товарів, тощо)                                              
1,0
інші об’єкти містобудування                                                                

 
1,0

 

            4.4.2. Згідно опосередкованої вартості житла по Івано-Франківській області:


  • будівництво багатоквартирних житлових будинків                                                   1,0


 

5. Порядок використання коштів пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша.

5.1. Пайова участь сплачується у безготівковій формі на розрахунковий рахунок, зазначений у Договорі.

5.2. Кошти, отримані як пайова участь можуть використовуватися виключно для створення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури відповідного міста Калуша.

5.3. Рішення щодо розподілу та цільового використання коштів пайової участі приймає Калуська міська рада при затвердженні бюджету міста на кожний рік.

5.4. Забороняється вимагати від Замовника надання будь-яких послуг, у тому числі здійснення будівництва об’єктів та передачі матеріальних або нематеріальних активів (зокрема житлових та нежитлових приміщень, у тому числі шляхом їх викупу).

 

6. Договір про пайову участь у створенні і розвитку

інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша.

 

6.1.  Договір про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша укладається між Замовником та Управлінням будівництва та розвитку інфраструктури Калуської міської  не пізніше ніж через 15 робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про його укладення, але до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію.

Істотними умовами договору є:

1) розмір пайової участі;

2) строк (графік) сплати пайової участі;

3) відповідальність сторін.

            6.2. Невід’ємною частиною договору є Розрахунок розміру коштів пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша.

6.3. Розмір пайової участі у створенні і розвитку  інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша визначається протягом десяти робочих днів з дня реєстрації управлінням будівництва та розвитку інфраструктури  Калуської міської ради звернення замовника про укладення договору про пайову участь та доданих до нього документів, що підтверджують вартість будівництва об’єкта, з техніко-економічними показниками.

6.4. Кошти пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша сплачуються в повному обсязі до прийняття об’єкта будівництва в експлуатацію єдиним платежем або частинами за графіком, що визначається договором.

6.5. Договір містить умови щодо розміру у відсотковому значенні від загальної кошторисної вартості будівництва об’єкта, форми, у якій будуть вноситись кошти пайової участі, банківські реквізити, рахунок, на який мають перераховуватись кошти, терміни сплати, майнові та інші права сторін, відповідальність, та інше.

6.6. За порушення строків виконання зобов’язання щодо оплати коштів на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м.Калуша замовником визначених договором про пайову участь, замовник несе відповідальність згідно з умовами укладеного з управлінням будівництва та розвитку інфраструктури Калуської міської ради договору про пайову участь та сплачує на користь управління будівництва та розвитку інфраструктури Калуської міської ради штраф в розмірі 20% від суми основного зобов’язання.

6.7. У разі зміни замовника розмір пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша зменшується на суму коштів, сплачених попереднім замовником відповідно до укладеного ним договору про пайову участь.

            6.8. При  зміні техніко-економічних показників проектної документації об’єкта будівництва, кінцевий розрахунок розміру та оплата пайової участі Замовника уточнюється до введення об’єкта в експлуатацію шляхом укладання  додаткової угоди.

6.9. Договір з Розрахунком зберігаються 3 роки в управлінні будівництва та розвитку інфраструктури Калуської міської ради після виконання сторонами умов договору.

6.10. Управління будівництва та розвитку інфраструктури  Калуської міської ради надає Замовнику довідку про повну сплату коштів на пайову участь на підставі платіжних доручень.

 

7. Заключні положення.

7.1.   Фінансовому управлінню Калуської міської ради щомісячно до 05 числа надавати в управління будівництва та розвитку інфраструктури Калуської міської ради інформацію про фактичні надходження від пайової участі  до бюджету розвитку спеціального фонду міського бюджету.

7.2.        Контроль за підготовкою, збереженням Договорів та виконанням Замовниками їх умов покладається на:

7.2.1.    За укладеними Договорами, виконанням розрахунків, їх збереження терміном три роки, наданням довідки про сплату коштів на пайову участь – управління будівництва та розвитку інфраструктури Калуської міської ради;

7.2.2.    За підтвердженням про фактичне надходження коштів пайової участі до бюджету розвитку спеціального фонду міського бюджету – фінансове управління Калуської міської ради.

7.3.        Відповідальність за своєчасне надання містобудівного розрахунку, проектно-кошторисної документації в повному обсязі для виконання розрахунку розміру пайової участі в управління будівництва та розвитку інфраструктури міської ради  покладається на Замовника.

7.4.        Усі рішення, дії або бездіяльність органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, громадян та юридичних осіб, пов’язані із надходженням коштів пайової участі, можуть бути оскаржені у судовому порядку відповідно до чинного законодавства України.

7.5.        У разі невиконання Замовником умов Договору щодо перерахування в повному обсязі коштів, визначених у Розрахунку до Договору, управління будівництва та розвитку інфраструктури  Калуської міської ради здійснює необхідні заходи щодо примусового стягнення вказаних коштів у судовому порядку.

7.6. Дія цього Положення поширюється на всіх Замовників, незалежно від форми власності, які здійснюють будівництво на території міста Калуша, за винятком тих, що перелічені у пункті 4.2. цього Положення.

7.7. Відділу державного архітектурно-будівельного контролю Калуської міської ради щомісячно до 05 числа, надавати в Управління будівництва та розвитку інфраструктури Калуської міської ради інформацію про кількість виданих дозволів та повідомлень про початок виконання будівельних робіт.

            7.8. Відділу у справах архітектури та містобудівного кадастру готувати проекти рішень виконавчого комітету Калуської міської ради про присвоєння новоствореним (новозбудованим) об’єктам нерухомості адресних номерів при умові надання Замовником договору про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша крім об’єктів, які передбачені в пункті 4.2. цього Положення.

7.9. Замовники несуть відповідальність відповідно до законодавства України за повноту і достовірність поданих до управління будівництва та розвитку інфраструктури Калуської міської ради даних та документів, на підставі яких укладається договір про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Калуша.