ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідачі:



Іванна Гринів

Рішення:

Прийнято

Сесія:

XLVII

Скликання:

VII

Вид:

В цілому

Номер:

11

Дата реєстрації:

23.10.2018

Проголосовано:

25.10.2018 11:56:43

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    22
  • Не підтримали
    1
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    9
  • Відсутні
    5

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ ДРУК РІШЕННЯ

ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 11

Текст:



11. РІШЕННЯ











 Про переведення Калуської дитячої музичної школи  на умови самостійного ведення

господарської діяльності та

бухгалтерського обліку

 
   

 

 

Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 року № 280/97-ВР (зі змінами та доповненнями), Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 року №2145-VIII, Закону України «Про позашкільну освіту» від 29.09.2017 року № 1841-ІІІ, керуючись наказом Міністерства культури України від 09.08.2018 року № 686 «Про затвердження Положення про мистецьку школу», врахувавши рекомендації постійних комісій міської ради, міська рада

 

ВИРІШИЛА:

 

1. Перевести Калуську дитячу музичну школу на умови самостійного ведення господарської діяльності та бухгалтерського обліку з 01 січня 2019  року.

         2. Затвердити нову редакцію Статуту Калуської дитячої музичної школи (додається).

3. Управлінню культури, національностей та релігій міської ради (Іванна Гринів) внести зміни у штатний розпис централізованої бухгалтерії управління культури, національностей та релігій міської ради з 01 січня 2019 року.

         4. Вважати таким, що втратив чинність пункт 2 рішення Калуської міської ради від 14.03.2013 року № 1802 «Про реорганізацію Калуських дитячих музичних шкіл №№1,2».

         5. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради Любов Максимович.

 

 

 

Міський голова                                                           Ігор Матвійчук

 



 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                             рішенням міської ради

                                                                             від____________№_______

                                                                             Секретар Калуської міської ради

                                                                                                  

                                                                             ____________Роман Боднарчук

 

 

 

 

 

СТАТУТ

Калуської дитячої музичної школи

(нова редакція)

 

 

 

 

м. Калуш

2018 р.

1.ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Калуська дитяча музична школа (код ЄДРПОУ: 38609304) (надалі - Заклад) є закладом позашкільної освіти сфери культури і здійснює свою діяльність відповідно до Конституції України, Законів України "Про освіту", "Про позашкільну освіту", "Про культуру", інших законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів Міністерства культури України, Положення про позашкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 травня 2001 року №433 (зі змінами), та Положення про мистецьку школу, затвердженого наказом Міністерства культури і мистецтв України від 09.08.2018 № 686, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 вересня 2018 року за №1004/32456, рішень Калуської міської ради, виконавчого комітету, розпоряджень міського голови, прийнятих в межах їх повноважень, визначених законами України та цим Статутом.

1.2.Засновником Закладу є Калуська міська рада (код ЄДРПОУ: 33578261). Заклад підконтрольний і підзвітний Калуській міській раді, виконавчому комітету та міському голові. Уповноваженим органом, який координує діяльність Закладу є управління культури, національностей та релігій Калуської міської ради. Власником майна Закладу є Калуська міська рада.

1.3. Калуська дитяча музична школа провадить свою діяльність за такими

напрямами позашкільної освіти:

  • художньо-естетичний, що забезпечує розвиток творчих здібностей, обдарувань та набуття здобувачами практичних навичок, оволодіння знаннями у сфері вітчизняної і світової культури та мистецтва;

  • мистецький, що забезпечує набуття здобувачами спеціальних мистецьких виконавських компетентностей у процесі активної мистецької діяльності.


1.4. Заклад організовує освітній процес за освітніми програмами елементарного, середнього (базового) та/або поглибленого підрівнів початкової мистецької освіти та за загальним мистецьким та/або початковим професійним спрямуваннями. Початкова мистецька освіта може здобуватися одночасно із здобуттям дошкільної, повної загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти, а також незалежно від здобуття рівня освіти. Компетентності, здобуті за освітніми програмами початкової мистецької освіти, можуть враховуватися та визнаватися на відповідному рівні формальної освіти.

Заклад може здійснювати освітню діяльність за освітніми програмами початкової мистецької освіти для осіб з особливими освітніми потребами та інших громадян незалежно від віку відповідно до їхніх потреб і запитів.

1.5. Інституційний аудит та громадська акредитація мистецької школи здійснюються на підставах та у порядку, визначених законодавством.

1.6.Мова навчання у закладі визначається Конституцією України і відповідним Законом України.

 

2. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ ДІЯЛЬНОСТІ

2.1.Заклад є юридичною особою з моменту його державної реєстрації,  діє на підставі Статуту затвердженого засновником - Калуською міською радою, є неприбутковою організацією, знаходиться в комунальній власності територіальної громади міста Калуша, має самостійний кошторис, баланс, власну бухгалтерію, гербову печатку, кутовий штамп та інші штампи, реєстраційні рахунки в органах Державного  казначейства.

Повна назва закладу: Калуська дитяча музична школа

Скорочена назва: Калуська ДМШ

Юридина адреса закладу: вул. С.Бандери, 11, м. Калуш, Івано-Франківська обл., 77300.

2.2. Створення, реорганізація та ліквідація закладу здійснюється відповідно до чинного  законодавства України.

2.3. Заклад проводить освітню і мистецьку діяльність, яка включає організацію, забезпечення та реалізацію мистецько-освітнього процесу з метою формування у здобувачів початкової мистецької освіти компетентностей, передбачених освітньою програмою, є середовищем для розвитку творчого мистецького потенціалу громадян, їх художньо-естетичного розвитку.

2.4. Основними видом діяльності Закладу є освітня і мистецька діяльність, яка включає організацію, забезпечення та реалізацію мистецько-освітнього процесу з метою формування у здобувачів початкової мистецької освіти, компетентностей, передбачених освітньою програмою. Як заклад освіти сфери культури Заклад також є середовищем для розвитку творчого мистецького потенціалу.

Основними функціями Закладу є:

  • надання початкової мистецької освіти;

  • організація, забезпечення та провадження освітнього процесу для набуття здобувачами спеціальних здібностей, естетичного досвіду і ціннісних орієнтацій у процесі активної мистецької діяльності, формування у них теоретичних і практичних (у тому числі виконавських) загальних та професійних компетентностей початкового рівня в обраному виді мистецтва;

  • створення умов для професійної художньо-творчої самореалізації особистості здобувача початкової мистецької освіти;

  • популяризація академічного та народного мистецтва, долучення до нього широкого кола громадян незалежно від місця проживання, віку та сфери зайнятості;

  • формування потреб громадян у якісному культурному та мистецькому продукті, здобутті додаткових компетентностей у сфері культури, мистецтва, пробудження їх інтересу до творчості, спілкування з мистецтвом, мистецьких практик;

  • пошук та підтримка обдарованих і талановитих дітей з раннього віку, розвиток їх мистецьких здібностей;

  • здійснення інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребами;

  • створення умов для набуття здобувачами первинних професійних навичок і вмінь, необхідних для їхньої соціалізації, подальшої самореалізації та/або професійної діяльності;

  • виховання громадянина України шляхом вивчення та виховання поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей українського народу, етносів України, а також інших націй і народів;

  • здійснення творчої мистецької, інформаційної, методичної, організаційної роботи.


2.5. Заклад має право:


  • самостійно розробляти та затверджувати освітні програми для забезпечення освітнього процесу;

  • здійснювати освітній процес за наскрізними освітніми програмами;

  • реалізовувати академічну, кадрову та фінансову автономію в межах законодавства;

  • реалізовувати освітні та мистецькі проекти;

  • надавати платні додаткові освітні та інші послуги на договірних засадах;

  • реалізовувати власну мистецьку продукцію, вироблену в майстернях мистецької школи;

  • брати участь у грантових програмах та проектах ;

  • здійснювани іншу діяльність, не заборонену законодавством.


2.6. З метою виконання завдань, що стоять перед Закладом, та забезпечення найбільш сприятливих умов для розвитку інтересів і здібностей учнів можуть створюватися структурні підрозділи, у тому числі й відокремлені (відділення, відділи, класи, в тому числі інклюзивні), які забезпечують надання послуг з початкової мистецької освіти за видами мистецтва або різним фахом, та філії.

2.7.Заклад має право створювати різні структурні підрозділи, що працюють на засадах самоокупності.

2.8.Заклад може мати відокремлені структурні підрозділи. Рішення про створення  відокремлених структурних підрозділів приймається Закладом після погодження з органом місцевого самоврядування стосовно надання приміщення, забезпечення фінансування, обладнанням тощо. Відокремлені структурні підрозділи створюються з метою наближення місць навчання до громадян за місцем проживання. Фінансове, матеріально-технічне та кадрове забезпечення діяльності відокремлених структурних підрозділів Калуської дитячої музичної школи здійснюється засновником в тому самому порядку, що й основного закладу.

2.9. Заклад може  бути базою для реалізації практичної підготовки педагогічних кадрів закладами фахової передвищої та вищої мистецької освіти відповідно до укладених договорів, а також бути структурним підрозділом закладу спеціалізованої мистецької освіти вищого рівня без статусу юридичної особи;

2.10. Заклад проводить методичну роботу, спрямовану на вдосконалення програм, змісту, форм і методів навчання.

 Відділення, відділи проводять роботу з підвищення кваліфікації педагогічних працівників за напрямами діяльності. Підвищення кваліфікації може проводитись у формі курсів, семінарів,  майстер-класів, відкритих уроків, підготовки лекцій, рефератів і за іншими організаційними формами. Участь педагогічних працівників у заходах підвищення квіліфікації засвідчується керівником закладу і є підставою для проведення атестації.

Заклад може надавати методичну допомогу педагогічним колективам, навчальним закладам регіону, молодіжним, дитячим, громадським організаціям, загально-освітнім, дошкільним та позашкільним навчальним закладам.

Підвищення кваліфікації педагогічних працівників за напрямами діяльності можуть також проводити методичні та науково-методичні установи, в яких цей вид діяльності передбачений у статуті.

2.11. Заклад зобов'язаний:

  • надавати здобувачам якісні мистецько-освітні послуги, забезпечувати якість початкової мистецької освіти;

  • виконувати стандарти початкової мистецької освіти, затверджені Мінкультури;

  • створювати умови для реалізації індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів в межах освітніх програм, набуття ними відповідних компетентностей;

  • створювати і впроваджувати систему внутрішнього забезпечення якості освіти;

  • дотримуватися вимог законодавства з питань господарської та фінансової діяльності;

  • забезпечувати реалізацію вимог законодавства з питань оплати праці та підвищення кваліфікації педагогічних та інших працівників;

  • здійснювати інші обов'язки, передбачені законодавством.


2.12. Педагогічна рада закладу здійснює планування діяльності школи, у тому числі розробляє стратегію (перспективний план) розвитку.

2.13.Заклад здійснює заходи щодо своєї прозорості та інформаційної відкритості в межах, передбачених законодавством.

2.14. Документація Закладу, яка регламентує організацію та проведення освітнього процесу, ведеться за зразками, затвердженими Міністерством культури України.

2.15. Заклад подає статистичні звіти у відповідності до вимог органів державної статистики.

 

3. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

3.1. Організація освітнього процесу в Закладі здійснюється відповідно до плану, який розробляється педагогічною радою та затверджується директором.

План організації освітнього процесу визначає, зокрема, структуру навчального року, тривалість навчального тижня, уроків, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу у межах часу, передбаченого освітньою програмою, з дотриманням вимог частини першої статті 17 Закону України "Про позашкільну освіту".

         Формування контингенту учнів, комплектування навчальних груп та інших творчих об'єднань у мистецькій школі здійснюється у період з 01 до 15 вересня, що є робочим часом викладача. У канікулярні, вихідні, святкові та неробочі дні Заклад може працювати за окремим планом, затвердженим її директором.

Заклад створює безпечні умови навчання, виховання та праці.

3.2. У період надзвичайних ситуацій органами місцевого самоврядування може встанолюватися особливий режим роботи Закладу, який погоджується з органами державної санітарно-епідеміологічної служби.

3.3 Освітній процес в Закладі здійснюється за освітніми програмами. Освітня програма є єдиним комплексом освітніх компонентів, спланованих й організованих Закладом з метою досягнення учнями результатів навчання (набуття компетентностей).

Освітня програма містить вимоги до учнів, які можуть розпочати навчання за цією програмою, перелік освітніх компонентів та їх логічну послідовність, загальний обсяг навчального навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти.

Освітня програма розробляється з урахуванням особливостей соціально-економічного розвитку регіону, інтересів учнів, потреб сім'ї, запитів інших закладів освіти, молодіжних і дитячих громадських організацій та має передбачати освітні компоненти для вільного вибору здобувачів.

3.4. Заклад може здійснювати освітній процес за власними, в тому числі наскрізними освітніми програмами, або типовими освітніми програмами, що затверджуються Міністерством культури.

3.5. Для осіб з особливими освітніми потребами Закладом можуть розроблятися окремі освітні програми за підрівнями початкової мистецької освіти або до освітніх програм, за якими працює Заклад, може включатися корекційно-розвитковий складник.

Навчально-виховний процес поєднує індивідуальні і колективні форми роботи:

  • уроки (індивідуальні та групові);

  • репетиції;

  • перегляди навчальних робіт, вистави, конкурси, фестивалі, олімпіади, концерти, виставки;

  • лекції, бесіди, вікторини, екскурсії;

  • позаурочні заходи.


3.6. Строки проведення контрольних заходів (заліків, контрольних уроків, академічних концертів, іспитів, прослуховувань, тощо) визначаються відділеннями та (або) відділами Закладу.

3.7. Основною формою навчально-виховної роботи є урок.

Тривалість одного уроку визначається освітніми програмами, за якими працює заклад, з урахуванням психофізіологічного розвитку та допустимого навантаження для різних вікових категорій:

віком від 5 до 6 років  - 30 хв.

віком від 6 до 7 років – 35 хв.

інших – 45 хв.

Перерви між уроками є робочим часом педагогічного працівника.

Кількість, тривалість та послідовність уроків і перерв між ними визначається розкладами, що затверджуються заступником директора Закладу з навчально-виховної роботи.

3.8 Відволікання учнів на роботи та заходи, не пов'язані з навчально-виховним процесом, за рахунок навчального часу забороняється, крім випадків, передбачених рішеннями Кабінету Міністрів України.

3.9.     Наповнюваність груп для опанування здобувачами окремих освітніх компонентів визначається освітніми програмами з дотриманням вимог до забезпечення якості початкової мистецької освіти.

Групи комплектуються залежно від профілю та можливостей організації навчально-виховного процесу, виходячи із середньої наповнюваності груп. Загальна кількість груп не може перевищувати їх кількості, що визначена розрахунком педагогічних годин за робочими навчальними планами.

Нормативом для розрахунку навчальних годин є навчальні плани, розроблені керівником закладу в межах бюджетних призначень для організації навчально-виховного процесу.

3.10. Для оцінювання рівня навчальних досягнень учнів використовується 12-бальна система, що затверджується Міністерством культури України.

3.11. Оцінки навчальних досягнень учня за рік виставляються викладачем на підставі семестрового оцінювання з урахуванням оцінок, одержаних під час контрольних заходів. Оцінки за рік з предметів, з яких іспити не проводяться, є підсумковими.

Відповідно до навчальних планів підсумкова оцінка з предметів, з яких проводяться іспити (виконуються випускні роботи), виставляється екзаменаційною комісією (художньою радою) на підставі оцінок за рік та екзаменаційних оцінок (оцінок за випускні роботи).

Оцінка за рік з предметів навчального плану виставляється не пізніше ніж за 5 днів до закінчення навчального року.

Оцінка за рік може бути змінена рішенням педагогічної ради.

3.12. Питання, пов'язані із звільненням учнів від здачі іспитів або перенесенням їх строків, вирішуються директором Закладу на підставі подання відділень (відділів) за наявності відповідних документів.

3.13. Питання внутрішнього переведення учнів у Закладі, зарахування на освітні програми наступного підрівня початкової мистецької освіти та інші питання, пов'язані із здобуттям початкової мистецької освіти, вирішуються педагогічною радою  та затверджуються наказами директора.

3.14. Повторні перездачі повинні бути завершені, як правило, до 20 вересня наступного навчального року.

3.15. Учні, які у повному обсязі виконали освітню програму та продемонстрували досягнення передбачених нею навчальних результатів, отримують свідоцтво про початкову мистецьку освіту за формою, наведеною у додатку Положення. Свідоцтво має містити повне найменування мистецької школи відповідно до  статуту, назву освітньої програми, підрівня та спрямування початкової мистецької освіти, загальний обсяг навчальних годин та перелік й обсяг навчальних дисциплін (предметів), отриманих здобувачем під час опанування освітньої програми, та підсумкові оцінки. Свідоцтво підписує директор мистецької школи або особа, яка виконує його обов'язки на дату видачі документа.

3.16. Учням, які не завершили навчання за освітньою програмою або не продемонстрували досягнення передбачених нею навчальних результатів, за запитом учня або його законного представника директор Закладу може видати довідку про фактичний рівень та обсяг опанування освітньої програми.

3.17. Учні, які мають високі досягнення (10-12 балів) у вивченні всіх предметів за відповідний навчальний рік, нагороджуються похвальним листом "За високі досягнення у навчанні".

Рішення про заохочення приймаються педагогічною радою за поданням відділень або відділів.

3.18. За рішенням керівника виключення учня може проводитися при невнесенні плати за навчання протягом двох місяців, у групах самоокупності - одного місяця відповідно до нормативно-правових актів.

3.19. Навчально-виховний процес у Закладі є вільним від втручання політичних партій, громадських, релігійних організацій.

 

4. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

4.1.     Учасниками освітнього процесу в Закладі є:

  • здобувачі початкової мистецької освіти - учні;

  • педагогічні працівники;

  • батьки учнів або їх законні представники;

  • інші працівники, залучені до провадження освітнього процесу;

  • інші особи, залучені до освітнього процесу у порядку, визначеному статутом  Закладу відповідно до закону.


4.2.     Права та обов'язки учнів визначаються статтею 53 Закону України "Про освіту", статтею 20 Закону України "Про позашкільну освіту",  Положенням та цим Статутом .

Учень має право на:

  • доступ до початкової мистецької освіти відповідно до його запитів, здібностей, обдарувань, уподобань та інтересів;

  • індивідуальну освітню траєкторію, яка реалізується, зокрема, через вільний вибір мистецької школи та освітніх програм, що нею пропонуються, видів, форм і темпу здобуття початкової мистецької освіти, методів і засобів навчання;

  • якісні освітні послуги, здобуття початкової мистецької освіти за одним або кількома підрівнями та відповідним спрямуванням в межах освітніх програм мистецької школи;

  • справедливе та об'єктивне оцінювання його результатів навчання та відзначення успіхів у навчанні та мистецькій діяльності;

  • свободу творчості, культурної та мистецької діяльності;

  • безпечні та нешкідливі умови навчання;

  • повагу до людської гідності;

  • користування бібліотекою, навчальною, виробничою, культурною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою мистецької школи та послугами її структурних підрозділів;

  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

  • демонстрування своїх навчальних досягнень на культурно-митецьких заходах, зокрема конкурсах, оглядах, фестивалях, олімпіадах, концертах, виставках, у виставах тощо;

  • особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні мистецькою школою;

  • інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

    1. Учень зобов'язаний:



  • виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягати передбачених нею результатів навчання;

  • поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

  • дбайливо та відповідально ставитися до власного здоров'я, здоров'я оточення, довкілля, майна мистецької школи;

  • дотримуватися статуту, правил внутрішнього розпорядку мистецької школи, а також умов договору про надання освітніх послуг.


Учні мають також інші права та обов'язки, передбачені законодавством. Залучення учнів під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов'язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених законодавством.

Учні користуються правом внутрішкільного переведення та переведення до іншого закладу за наявності вільних місць. Переведення здійснюються за наказом директора.

4.4 .     Педагогічними працівниками мистецької школи є директор, заступники директора, викладачі, концертмейстери, методисти (за наявності), інші педагогічні працівники, на яких поширюються умови оплати праці педагогічних працівників.

 

4.5. Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має вищу педагогічну або іншу фахову освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я якої дозволяє виконувати професійні обов'язки в Закладі.

 

4.6.     Педагогічні працівники закладу мають право на:

  • академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

  • педагогічну ініціативу;

  • розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;

  • користування бібліотекою, навчальною, виробничою, культурною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою Закладу та послугами його структурних підрозділів;

  • підвищення кваліфікації, вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ та організацій, інших суб'єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

  • проходження сертифікації відповідно до законодавства;

  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;

  • відзначення успіхів у своїй професійній діяльності, справедливе та об'єктивне її оцінювання;

  • захист професійної честі та гідності;

  • індивідуальну освітню, творчу, мистецьку, наукову та іншу діяльність за межами Закладу;

  • безпечні і нешкідливі умови праці;

  • відпустку відповідно до законодавства;

  • участь у громадському самоврядуванні Закладу;

  • участь у роботі колегіальних органів управління Закладу.


 

4.7.     Педагогічні працівники зобов'язані:

  • постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;

  • виконувати освітню програму для досягнення учнями передбачених нею результатів навчання;

  • сприяти розвитку здібностей учнів, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров'я;

  • дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання в освітньому процесі та в мистецькій діяльності;

  • проходити атестацію в порядку, визначеному Міністерством культури;

  • дотримуватися педагогічної етики, поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

  • настановленням й особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

  • формувати в учнів усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

  • виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;

  • формувати в учнів прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

  • захищати учнів під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров'ю здобувача освіти;

  • додержуватися статуту та правил внутрішнього розпорядку Закладу, виконувати свої посадові обов'язки.


4.8.     Викладачі, концертмейстери Закладу працюють відповідно до розкладу занять, затвердженого заступником директора з навчально-виховної роботи.

4.9.  Загальні вимоги до освіти та професійної кваліфікації педагогічного працівника мистецької школи визначаються статтею 58 Закону України "Про освіту", частиною першою статті 21 Закону України "Про позашкільну освіту". Специфічні кваліфікаційні вимоги до педагогічних працівників мистецької школи встановлюються законодавством, зокрема професійним стандартом (за наявності) до відповідних посад педагогічних працівників.

4.10. Обсяг педагогічного навантаження педагогічних працівників мистецької школи встановлюється керівником згідно із законодавством. Норма годин на одну тарифну ставку викладача та концертмейстера мистецької школи становить 18 навчальних годин на тиждень. Оплата роботи здійснюється відповідно до обсягу педагогічного навантаження. Доплати за завідування відділами, відділеннями встановлюються в розмірах, визначених статтею 22 Закону України "Про позашкільну освіту"Завідувачам відділень (відділів) здійснюється доплата в розмірі 10 - 15 відсотків від тарифної ставки.

Перерозподіл педагогічного навантаження педагогічного працівника протягом навчального року можливий у разі зміни кількості годин за окремими навчальними програмами, що передбачається річним навчальним планом, у разі вибуття або зарахування учнів протягом навчального року, а також за письмовою заявою педагогічного працівника з додержанням законодавства України про працю. Перерозподіл педагогічного навантаження педагогічного працівника здійснюється директором.

Оплата праці працівників Закладу здійснюється відповідно до нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України, центрального органу виконавчої влади в галузі освіти, Міністерства культури України.

4.11. Педагогічні працівники мають також інші права та обов'язки, передбачені законодавством, колективним договором, трудовим договором та статутом Закладу. Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов'язків не допускається, крім випадків, передбачених законодавством.

4.12. Батьки учнів та особи, які їх замінюють, мають право:

  • обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування Закладу за їх наявності;

  • звертатися до органів управління культурою, керівників Закладу та органів громадського самоврядування цього Закладу з питань навчання та виховання дітей;

  • брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази Закладу;

  • захищати законні інтереси  здобувачів освіти в органах громадського самоврядування Закладу та у відповідних державних, судових органах.


5. УПРАВЛІННЯ

5.1.     Управління мистецькою школою в межах повноважень, визначених законодавством та статутом, здійснюють:

  • Засновник ;

  • керівник (директор);

  • колегіальний орган управління (педагогічна рада);

  • колегіальний орган громадського самоврядування;

  • піклувальна рада (у разі створення);

  • інші органи, передбачені Законом України "Про позашкільну освіту"


5.2.     Засновник мистецької школи:


  • затверджує статут Закладу та зміни до нього, здійснює контроль за його дотриманням;

  • ініціює проведення аудиту Закладу в разі зниження мистецькою школою якості освітньої діяльності;

  • компенсує витрати на навчання пільгових категорій громадян відповідно до абзацу третього частини другої статті 26 Закону України "Про позашкільну освіту" (для державних та комунальних мистецьких шкіл);

  • приймає рішення щодо створення піклувальної ради Закладу  та сприяє створенню благодійних фондів;

  • забезпечує фінансування діяльності Закладу в частині забезпечення якісного і сучасного освітнього процесу та послуг з початкової мистецької освіти, які надаються Закладом в межах затверджених освітніх програм;

  • забезпечує розвиток матеріально-технічної бази мистецької школи;

  • реалізує інші права, передбачені законодавством та статутом мистецької школи.


Управління культури,національностей та релігій:


  • приймає фінансовий звіт Закладу у випадках та порядку, що визначені законодавством, здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Закладу;




  • забезпечує створення в Закладі умов для інклюзивної мистецької освіти початкового рівня;

  • забезпечує доступ громадян до початкової мистецької освіти відповідно до їх потреб і запитів;

  • проводить роботу з забезпечення розвитку матеріально-технічної бази Закладу;

  • забезпечує фінансування підвищення кваліфікації педагогічних працівників Закладу у межах, визначених законодавством;

  • забезпечує соціальний захист здобувачів, педагогічних працівників та інших працівників Закладу;

  • у разі реорганізації чи ліквідації Закладу забезпечує здобувачам початкової мистецької освіти можливість продовжити навчання в іншій мистецькій школі;


Засновник або уповноважена ним особа не має права втручатися в діяльність Закладу, що здійснюється ним в межах його автономних прав, визначених законами та Статутом.

5.3.     Безпосереднє управління Закладом здійснює його керівник - директор. Міський голова укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником (директором) Закладу, призначеним у порядку, встановленому законодавством та статутом , та розриває його з підстав та у порядку, що визначені законодавством ;

Директор забезпечує освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність Закладу.

Директор представляє Заклад у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без доручень у межах повноважень, передбачених законом та статутом дитячої музичної школи.

Директор в межах наданих йому повноважень:

  • організовує діяльність Закладу;

  • вирішує питання фінансово-господарської діяльності Закладу;

  •  затверджує кошторис за погодженням міського голови;

  • забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;

  • забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

  • укладає договори про надання освітніх послуг із здобувачами або їх законними представниками;

  • забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю Закладу;

  • здійснює кадрову політику Закладу, призначає на посади та звільняє з посад заступників директора, педагогічних та інших працівників мистецької школи, визначає їх функціональні обов'язки;

  • вносить пропозиції виконавчому комітету щодо планової мережі та встановлення  розміру плати за навчання на відповідний рік в порядку, визначеному законодавством;

  • видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;

  • сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування Закладу;

  • вводить в дію та забезпечує реалізацію рішень педагогічної ради щодо встановлення надбавок, доплат, премій, матеріальної допомоги працівникам Закладу відповідно до законодавства;

  • сприяє створенню безпечних умов навчання та праці учасників освітнього процесу;

  • затверджує стратегію (перспективний план) розвитку Закладу та освітні програми, розроблені педагогічною радою;

  • здійснює інші повноваження, передбачені законом та Статутом.


5.4.     Директор Закладу є головою педагогічної ради - постійно діючого колегіального органу управління Закладом.

За відсутності керівника обов'язки голови виконує заступник директора з навчально-виховної роботи.

Обов'язки секретаря педагогічної ради виконує один з викладачів, який обирається строком на один рік.

5.5.     Педагогічна рада об'єднує педагогічних працівників закладу і створюється з метою розвитку та вдосконалення навчально-виховного процесу, підвищення професійної майстерності та творчого зростання педагогічного колективу.

5.6.     Педагогічна рада Закладу:

  • планує роботу Закладу;

  • розробляє стратегію (перспективний план) розвитку Закладу;

  • схвалює освітню (освітні) програму (програми) Закладу та оцінює результативність її (їх) виконання;

  • розглядає питання формування контингенту Закладу на відповідний рік, надає відповідні пропозиції директору ;

  • формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

  • приймає рішення щодо видачі документів про початкову мистецьку освіту;

  • розглядає актуальні питання організації, забезпечення та розвитку освітнього процесу в Закладі, його структурних підрозділах;

  • обговорює питання та визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

  • ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів, працівників Закладу та інших учасників освітнього процесу;

  • розглядає питання щодо відповідальності учнів, працівників Закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов'язків;

  • розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом мистецької школи до її повноважень.


Рішення педагогічної ради вводяться в дію наказами директора Закладу.

5.7. Робота педагогічної ради проводиться відповідно до потреб Закладу. Обов'язковим є проведення засідань педагогічної ради на початок та кінець навчального року, а також після кожної навчальної чверті.

5.8. За клопотанням Засновника  в Закладі може бути створена піклувальна рада. Піклувальна рада сприяє вирішенню перспективних завдань розвитку Закладу, залученню фінансових (у тому числі додаткових) ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку, здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою, мистецькою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.

Члени піклувальної ради мають право брати участь у роботі колегіальних органів Закладу  з правом дорадчого голосу. До складу піклувальної ради Закладу не можуть входити здобувачі початкової мистецької освіти та працівники цього Закладу.

Піклувальна рада формується у складі 7-15 осіб з представників органів місцевого самоврядування підприємств установ, організацій, навчальних закладів, окремих громадян, у тому числі іноземних.

Піклувальна рада, при потребі, може створювати комісії, ініціативні групи, до складу яких входять представники громадськості, педагогічного колективу, батьки або особи, які їх заміняють, представники учнівського самоврядування.

 Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах  шляхом голосування простою більшістю голосів. Члени піклувальної ради працюють на громадських засадах. В разі вибуття члена піклувальної ради на загальних зборах колективу обирається інша особа. Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на засіданні ради з числа членів піклувальної ради.

Голова піклувальної ради :

– скликає, планує і координує роботу піклувальної ради;

– готує і проводить засідання, затверджує рішення піклувальної ради;

– визначає обов’язки заступника, секретаря та інших членів ради;

– представляє піклувальну раду в установах, підприємствах та організаціях з питань, віднесених до її повноважень.

Голова піклувальної ради має право делегувати свої повноваження членам піклувальної ради. З числа членів піклувальної ради обирається також заступник та секретар

 Робота піклувальної ради планується довільно. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але, як правило, не менше ніж чотири рази на рік. Засідання можуть проводитись також на вимогу третини і більш її членів.

Засідання піклувальної ради є правомірним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її членів.

Рішення піклувальної ради приймається простою більшістю голосів.

Піклувальна рада інформує про свою діяльність у доступній формі на зборах, у засобах масової інформації, через спеціальні стенди тощо.

 Рішення піклувальної ради в 7 – денний термін доводяться до відома колективу, батьків та громадськості, їх виконання організовується членами піклувальної ради.

Піклувальна рада має право:

  • брати участь у визначенні стратегії (перспективного плану) розвитку закладу та контролювати її (його) виконання;

  • сприяти залученню додаткових джерел фінансування;

  • аналізувати та оцінювати діяльність закладу та його директора;

  • контролювати виконання кошторису та/або бюджету закладу і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов'язковими для розгляду директором мистецької школи;

  • вносити засновнику Закладу подання про заохочення або розірвання строкового трудового договору (контракту) з директором Закладу з підстав, визначених законом;

  • здійснювати інші права, визначені законодавством.


Не допускається втручання членів піклувальної ради в навчально-виховний процес (відвідування уроків тощо) без згоди директора Закладу.

5.9. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування мистецької школи є загальні збори колективу.

Рішенням загальних зборів створюється рада Закладу, що діє в період між загальними зборами.

Кількість членів ради визначається загальними зборами трудового колективу.

До складу ради Закладу делегуються завідуючі відділеннями, відділами, представники громадських організацій та керівництва Закладу.

Засідання ради є правочинним, якщо в ньому бере участь не менше 2/3 її членів. Рішення приймаються більшістю голосів присутніх на засіданні членів ради. Рішення ради мають рекомендаційний характер. Засідання ради оформлюються протоколами.

5.10.  У закладі, за рішенням загальних зборів або ради Закладу, можуть створюватись і діяти учнівський та батьківський комітети, а також комісії, асоціації тощо.

5.11. Керівник Закладу не зобов'язаний виконувати рішення органів громадського самоврядування, якщо вони суперечать чинному законодавству, нормативно-правовим актам України, Положенню про мистецьку школу та цьому Статуту.

 

6. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ТА МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА

6.1.     Фінансово-господарська діяльність Закладу провадиться відповідно до законодавства та цього Статуту.

6.2. Фінансування Закладу здійснюється за рахунок коштів міського бюджету, а  також за рахунок додаткових джерел фінансування, не заборонених законодавством України.

Додатковими джерелами фінансування Калуської дитячої музичної школи є:

  • кошти, одержані за надання додаткових освітніх послуг, за роботи, виконані мистецькою школою на замовлення підприємств, установ, організацій та громадян, доходи від реалізації власної продукції, від надання в оренду приміщень, обладнання, що не оподатковуються і спрямовуються на соціальні потреби та розвиток мистецької школи;

  • гуманітарна допомога;

  • добровільні грошові внески, матеріальні цінності, одержані від підприємств, установ, організацій та окремих громадян.


Кошти, отримані за рахунок додаткових джерел фінансування, використовуються мистецькою школою на діяльність, передбачену її статутом.

Калуській дитячій музичній школі заборонено розподіл отриманих доходів або їх частини серед засновника, працівників Калуської дитячої музичної школи, крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску.

 У разі припинення діяльності Калуської дитячої музичної школи, як юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) активи передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховуються до доходу бюджету.

 Доходи Калуської дитячої музичної школи використовуються виключно для фінансування видатків на утримання Калуської дитячої музичної школи, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених цим Статутом.

6.3. Розрахунок навчальних годин з визначенням кількості педагогічних ставок, необхідних для виконання розроблених керівником робочих навчальних планів, складається в межах бюджетних призначень на плановий контингент учнів.

Основою розрахунку фонду заробітної плати є:

  • штатний розпис;

  • середня педагогічна ставка з урахуванням надбавок та підвищень за тарифікацією;

  • кількість педагогічних ставок за розрахунком навчальних годин.


6.4. Умови оплати навчання в Закладі та надання ним додаткових освітніх послуг встановлюються договором відповідно до законодавства. Плата може вноситися за весь строк навчання або надання додаткових освітніх послуг повністю одноразово або частинами - щомісяця, щосеместру, щороку.

Заклад має право змінювати розмір плати за навчання , відповідно до рішення виконавчого комітету у порядку, передбаченому договором, не більше одного разу на рік і не більш як на офіційно визначений рівень інфляції за попередній календарний рік.

Договір укладається між Закладом і здобувачем освіти (його законними представниками) та/або юридичною чи фізичною особою, яка здійснює оплату.

Учні закладу, яким відповідно до Закону України "Про позашкільну освіту" та інших законів надане таке право, здобувають початкову мистецьку освіту безоплатно. Орган місцевого самоврядування компенсує кошти на навчання дітей пільгових категорій у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України, та має право встановлювати додаткові пільги з плати за навчання з урахуванням можливостей місцевого бюджету.

 6.5. Позабюджетні кошти та кошти, отримані закладом як плата за навчання або за надання додаткових освітніх послуг, не можуть бути вилучені в дохід держави або місцевих бюджетів. Зазначені кошти спрямовуються на діяльність, визначену статутом мистецької школи.

        Заклад самостійно розпоряджається надходженнями від провадження господарської та іншої діяльності, передбаченої Статутом.

6.6. Кошти, матеріальні та нематеріальні активи, що надходять Закладу  у вигляді безповоротної фінансової допомоги, інших надходжень, добровільних пожертвувань юридичних і фізичних осіб, у тому числі нерезидентів, для провадження освітньої, культурної, мистецької діяльності, не вважаються прибутком.

6.7. Заклад володіє, користується і розпоряджається майном, земельною ділянкою відповідно до законодавства. Основні фонди, земельні ділянки та інше майно Закладу не підлягають вилученню, не можуть бути джерелом погашення податкового боргу.

Майно Закладу може вилучатися засновником лише за умови подальшого використання цього майна і коштів, одержаних від його реалізації, на розвиток початкової мистецької освіти у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Матеріально-технічна база Закладу включає приміщення, споруди, обладнання, засоби зв'язку, транспортні засоби, земельні ділянки, рухоме і нерухоме майно, що перебуває у його користуванні.

6.8.     Збитки, завдані Закладу внаслідок порушення майнових прав юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства України.

6.9. Вимоги до матеріально-технічної бази Калуської дитячої музичної школи в частині забезпечення освітнього процесу визначаються нормативами матеріально-технічного забезпечення, затвердженими Мінкультури.    

 

 

7. ДІЯЛЬНІСТЬ У РАМКАХ МІЖНАРОДНОГО СПІВРОБІТНИЦТВА

7.1. Заклад має право укладати договори про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки із закладами мистецької освіти, іншими закладами, підприємствами, установами, організаціями іноземних країн, міжнародними підприємствами, установами, організаціями, фондами тощо.

7.2. Заклад, педагогічні працівники та учні можуть брати участь у реалізації міжнародних, зокрема мистецьких та мистецько-освітніх, проектів і програм. Заклад може залучати гранти міжнародних організацій та фондів відповідно до законодавства.

7.3. Заклад може залучати іноземних фахівців до проведення майстер-класів та інших форм освітньої і мистецької діяльності.

7.4. Учні та педагогічні працівники заклад мають право на академічну мобільність, участь у спільних освітніх, мистецько-освітніх та мистецьких програмах з вітчизняними та/або іноземними закладами освіти в Україні та за кордоном.

8. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ.

8.1. Даний Статут набуває чинності після його затвердження та реєстрації в уповноважених для цього органах.

8.2. Зміни та доповнення до цього Статуту набувають чинність після їх реєстрації у встановленому чинним законодавством України порядку.

 

 

 

 

Підготував:

Директор Калуської дитячої музичної школи                           Леся Мелимука