ОПИС ДОКУМЕНТУ

Рішення:

Прийнято

Сесія:

XIX

Скликання:

VII

Вид:

В цілому

Номер:

10

Дата реєстрації:

22.11.2016

Проголосовано:

24.11.2016 15:24:52

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    19
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    9
  • Не голосували
    4
  • Відсутні
    5

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ

ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 10

Текст:




Про Програму туристичного розвитку

міста Калуша на 2017-2021 роки

 

Відповідно до законів України «Про туризм», «Про курорти», розпорядженнями Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013р. N 638-р «Про схвалення Концепції Державної цільової програми розвитку туризму та курортів на період до 2022 року», від 14 серпня 2013 р. № 843-р «Про затвердження переліку пріоритетних галузей економіки», Указу Президента України від 12.01.2015 року № 5/2015 «Про Стратегію сталого розвитку "Україна - 2020"»,  рішення обласної ради від 17.10.2014 року № 1401-32/2014 «Про Стратегію розвитку Івано-Франківської області на період до 2020 року», рішення обласної ради від 16.10.2015 року № 1820-39/2015 «Про комплексну регіональну цільову програму розвитку туризму в області на 2016-2020 роки», з метою реалізації в місті державної політики у сфері туризму, збереження та подальший розвиток культурного потенціалу в Калуші, збереження історичних цінностей, масового відпочинку, культурного обслуговування населення і розвитку вело туризму та враховуючи рекомендації постійних комісій з питань соціально-економічного розвитку, бюджету та інвестиційної політики, і з питань гуманітарної роботи, керуючись статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада

 

ВИРІШИЛА:

 

  1. Затвердити Програму туристичного розвитку міста Калуша на 2017-2021рр. (додається)

  2. Визначити головним виконавцем і розпорядником коштів Програми туристичного розвитку міста Калуша на 2017-2021 роки управління економічного розвитку міста міської ради (Юрій Соколовський ).

  3. Управлінню економічного розвитку міста міської ради (Юрій Соколовський) щорічно звітуватись на сесіях міської ради про хід виконання Програми туристичного розвитку міста Калуша на 2017-2021 роки.

  4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради Руслану Вайду.


 

 

Міський голова                                                                              Ігор Матвійчук 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням  міської  ради

від ________20___р. №______

 

Секретар міської ради

__________ Роман Боднарчук

 

 

 

ПРОГРАМА

ТУРИСТИЧНОГО РОЗВИТКУ МІСТА КАЛУША

НА 2017-2021 РОКИ

 

 

Зміст

 




































































1. Зміст 2
2. Вступ 2
4. Перелік термінів і понять, використаних у тексті 3
5. Паспорт 5
6. Обґрунтування необхідності Програми 6
7. Основні проблеми, на розв’язання яких спрямована Програма 6
8. Мета і основні завдання 6
9. Програмою визначаються такі напрямки розвитку туризму 8
10. Програма розроблена з метою розвитку таких галузей туризму 8
11. Обсяги та джерела фінансування програми 8
12. Очікується, що реалізація програми дозволить отримати такі результати 9
47. Перелік заходів, обсяги та джерела фінансування Програми туристичного розвитку міста Калуша на 2017-2021 роки 10
48. Висновок 18

 

ВСТУП

Туристична галузь сьогодні – невід’ємна складова світового ринку, посідає друге місце в світовій економіці після комп’ютерної та електронної промисловості. Україна має вагомі об’єктивні передумови, щоб увійти до найбільш розвинутих у туристичному відношенні країн світу. Наша держава з кожним роком все ширше відкриває перед світом свої унікальні природні багатства, самобутність своєї історії, культури, народних звичаїв і традицій.

            Держава проголошує туризм одним з пріоритетних  напрямів розвитку економіки та культури і  створює  умови  для  туристичної діяльності. Забезпечує становлення туризму як високорентабельної галузі економіки України, заохочення національних та іноземних інвестицій у розвиток індустрії туризму, створення нових робочих місць.

Туризм – одна із найбільш перспективних галузей економіки Івано-Франківщини, у склад якої і входить Калуш. Івано-Франківська область входить в перелік найбільш привабливих та популярних туристичних регіонів України.

Існуюча база рекреаційних закладів різних форм власності (362 одиниці на 17,6 тис. місць) дає можливість нарощувати туристичні, лікувально-оздоровчі, спортивні послуги, в тому числі й для іноземних туристів. В області є десять курортних місцевостей. Для курортної терапії використовуються кліматичне лікування, мінеральні ванни.

Для ефективного розвитку туристичної галузі у місті Калуші, потрібно сформувати структуру управління туристичною галуззю (відділ з питань інвестицій, туризму та міжнародної інтеграції) та забезпечити повне використання туристичного потенціалу міста, зробивши його якомога доступнішим для споживача шляхом побудови якісної туристичної інфраструктури.
            Місто Калуш має значний потенціал історичних, культурних та природних об’єктів для розвитку різних видів туризму, є самобутнім регіоном із специфічними культурно-побутовими особливостями. Своєрідність і самобутність населення краю проявляється у світоглядних уявленнях та віруваннях, обрядовості та матеріальній культурі. Розвиток туризму дасть поштовх до відродження та розвитку традиційної культури (народних промислів, архітектури, мистецтва тощо), збагачення краю, підняття рейтингу міста на туристичному ринку попиту.

      Одна з головних переваг міста — його вигідне географічне розташування. Добре розвинута транспортна мережа поєднує місто з Центральною Європою та Заходом через залізницю та автомобільні дороги. Мережа автомобільних та залізничних доріг з'єднує Калуш з іншими містами, такими як, Львів(130 км), Ужгород (280 км), Київ (560 км). В радіусі 300 км від міста пролягають кордони з Польщею (150 км), Угорщиною (300 км),Словаччиною (300 км), Румунією (240 км), що дає легкий доступ до країн Центральної та Східної Європи.

Таке географічне розташування Калуша з країнами Європейського Союзу сприяє організації туристичної пропозиції, а також розвитку співпраці з європейськими партнерами у сфері модернізації інфраструктури, в тому числі транспортної. Розбудова інформаційного простору повинна передбачати створення єдиної системи, здатної ефективно та надійно функціонувати, забезпечуючи свій постійний розвиток та інтегруватися з іншими регіонами країни та зарубіжжя. Створення цієї системи буде сприяти відкриттю нових можливостей для залучення вітчизняних та закордонних інвестицій, входу у світову мережу з регіональним туристичним продуктом.

 

Перелік термінів і понять, використаних у тексті

Туризм - тимчасовий виїзд особи з місця проживання в оздоровчих, пізнавальних, професійно-ділових чи інших цілях без здійснення  оплачуваної діяльності в місці, куди особа від'їжджає.

 

Турист - особа, яка здійснює подорож по Україні або до іншої країни з не забороненою законом країни перебування метою на термін від 24 годин до одного року без здійснення будь-якої оплачуваної діяльності та із зобов'язанням залишити країну або місце перебування в зазначений термін.

 

Туристичний продукт - попередньо розроблений комплекс туристичних послуг, який поєднує не менше ніж дві такі послуги, що реалізується або пропонується для реалізації за визначеною ціною, до складу якого входять послуги перевезення, послуги розміщення та інші туристичні послуги, не пов'язані з перевезенням і розміщенням (послуги з організації відвідувань об'єктів культури, відпочинку та розваг, реалізації сувенірної продукції тощо);

 

Туристичний потенціал території - ємне, багатоаспектне поняття, що охоплює сукупність природних, етнокультурних та соціально-історичних ресурсів, а також наявної господарської і комунікаційної інфраструктури території, що служать чи можуть служити передумовами розвитку певних видів туризму.

Історичний туризм - це різновид туризму, метою якого є відвідання місцевості, пов’язаної з історією та історичною спадщиною.

 

Фестивальний туризм — різновид туризму, основна мета якого присвячена якій-небудь події, фестивалю.

 

Індустріальний туризм — це дослідження туристами територій, будівель та інженерних споруд виробничого або спеціального призначення, а також будь-яких закинутих споруд з метою отримання психологічного, естетичного або дослідницького задоволення.

 

Караванінг туризм — різновид автомобільного туризму з проживанням в автофургонах або автопричепах, з можливістю  постійного перебування в зоні відпочинку.

 

Весільний туризм — це різновид туризму, метою якого є відвідання місцевості для проведення весільних церемоній.

 

Активний туризм — усі види туристичних подорожей в різноманітних природних середовищ, які характеризуються активним способом пересування (пішим, велосипедним, лижним, кінним та водним із застосуванням малих плавзасобів) по маршруту, тобто з витратою відповідних фізичних зусиль туриста.

 

Турстоп - прилегла до урізу води відпочинкова зона уздовж річок, озер, морів з обмеженою господарською діяльністю, де туристи можуть комфортно відпочивати; до турстопів входить: альтанки з мангалом, біотуалети, сміттєбаки, перегородка для переодягання, стоянка з накриттям для машин.

 

Рекреаційний об'єкт - локальний об'єкт (місце, територія), який використовується для відпочинку, сюди зараховують пляж, лісову галявину, пам'ятку природи тощо.

 

Квадрокоптер – це літальний апарат з дистанційним керуванням, на який можна прикріпити відеокамеру для зйомки, потрібен для полегшення збору інформації по туристичним об’єктам, збору фото- та відеоматеріалів, мас-медійної підтримки.

Промислова зона – це сукупність промислових районів або великих просторових ареалів із високою концентрацією промисловості.

 

Пейнтбол - це технічна спортивна гра з розряду екстремальних, яка імітує швидкоплинні вогневі контакти на обмеженому просторі (в лісі чи закинутих заводах, підприємствах). Для такої імітації використовується спеціальна пневматична зброя (МАРКЕР), яка стріляє кулькою з фарбою; в комплект входить: маркер(зброя), маска, кульки з фарбою.

 

 

 

ПАСПОРТ

1. Ініціатор розроблення програми (замовник) Управління економічного розвитку міста Калуської міської ради

2. Розробник програми Управління економічного розвитку міста Калуської міської ради

3. Співрозробники програми Громадська організація «Калуш туристичний»

4. Відповідальний виконавець програми Управління економічного розвитку міста Калуської міської ради

5. Учасники програми   Виконавчі органи міської ради,установи, організації, підприємства, державні органи влади, активісти, правоохоронні органи, туристи, гості

6. Термін реалізації програми 5 років

6.1. Етапи фінансування програми (для довгострокових програм) 5 етапів (щорічно)

7. Обсяги фінансування програми (тис.грн) 6 559,0


































































Роки Обсяги фінансування
Всього

тис.грн.
в т.ч. за джерелами фінансування 
обласний бюджет міський бюджет інші джерела
2017-2021рр. 6 559,0 2 980,0 3 579,0 -
в т.ч.        
2017р 1 646,0 750,0 896,0 -
2018р 1 447,0 750,0 697,0 -
2019р 1 402,0 740,0 662,0 -
2020р 1 402,0 740,0 662,0 -
2021р 662,0 -//- 662,0 -

 

 

Замовник Програми                      Начальник управління

                                                           економічного розвитку міста

                                                                          Юрій Соколовський               ______________

                                                   (підпис)

 

Керівник Програми                       Заступник міського голови

                                                                                    Руслана Вайда             ______________

                                                (підпис)

 

ПРОГРАМА

ТУРИСТИЧНИЙ РОЗВИТОК МІСТА КАЛУША НА 2017-2021 РОКИ

Обґрунтування необхідності Програми.

Актуальність Програми зумовлена якісно новими підходами до підвищення конкурентоспроможності сфери туризму і соціального розвитку міста. Розвиток туризму в нашому краї особливо актуальний, оскільки саме завдяки йому м. Калуш може поліпшити свій соціально-економічний стан. Зважаючи на місце і роль туризму в житті суспільства, держава проголошує його одним із пріоритетних напрямів розвитку національної культури та економіки.

Основні проблеми, на розв’язання яких спрямована Програма:


  1. Недостатній рівень розвитку безпосередньо мережі та об’єктів туристичної інфраструктури, їх невідповідність світовим стандартам;

  2. Відсутність скоординованої висококваліфікованої та грамотної системи дій з проведення туристичного продукту Калуша на світовий ринок, яка б давала відчутні результати, невміння рекламувати свій продукт;

  3. Відсутність кваліфікованих кадрів по туризму;

  4. Відсутність інноваційних проектів та наукових досліджень з питань розвитку перспективних видів туризму у місті Калуш;

  5. Недосконала база даних стосовно об'єктів туристичної сфери;

  6. Невикористання туристичного потенціалу міста Калуш на українському та міжнародному ринку.


Мета і основні завдання

            Основною метою Програми є створення конкурентоспроможного туристичного продукту, здатного максимально задовольнити туристичні потреби, забезпечення на цій основі комплексного розвитку міста за умови збереження екологічної рівноваги та історико-культурної спадщини, оптимізація використання туристичних ресурсів, подальше формування туристичного продукту, забезпечення зростання надходжень до бюджетів усіх рівнів, сприяння соціально-економічному розвитку міста.

            Основними завданнями програми є :


  1. Забезпечення сталого розвитку туристичної галузі в місті Калуші;

  2. Підвищення рівня життя громадян і створення додаткових робочих місць;

  3. Популяризація історії та культури краю;

  4. Залучення інвестицій у туристичну галузь;

  5. Ефективне просування туристичного продукту;

  6. Впорядкування і модернізація туристичних об’єктів міста;

  7. Проведення паспортизації та інвентаризації туристичних об’єктів міста;

  8. Залучення молоді,  громадських активістів і  громадських організацій до розвитку туристичної діяльності в місті;

  9. Розробка та впровадження нових туристичних маршрутів з урахуванням історико-краєзнавчої, літературно-мистецтвознавчої, історико-етнічної та іншої тематики;

  10. Покращення інформаційного та рекламного забезпечення;

  11. Постійне розширення та наповнення системним адміністратором відео та фото матеріалами офіційну інтернет-сторінку по туризму в м. Калуш «Калуш Туристичний»

  12. Підвищення якості та розширення асортименту  туристичних послуг.


















Завдання Можливі сфери реалізації проектів
Створення нових та підтримка наявних туристичних продуктів

  • розвиток та просування екскурсійного продукту Калуша;

  • створення сприятливого середовища для діяльності фахівців туристичного супроводу;

  • збереження та реконструкція образу історичної частини старого міста;

  • створення транскордонних туристичних маршрутів та організація навчання для підготовки фахівців туристичного супроводу (екскурсоводів, провідників з активних видів туризму, інструкторів з різних видів спортивного туризму);

  • розробка, запровадження та популяризація екскурсійних турів вихідного дня, екскурсійних турів у період міжсезоння;

  • розвиток та підтримка туристично-краєзнавчих, патріотично-виховних, спортивно-туристичних заходів з дітьми та молоддю;

  • моніторинг якості туристичних послуг шляхом організації опитування туристів та гостей з метою покращення наявних туристичних продуктів;


Розвиток туристично-спортивної інфраструктури

  • створення інформаційної бази даних інвестиційних пропозицій в туристично-рекреаційній сфері;

  • спорудження територій рекреаційного призначення, туристичних маршрутів,

  • впорядкування берегів річок та озер;

  • спорудження та облаштування місць відпочинку для туристів, оглядових майданчиків;

  • встановлення вказівників до туристичних об’єктів;

  • встановлення вказівників вулиць українською та англійською мовами;

  • сприяння розвитку туристичної інфраструктури з дотриманням вимог осіб з обмеженими можливостями.



           

Програмою визначаються такі напрямки розвитку туризму:

-  створення досконалої системи управління галуззю;

-  розвиток та зміцнення матеріальної бази туризму;

- ефективне використання рекреаційних ресурсів, об’єктів історико - культурної спадщини та необхідність їх збереження;

- організація та проведення конкурсів на реалізацію ідей та програм по туризму;

- організація рекламно-інформаційної підтримки розвитку галузі;

- відтворення народних традицій та ремесел;

- збільшення соціально-економічного потенціалу міста.

 

       Обсяги та джерела фінансування програми

Фінансування заходів Програми здійснюється за рахунок коштів міського та обласного бюджетів.

      Обсяги фінансування Програми уточнюються під час підготовки проектів міського бюджету на відповідний рік у межах видатків, передбачених головному розпоряднику коштів, відповідальному за виконання завдань та заходів програми.

      Обсяг фінансування Програми становить 6 559,0 тис.грн на 2017-2021рр., міський бюджет 3 579,0 тис.грн, обласний бюджет 2 980,0 тис.грн.

 

       Очікується, що реалізація програми дозволить отримати такі результати:


  • підвищення ефективності просування туристичного потенціалу Калуша;

  • створення нових туристичних продуктів та послуг;

  • створення інфраструктури у сфері туризму і рекреації в Калуші;

  • покращення динаміки розвитку туристичної інфраструктури;

  • збільшення туристичних потоків в м. Калуш;

  • збільшення надходжень від діяльності організації туристичної галузі до міського бюджету.

  • формування ефективної системи економічного стимулювання розвитку туризму та рекреації для активізації створення закладів розміщення та відпочинку туристів;

  • формування привабливого інвестиційного клімату для реалізації проектів у сфері туризму та рекреації;

  • створення туристичних маршрутів;

  • створення та облаштування туристичних та екскурсійних об’єктів, відпочинкових території, туристичних паркінгів, турстопів, оглядових майданчиків, велопрокатів;

  • професійно підготовлені екскурсоводи та гіди, рятувальники;

  • створення музейно-археологічної експозиції просто неба(скансен) «Калуський замок» на території колишніх будівель повітового староства (тепер сквер біля казначейства);

  • створення бази даних  туристичних об’єктів та природних ресурсів, готелів, ресторанів, садиб та колиб.


Реалізація зазначених завдань та напрямків дозволить покращити у місті роботу з туризму та структуру управління галуззю.

Завдяки туристичній галузі, як виду економічної діяльності, здійснюватиметься ефективне та раціональне використання природно-заповідних територій місцевого значення та об’єктів історико-культурної спадщини з одночасним їх збереженням і відновленням.

      

Реалізація Програми забезпечить:


  1. перетворення та утвердження міста як одного з провідних в історико-пізнавальному, та багаторівневих напрямках з добре розвинутою туристичною інфраструктурою, привабливою для вітчизняного та зарубіжного туризму;

  2. впорядкування використання туристичних ресурсів;

  3. доступність туристичних послуг для всіх категорій населення;

  4. формування позитивного туристичного іміджу міста;

  5. збереження та раціонального використання цінних туристичних ресурсів;

  6. підвищення рівня привабливості та пристосованості до потреб туризму об’єктів історико-культурної спадщини;

  7. збільшення надходжень до міського бюджету;

  8. підвищення якості обслуговування туристів;

  9. підтримку народних промислів та ремесел;