ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідач:

Юрій Соколовський

Статус:

Новий проект

Дата:

15.06.2021

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 1473
Про встановлення плати за використання елементів інфраструктури об’єкта  електроенергетики (опор повітряних ліній електропередач)


 
 
 
Про встановлення плати за використання елементів інфраструктури об’єкта  електроенергетики (опор повітряних ліній електропередач)    
 
З метою врегулювання питання доступу до інфраструктури об’єктів   електроенергетики  комунальної власності для розташування технічних засобів телекомунікацій, забезпечення розвитку інформаційного суспільства та створення належних умов для розвитку конкуренції на ринку телекомунікаційних послуг шляхом забезпечення ефективного використання існуючих елементів інфраструктури об'єктів  комунальної власності, відповідно до Закону України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж», наказу міністерства енергетики та вугільної промисловості України 10.12.2018 р. №622 «Про затвердження Методики визначення плати за доступ до елементів інфраструктури об’єкта електроенергетики» керуючись пунктом 57 частини першої статті 26  Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Калуська міська рада
 
ВИРІШИЛА:
 
  1. Власникам інфраструктури об’єктів електроенергетики комунальної власності під час здійснення доступу до елементів інфраструктури об’єктів доступу керуватися Законом України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж», відповідними правилами та методиками визначення плати за доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу, які затверджені у відповідності до зазначеного вище Закону.
  2. Встановити, що плата за доступ до об’єктів   електроенергетики комунальної власності комунального підприємства «Міськсвітло», яке вважається  балансоутримувачем  або особою,  в розпорядженні (управлінні) якої перебувають об’єкти доступу (надалі – уповноважена особа) становить:
2.1. за розроблення та видачу технічних умов з доступу – 2892, 00 грн. з ПДВ;
2.2. за доступ до елементів інфраструктури об’єктів електроенергетики – 0,3 відсотка мінімальної заробітної плати за одну опору- елемент будь-якої інфраструктури об’єкта доступу, у тому числі опору лінії електропередачі, на місяць.
Розмір мінімальної заробітної плати визначається станом на 1 січня поточного року.
  1. Уповноваженій особі об’єктів електроенергетики комунальної власності:
3.1. укладати договори з доступу із замовниками доступу до інфраструктури об’єкта доступу у відповідності до законодавства України з урахуванням особливостей, встановлених Законом України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж»;
3.2. визначати у договорах з доступу до елементів інфраструктури об’єктів розмір плати відповідно до цього рішення;
3.3. надавати замовнику доступу до інфраструктури об’єкта доступу відповідно до договору з доступу безперешкодний доступ до всіх технічних засобів телекомунікацій, розміщених на елементах інфраструктури об’єкта доступу.
4. Виконавчим органам Калуської міської ради, в межах своїх повноважень, сприяти у:
4.1. створенні сприятливих умов для функціонування розвитку телекомунікаційних мереж загального користування та повноцінного надання населенню телекомунікаційних послуг;
4.2. організації недискримінаційного доступу операторів та провайдерів телекомунікацій, уповноважених ними осіб до інфраструктури об’єктів електроенергетики комунальної власності на договірній основі з підприємствами, на балансі яких перебуває ця інфраструктура;
4.3. організації розвитку інфраструктури об’єктів електроенергетики комунальної власності для розміщення технічних засобів телекомунікацій з метою задоволення потреб населення у телекомунікаційних послугах.
5.  Рішення набирає чинності з моменту оприлюднення на сайті Калуської міської ради.
6.    Відділу з питань внутрішньої політики та зав’язків з громадськістю міської ради (Тарас Нижник) забезпечити оприлюднення даного рішення в місцевому друкованому засобі масової інформації та на офіційному веб-сайті Калуської міської ради в мережі Інтернет у строки, визначені законодавством.
7.     Контроль за виконанням цього рішення покласти на  заступника  міського     голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради  Богдана Білецького.
 
  
  Міський голова                                                Андрій Найда
 
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
до проєкту регуляторного акта – рішення Калуської міської ради
«Про встановлення плати за використання елементів інфраструктури   об’єкта електроенергетики (опор повітряних ліній електропередач)»
 
 
Регуляторний орган - Калуська міська рада
Розробник документа - Управління економічного розвитку міста Калуської міської ради.
Поштова адреса - місто Калуш, вул. Шевченка, 6
Відповідальна особа - Соколовський Юрій Володимирович
Контактний телефон - (03472) 6-04-32
 
          Аналіз регуляторного впливу до проєкту регуляторного акта – рішення Калуської міської ради «Про встановлення плати за використання елементів інфраструктури   об’єкта електроенергетики (опор повітряних ліній електропередач» розроблений на виконання Плану   підготовки проєктів регуляторних актів Калуської міської ради на 2021 рік, затвердженого рішенням Калуської  міської ради від 29.10.2020 № 3552 «Про план  підготовки проєктів регуляторних актів Калуської міської ради на 2021 рік» (зі змінами) та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» (із змінами від 16.12.2015 № 1151).
 
І. Визначення проблеми
Відповідно до Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні» та «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж», виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішується питання щодо встановлення плати за доступ до об’єкта будівництва, транспорту, енергетики, кабельної каналізації електрозв’язку, будинкової розподільної мережі комунальної власності.
Суб’єкти господарювання, які мають намір надавати або вже надають телекомунікаційні послуги споживачам, мають проблемне питання із завищеною платою, яку встановлюють власники (володільці) інфраструктури об’єкта доступу та застосування вище зазначеними різних підходів до визначення плати за доступ до інфраструктури об’єкта доступу. Крім того, неврегульованість на законодавчому рівні відносин та спірних питань, які виникають при укладанні та виконанні договорів між суб’єктами господарювання та власниками інфраструктури об’єктів доступу всіх форм власності з метою їх використання для потреб телекомунікацій призводить до стримування розвитку ринку телекомунікацій в цілому.
На даний час, на території Калуської міської територіальної громади відсутній регуляторний акт, яким би врегульовувалося питання встановлення плати за доступ до інфраструктури об’єкта доступу – об’єкта електроенергетики комунальної власності. А тому, існуюча проблема це – врегулювання питання щодо встановлення плати за доступ до елементів інфраструктури об’єкта доступу, визначення механізму організації безперешкодного та недискримінаційного доступу до об’єктів доступу, контролю за дотриманням вимог законодавства в цій сфері, правильністю обрахування плати за доступ.
На балансі комунального  підприємства «Міськсвітло»  є понад 1800  опор повітряних ліній електропередач на більшості з яких розміщене обладнання телекомунікаційних компаній.
 
Кількість опор повітряних
ліній електропередач
 
 
1800
Середня кількість провайдерів,  
які мають до доступ до однієї  опори
 
2,5
 
Неврегульованість питання з встановлення власниками інфраструктури об'єкта доступу плати за доступ, а саме: встановлення необґрунтовано завищеної плати за доступ до інфраструктури суб’єктів господарювання (операторів, провайдерів телекомунікацій або уповноважених ними осіб); обтяження замовників власниками інфраструктури об'єктів доступу додатковими зобов’язаннями, не пов’язаними з діяльністю на ринку телекомунікацій, зокрема: витратами на ремонт складових інфраструктури та укладенням додаткових договорів, не пов’язаних із доступом до інфраструктури; застосування власниками інфраструктури об’єктів доступу різних підходів до визначення плати за доступ до інфраструктури об’єктів доступу, а саме: одними власниками встановлюється одноразова плата, другими – щомісячна, а третіми – одноразова та щомісячна плата призводить до стримування розвитку ринку телекомунікацій.
Окрім того, у суб’єктів господарювання, які мають намір надавати, або вже надають телекомунікаційні послуги споживачам виникають такі перепони:
– встановлення необґрунтованої плати власниками (володільцями) за доступ до інфраструктури;
– обтяження операторів, провайдерів телекомунікацій власниками інфраструктури додатковими зобов’язаннями, не пов’язаними з діяльністю на ринку телекомунікацій, зокрема: витратами на ремонт складових інфраструктури та укладенням додаткових договорів, не пов’язаних із доступом до інфраструктури;
– застосування власниками різних підходів до визначення плати за доступ до інфраструктури.
Для вирішення проблеми, пов’язаної з можливістю отримання фізичними та юридичними особами телекомунікаційних послуг, які планують надавати оператори (провайдери), використовуючи об’єкти доступу, пропонується врегулювати питання щодо встановлення плати за доступ до об’єкта доступу та визначити механізм організації безперешкодного та недискримінаційного доступу до елементів інфраструктури об’єкта доступу, контролю за дотриманням вимог законодавства в даній сфері, правильністю обрахування плати за доступ шляхом прийняття проєкту регуляторного акта – рішення Калуської міської ради «Про встановлення плати за використання елементів інфраструктури об’єкта електроенергетики (опор повітряних ліній електропередач)».
Розв’язання проблеми встановлення плати за доступ до об’єкта   електроенергетики комунальної власності за допомогою ринкового механізму неможливе, оскільки законодавством України визначено, що встановлення вище зазначеної плати є виключним повноваженням міської ради (пункт 57 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).
Враховуючи зазначене, управлінням економічного розвитку міста Калуської міської ради підготовлено проєкт регуляторного акта – рішення Калуської міської ради «Про встановлення плати за використання елементів інфраструктури   об’єкта електроенергетики (опор повітряних ліній електропередач)»,  (далі – проєкт рішення).
 
 
Основні групи (підгрупи), на які справляється вплив при підготовці проєкту рішення:
 
Групи (підгрупи) Так Ні
Територіальна громада + -
Органи місцевого самоврядування + -
Суб’єкти господарювання + -
         у тому числі суб’єкти малого підприємництва +  
 
 
 
 
ІІ. Цілі державного регулювання
Головна ціль прийняття даного регуляторного акта – забезпечення практичної реалізації чинного законодавства шляхом встановлення плати за використання елементів інфраструктури об’єктів електроенергетики (опор повітряних ліній електропередач)   з метою задоволення потреб населення у телекомунікаційних послугах, реалізація владних повноважень, наданих Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», що включає:
  1. забезпечення дотримання вимог чинного законодавства;
  2. врегулювання питання встановлення плати за доступ та правильністю обрахування плати за доступ до елементів інфраструктури об’єкта доступу;
  3. визначення механізму організації та забезпечення безперешкодного та недискримінаційного доступу операторів (провайдерів) телекомунікацій, уповноважених ними осіб до елементів інфраструктури об’єктів доступу  комунальної власності на договірній основі з підприємствами, на балансі яких перебуває ця інфраструктура та у відповідності з відповідними методиками визначення плати за доступ до елементів інфраструктури об’єкта доступу;
  4. створення сприятливих умов для функціонування розвитку телекомунікаційних мереж загального користування та повноцінного надання населенню телекомунікаційних послуг;
  5. організацію розвитку інфраструктури об’єкта   електроенергетики комунальної власності для розміщення технічних засобів телекомунікацій з метою задоволення потреб населення у телекомунікаційних послугах.
Таким чином, прийняття рішення сприятиме підвищенню рівня законодавчої дисципліни, ефективності контролю за діяльністю як операторів (провайдерів), так і власників інфраструктури об’єкта доступу, забезпечення безперешкодного та недискримінаційного доступу до інфраструктури об’єктів доступу.
 
 
ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
 
1. Визначення альтернативних способів досягнення цілей
Під час підготовки зазначеного проєкту рішення розглянуто наступні альтернативи досягнення цілей регуляторного акта:
 
Вид альтернативи Опис альтернативи
Альтернатива 1
(не прийняття регуляторного акта)
Не встановлювати плату за доступ до елементів інфраструктури об’єкта доступу
Альтернатива 2
(прийняття регуляторного акта)
Встановити, що плата за доступ до елементів інфраструктури об’єкта доступу визначається у розмірі, що не перевищує, граничний розмір, встановлений статтею 17 Закону
 
2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
 
Оцінка впливу на сферу інтересів органів місцевого самоврядування
Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1
(не прийняття регуляторного
акта)
Не передбачаються. Суперечить встановленим Законом вимогам, створює передумови для застосування до посадових осіб  відповідальності за невиконання владних повноважень; прогнозована відсутність контролю за дотриманням та виконанням вимог законодавства у сфері доступу до елементів інфраструктури об’єкта доступу
Альтернатива 2
(прийняття регуляторного
акта)
1. Реалізація владних повноважень
2. Визначення механізму організації безперешкодного та недискримінаційного доступу до об’єкта доступу, правильністю обрахування плати за доступ
Не передбачаються.
 
 
Оцінка впливу на сферу інтересів територіальної громади
(Калуської міської територіальної громади)
Вид альтернативи Вигоди Витрати
Альтернатива 1
(не прийняття регуляторного акта)
Не передбачаються. Непрозорий механізм плати за доступ до елементів інфраструктури об’єкта доступу операторами (провайдерами) не матиме на меті зниження собівартості телекомунікаційних послуг та стримуватиме їх розвиток.
Витрати неможливо обчислити, оскільки плата за доступ справлятиметься не у відповідності до Закону.
Альтернатива 2
(прийняття регуляторного акта)
Прозорий механізм сплати за доступ до інфраструктури об’єкта доступу операторами (провайдерами) сприятиме зниженню собівартості телекомунікаційних послуг, якість та попит підвищуватиметься, а також забезпечуватиметься їх подальший розвиток. Оплата за якісні телекомунікаційні послуги.
 
Оцінка впливу на інтереси суб’єктів господарювання
Вид
альтернативи
Вигоди Витрати
Альтернатива 1
(не прийняття регуляторного акта)
Для балансоутримувачів:
неконтрольоване справляння плати за доступ до елементів інфраструктури об’єкта доступу.
Для інших суб’єктів господарювання (операторів, провайдерів) – відсутні
Непрозорий механізм розрахунків за доступ до елементів інфраструктури об’єкта доступу операторами (провайдерами) у зв’язку із відсутністю урегульованості питання щодо плати за доступ відповідно до законодавства.
Альтернатива 2
(прийняття регуляторного акта)
Для власників:
можливість самостійно визначати плату за доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу в межах граничних розмірів (відповідно до статті 17 Закону), запровадження механізмів організації безперешкодного, недискримінаційного доступу до елементів інфраструктури об’єктів доступу, контролю за дотриманням вимог законодавства в даній сфері, правильністю обрахування плати за доступ.
Для інших суб’єктів господарювання (операторів, провайдерів) – прозорий механізм застосування плати за доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу, оплата за доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу в меншому розмірі.
Для балансоутримувачів:
зменшення доходів та понесення збитків від здійснення діяльності з надання доступу до елементів інфраструктури об’єкта доступу
 
 
 
 
Показник Великі Середні Малі Мікро Разом
Кількість суб'єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць - - 4 3 7
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків -  - 57%  43 % 100%
 
Під час проведення оцінки впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання великого і середнього підприємництва окремо кількісно визначені витрати, які будуть виникати внаслідок дії регуляторного акта (згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта).
 
Сумарні витрати за альтернативами Сума витрат, гривень
Альтернатива 1.
Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва (рядок 11 таблиці «Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта по альтернативі 1» додатку 1 до аналізу регуляторного впливу)
0,00
(обрахувати неможливо, оскільки альтернатива не відповідає законодавству)
Альтернатива 2.
Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва (рядок 11 таблиці «Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта по альтернативі 2» додатку 1 до аналізу регуляторного впливу)
0,00
 
ВИТРАТИ 
на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва,
 які виникають внаслідок дії регуляторного акта
по альтернативі 1
 
Порядковий номер Витрати За перший рік За п'ять років
1 Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання / підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень Додаткових витрат не передбачено
2 Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень Додаткових витрат не передбачено
3 Витрати, пов'язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень Додаткових витрат не передбачено
4 Витрати, пов'язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/приписів тощо), гривень Додаткових витрат не передбачено
5 Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов'язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень Додаткових витрат не передбачено
6 Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень Додаткових витрат не передбачено
7 Витрати, пов'язані із наймом додаткового персоналу, гривень Додаткових витрат не передбачено
8 Інше (уточнити), гривень Додаткових витрат не передбачено
9 РАЗОМ
(сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), гривень
0,00
10 Кількість суб'єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць -
11 Сумарні витрати суб'єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання)
(рядок 9 х рядок 10), гривень
0,00
                                                                             
ВИТРАТИ 
на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва,
які виникають внаслідок дії регуляторного акта
по альтернативі 2
 
Порядковий номер Витрати За перший рік За п'ять років  
1 Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання / підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень  -  -  
2 Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень  -  -  
3 Процедури офіційного звітування - -  
4 Витрати, пов'язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/приписів тощо), гривень  -  -  
5 Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов'язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень  -  
6 Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень  -  
7 Витрати, пов'язані із наймом додаткового персоналу, гривень  -  
8 Інше, гривень
Витрати на отримання інформації про регуляторний акт:
30 хв. (0,5 год.) * 36,11 грн. = 18,06 грн.
0,00 0,00  
9 РАЗОМ
(сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), гривень
0,00 0,00  
10 Кількість суб'єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць -  
11 Сумарні витрати суб'єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання)
(рядок 9 х рядок 10), гривень
0,00 0,00  
*Відповідно до статті 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» розмір мінімальної зарплати у 2021 році складає: у місячному розмірі – 6000 гривень; у погодинному розмірі – 36,11 гривень.
 
 
IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу
 досягнення цілей
Вирішення проблеми можливе лише шляхом ухвалення рішення Калуської міської ради «Про встановлення плати за використання елементів інфраструктури   об’єкта електроенергетики (опор повітряних ліній електропередач», яким запропоновано прийнятну та прозору концепцію стосовно користування окремими елементами інфраструктури об’єктів доступу та встановленню плати за доступ до таких об’єктів, що сприятиме встановленню правових принципів та порядку використання інфраструктури об’єкта доступу для розвитку інформаційного суспільства в Україні, в тому числі – на території Калуської міської територіальної громади. Крім того, прийняття даного регуляторного акта сприятиме створення умов для розвитку конкуренції на ринку телекомунікаційних послуг шляхом забезпечення ефективного використання існуючих елементів інфраструктури об’єкта доступу.
А тому, перевага обраної альтернативи за результатами підготовки даного проєкту регуляторного акта – рішення Калуської міської ради «Про встановлення плати за використання елементів інфраструктури   об’єкта електроенергетики (опор повітряних ліній електропередач» обумовлена процесами, пов’язаними з досягненням збалансованих інтересів територіальної громади, органів місцевого самоврядування та суб’єктів господарювання.
Здійснюється вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.
Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей, де:
4 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);
3 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті майже  повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);
2 – цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);
1 – цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).
 
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) Бал результативності
(за чотирибальною системою оцінки)
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала
Альтернатива 1
(не прийняття регуляторного акта)
1 Оскільки питання встановлення плати за доступ до елементів інфраструктури об’єкта доступу вирішується на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради, ринковий механізм не забезпечить розв’язання проблеми
Альтернатива 2
(прийняття регуляторного акта)
4 Оптимальний варіант збалансування інтересів держави, громадян та суб’єктів господарювання.
 
Рейтинг результативності Вигоди (підсумок) Витрати (підсумок) Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу
Альтернатива 1
(не прийняття регуляторного акта)
Для балансоутримувача - неконтрольоване справляння плати за доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу.
Для інших суб’єктів господарювання (операторів, провайдерів) – відсутні.
Непрозорий механізм розрахунків за доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу у зв’язку із відсутністю урегульованості питання щодо плати за доступ відповідно до законодавства. Цілі прийняття регуляторного акта не будуть досягнуті, оскільки суперечить чинному законодавству, не враховує інтереси жодної із сторін.
Альтернатива 2
(прийняття регуляторного акта)
Забезпечення досягнення цілей державного регулювання; прозорий механізм застосування плати за доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу, підвищення якості надання телекомунікаційних послуг, сприянні їх подальшому розвитку;
витрати отримувачів послуг; можливість надання якісних послуг.
Оплата за доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу в межах граничного розміру визначеного статтею 17 Закону Цілі прийняття регуляторного акта будуть досягнуті: реалізація належним чином владних повноважень, оптимальне врахування інтересів кожної із сторін.
 
 
Рейтинг Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта
Альтернатива 1
(не прийняття регуляторного акта)
Аргументи для переваги відсутні. Відмова від цієї альтернативи дозволить реалізувати владні повноваження та запобігати проявам корупції шляхом надання доступу до елементів інфраструктури об’єкта доступу не відповідно до Закону
Альтернатива 2
(прийняття регуляторного акта)
Причини для відмови відсутні. Обрана альтернатива є найбільш раціональним варіантом врахування інтересів всіх основних груп, на яких проблема справляє вплив. Надання доступу до елементів інфраструктури об’єктів доступу відповідно до законодавства.  –
 
V. Механізм та заходи, які забезпечать розв’язання
визначеної проблеми
Проєкт рішення спрямований на впорядкування питань використання елементів інфраструктури об’єкта доступу у відповідності до вимог чинного законодавства України. У зв’язку з цим можливість досягнення визначених цілей є достатньо вірогідною. Завдяки зазначеному, суб’єкти господарювання зможуть створити додаткові робочі місця, розвивати бізнес та отримувати прибутки, бюджет Калуської міської територіальної громади отримає додаткові надходження від користування окремими елементами інфраструктури об’єкта доступу, будуть створені сприятливі умови для життєдіяльності   Калуської міської територіальної громади.
Прийняття відповідного проєкта регуляторного акта – рішення Калуської міської ради «Про встановлення плати за використання елементів інфраструктури   об’єкта електроенергетики (опор повітряних ліній електропередач)» матиме позитивний ефект на ринок телекомунікацій шляхом покращення конкуренції, що в свою чергу призведе до максимального задоволення потреб абонентів у телекомунікаційних послугах достатнього обсягу та якості.
Розв’язання визначеної у першому розділі Аналізу регуляторного впливу проблеми буде здійснюватися за допомогою наступних механізмів:
1. Механізм нормотворчої діяльності органів місцевого самоврядування (підготовка відповідного проекту рішення Калуської міської ради (із застосуванням визначених Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» процедур, прийняття рішення та його оприлюднення (набрання чинності);
2. Механізм регулювання сфери відносин між Калуською міською радою та суб'єктами господарювання;
3. Механізм взаємодії із територіальною громадою (забезпечить належний доступ інформації про регуляторний акт; сприятиме достатньому рівню обізнаності щодо положень пропонованого регуляторного акту);
4. Механізм контролю (забезпечить належне виконання вимог регуляторного акту).
Заходи, які мають здійснити органи місцевого самоврядування для впровадження цього регуляторного акту:
  1. розробка проєкту рішення Калуської міської ради «Про встановлення плати за використання елементів інфраструктури   об’єкта    електроенергетики (опор повітряних ліній електропередач)» та аналізу регуляторного впливу до нього;
  2. оприлюднення проєкту рішення на офіційному сайті Калуської міської ради у розділі «Регуляторна політика» з аналізом регуляторного впливу та отримання пропозицій та зауважень;
  3. відповідність проєкту рішення вимогами статей 4, 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»;
  4. отримання пропозицій по удосконаленню від Державної регуляторної служби України;
  5. прийняття рішення на пленарному засіданні сесії Калуської міської ради;
  6. оприлюднення рішення у встановленому законодавством порядку;
  7. проведення заходів з відстеження результативності прийнятого рішення.
Запропонований проект регуляторного акта відповідає наступним принципам державної регуляторної політики, а саме:
– доцільності – врегулювання питання щодо встановлення плати за доступ до елементів інфраструктури комунальної власності Калуської міської територіальної громади у відповідності до вимог Закону України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж»;
– ефективності – запровадження даного регуляторного акта дасть змогу Калуській міській раді реалізувати права передбачені Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні»;
– прозорості – даний проєкт регуляторного акта підлягає оприлюдненню на офіційному сайті Калуської міської ради;
– передбачуваності – прийняття даного проєкту регуляторного акта дасть змогу власникам елементів інфраструктури співпрацювати на договірній основі з операторами (провайдерами);
– врахування громадської думки – протягом місяця з дня опублікування є можливість направляти свої пропозиції та зауваження.
Таким чином, ухвалення проєкту регуляторного акта – рішення Калуської міської ради «Про встановлення плати за використання елементів інфраструктури   об’єкта    електроенергетики (опор повітряних ліній електропередач)» забезпечить дотримання норм чинного законодавства як органами місцевого самоврядування, так і суб’єктами господарювання, які мають наміри використовувати елементи інфраструктури об’єкта доступу для розміщення технічних засобів телекомунікацій для здійснення підприємницької діяльності на договірних умовах, надасть можливість конкурування на одному і тому самому об’єкті декількох одиниць (десятків) операторів (провайдерів) телекомунікацій, а також встановлення прозорого механізму застосування плати за доступ до елементів інфраструктури об’єкта доступу.
Для належної інформованості громадян та суб’єктів господарювання рішення Калуської міської ради буде оприлюднено на офіційному веб-сайті Калуської міської ради    у розділі  «Регуляторна політика/Проєкти рішень та аналіз їх регуляторного впливу»  https://kalushcity.gov.ua/publicinfo/regulyatorna-politika в установлений законодавством термін.
 
 
VІ. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
 
Рішення набуває чинності з моменту його оприлюднення. Термін дії запропонованого регуляторного акта не обмежений. Відсутні потреби визначити строк його дії у зв’язку з невизначеністю термінів, протягом яких будуть діяти правовідносини, що регулюються ним.
Перегляд рішення може бути здійснений у випадку виникнення відповідної необхідності в разі внесення змін до чинного законодавства  та за підсумками аналізу відстеження його результативності.
У зв’язку з ухваленням відповідних нормативних актів до нього теж будуть уноситися зміни.
VІІ. Визначення показників результативності дії регуляторного акта
Досягнення визначених цілей шляхом виконання вимог нового регуляторного акта принесе вигоди без необхідності залучення додаткових витрат органів місцевого самоврядування.
Основними показниками результативності даного регуляторного акта визначені такі показники:
  • кількість суб’єктів господарювання (операторів та провайдерів), які будуть здійснювати доступ до елементів інфраструктури об’єктів доступу;
  • кількість виданих технічних умов з доступу та погоджених власником інфраструктури об’єкта доступу проєктної документації з доступу;
  • кількість укладених договорів з доступу між власником інфраструктури об’єкта доступу та замовником;
  • кількість договорів з доступу до інфраструктури об’єкта доступу, які розірвані.
Відповідно до частини 5 статті 12 Закону, рівень поінформованості суб'єктів господарювання, фізичних осіб з основних положень рішення визначається чисельністю осіб, які ознайомляться з ним. Для мешканців Калуської міської територіальної громади такими джерелами інформації є:
- офіційний веб-сайт Калуської міської ради, підрозділ  «Регуляторна політика/Проєкти рішень та аналіз їх регуляторного впливу»  https://kalushcity.gov.ua/publicinfo/regulyatorna-politika.
 
VIII. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта
Відстеження результативності дії акта буде здійснюватися у терміни, визначені Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та відповідно до методики, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», зі змінами, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від
16 грудня 2015 року № 1151.
Базове відстеження буде проведено через 3 місяці після набрання чинності регуляторним актом.
Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено через рік з дня набрання ним чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом.
Періодичне відстеження результативності – один раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.
Відстеження результативності дії акта буде здійснюватися відповідальними за підготовку – Управління економічного розвитку міста Калуської міської ради шляхом аналізу статистичних даних щодо чисельності суб’єктів господарювання та надходження сплати за укладеними договорами, рівня поінформованості суб’єктів господарювання, пов’язаних з регулюванням.
У разі виявлення проблемних питань, вони будуть урегульовані шляхом унесення відповідних змін до регуляторного акта.
Аналіз регуляторного акта розроблений у відповідності до статей 4, 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», з урахуванням вимог Постанови.
 
 
 
 
 
 
Начальник управління економічного
розвитку міста Калуської міської ради                                     Ю.В.Соколовський                                                   
 
Додаток
до аналізу регуляторного впливу проєкту регуляторного акта – рішення Калуської  міської ради «Про встановлення плати за використання елементів інфраструктури   об’єкта    електроенергетики (опор повітряних ліній електропередач)»
 
 
ТЕСТ
малого підприємництва (М-Тест)
 
1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання:
Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з «15» лютого 2021 року по «15» березня 2021 року.
 
Порядковий номер Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо) Кількість учасників консультацій, осіб Основні результати консультацій (опис)
       
1.  Робоча зустріч керівництва міста з  інтернет-провайдерами  
 
 
 
10 Врегулювання відносин між власниками інфраструктури об’єктів та надавачів телекомунікаційних послуг. У цілому запропоноване регулювання сприймається позитивно.
2.
 
Телефонні розмови
 
 
7 Суб’єктів підприємництва (операторів, провайдерів) проінформовано щодо запровадження регулювання.
У цілому запропоноване регулювання сприймається позитивно.
 
*У зв’язку з проведенням аналізу регуляторного впливу проєкту рішення в період дії карантинних обмежень, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 року №211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання з суб’єктами мікро- та малого підприємництва проводилися в телефонному режимі згідно зі списком:
  
№ п/п Назва СПД Контактна інформація
1. ТзОВ «КІМ» м. Калуш, бульвар Незалежності,6
тел. (03472) 70102
 
2. ТзОВ «НЕТ ГРУП» м. Калуш, майдан  Шептицького,8а
тел. (03472) 70110
 
3. ІТ-ЛЮКС м. Калуш, вул. Б.Хмельницького,14
тел. (03472) 78822
 
4. Калуська філія ПАТ «Укртелеком» м. Калуш, проспект Лесі Українки, 19   
тел. 0800506800
5. ТОВ «Стрім-Нет-Ворк» м. Калуш, вул. Каракая, 9
тел. (03472) 70111
 
6. ПАТ «Київстар» м. Калуш, майдан  Шептицького,8а
тел. (03472) 70110
 
7. ТзОВ «ЛАН-НЕТ» м. Калуш, проспект Лесі Українки,14
тел. 0636273544
 
* Висновки стосовно класифікації підприємств на певні групи підприємницької діяльності здійснено у відповідності до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»
 
2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро - та малі):
2.1. Кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання становить 7 (одиниць), у тому числі малого підприємництва 4 (одиниці) та мікропідприємництва 3 (одиниці);
2.2. Питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 57%
 
 
Показник Великі Середні Малі Мікро Разом
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць - - 4 3 7
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків - - 57% 43% 100 %
 
3. Розрахунок витрат суб’єктів малого та
мікро-підприємництва на виконання вимог регулювання:
 
Порядковий номер Найменування оцінки У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання) Періодичні (за наступний рік) Витрати за 
п’ять років
Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання
1 Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)
 
2 Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування
 
3 Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали)
 
4 Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)
 
124971,43 124971,43 624857,15
5 Інші процедури (уточнити), гривень
6 Разом, гривень
 
124971,43 124971,43 624857,15
7 Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць 7
8 Сумарно, гривень
 
874800,01 874800,01 4374000,05
  
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва
щодо виконання регулювання та звітування
9 Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання, гривень
1. Витрати на отримання інформації про регуляторний акт:
2,5 год. *36,11 грн. = 90,28 грн.
 
2. Робота з документами:
2,5 год. *36,11 грн. = 90,28 грн.
180,56 180,56 902,80
10 Процедури організації виконання вимог
регулювання
11 Процедури офіційного звітування
(надання звітності щодо дотримання законодавства стосовно безперешкодного та недискримінаційного доступу до елементів інфраструктури об’єктів та розрахунку плати за доступ до об’єктів).
12 робочих днів (8 год. робочий день) = 96 год.
96 год.*36,11 грн.*2 рази. = 6 933,12 грн.
6 933,12 6 933,12 34 665,60
12 Процедури щодо забезпечення процесу перевірок
Формула:
витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість перевірок за рік
13 Інші процедури, гривень
Витрати на проїзд до робочого органу
(10 разів):6 грн.*2
120,00 120,00 600,00
14 Разом, гривень
Формула:
(сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13)
7 233,68 7 233,68 36 168,40
15 Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць 7
16 Сумарно, гривень
Формула:
відповідний стовпчик “разом” Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15)
50 635,76 50 635 ,76 253 178,80
 
* Відповідно до статті 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» розмір мінімальної зарплати у 2021 році складає: у місячному розмірі – 6000 гривень; у погодинному розмірі – 36,11 гривень.
 
4. Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва
При визначенні вартості бюджетних витрат на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва взято за основу заробітну плату головного спеціаліста відповідного органу місцевого самоврядування згідно з додатком 51 до постанови Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 № 268 (адже планові витрати часу спеціаліста відповідної кваліфікації найбільш оптимально відображають фактичні витрати часу персоналу на виконання процедур регулювання). Визначення погодинного розміру оплати проведено шляхом ділення цієї суми на орієнтовну кількість робочих днів у місяці (21 день) та робочих годин у дні (8 годин) = 10000/21/8 = 59,52
 
Запропонований регуляторний акт не передбачає утворення нового державного органу (або нового структурного підрозділу діючого органу).
Розрахунок бюджетних витрат на адміністрування регулювання здійснюється окремо для кожного відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, що залучений до процесу регулювання.
 
1. Розрахунок бюджетних витрат на адміністрування регулювання – Управління економічного розвитку міста Калуської міської ради
 
Процедура регулювання суб’єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва - за потреби окремо для суб’єктів малого та мікро-підприємництв) Планові витрати часу на процедуру Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата) Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта Оцінка кількості 
суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання
Витрати на адміністрування регулювання* (за рік), гривень
1. Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання 1,5 год. 59,52 2 7 1249,92
2. Поточний контроль за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі:
камеральні
виїзні
3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання
4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання
5. Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання
6. Підготовка звітності за результатами регулювання 1 год. 59,52 3 7 1249,92
7. Інші адміністративні процедури (уточнити) –.
Разом за рік х х х х 2499,84
Сумарно за п’ять років х х х х 12499,20
 
* Витрати наступних років можуть змінюватись в залежності від розміру посадового окладу спеціалістів структурних підрозділів виконавчих органів, що представляють інтереси територіальної громади.
 
2. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання:
 
№ п/п Показник Перший рік регулювання (стартовий) За 5 років
1 Управління економічного розвитку міста Калуської міської ради 2499,84 12499,20
Сумарно бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва, гривень 2499,84 12499,20
 
 
Порядковий номер Показник Перший рік регулювання (стартовий)
грн.
За п’ять років
грн.
1 Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання 874800,01 4374000,05
2 Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування 50 635,76 253 178,80
3 Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого  регулювання 925 435,77 4627178,85
4 Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва 2499,84   12499,20
5 Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання 927935,61 4639678,05
 
 
5. Розроблення корегуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання:
 
Розроблення коригуючих (пом'якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання не передбачається.
 
 
 
Начальник управління економічного
розвитку міста Калуської  міської ради                             Ю.В. Соколовський