ОПИС ДОКУМЕНТУ

Статус:

Прийнятий в цілому

Сесія:

LXXXI

Скликання:

VII

Проголосовано:

В цілому

Рішення:

Прийнято

Дата прийняття:

30.07.2020

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    28
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    3
  • Відсутні
    6

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ ДРУК РІШЕННЯ ПЕРЕГЛЯНУТИ ТЕКСТ ПРОЄКТУ

РІШЕННЯ: № 3315
Про нову редакцію Статуту Калуського ліцею імені Дмитра Бахматюка Калуської міської ради

УКРАЇНА

КАЛУСЬКА МІСЬКА РАДА

РІШЕННЯ

30.07.2020 3315

Про нову редакцію Статуту
Калуського ліцею
імені Дмитра Бахматюка
Калуської міської ради
м.Калуш
(вісімдесят перша сесія сьомого демократичного скликання)

Керуючись ст. 32 Закону України «Про загальну середню освіту», ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада

ВИРІШИЛА:

  1. Змінити назву закладу загальної середньої освіти «КАЛУСЬКА ГІМНАЗІЯ ІМЕНІ ДМИТРА БАХМАТЮКА КАЛУСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ» НА «КАЛУСЬКИЙ ЛІЦЕЙ ІМЕНІ ДМИТРА БАХМАТЮКА КАЛУСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ».
  2. Затвердити в новій редакції Статут КАЛУСЬКОГО ЛІЦЕЮ ІМЕНІ ДМИТРА БАХМАТЮКА КАЛУСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (додається).
  3. Директору закладу (Оксана Табачук) провести державну реєстрацію Статуту згідно чинного законодавства.
  4. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради Любов Максимович.

Міський голова                                    Ігор Матвійчук

ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення Калуської міської ради
30.07.2020         №  3315
 
Секретар міської ради
___________Роман Боднарчук
 
 
 
 
 
 
 
 
 
С Т А Т У Т
 
КАЛУСЬКОГО ЛІЦЕЮ
ІМЕНІ ДМИТРА БАХМАТЮКА
КАЛУСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Калуш
 
2020
ЗМІСТ
 
 
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ                                                                            3
 
II. МЕТА, ПРИНЦИПИ РОБОТИ, ЗАВДАННЯ
ТА ОСНОВНІ ФУНКЦІЇ ЛІЦЕЮ                                                                     4
 
Ш. ОРГАНІ3АЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ                                                 6
 
IV. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ                                                     9
 
V. УПРАВЛІННЯ ЛІЦЕЄМ                                                                              14
 
VI. ПРОЗОРІСТЬ ТА ІНФОРМАЦІЙНА ВІДКРИТІСТЬ                                 22
 
VIІ. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА                                                          23
 
VIIІ. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ                                      24
 
IХ. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО                                                       26
 
X. НАГЛЯД (КОНТРОЛЬ) ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЛІЦЕЮ                                    26
 
XІ. СТВОРЕННЯ, РЕОРГАНІ3АЦІЯ, Л1КВІДАЦІЯ
ТА ПЕРЕПРОФІЛЮВАННЯ ЛІЦЕЮ                                                              27
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
 

  1. Калуський ліцей імені Дмитра Бахматюка Калуської міської ради Івано-Франківської області (далі – Ліцей) є правонаступником Калуської гімназії імені Дмитра Бахматюка Калуської міської ради Івано-Франківської області.
  2. Ліцей є комунальним закладом загальної середньої освіти, що здійснює освітню діяльність на другому і третьому рівнях повної загальної середньої освіти: забезпечує здобуття базової середньої освіти та профільної середньої освіти.
  3. Повна назва закладу: Калуський ліцей імені Дмитра Бахматюка Калуської міської ради Івано-Франківської області; скорочена назва закладу: Калуський ліцей ім. Дмитра Бахматюка.
  4. Місцезнаходження Ліцею: вулиця Біласа і Данилишина, будинок 15, місто Калуш, Івано-Франківська область, 77300, Україна.
ЄДРПОУ 20567298.
Телефон: (03472) 6-62-24.
Електронна пошта: gymnaziumkalush@ukr.net.
Офіційний вебсайт: http://kalushgymnazium.in.ua/.
  1. Ліцей у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про доступ до публічної інформації», «Про відкритість використання публічних коштів»,Бюджетним кодексом України, Кодексом законів про працю України,іншиминормативно-правовими актами, міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
  2. Ліцей провадить освітню діяльність відповідно до ліцензії, виданої в установленому законом порядку, діє на підставі Статуту.
  3. Мовою освітнього процесу в Ліцеї є державна українська мова.
  4. Ліцей є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунок уДержавній казначейській службі України, установі банку, печатку, штампи зі своїм найменуванням та символікою, а також інші атрибути юридичної особи відповідно до законодавства України.
  5. Ліцей є неприбутковою бюджетною установою.
  6. Засновником Ліцею є Калуська міська рада Івано-Франківської області (далі – Засновник).
  7. Утримання Ліцею здійснюється за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, а також з інших джерел, не заборонених законодавством України.
  8. Ліцей має право набувати майнові та немайнові права, нести обов’язки, виступати стороною в судовому процесі, мати у власності кошти та інше майно відповідно до законодавства.
  9. Для здійснення статутної діяльності Ліцей може на договірних засадах об’єднуватися з іншими юридичними особами, створюючи освітні, освітньо-наукові, наукові, освітньо-виробничі та інші об’єднання, кожен із учасників яких зберігає статус юридичної особи.
  10. Взаємовідносини Ліцею з юридичними та фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.
  11. Ліцей відповідно до Статуту може утворювати, реорганізовувати та ліквідовувати структурні підрозділи.
  12. Зміни до Статуту розробляються директором Ліцею та затверджуються Засновником.
 
 
II. МЕТА, ПРИНЦИПИ РОБОТИ, ЗАВДАННЯ
ТА ОСНОВНІ ФУНКЦІЇ ЛІЦЕЮ
 
2.1.   Головною метою діяльності Ліцею є задоволення потреб громади, суспільства й держави в якісній загальній середній освіті через навчання, виховання, формування ключових компетентностей, виявлення обдарувань, всебічний розвиток та соціалізацію особистості, здатної впливати на свою освітню траєкторію, готової до свідомого життєвого вибору, самореалізації, самовдосконалення, цивілізованої взаємодії з природою, відповідальності та громадянської активності задля примноження інтелектуального, творчого, культурного потенціалу України.
2.2.   Головними принципами, що регламентують роботу Ліцею, є:
  • людиноцентризм;
  • верховенство права;
  • якість освіти та освітньої діяльності;
  • комплексний підхід до розбудови закладу й розвитку учня;
  • рівний доступ до освіти без дискримінації за будь-якими ознаками;
  • науковий характер освіти;
  • цілісність і наступність системи освіти;
  • єдність навчання, виховання та розвитку;
  • орієнтація на створення ситуації успіху та позитивний результат;
  • раціональність та доцільність вибору форм і засобів освітньої діяльності;
  • свобода у виборі видів, форм здобуття освіти;
  • партнерство, етичність стосунків та взаємна довіра;
  • демократизм і гуманізм освітнього процесу;
  • нерозривний зв’язок зі світовою та національною історією, культурою;
  • творчий пошук резервів і джерел вдосконалення роботи закладу;
  • фінансова, академічна, кадрова та організаційна автономія в межах, визначених законом;
  • незалежність освітнього процесу від впливу політичних партій, суспільних і релігійних організацій;
  • нетерпимість до проявів корупції та хабарництва;
  • прозорість і публічність прийняття та виконання управлінських рішень;
  • відповідальність і підзвітність перед громадою.
  • Головними завданнями Ліцею є:
-      формування високоосвіченого громадянина – патріота України;
-      розвиток соціально зрілої, творчо активної особистості з науковим світоглядом, почуттям національної самосвідомості та власної гідності, підготовленої до професійного самовизначення і здатної брати на себе відповідальність за вирішення суспільно важливих завдань;
-      виховання поваги до Конституції України, державних символів України, свідомого ставлення до своїх обов’язків і відповідальності перед законом за свої дії;
  • виховання поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного і психологічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками;
  • формування громадянської культури та культури демократії;
-      реалізація права здобувачів освіти на вільне формування світоглядних переконань;
  • інтеграція в міжнародний освітній та науковий простір;
-      виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
  • виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування культури здорового способу життя, екологічної культури та дбайливого ставлення до довкілля.
2.4.   Ліцей виконує такі основні функції:
-      реалізує положення Конституції України, Закону України «Про освіту», Закону України «Про загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів у галузі освіти;
-      створює внутрішню систему забезпечення якості освіти;
-      забезпечує здобуттяякісної базової середньої та профільної середньої освіти відповідно до Державних стандартів освіти;
-      формує власну стратегію розвитку та планує свою діяльність;
-      формує Освітню програму, на її основі розробляє навчальні плани, зокрема й експериментальні та індивідуальні;
-      самостійно визначає форми, методи й засоби організації освітнього процесу;
-      створює і розвиває навчально-методичну й матеріально-технічну бази для організації та здійснення освітнього процесу;
-      здійснює добір і розстановку кадрів;
-      провадить інноваційну діяльність та може укладати з цією метою відповідні договори про співпрацю з іншими закладами освіти (науковими установами), підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами;
-      спільно з закладами вищої освіти, науково-дослідними інститутами та центрами проводить науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
-      забезпечує охорону життя і здоров'я учнів, педагогічних та інших працівників, формує засади здорового способу життя;
-      використовує різні форми морального стимулювання та матеріального заохочення педагогічних працівників, учнів, інших учасників освітнього процесу в порядку, визначеному законодавством;
-      видає документи про освіту відповідно до чинного законодавства;
-      встановлює власну символіку та атрибути;
-      дотримується фінансової та організаційної дисципліни;
-      розпоряджається коштами, рухомим і нерухомим майном відповідно до законодавства України та цього Статуту;
-      отримує кошти й матеріальні цінності від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб;
-      залишає у своєму розпорядженні й використовує власні надходження в порядку, визначеному законодавством;
-      користується пільгами, передбаченими державою;
-      здійснює інші повноваження в межах своєї компетенції.
 
 
Ш. ОРГАНІ3АЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
 
3.1.   Освітній процес у закладі організовується відповідно до законодавства на основі Освітньої (освітніх) програми (програм)Ліцею та спрямовується на виявлення й розвиток здібностей та обдарувань особистості, досягнення результатів навчання, прогресу й розвитку, зокрема формування й застосування відповідних компетентностей, визначених Державними стандартами базової середньої і профільної середньої освіти.
3.2.   Ліцей створює умови для досягнення учнями результатів навчання в обсязіне меншому, ніж це передбаченоДержавними стандартами базової і профільної загальної середньої освіти.
3.3.   Ліцей розробляє та використовує в освітній діяльності Освітню (освітні) програму (програми), розроблену для другого і третього рівнів повної загальної середньої освіти на основі Державних стандартівбазової середньої та профільної середньої освіти.Освітня (освітні) програма (програми) схвалюється педагогічною радою Ліцею та затверджується його директором.
3.4.   Освітня (освітні) програма (програми) Ліцею включає:
-      вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за програмою;
-      обсяг навчального навантаження на відповідному рівні повної загальної середньої освіти (в годинах), його розподіл між освітніми галузями за роками навчання;
-      навчальні плани, що конкретизують організацію освітнього процесуна другому і третьому рівнях повної загальної середньої освіти;
-      перелік освітніх навчальних програм;
-      перелік форм організації освітнього процесу;
-      інструменти внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
-      очікувані результати освітньої діяльностіучнів;
-      опис інструментарію оцінювання.
3.5.   Ліцей має право ініціювати акредитацію Освітньої (освітніх) програми (програм)та освітніх навчальних програмвідповідно до законодавства.
3.6.   Ліцей реалізує Освітню (освітні) програму (програми) за кошти державного, місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством.
3.7.   Основною формою здобуття повної загальної середньої освіти в Ліцеї є очна (денна) форма. Ліцей може забезпечувати здобуття повної загальної середньої освіти за дистанційною, мережевою, екстернатною, сімейною (домашньою) формами чи формою педагогічного патронажу, а також за очною (вечірньою), заочною формами.
3.8.   Ліцей може створювати у своєму складі класи (групи) з поглибленим вивченням окремих предметів, спеціальні та інклюзивні класи (групи) для навчання дітей з особливими освітніми потребами.
3.9.   Із метою забезпечення належної якості вивчення окремих навчальних предметів (інтегрованих курсів) клас Ліцею може ділитися на дві-три групи з кількістю учнів не менше восьми осіб. Для вивчення навчальних предметів, курсів, інтегрованих курсів, у тому числі вибіркових, можуть формуватися та функціонувати міжкласні групи, до яких входитимуть учні різних класів одного або різних років навчання.
3.10. Для забезпечення досягнення особами з особливими освітніми потребами результатів навчання, передбачених у відповідному Державному стандарті загальної середньої освіти, до штату Ліцею вводиться посада асистента вчителя.
3.11. Навчальний рік у Ліцеї розпочинається 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року. Якщо 1 вересня припадає на вихідний день, навчальний рік розпочинається у перший за ним робочий день.
3.12. Структура навчального року (за чвертями, семестрами), тривалість навчального тижня, дня, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу встановлюються Ліцеєм у межах часу, передбаченого Освітньою (освітніми) програмою (програмами). Безперервна навчальна діяльність учнів не може перевищувати 45 хвилин.Тривалість канікул протягом навчального року не може становити менше 30 календарних днів.
3.13. Ліцей здійснює освітній процес за п’ятиденним робочим тижнем.
3.14. Виховний процес є невід’ємною складовою освітнього процесу в Ліцеї та ґрунтується на загальнолюдських цінностях, культурних цінностях українського народу, цінностях громадянського суспільства, принципах верховенства права, дотримання прав і свобод людини і громадянина. Єдність навчання, виховання і розвитку учнів забезпечується спільними зусиллями всіх учасників освітнього процесу.
3.15. Виховання учніву Ліцеї здійснюється в процесі урочної, позаурочної та позашкільної роботи з ними.
3.16. У Ліцеї забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, релігійних організацій і воєнізованих формувань.
3.17. Примусове залучення учнів Ліцею до вступу в будь-які об'єднання громадян, релігійні організації та воєнізовані формування забороняється.
3.18. Діти з особливими освітніми потребами залучаються до позакласної та позашкільної роботи з урахуванням їхнього віку, здібностей, інтересів, потреб, можливостей, індивідуальних особливостей освітньої діяльності та стану здоров’я.
3.19. Ліцей забезпечує відповідну якість освіти, а саме:
-      якість умов освітнього процесу;
-      якість реалізації освітнього процесу;
-      якість результатів освітнього процесу.
3.20. Ліцей забезпечує якість освіти за такими напрямками:
-      освітнє середовище;
-      освітня діяльність учнів;
-      педагогічна діяльність;
-      управлінська діяльність.
3.21. Ліцей забезпечує якість освіти через:
-      наявність відповідних ресурсів (кадрових, фінансових, матеріальних, інформаційних, наукових, навчально-методичних тощо);
-      організацію освітнього процесу, що відповідає сучасним тенденціям розвитку освіти і науки;
-      контроль освітньої діяльності учнів і педагогів.
3.22. Ліцей створює внутрішню систему забезпечення якості освіти, яка включає:
-      стратегію (політику) та процедури забезпечення якості освіти;
-      систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
-      критерії, правила і процедури оцінювання учнів;
-      критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної (науково- педагогічної) діяльності педагогічних працівників;
-      критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників;
-      необхідні ресурси для організації освітнього процесу, зокрема і для самостійної роботи учнів;
-      інформаційні системи для ефективного управління закладом;
-      безпекову складову;
-      створення інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;
-      механізми вивчення та самооцінювання якості освіти;
-      інші процедури та заходи, що визначаються законами або Положенням про внутрішню систему забезпечення якості освіти Ліцею.
3.23. Педагогічні працівники Ліцею здійснюють поточне та підсумкове оцінювання результатів навчання учнів; вибір форм, змісту та способу оцінювання.
3.24. Оцінювання відповідності вимогам Державних стандартів результатів навчання учнів, які завершили здобуття базової і профільної загальної середньої освіти, здійснюється шляхом державної підсумкової атестації.
3.25. За особливі успіхи в навчанні, дослідницькій, пошуковій, науковій діяльності, культурних заходах, спортивних змаганнях тощо до учнів Ліцею можуть застосовуватися різні види морального та/або матеріального заохочення і відзначення. Рішення про заохочення (відзначення) учнів приймає педагогічна рада Ліцею.
3.26. Переведення учнів до наступного класу Ліцею здійснюється у встановленому законом порядку.
3.27. Після завершення навчання за програмою відповідного рівня повної загальної середньої освіти незалежно від форми її здобуття та на підставі результатів річного оцінювання та державної підсумкової атестації учні Ліцею отримують такі документи про освіту:
-      свідоцтво про базову середню освіту;
-      свідоцтво про повну загальну середню освіту.
3.28. Зарахування учнів до Ліцею, відрахування та переведення до інших закладів для здобуття повної загальної середньої освіти відбувається згідно з чинним законодавством.
3.29. Зарахування учнів до Ліцею для здобуття базової середньої освіти та для здобуття профільної середньої освіти здійснюється на конкурсних засадах за умови, що кількість поданих заяв про зарахування перевищує загальну кількість вільних місць у відповідних класах.
 
 
IV. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
 
4.1.   Учасниками освітнього процесу в Ліцеї є:
-      учні;
-      педагогічні працівники;
-      інші працівники закладу;
-      батьки учнів або особи, які їх замінюють.
4.2.   Залучення будь-яких інших осіб до участі в освітньому процесі (проведення навчальних занять, лекцій, тренінгів, семінарів, майстер-класів, конкурсів, оцінювання результатів навчання тощо) здійснюється за рішенням керівника Ліцею.
4.3.   УчніЛіцею мають право на:
-      індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;
-      якісні освітні послуги;
-      справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
-      відзначення успіхів у своїй діяльності;
-      свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної діяльності тощо;
-      безпечні та нешкідливі умови навчання;
-      повагу до людської гідності;
-      захист під час освітнього процесу від приниження честі й гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю;
-      отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування);
-      користування бібліотекою, навчальною, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою Ліцею в порядку, встановленому закладом відповідно до спеціальних законів;
-      доступ до інформаційно-комунікаційних ресурсів Ліцею, що використовуються в освітньому процесі;
-      особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванніЛіцею;
-      інші необхідні умови для здобуття освіти, зокрема й для осіб із особливими освітніми потребами.
4.4.   Учні Ліцею зобов’язані:
-      дотримуватися Статуту, Правил внутрішнього розпорядку та Режиму роботи Ліцею;
-      виконувати вимоги Освітньої (освітніх) програми (програм) (індивідуального навчального плану за його наявності) та досягти результатів навчання в обсязі не меншому, ніж це передбаченоДержавними стандартами базової і профільної загальної середньої освіти;
-      дотримуватися принципу академічної доброчесності,
-      брати посильну участь у пошуковій та науково-дослідницькій діяльності;
-      брати участь у позакласних заходах різного спрямування;
-      поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
-      відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я інших, довкілля, дотримуватися правил особистої гігієни;
-      бережливо ставитися до державного, громадського й особистого майна;
-      приходити на заняття в учнівській формі;
-      повідомляти керівництво Ліцею про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
4.5.   Залучення учнів Ліцею під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі в заходах, які не пов’язані з діяльністю закладу та реалізацією Освітньої (освітніх) програми (програм), забороняється, крім випадків, передбачених законодавством.
4.6.   Учні Ліцею можуть залучатися за їх згодою та згодою батьків (осіб, які їх замінюють) до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до цього Статуту і Правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.
4.7.   Учні забезпечуються медичним обслуговуванням, що здійснюється медичними працівниками у відповідності до вимог чинного законодавства.
4.8.   Організація харчування учнів, зокрема забезпечення безоплатним харчуванням дітей пільгових категорій, а також дітей з особливими освітніми потребами, здійснюється у встановленому законом порядку.
4.9.   Контроль за охороною здоров’я та якістю харчування учнів здійснюється відповідно до законодавства.
4.10. Педагогічним працівником Ліцею є особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я якої дозволяє виконувати професійні обов’язки.
4.11. Педагогічні працівники приймаються на роботу за трудовим договором відповідно до вимог законодавства.
4.12. Педагогічні працівники, які досягли пенсійного віку та яким виплачується пенсія за віком, працюють на основі трудових договорів, що укладаються строком від одного до трьох років.
4.13. Особи, які не мають досвіду педагогічної діяльності та приймаються на посаду педагогічного працівника, протягом першого року роботи повинні пройти педагогічну інтернатуру відповідно до чинного законодавства.
4.14. Конкретний перелік посадових обов’язків педагогічного працівника визначається посадовою інструкцією, яка затверджується керівником Ліцею відповідно до вимог законодавства.
4.15. Робочий час педагогічного працівника охоплює час, необхідний для виконання ним навчальної, виховної, методичної, організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності, передбаченої трудовим договором та/або посадовою інструкцією.
4.16. Розподіл педагогічного навантаження в Ліцеї затверджується його керівником відповідно до вимог законодавства.
4.17. Оплата праці педагогічних працівників здійснюється відповідно до чинного законодавства.
4.18. Педагогічні працівники мають право на:
-      академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають Освітній (освітнім) програмі (програмам);
-      педагогічну ініціативу;
-      розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методиккомпетентнісного навчання;
-      користування бібліотекою, культурною, спортивною, оздоровчою інфраструктурою Ліцею в порядку, встановленому закладом відповідно до спеціальних законів;
-      підвищення кваліфікації, перепідготовку;
-      вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;
-      доступ до інформаційно-комунікаційних ресурсів, що використовуються в освітньому процесі;
-      справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
-      відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
-      захист професійної честі та гідності;
-      індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку, спортивну та іншу) діяльність за межами Ліцею;
-      безпечні та нешкідливі умови праці;
-      подовжену оплачувану відпустку;
-      участь у громадському самоврядуванні та в роботі колегіальних органів управління Ліцею;
-      захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, зокрема йбулінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров`ю.
4.19. Педагогічні працівники зобов’язані:
-      додержуватися Статуту та Правил внутрішнього розпорядку та Режиму роботи Ліцею, виконувати свої посадові обов’язки;
-      постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
-      щорічно підвищувати кваліфікацію відповідно до вимог Закону України «Про освіту»;
-      атестуватися, як правило, один раз на п'ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників.
-      виконувати Освітню програму для досягнення учнями Ліцею передбачених нею результатів навчання;
-      сприяти розвитку здібностей учнів, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
-      дотримуватися принципу академічної доброчесності та забезпечувати його дотримання учнями в освітньому процесі та дослідницькій діяльності;
-      дотримуватися педагогічної етики;
-      поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
-      настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
-      формувати в учнівусвідомлення необхідності дотримуватися Конституції України та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
-      виховувати в учнівповагу до державної мови та державних символів України, її національних, історичних, культурних цінностей, дбайливе ставлення до історико-культурноїспадщиниукраїнського народу та до навколишнього природного середовища;
-      формувати в учнів прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
-      захищати учнівпід час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психологічного насильства, приниження честі й гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров`ю, запобігати формуванню в них шкідливих звичок;
-      повідомляти керівництво Ліцею про факти булінгу (цькування) стосовно учнів, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування);
-      володіти навичками з надання домедичної допомоги дітям.
4.20. Підвищення кваліфікації (проходження відповідних курсів) та атестація педагогічних працівників Ліцею є обов'язковими і здійснюється у відповідності до вимог чинного законодавства.
4.21. На добровільних засадах за власною ініціативою педагогічні працівники відповідно до чинного законодавства можуть проходити сертифікацію – зовнішнє оцінювання професійних компетентностей, що здійснюється шляхом незалежного тестування, самооцінювання та вивчення практичного досвіду роботи.За результатами успішного проходження сертифікації педагогічному працівнику видається сертифікат, який є дійсним упродовж трьох років. Успішне проходження сертифікації зараховується як проходження атестації педагогічним працівником.
4.22. Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов'язків на виконання робіт, не передбачених трудовим договором, без згоди педагогічного працівника не допускається. Відмова педагогічного працівника від виконання робіт, не передбачених трудовим договором, не може бути підставою для його звільнення з посади, крім випадків, встановлених законодавством.
4.23. Права й обов'язки інших працівників регулюються трудовим законодавством, цим Статутом та Правилами внутрішнього розпорядку.
4.24. Батьки учнів або особи, які їх замінюють, мають право:
-      захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є);
-      звертатися до керівництва Ліцею, органів управління освітою з питань освітнього процесу;
-      обирати види і форми здобуття дітьми відповідної освіти;
-      брати участь у громадському самоврядуванні Ліцею, зокрема обирати й бути обраними до органів громадського самоврядування закладу;
-      завчасно отримувати інформацію про всі заплановані та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти в Ліцеї та надавати згоду на участь у них дитини;
-      брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;
-      отримувати інформацію про діяльність Ліцею, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти в Ліцеї та його освітньої діяльності;
-      отримувати інформацію щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування); подавати керівництву або Засновнику Ліцею заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу; вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.
4.25. Батьки учнів або особи, які їх замінюють, зобов'язані:
-      дотримуватися Статуту, Правил внутрішнього розпорядку Ліцею;
-      забезпечувати умови для здобуття дитиною освіти;
-      поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
-      постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дитини, створювати належні умови для розвитку її природних здібностей;
-      настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
-      формувати в дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати її суверенітет і територіальну цілісність;
-      виховувати в дітей повагу до державної мови та державних символів України, дбайливе ставлення до історико-культурноїспадщиниукраїнського народу та до навколишнього природного середовища;
-      забезпечити дитину учнівською формою та навчальним приладдям відповідно до чинних вимог;
-      відшкодовувати матеріальні збитки, завдані їхніми дітьми(дітьми, законними представниками яких вони є) щодо майна Ліцею;
-      сприяти керівництву закладув проведенні розслідування щодо випадків булінгу.
4.26. У разі невиконання батьками (особами, які їх замінюють) обов'язків, передбачених законодавством, Ліцей може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, зокрема й позбавлення їх батьківських прав.
4.27. За невиконання учасниками освітнього процессу своїх обов'язків, порушення Статуту, Правил внутрішнього розпорядку на них можуть накладатися стягнення відповідно до законодавства.
 
 
V. УПРАВЛІННЯ ЛІЦЕЄМ
 
5.1.   Управління Ліцеєм у межах повноважень, визначених законами та установчими документами, здійснюють:
-      Засновникіуповноважений ним орган;
-      директор Ліцею;
-      педагогічна рада Ліцею (колегіальний орган управління);
-      загальні збори (конференція) колективу Ліцею (вищий колегіальний орган громадського самоврядування).
5.2.   Участь в управлінні Ліцеєм у межах повноважень, визначених законами та цим Статутом, можуть брати рада Ліцею та піклувальна рада.
5.3.   У Ліцеї можуть діятитакі органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу:
-      органи самоврядування працівників;
-      органи учнівського самоврядування;
-      органи батьківського самоврядування.
5.4.   У Ліцеї можуть бути створені та функціонувати такі педагогічні об’єднання:
-      методична рада Ліцею;
-      методичні об’єднання вчителів;
-      творчі (динамічні) групи педагогічних працівників;
-      психолого-педагогічна служба;
-      науково-педагогічне товариство;
-      інші об’єднання педагогів відповідно до чинного законодавства.
5.5.   Засновник:
-      затверджує Статут Ліцею (його нову редакцію);
-      приймає рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) Ліцею;
-      затверджує кошторис та/або бюджет Ліцею, зокрема й обсяг коштів, що передбачаються на підвищення кваліфікації педагогічних працівників, та контролює його виконання;
-      фінансує виконання Стратегії розвитку Ліцею;
-      утворює та ліквідує структурні підрозділи в закладі;
-      приймає рішення про проведення конкурсу на посаду директора Ліцею;
-      реалізує інші повноваження, передбачені чинним законодавством.
5.6.   Засновник зобов’язаний забезпечити:
  • утримання та розвиток Ліцею, його матеріально-технічної бази на рівні, достатньому для виконання вимог Державних стандартів, ліцензійних умов провадження освітньої діяльності, вимог трудового законодавства, оплати праці педагогічних та інших працівників, охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки тощо;
  • дотримання принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування під час реконструкції будівель, споруд, приміщень закладу;
  • можливість учнів продовжити навчання на відповідному рівні освіти у випадку реорганізації чи ліквідації Ліцею;
  • створення в Ліцеї безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами, відповідно до законодавства;
  • оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України «Про освіту», «Про доступ до публічної інформації» та «Про відкритість використання публічних коштів».
5.7.   Засновник може делегувати окремі свої повноваження уповноваженому органу (посадовій особі).
5.8.   Уповноважений орган (посадова особа):
-       здійснює контроль за дотриманням Статуту Ліцею;
-       здійснює контроль за використанням Ліцеєм публічних коштів;
-       здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками віку, статі, раси, кольору шкіри, стану здоров’я, інвалідності, особливих освітніх потреб, громадянства, національності, політичних, релігійних чи інших переконань, місця проживання, мови спілкування, походження, сімейного, соціального та майнового стану, складних життєвих обставин, наявності судимості та іншими ознаками;
-       затверджує за поданням закладу Стратегію розвитку Ліцею;
-       погоджує штатний розпис Ліцею;
-       затверджує мережу класів/учнів на навчальний рік;
-       здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Ліцею; приймає фінансовий звіт закладув порядку, визначеному законодавством;
  • виконує інші функції, передбачені законодавством відповідно до делегованих повноважень.
5.9.   Засновник, уповноважений ним орган (посадова особа) не можуть делегувати директору, педагогічній раді, раді Ліцею, піклувальній раді, іншим органам громадського самоврядування закладу власні повноваження.
5.10. Засновник, уповноважений ним орган (посадова особа) не мають права втручатися в діяльність Ліцею, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та цим Статутом.
5.11. Безпосереднє керівництво Ліцеєм здійснює директор, повноваження якого визначаються Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», цим Статутом та строковим трудовим договором (контрактом).
5.12. Директор Ліцею призначається на посаду та звільняється з посади рішенням Засновника або уповноваженого ним органу (посадової особи).Призначення на посаду відбувається шляхом укладення строкового трудового договору (контракту) за результатами конкурсного відбору у встановленому законом порядку.
5.13. Директор є представником Ліцею у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та цим Статутом.
5.14. Директор Ліцею приймає рішення щодо діяльності закладу в межах повноважень, визначених законодавством та строковим трудовим договором (контрактом), зокрема розпоряджається в установленому порядку майном Ліцею та його коштами.
5.15. Директор Ліцею розробляє проект кошторису та/або бюджету закладу й подає його Засновнику або уповноваженому ним органу на затвердження; організовує фінансово-господарську діяльність Ліцеюв межах затвердженого кошторису.
5.16. Директор Ліцею призначає на посаду, переводить на іншу посаду та звільняє з посади працівників Ліцею, визначає їхні посадові обов’язки, заохочує і притягає до дисциплінарної відповідальності, а також вирішує інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог законодавства.
5.17. Директор Ліцею відповідно до своєї компетенції підписує документи з питань освітньої, фінансово-господарської та іншої діяльності Ліцею;видає накази й контролює їх виконання;укладає угоди (договори, контракти) з фізичними та/або юридичними особами; організовує документообіг, бухгалтерський облік та звітність відповідно до вимог законодавства.
5.18. Директор Ліцею є головою педагогічної ради закладу.
5.19. Директор Ліцею в межах наданих йому повноважень:
-      планує та організовує діяльність Ліцею;
-      забезпечує розроблення й виконання стратегії розвитку Ліцею;
-      затверджує Правила внутрішнього розпорядку Ліцею;
-      затверджує Режим роботи Ліцею;
-      затверджує посадові інструкції працівників Ліцею;
-      здійснює розподіл педагогічного навантаження;
-      затверджує Освітню програму Ліцею;
-      затверджує Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти, забезпечує її створення та функціонування;
-      забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням навчальних програм;
-      створює умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, зокрема реалізації академічної свободи педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування, у разі потреби, індивідуального навчального плану;
-      забезпечує розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня;
-      контролює виконання педагогічними працівниками та учнями (учнем) Освітньої (освітніх) програми (програм), індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану;
-      забезпечує здійснення контролю за досягненням учнями результатів навчання, визначених Державними стандартами повної загальної середньої освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом;
-      створює необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;
-      організовує харчування та сприяє медичному обслуговуванню учнів відповідно до законодавства;
-      здійснює зарахування, переведення, відрахування учнів, а також їх заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності відповідно до вимог законодавства;
-      організовує видачу документів про освіту;
-      сприяє проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками;
-      створює належні умови для діяльності органів громадського самоврядування в Ліцеї;
-      створює умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю Ліцею;
-      сприяє формуванню культури здорового способу життя учнів та працівників Ліцею;
-      створює в Ліцеї безпечне освітнє середовище, забезпечує дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;
-      розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування; скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування; забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг(цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування); повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в Ліцеї;
-      забезпечує відкритість і прозорість діяльності Ліцею, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законодавства;
-      звітує щороку на загальних зборах (конференції) колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку Ліцею;
-      здійснює інші повноваження, передбачені законом,цим Статутом, колективним договором, строковим трудовим договором (контрактом).
5.20. Директор Ліцею несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу, а також за виконання обов’язків, визначених законодавством, цим Статутом і строковим трудовим договором (контрактом).
5.21. Директор Ліцею може ініціювати перед Засновником або уповноваженим ним органом питання щодо створення або ліквідації структурних підрозділів Ліцею.
5.22. Директор Ліцею має права та обов’язки педагогічного працівника, визначені Законом України «Про освіту».
5.23. Педагогічна рада є основним постійно діючим колегіальним органом управління Ліцею. Повноваження педагогічної ради визначаються освітнім законодавством та цим Статутом.
5.24. Усі педагогічні працівники зобов’язані брати участь у засіданнях педагогічної ради. Головою педагогічної ради є директор Ліцею.
5.25. Педагогічна рада:
  • схвалює стратегію розвитку Ліцеюі річний план роботи та оцінює результати їх виконання;
  • схвалює Правила внутрішнього розпорядку Ліцею;
  • схвалює Режим роботи Ліцею;
  • схвалює Освітню програму, зміни до неї та оцінює результати її виконання;
  • формує систему та визначає процедури забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
  • схвалює Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти;
  • приймає рішення щодо вдосконалення та методичного забезпечення освітнього процесу, упровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій;
  • приймає рішення щодо участі Ліцею в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
  • розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, професійної майстерності, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • приймає рішення щодо визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічного працівника, отриманих ним поза закладами освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою Освітньою (освітніми) програмою (програмами);
  • приймає рішення щодо переведення учнів на наступний рік навчання, їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків, а також щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів та інших учасників освітнього процесу;
  • може ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту, громадської акредитації, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або освітньої діяльності Ліцею;
  • розглядає інші питання, віднесені законом та/або цим Статутом до її повноважень.
5.26. Засідання педагогічної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови педагогічної ради є визначальним. Рішення педагогічної ради оформлюються протоколом засідання, який підписується головою та секретарем педагогічної ради.
5.27. Рішення педагогічної ради, прийняті в межах її повноважень, вводяться в дію наказами директора Ліцею та є обов’язковими до виконання всіма учасниками освітнього процесу в закладі.
5.28. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Ліцею є загальні збори (конференція) колективу, які скликаються не менше одного разу на рік та формуються з уповноважених представників усіх учасників освітнього процесу (їх органів самоврядування – за наявності).
5.29. Делегати загальних зборів (конференції) обираються в однаковій кількості від:
-      працівників – зборами трудового колективу;
-      учнів – зборами учнів старших класів;
-      батьків і осіб, які їх замінюють, – класними батьківськими зборами.
5.30. Право скликати загальні збори (конференцію) мають директор Ліцею, голова ради Ліцею, Засновник.
5.31. Інформація про час і місце проведення загальних зборів (конференції) колективу розміщується в Ліцеї та оприлюднюється на офіційному вебсайті закладу не пізніше, ніж за один місяць до дня їх проведення.
5.32. Загальні збори (конференція) правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів від кожної з трьох категорій. Рішення приймаються простою більшістю голосів присутніх делегатів.
5.33. Загальні збори (конференція):
-      визначають стратегічні завдання, пріоритетні напрями розвитку Ліцею;
-      розглядають питання освітньої, методичної та фінансово-господарської діяльності Ліцею;
-      обирають раду Ліцею, її голову, встановлюють термін їхніх повноважень, заслуховують звіт голови ради Ліцею, оцінюють роботу ради;
-      щорокузаслуховують звіт директора Ліцею, оцінюють діяльність закладу і за результатами оцінки можуть ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту.
5.34. У період між загальними зборами (конференцією) діє рада Ліцею.
5.35. Метою діяльності ради Ліцею є об’єднання зусиль педагогічного, учнівського, батьківського колективів задля розвитку закладу та удосконалення освітнього процесу, сприяння демократизації і гуманізації управління, формування позитивного іміджу Ліцею.
5.36. Основними завданнями ради Ліцею є:
-      організація виконання рішень загальних зборів (конференції);
-      забезпечення конструктивної взаємодії всіх учасників освітнього процесу, а також зв’язківіз громадськістю, державними та приватними інституціями;
-      підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення освітнього процесу;
-      сприяння здійсненню належного родинного виховання;
-      організація громадського контролю за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;
-      сприяння створенню та діяльності в закладі центрів дозвілля, залучення громадськості, батьків (осіб, які їх замінюють) до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з учнями;
-      ініціація проведення добродійних акцій (ярмарків, конкурсів тощо);
-      сприяння розвитку матеріально-технічної та навчально-методичної баз Ліцею;
-      сприяння підтримці обдарованих дітей, створення умов для належного морального та матеріального заохочення учнів Ліцею;
-      винесення на розгляд педагогічної ради, органу управління освітою, Засновника пропозицій щодо морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу.
5.37. До ради Ліцею обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів, батьків і осіб, які їх замінюють. Представництво в раді й загальна її чисельність визначаються загальними зборами (конференцією) Ліцею.
5.38. Очолює раду Ліцею голова, який обирається зі складу ради.Головою ради не можуть бути директор та його заступники.
5.39. Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно загальними зборами (конференцією). На чергових виборах склад ради оновлюється не менше, ніж на третину.
5.40. Рада Ліцею діє на засадах:
-      пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;
-      дотримання вимог законодавства України;
-      колегіальності ухвалення рішень;
-      добровільності і рівноправності членства;
-      гласності.
5.41. Засідання ради Ліцею може скликатися головою, членами ради або з ініціативи директора Ліцею чи Засновника. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою, ніж чотири рази на навчальний рік.
5.42. Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів. У разі однакової кількості голосів вирішальним голосом є голос голови ради.
5.43. Для вирішення поточних питань рада Ліцею може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються радою.
5.44. За рішенням Засновника може створюватися наглядова (піклувальна) рада Ліцею.
5.45. Наглядова (піклувальна) рада Ліцею сприяє вирішенню перспективних завдань розвитку закладу, залученню фінансових ресурсів для забезпечення діяльності з основних напрямів розвитку та здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.
5.46. Члени наглядової (піклувальної) ради Ліцею мають право брати участь у роботі колегіальних органів закладу з правом дорадчого голосу.
5.47. До складу наглядової (піклувальної) ради Ліцею не можуть входити учні та працівники закладу.
5.48. Наглядова (піклувальна) рада має право:
-      брати участь у визначенні стратегії розвитку Ліцею та контролювати її виконання;
-      сприяти залученню додаткових джерел фінансування;
-      аналізувати та оцінювати діяльність Ліцею та його директора;
-      контролювати виконання кошторису та/або бюджету Ліцею і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розглядудиректором Ліцею;
-      вносити Засновникуподання про заохочення або відкликання директора Ліцею з підстав, визначених законом;
-      сприяти стимулюванню (заохоченню) творчої праці педагогічних працівників та учнів;
-      здійснювати інші повноваження, визначені спеціальними законами та/або цим Статутом.
 
VI. ПРОЗОРІСТЬ ТА ІНФОРМАЦІЙНА ВІДКРИТІСТЬ
 
6.1.   Ліцей формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність. Основним інформаційним ресурсом є офіційний вебсайт закладу. Додатковими інформаційними ресурсами можуть бути сторінки Ліцею в соціальних мережах.
6.2.   На офіційному вебсайті Ліцею оприлюднюється така інформація:
  • Статут;
  • ліцензії на провадження освітньої діяльності;
  • сертифікати про акредитацію освітніх програм;
  • структура та органи управління Ліцею;
  • кадровий склад Ліцею згідно з ліцензійними умовами;
  • освітні програми та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною Освітньою (освітніми) програмою (програмами);
  • ліцензований обсяг та фактична кількість учнів, які навчаються в Ліцеї;
  • мова освітнього процесу;
  • наявністьвакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);
  • матеріально-технічне забезпечення Ліцею (згідно з ліцензійними умовами);
  • результати моніторингу якості освіти;
  • річний звіт про діяльність Ліцею;
  • правила конкурсного прийому до Ліцею;
  • умови доступності для навчання осіб з особливими освітніми потребами;
  • перелік додаткових освітніх та інших послуг, їхвартість, порядок надання та оплати;
  • кошторис та/або бюджет Ліцею і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих коштів, зокрема з інших джерел, не заборонених законодавством;
  • інформація про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості;
  • інша інформація, що оприлюднюється за рішенням Ліцею або на вимогу законодавства.

6.3.   Інформація та документи, якщо вони не віднесені до категорії інформації з обмеженим доступом, розміщуються для відкритого доступу не пізніше, ніж через десять робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено законодавством.
 
 
VIІ. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА
 
7.1.     Матеріально-технічна база Ліцею включає будівлі, споруди, землю, комунікації, транспортні засоби, обладнаннята інші цінності. Може також включати службове житло.
7.2.   Майно Ліцею перебуває в комунальній власності Калуської міської територіальної громади і закріплено за ним на правах оперативного управління.
7.3.   Здійснюючи право оперативного управління, Ліцей володіє, користується та розпоряджається майном згідно з чинним законодавством, цим Статутом та відповідно до обмежень, встановлених Засновником.
7.4.   Ліцей відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.
7.5.   Вимоги до матеріально-технічної бази Ліцею визначаються відповідними будівельними і санітарно-гігієнічними нормами і правилами, а також типовими переліками обов'язкового навчального та іншого обладнання (зокрема корекційного), навчально-методичних та навчально-наочних посібників, підручників, художньої та іншої літератури.
7.6.   Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна Ліцею проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством.
7.7.   Збитки, завдані Ліцею внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.
7.8.   Держава гарантує безоплатне забезпечення підручниками (зокрема електронними), посібниками всіх учнів та педагогічних працівників у порядку, встановленому законодавством.
7.9.   Утримання та розвиток матеріально-технічної бази Ліцею фінансуються за рахунок коштів Засновника та з інших джерел, не заборонених законодавством.
 
 
VIIІ. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
 
8.1.   Фінансово-господарська діяльність Ліцею здійснюється відповідно до законів України «Про освіту», «Про повнузагальну середню освіту», «Про місцеве самоврядування в Україні», Бюджетного кодексу України та інших нормативно-правових актів, а також цього Статуту.
8.2.   Фінансово-господарська діяльність Ліцею здійснюється на основі кошторису та/або бюджету, що затверджується Засновником з урахуванням пропозицій закладу.
8.3.   Фінансова автономія Ліцею в частині використання бюджетних коштів передбачає самостійне здійснення витрат у межах затверджених кошторисом та/або бюджетом обсягів, зокрема на:
-        формування структури Ліцею та його штатного розпису;
-        виконання Освітньої (освітніх) програми (програм)в повному обсязі;
-        матеріальні витрати, пов'язані з виховною роботою;
-        оплату праці, встановлення доплат, надбавок, винагород, виплату матеріальної допомоги та допомоги на оздоровлення, преміювання, інших видів стимулювання та відзначення працівників;
-        оплату підвищення кваліфікації педагогічних та інших працівників;
-        оплату поточних ремонтних робіт приміщень і споруд;
-        збереження і зміцнення матеріально-технічної бази закладу;
-        укладення відповідно до законодавства цивільно-правових угод (господарських договорів) для забезпечення діяльності закладу.
8.4.   Основне фінансування Ліцею здійснюється з державного та місцевих бюджетів відповідно доБюджетного кодексу України.
8.5.   Додатковими джерелами фінансування можуть бути:
-    доходи від надання платних освітніх та інших послуг;
-    доходи від надання в оренду приміщень, споруд, обладнання;
-    гранти вітчизняних і міжнародних організацій;
-    благодійна допомога відповідно до законодавства про благодійну діяльність та благодійні організації;
-    кошти від реалізації в установленому порядку майна та іншої діяльності (власні надходження);
-    інші джерела фінансування, не заборонені законодавством.
8.6.   Отримані із зазначених джерел кошти належать до доходів бюджету і використовуються Ліцеєм на цілі, визначені Бюджетним кодексом України,відповідно до затвердженого кошторису та/або бюджету закладу.
8.7.   Бюджетне фінансування Ліцею не може зменшуватися або припинятися в разі наявності додаткових джерел фінансування.
8.8.   Бюджетні асигнування на здійснення діяльності Ліцею та позабюджетні кошти не підлягають вилученнюв дохід держави або місцевого бюджету, крім випадків, передбачених чинним законодавством України, і використовуються виключно за призначенням.
8.9.   Доходи Ліцею у вигляді коштів, матеріальних цінностей та нематеріальних активів, одержаних від здійснення або на здійснення діяльності, передбаченої цим Статутом,не вважаються прибутком і звільняються від оподаткування.
8.10. Доходи та майно або їх частини не підлягають розподілу серед працівників (окрім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), керівництва Ліцею та інших пов’язаних з ними осіб. Доходи Ліцею використовуються виключно для фінансування видатків та утримання Ліцею, реалізації мети, завдань та напрямів діяльності, визначених цим Статутом.
8.11. Ліцей може надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України. Учні та їхні батьки можуть отримувати в закладі платні освітні та інші послуги виключно на добровільних засадах. Ліцей не може надавати платні освітні послуги для досягнення учнями результатів навчання (компетентностей), визначених Державними стандартами.
8.12. Ліцей у процесі провадження фінансово-господарської діяльності має право:
-      самостійно розпоряджатися коштами, одержаними від господарської діяльності відповідно до Статуту;
-      користуватися безоплатно земельними ділянками, на яких він розташований;
-      користуватися та розпоряджатися майном відповідно до законодавства та Статуту;
-      розвивати власну матеріальну базу;
-      списувати з балансу в установленому чинним законодавством порядку необоротні активи, які стали непридатними для користування.
8.13. Кошти Ліцею зберігаються на його рахунках у Державній казначейській службі України і знаходяться у повному його розпорядженні. Не використані за звітний період кошти вилученню не підлягають за умови виконання закладом розрахункових показників його розвитку, якщо інше не передбачено законодавством.
8.14. Штатний розпис Ліцею розробляється на основі типових штатних нормативів, затверджених центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки, та затверджується директором за погодженням із Засновником або уповноваженим ним органом (посадовою особою).
8.15. За наявності бюджетних та додаткових коштів для забезпечення ефективного управління освітнім процесом і здійснення якісної науково-методичної роботи до штатного розпису можуть бути введені додаткові посади за рішенням Засновника або уповноваженого ним органу.
8.16. За наявності фінансових можливостей (асигнувань) Засновником додатково можуть виділятися бюджетні кошти на поділ класів на групи для вивчення окремих предметів, на проведення факультативних занять, консультацій, здійснення індивідуального, інклюзивного навчання та для організації позакласної (гуртки, курси тощо), методичної, науково-експериментальної роботи.
8.17. За наявності додаткових коштів на фінансування Ліцею можливе збільшення фонду заробітної плати для індивідуального преміювання працівників.
 
 
IХ. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО
 
9.1.   Ліцей має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки з органами управління освітою та навчальними закладами зарубіжних країн, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.
9.2.   Ліцей, педагогічні працівники та учні можуть брати участь у реалізації міжнародних проектів і програм.
 
 
X. НАГЛЯД (КОНТРОЛЬ) ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЛІЦЕЮ
 
10.1. Державний нагляд (контроль) за діяльністю Ліцею здійснюється відповідно до вимог законодавства.
10.2. Інституційний аудит Ліцею є єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої освіти, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади з забезпечення якості освіти.Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов.
10.3. Громадський нагляд (контроль) за діяльністю Ліцеюздійснюється суб’єктами громадського нагляду (контролю)–громадськими об’єднаннями та іншими інститутами громадянського суспільства, установчими документами яких передбачено діяльність у сфері освіти та/або соціального захисту осіб з інвалідністю, професійними об’єднаннями педагогічних працівників, об’єднаннями учнів, об’єднаннями батьківських комітетів та органами, до яких вони делегують своїх представників. Громадський нагляд (контроль) може проводитися безпосередньо в Ліцеї виключно з дозволу директора, крім випадків, встановлених законодавством.
10.4. Засновник або уповноважений ним орган здійснює контроль за дотриманням Статуту та за фінансово-господарською діяльністю Ліцею.
 
 
XІ. СТВОРЕННЯ, РЕОРГАНІ3АЦІЯ, Л1КВІДАЦІЯ ТА ПЕРЕПРОФІЛЮВАННЯ ЛІЦЕЮ
 
11.1. Рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) Ліцею приймає його Засновник.
11.2. Засновник може утворювати, реорганізовувати та ліквідовувати структурні підрозділи Ліцею, затверджуючи відповідні зміни до Статуту.
11.3. У випадку реорганізації Ліцею його права та обов’язки переходять правонаступникові.
11.4. Ліквідація Ліцею здійснюється ліквідаційною комісією, склад якої визначається Засновником або уповноваженим ним органом.
11.5. Засновник встановлює порядок та визначає строки проведення ліквідації, а також строк для заяви претензій кредиторами, що не може бути меншим, ніж два місяці з дня оголошення про ліквідацію.
11.6. Ліцей вважається реорганізованим або ліквідованим із дня внесення до державного реєстру запису про припинення його діяльності.
11.7. Уразі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) активи повинні бути передані одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховані до доходу бюджету.
11.8. При реорганізації і ліквідації Ліцею працівникам, які звільняються, гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до трудового законодавства України.