ОПИС ДОКУМЕНТУ

Статус:

Прийнятий в цілому

Сесія:

LXXXV

Скликання:

VII

Проголосовано:

В цілому

Рішення:

Прийнято

Дата прийняття:

24.09.2020

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    30
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    2
  • Відсутні
    5

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ ДРУК РІШЕННЯ ПЕРЕГЛЯНУТИ ТЕКСТ ПРОЄКТУ

РІШЕННЯ: № 3485
Про Програму фінансування (відшкодування) комунальному підприємству «Водотеплосервіс» Калуської міської ради різниці між встановленим розміром тарифу на послугу з постачання теплової енергії та розміром фактичних економічно- обґрунтованих витрат на її надання населенню на 2020 рік

УКРАЇНА

КАЛУСЬКА МІСЬКА РАДА

РІШЕННЯ

24.09.2020 № 3485

Про Програму фінансування (відшкодування) комунальному підприємству «Водотеплосервіс» Калуської міської ради різниці між встановленим розміром тарифу на послугу з постачання теплової енергії та розміром фактичних економічно- обґрунтованих витрат на її надання населенню на 2020 рік. м.Калуш
(вісімдесят п’ята сесія сьомого демократичного скликання)

Керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно дост.ст.71,91 Бюджетного кодексу України, враховуючи висновки постійної комісії міської ради з питань соціально-економічного розвитку, бюджету та інвестиційної політики, міська рада

ВИРІШИЛА:

  1. Затвердити Програму фінансування (відшкодування) комунальному підприємству «Водотеплосервіс» Калуської міської ради різниці між встановленим розміром тарифу на послугу з постачання теплової енергії та розміром фактичних економічно-обґрунтованих витрат на її надання населенню на 2020 рік (додається).

2. Визначити управління житлово-комунального господарства міської ради (Юрій Рекунов) головним розпорядником і виконавцем Програми.

3. Управлінню житлово-комунального господарства міської ради (Юрій Рекунов) в кінці поточного року звітувати на сесії міської ради про хід виконання Програми фінансування (відшкодування) комунальному підприємству «Водотеплосервіс» Калуської міської ради різниці між встановленим розміром тарифу на послугу з постачання теплової енергії та розміром фактичних економічн- обґрунтованих витрат на її надання населенню на 2020 рік.

4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови Руслану Вайду та постійну комісію міської ради з питань соціально-економічного розвитку, бюджету та інвестиційної політики.

Міський голова                            Ігор Матвійчук

Затверджено

рішення міської ради

24.09.2020 № 3485

Секретар міської ради

______Роман Боднарчук

Програма

фінансування (відшкодування ) комунальному підприємству

«Водотеплосервіс» Калуської міської ради

різниці між встановленим розміром тарифу на послугу з постачання теплової енергії та розміром фактичних економічно-обґрунтованих витрат на її надання населенню на 2020 рік.

Замовник Програми
Управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради
Юрій Рекунов _____________
(підпис)
Керівник Програми
Заступник міського голови
Руслана Вайда _____________
(підпис)

Паспорт

Програми фінансування (відшкодування ) комунальному підприємству

«Водотеплосервіс» Калуської міської ради різниці між встановленим розміром тарифу на послугу з постачання теплової енергії та розміром фактичних економічно-обґрунтованих витрат на її надання населенню на 2020 рік.

  1. Ініціатор розроблення програми (замовник): Управління житлово-комунального
    господарства Калуської міської ради
  2. Розробник програми: Управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради
  3. Співрозробники програми: Виконавчий комітет Калуської міської ради
  4. Відповідальний виконавець програми: Управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради
  5. Учасники програми: Управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради, комунальне підприємство «Водотеплосервіс» Калуської міської ради, виконавчий комітет Калуської міської ради.
  6. Термін реалізації програми: ІV квартал 2020 рік
  7. Обсяги фінансування програми (тис.грн.): 3 364,0 тис.грн.
    Роки Обсяги фінансування, тис.грн.
    Всього в т.ч. за джерелами фінансування
    обласний бюджет міський бюджет інші джерела
    2020 3364 ,00 - 3 364,00 -
  8. Очікувані результати виконання програми:
    Виконання передбачених Програмою обсягів видатків дасть можливість забезпечити беззбиткову роботу комунального підприємства «Водотеплосервіс» та надання населенню міста якісних послуг з постачання теплової енергії.
  9. Термін проведення звітності: щоквартально

Замовник програмиЮ.І.Рекунов _____________

(П.І.Б) (підпис)

Керівник програми _Р.Б.Вайда_ _____________

(П.І.Б) (підпис)

Програма

фінансування (відшкодування ) комунальному підприємству

«Водотеплосервіс» Калуської міської ради різниці між встановленим розміром тарифу на послугу з постачання теплової енергії та розміром фактичних економічно-обґрунтованих витрат на її надання населенню на 2020 рік.

(далі – Програма)

І. Загальні положення

Виконавчі органи міської ради, керуючись Господарським кодексом України, Бюджетним кодексом України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» уповноважені здійснювати управління та контроль за діяльністю підприємств, установ та організацій, що перебувають у їх підпорядкуванні.

2. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямовані заходи Програми

Прийняття Програми зумовлено тим, що виконавчий комітет міської ради, з метою зменшення фінансового навантаження на одержувачів житлово-комунальних послуг у місті Калуш, які отримують на сім'ю незначний сукупний дохід і разом з цим не мають права на одержання житлових субсидій, затвердив тарифи комунальному підприємству у розмірі, нижче економічно-обґрунтованих витрат на виробництво (надання) таких послуг, що призводить до отримання збитків та погіршення фінансового стану виробника та надавача послуг, а саме: КП « Водотеплосервіс».

Згідно із ст. 7 Бюджетного кодексу України та ст. 61 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого самоврядування мають право самостійно визначати напрями використання бюджетних коштів відповідно до законодавства України.

Відповідно до п. 5, 21 ст. 91 Бюджетного кодексу України місцеві бюджети можуть здійснювати видатки на програми розвитку житлово-комунального господарства та благоустрою населених пунктів та інші програми, пов’язані з виконанням власних повноважень.

Пунктами статті 3 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 № 2189-VІІI (далі – Закон № 2189-VІІI) (зі змінами від 07.06.2018 №2454-VIII «Про внесення змін до розділу IV «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» щодо термінів застосування фінансових санкцій за порушення законодавства у сфері комерційного обліку теплової енергії та водопостачання та до розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про житлово-комунальні послуги» щодо уточнення порядку введення в дію Закону»), який введений в дію з 01.05.2019 року, визначено, що державна політика у сфері житлово-комунальних послуг ґрунтується на принципах, а саме:

- п.1 - забезпечення раціонального використання наявних ресурсів та сталого розвитку населених пунктів;

- п.2 - створення та підтримання конкурентного середовища при виробленні та наданні житлово-комунальних послуг, забезпечення контролю у сфері діяльності природних монополій;

- п. 3 - забезпечення функціонування підприємств, установ та організацій, що виробляють, виконують та/або надають житлово-комунальні послуги, на умовах самофінансування, досягнення рівня економічно обґрунтованих витрат на виробництво таких послуг;

- п. 4 - регулювання цін/тарифів на житлово-комунальні послуги у випадках, визначених законом, з урахуванням досягнутого рівня соціально-економічного розвитку, природних особливостей відповідного регіону та технічних можливостей.

Підпунктом 2 п.3 ст.4 Закону № 2189-VІІI визначено, що до повноважень органів місцевого самоврядування належать встановлення цін/тарифів на комунальні послуги.

Статтею 15 Закону України «Про ціни і ціноутворення» Кабінет Міністрів України визначено, що органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які встановили державні регульовані ціни на товари в розмірі, нижчому від економічно обґрунтованого розміру, зобов’язані відшкодувати суб’єктам господарювання різницю між такими розмірами за рахунок коштів відповідних бюджетів.

Установлення Кабінетом Міністрів України, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування державних регульованих цін на товари в розмірі, нижчому від економічно обґрунтованого розміру, без визначення джерел для відшкодування різниці між такими розмірами за рахунок коштів відповідних бюджетів, не допускається і може бути оскаржено в судовому порядку.

Статтею 1 Закону України «Про теплопостачання» визначено, що тариф (ціна) на теплову енергію – грошовий вираз витрат на виробництво, транспортування, постачання одиниці теплової енергії (1 Гкал) з урахуванням рентабельності виробництва, інвестиційної та інших складових.

При цьому, статтею 20 цього Закону України визначено наступне:

- тарифи на теплову енергію повинні забезпечувати відшкодування всіх економічно обґрунтованих витрат на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії;

- тарифи повинні враховувати собівартість теплової енергії і забезпечувати рентабельність суб’єкта господарювання;

- встановлення тарифів на теплову енергію нижче розміру економічно обґрунтованих витрат на її виробництво, транспортування та постачання не допускається.

Постановою Кабінету Міністрів України від 01 червня 2011 р. № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги» затверджено Порядок формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води.

Відсутність відшкодовування витрат комунальному підприємству «Водотеплосервіс» в розмірі різниці між фактичними витратами та нарахуваннями за надані послуги відповідно до діючих тарифів, ставить під загрозу стабільність забезпечення населення житлово-комунальними послугами належної якості, і може призвести до:

- припинення або суттєвого обмеження надання цих послуг;

- збільшення заборгованості за спожиту електроенергію і інші товарно-матеріальні цінності;

- виникнення заборгованості із заробітної плати;

- нарахування підприємствам штрафних санкцій і пені за несвоєчасні і неповні розрахунки за енергоносії та несвоєчасну оплату податкових зобов’язань.

Таким чином, виділення коштів з міського бюджету на відшкодування різниці між розміром тарифу на послугу з постачання теплової енергії та розміром економічно-обґрунтованих витрат на їх надання населенню для КП «Водотеплосервіс» у 2020 році є найбільш реальним джерелом забезпечення фінансової діяльності даного підприємства в період встановлення тарифів у розмірі меншому, ніж економічно обґрунтований, та на період до встановлення нових тарифів.

Враховуючи вищезазначене, відшкодування міською радою різниці між розміром тарифу на послуги з постачання теплової енергії та розміром економічно обґрунтованих витрат на їх надання можливе за рахунок коштів міського бюджету за умови прийняття відповідної Програми.

Для відображення видатків на відшкодування різниці в тарифах Типовою програмною класифікацією видатків та кредитування місцевих бюджетів, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20 вересня 2017 року
№ 793 «Про затвердження складових програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів» зі змінами передбачено код програмної класифікації видатків 6071 «Відшкодування різниці між розміром ціни (тарифу) на житлово-комунальні послуги, що затверджувалися або погоджувалися рішенням місцевого органу виконавчої влади та органу місцевого самоврядування, та розміром економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво (надання)».

Ця Програма розроблена з дотриманням вимог Бюджетного кодексу України, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про житлово-комунальні послуги», «Про теплопостачання», постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 №869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги».

3. Мета та завдання Програми

Прийняття даної Програми має за мету:

- прогнозування та виділення з міського бюджету коштів для відшкодування різниці між розміром тарифу та розміром економічно обґрунтованих витрат на їх надання;

- забезпечення беззбиткової діяльності КП «Водотеплосервіс» відповідно до вимог чинного законодавства України;

- збереження якості послуг з постачання теплової енергії населенню міста;

- забезпечення своєчасного розрахунку за надані послуги;

- гарантування своєчасної сплати за природний газ, електроенергію, податків, зборів та інших платежів для належного виконання зобов’язань роботодавця перед працівниками КП «Водотеплосервіс» з оплати праці. 

Основними завданнями Програми є:

- надання фінансової підтримки КП «Водотеплосервіс», що надає послуги у місті Калуш з постачання теплової енергії за тарифами, затвердженими рішенням виконавчого комітету Калуської міської ради, які є нижчими від економічно обґрунтованих витрат на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання;

- сприяння стабільній роботі КП «Водотеплосервіс» покращенню його матеріально-технічної бази;

- підвищення якості послуг, які надаються населенню міста.

  4. Напрямки діяльності та заходи Програми

Перелік напрямів, завдань і заходів:

Назва напряму (пріоритетні завдання) Заходи програми Строк виконання Виконавці Очікуваний результат
Сприяння розвитку та беззбиткового функціонування КП «Водотеплосервіс» Відшкодування різниці між встановленим розміром тарифу на послугу з постачання теплової енергії та розміром фактичних економічно- обґрунтованих витрат на їх надання IV квартал 2020 року Управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради, КП «Водотеплосервіс» Забезпечення беззбиткової роботи КП «Водотеплосервіс», надання населенню міста якісних послуг з постачання теплової енергії

5. Фінансове забезпечення Програми

Фінансове забезпечення Програми здійснюється за рахунок коштів бюджету міста Калуш, у межах сум, затверджених на відшкодування різниці між встановленим розміром тарифу на послугу з постачання теплової енергії та розміром фактичних економічно-обґрунтованих витрат на їх надання на відповідний бюджетний рік.

Фактичне відшкодування різниці в тарифах на послугу з постачання теплової енергії для КП «Водотеплосервіс» проводиться відповідно до вимог «Порядку та умов відшкодування різниці між встановленим розміром тарифу на послугу з постачання теплової енергії та розміром економічно-обґрунтованих витратна її надання населенню».

КП «Водотеплосервіс» щоквартально до 30 числа наступного за звітним періодом готує розрахунки на відшкодування витрат із різниці між затвердженим розміром тарифу на послугу з постачання теплової енергії та розміром фактичних економічно-обґрунтованих витрат на її надання за фактичними обсягами споживання, та подає їх на розгляд балансової комісії для визначення різниці в тарифах на постачання теплової енергії надану населенню.

Джерела фінансування Обсяг фінансування, тис. грн. IV квартали 2020 року
бюджет міста 3364 ,00 3364 ,00
УСЬОГО: 3364 ,00 3364 ,00

6. Контроль за виконанням Програми

Загальний контроль за виконанням Програми здійснює заступник міського голови.

Організацію виконання Програми здійснюють виконавчі органи міської ради.