ОПИС ДОКУМЕНТУ

Статус:

Прийнятий в цілому

Сесія:

XIV

Скликання:

VIII

Проголосовано:

В цілому

Рішення:

Прийнято

Дата прийняття:

17.06.2021

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    24
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    2
  • Відсутні
    13

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ ДРУК РІШЕННЯ ПЕРЕГЛЯНУТИ ТЕКСТ ПРОЄКТУ

РІШЕННЯ: № 570
Про звернення Калуської міської ради до Голови Верховної Ради України та Прем’єр-міністра України щодо виділення коштів на виплату щорічної  разової допомоги до 5 Травня

УКРАЇНА

КАЛУСЬКА МІСЬКА РАДА

РІШЕННЯ

17.06.2021 570

Про звернення Калуської міської ради до Голови Верховної Ради України та Прем’єр-міністра України щодо виділення коштів на виплату щорічної разової допомоги до 5 Травня м.Калуш
(чотирнадцята позачергова сесія
восьмого демократичного скликання)

Відповідно ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою посилення соціального захисту населення, враховуючи рекомендації постійних комісій міської ради, міська рада

ВИРІШИЛА:

  1. Схвалити і направити звернення Калуської міської ради до Голови Верховної Ради України та Прем’єр-міністра України (додається).
  2. Контроль за виконанням рішення покласти на першого заступника міського голови Мирослава Тихого.
 

Секретар міської ради                                                                                                                       Віктор Гільтайчук

Голові Верховної Ради України

Дмитру Разумкову

Прем’єр - міністру України

Денису Шмигалю

ЗВЕРНЕННЯ

про виділення коштів на виплату щорічної разової грошової допомоги до 5 Травня ветеранам війни і жертвам нацистських переслідувань в розмірах згідно чинного законодавства

У зв`язку з прийняттям Конституційним Судом України рішення від 27.02.2020 у справі 1-247/2018(3393/18) та визнанням таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним), окремого положення пункту 26 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України у частині, яка передбачає, що норми і положення  статей 12, 13, 14, 15 та 16 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевого бюджетів та бюджетів фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування, статті 12, 13, 14, 15 та  16  Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» мають діяти та застосовуватись у редакції Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» від 25.12.1998 № 367-XIV(далі – Закон України).

Проте, 08 квітня 2021 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову № 325 «Про деякі питання виплати разової грошової допомоги, передбаченої Законами України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” і “Про жертви нацистських переслідувань” (далі - Постанова), якою затвердив Порядок використання коштів державного бюджету, передбачених для виплати щорічної разової грошової допомоги ветеранам війни і жертвам нацистських переслідувань, та визначив розмір разової грошової допомоги до 5 Травня у 2021 році, який є відмінний від розміру допомоги визначеному Законом від 25.12.1998 № 367-XIV.

Для виплати такої допомоги для ветеранів міста Калуша надійшли кошти на загальну суму 1809,3 тис.грн. згідно постанови КМУ. І це незважаючи на те, що управлінням соціального захисту населення Калуської міської ради 13.04.2021 була надана заявка до департаменту соціальної політики Івано-Франківської ОДА про потребу в коштах на виплату допомоги, в розмірах передбачених Законом України на загальну суму 10893,2 тис.грн.

Згідно з частиною третьою статті 113 Конституції України Кабінет Міністрів України у своїй діяльності керується Конституцією та законами України.

У випадку суперечності норм підзаконного акта нормам закону слід застосовувати норми закону, оскільки він має вищу юридичну силу.

Вища юридична сила закону полягає у тому, що всі підзаконні нормативно-правові акти приймаються на основі законів та за своїм змістом не повинні суперечити їм. Підпорядкованість таких актів законам закріплена у положеннях Конституції України. Це, зокрема зазначено і в листі Міністерства юстиції України від 30.01.2009 № Н-35267-18 «Щодо порядку застосування нормативно-правових актів у разі існування неузгодженості між підзаконними актами».

З початку 2021 року до управління соціального захисту населення Калуської міської ради надходять масові звернення ветеранів війни з питанням виплати разової грошової допомоги до 5 травня за 2020-2021 роки, у розмірі відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

На даний час суди усіх інстанцій приймають рішення, які зобов’язують місцеві управління соціального захисту населення призначити і виплатити суми допомоги у розмірі, передбаченому Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», управління ж не можуть дані рішення виконати, оскільки відсутнє належне фінансування коштів Державного бюджету. У зв’язку із цим можливі блокування рахунків управління. Зазначене призводить до критичної ситуації в громадах та унеможливлює здійснення видатків по незахищених платежах, зокрема, відшкодування пільгових перевезень, оплати послуг з професійної адаптації ветеранів війни, оплати допомоги з тимчасової непрацездатності працівникам управління, організації діяльності управління соціального захисту населення, як органу місцевого самоврядування. Також, оскільки управління не можуть виконати рішення судів, то зобов’язані сплатити до державного бюджету за рахунок коштів місцевого бюджету за кожну справу виконавчий збір в розмірі 4-х мінімальних заробітних плат (на даний час 24 000 грн.), витрати виконавчого провадження в розмірі близько 200 грн., витрати на правничу допомогу в розмірі приблизно 2000 грн., судового збору, зокрема, за подачу апеляційних та касаційних скарг. Тобто вартість однієї такої справи у зв’язку з бездіяльністю держави для органів місцевого самоврядування становить не менше 26,0 тис.грн. Якщо усі отримувачі допомоги звернуться до суду, то витрати з місцевого бюджету Калуської міської територіальної громади становитимуть тільки 32 544,0 тис.грн. зі сплати виконавчого збору. Зазначені витрати повинні фінансуватись за рахунок коштів державного бюджету, оскільки відповідно до стаття 142 Конституції України витрати органів місцевого самоврядування, що виникли внаслідок рішень органів державної влади, компенсуються державою, що також передбачено вимогами статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування» .

Враховуючи вищевикладене, просимо:

  • Виділити з Державного бюджету України кошти в сумі 9083,9 тис.грн., для виплати недоплачених у 2021 році сум разової грошової допомоги до 5 Травня, як різницю між потребою в коштах та фактично отриманими сумами;
  • Забезпечити виконання рішень суду з цих питань за державними програмами за рахунок коштів Державного бюджету України, зокрема сплати виконавчого збору, витрат на правничу допомогу;
  • Звільнити органи місцевого самоврядування у справах, пов’язаних із виконанням завдань у сфері соціального захисту по державних програмах, від сплати виконавчого та судового збору.

Прийнято на 14позачерговій сесії

восьмого демократичного скликання 17.06.2021 року