ОПИС ДОКУМЕНТУ

Статус:

Прийнятий в цілому

Сесія:

LVIII

Скликання:

VIII

Проголосовано:

В цілому

Рішення:

Прийнято

Дата прийняття:

21.12.2023

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    30
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    1
  • Відсутні
    8

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ ДРУК РІШЕННЯ ПЕРЕГЛЯНУТИ ТЕКСТ ПРОЄКТУ

РІШЕННЯ: № 2840
Про нову редакцію Статуту комунальної установит «Інклюзивно-ресурсний центр Калуської міської ради»

УКРАЇНА
КАЛУСЬКА  МІСЬКА  РАДА
РІШЕННЯ
21.12.2023     №   2840
 Про нову редакцію Статуту
комунальної установи
«Інклюзивно-ресурсний центр
 Калуської міської ради»
 
 
м.Калуш
(п’ятдесят восьма сесія восьмого
демократичного скликання)
 
 
Відповідно до ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», керуючись постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2022 р. № 493«Про внесення змін до Положення про інклюзивно-ресурсний центр», для приведення у відповідність до постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 № 228 «Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ», враховуючи рекомендації постійної комісії міської ради з питань гуманітарної роботи, законності та антикорупційної політики, міська рада
 
ВИРІШИЛА:
 
1. Затвердити нову редакцію Статуту комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр Калуської міської ради» (додається).
2. Директору комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр Калуської міської ради» (Світлана Юрчак) провести державну реєстрацію Статуту відповідно до законодавства.
3. Рішення міської ради від 25.11.2021 року № 1014 «Про нову редакцію Статуту комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр Калуської міської ради» визнати таким, що втратило чинність.
4. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів міської ради Надію Гуш.
 
 
 
Міський голова                                                      Андрій НАЙДА
 ЗАТВЕРДЖЕНО
                                                                              рішення   міської ради
                                                                               21.12.2023 №  2840
Секретар міської ради
 
            Віктор ГІЛЬТАЙЧУК
 
СТАТУТ
 
КОМУНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ (УСТАНОВИ, ЗАКЛАДУ)
«ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР
КАЛУСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ»
 (нова редакція)
 
 
 
Калуш
2023

 
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
 
1.1. КОМУНАЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ (УСТАНОВА, ЗАКЛАД) «ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР КАЛУСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ» (далі – ІРЦ) є комунальною установою Калуської міської ради,утвореним з метою забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти.
Повне найменування українською мовою: КОМУНАЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ (УСТАНОВА, ЗАКЛАД) «ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР КАЛУСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ».
Скорочене найменування українською мовою: ІРЦ.
1.2. Засновником ІРЦ є Калуська міська рада (код в ЄДРПОУ 33578261) (далі – Засновник), уповноваженим органом є Управління освіти Калуської міської ради (02143459) (далі – Уповноважений орган). Департамент освіти та науки Івано-Франківської обласної державної адміністрації здійснює координацію діяльності ІРЦ, контроль за дотриманням ним актів законодавства, Положення про ІРЦта цього Статуту.
1.3. ІРЦ може мати у своїй структурі філію (філії). ІРЦ може організовувати власну діяльність з використанням мобільного інклюзивно-ресурсного центру.
1.4. ІРЦ у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законами України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”, “Про професійну (професійно-технічну) освіту”, “Про фахову передвищу освіту”, “Про вищу освіту”, “Про дошкільну освіту”, іншими актами законодавства, Положенням про інклюзивно-ресурсний центр затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 р. № 545, актами Засновника та Уповноваженого органу.
Інклюзивно-ресурсний центр провадить діяльність з урахуванням таких принципів, як повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей, дотримання найкращих інтересів дитини, недопущення дискримінації та порушення прав дитини, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомча співпраця. наказів управління освітита цим Статутом.
1.5. Юридична адреса ІРЦ: вулиця Підвальна, будинок 16, місто Калуш, Івано-Франківська область, 77300.
1.6. Режим роботи ІРЦ.
ІРЦ працює за п’ятиденним робочим тижнем у режимі повного робочого дня. Вихідні дні – субота, неділя, святкові. Щоденний графік роботи центру:
- початок роботи – 8.00.
- закінчення роботи – 17.15 (п’ятниця – 16.00).
1.7. ІРЦ є юридичною особою, що утворюється як бюджетна установа, має печатку і штампи, бланки встановленого зразка, може мати самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства.
1.8. При зміні юридичної адреси ІРЦ зобов’язаний повідомити про це орган, що здійснив державну реєстрацію та інші зацікавлені органи у визначений законодавством термін.
1.9. ІРЦ є неприбутковою установою та не має на меті отримання доходів.
Доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання ІРЦ, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених Статутом.
Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників, членів ІРЦ, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
ІІ. МЕТА ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ
 
2.1. ІРЦє установою, що утворюється з метою забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи (далі – комплексна оцінка) та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.
2.2. ІРЦ надає послуги дітям з особливими освітніми потребами, які проживають (навчаються) у Калуській міській територіальній громаді за умови подання відповідних документів.
У разі обслуговування дітей з особливими освітніми потребами з інших адміністративно-територіальних одиниць або територіальних громад ІРЦ не пізніше 15 числа наступного місяця з дня їх звернення інформує про них Засновника та Уповноважений орган. У такому разі діяльність інклюзивно-ресурсних центрів організовується в одній із форм співробітництва, визначених Законом України “Про співробітництво територіальних громад”.
2.3. Основними завданнями ІРЦ є:
2.3.1 проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб;
2.3.2 надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи;
2.3.3 консультування батьків, інших законних представників особи з особливими освітніми потребами щодо особливостей її розвитку;
2.3.4 забезпечення участі педагогічних працівників ІРЦ:
     - у діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами;
    - у семінарах, тренінгах, майстер-класах для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, обміну досвідом тощо;
2.3.5 залучення (у разі потреби) педагогічних працівників ІРЦ під час засідань психолого-педагогічного консиліуму у спеціальних закладах загальної середньої освіти;
2.3.6 надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг дітям з особливими освітніми потребами:
     - дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти;
    -  дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу;
2.3.7 визначення потреби в асистенті учня та/або супроводі дитини з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі (групі);
2.3.8 визначення категорії (типу) особливих освітніх потреб (труднощів), ступеня їх прояву та рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти;
2.3.9 надання консультативної, психологічної допомоги батькам, іншим законним представникам осіб з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей та підвищення обізнаності щодо організації їх навчання і виховання;
2.3.10 інформування громади про діяльність ІРЦ та взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями тощо;
2.3.11 ведення обліку осіб, які звернулися до ІРЦ, шляхом формування їх електронного переліку в АС «ІРЦ»;
2.3.12 підготовка звітної та аналітичної інформації про результати діяльності ІРЦ;
2.3.13 у період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) додатковими завданнями інклюзивно-ресурсного центру є:
2.3.13.1 проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб з особливими освітніми потребами, які вимушені змінити своє місце проживання (перебування) та:
- зараховані в інклюзивні класи (групи) закладів освіти і не отримують додаткових психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг за місцем навчання;
- здобувають освіту з використанням технологій  дистанційного навчання, але не отримують корекційно-розвиткових або психолого-педагогічних послуг за місцем навчання внаслідок особливостей психофізичного розвитку;
 2.3.13.2 надання інформації батькам (іншим законним представникам) особи з особливими освітніми потребами, які переїхали на тимчасове місце проживання в межах України, про заклади освіти, в яких можна продовжити здобуття освіти та можливість отримання психологічної, соціальної та іншої допомоги;
2.3.14 інші функції, що випливають з покладених на ІРЦ завдань.
2.4. ІРЦ провадить діяльність з урахуванням таких принципів, як повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей, дотримання найкращих інтересів дитини, недопущення дискримінації та порушення прав дитини, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомча співпраця.
 
ІІІ. ПРАВОВИЙ СТАТУС
 
3.1. ІРЦ є юридичною особою публічного права.
3.2. ІРЦ користується закріпленим за ним майном на праві оперативного управління.
3.3. ІРЦ здійснює господарську діяльність.
3.4. Збитки, завдані ІРЦ внаслідок виконання рішень органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, які було визнано судом неконституційними або недійсними, підлягають відшкодуванню зазначеними органами добровільно або за рішенням суду.
3.5. Для здійснення господарської діяльності ІРЦ залучає і використовує матеріально-технічні, фінансові, трудові та інші види ресурсів, використання яких не заборонено законодавством.
3.6. Засновник не відповідає за зобов'язаннями ІРЦ, а ІРЦ не відповідає за зобов'язаннями Засновника.
3.7. ІРЦ має право укладати угоди, набувати майнові та особисті немайнові права, нести обов'язки, бути особою, яка бере участь у справі, що розглядається в судах України, міжнародних та третейських судах.
 
 
IV. ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОВЕДЕННЯ КОМПЛЕКСНОЇ ОЦІНКИ
 
4.1. Комплексна оцінка, у тому числі повторна, проводиться:
за письмовим (або он-лайн, використовуючи автоматизовану систему інклюзивно-ресурсних центрів (далі - АС “ІРЦ”) зверненням (заявою) до ІРЦ батьків (одного з батьків) або інших законних представників особи з особливими освітніми потребами, особи, яка подала заяву відповідно до частини четвертої статті 4 Закону України “Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб”, яка досягла 14 років (за погодженням із батьками, іншими законними представниками), органів опіки та піклування (для дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування (у разі непризначення законного представника у відповідному до законодавства порядку), повнолітньої особи (далі - заявники).
4.2. Усі письмові звернення (заяви) до ІРЦ щодо проведення комплексної оцінки невідкладно фіксуються в АС “ІРЦ”. У разі звернення до ІРЦ щодо проведення комплексної оцінки однієї і тієї самої особи воно фіксується як повторне.
4.3. Перед проведенням комплексної оцінки директор ІРЦ або уповноважені ним працівники проводять первинний прийом заявників, визначають час, місце та дату проведення комплексної оцінки та встановлюють наявність у них таких документів:
- документи, що посвідчують особу заявників;
- свідоцтво про народження дитини;
- інші документи, що посвідчують особу, якій проводитиметься комплексна оцінка;
У період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) можуть надаватися копії документів, що посвідчують особу дитини, особу батьків (інших законних представників) дитини, повнолітньої особи, свідоцтва про народження дитини або пред’являтися документи з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія).
У разі проведення комплексної оцінки особи з інвалідністю до звернення (заяви) до ІРЦ щодо проведення комплексної оцінки додається її індивідуальна програма реабілітації.
4.4. ІРЦ проводить комплексну оцінку не пізніше ніж протягом місяця з моменту подання звернення (заяви).
У період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) для дітей, які переїхали на тимчасове місце проживання, комплексна оцінка проводиться протягом тижня з моменту подання звернення (заяви).
4.5. У разі коли особа з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:
- психолого-педагогічна характеристика особи  із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного закладу освіти;
- зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для осіб, які здобувають загальну середню освіту), малюнки,інші результати навчання, виховання та розвитку особи;
- документи щодо додаткових обстежень особи;
- копія протоколу засідання команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами із зазначенням потреби щодо продовження тривалості здобуття освіти.
4.6. У разі коли особі з особливими освітніми потребами вже надавалися психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги, до ІРЦ подаються:
- попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;
- висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку.
4.7. ІРЦ можуть проводити комплексну оцінку, у тому числі повторну, за місцем навчання та/або проживання (перебування) особи. Графік проведення комплексної оцінки обов’язково погоджується з керівником відповідного закладу освіти, закладу охорони здоров’я та батьками (одним з батьків) або законними представниками дитини за два тижні до початку її проведення.
Для осіб, які мають освітні труднощі тяжкого та найтяжчого ступеня прояву; відповідно до індивідуальної програми реабілітації особи з інвалідністю потребують індивідуального догляду та супроводу; перебувають на довготривалому лікуванні та/або реабілітації в закладах охорони здоров’я комплексна оцінка проводиться за місцем їх проживання (перебування) .
Для здобувачів освіти комплексна оцінка проводиться з обов’язковим спостереженням та додатковим збором інформації фахівцями ІРЦ про особливості навчання особи в закладі освітита/або за місцем її проживання (перебування), в тому числі тимчасового у період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду), консультацій з педагогічними працівниками закладу освіти щодо розроблення її індивідуальної освітньої траєкторії, індивідуальної програми розвитку, необхідності модифікації/адаптації освітньої програми (навчальних предметів), особливостей організації освітнього середовища, рекомендацій з надання психолого-педагогічних,  корекційно-розвиткових послуг тощо. Для цього фахівці ІРЦ за заявою заявників виїжджають на місце навчання особи з особливими освітніми потребамита/або місця проживання (перебування), в тому числі тимчасового місця проживання (перебування) у період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду).
У разі необхідності додаткової медичної діагностики від інших вузькопрофільних спеціалістів за погодженням із заявниками строк проведення комплексної оцінки може бути продовжено, але не більше як до 30 календарних днів з моменту подання ними письмової заяви.
4.8. Під час проведення комплексної оцінки фахівці ІРЦ повинні створити атмосферу довіри та доброзичливості, враховувати фізичний, психологічний та емоційний стан особи, індивідуальні особливості її розвитку, вік, місце проживання, мову спілкування тощо.
4.9. Участь батьків (одного з батьків) або законних представників особи у проведенні комплексної оцінки є обов’язковою.
4.10. Комплексна оцінка проводиться фахівцями ІРЦ індивідуально за такими напрямами:
- оцінка фізичного розвитку особи;
- оцінка мовленнєвого розвитку особи;
- оцінка когнітивної сфери особи;
- оцінка емоційно-вольової сфери особи;
- оцінка освітньої діяльності особи.
За потреби під час комплексної оцінки може використовуватись інформація про стан здоров’я особи та результати медичної діагностики вузькопрофільних спеціалістів, яку надають заявники (за бажанням).
4.11. Метою проведення оцінки фізичного розвитку особи є визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо, а також його впливу на фізичну та рухливу активність особи, її освітню діяльність. За результатами оцінки визначаються потреби і надаються рекомендації, у тому числі щодо облаштування освітнього середовища (простору), адаптації/модифікації навчальних програм.
4.12. Оцінка мовленнєвого розвитку  особи проводиться з метою визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури,  а також його впливу на опанування навчальних програм, розвиток комунікативних навичок тощо. За результатами оцінки визначаються потреби і надаються рекомендації, у тому числі щодо адаптації/модифікації навчальних програм, застосування корекційно-розвиткового складника в освітніх програмах.
4.13. Оцінка когнітивної сфери особи проводиться з метою визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага, а також їх впливу на освітню діяльність. За результатами оцінки визначаються потреби і надаються рекомендації, у тому числі щодо адаптації/модифікації навчальних програм, застосування корекційно-розвиткового складника в освітніх програмах.
4.14. Оцінка емоційно-вольової сфери особи проводиться з метою виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин, психологічного стану особи, а також їх впливу на освітню діяльність. За результатами оцінки визначаються потреби і надаються рекомендації, у тому числі для фахівців, що надають корекційно-розвиткові та психолого-педагогічні послуги, для практичного психолога та соціального педагога закладу освіти.
4.15. Оцінка освітньої діяльності проводиться за всіма напрямками з урахуванням критеріїв формування вмінь та навичок, впливу встановлених особливих освітніх потреб на рівень сформованості знань, умінь, навичок відповідно до вікових особливостей особи, у тому числі оцінка умінь, навичок, інтересів, важливих для вибору професії (для осіб з особливими освітніми потребами, які здобуватимуть професійну (професійно-технічну), фахову передвищу, вищу освіту).
4.16. У разі потреби фахівці ІРЦ можуть проводити комплексну оцінку за іншими напрямами, зокрема визначення рівня соціальної адаптації, взаємовідносин з однолітками, дорослими.
4.17. Результати комплексної оцінки оформлюються в електронному вигляді, зберігаються в ІРЦ та надаються батькам (одному з батьків) або законним представникам особи за письмовим зверненням.
Інформація про результати комплексної оцінки є конфіденційною. Обробка та захист персональних даних осіб в ІРЦ здійснюється відповідно до вимог Закону України “Про захист персональних даних”.
4.18. Узагальнення результатів комплексної оцінки здійснюється на засіданні фахівців ІРЦ, які її проводили, в якому мають право брати участь батьки (один з батьків) або законні представники особи з особливими освітніми потребами.
За результатами комплексної оцінки:
- визначаються наявність чи відсутність у особи особливих освітніх потреб та у разі їх наявності зазначається категорія (категорії) (тип (типи) її особливих освітніх потреб (труднощів);
- визначаються напрями, рівень та обсяг підтримки особи з особливими освітніми потребами в освітньому процесі, у тому числі обсяг психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, які надаються особам з особливими освітніми потребами в закладах освіти (для особи з інвалідністю - з урахуванням індивідуальної програми реабілітації);
- надаються рекомендації щодо складення, виконання, коригування індивідуальної програми розвитку в частині надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, змісту, форм та методів навчання відповідно до потенційних можливостей особи,створення належних умов для навчання залежно від порушення розвитку осіб з особливими освітніми потребами (доступність приміщень, особливості облаштування робочого місця, використання технічних засобів тощо);
- надаються рекомендації щодо надання підтримки в освітньому процесі для дітей, які зазнали психологічної травми.
4.19. За результатами засідання складається висновок про комплексну оцінку.
4.20. Фахівці ІРЦ зобов’язані ознайомити батьків (одного з батьків) або законних представників особи з особливими освітніми потребами з висновком про комплексну оцінку, необхідністю створення умов для навчання та надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг у закладах освіти (у разі здобуття особою дошкільної чи загальної середньої освіти).
4.21. Комплексна оцінка з підготовкою відповідного висновку проводиться протягом 10 робочих днів.
У період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) комплексна оцінка з підготовкою відповідного висновку проводиться протягом п'яти робочих днів.
4.22. Висновок про комплексну оцінку надається батькам (одному з батьків) або законним представникам особи з особливими освітніми потребами, за заявою яких (якого) її проведено, у двох примірниках, один з яких подається батьками (законними представниками) особи до закладу освіти.
Також висновок про комплексну оцінку може надаватися особі, якою подано заяву відповідно до частини четвертоїстатті 4 Закону України “Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб”.
4.23. Висновок про комплексну оцінку зберігається в АС «ІРЦ».
4.24. У разі встановлення фахівцями ІРЦ наявності у особи особливих освітніх потреб висновок про комплексну оцінку є підставою для:
- забезпечення інклюзивного навчання (утворення інклюзивної групи чи класу), складення для неї індивідуальної програми розвитку та надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг згідно з визначеним рівнем підтримки відповідно до законодавства;
- зарахування особи з особливими освітніми потребами до закладів спеціальної освіти (з урахуванням особливостей розвитку особи відповідно до профілю (напряму) спеціальної школи або навчально-реабілітаційного центру);
- зарахування до спеціальних груп чи класів (з урахуванням особливостей розвитку особи);
- складення індивідуальної програми розвитку для осіб з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту за формою педагогічного патронажу.
4.25. Комплексна оцінка може проводитися перед зарахуванням особи з особливими освітніми потребами до закладу дошкільної або загальної середньої освіти. З метою створення у такому закладі умов для навчання особи її батьки (один з батьків) або законні представники звертаються до ІРЦ за шість місяців до початку навчального року.
Перед проведенням комплексної оцінки батьки (один з батьків) або законні представники особи можуть звернутися до закладу освіти, який вони обрали, для зарахування особи.
4.26. Повторна комплексна оцінка фахівцями ІРЦ проводиться у разі:
- переходу особи з особливими освітніми потребами з дошкільного закладу освіти в заклад загальної середньої освіти;переходу особи з особливими освітніми потребами між рівнями освіти; переведення особи із спеціального закладу дошкільної освіти, спеціального закладу загальної середньої освіти, закладу загальної середньої освіти до інклюзивної (спеціальної) групи закладу дошкільної освіти або інклюзивного (спеціального) класу закладу загальної середньої освіти;
- надання рекомендацій команди психолого–педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, психолого-педагогічного консиліуму спеціального закладу загальної середньої освіти щодо наявності успіхів або труднощів у засвоєнні особою освітньої програми;
- ініціативи батьків (інших законних представників) особи з особливими освітніми потребами;
- ініціативи особи, що подавала заяву відповідно до частини четвертоїстатті 4 Закону України “Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб” з метою проведення моніторингу розвитку особи, але не частіше ніж раз на рік;
- рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами закладу освіти або фахівців інклюзивно-ресурсних центрів з метою проведення моніторингу розвитку особи (за згодою батьків);
- визначення потреби у продовженні тривалості здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, що здобувають загальну середню освіту.
4.27. У період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду) для осіб, які здобувають загальну середню освіту та тимчасово перебувають за кордоном, або для осіб, які перебувають на тимчасово окупованих територіях, під час переходу між рівнями освіти строк дії висновку, який використовувався у процесі здобуття освіти на попередньому рівні освіти, продовжується на період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду). Повторна комплексна оцінка має бути проведена не пізніше ніж через три місяці після припинення чи скасування воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду), повернення здобувача освіти з-за кордону або повернення тимчасово окупованої території, на якій проживає здобувач освіти, під загальну юрисдикцію України та відновлення конституційного ладу України на цій території.
4.28. У разі коли батьки (один з батьків) або законні представники особи з особливими освітніми потребами не погоджуються з висновком про комплексну оцінку, вони можуть звернутися до департаменту освіти та науки Івано-Франківської обласної державної адміністрації для проведення повторної комплексної оцінки.
Протягом 10 робочих днів з дати звернення батьків (одного з батьків) абозаконних представників Департамент освіти та науки Івано-Франківської обласної державної адміністрації зобов’язаний організувати проведення повторної комплексної оцінки особи з особливими освітніми потребами за місцем її проживання (перебування)/навчання чи в іншому місці за попереднім погодженням з батьками (одним з батьків) або законними представниками.
4.29. Повторна комплексна оцінка може проводитися за всіма або окремими напрямами залежно від освітніх потреб особи з особливими освітніми потребами та наявної інформації про її розвиток.
4.30. За результатами повторної комплексної оцінки складається висновок про повторну  психолого-педагогічну оцінку розвитку особи, який зберігається в АС «ІРЦ», що є основою для розроблення індивідуальної програми розвитку особи з особливими освітніми потребами, надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, у разі потреби продовження тривалості здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, що здобувають загальну середню освіту.
4.31. Висновок про комплексну оцінку повинен містити категорію (категорії) (тип (типи) її особливих освітніх потреб (труднощів) та інформацію щодо ступеня їх прояву; рівень підтримки для організації інклюзивного навчання відповідно до законодавства.
 
V. ОРГАНІЗАЦІЯ СИСТЕМНОГО КВАЛІФІКОВАНОГО СУПРОВОДУ, НАДАННЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ ТА КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВИХ ПОСЛУГ ОСОБАМ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
 
5.1. Організацію системного кваліфікованого супроводу, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг здійснюють фахівці ІРЦ, які:
- надають допомогу в організації освітнього процесу для осіб з особливими освітніми потребами, передбаченій її індивідуальною програмою розвитку;
- беруть участь у команді психолого-педагогічного супроводу особи в закладі освіти, участь у розробленні її індивідуальної програми розвитку;
- надають у разі потреби іншу методичну допомогу педагогічним працівникам закладу освіти та/або допомагають у залученні додаткових спеціалістів, які можуть надати практичну консультативну допомогу у складних випадках, тощо;
- консультують батьків (інших законних представників особи) щодо роботи з особою з особливими освітніми потребами вдома, особу, що подавала заяву відповідно до частини четвертої статті 4 Закону України “Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб”;
- виконують інші обов’язки відповідно до завдань ІРЦ та посадових обов’язків.
5.2. Системний кваліфікований супровід, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг спрямовані на:
- запобігання виникненню освітніх труднощів, їх мінімізацію в осіб з особливими освітніми потребами під час освітнього процесу;
- соціалізацію осіб з особливими освітніми потребами, розвиток їх самостійності та відповідних компетенцій;
- сприяння розвитку потенціалу в осіб з особливими освітніми потребами з подальшим визначенням їх професійної орієнтації;
- формування компенсаційних способів діяльності як важливої умови підготовки дітей з особливими освітніми потребами до навчання в закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти;
- забезпечення розвитку навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості;
- запобігання посиленню психологічної травми.
 
VI. ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ
6.1. ІРЦ має право:
6.1.1 звертатися у порядку, передбаченому законодавством, до центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств і організацій незалежно від форм власності та підпорядкування, для отримання інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на ІРЦ завдань.
6.1.2 укладати господарські угоди з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також фізичними особами відповідно до законодавства.
6.1.3 здійснювати співробітництво з іноземними організаціями відповідно до законодавства.
6.1.4 залучати підприємства, установи та організації для реалізації своїх статутних завдань у визначеному законодавством порядку.
6.1.5 реалізувати інші права, що не суперечать чинному законодавству.
6.1.6 здійснювати оперативну діяльність по матеріально-технічному забезпеченню своєї роботи.
6.2. З метою якісного виконання покладених завдань ІРЦ зобов’язаний:
6.2.1 у разі виявлення складних життєвих обставин та/або ризику для життя і здоров’я дитини невідкладно інформувати службу у справах дітей за місцем проживання дитини, територіальний підрозділ Національної поліції;
6.2.2 вносити пропозиції Засновнику, департаменту освіти та науки Івано-Франківської обласної державної адміністрації та Ресурсному центру підтримки інклюзивної освіти Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти пропозиції щодо удосконалення діяльності ІРЦ;
6.2.3 залучати у разі потреби додаткових фахівців, у тому числі медичних працівників, клінічних психологів,психотерапевтів, ерготерапевтів, фізичних терапевтів, працівників соціальних служб, фахівців інших ІРЦ, працівників закладів дошкільної освіти (ясел-садків) компенсуючого типу, спеціальних закладів загальної середньої освіти та навчально-реабілітаційних центрів.
6.2.4 створювати належні умови для високопродуктивної праці, забезпечувати додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування.
 
VII. УПРАВЛІННЯ ЦЕНТРОМ
7.1. Адміністрування функціонування АС “ІРЦ” здійснює визначена МОН установа, що належать до сфери його управління.
7.2.Засновник:
7.2.1 утворює, реорганізовує та ліквідовує ІРЦ, затверджуєштатний розпис;
7.2.2 вносить зміни та доповнення до Статуту ІРЦ;
7.2.3 заслуховує звіт про діяльність ІРЦ;
7.2.4 забезпечує створення матеріально-технічних умов, необхідних для функціонування ІРЦ та організації інклюзивного навчання;
7.2.5забезпечує створення матеріально-технічних умов, необхідних для функціонування ІРЦ та організації інклюзивного навчання;
7.2.6 кошторис затверджує міський голова;
7.2.7 затверджує положення про проведення конкурсу.
7.3. Уповноважений орган (управління освіти):
7.3.1 погоджує кошторис, подає на затвердження міському голові;
7.3.2 затверджує та змінює графік роботи ІРЦ в установленому порядку;
7.3.3 проводить моніторинг виконання рекомендацій ІРЦ підпорядкованими йому закладами освіти.
 
VIІI. КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
8.1. Керівництво діяльністю ІРЦ здійснює директор, який призначається на посаду строком на шість років на конкурсній основі та звільняється з посади міським головою.
Рішення про проведення конкурсу приймається міським головою:
- одночасно з прийняттям рішення про утворення нового ІРЦ;
- не менш як за два місяці до завершення строкового трудового договору, укладеного з директором ІРЦ;
- не пізніше ніж протягом десяти робочих днів з дня дострокового припинення договору, укладеного з директором ІРЦ, чи визнання попереднього конкурсу таким, що не відбувся.
Конкурс на посаду директора ІРЦ проводиться за розпорядженням міського голови відповідно до положення про конкурс, затвердженого Засновником.
На посаду директора інклюзивно-ресурсного центру призначається особа, яка має вищу освіту не нижче освітнього ступеня магістра (спеціаліста) за спеціальністю “Спеціальна освіта” (“Корекційна освіта”, “Дефектологія”) або “Психологія” (“Практична психологія”) та стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менш як п’ять років та яка пройшла конкурсний відбір і визнана переможцем конкурсу відповідно до порядку, затвердженого Засновником ІРЦ.
8.2. Директор ІРЦ:
8.2.1 планує та організовує роботу ІРЦ, видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання, затверджує посадові інструкції фахівців ІРЦ;
8.2.2призначає на посаду працівників ІРЦ, звільняє їх із займаної посади відповідно до законодавства, затверджує посадові інструкції працівників ІРЦ, заохочує працівників ІРЦ і накладає на них дисциплінарні стягнення;
8.2.3створює належні умови для продуктивної праці фахівців ІРЦ, підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня, впровадження сучасних методик проведення психолого-педагогічної оцінки, новітніх технологій надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг особам з особливими освітніми потребами;
8.2.4розпоряджається за погодженням із Засновником в установленому порядку майном ІРЦ та його коштами, формує кошторис, укладає цивільно-правові угоди, забезпечує ефективність використання фінансових та матеріальних ресурсів;
8.2.5забезпечує охорону праці, дотримання законності у діяльності ІРЦ;
8.2.6представляє ІРЦ у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;
8.2.7 подає засновнику річний звіт про діяльність ІРЦ;
8.2.8видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання;
8.2.9діє від імені інклюзивної-ресурсного центру без довіреності;
8.2.10залучає юридичних та фізичних осіб до виконання завдань ІРЦ шляхом укладення з ними цивільно-трудових договорів відповідно до своєї компетенції;
8.2.11 може вносити Засновнику ІРЦ пропозиції щодо підвищення ефективності діяльності ІРЦ.
8.3. Діяльність ІРЦ забезпечують педагогічні працівники - директор, завідувач філії (за наявності філії), фахівці(консультанти)ІРЦ (практичні психологи, вчителі-реабілітологи, вчителі-логопеди, інші вчителі-дефектологи).
У разі коли кількість дітей, які проживають на території Калуської міської територіальної громади перевищує 12 тис., ІРЦ додатково залучає необхідних фахівців. До штатного розпису ІРЦ додаткові посади фахівців (консультантів)ІРЦ вводяться за рішенням його Засновника із розрахунку 0,5 ставки на кожну додаткову тисячу дитячого населення, яке проживає на території територіальної громади та яке ІРЦ обслуговує.
Штатний розпис ІРЦ затверджує Засновник відповідно до законодавства. До штатного розпису ІРЦ додаткові посади вводяться за рахунок спеціального фонду.
8.4. На посади педагогічних працівників ІРЦ призначаються особи, які є громадянами України, вільно володіють державною мовою, мають вищу педагогічну (психологічну) освіту ступеня магістра (спеціаліста) за спеціальностями “Спеціальна освіта” (для осіб, які здобували вищу освіту до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2015 р. № 266 “Про затвердження переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти”, за спеціальностями “Дефектологія”, “Корекційна освіта” (за нозологіями) або “Психологія” (“Практична психологія”), стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менш як два роки у порядку, встановленому трудовим законодавством.
8.5. Призначення на посади педагогічних працівників ІРЦ здійснюється директором ІРЦ.
8.6. Обов’язки директора та інших працівників ІРЦ визначаються відповідно до законодавства та посадових інструкцій, затверджених директором ІРЦ.
8.7. На педагогічних працівників ІРЦ поширюються умови оплати праці, умови надання щорічних відпусток та інші пільги, встановлені законодавством для педагогічних працівників спеціальних закладів загальної середньої освіти.
8.8.Тривалість робочого тижня педагогічних працівників ІРЦ, в тому числі його керівника, становить 36 годин на тиждень та включає час, необхідний для виконання ними завдань ІРЦ, визначених цим Статутом, та посадових обов’язків, передбачених трудовим договором та/або посадовою інструкцією, зокрема:
- проведення комплексної оцінки;
- здійснення системного кваліфікованого супроводу;
- надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг;
- провадження інших видів діяльності, що забезпечують виконання завдань ІРЦ, визначених цим Статутом.
8.9. У разі потреби ІРЦ може залучати додаткових фахівців шляхом укладання цивільно-правових угод.
 
ІХ. ВЕДЕННЯ ДІЛОВОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
 
9.1 Для організації та обліку роботи фахівці ІРЦ ведуть документацію в електронному вигляді, зокрема:
- річний план роботи ІРЦ;
- річний план роботи фахівців ІРЦ;
- щотижневі графіки роботи ІРЦ та фахівців ІРЦ;
- звіти фахівців ІРЦ про результати надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг особам з особливими освітніми потребами;
- журнал обліку заяв;
- журнал обліку висновків про комплексну оцінку;
- журнал обліку консультацій;
- особові справи осіб, які пройшли комплексну оцінку.
 
X. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА ТА ФІНАНСОВО – ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
10.1. Матеріально-технічна база ІРЦ включає будівлі, споруди, приміщення, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображена у балансі.
10.2. Майно, закріплене за ІРЦ, належить йому на праві оперативного управління та не може бути вилученим, якщо інше не передбачено законодавством.
10.3. Фінансування ІРЦ здійснюється засновником відповідно до законодавства. Фінансування на заробітну плату педагогічних працівників  здійснюється за рахунок субвенцій державного бюджету. Оплата інших працівників здійснюється за рахунок Засновниката територіальних громад відповідно до Закону України “Про співробітництво територіальних громад”.
10.4. Фінансово-господарська діяльність ІРЦ провадиться через централізовану бухгалтерію управління освіти Калуської міської ради відповідно до бюджетного законодавства, законодавства про освіту та інших нормативно-правових актів.
10.5. Джерелами фінансування ІРЦ є кошти засновника, благодійні пожертви юридичних та фізичних осіб, інші джерела, не заборонені законодавством, у тому числі кошти, одержані за надання додаткових освітніх та інших платних послуг, гранти, дарунки, інші надходження, одержані від юридичних та фізичних осіб. ІРЦ має право надавати платні послуги відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. № 796 “Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами освіти, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності”.
10.6. Надходження, отримані ІРЦ за надання платних послуг та за рахунок інших додаткових джерел фінансування, в установленому законодавством порядку використовуються для забезпечення діяльності ІРЦ, передбаченої Статутом.
ІРЦ самостійно розпоряджається надходженнями від надання платних послуг та інших додаткових джерел фінансування, передбачених Статутом.
10.7. Керівництво ІРЦ несе відповідальність перед Засновником та перед іншими органами за достовірність та своєчасність подання фінансової, статистичної та іншої звітності.
 
 
ХI. ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ
11.1. Трудовий колектив ІРЦ складається з усіх громадян, які своєю працею беруть участь у його діяльності на основі трудового договору (контракту, угоди) або інших форм, що регулюють трудові відносини працівника з ІРЦ.
11.2. Трудові та соціальні відносини трудового колективу з адміністрацією ІРЦ регулюються колективним договором.
11.3. Право укладання колективного договору від імені Засновника надається директору ІРЦ.
Сторони колективного договору звітують на загальних зборах колективу не менш ніж один раз на рік.
11.4. Питання щодо поліпшення умов праці, життя і здоров'я, гарантії обов'язкового медичного страхування працівників ІРЦ та їх сімей, а також інші питання соціального розвитку вирішуються трудовим колективом відповідно до законодавства, цього Статуту.
11.5. Оплата праці педагогічних працівників ІРЦ здійснюються за рахунок освітньої субвенції. Оплата інших працівників здійснюється за рахунок Засновниката територіальних громад відповідно до Закону України “Про співробітництво територіальних громад” .
Для педагогічних працівників ІРЦ діючим законодавством передбачені всі пільги і переваги, тривалість щорічної відпустки, встановлені для вчителів спеціальних закладів середньої освіти.
Форми і системи оплати праці, норми праці, тарифні ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, Генеральною та Галузевою угодами.
Мінімальна заробітна плата працівників не може бути нижчою від встановленого законодавством мінімального розміру заробітної плати.
11.6. Оплата праці працівників ІРЦ здійснюється у першочерговому порядку. Усі інші платежі здійснюються ІРЦ після виконання зобов'язань щодо оплати праці.
11.7. Працівники ІРЦ провадять свою діяльність відповідно до Статуту та посадових інструкцій згідно із законодавством.
 
XII. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЦЕНТРУ
 
12.1. Діяльність ІРЦ припиняється в результаті його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Рішення про реорганізацію або ліквідацію ІРЦ приймається Засновником. Припинення діяльності ІРЦ здійснюється комісією з припинення (комісією з реорганізації, ліквідаційною комісією), утвореною в установленому законодавством порядку.
12.2. Під час реорганізації ІРЦ його права та обов’язки переходять до правонаступника, що визначається Засновником.
12.3. ІРЦ вважається реорганізованим (ліквідованим) з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань відповідного запису в установленому порядку.
 
XIІI. ВНЕСЕННЯ ЗМІН ТА ДОПОВНЕНЬ ДО СТАТУТУ
 
13.1. Зміни та доповнення до цього Статуту у разі потреби вносяться Засновником шляхом викладення його у новій редакції та реєструються в установленому законом порядку.