ОПИС ДОКУМЕНТУ

Статус:

Прийнятий в цілому

Сесія:

LXII

Скликання:

VIII

Проголосовано:

В цілому

Рішення:

Прийнято

Дата прийняття:

29.02.2024

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    26
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    4
  • Відсутні
    9

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ ДРУК РІШЕННЯ ПЕРЕГЛЯНУТИ ТЕКСТ ПРОЄКТУ

РІШЕННЯ: № 2995
 Про нову редакцію «Програми капітального ремонту багатоквартирних  житлових будинків  Калуської територіальної громади на 2024-2026 роки»  

                                 
УКРАЇНА
КАЛУСЬКА  МІСЬКА  РАДА
РІШЕННЯ
29.02.2024     №   2995
 Про нову редакцію
«Програми капітального ремонту            
багатоквартирних  житлових
будинків  Калуської територіальної
громади на 2024-2026 роки».                                                                           
 
м.Калуш
(шістдесят друга сесія восьмого демократичного скликання)
 
 
                                                                                                           
 
           Керуючись Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до ст. 71.91 Бюджетного кодексу України, враховуючи висновки постійних комісій міської ради з питань соціально-економічного розвитку, бюджету та інвестиційної політики, з питань власності, житлово-комунального господарства та екології, міська рада
 
ВИРІШИЛА:     
                                                                                                        
  1.    Затвердити нову редакцію «Програми капітального ремонту багатоквартирних житлових будинків Калуської територіальної громади на 2024-2026 роки», затвердженої рішенням міської ради від 26.10.2023 року №2632 (далі Програма),  що  додається.
  2.    Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови Богдана Білецького та постійну комісію міської ради з питань власності, житлово-комунального господарства та екології.
 
 
Міський голова                                                                            Андрій НАЙДА
 
 
Затверджено
рішення міської ради
29.02.2024  №  2995
 
                                                                                               Секретар міської ради
 
 Віктор ГІЛЬТАЙЧУК
 
 
                             
Програма
капітального ремонту багатоквартирних житлових будинків
Калуської територіальної громади на 2024-2026 роки
(нова редакція)
 
 
Замовник Програми
Управління житлово-
комунального господарства
Калуської міської ради                               Тарас ФІЦАК            _____________
 
Керівник Програми 
Заступник міського голови                         Богдан БІЛЕЦЬКИЙ   ____________
 
 
Паспорт Програми
капітального ремонту багатоквартирних житлових будинків Калуської територіальної громади на 2024-2026 роки
 
  1. Ініціатор розроблення програми (замовник): Управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради.
  2. Розробник програми: Управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради.
  3. Співрозробники програми: Управління житлово-комунального господарства  Калуської міської ради, ТзОВ «Управляюча компанія» «Комфорт –Дім», ТзОВ «М-Монтаж», ТзОВ «Управляюча компанія «Теплодім», ТзОВ «Управляюча компанія «Теплодім+». 
  4. Відповідальний виконавець програми: Управління житлово-            комунального  господарства Калуської міської ради.
  5. Учасники програми: ТзОВ  «Управляюча компанія» «Комфорт –Дім», ТзОВ «М-Монтаж», ТзОВ «Управляюча компанія «Теплодім», ТзОВ «Управляюча компанія «Теплодім+», ОСББ.
  6. Термін реалізації програми: 2024-2026 роки.
  7. Обсяг фінансування програми: 21,50 млн. грн.; 
      ліфтове господарство -  8,50 млн.грн;
      покрівлі,   сходові клітки,  інженерні мережі та інші конструктивні   елементи будинків   -  13,00 млн.грн.                                       
    
   
 
 
Роки
Обсяги  фінансування (тис. грн.)
 
 
Всього
В т.ч. за  джерелами фінансування
 
Обласний бюджет
бюджет міської територіальної громади  
Інші джерела
всього по  житловому фонду
2024 6500,00   5290,00 1210,00
2025 7000,00   6185,00 815,00
2026 8000,00   7000,00 1000,00
Всього: 21500,00   18475,00 3025,00
в тому числі: ліфтове господарство
2024 2500,00   2090,00 410,00
2025 3000,00   2985,00 15.00
2026 3000,00   3000,00 0,00
Всього: 8500,00   8075,00 425,00
сходові клітки, інженерні мережі, покрівлі та інші конструктивні елементи будинків 
2024 4000,00   3200,00 800,00
2025 4000,00   3200,00 800,00
2026 5000,00   4000,00 1000,00
Всього: 13000,00   10400,00 2600,00
8. Очікувані результати виконання програми – вчасне та якісне проведення капітальних ремонтів конструктивних елементів та ліфтового обладнання житлових будинків.
9.  Термін проведення звітності: щоквартально.
 
Замовник програми                                                           Тарас ФІЦАК
Керівник програми                                                            Богдан БІЛЕЦЬКИЙ 
ПРОГРАМА
капітального ремонту багатоквартирних житлових будинків Калуської територіальної громади на 2024-2026 роки
 
  1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
       Програма капітального ремонту багатоквартирних житлових будинків Калуської територіальної громади на 2024-2026 роки  розроблено на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Цивільного кодексу України, Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного  будинку», Закону України «Про житлово-комунальні послуги», Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду».
                Відсутність системних перетворень у житлово-комунальній сфері, постійне недофінансування запланованих заходів щодо належного утримання та ремонту житлового фонду,  реконструкції і модернізації  будинків, які перебувають в експлуатації 40-50 років  та особливо застарілої забудови призвело до занедбаного стану житла в місті. Державна програма, щодо реконструкції будинків першої масової серії забудови не впроваджена, ресурс безпечної експлуатації цих будинків майже повністю вичерпаний.
       Наслідком проведеної реконструкції чи капітального ремонту житла повинно стати зменшення рівня оплати за комунальні послуги та утримання житла – потужний стимулятор, основа довіри населення до намічених заходів.
       Аналізуючи виконання заходів Програми капітального ремонту житлового фонду Калуської територіальної громади на 2021-2023 роки, яка затверджена рішенням міської ради від 17.12.2020 року   № 120, можна зробити висновок, що не всі заходи виконано в обсягах фінансування, передбачених Паспортом Програми. Не проводились роботи із заміни ліфтового обладнання, яке в експлуатації 25 років і більше, не утеплювались фасади панельних будинків, менше від потреби виділялось коштів на ремонт покрівель, електромережі, мережі центрального опалення, сходові клітки. Значний   вплив на невиконання заходів Програми має введення воєнного стану в Україні в зв’язку з повномасштабним військовим вторгненням росії на українські території. Однак, ремонтні роботи в житловому фонді міста все-таки проводились, виконувалась заміна  аварійних мереж водопостачання в підвалах  житлових будинків, де підвали використовуються як укриття. Ремонтувались аварійні дахи, входи в під’їзди   та інші конструктивні елементи житлових будинків для забезпечення задовільних умов проживання мешканців.
       Для підтримання надійної та безпечної експлуатації ліфтів в місті виділялись кошти для проведення їх капітальних ремонтів, експертних обстежень та періодичних технічних оглядів, завдяки цим заходам ліфти в місті працюють безперебійно.    
 
  1. МЕТА ПРОГРАМИ
        Метою Програми  є покращення стану, підтримання, відновлення та поліпшення  експлуатаційних показників багатоквартирних будинків, модернізація житлового фонду, підвищення енергоефективності багатоквартирних будинків. Виконання заходів Програми передбачає максимальне залучення коштів співвласників житлових будинків до утримання власного майна у поєднанні з механізмами співфінансування аварійних робіт коштом міського бюджету.
       Проведення робіт з капітального ремонту на умовах співфінансування коштами співвласників та коштами бюджету міської територіальної громади дасть можливість до відновлення та покращення стану житла з можливим поліпшенням експлуатаційних показників будинків.
 
3. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ
       З метою покращення стану житлового фонду міста Програмою передбачено забезпечити виконання комплексу робіт та низку першочергових заходів на 2024-2026 роки, спрямованих на відновлення з можливим поліпшенням експлуатаційних показників житлових будинків:
      - забезпечення прозорості та відкритості при наданні фінансової допомоги з бюджету територіальної громади на виконання капітального ремонту багатоквартирних будинків на умовах співфінансування коштами самих співвласників будинків;
      -підвищення рівня відповідальності співвласників за стан житлового фонду, ремонт спільного майна, конструктивних елементів та інженерних систем будинків;
      - популяризація та забезпечення умов створення та запровадження ефективного власника житла, запровадження різних форм управління житловим фондом відповідальності за стан житла співвласників багатоквартирних будинків.
     Порядок проведення капітального ремонту житлового фонду та перелік робіт з капітального ремонту багатоквартирних житлових будинків із визначенням розміру частки співфінансування  за рахунок коштів співвласників багатоквартирних будинків визначено у додатку №2 до Програми.
 
4. ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОГРАМИ
       Джерелом фінансування Програми є кошти бюджету міської територіальної громади, кошти співвласників багатоквартирних будинків.
       Перелік заходів, обсяги та джерела фінансування Програми наведено в додатку до Програми.
 
5. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ЕФЕКТИВНОСТІ ПРОГРАМИ
       Виконання Програми дає можливість :
  • забезпечити реалізацію державної політики щодо безпечного утримання житлових будинків міста;
  • забезпечення покращення стану багатоквартирних будинків шляхом удосконалення системи управління та збільшення кількості проведення ремонтів будинків пропорційно  до суми співфінансування;
  • забезпечення рівних можливостей мешканців щодо виконання робіт з капітального ремонту;
  • забезпечення покращення фізичного стану конструктивних елементів будинків, продовження їх терміну експлуатації та забезпечення умов безпечного проживання;
  • забезпечення надійності і безпечної роботи ліфтів і ліфтового господарства міста, недопущення аварійних ситуацій при експлуатації ліфтів;
  • забезпечення скорочення термінів простоїв ліфтів.
 
 
6. ПОРЯДОК РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ
          Порядок реалізації  Програми та механізм співфінансування ремонтів відображено в «Переліку заходів, обсяги та джерела фінансування в житлових будинках Калуської територіальної громади на 2024-2026 роки», який є додатком №2 (додається).
 
 
6.1. Реалізація заходів Програми без співфінансування залученими коштами співвласників будинку
       Без співфінансування Програми залученими коштами мешканців     проводяться роботи з капітального ремонту багатоквартирних будинків за такими напрямками:
  • виготовлення проектно-кошторисної документації на капітальні ремонти житлового фонду та отримання висновку експертизи;
  • експертні обстеження ліфтів, які відпрацювали граничний термін експлуатації (25років);
  • періодичні технічні огляди ліфтів (проводяться 1раз в 2 роки)
  • влаштування пандусів та поручнів.
   6.2. Розмір дольової участі у капітальному ремонті
        Протягом терміну дії Програми (2024-2026) встановлюється схема спів- фінансування капітальних ремонтів:
 
 
 
Схема дольової участі
 
 

п/п
 
Завдання
 
Захід
Дольова участь місцевого бюджету Дольова участь  співвласників
 
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Утримання та ефективна експлуатація житлового фонду
Проведення експертних обстежень пасажирських ліфтів  
100%
 
0
 
2
Проведення технічних оглядів пасажирських ліфтів  
100%
 
0
 
 
3
Виготовлення проектно-кошторисної документації та отримання висновків експертизи  
 
100%
 
 
0
 
4
Влаштування пандусів та поручнів  
100%
 
0
 
5
Капітальний ремонт ліфтів (чи заміна)  
80%
 
20%
 
6
Капітальний ремонт покрівель  
80%
 
20%
 
7
Капітальний ремонт інженерних мереж  
70%
 
30%
 
8
Капітальний ремонт електрощитових, електромереж та освітлення  
60%
 
40%
 
9
Капітальний ремонт бетонних відмосток  
80%
 
20%
 
10
Капітальний ремонт сходових кліток  
50%
 
50%
 
11
Капітальний ремонт фасадів  
50%
 
50%
 
12
Капітальний ремонт герметизації швів панельних будинків  
70%
 
30%
 
13
  Капітальний ремонт та облаштування приміщень які плануються до використання для укриття населення.  
90%
 
10%
 
      Частка співфінансування мешканців встановлюється з розрахунку на 1м2 загальної площі квартири та акумулюється за рішенням загальних зборів власників на окремо відкритих рахунках та перераховується замовнику в повному обсязі співфінансування до початку капітального ремонту як авансовий платіж.
7. Контроль за виконанням Програми здійснює заступник міського голови. Організацію виконання Програми здійснюють виконавчі органи міської ради.
 
                                  Додаток 1
                      до Програми капітального ремонту
                         багатоквартирних житлових будинків
Калуської територіальної громади на 2024-2026 роки
 
 
ПОЛОЖЕННЯ
про дольову участь співвласників у  капітальному ремонті
житлових будинків м. Калуша та механізм спів фінансування ремонтів в багатоповерхових будинках міста
 
1.ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1.Положення про дольову участь співвласників у капітальному ремонті житлових будинків міста Калуша (надалі-Положення) розроблено з метою реалізації прав та виконанням обов’язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання, а також забезпечення сприяння співвласників у ремонті та благоустрої спільного майна з боку територіальної громади міста Калуша.
Статтею  28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що до власних повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить, зокрема, участь в організації та фінансуванні капітальних ремонтів житлових будинків, капітальних ремонтів майна, що перебуває у спільній власності співвласників багатоквартирного будинку, в межах бюджетних програм, визначених за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради.
1.2.Перелік робіт, які підпадають під дію цього Положення - це роботи із капітального ремонту спільного майна співвласників багатоквартирних житлових будинків, які передбачені Наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 10.08.2004 року №150 «Про затвердження Примірного переліку послуг з утримання будинків  і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків,споруд».
1.3.Терміни, які застосовуються у Положенні мають наступні значення:
   - дольова участь – внесення власниками визначеної суми коштів на спів фінансування капітального ремонту, що проводиться у багатоквартирному житловому будинку та його прибудинковій території;
 - співвласник  багатоквартирного будинку (далі-співвласник)- власник квартири або нежитлового приміщення у багатоквартирному будинку;
   -  уповноважений представник власника – фізична або юридична особа , яка представляє інтереси власника, у тому числі наймач (якщо інше не встановлено договором);
  - управитель – підприємство (компанія), яке за договором з власником (уповноваженою особою) здійснює управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд і забезпечує їх  належну експлуатацію відповідно до чинного законодавства та умов договору (у випадку відсутності такої особи функції управителя виконує балансоутримувач).
    Інші терміни вживаються у значеннях, визначених законодавством.
 1.4. У відповідності до законодавства співвласники зобов’язані забезпечувати належне утримання та належний санітарний, протипожежний і технічний стан спільного майна багатоквартирного будинку, забезпечувати технічне обслуговування та у разі необхідності проведення капітального ремонту спільного майна багатоквартирного будинку.
   Кожен співвласник несе зобов’язання щодо належного утримання , експлуатації, реконструкції, реставрації, поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення спільного майна багатоквартирного будинку пропорційно до його частки як співвласника. У разі відчуження квартири чи нежитлового приміщення, вбудованого в багатоквартирний будинок, новий власник набуває усіх прав та обов’язків попереднього власника (як співвласника).
2.ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ РОБІТ ІЗ  КАПІТАЛЬНОГО РЕМОНТУ
2.1.Управитель,  (ОСББ) проводить щорічні загальні огляди багатоквартирного житлового будинку, які передбачають комплексне обстеження комісією конструктивних елементів будинку, інженерних комунікацій, а також елементів зовнішнього благоустрою з метою визначення їх технічного і санітарного стану, виявлення несправностей і прийняття рішень щодо необхідності проведення ремонту житлового будинку, вся ця інформація відображається в акті загального огляду будинку в порядку, передбаченому «Правилами утримання жилих будинків та прибудинкових територій»,затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005р.№76.
2.2.Співвласники беруть участь у формуванні обсягів робіт із капітального ремонту шляхом подання відповідних заяв та звернень.
2.3.Обсяг робіт із капітального ремонту житлового будинку формується також із врахуванням приписів органів державної влади, місцевого самоврядування, інспектуючих та контролюючих органів, за висновками експертів.
2.4.Управитель (голова ОСББ) зобов’язаний доводити до відома співвласників (наймачів) інформацію про технічний стан будинку та про необхідність виконання робіт з капітального ремонту. Інформація доводиться шляхом розміщення оголошень на інформаційних стендах у під’їздах та/або біля будинків та на сайтах управителя (ОСББ).
Створення ініціативної групи в кількості не менше трьох осіб із числа співвласників будинку.
Створення ініціативної групи оформляється протоколом у довільній формі , підписується усіма членами групи і не потребує реєстрації.
Ініціативна група обирає вид робіт, оформляє протокол та звертається письмово до управляючої компанії,  УЖКГ чи інших щодо виявленого наміру.
Після отримання письмового звернення протягом десяти днів фахівці виходять на об’єкт, визначають види та обсяги робіт, складають дефектний акт та визначають попередню вартість такого ремонту. Інформують  ініціативну  групу про попередню вартість робіт.
3.ЗБОРИ СПІВВЛАСНИКІВ.
3.1.Питання проведення капітального ремонт,реконструкції, реставрації,технічного переоснащення спільного майна багатоквартирного будинку вирішується зборами співвласників.
3.2.Збори співвласників можуть скликатися ініціативною групою у складі не менше трьох співвласників або управителем.
3.3.Повідомлення про дату та місце проведення зборів співвласників відповідно до законодавства, надсилається реєстрованим смс - повідомленням, а також має бути розміщено у загальнодоступному місці при вході до кожного під’їзду багатоквартирного будинку.
3.4.На збори запрошуються співвласники (їх уповноважені представники):
    - всіх квартир будинку, якщо ремонт стосується загально будинкових елементів будинку (даху, фасаду, мереж, відмостки, тощо);
    - квартир  під’їзду, якщо ремонт забезпечить покращення технічного стану для власників квартир лише одного під’їзду (ремонт сходової клітки, встановлення нових дверей, тощо).
   - окремих квартир – якщо покращення (ремонт) буде стосуватися тільки однієї квартири (герметизація швів).
3.5.На збори також запрошуються:
     - управитель – керівник;
     - підрядник (субпідрядник), якщо такий вже визначений на час проведення зборів;
     - інші зацікавлені особи.
3.6.Збори оголошуються відкритими, якщо на них присутні не менше 3-х співвласників (уповноважених представників), що були запрошені. Веде збори їх організатор.
3.7.На зборах співвласникам (уповноваженим особам) доводиться наступна інформація:
    - мета проведення зборів та вимоги законодавства до власників щодо належного утримання належного їм майна;
     - визначення уповноваженого представника співвласників, що представлятиме інтереси будинку;
   - доведення до відома співвласників інформації щодо необхідності в проведенні ремонтних робіт, види робіт, можливі терміни проведення робіт з врахуванням технологічних процесів та сезонності проведення, можливі обсяги, приблизна вартість робіт, очікуваний ефект від проведених робіт, черговість;
   - про необхідність визначення підрядників для виконання робіт вартістю до 50,00 тис. грн.;
    - про необхідність дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі», якщо вартість робіт перевищує 50,00 тис. грн.;
   - вимоги законодавства та цього Положення та необхідність дольової участі співвласників у спів фінансуванні таких робіт, розмір та способи розрахунку дольової участі.
3.8.Всі доведені до співвласників питання в обов’язковому порядку фіксуються в протоколі. На кожній сторінці з підписами співвласників, що проголосували за проведення робіт з капітального ремонту багатоквартирного житлового будинку, обов’язково проставляється дата проведення зборів, порядок денний та прийняте рішення. У протоколі обов’язково зазначається така інформація про співвласників (їх представників), які взяли участь у зборах співвласників: прізвище, ім’я , по батькові, документ,що підтверджує право власності на квартиру чи нежитлове приміщення, номер квартири або нежитлового приміщення, загальна площа квартири або нежитлового приміщення, документ, що надає повноваження для голосування від імені співвласника.
3.9.Рішення вважається прийнятим зборами співвласників, якщо за нього проголосували власники квартир та нежитлових приміщень , площа яких разом перевищує 75 відсотків загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку.
   3.10.Рішення зборів співвласників оформляється протоколом, який підписується усіма співвласниками (уповноваженими особами), які взяли участь у зборах, кожен з яких ставить підпис під відповідним варіантом голосування («за», «проти», «утримався»).
3.11.Якщо під час проведення зборів співвласників для прийняття рішення не набрано встановленої кількості голосів (згідно п.3.8) , тоді проводиться письмове опитування співвласників, які не були присутні на зборах і не приймали участі в голосуванні. Письмове опитування проводиться ініціативною групою та іншими співвласниками за бажанням.
3.12.Збір підписів про згоду на проведення ремонтних робіт та зобов’язання про сплату визначеної дольової участі здійснюється не пізніше, ніж за 15 днів від дня проведення зборів. Якщо протягом цього періоду необхідної кількості голосів не набрано, рішення вважається не прийнятим.
3.13.Повідомлення про рішення зборів співвласників проводиться ініціатором зборів відповідно до вимог законодавства, рішення  зборів розміщується на інформаційних стендах для ознайомлення.
3.14.Рішення зборів співвласників є обов’язковим для всіх співвласників, включаючи тих, які набули право власності на квартиру чи нежитлове приміщення після прийняття рішення.
3.15.У виключних випадках, за рішенням зборів співвласників, при погодженні із управителем, за наявності в останнього достатньої суми акумульованих коштів, що обліковуються за будинком згідно даних по будинкового обліку, допускається використання цих коштів у якості частки спів фінансування капітального ремонту багатоквартирного житлового будинку. Переспрямування коштів співвласників, що обліковуються на розрахунковому рахунку управителя, можливе, виключно за відсутності потреби у виконанні робіт з поточного ремонту, а невиконання капремонту може призвести до порушення умов проживання , аварійної ситуації , до неналежного утримання житлового будинку та прибудинкової території.
3.16.В разі прийняття зборами співвласників позитивного рішення щодо проведення робіт з ремонту багатоквартирного будинку без залучення коштів управителя, відкривається спеціальний рахунок в банківській установі, на який вносяться кошти співвласників, визначені як частка спів фінансування.
3.17.На проведення робіт з капітального ремонту багатоквартирного житлового будинку УЖКГ міської ради замовляє проектно-кошторисну документацію та за необхідності експертизу, енергетичний сертифікат, звіт про обстеження інженерних систем, тощо. Вартість цих робіт не потребує спів фінансування співвласниками і повністю оплачується коштами бюджету.
3.18.Управитель (ОСББ, інший уповноважений  представник від співвласників) проводить розподіл витрат кожного співвласника пропорційно до загальної площі приміщень, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб.
3.19.Для своєчасного проведення фінансування робіт, згідно прийнятих співвласниками рішень, заяви і протоколи зборів співвласників на фінансування приймаються до 01 серпня поточного року.
4. ПОДАННЯ ДОКУМЕНТІВ.
4.1.Після прийняття на загальних зборах співвласниками багатоквартирного житлового будинку рішення щодо проведення робіт із капітального ремонту житлового будинку на умовах спів фінансування , управителю (уповноваженій особі, голові ОСББ) необхідно надати до міського голови наступні документи:
            - заява (лист) до міського голови про згоду на спів фінансування робіт із капітального ремонту;
            - копія протоколу загальних зборів співвласників та список поіменного голосування , завірений підписом уповноваженого представника співвласників та скріплений печаткою.;
           - заяву на ім’я начальника управління ЖКГ про резервування коштів на проведення робіт з капітального ремонту багатоквартирного житлового будинку на умовах спів фінансування ;
4.2.Управління ЖКГ включає заяву в реєстр заявників для резервування коштів  та повідомляє про це заявників.
4.3.Після виконання вище перелічених заходів управління ЖКГ замовляє проектно-кошторисну документацію для виконання капітального ремонту, при необхідності експертизу та інше.
4.4.Під час  виготовлення проектно-кошторисної документації та отримання висновку експертизи управитель (уповноважена особа ,голова ОСББ) надають в управління ЖКГ копії виписки з банківського рахунку про наявність необхідної суми коштів для здійснення спів фінансування.
4.5.У разі, якщо з вини співвласників протягом трьох місяців з дати подання заяви про резервування коштів не будуть виконані умови попередніх пунктів цього Положення , дія такої  заяви анулюється, про що у Реєстрі  робиться відмітка з одночасним вилученням лише даних про суму зарезервованих коштів. Анулювання заяви про резервування коштів не позбавляє права повторного звернення за резервуванням коштів.
 
5. Механізм співфінансування проведення капремонтів  в  багатоповерхових будинках міста
    5.1.Співвласники багатоквартирних будинків, незалежно  чи створенні в них ОСББ мають право на проведення капітального ремонту спільного майна у багатоповерхових будинках на умовах спів фінансування.
Доля спів фінансування може бути такою:
1.складання енергетичного сертифіката будівлі- 1%;
2.проведення капітальних ремонтів, технічне переоснащення ліфтів та ліфтового обладнання, реконструкція, капітальний ремонт, технічне переоснащення конструктивних елементів будівлі - 5%;
3.капітальний ремонт покрівлі-10%;
4.реконструкція, капітальний ремонт , технічне переоснащення мереж водопостачання( у тому числі , протипожежного) та їх ізоляція, мереж електропостачання (у тому числі електрощитових), мереж каналізування та водовідведення-15%;
5.заміна дверей та вікон в місцях загального користування, ремонт (утеплення) фасаду , ремонт оздоблення сходових кліток, ремонт входів в під’їзди  -30%;
 
Можуть бути інші % , затверджені сесією міської ради при прийнятті Програми чи затверджені Положенням про спів фінансування.
                          
   5.2.Уповноважена особа:
 - направляє в управляючу компанію два примірники Протоколу зборів з додатками;
 - погоджує проектно-кошторисну документацію;
 - підписує (візує) акт виконаних робіт;
 - контролює і акумулює збір коштів від співвласників для спів фінансування ремонтних робіт.
   5.3.Управляюча компанія:
 - веде реєстр наданих протоколів;
 - супровідний лист разом з протоколом та додатками направляє у виконавчий комітет для прийняття рішення щодо включення об’єкту в Програму капремонту;
 - здійснює контроль за накопиченням коштів для спів фінансування та перераховує їх повну вартість на спеціально відкритий рахунок для спів фінансування робіт розпоряднику бюджетних коштів;
 - підписує (візує) акт виконаних робіт.
   5.4.Замовник робіт:
 - забезпечує розробку проекту та /або проектно-кошторисної документації;
 - при необхідності проводить експертизу проекту та/або проектно-кошторисної документації;
 - вносить зміни до прийнятої Програми, включаючи нові об’єкти будівництва;
 - проводить закупівлі ( при необхідності) та визначає підрядну організацію;
 - забезпечує реалізацію проекту;
 - залучає Уповноважену особу від співвласників та управляючої компанії до процесу реалізації та підписання акту виконаних робіт;
 - зміни до Програми та включення об’єкту проводить тільки після отримання на спеціальний рахунок коштів , визначених як спів фінансування власників для реалізації проекту;
 - здійснює організаційно-консультативний супровід реалізації програми;
 - здійснює моніторинг стану реалізації програми;
 
В А Ж Л И  В О :
 
Співвласники одного під’їзду (секції) будинку можуть окремо проголосувати за роботи в своєму під’їзді (секції) без залучення всіх співвласників до зборів, якщо ремонтні роботи стосуються окремого під’їзду (секції, тощо).
Ст.10 Закону України №417-VIII «Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку»: «Прийняття рішень стосовно спільного майна, яким користується лише певна група співвласників (співвласники квартир та нежитлових приміщень, розташованих в одному під’їзді або секції багатоквартирного будинку, тощо), за умови що при цьому не порушуються права інших співвласників, можуть бути передані цій групі співвласників. Такі рішення стосовно спільного майна приймаються зборами зазначеної групи співвласників. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосували власники квартир та нежитлових приміщень, площа яких разом перевищує 75 відсотків загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень відповідної групи (під’їзд, секція багатоквартирного будинку тощо).»
 
     6. РІШЕННЯ ПРО ФІНАНСУВАННЯ.
6.1.Міська рада, постійна депутатська комісія з питань бюджету та виконавчі органи можуть передбачати допомогу співвласникам у ремонті та благоустрої спільного майна шляхом фінансування чи спів фінансування робіт коштом управителя та/чи міського бюджету.
6.2.Відповідно до затверджених бюджетних програм допомога може надаватись співвласникам всіх будинків житлового фонду незалежно від форми управління такими будинками. Допомога може надаватись через розпорядника коштів, комунальне підприємство чи за результатами конкурсу місцевого самоврядування.
6.3.Плановий розмір дольової участі щодо окремих робіт чи об’єктів із зазначенням відповідних джерел фінансування на бюджетний рік встановлюються за поданням управителя постійною депутатською комісією з питань бюджету.
6.4.Позитивне рішення про спів фінансування робіт з ремонту багатоквартирного житлового будинку приймається за наявності коштів в міському бюджеті та належним чином оформлених документів передбачених цим Положенням.
6.5.З метою дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» на виконання робіт вартість яких перевищує 50,00 тисяч гривень та виконується за кошти міського  бюджету управлінням ЖКГ проводяться дії у відповідності до вимог чинного законодавства.
 
7. УКЛАДАННЯ ДОГОВОРУ.ТЕХНІЧНИЙ НАГЛЯД ТА ПРИЙМАННЯ РОБІТ.
7.1.Рішення співвласників на проведення у їхньому будинку ремонту є підставою для виготовлення кошторисної документації, отримання висновку експертизи (за необхідності), проведення закупівлі (за необхідності), а акумулювання коштів для спів фінансування є підставою для укладання договору підряду.
7.2.Технічний нагляд за ремонтом об’єктів житлового фонду здійснюється в установленому порядку.
7.3.Приймання виконаних робіт здійснюється на підставі акту приймання виконаних підрядних робіт ,який підписують:
       - замовник;
       - підрядник;
       - управляюча компанія/голова ОСББ;
       - уповноважена особа,будинковий голова (якщо такий обраний);
       - як правило, не менше двох власників від кожного під’їзду будинку, де проводились        ремонтні роботи.
7.4. На роботи обов’язково надається гарантійний термін, який визначається залежно від виду робіт згідно чинного законодавства.
8. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ.
8.1.Спори, які виникають між співвласниками багатоквартирного житлового будинку (власниками житлових і нежитлових приміщень), управлінням житлово-комунального господарства, управителем, підрядною організацією вирішуються шляхом проведення переговорів, а в разі недосягнення згоди, в судовому порядку.
8.2.Дія цього Положення поширюється на виконання всіх робіт, що будуть фінансуватися з моменту його затвердження рішенням сесії міської ради.
8.3.Контроль за дотриманням цього Положення покладається на управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради.
 
 
                                                                                                                                                          Додаток  2  до Програми
                                                           
 
Перелік
заходів, обсяги та джерела фінансування в житлових будинках Калуської територіальної громади
на  2024-2026 роки    ( нова редакція)
Назва замовника Управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради
 
 
 
№ п/п
 
 
Назва заходу
Програми
 
 
Викона-
вець
 
 
Термін викона ння
 
 
роки
Орієнтовані обсяги фінансування, тис.грн.  
 
 
Очікувані результа
ти
Загальна вартість робіт
 
В тому числі за джерелами фінансування
Дольова участь бюджету Калуської територіальної громади
%
Бюджет Калуської територіальної громади Дольова участь співвласників
 %
Сума спів фінансування співвласників  Облас ний бюджет
 
 
 
1
Капітальний ремонт ліфтів та розвитку ліфтового господарства в житловому фонді міста  
 
Управління житлового –комунального господарства, Калуської міської ради
 
 
2024-2026
 
 
 
2024-2026
 
 
 
8500,00
 
 
 
 
 
8075,00
   
 
425,00
  Забезпечення надійної експлуатації ліфтів та ліфтового обладнання. Забезпечення мешканців багатоповерхових житлових будинків надійною роботою ліфтів високим рівнем комфортності та  зручності. Створення передумов для проведення ефективних заходів з попнрндження  та недопущення аварійних ситуацій у ліфтовому господарстві міста шляхом своєчасного проведення капітального ремонту ліфтів у житлових будинках
 
 
1.1
 
Капітальний ремонт ліфтів та розвитку ліфтового господарства в житловому фонді міста Управління житлового –комунального господарства, Калуської міської ради  
 
2024
 
 
2024
 
 
2500,00
-  
 
2090,00
-  
 
410,00
 
1.1.1 Капітальний ремонт  ліфтового обладнання Управління житлового –комунального господарства, Калуської міської ради  
2024
 
2024
 
2050,00
 
80%
 
1640,00
 
20%
 
410,00
   
1.1.2 Проведення експертних обстежень пасажирських ліфтів та позачергових технічних оглядів  Управління житлового –комунального господарства, Калуської міської ради  
2024
 
2024
 
440,00
 
100
 
440,00
 
0
 
-
 
 
 
1.1.3 Проведення технічних оглядів пасажирських ліфтів Управління житлового –комунального господарства, Калуської міської ради  
2024
 
2024
 
10,00
 
100
 
10,00
 
0
 
-
   
 
 
1.2
Капітальний ремонт ліфтів та розвитку ліфтового господарства в житловому фонді міста Управління житлового –комунального господарства, Калуської міської ради  
2025
 
2025
 
3000,00
   
2985,00
   
15,00
   
 
 
1.3
Капітальний ремонт ліфтів та розвитку ліфтового господарства в житловому фонді міста Управління житлового –комунального господарства, Калуської міської ради  
2026
 
2026
 
3000,00
   
3000,00
   
0,000
   
 
 
2
 
Покрівлі, сходові клітки, інженерні мережі та інші конструктивні елементи будинків Управління житлового –комунального господарства, Калуської міської ради  
 
2024-2026
 
 
2024-2026
 
 
13000,00
   
 
10400,00
   
 
2600,00
   
 
 
 
 
 
Покращення фізичного стану конструктивних елементів житлових будинків та забезпечення умов безпечного проживання мешканців. Усунення та виникнення можливих аварійних ситуацій в житлових будинках. Сприяння у створенні  ОСББ. 
 
 
2.1
 
 
Покрівлі, сходові клітки, інженерні мережі та інші конструктивні елементи будинків Управління житлового –комунального господарства, Калуської міської ради  
 
2024
 
 
2024
 
 
4000,00
   
 
3200,00
   
 
800,00
 
 
 
2.2
Покрівлі, сходові клітки, інженерні мережі та інші конструктивні елементи будинків Управління житлового –комунального господарства, Калуської міської ради  
2025
 
2025
 
4000,00
   
3200,00
   
800,00
 
 
 
 2.3
Покрівлі, сходові клітки, інженерні мережі та інші конструктивні елементи будинків Управління житлового –комунального господарства, Калуської міської ради  
2026
 
2026
 
5000,00
   
4000,00
   
1000,00
 
 
3
Всього по житловому фонду Управління житлового –комунального господарства, Калуської міської ради  
 
2024-2026
 
 
2024-2026
 
 
21500,00
   
 
18475,00
   
 
3025,00
   
 
3.1
Всього по житловому фонду Управління житлового –комунального господарства, Калуської міської ради  
2024
 
2024
 
6500,00
   
5290,00
   
1210,00
   
 
3.2
Всього по житловому фонду Управління житлового –комунального господарства, Калуської міської ради  
2025
 
2025
 
7000,00
   
6185,00
   
815,00
   
 
3.3
Всього по житловому фонду Управління житлового –комунального господарства, Калуської міської ради  
2026
 
2026
 
8000,00
   
7000,00
   
1000,00
   
 
 
                                 
 
                     Замовник Програми                                                                                                     Тарас ФІЦАК
 
                     Керівник Програми                                                                                                      Богдан БІЛЕЦЬКИЙ

 
  
 
                                                                                                      Додаток № 1     до
                                                                                                        Положення
 
 
Протокол
загальних зборів співвласників будинку
 
збори співвласників будинку №______на вул. ___________________________
у м. Калуш, що відбулися ______________________
Всього у будинку квартир______
Присутні власники (представники) квартир__________________
Голова зборів______________________________________________________
                                             (прізвище, імя, по-батькові)
Секретар зборів______________________________________________________
                                             (прізвище, імя, по-батькові)
Учасники зборів ухвалили рішення про
  1. Виконати роботи із капітального ремонту___________________________
Відповідно до умов Програми співфінансування
Результати голосування:
Кількість голосів «За»_________________
Кількість голосів «Проти»_________________
Кількість голосів «Утримались»_________________
 
№ квартири П.І.Б.власника (представника
власника)
Результат голосування Підпис
       
       
       
       
       
       
       
 
 
 
Голова зборів____________________________________      _____________
                                   (прізвище, імя, по-батькові)                         (підпис)
 
 
 
Секретар зборів____________________________________      _____________
                                   (прізвище, імя, по-батькові)                         (підпис)
 
 

 
 

ДОДАТКИ

1 RISH-2995-заходи.pdf Переглянути