ОПИС ДОКУМЕНТУ
Доповідач:
Любов Федоришин |
|
Статус: | Новий проект |
---|---|
Дата: | 12.04.2022 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
№ 241
Про роботу управління соціального захисту населення Калуської міської ради
Про роботу управління
соціального захисту
населення Калуської
міської ради
Керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до плану роботи Калуської міської ради на перше півріччя 2022 року, заслухавши звіт начальника управління соціального захисту населення Калуської міської ради, враховуючи рекомендації постійної комісії з питань гуманітарної роботи, законності та антикорупційної політики, міська рада
ВИРІШИЛА:
Інформацію про роботу управління соціального захисту населення Калуської міської ради за 2021 рік взяти до відома (додається).
Міський голова Андрій НАЙДА
Звіт
про роботу Управління соціального захисту населення Калуської міської ради за 2021 рік
Управління соціального захисту населення Калуської міської ради (далі - управління) є виконавчим органом міської ради, є підзвітним і підконтрольним раді, що його утворила, підпорядковується виконавчому комітету і міському голові, а з питань здійснення делегованих йому повноважень органів виконавчої влади - Департаменту соціальної політики Івано-Франківської обласної державної адміністрації.про роботу Управління соціального захисту населення Калуської міської ради за 2021 рік
Відповідно до документів, які зберігаються в управлінні, 30.03.1972 року м.Калуш було віднесено до категорії міст обласного підпорядкування і відповідно з 11.05.1972 року був утворений Калуський міський відділ соціального забезпечення, тобто 11.05.2022 року буде 50 років з дати створення органу соціального захисту в місті Калуші. На даний час діє Положення про Управління соціального захисту населення Калуської міської ради, остання редакція якого затверджена рішенням міської ради від 28.05.2020 № 3131.
Основним завданням управління є забезпечення реалізації державної соціальної політики у сфері соціального захисту населення, що включає:
1) забезпечення реалізації в межах компетенції державної політики у сфері соціально-трудових відносин, оплати і належних умов праці,;
2) забезпечення реалізації в межах компетенції державної політики з питань соціального захисту населення, в т.ч. внутрішньо переміщених осіб;
3) призначення та виплата соціальної допомоги, житлових субсидій та пільг з оплати житлово-комунальних послуг;
4) організація надання соціальних послуг;
5) розроблення та організація виконання місцевих програм і заходів щодо поліпшення становища соціально вразливих верств населення;
6) забезпечення соціальної інтеграції осіб з інвалідністю,;
7) реалізація державної політики у сфері оздоровлення осіб з інвалідністю, громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, ветеранів війни (в тому числі учасників АТО/ООС);
8) нагляд за додержанням вимог законодавства під час призначення (перерахунку) та виплати пенсій органами Пенсійного фонду України.
Відповідно до поставлених завдань управління здійснює заходи, які фінансуються за рахунок бюджету Калуської міської територіальної громади, обласного та державного бюджетів.
За рахунок коштів бюджету міської територіальної громади управлінням виконано заходів у 2021 році на загальну суму 16516,2 тис.грн., (згідно Програми соціального захисту на 2020-2022 роки – на 16021,2 тис.грн. та згідно Програми забезпечення карантинних заходів та протидії захворювання на COVID-19 - на 495,0 тис.грн.), що на 2466,0 тис.грн. більше, ніж у 2020 році - 14050,2 тис. грн. (згідно Програми соціального захисту на 2020-2022 роки – на 13719,4 тис.грн. та згідно Програми забезпечення карантинних заходів та протидії захворювання на COVID-19 - на 330,8 тис.грн.).
Зокрема:
Виплачено за рахунок коштів бюджету Калуської МТГ:
- одноразову грошову допомогу на лікування 271 онкологічного хворого мешканця МТГ на суму 1683,7 тис. грн.
- одноразову грошову допомогу для вирішення матеріальних проблем 1079 мешканцям на суму 1394,8 тис. грн.
- одноразову грошову допомогу на встановлення опалення 14 мешканцям міста на суму 95,0 тис. грн.
- одноразову грошову допомогу у зв’язку з негативними наслідками поширення на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 627 громадянам, що опинилися в складних життєвих обставинах, на суму 495,0 тис. грн..
- одноразову грошову допомогу на лікування 220 дітей з інвалідністю на суму 311,5 тис. грн.
- одноразову грошову допомогу на лікування 31 дитини, хворої на цукровий діабет на суму 155,1 тис. грн.
- одноразову грошову допомогу 9 мобілізованим учасникам АТОООС на суму 165,0 тис. грн.
- одноразову грошову допомогу на проведення капітального ремонту 2 особам з інвалідністю внаслідок війни на 26,9 тис.грн.
- щомісячні додаткові виплати 7 ветеранам ОУН-УПА на суму 55,4 тис. грн.
- грошові компенсації 144 фізичним особам, що надають соціальні послуги на суму 1079,6 тис. грн.
- щомісячні виплати 12 сім’ям загиблих учасників АТОООС, сім’ям загиблих в Афганістані та сім'ям загиблих під час Революції Гідності на суму 317,9 тис. грн.
- одноразову грошову допомогу Коршовській Лідії Ярославівні, для придбання спеціалізованої лікувальної суміші дитині з інвалідністю Коршовській Марії Романівні, 10.10.2019 р.н. в розмірі 100,0 тис. грн.
- одноразову грошову допомогу жителю м.Калуша Барничу Михайлу Степановичу на спорудження надмогильного пам’ятного знаку сину - загиблому учаснику бойових дій АТО/ООС Барнич Сергію Михайловичу, в розмірі 120,0 тис.грн.;
- одноразову грошову допомогу сім’ї жителя м.Калуша Сметанікова Андрія Васильовича, для поліпшення житлових умов, в розмірі 100,0 тис.грн.
Відшкодовано за рахунок коштів бюджету Калуської міської територіальної громади:
- за пільговий проїзд на міських автобусних маршрутах - 6420,9 тис. грн.
- за пільговий проїзд на залізничному транспорті – 358,7 тис. грн.
- за зберігання автомобіля особи з інвалідністю – 5,4 тис. грн.
- за пільги на оплату житлово-комунальних послуг 678 жителям міста - на 2169,8 тис. грн.
- за пільги на зв’язок 34 пільговикам на 16,6 тис. грн.
- за пільги на проїзд 8 особам, що постраждала від аварії на ЧАЕС - 5,0 тис. грн.
- за санаторно-курортне лікування 38 ветеранам війни на суму – 405,9 тис. грн.
- за сімейний відпочинок 374 особам - учасникам АТО/ООС, особам з інвалідністю внаслідок війни, учасникам бойових дій та членам їх сімей - на суму 994,0 тис. грн.
- надано фінансову підтримку для здійснення статутної діяльності громадським організаціям ветеранів на суму – 40,0 тис. грн.
За кошти обласного бюджету у 2021 році здійснювались:
- щомісячні додаткові виплати 9 бійцям-добровольцям, які брали участь у захисті територіальної цілісності та державного суверенітету на сході України на суму – 56,5 тис. грн.
- щомісячні додаткові виплати 7 ветеранам ОУН-УПА на суму 177,0 тис. грн.
- відшкодування інших пільг 86 чорнобильцям на 95,0 тис. грн.
- поховання 15 учасників бойових дій на 85,4 тис. грн.
- виплата одноразової грошової допомоги сім’ї жителя м.Калуша Сметанікова Андрія Васильовича, для поліпшення житлових умов, в розмірі 300,0 тис.грн.
Щодо виконання делегованих державою повноважень, то за рахунок коштів Державного бюджету :
Користувалося у 2021 році житловими субсидіями 4413 сімей, що на 659 сімей менше, ніж у 2020 році. (5072). Проте, загальна сума фінансування у 2021 році житлових субсидій – 46813,0 тис.грн., що є більшою на 12260,5 тис.грн., ніж у 2020 році – 34552,5 тис. грн.
Щодо державних соціальних допомог, то такі допомоги у 2021 році отримувало 5149 осіб, що є на 629 осіб більше, ніж у 2020 році – 4520 осіб, і загальна сума фінансування у 2021 році допомог становила 107568,1 тис.грн., що є більшою на 3102,2 тис.грн., ніж у 2020 році – 104465,9 тис. грн.
Нараховано у 2021 році пільг на житлово-комунальні послуги 2227 сім’ям, що є на 313 сімей менше, ніж у 2020 році (2540), проте загальна сума фінансування у 2021 році цих пільг 14702,9 тис.грн є більшою на 2585,0 тис.грн, ніж у 2020 році (12117,9 тис.грн.).
Також, призначено та виплачено:
- державних допомог внутрішньо переміщеним особам на 695,8 тис. грн. для 36 сімей, видано 17 довідок про перебування на обліку цих осіб.
- компенсацій та допомог 452 особам, постраждалим від аварії на ЧАЕС на загальну суму 1100,3 тис. грн.
- довічних іменних стипендій 1 особі на суму 22,1 тис. грн.,
- одноразових допомог 32 малозабезпеченим особам та особам з інвалідністю, та 4 матерям - героїням на загальну суму всього 119,6 тис. грн.
- одноразових допомог 15 демобілізованим військовослужбовцям на загальну суму – 87,5 тис. грн.
- одноразових допомог до 5 травня – 1352 особам на загальну суму – 1827,3,тис. грн.
- соціальних стипендій 16 учням на загальну суму 246,7 тис. грн.
- перераховано грошову компенсацію за належні для отримання жилі приміщення для 1 особи з інвалідністю внаслідок АТОООС - 917,7 тис.грн.
- відшкодовано кошти за виготовлення технічних та інших засобів реабілітації відповідно до 56 договорів (для 119 осіб) на суму 909,3 тис. грн., в т.ч. 2 особи отримали компенсацію за самостійно придбані технічні засоби реабілітації на суму – 6,5 тис. грн.
- відшкодовано за санаторно-курортне лікування на суму 733,7 тис. грн. для 49 учасників АТО та 522,2 тис. грн. для 56 осіб з інвалідністю.
- відшкодовано за проведення професійної реабілітації, а саме оплату в автошколі 8 учасників АТО на 39,3 тис. грн.
- відшкодування коштів на проведення психологічної реабілітації 10 учасникам АТО – 131,5 тис.грн. та 1,8 тис.грн. за проїзд до центрів реабілітації 5 учасникам АТО.
- відшкодовано коштів на проведення реабілітації згідно 21 договору для 18 дітей з інвалідністю на суму – 365,3 тис.грн.
- виплачено компенсацію за санаторно-курортне лікування - 18 особам з інвалідністю на – 7,7 тис. грн.
Всього за 2021 рік управлінням соціального захисту населення Калуської міської ради виплачено соціальних гарантій жителям Калуша за рахунок коштів державного бюджету на суму 176949,7 тис. грн., що на 28001,2 тис.грн. більше, ніж у 2020 році – 148948,5 тис.грн .
Всього з бюджетів усіх рівнів управлінням соціального захисту населення Калуської міської ради призначено, виплачено, відшкодовано соціальних гарантій жителям громади, установам та організаціям на загальну суму 194175,5 тис.грн., що на 30908,4 тис.грн. більше, ніж у 2020 році - 163267,1 тис.грн.
Також працівниками управління здійснено:
- видачу 333 направлень на виготовлення 46 шт. технічних засобів реабілітації та 287 шт. протезно-ортопедичних виробів.
- видачу 6 шт. технічних засобів реабілітації та протезно-ортопедичних виробів, з числа повернутих до управління, з них - 4 крісла колісні.
- видачу 97 путівок на санаторно-курортне лікування, отриманих з департаменту соціальної політики Івано-Франківської ОДА
- укладення 170 трьохсторонніх договорів на санаторно-курортне оздоровлення пільгових категорій населення, 10 договорів на психологічну реабілітацію та 8 договорів на професійну адаптацію учасників АТОООС.
- 26983 перевірки правильності призначення державних соціальних допомог та субсидій, виявлено 500 порушень на суму 1825,2 тис. грн. За результатами вжитих заходів до державного бюджету відшкодовано 1277,7 тис.грн. зайво виплачених коштів.
- з метою здійснення перевірок достовірності інформації, наданої заявниками для призначення всіх видів соціальної підтримки сформовано 20409 витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Державного реєстру актів цивільного стану громадян, здійснено 310 запитів до різних установ, організацій ;
- перевірку в ПФУ 669 новопризначених пенсійних справ, 1496 справ, по яких проведено перерахунки пенсій, 791 виплату на поховання і 85 недоотриманих пенсій у зв’язку зі смертю пенсіонера.
- 289 обстежень матеріально-побутових умов проживання сімей з метою підтвердження їх права на призначення соціальних допомог та житлових субсидій.
- повідомну реєстрацію 19 колективних договорів та 16 доповнень і змін до колдоговорів.
- проведення 80 засідань комісій, на яких було розглянуто 1737 звернень громадян:
- розглянуто і надано 2780 письмових відповідей на звернення громадян.
- підготовлено 6406 інформацій до підприємств, установ і організацій міста та області, 2393 звіти в різні інстанції, 73 накази з основної діяльності та 306 наказів з кадрової роботи, 23 проекти розпоряджень міського голови, 36 проектів рішень міської ради, 40 проектів рішень міськвиконкому.
- Управління постійно веде широку роз’яснювальну роботу в засобах масової інформації, зокрема, з початку 2021 року надруковано 63 роз’яснення, транслювалося 91 інформація на телебаченні та радіо, розміщено 113 інформацій на веб-сайті та сторінці Facebook.
- Загальний документообіг по управлінню за 2021 рік становить 13346 листів та 5566 звернень.
У 2021 році видатки на соціальний захист в бюджеті громади становили –39412,7 тис.грн., в т.ч. на управління соціального захисту населення – 28071,7 тис.грн.
На Програму соціального захисту – 16021,2 тис.грн.
По апарату управління : 12016,9 тис.грн., з них
- виплата заробітної плати (КЕКВ 2111) - 9488,4 тис.грн.
- нарахування на заробітну плату (КЕКВ 2120) – 1819,8 тис.грн.
- придбання предметів та товарів (КЕКВ 2210) – 190,3 тис.грн.
- оплата послуг (КЕКВ 2240) – 302,5 тис.грн.
- відрядження (КЕКВ 2250) – 2,0 тис.грн.
- теплопостачання (КЕКВ 2271) – 35,2 тис.грн.
- оплата водопостачання та водовідведення (КЕКВ 2272) – 12,6 тис.грн.
- оплата електроенергії (КЕКВ 2273) – 96,7 тис.грн.
- оплата інших енергоносіїв та інших комунальних послуг ( КЕКВ 2275) – 4,6 тис.грн.
- оплата інших послуг (КЕКВ 2800) – 64,8 тис.грн.
Окрім того, управління є головним розпорядником коштів для установ соціального захисту: Територіального центру соціального обслуговування м.Калуша, Калуського міського центру соціальних служб, Центру комплексної реабілітації дітей з інвалідністю «Добродія Калуська», загальна сума фінансування складала за 2021 рік - 10373,8 тис.грн.
з них – Територіальний центр соціального обслуговування м.Калуш – 5715,7 тис.грн.,
Калуський міський центр соціальних служб – 2265,0 тис.грн.
«Центр комплексної реабілітації дітей з інвалідністю «Добродія Калуська» - 2393,1 тис.грн ;
По спецфонду – 967,2 тис.грн.
Загальна чисельність працівників управління – 47 штатних одиниць (46 жінок та 1 чоловік).
В управлінні функціонує 4 відділи:
- Відділ бухгалтерського обліку та автоматизованої обробки документів;
- Відділ соціальних допомог;
- Відділ персоніфікованого обліку та соціального обслуговування пільгових категорій населення:
- Відділ праці, пенсійного забезпечення та соціальних інспекторів.
Незважаючи на те, що чисельність працівників управління у 2021 році не змінилась і становила 47 штатних одиниць, як і у 2020 році, управлінням були виконані значно більші обсяги завдань, зокрема:
- збільшилась кількість звернень громадян щодо наданням їм соціальних гарантій за рахунок коштів громади, якщо у 2020 році таких звернень було 1951, то у 2021 році – 2853, тобто на 902 звернення більше (146% до 2020 року).
- здійснювалося призначення і виплата одноразової допомоги на 260 дітей багатодітним малозабезпеченим сім'ям для підготовки до навчального року,
- проведено 12106 превентивних верифікацій для призначення всіх видів соціальних допомог.
Серед проблемних питань залишається виплата одноразових грошових допомог ветеранам війни до 5 Травня. До цього часу в Державному бюджеті передбачалися кошти у сумах, згідно постанов Кабінету Міністрів про виплату таких допомог на відповідні роки, а не відповідно до розмірів допомог, передбачених Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту». Дане питання до цього часу державою не врегульоване. Відповідно, ветерани війни відстоюють своє право на відповідний розмір допомоги у судах.
Начальник управління Любов ФЕДОРИШИН