ОПИС ДОКУМЕНТУ

Рішення:

Прийнято

Сесія:

XXXV

Скликання:

VIII

Вид:

В цілому

Номер рішення:

1677

Проголосовано:

27.10.2022 12:20:58

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    27
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    1
  • Відсутні
    11

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ

ДРУК РІШЕННЯ

ТЕКСТ РІШЕННЯ: № 1677
Про затвердження програми«Енергодім Калуш на 2022-2023троки»

УКРАЇНА
КАЛУСЬКА  МІСЬКА  РАДА
РІШЕННЯ
 
27.10.2022     №   1677
 Про затвердження програми
«Енергодім Калуш на 2022-2023
роки
м.Калуш
(тридцять п’ята сесія восьмого демократичного скликання)
 
   
 
  
Керуючись Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про Фонд енергоефективності», з метою підвищення ефективності стимулювання впровадження комплексних енергозберігаючих заходів в житловому фонді Калуської міської територіальної громади та враховуючи рекомендації постійних комісій міської ради, міська рада
 
ВИРІШИЛА:
 
1. Затвердити Програму «Енергодім Калуш на 2022-2023 роки» (далі-Програма) (додається).
 
2. Визначити головним виконавцем і розпорядником коштів Програми управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради (Юрій Рекунов).
 
3. Вважати таким, що втратило чинність рішення міської ради від 24.06.2021 №588 Про затвердження програми «Енергодім Калуш на 2021-2022 роки».
 
4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови Богдана Білецького.
 
 
Міський голова                                                             Андрій НАЙДА

 
 
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення міської  ради
27.10.2022    № 1677
 
Міський голова
 
                  Андрій НАЙДА
 
 
 Програма
 
«Енергодім Калуш на 2022-2023 роки»
 
 
 Замовник програми
Начальник управління
житлово-комунального господарства       РЕКУНОВ Ю.І.             ___________
 
Керівник програми
Заступник міського голови             БІЛЕЦЬКИЙ Б. І.                 ___________
 
  
ПАСПОРТ ПРОГРАМИ
«Енергодім Калуш на 2022-2023 роки»
 
  1. Ініціатор розроблення програми (замовник): Управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради
2. Розробник програми: Управління економічного розвитку міста Калуської міської ради
3.Відповідальний виконавець програми: Управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради
4.Учасники програми: управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради, банки, об’єднання співвласників багатоквартирних будинків (далі - ОСББ)
5. Термін реалізації програми:   2022-2023 роки
6. Етапи фінансування програми (для середньо строкових програм):  -
7. Обсяг фінансування Програми «Енергодім Калуш на 2022-2023 роки» - 7803,0 тис. грн.
Роки Обсяг фінансування (тис. грн.)
Всього вт.ч. за джерелами фінансування
Державний бюджет Обласний бюджет Бюджет Калуської міської територіальної громади Інші джерела
2022-2023 7 803,0 - - 7 803,0 -
в т.ч.          
2022 299,0 - - 299,0 -
2023 7 504,0 - - 7 504,0 -
  1. Очікувані результати виконання:
- зменшення витрат мешканців багатоквартирних будинків на оплату енергоносіїв;
- створення сприятливих умов для розвитку суспільних відносин та довіри між міською владою, банками та мешканцями громади;
- формування в суспільстві свідомого ставлення до енергоощадності;
  • підвищення поінформованості населення щодо переваг енергоефективних будівель;
  • створення позитивних прикладів енергоефективних будівель;
  • значне поліпшення енергоефективності конструкцій і внутрішньо будинкових систем, підвищення комфорту проживання у них;
  • створення сприятливих умов для залучення коштів у розвиток об’єктів житлового фонду на умовах співфінансування;
  • після проведення комплексної термомодернізації скорочення споживання   енергоресурсів для будівлі;
  • скорочення викидів СО2 у житловому секторі;
  • підвищення будівель за енергетичною ефективністю в напрямку до класу А.
  1. Термін проведення звітності:   щоквартально.
 
Замовник програми                                     Юрій РЕКУНОВ    
Керівник програми                                     Богдан БІЛЕЦЬКИЙ
     
 
Визначення термінів
 
Програма «Енергодім Калуш на 2022-2023 роки» (далі – Програма) – програма, що передбачає механізм підтримки об’єднання співвласників багатоквартирних будинків шляхом відшкодовування частини прийнятних витрат ОСББ на впровадження енергоефективних та енергозберігаючих заходів, передбачених державною Програмою підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ».
Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі – ОСББ) – юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна, та діє у якості об'єднання співвласників багатоквартирного будинку згідно з положеннями Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» від 29 листопада 2001 року № 2866-III.
Заходи з енергоефективності – заходи з підвищення рівня енергетичної ефективності багатоквартирних будівель та енергозбереження, які реалізовані ОСББ відповідно до умов державно Програми підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ».
Кредитно-фінансова установа – юридична особа, яка відповідно до законодавства України надає одну чи кілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо встановлених законодавством України, та внесена до відповідного реєстру в установленому законодавством України порядку. Кредитно-фінансова установа здійснює грошові розрахунки, акумулює грошові кошти та інші цінності, надає кредити та здійснює інші послуги за фінансовими операціями. Кредитно-фінансова установа має вести діяльність на території дії Програми та може бути Банком-партнером.
Фонд – Державна установа «Фонд енергоефективності», яка створена Постановою Кабінету Міністрів України «Про утворення державної установи «Фонд енергоефективності» від 20 грудня 2017 року № 1099.
Банк-партнер – банк, відібраний рішенням Дирекції ДУ "Фонд енергоефективності відповідно до Порядку прийняття рішення про обрання банків-партнерів, в якості банка-партнера для реалізації державної Програми підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ»,
Грантовий договір – договір, що укладається між Фондом та ОСББ відповідно до статті 634 Цивільного кодексу України шляхом приєднання ОСББ до Умов Грантового договору.
Державна Програма підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ» (далі – програма ЕНЕРГОДІМ) - це програма часткового відшкодування витрат на заходи з енергоефективності в багатоквартирних будинках. Програма затверджена Наглядовою радою Фонду 16 серпня 2019 року та діє до 31 грудня 2023 року на всій території України, окрім тимчасово окупованих територій. Програма розроблена відповідно до Закону України «Про Фонд енергоефективності»  № 2095-VIII від 08 червня 2017 року та визначає умови та порядок надання державною установою «Фонд енергоефективності» Грантів Бенефіціарам для часткового відшкодування Прийнятних витрат, пов’язаних із здійсненням Заходів з енергоефективності.
 
Обґрунтування доцільності затвердження Програми
Загальні положення
На момент розробки Програми у Калуській міській територіальній  зареєстровано 48 об’єднань співвласників багатоповерхових будинків, що становить 10,8 % від загальної кількості багатоквартирних житлових будинків.
          Найбільш проблемною сферою щодо реалізації політики енергозбереження є житлові багатоквартирні будинки. Власники квартир досить скептично ставляться до питань зміни форм управління власним майном. Основними факторами, що стримують кардинальні зміни у сфері реформування відносин у житловому секторі громади є:
  • Байдужість частини мешканців багатоквартирних житлових будинків до технічного стану будинку, упорядкованості при будинкової території;
  • відсутність необхідних знань щодо особливостей та переваг функціонування ОСББ;
  • інертність мислення мешканців, бажання покращити умови життя без будь-яких зусиль зі свого боку, небажання брати на себе відповідальність за інших співвласників будинку;
  • відсутність позитивного прикладу інших діючих ОСББ;
  • зношеність та застарілість конструктивних елементів та технічного обладнання будинків;
  • необхідність значного обсягу коштів ОСББ для виконання робіт з поточного та капітальних ремонтів, заходів з модернізації житлових будинків;
  • низька обізнаність мешканців про діючі програми фінансової підтримки ОСББ.
Усі ці фактори разом призводять до необґрунтовано великих обсягів споживання енергоресурсів у багатоквартирних будинках. 
Світовий досвід показує, що лише інституції співвласників будинків здатні ефективно освоювати інвестиції у житлово-комунальне господарство. На сьогодні склалася ситуація, коли більшість квартир у багатоквартирних будинках громади знаходяться у приватній власності, однак самі будинки, як цілісні майнові комплекси, їх капітальні ремонти фінансуються за рахунок бюджету Калуської міської територіальної громади. Власники квартир не тільки не мають навичок самостійного управління власним житлом, але навіть і не усвідомлюють себе співвласниками багатоквартирних будинків, та відповідно не визнають своїх обов’язків щодо утримання спільного майна в належному стані.
 
Сучасний стан будівель житлового фонду
Однією з найбільших проблем багатоквартирних житлових будинків  Калуської міської територіальної громади є їх низька якість з точки зору енергоефективності. Найперше, це стосується будинків часів радянської забудови - саме ці будинки становлять  абсолютну більшість багатоквартирного житлового фонду громади.  В даний час в Калуській міській територіальній громаді налічується  445 багатоквартирних житлових будинків.
За період двох останніх років на ринку послуг з утримання житлових будинків і прибудинкових територій Калуської міської територіальної громади йде робота по формуванню конкурентного середовища з числа підприємств приватної форми власності.
Основне проблемне питання в утриманні багатоквартирного житлового фонду - практично кожний другий будинок потребує проведення комплексного капітального ремонту основних конструктивних елементів, але через обмеженні можливості бюджету Калуської міської територіальної громади усунути наявні недоліки не вбачається за можливе, а тому необхідно вишукувати додаткові джерела фінансування (в т. ч на умовах співфінансування співвласників, залучення інвестиційних або кредитних коштів).
При цьому, для кінцевого споживача найбільш витратнішньою комунальною послугою залишається теплопостачання. За оцінками як вітчизняних, так і закордонних експертів, потенціал економії електроенергії у будинках і спорудах дорівнює 50 – 65%, а теплової енергії – близько 50%.
В умовах постійного підвищення цін на енергоносії, органам місцевого самоврядування необхідно прийняти важливі заходи зі стимулювання енергозбереження в житловому фонді шляхом впровадження механізмів фінансового забезпечення відповідних заходів, що в свою чергу дозволить суттєво скоротити споживання енергії, покращити умови проживання і значно знизити оплату за житлово-комунальні послуги.
Мета Програми
Калуська міська територіальна громада у своїй діяльності з оновлення та модернізації житлового фонду постійно постає перед проблемою недостатності обсягів фінансування і зумовленої цим неможливості розширити процес реформування житлового господарства громади, підвищити комфортність, надійність і безпечність умов проживання населення. Гострота і складність вказаної проблеми спричиняються низкою факторів, а саме:
- потреби у коштах для модернізації міського житлового фонду, підвищення комфортності умов проживання, продовження терміну експлуатації конструкцій та інженерних мереж житлових будівель є настільки значними і терміновими, що покрити їх виключно за рахунок бюджету Калуської міської територіальної громади не має реальних можливостей;
Об’єктивно найбільш зацікавлені в оновленні житлових будинків мешканці цих будинків – практично не беруть участі у фінансуванні капітальних вкладень, спрямованих на термомодернізацію конструкцій і мереж спільної сумісної власності та продовжують очікувати, що кошти виділять з бюджету Калуської міської територіальної громади або Державного бюджету України.
Процес створення ефективного власника через створення об’єднань співвласників у житловому багатоквартирному фонді громади значною мірою гальмується внаслідок небажання мешканців брати на себе відповідальність за спільне володіння фізично зношеним та морально застарілим інженерним обладнанням будинків та відсутність довгострокового, стійкого і зрозумілого механізму фінансування робіт з модернізації застарілого житлового фонду.
Таким чином, гостра та невідкладна потреба у здійсненні енергоефективної модернізації житлового фонду Калуської міської територіальної громади вимагає створення на рівні місцевого самоврядування власних спеціалізованих джерел та широкого залучення додаткових джерел фінансування капітальних вкладень, залучаючи об’єднанняспіввласників багатоквартирних житлових будинків та комерційні фінансові установи до процесів з фінансування та управління впровадження енергоефективних заходів та заходів з модернізації.
Тому заходи Програми спрямовуються на забезпечення створеннямісцевої нормативної бази для формування руху капітальних вкладень у реконструкцію житлового фонду громади, спрямовану на залучення коштів з державного, обласного бюджетів,бюджету Калуської міської територіальної громади, коштів населення та інших фінансових джерел.
Метою Програми є:
  • створення і запуск інституційного механізму стимулювання довгострокових і сталих джерел комерційного фінансування заходів з енергозбереження, реконструкції і модернізації багатоквартирних будинків;
  • ощадливе споживання паливно-енергетичних ресурсів через стимулювання впровадження енергозберігаючих заходів;
  • зменшення обсягу субсидій для населення за спожиті енергоносії;
Позиція Калуської міської ради щодо термомодернізації будівель житлового фонду базується на таких основних принципах:
  • виконання робіт по термомодернізації будівель житлового фонду виключно на умовах співфінансування;
  • стимулювання приватної підприємницької ініціативи у виконанні завдань розвитку житлового фонду;
  • поліпшення якості управління житлом та комунальною інфраструктурою;
  • оптимізація роботи в напрямку створення та функціонування об’єднань співвласників багатоквартирних будинків;
  • проведення комплексного або часткового капітального ремонту основних конструктивних елементів будівель виключно із впровадженням енергоефективних та енергозберігаючих заходів;
Кінцева мета Програми полягає у підвищенні енергоефективності будівель, покращенні умов проживання та зниженні споживання енергоресурсів.
Дія Програми поширюється на власників квартир у багатоквартирних житлових будинках Калуської міської територіальної громади, в яких створено ОСББ.
Програму розроблено на підставі положень таких нормативно-правових актів:
- Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні»;
-Бюджетний кодекс України;
-Податковий кодекс України;
-Господарський кодекс України;
- Закон України «Про енергозбереження»;
- Закон України «Про внесення зміни до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання заходів з енергозбереження»;
- Постанова КМУ від 6 серпня 2014 р. №314 «Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для державної підтримки заходів з енергозбереження через механізм здешевлення кредитів»;
-Постанова КМУ від 17 жовтня 2011 р. №1056 Київ «Деякі питання використання коштів у сфері енергоефективності та енергозбереження»;
- Закон України «Про Фонд енергоефективності» (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2017, № 32, ст.344) прийнятий08.06.2017 р.
Перелік заходів, обсяги та джерела фінансування міської програми «Енергодім Калуш на 2022 рік» наведено в додатку 1 до Програми.
 
Порядок відшкодування
Програма визначає механізм використання коштів, передбачених в бюджеті Калуської міської територіальної громади на часткове відшкодування суми фактично понесених витрат на впровадження енергозберігаючих заходів (окрім допомоги на відшкодування процентів, інших комісійних платежів,штрафів та/або пені нарахованих за кредитними зобов’язаннями Заявника), для ОСББ, які зареєстровані на території Калуської міської територіальної громади по яких проведена виплата основної частини гранту Фондом енергоефективності згідно державної програми підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ».
З бюджету Калуської міської територіальної громади надається відшкодування для ОСББ у розмірі до 5% включно від вартості прийнятних заходів/робіт з підвищення рівня енергетичної ефективності будівель та енергозбереження, які реалізовані Заявником відповідно до умов державної програми підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ».
Обов’язковою умовою для ОСББ, щодо отримання часткового відшкодування суми фактично понесених витрат на впровадження енергозберігаючих заходів (окрім допомоги на відшкодування процентів та інших комісійних платежів за кредитними зобов’язаннями Заявника) з бюджету Калуської міської територіальної громади відповідно до даної Програми є виплата основної частини гранту Фондом енергоефективності згідно дії державної програми підтримки енергомодернізації багатоквартирних будинків «ЕНЕРГОДІМ».
Відшкодування частини прийнятних витрат ОСББ здійснюється на підставі договору про взаємодію (далі –Договір), укладеного між управлінням житлово-комунального господарства Калуської міської ради (далі- Управління) та ОСББ (додаток4).
Відшкодування частини прийнятних витрат ОСББ проводитьсяпісля засідання Комісії з впровадження енергоефективних заходів в житлових будинках ОСББ(далі – Комісія), та прийняття нею відповідного рішення.
Комісія утворюється розпорядженням міського голови, яким затверджується її кількісний та персональний склад.
Засідання Комісії проходять в міру надходження від ОСББ заяви (додаток2 до Програми) про отримання відшкодування частини витрат, спрямованих ОСББ на впровадження енергоефективних заходів та сформованого пакету документів (додаток3).
За результатами розгляду поданих заяв Комісія приймає рішення про погодження до відшкодування частини прийнятних витрат з місцевого бюджету та проведення подальшої роботи Управлінням по перерахуванню необхідних коштів на рахунки ОСББ, які відкриті у відповідних Кредитно-фінансових установах.
Результати засідання Комісії оформлюються протоколом, який підписується головою та секретарем Комісії.
Рішення Комісії приймається на засіданні більшістю голосів від загального складу комісії відкритим голосуванням.
У разі виявлення невідповідностей у документах щодо окремих ОСББ,Комісія повідомляє про це ОСББ для усунення невідповідностей.
Управління після отримання протоколу засідання Комісії, перераховує бюджетні кошти на рахунки ОСББ, які відкриті у відповідних Кредитно-фінансових установах.
Oбов’язковою умовою відшкодування частини прийнятних витрат ОСББ з місцевого бюджету є отримання Управлінням копій документів, перелік яких наведений в додатку 3 до Програми.
Документи, перелік яких наведений в додатку 3 до Програми зберігаються в Управлінні протягом терміну, передбаченого законодавством для зберігання аналогічних документів та надаються Комісії Управлінням для розгляду.
Фінансове забезпечення Програми
Часткове відшкодування суми фактично понесених витрат на впровадження енергозберігаючих заходів (окрім допомоги на відшкодування процентів, інших комісійних платежів, штрафів та/або пені нарахованих за кредитними зобов’язаннями Заявника) здійснюється в межах кошторисних призначень, передбачених на цю Програму в бюджеті Калуської міської територіальної громади та відповідно до помісячного плану асигнувань.
Обсяг фінансування затверджується щорічно міською радою і враховується при формуванні видатків бюджету Калуської міської територіальної громади та при потребі коригується протягом поточного року при уточненні бюджету Калуської міської територіальної громади.
Контроль за цільовим використанням бюджетних коштів в рамках Програми здійснюється у визначеному законодавством порядку.
 
 

ДОДАТКИ

1 заходи енергодім.pdf Переглянути