ОПИС ДОКУМЕНТУ
Доповідач: | |
Статус: | Прийнятий в цілому |
---|---|
Дата: | 06.12.2024 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
№ 1000
Про затвердження нової редакції Положення про порядок списання майна, що відноситься до комунальної власності Калуської міської територіальної громади
Керуючись ст. 25,60 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», враховуючи Порядок списання об’єктів державної власності, затверджений постановою Кабінету Міністрів Україні від 08.11.2007 року №1314 та від 06.06.2007р. №803 «Про затвердження Порядку відчуження об’єктів державної власності» та Порядок складання типових форм з обліку та списання основних засобів суб’єктами державного сектору, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 13.09.2016 року №818, з метою підвищення контролю та посилення ефективності управління комунальним майном, а також діяльності підприємств, установ, організацій та закладів, що належить до комунальної власності Калуської міської територіальної громади та приведення операцій з цим майном у відповідність вимогам чинного законодавства, розглянувши клопотання начальника управління комунальної власності Калуської міської ради, враховуючи рекомендації постійної комісії з питань власності, житлово-комунального господарства та екології, міська рада
ВИРІШИЛА:
1.Затвердити нову редакцію Положення про порядок списання майна, що відноситься до комунальної власності Калуської міської територіальної громади (додається).
2. Рішення Калуської міської ради від 03.07.2012 №1292 «Про Положення про порядок списання майна, що відноситься до комунальної власності територіальної громади міста Калуша» визнати таким, що втратило чинність.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського з питань діяльності виконавчих органів міської ради Богдана Білецького.
Міський голова Андрій НАЙДА
Положення розроблено з метою забезпечення ефективного використання та збереження майна, що є комунальною власністю Калуської міської територіальної громади, здійснення належного контролю та встановлення єдиної процедури списання основних засобів з балансів підприємств, установ, організацій та закладів, у тому числі бюджетних, що належать до комунальної власності Калуської міської територіальної громади, засновником яких є Калуська міська рада. Положення є обов'язковим до виконання комунальними підприємствами, установами, організаціями, в тому числі бюджетними, засновником яких є Калуська міська рада, та які обліковують на балансах майно, що перебуває у комунальній власності Калуської міської територіальної громади (далі − Підприємства).
Положення розроблено відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Господарського кодексу України, наказу Міністерства фінансів України від 27.04.2000 № 92 «Про затвердження Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби» та інших нормативно-правових актів. Постанова Кабінету Міністрів України від 08.11.2007 № 1314 «Про затвердження Порядку списання об'єктів державної власності» застосовується в частині, що не суперечить Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншим законам України, що регулюють діяльність місцевого самоврядування.
1.1. Положення визначає єдині вимоги до порядку списання майна, яке належить до комунальної власності Калуської міської територіальної громади, а саме: матеріальні активи, що відповідно до законодавства визнаються основними засобами, іншими необоротними матеріальними активами, та об'єкти незавершеного будівництва (незавершені капітальні інвестиції в необоротні матеріальні активи), (далі – майно).
1.2. Списання майна здійснюється шляхом ліквідації, безоплатної передачі та відчуження (рухоме майно) з балансу виконавчих органів міської ради, підприємств, установ, організацій, закладів.
1.3. Орган місцевого самоврядування або структурний підрозділ до сфери управління, якого належить та якому підпорядковується, підзвітний, підконтрольний суб’єкт господарювання у цьому Положенні є органом управління (долі – орган управління).
1.4. Дія цього Положення поширюється на майно, яке належить до комунальної власності Калуської міської територіальної громади та закріплено за суб'єктами господарювання на праві господарського відання або оперативного управління в тому числі майно передане в оренду, та/або знаходиться в статутних фондах інших суб’єктів підприємницької діяльності.
1.5. Терміни, які використовуються в цьому Положенні, вживаються у значенні, наведеному в законодавчих актах, що регулюють питання правового режиму власності відповідного майна та питання управління майном, його оцінки та бухгалтерського обліку.
1.6. Дія цього Положення не поширюється на відчуження:
1.6.1. Цілісних майнових комплексів комунальних підприємств, їх структурних підрозділів;
1.6.2. Індивідуально визначеного нерухомого майна, об’єктів незавершеного будівництва та законсервованих об’єктів, що підлягають приватизації, відчуження яких регулюється Законом України «Про приватизацію державного і комунального майна», інших законів та нормативно-правових актів з приватизації майна;
1.6.3. Майна, на яке відповідно до діючого законодавства встановлення заборона відчуження (застава, податкова застава, накладення арешту, тощо);
1.6.4. Майна, порядок відчуження якого визначається окремими нормативно-правовими актами.
1.7. Дія цього Положення не поширюється на списання:
1.7.1. Цілісних майнових комплексів комунальних підприємств, їх структурних підрозділів;
1.7.2. Майна, правовий режим, якого визначається окремими законами (об1єкти житлового фонду, об’єкти цивільної оборони тощо).
2.1. Списанню з балансів суб’єктів господарювання або виконавчих органів міської ради підлягає майно, що відповідає наведеним нижче критеріям:
а) морально застарілі чи фізично зношені, не придатні для подальшого використання, зокрема, у зв'язку з будівництвом, розширенням, реконструкцією і технічним переоснащенням;
б) виявлені в результаті інвентаризації як нестача (здійснюється після відшкодування його вартості, крім випадків, коли здійснити таке відшкодування неможливо);
в) втрачені, знищені або пошкоджені і не піддягають відновленню внаслідок аварії, стихійного лиха або воєнних дій;
г) втратили критерій визнання активом, визначений у ст. 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», тобто отримання економічних вигод від їх використання в майбутньому не очікується.
2.2. Знос, нарахований у розмірі 100 відсотків вартості необоротних активів (основні засоби, інші необоротні активи, нематеріальні активи, незавершене капітальне будівництво) не може бути підставою для їх списання.
2.3. Списання майна здійснюється суб’єктом господарювання або виконавчим органом міської ради, на балансі якого воно перебуває, після отримання на це відповідного дозволу, який надається:
- на списання об’єктів нерухомого майна та майна первісна вартість якого становить більше як 75 000,00 грн. (сімдесят п’ять тисяч гривень 00 коп.) за одиницю (комплект) – рішенням міської ради;
- на списання основних фондів (засобів) первісна вартість, яких становить більше як 20 000,00 грн. (двадцять тисяч гривень 00 коп.) за одиницю (комплект) – рішенням виконавчого комітету міської ради;
- списання основних фондів (засобів) суб’єктів господарювання, первісна вартість яких становить менш як 20 000,00 грн. (двадцять тисяч гривень 00 коп.) за одиницю (комплект), здійснюється за рішенням керівника суб’єкта господарювання відповідно до цього Положення за погодженням з органом управління, якому підпорядковується відповідний суб’єкт господарювання без оформлення додаткового дозволу міської ради або виконавчого комітету міської ради.
2.4. Списання основних фондів (засобів) виконавчих органів міської ради, первісна вартість яких становить менш як 20 000,00 грн. (двадцять тисяч гривень 00 коп.) за одиницю (комплект), здійснюється за рішенням керівника виконавчого органу міської ради відповідно до цього Положення за погодженням з заступником міського голови, якому підпорядковується відповідний виконавчий орган міської ради без оформлення додаткового дозволу міської ради або виконавчого комітету міської ради.
2.5. Суб’єкти господарювання при списанні майна, яке не належить до основних засобів (фондів) та об’єкти незавершеного будівництва, а саме: інші необоротні матеріальні активи, малоцінні необоротні матеріальні активи, нематеріальні активи та всі групи запасів, строк використання яких більше одного року повинні керуватися нормами діючого законодавства і проводити їх списання на підставі акту про списання майна, погодженого органом управління, якому підпорядковується відповідний суб’єкт господарювання, а строк використання яких менше одного року –повинні керуватися нормами діючого законодавства і проводити їх списання на підставі акту про списання майна, затвердженого керівником суб’єкта господарювання, без попереднього погодження органом управління, якому підпорядковується відповідний суб’єкт господарювання.
2) відомості про майно, що пропонується списати за данимибухгалтерського обліку (крім суб’єктів незавершеного будівництва), згідно з додатком 1;
3) акт інвентаризації майна, що пропонується до списання, згідноз додатком 2;
4) акт технічного стану майна, затверджений керівником суб’єкта господарювання або керівником виконавчого органу міської ради;
5) відомості про наявність обтяжень чи обмежень стосовно розпорядження майном, що пропонується списати (разом з відповідними підтверджуючимидокументами);
6) відомості про об’єкти незавершеного будівництва, а саме: дата початку і припинення будівництва, затвердження загальна вартість, вартість робіт виконаних станом на дату припинення будівництва (ким і коли затверджено завдання на проєктування, загальна кошторисна вартість проєктно-вишукувальних робіт, кошторисна вартість проєктно-вишукувальних робіт, виконаних до їх припинення, стадії виконання робіт).
7) відомості про земельну ділянку, на якій розташоване майно, із зазначенням напрямів подальшого використання земельної ділянки;
8) при списанні транспортного засобу, крім зазначених вище документів,подає:
- завірену належним чином копію технічного паспорту;
- акт технічного стану автотранспортного засобу;
- звіт з визначення придатності для подальшої експлуатації та визначеннявартості;
- при необхідності рецензію на звіт з визначення придатності для подальшої експлуатації та визначення вартості.
Рішення про надання згоди на списання майна оформляється у формі проєкту рішення міської ради або виконавчого комітету міської ради, а про відмову в наданні такої згоди – у формі листа;
Рішення про відмову в наданні згоди на списання майна приймається в разі, якщо:
- документи не відповідають вимогам, визначеним у пункті 2.7. цього положення, або надано не повний перелік документів;
- визначено інші шляхи використання майна, що пропонується до списання;
- заявник передав передбачені цим Положенням документи з порушенням установлених вимог, а також коли в документах наявні суперечності;
- відповідно до законодавства заборонено розпорядження майном;
- інше (майно не відповідає вимогам, визначеним у пункті 2.1. Положення, в обгрунтуванні доцільності списання майна відсутні економічні та/аботехнічні розрахунки, що підтверджують необхідність списання майна).
Координацію роботи, а саме підготовка проєктів рішень, погодження таконтроль за їх виконанням покладено на Управління комунальної власності Калуської міської ради.
- головного бухгалтера або його заступника (в установі де штатнимрозписом посада головного бухгалтера не передбачена – особи, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку) – заступник голови комісії;
- керівника груп обліку (в установах, які обслуговуються централізованими бухгалтеріями) або інших працівників бухгалтерії, які обліковують майно;
- працівники інженерних, технічних, технологічних, будівельних, обліково-економічних та інших служб суб’єкта господарювання, а також залучених за вимогою суб’єкта управління його представників та інших фахівців;
- представника Управління комунальної власності Калуської міської ради.
Повноваження з визначення непридатності майна можуть бути надані щорічній інвентаризаційній комісії.
Розпорядчий акт створення комісії поновлюється щорічно або за потреби.
Для участі в роботі комісії із встановлення непридатності майна, що перебуває під наглядом державних інспекцій, запрошується представник відповідної комісії, який підписує акт про списання або передає комісії свійписьмовий висновок, який додається до акта і є його невід’ємною частиною.
3.1. Комісія суб’єкта господарювання або виконавчого органу міської ради:
1)проводить в установленому законодавством порядку інвентаризацію майна, що пропонується до списання, та, за її результатами, складає відповідний акт;
2)проводить огляд майна, що підлягає списанню, з використанням необхідної технічної документації (технічних паспортів, поверхових планів, відомостей про дефекти тощо), а також даних бухгалтерського обліку;
3) визначає економічну (технічну) доцільність чи недоцільність відновлення та/або подальшого використання майна та вносить пропозиції про їх продаж, безоплатну передачу чи ліквідацію;
4) встановлює конкретні причини списання майна: моральна застарілість чи фізична зношеність; непридатність для подальшого використання, зокрема у зв'язку з будівництвом, розширенням, реконструкцією і технічним переоснащенням; порушення нормальних умов експлуатації; пошкодження внаслідок аварії чи стихійного лиха та неможливість відновлення, виявлення його в результаті інвентаризації як нестачі та ін.;
5) встановлює осіб, з вини яких трапився передчасний вихід майна з ладу (якщо такі є);
6) визначає можливість використання окремих вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів об'єкта, що підлягає списанню, і проводить їх оцінку;
7) здійснює контроль за вилученням із списаного майна придатних вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів, а також вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів, що містять дорогоцінні метали і дорогоцінне каміння, визначає їх кількість, вагу та контролює їх здавання на склад і оприбуткування на відповідних балансових рахунках;
8) здійснює підготовку, відповідно до законодавства, актів на списання майна за встановленою типовою формою.
Комісія несе відповідальність за правдивість і достовірність встановлених в ході роботи даних.
3.2. За результатами проведеної роботи складається протокол засідання комісії, до якого додаються:
1) акт інвентаризації майна, що пропонується до списання (додаток 2);
2) акти технічного стану майна, що пропонується до списання;
3) акти на списання майна;
4) інші документи (копія акта про аварію, висновки відповідних інспекцій, державних органів тощо (за наявності)).
У протоколі засідання комісії зазначаються пропозиції, щодо шляхів використання майна, списання якого за висновками комісії є недоцільними, заходи з відшкодування вартості майна, в результаті інвентаризації якого виявлена нестача, чи розукомплектованого майна.
Протокол засідання комісії підписується усіма членами комісії, які несуть відповідальність за зміст та достовірність наведених у протоколі даних. У разі незгоди з рішенням комісії її члени мають право викласти у письмовій формі свою окрему думку, що додається до протоколу засідання і є його невід’ємною частиною.
В акті на списання майна детально зазначаються причини його списання та робиться висновок про економічну (технічну) недоцільність та/або неможливість відновлення майна.
У разі списання майна, пошкодженого внаслідок аварії чи стихійного лиха, до акта на його списання додається належним чином завірена копія акта про аварію, в якій зазначаються причини, що призвели до неї.
Протокол засідання комісії, акт інвентаризації, акти на списання майна та технічного стану затверджуються керівником суб’єкта господарювання або керівником відповідного виконавчого органу міської ради, який несе персональну відповідальність за зміст та достовірність наведених в документах даних.
3.3. Розбирання та демонтаж майна, що пропонується до списання, проводиться тільки після отримання відповідної згоди на списання, оформленої згідно з цим Положенням (крім випадків пошкодження майна внаслідок аварії чи стихійного лиха).
3.4. Розбирання, демонтаж та списання майна, а також відображення на рахунках бухгалтерського обліку фактів проведення відповідних господарських операцій згідно з цим Положенням забезпечується безпосередньо суб’єктом господарювання або виконавчим органом міської ради на балансі якого перебуває майно. Сума витрат на списання нерухомого майна може бути визначена на підставі наданого суб’єктом господарювання кошторису щодо таких витрат (за умови його погодження з органом управління).
3.5. Усі вузли, деталі, матеріали та агрегати розібраного та
демонтованого обладнання, придатні для ремонту іншого обладнання чи для подальшого використання, а також матеріали, отримані в результаті списання майна, оприбутковуються з відображенням на рахунках бухгалтерського обліку.
Непридатні для використання вузли, деталі, матеріали та агрегати, оприбутковуються як вторинна сировина (металобрухт тощо).
3.6. Оцінка придатних вузлів, деталей, агрегатів та матеріалів, отриманих в результаті списання майна, проводиться відповідно до вимог законодавства.
3.7. Вилучені після демонтажу та розбирання майна непридатні вузли, деталі, матеріали та агрегати, що містять дорогоцінні метали і дорогоцінне каміння, підлягають здачі суб’єктам господарювання, які провадять діяльність із збирання та первинної обробки брухту і відходів дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння на підставі ліцензій, одержаних відповідно до вимог Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», або можуть бути реалізовані суб’єктом господарювання або виконавчим органом міської ради через електронну торгову систему «Prozorro. Продажі» за погодженням з органом управління, якому підпорядковується суб’єкт господарювання, або профільним заступником міського голови/профільним керівником, якому підпорядковується відповідний суб’єкт господарювання або виконавчий орган міської ради без одержання окремої згоди виконавчого комітету.
3.8. Забороняється знищувати, здавати в брухт з кольорових і чорних металів техніку, апаратуру, прилади та інші вироби, що містять дорогоцінні метали і дорогоцінне каміння, без попереднього їх вилучення та одночасного оприбуткування придатних для подальшого використання деталей.
3.9. Кошти, що надійшли в результаті списання майна, спрямовуються балансоутримувачем відповідно до вимог законодавства.
3.10. Суб’єкти господарювання на балансі яких перебувало майно, у місячний строк після закінчення процедури розбирання, демонтажу, оприбуткування та реалізації матеріалів (сировини та ін.) подають до органу управління звіт про списання майна комунальної власності згідно з додатком 3.
У разі наявності зауважень до звіту орган управління повертає його суб’єктові господарювання для врахування зауважень та подання протягом 10 робочих днів звіту для нового розгляду.
3.11. Керівник суб’єкта господарювання або керівник відповідного виконавчого органу міської ради контролює дотримання норм даного Положення та несе персональну відповідальність за зміст та достовірність наданих документів.
4. Порядок списання майна,
яке належить до комунальної власності Калуської міської територіальної громади, шляхом безоплатної передачі
4.1. Безоплатна передача майна, що належить до комунальної власності Калуської міської територіальної громади, з балансу одного суб’єктів господарювання або виконавчого органу міської ради на баланс іншого здійснюється після отримання на це відповідної згоди, яка надається рішенням виконавчого комітету.
4.2. Безоплатна передача майна, що належить до комунальної власності Калуської міської територіальної громади, здійснюється за погодженням сторін та заступників міського голови, яким підпорядковуються виконавчі органи міської ради, з дозволу виконавчого комітету міської ради.
4.3. Безоплатна передача майна, що є комунальною власністю Калуської міської територіальної громади до інших форм власності здійснюється згідно з вимогами діючого законодавства з дозволу міської ради.
4.4 При отриманні майна як гуманітарної допомоги, дарунка, безповоротної допомоги (тощо) акт складає комісія, яка приймає майно. У цьому випадку акт складається у двох примірниках та затверджується керівником суб’єкта господарювання або виконавчого органу міської ради, що приймає майно, з одержанням окремої згоди міської ради. 5. Порядок списання майна, яке належить до
5.1. Списання рухомого майна суб’єктів господарювання або виконавчих органів міської ради (далі - Заявник) шляхом відчуження (продажу) здійснюється безпосередньо після отримання на це дозволу виконавчого комітету міської ради.
5.2. Для розгляду питання про відчуження рухомого майна, що належить до комунальної власності Калуської міської ради , згідно з цим Положенням Заявнику необхідно подати до загального відділу виконавчого комітету міської ради такі документи:
- звернення з обгрунтуванням доцільності відчуження основних засобів (рухоме майно), погоджене органом управління, якому підпорядковується суб’єкт господарювання або заступником міського голови, якому підпорядковується такий виконавчий орган міської ради;
- відомості про об’єкти основних фондів (засобів), які пропонуються до відчуження, за даними бухгалтерського обліку на дату оцінки;
- акт інвентаризації основних фондів (засобів), які пропонуються до відчуження, згідно з додатком 4;
- акт технічного стану майна, складений на дату оцінки та затверджений керівником суб’єкта господарювання виконавчого органу міської ради;
- акт про оцінку вартості основних засобів, які підлягають відчуженню, згідно з додатком 5;
- звіт про експертну оцінку вартості основних засобів (рухоме майно) з висновком про вартість основних засобів (рухоме майно), погодженим керівником Заявника;
- рецензію на звіт про експертну оцінку вартості основних засобів (рухоме майно);
- довідку про наявність обтяжень та обмежень стосовно розпорядження майном, яке пропонується до відчуження;
- у разі відчуження транспортного засобу – завірену копію технічного паспорту.
5.3. Початкова ціна продажу основних засобів (рухоме майно) визначається на підставі висновку за звітом на експертну оцінку основних засобів (рухоме майно), який виготовляється експертом відповідно до нормативно-правових документів, які діють на момент її проведення.
5.4. Після проведення експертної оцінки Заявнику забороняється здійснювати дії щодо об'єкта відчуження, які можуть призвести до зміни його вартості.
У разі виявлення у документах недоліків (наявність суперечностей та/або неповної чи неточної інформації про основні засоби (рухоме майно), які пропонуються до відчуження) пропонується Заявнику усунути протягом 25 робочих днів такі недоліки і подати доопрацьовані документи, про що повідомляють йому листом у строки встановлені чинним законодавством.
5.5. Термін прийняття рішення про надання чи відмову в наданні дозволу щодо відчуження основних засобів (рухоме майно) становить 30 робочих днів від часу надходження документів, потрібних для підготовки відповідного проєкту рішення міської ради.
5.6. Відчуження основних засобів (рухоме майно) здійснюється шляхом продажу на електронному аукціоні, в електронній торговій системі «Prozorro.Продажі», який проводиться оператором електронного майданчика - юридичною особою, що має право використовувати електронний майданчик та діє відповідно до договору, укладеного з адміністратором електронної торгової системи) та рецензію на звіт про оцінку основних засобів (рухомого майна).
5.7. У разі коли основні засоби (рухоме майно) не продані, Заявник, на балансі якого перебуває таке майно, може звернутися до міської ради про проведення повторного їх продажу.
У разі повторного проведення аукціону можлива зміна умов продажу, включаючи початкову вартість. У цьому разі початкову вартість продажу може бути зменшено не більш як на 50 % і тільки за згодою міської ради.
5.8. Проєкт рішення про надання згоди на повторний продаж та зміну умов продажу основних засобів (рухомого майна) виноситься на розгляд міської ради на підставі поданих Заявником наступних документів:
- Звернення Заявника про повторний продаж та зміну умов продажу основних засобів (рухомого майна), включаючи початкову вартість;
- повідомлення Заявника про те, що аукціон не відбувся, із зазначенням причин.
5.9. Питання, що стосуються проведення електронних аукціонів та не врегульовані цим Порядком, врегульовуються згідно з Регламентом роботи електронної торгової системи.
5.10. Кошти одержані внаслідок відчуження основних засобів (рухоме майно) спрямовуються відповідно п. 3.9. Положення, до цільового фонду соціально-економічного розвитку Калуської міської територіальної громади.
6.2. Керівник суб’єкта господарювання або керівник виконавчого органу Калуської міської ради контролює, організовує, забезпечує та відповідає за дотримання процедури списання майна, відповідно до цього Положення.
6.3. Керівники суб’єктів господарювання та керівники виконавчих органів Калуської міської ради несуть відповідальність за зміст та достовірність документів, що надаються згідно з цим Положенням.
6.4. Керівник суб’єкта господарювання або керівник виконавчого органу Калуської міської ради відповідає згідно з чинним законодавством за цільове використання коштів, отриманих в результаті списання, відчуження (продажу) майна.
ВИРІШИЛА:
1.Затвердити нову редакцію Положення про порядок списання майна, що відноситься до комунальної власності Калуської міської територіальної громади (додається).
2. Рішення Калуської міської ради від 03.07.2012 №1292 «Про Положення про порядок списання майна, що відноситься до комунальної власності територіальної громади міста Калуша» визнати таким, що втратило чинність.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського з питань діяльності виконавчих органів міської ради Богдана Білецького.
Міський голова Андрій НАЙДА
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення міської ради
_____________ № _____
Секретар міської ради
______________Віктор ГІЛЬТАЙЧУК
рішення міської ради
_____________ № _____
Секретар міської ради
______________Віктор ГІЛЬТАЙЧУК
ПОЛОЖЕННЯ
Про порядок списання майна, яке належить до комунальної власності Калуської міської територіальної громади
Про порядок списання майна, яке належить до комунальної власності Калуської міської територіальної громади
Положення розроблено з метою забезпечення ефективного використання та збереження майна, що є комунальною власністю Калуської міської територіальної громади, здійснення належного контролю та встановлення єдиної процедури списання основних засобів з балансів підприємств, установ, організацій та закладів, у тому числі бюджетних, що належать до комунальної власності Калуської міської територіальної громади, засновником яких є Калуська міська рада. Положення є обов'язковим до виконання комунальними підприємствами, установами, організаціями, в тому числі бюджетними, засновником яких є Калуська міська рада, та які обліковують на балансах майно, що перебуває у комунальній власності Калуської міської територіальної громади (далі − Підприємства).
Положення розроблено відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Господарського кодексу України, наказу Міністерства фінансів України від 27.04.2000 № 92 «Про затвердження Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби» та інших нормативно-правових актів. Постанова Кабінету Міністрів України від 08.11.2007 № 1314 «Про затвердження Порядку списання об'єктів державної власності» застосовується в частині, що не суперечить Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншим законам України, що регулюють діяльність місцевого самоврядування.
1. Загальні положення
1.1. Положення визначає єдині вимоги до порядку списання майна, яке належить до комунальної власності Калуської міської територіальної громади, а саме: матеріальні активи, що відповідно до законодавства визнаються основними засобами, іншими необоротними матеріальними активами, та об'єкти незавершеного будівництва (незавершені капітальні інвестиції в необоротні матеріальні активи), (далі – майно).
1.2. Списання майна здійснюється шляхом ліквідації, безоплатної передачі та відчуження (рухоме майно) з балансу виконавчих органів міської ради, підприємств, установ, організацій, закладів.
1.3. Орган місцевого самоврядування або структурний підрозділ до сфери управління, якого належить та якому підпорядковується, підзвітний, підконтрольний суб’єкт господарювання у цьому Положенні є органом управління (долі – орган управління).
1.4. Дія цього Положення поширюється на майно, яке належить до комунальної власності Калуської міської територіальної громади та закріплено за суб'єктами господарювання на праві господарського відання або оперативного управління в тому числі майно передане в оренду, та/або знаходиться в статутних фондах інших суб’єктів підприємницької діяльності.
1.5. Терміни, які використовуються в цьому Положенні, вживаються у значенні, наведеному в законодавчих актах, що регулюють питання правового режиму власності відповідного майна та питання управління майном, його оцінки та бухгалтерського обліку.
1.6. Дія цього Положення не поширюється на відчуження:
1.6.1. Цілісних майнових комплексів комунальних підприємств, їх структурних підрозділів;
1.6.2. Індивідуально визначеного нерухомого майна, об’єктів незавершеного будівництва та законсервованих об’єктів, що підлягають приватизації, відчуження яких регулюється Законом України «Про приватизацію державного і комунального майна», інших законів та нормативно-правових актів з приватизації майна;
1.6.3. Майна, на яке відповідно до діючого законодавства встановлення заборона відчуження (застава, податкова застава, накладення арешту, тощо);
1.6.4. Майна, порядок відчуження якого визначається окремими нормативно-правовими актами.
1.7. Дія цього Положення не поширюється на списання:
1.7.1. Цілісних майнових комплексів комунальних підприємств, їх структурних підрозділів;
1.7.2. Майна, правовий режим, якого визначається окремими законами (об1єкти житлового фонду, об’єкти цивільної оборони тощо).
2. Порядок списання майна, що належить до комунальної власності Калуської міської територіальної громади
2.1. Списанню з балансів суб’єктів господарювання або виконавчих органів міської ради підлягає майно, що відповідає наведеним нижче критеріям:
а) морально застарілі чи фізично зношені, не придатні для подальшого використання, зокрема, у зв'язку з будівництвом, розширенням, реконструкцією і технічним переоснащенням;
б) виявлені в результаті інвентаризації як нестача (здійснюється після відшкодування його вартості, крім випадків, коли здійснити таке відшкодування неможливо);
в) втрачені, знищені або пошкоджені і не піддягають відновленню внаслідок аварії, стихійного лиха або воєнних дій;
г) втратили критерій визнання активом, визначений у ст. 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», тобто отримання економічних вигод від їх використання в майбутньому не очікується.
2.2. Знос, нарахований у розмірі 100 відсотків вартості необоротних активів (основні засоби, інші необоротні активи, нематеріальні активи, незавершене капітальне будівництво) не може бути підставою для їх списання.
2.3. Списання майна здійснюється суб’єктом господарювання або виконавчим органом міської ради, на балансі якого воно перебуває, після отримання на це відповідного дозволу, який надається:
- на списання об’єктів нерухомого майна та майна первісна вартість якого становить більше як 75 000,00 грн. (сімдесят п’ять тисяч гривень 00 коп.) за одиницю (комплект) – рішенням міської ради;
- на списання основних фондів (засобів) первісна вартість, яких становить більше як 20 000,00 грн. (двадцять тисяч гривень 00 коп.) за одиницю (комплект) – рішенням виконавчого комітету міської ради;
- списання основних фондів (засобів) суб’єктів господарювання, первісна вартість яких становить менш як 20 000,00 грн. (двадцять тисяч гривень 00 коп.) за одиницю (комплект), здійснюється за рішенням керівника суб’єкта господарювання відповідно до цього Положення за погодженням з органом управління, якому підпорядковується відповідний суб’єкт господарювання без оформлення додаткового дозволу міської ради або виконавчого комітету міської ради.
2.4. Списання основних фондів (засобів) виконавчих органів міської ради, первісна вартість яких становить менш як 20 000,00 грн. (двадцять тисяч гривень 00 коп.) за одиницю (комплект), здійснюється за рішенням керівника виконавчого органу міської ради відповідно до цього Положення за погодженням з заступником міського голови, якому підпорядковується відповідний виконавчий орган міської ради без оформлення додаткового дозволу міської ради або виконавчого комітету міської ради.
2.5. Суб’єкти господарювання при списанні майна, яке не належить до основних засобів (фондів) та об’єкти незавершеного будівництва, а саме: інші необоротні матеріальні активи, малоцінні необоротні матеріальні активи, нематеріальні активи та всі групи запасів, строк використання яких більше одного року повинні керуватися нормами діючого законодавства і проводити їх списання на підставі акту про списання майна, погодженого органом управління, якому підпорядковується відповідний суб’єкт господарювання, а строк використання яких менше одного року –повинні керуватися нормами діючого законодавства і проводити їх списання на підставі акту про списання майна, затвердженого керівником суб’єкта господарювання, без попереднього погодження органом управління, якому підпорядковується відповідний суб’єкт господарювання.
- Виконавчий орган міської ради при списанні майна, яке не належить до основних засобів (фондів) та об’єктів незавершеного будівництва, а саме: інші необоротні матеріальні активи, малоцінні необоротні матеріальні активи, нематеріальні активи та всі групи запасів, повинні керуватися нормами діючого законодавства і проводити їх списання на підставі акту про списання майна, затвердженого керівником виконавчого органу міської ради, без попереднього погодження. При цьому керівник контролює процес списання та несе відповідальність за достовірність та правильність документів на списання.
- З метою отримання дозволу на списання майна суб’єкт господарювання або виконавчий орган міської ради подає до загального відділу виконавчого комітету міської ради наведені нижче документи:
2) відомості про майно, що пропонується списати за данимибухгалтерського обліку (крім суб’єктів незавершеного будівництва), згідно з додатком 1;
3) акт інвентаризації майна, що пропонується до списання, згідноз додатком 2;
4) акт технічного стану майна, затверджений керівником суб’єкта господарювання або керівником виконавчого органу міської ради;
5) відомості про наявність обтяжень чи обмежень стосовно розпорядження майном, що пропонується списати (разом з відповідними підтверджуючимидокументами);
6) відомості про об’єкти незавершеного будівництва, а саме: дата початку і припинення будівництва, затвердження загальна вартість, вартість робіт виконаних станом на дату припинення будівництва (ким і коли затверджено завдання на проєктування, загальна кошторисна вартість проєктно-вишукувальних робіт, кошторисна вартість проєктно-вишукувальних робіт, виконаних до їх припинення, стадії виконання робіт).
7) відомості про земельну ділянку, на якій розташоване майно, із зазначенням напрямів подальшого використання земельної ділянки;
8) при списанні транспортного засобу, крім зазначених вище документів,подає:
- завірену належним чином копію технічного паспорту;
- акт технічного стану автотранспортного засобу;
- звіт з визначення придатності для подальшої експлуатації та визначеннявартості;
- при необхідності рецензію на звіт з визначення придатності для подальшої експлуатації та визначення вартості.
- Рішення про надання чи відмову в наданні згоди на списання майна приймається протягом 30 календарних днів з дати надходження документів, зазначених у пункті 2.7. цього Положення;
Рішення про надання згоди на списання майна оформляється у формі проєкту рішення міської ради або виконавчого комітету міської ради, а про відмову в наданні такої згоди – у формі листа;
Рішення про відмову в наданні згоди на списання майна приймається в разі, якщо:
- документи не відповідають вимогам, визначеним у пункті 2.7. цього положення, або надано не повний перелік документів;
- визначено інші шляхи використання майна, що пропонується до списання;
- заявник передав передбачені цим Положенням документи з порушенням установлених вимог, а також коли в документах наявні суперечності;
- відповідно до законодавства заборонено розпорядження майном;
- інше (майно не відповідає вимогам, визначеним у пункті 2.1. Положення, в обгрунтуванні доцільності списання майна відсутні економічні та/аботехнічні розрахунки, що підтверджують необхідність списання майна).
Координацію роботи, а саме підготовка проєктів рішень, погодження таконтроль за їх виконанням покладено на Управління комунальної власності Калуської міської ради.
- У разі потреби орган управління може додатково оглянути майно, що пропонується до списання, при цьому заявник повинен забезпечити проведення даного огляду.
- Для встановлення факту непридатності майна, що є комунальною власністю Калуської міської територіальної громади і встановлення неможливості або неефективності проведення його відповідного ремонту чи неможливості його використання іншим чином, а також оформлення документів на його списання розпорядчим актом керівника суб’єкта господарювання або виконавчого органу міської ради створюється комісія у складі:
- головного бухгалтера або його заступника (в установі де штатнимрозписом посада головного бухгалтера не передбачена – особи, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку) – заступник голови комісії;
- керівника груп обліку (в установах, які обслуговуються централізованими бухгалтеріями) або інших працівників бухгалтерії, які обліковують майно;
- працівники інженерних, технічних, технологічних, будівельних, обліково-економічних та інших служб суб’єкта господарювання, а також залучених за вимогою суб’єкта управління його представників та інших фахівців;
- представника Управління комунальної власності Калуської міської ради.
Повноваження з визначення непридатності майна можуть бути надані щорічній інвентаризаційній комісії.
Розпорядчий акт створення комісії поновлюється щорічно або за потреби.
Для участі в роботі комісії із встановлення непридатності майна, що перебуває під наглядом державних інспекцій, запрошується представник відповідної комісії, який підписує акт про списання або передає комісії свійписьмовий висновок, який додається до акта і є його невід’ємною частиною.
3. Утворення комісії зі списання майна,
її завдання та повноваження
3.1. Комісія суб’єкта господарювання або виконавчого органу міської ради:
1)проводить в установленому законодавством порядку інвентаризацію майна, що пропонується до списання, та, за її результатами, складає відповідний акт;
2)проводить огляд майна, що підлягає списанню, з використанням необхідної технічної документації (технічних паспортів, поверхових планів, відомостей про дефекти тощо), а також даних бухгалтерського обліку;
3) визначає економічну (технічну) доцільність чи недоцільність відновлення та/або подальшого використання майна та вносить пропозиції про їх продаж, безоплатну передачу чи ліквідацію;
4) встановлює конкретні причини списання майна: моральна застарілість чи фізична зношеність; непридатність для подальшого використання, зокрема у зв'язку з будівництвом, розширенням, реконструкцією і технічним переоснащенням; порушення нормальних умов експлуатації; пошкодження внаслідок аварії чи стихійного лиха та неможливість відновлення, виявлення його в результаті інвентаризації як нестачі та ін.;
5) встановлює осіб, з вини яких трапився передчасний вихід майна з ладу (якщо такі є);
6) визначає можливість використання окремих вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів об'єкта, що підлягає списанню, і проводить їх оцінку;
7) здійснює контроль за вилученням із списаного майна придатних вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів, а також вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів, що містять дорогоцінні метали і дорогоцінне каміння, визначає їх кількість, вагу та контролює їх здавання на склад і оприбуткування на відповідних балансових рахунках;
8) здійснює підготовку, відповідно до законодавства, актів на списання майна за встановленою типовою формою.
Комісія несе відповідальність за правдивість і достовірність встановлених в ході роботи даних.
3.2. За результатами проведеної роботи складається протокол засідання комісії, до якого додаються:
1) акт інвентаризації майна, що пропонується до списання (додаток 2);
2) акти технічного стану майна, що пропонується до списання;
3) акти на списання майна;
4) інші документи (копія акта про аварію, висновки відповідних інспекцій, державних органів тощо (за наявності)).
У протоколі засідання комісії зазначаються пропозиції, щодо шляхів використання майна, списання якого за висновками комісії є недоцільними, заходи з відшкодування вартості майна, в результаті інвентаризації якого виявлена нестача, чи розукомплектованого майна.
Протокол засідання комісії підписується усіма членами комісії, які несуть відповідальність за зміст та достовірність наведених у протоколі даних. У разі незгоди з рішенням комісії її члени мають право викласти у письмовій формі свою окрему думку, що додається до протоколу засідання і є його невід’ємною частиною.
В акті на списання майна детально зазначаються причини його списання та робиться висновок про економічну (технічну) недоцільність та/або неможливість відновлення майна.
У разі списання майна, пошкодженого внаслідок аварії чи стихійного лиха, до акта на його списання додається належним чином завірена копія акта про аварію, в якій зазначаються причини, що призвели до неї.
Протокол засідання комісії, акт інвентаризації, акти на списання майна та технічного стану затверджуються керівником суб’єкта господарювання або керівником відповідного виконавчого органу міської ради, який несе персональну відповідальність за зміст та достовірність наведених в документах даних.
3.3. Розбирання та демонтаж майна, що пропонується до списання, проводиться тільки після отримання відповідної згоди на списання, оформленої згідно з цим Положенням (крім випадків пошкодження майна внаслідок аварії чи стихійного лиха).
3.4. Розбирання, демонтаж та списання майна, а також відображення на рахунках бухгалтерського обліку фактів проведення відповідних господарських операцій згідно з цим Положенням забезпечується безпосередньо суб’єктом господарювання або виконавчим органом міської ради на балансі якого перебуває майно. Сума витрат на списання нерухомого майна може бути визначена на підставі наданого суб’єктом господарювання кошторису щодо таких витрат (за умови його погодження з органом управління).
3.5. Усі вузли, деталі, матеріали та агрегати розібраного та
демонтованого обладнання, придатні для ремонту іншого обладнання чи для подальшого використання, а також матеріали, отримані в результаті списання майна, оприбутковуються з відображенням на рахунках бухгалтерського обліку.
Непридатні для використання вузли, деталі, матеріали та агрегати, оприбутковуються як вторинна сировина (металобрухт тощо).
3.6. Оцінка придатних вузлів, деталей, агрегатів та матеріалів, отриманих в результаті списання майна, проводиться відповідно до вимог законодавства.
3.7. Вилучені після демонтажу та розбирання майна непридатні вузли, деталі, матеріали та агрегати, що містять дорогоцінні метали і дорогоцінне каміння, підлягають здачі суб’єктам господарювання, які провадять діяльність із збирання та первинної обробки брухту і відходів дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння на підставі ліцензій, одержаних відповідно до вимог Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», або можуть бути реалізовані суб’єктом господарювання або виконавчим органом міської ради через електронну торгову систему «Prozorro. Продажі» за погодженням з органом управління, якому підпорядковується суб’єкт господарювання, або профільним заступником міського голови/профільним керівником, якому підпорядковується відповідний суб’єкт господарювання або виконавчий орган міської ради без одержання окремої згоди виконавчого комітету.
3.8. Забороняється знищувати, здавати в брухт з кольорових і чорних металів техніку, апаратуру, прилади та інші вироби, що містять дорогоцінні метали і дорогоцінне каміння, без попереднього їх вилучення та одночасного оприбуткування придатних для подальшого використання деталей.
3.9. Кошти, що надійшли в результаті списання майна, спрямовуються балансоутримувачем відповідно до вимог законодавства.
3.10. Суб’єкти господарювання на балансі яких перебувало майно, у місячний строк після закінчення процедури розбирання, демонтажу, оприбуткування та реалізації матеріалів (сировини та ін.) подають до органу управління звіт про списання майна комунальної власності згідно з додатком 3.
У разі наявності зауважень до звіту орган управління повертає його суб’єктові господарювання для врахування зауважень та подання протягом 10 робочих днів звіту для нового розгляду.
3.11. Керівник суб’єкта господарювання або керівник відповідного виконавчого органу міської ради контролює дотримання норм даного Положення та несе персональну відповідальність за зміст та достовірність наданих документів.
4. Порядок списання майна,
яке належить до комунальної власності Калуської міської територіальної громади, шляхом безоплатної передачі
4.1. Безоплатна передача майна, що належить до комунальної власності Калуської міської територіальної громади, з балансу одного суб’єктів господарювання або виконавчого органу міської ради на баланс іншого здійснюється після отримання на це відповідної згоди, яка надається рішенням виконавчого комітету.
4.2. Безоплатна передача майна, що належить до комунальної власності Калуської міської територіальної громади, здійснюється за погодженням сторін та заступників міського голови, яким підпорядковуються виконавчі органи міської ради, з дозволу виконавчого комітету міської ради.
4.3. Безоплатна передача майна, що є комунальною власністю Калуської міської територіальної громади до інших форм власності здійснюється згідно з вимогами діючого законодавства з дозволу міської ради.
4.4 При отриманні майна як гуманітарної допомоги, дарунка, безповоротної допомоги (тощо) акт складає комісія, яка приймає майно. У цьому випадку акт складається у двох примірниках та затверджується керівником суб’єкта господарювання або виконавчого органу міської ради, що приймає майно, з одержанням окремої згоди міської ради. 5. Порядок списання майна, яке належить до
комунальної власності Калуської міської територіальної громади, шляхом відчуження (продажу рухомого майна)
5.1. Списання рухомого майна суб’єктів господарювання або виконавчих органів міської ради (далі - Заявник) шляхом відчуження (продажу) здійснюється безпосередньо після отримання на це дозволу виконавчого комітету міської ради.
5.2. Для розгляду питання про відчуження рухомого майна, що належить до комунальної власності Калуської міської ради , згідно з цим Положенням Заявнику необхідно подати до загального відділу виконавчого комітету міської ради такі документи:
- звернення з обгрунтуванням доцільності відчуження основних засобів (рухоме майно), погоджене органом управління, якому підпорядковується суб’єкт господарювання або заступником міського голови, якому підпорядковується такий виконавчий орган міської ради;
- відомості про об’єкти основних фондів (засобів), які пропонуються до відчуження, за даними бухгалтерського обліку на дату оцінки;
- акт інвентаризації основних фондів (засобів), які пропонуються до відчуження, згідно з додатком 4;
- акт технічного стану майна, складений на дату оцінки та затверджений керівником суб’єкта господарювання виконавчого органу міської ради;
- акт про оцінку вартості основних засобів, які підлягають відчуженню, згідно з додатком 5;
- звіт про експертну оцінку вартості основних засобів (рухоме майно) з висновком про вартість основних засобів (рухоме майно), погодженим керівником Заявника;
- рецензію на звіт про експертну оцінку вартості основних засобів (рухоме майно);
- довідку про наявність обтяжень та обмежень стосовно розпорядження майном, яке пропонується до відчуження;
- у разі відчуження транспортного засобу – завірену копію технічного паспорту.
5.3. Початкова ціна продажу основних засобів (рухоме майно) визначається на підставі висновку за звітом на експертну оцінку основних засобів (рухоме майно), який виготовляється експертом відповідно до нормативно-правових документів, які діють на момент її проведення.
5.4. Після проведення експертної оцінки Заявнику забороняється здійснювати дії щодо об'єкта відчуження, які можуть призвести до зміни його вартості.
У разі виявлення у документах недоліків (наявність суперечностей та/або неповної чи неточної інформації про основні засоби (рухоме майно), які пропонуються до відчуження) пропонується Заявнику усунути протягом 25 робочих днів такі недоліки і подати доопрацьовані документи, про що повідомляють йому листом у строки встановлені чинним законодавством.
5.5. Термін прийняття рішення про надання чи відмову в наданні дозволу щодо відчуження основних засобів (рухоме майно) становить 30 робочих днів від часу надходження документів, потрібних для підготовки відповідного проєкту рішення міської ради.
5.6. Відчуження основних засобів (рухоме майно) здійснюється шляхом продажу на електронному аукціоні, в електронній торговій системі «Prozorro.Продажі», який проводиться оператором електронного майданчика - юридичною особою, що має право використовувати електронний майданчик та діє відповідно до договору, укладеного з адміністратором електронної торгової системи) та рецензію на звіт про оцінку основних засобів (рухомого майна).
5.7. У разі коли основні засоби (рухоме майно) не продані, Заявник, на балансі якого перебуває таке майно, може звернутися до міської ради про проведення повторного їх продажу.
У разі повторного проведення аукціону можлива зміна умов продажу, включаючи початкову вартість. У цьому разі початкову вартість продажу може бути зменшено не більш як на 50 % і тільки за згодою міської ради.
5.8. Проєкт рішення про надання згоди на повторний продаж та зміну умов продажу основних засобів (рухомого майна) виноситься на розгляд міської ради на підставі поданих Заявником наступних документів:
- Звернення Заявника про повторний продаж та зміну умов продажу основних засобів (рухомого майна), включаючи початкову вартість;
- повідомлення Заявника про те, що аукціон не відбувся, із зазначенням причин.
5.9. Питання, що стосуються проведення електронних аукціонів та не врегульовані цим Порядком, врегульовуються згідно з Регламентом роботи електронної торгової системи.
5.10. Кошти одержані внаслідок відчуження основних засобів (рухоме майно) спрямовуються відповідно п. 3.9. Положення, до цільового фонду соціально-економічного розвитку Калуської міської територіальної громади.
6. Прикінцеві положення
6.1. Орган управління контролює та відповідає за дотримання підпорядкованими суб’єктами господарювання відповідно до вимог цього Положення.6.2. Керівник суб’єкта господарювання або керівник виконавчого органу Калуської міської ради контролює, організовує, забезпечує та відповідає за дотримання процедури списання майна, відповідно до цього Положення.
6.3. Керівники суб’єктів господарювання та керівники виконавчих органів Калуської міської ради несуть відповідальність за зміст та достовірність документів, що надаються згідно з цим Положенням.
6.4. Керівник суб’єкта господарювання або керівник виконавчого органу Калуської міської ради відповідає згідно з чинним законодавством за цільове використання коштів, отриманих в результаті списання, відчуження (продажу) майна.
ДОДАТКИ
1 | Додатки до Положення про списання.pdf | Переглянути |
---|